Московски обеща нова стратегия за развитието на БДЖ

Московски обеща нова стратегия за развитието на БДЖ

© Велко Ангелов



Няма алтернатива за спрените влакове в системата на БДЖ, заяви транспортният министър Ивайло Московски пред Би Ти Ви.


Московски посочи липсата на финансиране и лошото управление на БДЖ за състоянието на транспортната инфраструктура.


Миналата седмица имаше протести заради спирането на 38 влака и прогнозирането уволнение на близо 1 500 души от работещите в железниците. Съкращенията на влакове и персонал бяха причинени от намалената държавна субсидия с 40 млн. лева, според БДЖ. В петък правителството взе решение да възстанови сумата в бюджета на компанията, за да се предотврати спирането на допълнителни 90 влака.




"Технически, доколкото е възможно, ще върнем част от спрените влакове. Разбрали сме се с колегите от ръководството на железниците да се анализира влак по влак всяко едно отделно разписание", заяви Московски.


Транспортният министът обяви, че дълговете на дружеството възлизат на 565 млн. лева, а спирането на влакове е било направено без да има план за решение на проблема.


"В момента няма никаква друга алтернатива, освен губещите влакове", посочи той.


"Не са били извършени дори на санитарен миниум ремонт. Отговорност за това, което се е случило в железниците, носят всички тези хора, които в момента дават съвети", каза още Московски.


"На практика, ако имах от бусовете (бел.ред. - релсови автобуси, които да заместят влаковите композиции), които сте показали или съгласувана алтернативна схема с автомобилен транспорт да се извозват хората, тогава щях да ги спра и нямаше да ги връщам", коментира Московски.


"В момента нито имам готовност и в началото точно това беше нашият дебат. Каквато и да е оптимизация има нужда от преходен период, за да създадем алтернатива", каза Московски.


Министърът заяви, че до средата на февруари ще бъде разработена нова стратегия за равитието на БДЖ.


Московски обяви и някои от бъдещите проекти на БДЖ като създаването на скоростни жп линии и изграждането на жп връзката между границите на Сърбия и Турция.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 682 Весело

    Интересно колко струва самото обслужване на тези дългове? Сигурно е не малка част от бюджета на БДЖ.

    На този етап, мисля, най-добре е да се ликвидира БДЖ и да се създаде отново. С около 5 пъти по малко персонал.

  2. 2 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Явно и това правителство няма да направи никакви реформи. Взеха властта и вече единствената цел е да я задържат. Огънаха се при първия протест срещу закриването на влакове.

    Жалко, че РБ и те са същите - Радан продължава да си мисли че политика се прави с писане във Фейсбук.

  3. 3 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 880 Любопитно

    БДЖ-то, по-бетер от ромска фамилия...само се разрастват и трупат дългове...

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  4. 4 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Tуй сме го чувале....идиот.

  5. 5 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До края на деня очаквам по въпроса са се изкажат многобройни и компетентни фактори.Само кочината БДЖ си остава все кочина ,а държавната администрация се множи с неграмотни калинки-все роднини на високоинтелигентния герберски елит(?).

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    Няма по-страшно от това някой, който не разбира нищо от повереното му ведомство, да прави стратегия и то дългосрочна. И понеже в последните години олигарсите пишат на такива като Московски стратегиите сме най-бедната и най-корумпираната територия на Европа.

  7. 7 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3273 Неутрално

    Почнаха да се усещат,че само закриване и съкращения не е реформа,а унищожение.

  8. 8 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Раздържавете я компанията и стига с тази агония!

    Свобода за Надежда Савченко!
  9. 9 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Поредното дрън дрън.
    Явно се иска фалит на БДЖ.

  10. 10 Профил на bradshaw
    bradshaw
    Рейтинг: 591 Неутрално

    БДЖ: Всичките ни клиенти са пътници ...

    Nobody is perfect. I am Nobody.
  11. 11 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2406 Весело

    До коментар [#10] от "bradshaw":

    хахахаха

    “You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
  12. 12 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#7] от "chicago514":

    Напротив, нищо не усещат. Просто се уплашиха. След подобен гаф, всеки министър с достойнство, щеше да си подаде оставката.

  13. 13 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Колко началници се изредиха в това БДЖ и все по-зле...

  14. 14 Профил на mi6ail1234
    mi6ail1234
    Рейтинг: 470 Неутрално

    НЕ!Не искам влака да трака за 5-6 комкопелдака.
    Закривай и уволнявай...и да се създаде нова частна компания,която да докара нови и чисти влакове.

  15. 15 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 488 Неутрално

    22.30ч. Централна гара София. Дикторката тържествено съобщава:
    "Внимание,международният бърз влак за Мездра-Червен бряг-Плевен-Г.Оряховица-Русе-Букурещ и Москва, заминава от първи коловоз. Повтарям..." Това беше влак 26, който се състоеше от десетина руски, румънски и унгарски спални вагони и два пътнически български, натъпкани до тавана. Всяка вечер го изпращаха, сякаш беше "Ориент експрес." Беше 1970г. Като се връщам назад мисля, че реформите в железницата трябваше да почнат тогава.

  16. 16 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Разбира се, че има алтернатива на спрените влакове -

    Пуснатите влакове!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  17. 17 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Най-добрата стратегия за БДЖ е да съумее да се опази от стратегиите на Московски.

  18. 18 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Както винаги, Г"Е"РБ изолира провинцията. Да се спират влакове в едни от най-нуждаещите се региони при положение, че има работеща до там инфраструктура, е безумие, на което само Борисов е способен.

    Добре дошли в средновековието благодарение на Борисов и Невидимата Ръка на Пазара, и Неолиберализма!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  19. 19 Профил на boris_ivanov
    boris_ivanov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    А какво направихте г-н Московски за реформата в БДЖ през предния ви мандат? И защо приехте втори след като не се справихте през първия?

  20. 20 Профил на vava
    vava
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Московски говори като мутра от 90те. Тази сутрин го гледах по БТВ за пръв път, падна ми ченето. Дайте му някакви насоки как да говори пред медиите на този човек, министър е все пак.

  21. 21 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 847 Неутрално

    тоя и реформи,ами предния път къде спа 3.6г??? сега щял да реформира..ала бала интересува ги само някой търг да завъртят някой да лапне пая,и другото си е на самотек,така е в цялата държава,в абсолютно всички сфери без изключение

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  22. 22 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 788 Неутрално

    [quote#7:"chicago514"]Почнаха да се усещат,че само закриване и съкращения не е реформа,а унищожение. [/quote]
    А според теб какво означават 565 млн дългове? Т.нар. "социални функции" на БДЖ са оправдание за всички-персонал, синдикати, ръководство. А и тоя министър направо шашва - нямал стратегия, идея за реформа, единствено ентусиазъм да е министър!

    Цитат: "...Не са били извършени дори на санитарен миниум ремонт. Отговорност за това, което се е случило в железниците, носят всички тези хора, които в момента дават съвети..."
    И вие др. министър, вие също носите отговорност, че по жп пътищата се движат влакове без НИКАКВО ПОДЪРЖАНЕ!
    Вие наистина сте си едни ГРОБари.

  23. 23 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Закривай и давай на частника. Иначе тая пробита и изгнила каца няма оправяне

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  24. 24 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Усещам как Московски ще я прави тази стратегия още 2-3 години (ако правителството издържи толкова).
    От гербаджийски реформи по-страшно нема.

  25. 25 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 572 Весело

    БДЖ си е във фалит отдавна. Не може да съществува търговско дружество което на 100 похарчени лева да връща 18 и то всичките икономисани пари от подръжка и ремонти на локомотиви, вагони и съоръжения. Шинобусите са пак алабала, защото те отдавна не се използват никъде от развитите ЖП администрации. Тези машинки също струват пари искат подръжка и квалифициран персонал.....
    БДЖ явно ще същестува докато последният мухлясал чиновник не падне от бюрото

  26. 26 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Както клубовете печелят пари рекламирайки някоя компания(фирма)така и Бдж може да си предложи локомотивите и вагоните да носят логото на дадена фирма.Просто идея за пари.
    И да спрат намаленията за пенсионери с над 500лв пенсия.

  27. 27 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 435 Неутрално

    [quote#26:"l_i_k_a_t_a"]Бдж може да си предложи локомотивите и вагоните да носят логото на дадена фирма[/quote]

    Германците отдавна го правят.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  28. 28 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Няма друга алтернатива,освен закриване на железницата.Щом превозва 5 процента от всички пътници и трупа по 200 млн загуби, а автобусния транспорт превозва останалите 95 процента и е на печалба , какво има да се мисли толкова ?

  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7155 Неутрално

    Московски още колко пъти трябва да заеме този пост,за да свърши нещо.

  30. 30 Профил на martincho8002
    martincho8002
    Рейтинг: 367 Разстроено

    Много почна да се обяснява този сега. Просто върна на заден и това си е.

  31. 31 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Изобилие от стратегии.

    И от глупости.

  32. 32 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    Нито веднъж, никой отговорен за БДЖ не каза и дума за увеличаване на пътниците. За толкова безплатно телевизионно време можеха поне да препоръчат да се ползва железница.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK