КЗК разреши предварително изпълнение на договор по обжалвана обществена поръчка във Варна

КЗК разреши предварително изпълнение на договор по обжалвана обществена поръчка във Варна

© LiveVarna



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) e допуснала предварително изпълнение на договора между Обединение "Модерен транспорт" и Община Варна за изграждането на автоматизираната билетна система за градския транспорт в града. Съобщението бе разпространено от общинския пресцентър, но информация за взетото решение все още не е поместена на сайта на комисията.


На 6 ноември м.г. - две седмици преди изтичането на валидността на банковите гаранции, прдедставени от участниците в търга, общинската администрация във Варна внезапно поиска те да бъдат удължени до 31 декември. Това желание бе мотивирано с обяснението, че "работата на комисията по откритата процедура, не е приключила". Това искане стана повод за съмнения, че с него се цели отстраняването на част от участниците в конкурса за възлагане на обществената поръчка.


След поставения краен срок удължени банкови гаранции, технически предложения и ценови оферти представиха осем от първоначалните десет участника в търга.




Според кмета на Варна Иван Портних, обявеното днес решение на КЗК означава, че работата по изграждането на системата може да започне веднага, независимо, че комисията все още не се е произнесла по жалбата срещу избора на "Модерен транспорт" като изпълнител на проекта. Тя е подадена от дружеството "Тикет сис", което също участва в процедурата за възлагане на обществената поръчка.


Регистрираното в столицата Обединение "Модерен транспорт" включва пет еднолични дружества с ограничена отговорност - "Балистик сел", "Бонима", "Интрасофт интернешънъл България", "Ериксон телекомуникейшън България" и "Ериксон" – Белград. В средата на 2014г. и в началото на тази година публикации в "Капитал" свързаха името на компанията "Балистик сел"със съмненията, че тя е била предизвестеният победител в търгове, обявени от Министерството на образованието.


Компонентът "Изграждане на автоматична билетна система" е част от проекта за Интегриран градски транспорт на Варна, финансиран по Оперативна програма "Регионално развитие". Самата система е на стойност 8.3 млн. лв. Тя ще позволи въвеждането на устойчива тарифна мрежа за таксуване на пътуването според изминатто разстояние, възможност за прикачване по други линии в рамките на определен интервал от време, както и по-ниски такси за многократни пътувания.


Системата трябва да включва 60 машини за продажба на билети по т.нар. BRT спирки (обслужващи коридора за експресен автобусен транспорт), 24 машини за продажба на билети на стратегически места във Варна и още 220, монтирани в автобусите на градския транспорт. Изпълнителят на обществената поръчка за изграждане на системата ще трябва да достави и 536 валидиращи устройства за билетите, които също ще бъдат монтирани в автобусите, 15 портативни ръчни четящи устройства за инспекторите по контрол, както и 220 бордови компютъра. В рамките на същата обществена поръчка е предвидено и оборудване за контролен център и централен офис за управление на системата.


За изпълнители на два от другите компоненти по проекта – "Изграждане на BRT коридор" с дължина около 15 км, и "Инсталиране на Система за осигуряване на предимство на превозните средства на масовия градски обществен транспорт на кръстовищата" бяха избрани две дружества - "Арма"и едноличния търговец "Станка-Василева". Срещу техния избор също е подадена жалба, този път от "ПИМ Консулт". По нея все още се чака съдебно решение.


Изборът на "Арма" и "ЕТ Станка Василева" не беше изненада. Участници в "Арма" са компаниите "Хидрострой" и свързаната с нея "Инжстройинженеринг". Двете дружества от години печелят всички обществени поръчки за извършването на пътни и други инфраструктурни ремонти във Варна.


"Хидрострой" участва с дялове в 72 други дружества, а негов управител е бившият общински съветник от ГЕРБ във Варна Николай Пашов.


Едноличният търговец "Станка Василева", определен да извърши подобрения на три крайни спирки за градския транспорт във варненските квартали "Владиславово", "Бриз" и "Аспарухов мост" досега работеше основно по договори с ВиК – Варна. Във връзка с изпълнението на тези дейности името на фирмата нееднократно попадаше в скандали по обвинения в предварително уговорени търгове.


Любопитна подробност от портфолиото на "Станка Василева" е, че в момента едноличният търговец изпълнява и друга обществена поръчка за "поддържане и изграждане на зелени площи" във Варна. Тя бе възложена от бившия кмет на града Кирил Йорданов през 2010г.


Днес, след обявяването на решението на КЗК да допусне предварително изпълнение на договора с "Модерен транспорт", преди да е ясно окончателното решение по жалбата на конкурента й "Тикет сис", кметът на Варна Иван Портних заяви: "След добрата новина от КЗК очакваме подобно развитие и за другите два компонента, за да реализираме успешно най-големия проект на Варна".


Общата стойност на проект "Интегриран градски транспорт на Варна", е на стойност над 109 млн. лв., а неговата цел е повишаване качеството на живот в града, чрез инвестиции в устойчив градски транспорт. Крайният срок за изпълнението на проекта изтича на 9 юли т.г.


Обновяването на подвижния състав на "Градски транспорт" - Варна със 70 нови автобуса, също част от проекта, стана факт в края на 2013 г.

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Съдебните процедури нямат край, а проектите трябва да се реализират, ако искаме да не връщаме пари на ЕС.

    ATX
  2. 2 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Колко тъжен ден за Спас..........

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  3. 3 Профил на ermack
    ermack
    Рейтинг: 423 Разстроено

    А Варна стана емблематична с окаяното състояние на инфраструктурата си, въпреки огромните разходи в нея. Но както е видно, наследниците добре усвояват уроците от предшествениците си.

  4. 4 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 672 Неутрално

    ЗОП
    Закон за
    Опасни
    Практики

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  5. 5 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    На всичко му се намира колая.
    Парите трябва да работят.

  6. 6 Профил на ladymerilin
    ladymerilin
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Крайно време беше неоснователните обжалвания по поръчките да спрат, за да може проектът реално да заработи. Докато има едни фирми, които умишлено спъват обществените поръчки с неоснователни обжалвания, нещата винаги ще вървят мудно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK