Здравната комисия остави пълната забрана за пушене на закрито

Здравната комисия остави пълната забрана за пушене на закрито

© Анелия Николова



Комисията по здравеопазване остави пълната забрана за пушене на закрити обществени места. С 4 гласа "за", 15 "против" и 1 "въздържал се" бяха отхвърлени на първо четене промени в Закона за здравето, внесени от "Атака" в първия работен ден на парламента и предвиждащи да се върне старият режим с обособени зали за пушене на закрито.


В мотивите си вносителите посочват, че тютюнопушенето трябвало да се върне в заведенията, защото забраната му довела до "нарастване на безработицата с поне 30 хил. души". Собствениците на заведенията били принудени да уволнят този персонал заради намалените обороти.


Въпреки че законопроектът е отхвърлен от комисията, той може да се обсъжда и в пленарната зала, където ще се вземе крайното решение по него.




Всички освен собствениците на заведения и хотели се изказаха срещу отмяната на забраната за пушене. Бившият здравен министър Десислава Атанасова, която прокара пълната забрана, призова за по-строг контрол върху спазването на забраната. Лошо впечатление прави, че почти няма заведение в София и в другите градове, в което да не се пуши, обърна се тя към зам.-министъра на здравеопазването Ваньо Шарков.


"Проектът на "Атака" е ретрограден и това ще е крачка назад. Няма икономически аргументи, които да са по-силни от защитата на здравето и живота на гражданите", заяви Тунчер Кърджалиев от ДПС.


Димитър Байрактаров от Патриотичния фронт посочи, че компетентните органи нямат ресурс да следят за спазването на закона, а ресторантьорите бяха принудени да инвестират много пари в заграждения и вентилационни инсталации напразно. Той призова лекарите и гостите в комисията, които не пушат, да вдигнат ръка и се оказа, че само около една трета от тях не пушат. Байрактаров подкрепи проектозакона на "Атака".

Ключови думи към статията:

Коментари (106)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Не им мина на Атака популисткия трик.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 599 Неутрално

    не мога да повярвам, че този въпрос непрекъснато се повдига .....

    Моралът не е порок!
  3. 3 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1579 Неутрално

    Проява на здрав разум, но мисля, че вносителите на едни и същи отхвърлени многократно "промени" трябва да бъдат санкционирани!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  4. 4 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    [quote#2:"dnk"]не мога да повярвам, че този въпрос непрекъснато се повдига ..... [/quote]
    Ами да копират решението от Германия или Австрия!

  5. 5 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 924 Разстроено

    Нека я има забраната, то пушенето си върви ..

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  6. 6 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Стига с това тютюнопушене на закрито!
    Забраната трябва се спазва и то стриктно и с яки санкции.
    Аз съм пушачка и не си позволявам да пуша на закрито.Дори в къщи излизам на терасата.

    Tony
  7. 7 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 720 Неутрално

    А защо частните заведения се считат за "обществени"?

  8. 8 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Това добре, ама ако може и малко повече контрол в заведенията.

  9. 9 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 779 Неутрално

    "Здравната комисия остави пълната забрана за пушене на закрито"

    Ами иначе щеше да се нарича нездрава комисия. Атака са ретроградна партия.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  10. 10 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    [quote#7:"lordcris"]А защо частните заведения се считат за "обществени"?[/quote]
    Щото комунизмът неще да си ходи... загубена държава. Някой ще ми определя в МОЕТО заведение правилата! Пълна идиотия! Като чели цигарите са незаконни!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  11. 11 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    Правилно решение,стига сте се занимавали с тази парламентарна лудници.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на k.walther
    k.walther
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Боже, на пушештите полититици това ли им е проблема? Нямат ли други задачи за решаване ?
    Никой не е умрял досега като е излязал за 5 минути да запали една цигара.

  14. 14 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Как си намират работа само!
    Решават предварително решени казуси.

  15. 15 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Кой не се пробва да бутне тази забрана. Браво че, здравните устояха.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  16. 16 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    и кво, българските нацисти - най-смрадливи?

  17. 17 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 408 Неутрално

    икономическата комислия ще позволи и накрая ще видим чие лоби е по-силно

  18. 18 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    [quote#10:"Георги"]Щото комунизмът неще да си ходи... загубена държава. Някой ще ми определя в МОЕТО заведение правилата! Пълна идиотия! Като чели цигарите са незаконни! [/quote]
    +++++++++++++++++++
    Само дето сега ще те обвинят, че си ретрограден и искаш да умориш всички с цигарен дим! И не се опитвай да спориш с войнстващи антипушачи. По-лесно е да спориш с комуняги!

  19. 19 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Когато в България хората започнат да спазват закона, тогава може да се очаква някакъв напредък.
    А дали са започнали да го спазват, може лесно да се уверите. Ако не ви мирише на цигарен дим в обществени сгради.

  20. 20 Профил на aeiou
    aeiou
    Рейтинг: 442 Неутрално

    тук не става въпрос за спор между пушачи и непушачи (нека депутатите са наясно). Става въпрос за антиподите: разбиращи от здраве и Булгартабак. И една централно азиатска държава така защитава икономическите си интереси, че е известна като страната на маковете.

    Който първи прекрачи границата, губи.
  21. 21 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    В Англия му казват pub - пъб, public house - къща за народа. Може и да е твоя собственост, тя (кръчмата, ресторант и подобно) вече е обществена сграда. И като обществена сграда важат правилата за обществените сгради.
    А у дома ти можеш и да се ... ако искаш.

  22. 22 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Здравната комисия остави пълната забрана за пушене на закрито

    Това е една прекрасна новина! Сега трябва да започнем борба и срещу алкохола.

  23. 23 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    [quote#19:"dissident"]Когато в България хората започнат да спазват закона, тогава може да се очаква някакъв напредък. [/quote]
    Когато се измислят такива АБСУРДНИ закони, нямам НИКАКВО намерение да ги спазвам! Ще пуша във всяко заведение, в което ми позволят!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  24. 24 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#10] от "Георги":

    какво сте чели?

    частните заведения са обществени, защото по закон и предназначение са обществени. частен е клозета на двора ти

  25. 25 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    [quote#21:"dissident"]В Англия му казват pub - пъб, public house - къща за народа. Може и да е твоя собственост, тя (кръчмата, ресторант и подобно) вече е обществена сграда. И като обществена сграда важат правилата за обществените сгради.
    А у дома ти можеш и да се ... ако искаш.[/quote]
    За това имаше удачно правило - зала за пушачи и зала за непушачи. Ма вторите са по-голема напаст и от Ал Кайда и ИД взети заедно!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  26. 26 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 768 Весело

    [quote#10:"Георги"] Пълна идиотия! Като чели цигарите са незаконни![/quote]
    Наистина е идиотия, съгласен съм. По същия начин пистолетите като такива са законни, обаче нямаш право да ги притежаваш без разрешително. С колите също - законни са, ама не можеш да ги управляваш без книжка и където искаш. И със секса е така ще знаеш - законен си е, ама е забранено да се прави на публични място - вкл. и в твоето си заведение. Иначе става порноклуб дето е забранен.
    Та - свиквай: щом живееш сред хората, сума неща са незаконни, други законни, ама ограничени, трети - забранени. Пълна свобода - на твой си остров. Ма май и там ще ти трябва ред/закон - за тоалетната поне, иначе...

    Поздрави
  27. 27 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Много добре!

    Every cradle is a grave.
  28. 28 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 442 Неутрално

    В странатя в която живея, пушенето също е забранено.
    Има заведения обаче, които се рекламират с това че при проверка всички в заведението събират сумата и плащат глобата. Хем е забранено, хем се пуши. Но тоа са 2-3 заведения в града в който живея, а той има почти милон жители.

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  29. 29 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Как от работата по защита на националните интереси на Русия на Атака им остава време и за допълнителни мизерии?

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  30. 30 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#23] от "Георги":
    "Когато се измислят такива АБСУРДНИ закони, нямам НИКАКВО намерение да ги спазвам!"

    И ще си останеш прост, мизерен българин.

  31. 31 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#24] от "пламен":
    Забраната на практика разбива доброволното споразумение между собственици и посетители на заведението. Едните са предоставили ''пакет'' от услуги и стоки, свързан с обстановка, обслужване, цени и др., а другите са приели да се възползват от предложеното и да платят исканата цена. В този акт на свободна размяна имаме приемане на условията от двете страни. Начинът, по който работи пазарът, е да оставя всички участници да сключват подобни сделки. В този смисъл, собствениците на ресторанти и барове напълно зависят от решенията и предпочитанията на клиентите. Ако достатъчно на брой потребители имат нужда от среда без дим или могат да бъдат убедени да поискат такава, то една доброволно наложена от ресторантьорите забрана в собствеността им има смисъл. Всякакъв вид външно наложени ограничения представляват груба намеса в неприкосновената частна собственост и доброволните договорни взаимоотношения.

    Останалото е комунизъм или социализъм или както там му викате....

  32. 32 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1264 Неутрално
  33. 33 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    Като искате да пушите навсякъде, поне не пушете смардливи качаци, а по изискани табаци... пурички... Кохиба, Монтекристо, Санчо Панса...

  34. 34 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    И още:
    Основният аргумент на противниците на пълната либерализация на пушенето е, че когато едните се възползват от правото си, вредят на другите или се наблюдават т. нар. отрицателни външни ефекти. Подобно на комините на фабриката, пушачите замърсяват въздуха на останалите. Грешката в подобна аналогия идва от разликите в мащаба: в единия случай (при фабриката) имаме ефект върху въздуха по места, които са чужда частна или публична собственост, а в другия цигареният дим е ограничен до бара/ресторанта, където собственикът доброволно е разрешил това, а посетителите имплицитно са се съгласили с факта, че в помещението има цигарен дим.


  35. 35 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#31] от "mrx10354190":

    т. е. ако собственикът на заведение и посетителите му сключат доброволно споразумение в него да се колят бебета и да се бесят на червата си от тавана, това е напълно окей.

    иначе става комунизъм или както там го наричаш?

  36. 36 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9655 Неутрално

    Така ттрябва да бъде, и Атаката остана с пръст в устата.

  37. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    Ето малко събрани архивни кадри от швейцарската телевизия (почват от 0:30) как през 1960-те и 1970-те се е пушело навсякъде: https://www.youtube.com/watch?v=OANDEUmQ9Ak

    На друго място съм гледал архивен запис от тв. дискусия на кръгла маса, където всеки пуши като локомотив (един даже освен лула, вади тутун от кутия и го смърка)... та накрая студуиото тотално опушени и телезрителите нищо не могат да видят.

  38. 38 Профил на kp
    kp
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#31] от "mrx10354190":

    Значи в един бар редовните посетители много обичат да е**т в г**а всеки, който случайно е влязъл в ресторанта. Редовните посетители на ресторанта са мнозинство и според пазарните ти разсъждения това автоматично им дава право да пощляпват всеки в д***то. Собственикът дори е закачил решението на стената. И влизаш ти......

    И едните и другите са маскари!!!!
  39. 39 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#31] от "mrx10354190":

    Стига вече с тази собственост, като ти е собственост и ще правиш каквото искаш, тогава няма да мрънкаш, че те лъжат в магазина, защото е частен и собственика ще прави каквото си иска. Разбира се няма да мрънкаш и на таксиджията, щото колата си е негова и в неговата кола ще стоиш и ще мълчиш .

  40. 40 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Интересно така наречената здравна комисия колко цигари са изпушили докато заседават и къде, загрижени за нашето здраве

  41. 41 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Никакво тютюнопушене! Нека въздухът в българските барове и ресторанти да стане по-чист от този, в швейцарските Алпи.

  42. 42 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#6] от "Free person":

    А на дискотека ходиш ли? А прави ли ти впечатление, че се пуши масово из заведенията?

    С пълни забрани не става. Трябва да има някакъв избор.

  43. 43 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    До коментар [#12] от "Георги":
    Да забранят яденето на пасти в сладкарниците, защото много сладко води до диабет, а това е страшна и вече стана модерна болест

  44. 44 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    Тва с намалелите обороти в заведенията пък може да се дължи на факта, че не се спазва забраната и доста хора не ходят с цел да не се опушат. Знае ли се?

  45. 45 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    До коментар [#43] от "shileto":

    Значи когато ходиш да ядеш пасти в сладкарницата ти не тровиш заобикалящите те съграждани, а само себе си.
    Има голяма разлика!

  46. 46 Профил на Third World Good Looking
    Third World Good Looking
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#43] от "shileto":

    Тъпо сравнение. Въпроса, е че с пушенето на обществени места вредиш на другите. Никой не те спира да се тровиш вкъщи. Никой не те спира да се тъпчеш с пасти.

    Ако докато аз ям тортички, твойта кръвна захар се вдига, тогава има аргумент срещу тортичките. Ама дреме ти на тебе за аргументи, я иди запали една.

  47. 47 Профил на Third World Good Looking
    Third World Good Looking
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#25] от "Георги":

    Разделението на различни зали звучи добре на теория, но на практика се доказа, че не работи.

    Сегашната забрана работи по-добре - наистина в много заведения се пуши, но пък има и доста в които не се пуши. За разлика от преди, когато на всякъде беше димна завеса не можеш да си видиш чашката.

  48. 48 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 384 Весело

    Всички заведения си направиха отопляеми найлонови пушални,което пак е на закрито.Глупавото е,че основните зали са празни,а всички са натъпкани в найлона.

  49. 49 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Има примитивно мислещи индивиди ,които въприемат демокрацията като възможност да правят безконтролно каквото си искат.Те са същите, които биха предпочели някой силово да им налага правата и задълженията ,или - доброто старо време на бащицата.Те гласуват за ретроградни партии или изобщо не гласуват ,просто защото са свикнали друг да взема решения вместо тях ,а те си запазват правото да мърморят. По тяхната "логика" ,ако има кампания против пушенето ,трябвало да забранят продажбата на цигари, и щом не забранявали продажбата, значи няма валидна забрана.

  50. 50 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 847 Неутрално

    За съжаление забраната в комбинация с псевдоконтрола по спазването ѝ в момента са отчайващи. В малките населени места човек би останал с впеатление, че няма забрана.

  51. 51 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4022 Неутрално

    И така трябва да бъде!Дори си мисля ,че голямата част от пушачите свикнаха с тези правила!

  52. 52 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#23] от "Георги":

    и аз ви подкрепям тук.

    Някой ден ще сме свободна държава, където частната собственост ще се уважава.

    Но засега не е най-лошият закон, като се има предвид цялостното неуважение към частната собственост и другите, която комунизма е възпитал в българина.


    повечето дето се имат за десни моля да ми обяснят: къде е краницата, където държавата може да определя правилата? Където ни харесва?

    Хинт: "за благото на народа" е грешен отговор, ако не искате да звучите като другаря Живков.

  53. 53 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#31] от "mrx10354190":

    като гледам плюсовете и минусите (единият плюс дадох аз), мисля че е ясно колко на бг десните им пука за частната собственост

  54. 54 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Поздравление за взетото решение от здравната комисия.Ако се засили контрола и започне да се прилага сигурно ще намалеят и такива като мислещите,че в собственото си заведение може да правят каквото си искат,както и тези твърдящи,че ще правят каквото си искат.Това,че безработицата се е увеличила заради забраната за пушене е невярно.Нека собствениците на заведения помислят как да подобрят работата си и да не се оправдават.

  55. 55 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    До коментар [#52] от "ungeheuer":

    Добре сега, в Щатите как стоят нещата с пушенето?
    Под предтекст "частна собственост" може ли всеки да пафка където и колкото си иска?

  56. 56 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    Понеже по времето на ГЕРБ се прие забраната, комунетата всячески се мъчат да я премахнат...и не толкова, че са против нея ами заради единия популизъм...

  57. 57 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3306 Неутрално

    Ресторантът може да е частна собственост в някои отношения,
    но като пространство отворено за Граждани Клиенти Публика,
    е публично или публично-частно пространство.

    Клиентите не са собственост на собственика на ресторанта,
    нито чистият въздух. В известен смисъл Клиентите са работодатели на ресторантьора, главният легитимен мотив и източник за оцеляване и успеха на бизнеса.
    Освен ако ресторантът не е фасада за друга дейност...

    Защо не приемете имплицитно, че Първо собственикът на ресторант е (длъжен да) знае какво прави,
    да познава и спазва законите, и евентуално:
    да Обяви ясно и почтено условията на заведението (ако Законът разрешава),
    че вътре е разрешено чрез тютюнопушене едни клиенти да опушват други?

    Примерно, с проста табела на входа:

    ТУК СЕ ПУШИ или
    ПУШЕНЕТО РАЗРЕШЕНО.

    Интересно.

    Докато агент етнически лидер на етническа партия
    се пеняви... "бунтува и светлей"... срещу етницизъм министерски... друг чужбински етничар, атакист и еничар
    бошлаф-почин пък поде с предложение менте за забрана на тютюна.

    До коментар [#34] от "mrx10354190":

    Грешката в подобна аналогия идва от разликите в мащаба: в единия случай (при фабриката) имаме ефект върху въздуха по места, които са чужда частна или публична собственост,

    а в другия цигареният дим е ограничен до бара/ресторанта,

    където собственикът доброволно е разрешил това,

    а посетителите имплицитно са се съгласили с факта,
    че в помещението има цигарен дим.

  58. 58 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#26] от "Starec":

    не разбирате човека, не разбирате

    Правила е хубаво да има, но трябва да се определят от капиталиста - носещия отговорността - собственика. А НЕ държавата.

  59. 59 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#55] от "Ф.Нинов":

    нямам понятие, мисля че на щатско ниво се решава, но има щати и от двата вида?

  60. 60 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    До коментар [#45] от "Ф.Нинов":
    Да де , ама като замляскаш и се заоблизваш събуждаш апетит и в другите

  61. 61 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    До коментар [#46] от "Third World Good Looking":
    На кого вредя ако пуша с други пушачи на обособено място в заведение за пушачи, а ти си седиш при непушачите и си хортувате. Не идвам при вас да пуша, ама вие идвате от проклетия да мрънкате

  62. 62 Профил на Ивайло
    Ивайло
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Браво на членовете на комисията, че не са се подали на популизма. Но трябва да се реши проблема с контрола и то кардинално.

  63. 63 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#55] от "Ф.Нинов":

    а и както отбелязах, съм по-скоро против от забрана от принципна позиция, но точно тази забрана не виждам защо трябва да се пита час по час. Иначе ако падне съм убеден, че ще се направят заведения където да не се пуши!

  64. 64 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    До коментар [#59] от "ungeheuer":

    Щатите бяха една от първите държави, които бастисаха пушенето на обществени места. В момента там на пушачите се гледа като на "измет":
    As of January 1, 2015, according to the American Nonsmokers' Rights Foundation, 81.8% of the U.S. population lives under a ban on smoking in "workplaces, and/or restaurants, and/or bars, by either a state, commonwealth, or local law," though only 49.3% live under a ban covering all workplaces and restaurants and bars.
    A smoking ban (either state or local) has been enacted covering all bars and restaurants in each of the 60 most populated cities in the United States except these 16: Arlington, Atlanta, Fort Worth, Jacksonville, Memphis, Miami, Las Vegas, Nashville, New Orleans, Oklahoma City, Philadelphia, Pittsburgh, St. Louis, Tampa, Tulsa, and Virginia Beach.

  65. 65 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#64] от "Ф.Нинов":

    е, за обществените места не оспорвам правото на държавата да определя, нейни са си )

    смешното при мен е, че във времето докато пушех бях за забраната, а като спрях да пуша, станах против )

  66. 66 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    До коментар [#65] от "ungeheuer":

    А против ли си задължителното ползване на предпазните колани?
    Все пак намираш се в собствената си кола, разполагайки със собствения си живот.

  67. 67 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#64:"Ф.Нинов"]Щатите бяха една от първите държави, които бастисаха пушенето на обществени места. В момента там на пушачите се гледа като на "измет": [/quote]

    Те по тази причина са изтребили навремето и индианците, защото са пушели. Гледали са на тях, като на измет.
    Никакво тютюнопушене! Да освободим българските ресторанти от цигарен дим и човешко присъствие!

  68. 68 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3306 Любопитно

    Публичен дом.
    Свободен от незаконна дискриминация.

    Различно от Партиен дом,
    какъвто имало в БГ преди Промените.

    Сега му викат Народно събрание,
    но пак не пускат да влиза кой да е.

    До коментар [#21] от "dissident":

    В Англия му казват pub - пъб, public house - къща за народа.

    Може и да е твоя собственост, тя (кръчмата, ресторант и подобно) вече е обществена сграда. И като обществена сграда
    важат правилата за обществените сгради.

    А у дома ти можеш и да се ... ако искаш.

  69. 69 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#7:"lordcris"]А защо частните заведения се считат за "обществени"?[/quote]

    Защото са отворени за обществено ползване, умнико.

  70. 70 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#10:"Георги"]Някой ще ми определя в МОЕТО заведение правилата! [/quote]

    Прост народ, български...

  71. 71 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#66] от "Ф.Нинов":

    въпросът е тегав, например може хора без колани да плащат по-дебели застраховки и т.н.

    с липсата на колан наказвате ли нечий друг живот?

    Така че по-скоро съм против. Но например затова някой да кара пиян се променят нещата, защото започва да навлиза в свободата на другите.

    Тегаво

  72. 72 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#69] от "alighieri":

    дали, аз като собственик би трябвало да имам пълното право да изгоня когото си искам по каквато си искам причина

  73. 73 Профил на SorryLol
    SorryLol
    Рейтинг: 497 Неутрално

    без да влизаме в полемика за пореден път ЗА или ПРОТИВ.
    Адски тъпо е да се внася за пореден път това искане - нито е настъпила някаква промяна в обстоятелствата, нито е редно закони да се променят през 6-8 месеца.
    Тоя тъпак просто губи времето на НС и комисиите

  74. 74 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 974 Весело

    До коментар [#66] от "Ф.Нинов":

    Защо ме задължават да ползвам предпазните колани ?И от къде накъде ще слагат еърбег,като той може да ми счупи носа?Явно има хора,които разбират закона както им е удобно.Впрочем от 1965 година до 1996година пушех.Стигал съм до отваряне на трета кутия за деня.Сега съм изоставил този навик и винаги,когато край мене мине пушач,по вонята на катунар,си мисля,че и аз съм вонял така.

  75. 75 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    Точно проруските национални предатели - Волен Сидеров ибрикчията и гнусната му банда наркомани посмъртно не могат да ме впечатлят, въпреки, че аз самия съм злокачествен пушач, който се дразни от забраната, а и често не я спазва. И сега има достатъчно места, в които любителите можем да се тровим, без да пречим на някого и без разни кавали да се правят на загрижени за мен и моят собствен живот. Ду уан и ибрика и анти тютюневите талибани )>)
    LIVE FREE OR DIE!!!

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  76. 76 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    До коментар [#67] от "dombi":

    Ако не бяха индианците с тутуна, сега човечеството щеше масово да саска ганжа.

  77. 77 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#76:"Ф.Нинов"]Ако не бяха индианците с тутуна, сега човечеството щеше масово да саска ганжа. [/quote]

    Тя натам отива работата. Цигарите вече са демоде. Гледай какво правят младите. Тютюнопушенето щеше да си отиде по естествен път и без забрани, в следващите 20 години.

  78. 78 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Това е най-голямата идиотия да не се пуши.това само на гербер може да му хрумне.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  79. 79 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 563 Весело

    хахаха, само Атака останаха да го бутат тоя камък. Даже и БСП са се осъзнали...

  80. 80 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1459 Неутрално

    В хартата с правата на гражданите след Френската революция има един член, който гласи, че всеки има права и свободи, които свършват там, където започват правата и свободите на другите. Правата на пушачите свършват там, където засягат правата на непушачите да пазят здравето си. С една дума - пушачи, пушете си колкото искате и където искате, но не и в заведенията при непушачите.
    Забраната за тютюнопушенето на закрито е най-добрият закон, приеман от НС през последните 10 години. Беше изнесен доклад една година след това, че с над 10 % са спаднали случаите на раково болни за този период.
    Дядо ми едно време се хвалеше, че от 12-годишна възраст пушел и ако давали пенсия за пушене, богат щял да бъде. Баба ми в продължение на 40 години се тровеше с неговите пушеци. И дядо ми почина преди 15 години от... рак на белия дроб. Баба ми сега има бронхит и астма, причинени от пушеците на дядо. Ето до това води пушенето на закрито. И децата ни го дишаха този дим години наред. Стига толкова цигарен дим.
    Необходимо е да се затегнат правилата и глобите да се умножат по 10. Глобите да се заплащат и от пушача и от заведението. Народът е казал - на зло куче зъл прът.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  81. 81 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1500 Весело

    До коментар [#80] от "Lou":

    С такъв лош дядо чудя се ти как си жив...И от сега казвам - глоби не плащам. )>)
    П.П. Иначе доста талибански подпис имаш, явно си от страшилищата с пистолети. >)

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  82. 82 Профил на franklin
    franklin
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    "Здравната комисия остави пълната забрана за пушене на закрито"


    Разумно решение!

    "На света има само едно нещо по-лошо от насилието - това е капитулацията пред него." Амос Оз
  83. 83 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1377 Разстроено

    Забраната за пушене в обществени заведения, е поредния пример как в България, добрите правила се приемат под натиск отвън, приемат се формално, не се спазват, а на последък се използуват и за други цели като губене на време, отклоняване на вниманието, трупане на точки ...
    С една дума за всичко друго, но не и за доброто на гражданите.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  84. 84 Профил на lektar
    lektar
    Рейтинг: 505 Весело

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Човек не знае какво печели, когато губи и какво губи, когато печели.
  85. 85 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8520 Неутрално

    Много тъпо е да внасяш непрекъснато един и същ закон,а данъкоплатците да дават пари за малоумни и ненужни обсъждания.Щом миналата година тютюнопушенето е било вредно,как тази година този факт ще се промени?

  86. 86 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1459 Неутрално

    До коментар [#81] от "меншевик":

    Не ти пожелавам един ден твоята жена, твоите деца и всички, които живеят с теб, да не могат дъх да поемат от астма, защото ти си решил да ги опушваш като комин. Живи и здрави да са, но ако се случи подобно нещо, тогава ще разбереш за какво ти говоря. Пък за глоби не се тревожи. Ако те мерна някъде да пушиш, където е забранено, веднага ще извикам РИОКОЗ да ти мацнат глобата.
    Личи си, че не си гледал уестърни, щом не разпознаваш подписа ми. И по-точно не си гледал определен легендарен уестърн. Винаги е по-добре да си този със заредения пистолет, отколкото този, който копае. Защото копаещият знае какво копае и че това ще бъде последната му копан.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  87. 87 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#10] от "Георги":
    Някой ще ми казва, че в МОЯТА кола не мога да се качвам пил!

  88. 88 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#35] от "пламен":
    До коментар [#38] от "kp":
    До коментар [#39] от "zle_platen_trol":

    Хм, явно някои антипушачи смятат пушенето за криминална проява, като изнасилване, убийство или измама. Когато законодателят реши, че пушенето въобще е престъпление и забрани продажбата на цигари в цялата страна, тогава вашите доводи ще станат смислени.
    А в момента бюджетът събира от акциз в/у цигарите повече пари, отколкото харчи за здравеопазване. Включително за здравеопазване на непушачи! И закона ограничава правата на тези, дето ги внасят тия пари. И подпомагаме тютюнопроизводители. Е това е лицемерие!

  89. 89 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#87] от "glatzial":

    Можеш да караш пил, но това е престъпление!

  90. 90 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#80] от "Lou":
    Lou, айде да ми обясниш по-простичко, като за прост десен избирател, защо ако аз имам кръчма и сложа огромен надпис "само за пушачи, забранено за лица под 18г.", ти имаш право да дойдеш вътре и да кажеш "вие нарушавате правото ми на чист въздух". В случая май ти злоупотребяваш със своята свобода. И понеже харесваш уестърните, провери в САЩ, в средния запад, как точно не се пуши в кръчмите и какво казва местния шериф на всеки, дето се опита дори да спомене за това. Двете крайбрежия са друго, там строят социализъм...

  91. 91 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    [quote#86:"Lou"]Пък за глоби не се тревожи. Ако те мерна някъде да пушиш, където е забранено, веднага ще извикам РИОКОЗ да ти мацнат глобата. [/quote]
    Що не се прекръстиш на Павлик Морозов?

  92. 92 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#88] от "mrx10354190":


    [quote#88:"mrx10354190"]А в момента бюджетът събира от акциз в/у цигарите повече пари, отколкото харчи за здравеопазване. Включително за здравеопазване на непушачи![/quote]

    Източник за тази информация ако може? Несъмнено акцизите от цигари са към 6% от приходите в бюджета, но за какво се позлват е с пожелателен характер.
    Да се спонсорират тютюнопроизводителите съм абсолютно съгласен, че е лицемерно - според мен този отрасъл не трябва да се субсидира.
    Иначе за заведедения с надпис "само за пушачи, забранено за лица под 18г." - съгласен съм, ако на служителите вътре се плащат двойни или тройни здравни осигуровки.

  93. 93 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#88] от "mrx10354190":
    Но не съм съгласен с "И закона ограничава правата на тези, дето ги внасят тия пари."
    Никой не ти пречи да пушиш по принцип. Нарушаването на правата ти е от типа "не ми дават да пикая в басейна"

  94. 94 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#93] от "glatzial":
    Нещо не схванах - хем си съгласен да има заведения само за пушачи, хем не си съгласен, че в момента закона забранява това и ограничава моето право да изпия едно кафе с цигара в подобно заведение?

  95. 95 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#94] от "mrx10354190":
    Съгласен съм да има заведения само за пушачи, при определни условия, касаещи най-вече работещия в тях персонал.
    Не съм съгласен, че в момента, като е забранено пушенето в заведенията, някой ти нарушава правата.

  96. 96 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#94] от "mrx10354190":
    Разбирам, кое те обърква в твърденията ми. Ще се опитам да доизясня (съжалявам, че така в няколко коментара, ама по-бързо пиша, от колкото чета )
    Право да правиш каквото искаш в едно общество нямаш гарантирано. Например е забранено да ходиш пиян на спортно събитие (футболен мач) и в общия случай няма да те допуснат на стадиона. Забранено е да извършваш и определни физиологични дейности в басейн например.
    Но ако си построиш стадион/басейн и кажеш, че само пияни/пикаещи могат да го посещават - нямам нищо против, стига работещият на това място персонал да е наясно в какво се забърква.

  97. 97 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#95] от "glatzial":
    Е, все пак имам ли право да пия кафе с цигара на закрито или не? И свързано ли е това с правото на някой друг да диша чист въздух?

  98. 98 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#96] от "glatzial":


    [quote#96:"glatzial"]Но ако си построиш стадион/басейн и кажеш, че само пияни/пикаещи могат да го посещават - нямам нищо против, стига работещият на това място персонал да е наясно в какво се забърква.[/quote]

    О.К., но законът не позволява това и по този начин нарушава моите права.

  99. 99 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#98] от "mrx10354190":
    Не, защото нямаш това право.
    Казах, че аз съм съгласен на такава промяна, но това не значи, че някога си имал това право по подразбиране.
    Правото за пушение, пиене, слушане на висока музика, викане и тн. се простира по подразбиране до там, до където не пречиш на други хора и имаш тяхното съгласие.

  100. 100 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#99] от "glatzial":


    [quote#99:"glatzial"]Правото за пушение, пиене, слушане на висока музика, викане и тн. се простира по подразбиране до там, до където не пречиш на други хора и имаш тяхното съгласие. [/quote]

    Явно не схващаш - горното е вярно и аз съм съгласен, но законът в момента не позволява да се възползвам точно от това право, дето го цитираш по-горе.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK