През август Варна е поискала отсрочка за проекта си "Интегриран градски транспорт" (допълнен в 18.33)

През август Варна е поискала отсрочка за проекта си "Интегриран градски транспорт" (допълнен в 18.33)

© Дневник



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е отхвърлила жалбата на "Пим консулт" ДЗЗД по избора на изпълнител на високоскоростното автобусно трасе - част от проекта "Интегриран градски транспорт на Варна". Това съобщи днес общинският пресцентър във Варна.


Новината идва само ден, след като стана ясно КЗК e допуснала предварително изпълнение и на проекта за автоматична билетна система на градския Транспорт във Варна преди да се е произнесла по жалбите срещу Обединение "Модерен транспорт" - победител в обществената поръчка за изграждането му.


Високоскоростното автобусно трасе (т.нар. BRT коридор, от англ. Bus Rapid Transport) ще бъде с дължина около 15 км и ще свързва крайните варненски квартали "Владиславово" и "Бриз", разположени съответно в западната и северната части на града.




По двупосочното трасе на коридора трябва да бъдат разположени 60 спирки. Предвидено е да има велосипедни алеи с обща дължина около 14,5 км, две връзки със съществуващи велоалеи с дължина 1,8 км. и 50 съоръжения за паркиране на велосипеди.


Проектът "Интегриран градски транспорт на Варна" е


един от най-важните за града


през последните 20 години и се финансира по Оперативна програма "Регионално развитие". Неговата стойност е над 109 млн. лв. Договорът за изпълнението му е с продължителност 36 месеца и бе подписан от бившия кмет на Варна Кирил Йорданов на 9 юли 2012 г. До момента обаче единственият завършен компонент по проекта е доставката на 70 нови автобуса, а крайният срок за приключването на целия проект изтича на 9 юли т.г.


До тогава трябва да бъде извършен ремонт на базата на дружеството "Градски транспорт", да бъдат подобрени три обръщача, да бъдат основно ремонтирани най-важните пътни артерии в града – булевардите "Мария Луиза", "Осми приморски полк", "Левски", "Трети март", "Янош Хуняди" и още няколко улици, както и да бъде променена схемата за движение в центъра на Варна и западния вход на града.


В същото време трябва да бъдат монтирани и въведени в експлоатация системите за електронно таксуване, следене на трафика в реално време, осигуряване на предимство по кръстовищата за градския транспорт и др.


Именно заради забавянето по всички тези дейности на 21 август м.г. община Варна е изпратила до Управляващия орган на ОП "Регионално развитие" искане за сключване на допълнително споразумение за удължаване срока за изпълнение на вече подписания договор за финансиране, научи Дневник.


Анексът е трябвало да осигури


нова продължителност на проекта от 40 месеца


и пренасочване на спестен ресурс за изпълнението му.


В отговора на въпросите, които Дневник изпрати до Министерството на регионалното развитие и благоустройството във връзка с това искане, бе получен следното обяснение:


"След изпратени коментари от страна на Управляващия орган на ОП "Регионално развитие" на 29 септември 2014 г. е постъпило коригирано искане за анекс от страна на община Варна. Тъй като проектът за интегриран градски транспорт представлява "голям проект" по смисъла на европейските регламенти, всяко съществено изменение на първоначално одобрения проект е необходимо да бъде съгласувано с Европейската комисия. Управляващият орган е провел кореспонденция с представители на Генерална дирекция "Регионална и урбанистична политика" в Комисията (...) и към момента предстои да бъде взето решение, за което бенефициентът ще бъде писмено уведомен".


Копие от отговорите на МРРБ по повод въпросите на Дневник, касаещи сроковете за приключване на проекта "Интегриран градски транспорт"

Копие от отговорите на МРРБ по повод въпросите на Дневник, касаещи сроковете за приключване на проекта "Интегриран градски транспорт"


От отговорите на Министерството на регионалното развитие, касаещи проекта, става ясно, че в края на август т.г. за общинската администрация във Варна е било ясно, че оставащите 6 месеца до 9 юли т.г. няма да са достатъчни. Но дори и след получения отговор от Управляващия орган на ОП "Регионално развитие", от екипа по реализацията на проекта продължават да твърдят, че той


ще бъде завършен в срок,


или че в най-лошият случай той ще бъде удължен с още 4 месеца.


"Искането за удължаване на срока на договора, направено през август м.г., всъщност се отнася само за четири допълнителни месеца, обясни днес ръководителят на проекта в Община Варна Биляна Якова. Срокът за изпълнение на проекта, договорен през 2012г. е 36 месеца. Така с поисканите нови 4 те стават общо 40 и би трябвало да изтекат на 31 октомври т.г.".


Според Якова, подвеждащ в случая е административният жаргон в писмения отговор на МРРБ.


От Министерството на регионалното развитие уточниха, че промяна на срока за изпълнение на проекта е допустим, стига искането за това да е придружено от описание на причините поради които това е необходимо, както и от нов план график на дейностите по него.


"След сключване на анекс за удължаване срока, крайният срок за физическо изпълнение на проекта ще бъде удължен до максимално допустимия, съгласно действащото към момента законодателство, т.е. 31 октомври 2015 г., уточниха и от МРРБ.


От там съобщиха също, че според указанията на Министерството на финансите "всички разходи, направени след 31 декември 2015 г. по неприключили или неразделени на етапи проекти не се изплащат от отпуснатата безвъзмездна финансова помощ и са за сметка на бенефициентите по проектите.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 840 Гневно

    Сега ако се окаже че трябва да се връщат евопейските средства ОТНОВО, направо да влизат баретите в общината.
    То бива малоумие, то бива аматьорщина, то бива корупция, ама чакк пък толкова...

  2. 2 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Спас работи за предстоящата кандидатура на ТИМ за кмет на Варна - Чавдар Трифонов......

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  3. 3 Профил на Спас Спасов
    Спас Спасов
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#2] от "mtmvb":

    МРРБ също

  4. 4 Профил на 16bit
    16bit
    Рейтинг: 569 Неутрално

    До коментар [#2] от "mtmvb":

    Спас работи за Дневник, то е ясно. И никой не му е виновен, че от всичко търси сензация и се опитва всеки проект да го изкара някаква сатанинска далавера с масонски привкус.
    А иначе съм с две ръце за тоя проект с автобусите, писна ми да се возя на стари боклуци от соца и да ме гледат накриво разни контрольорки с основно образование и лек мирис на домашна манджа.

  5. 5 Профил на gotze
    gotze
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Бла-бла Варна си остава най-голямата кочина в Бг, заради ТИМ и Янко Станев основно!
    Грабители с протекция от ДПС и Премянов!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  6. 6 Профил на karminaburana
    karminaburana
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Я каква метаморфоза претърпя този материал. Преди малко ставаше дума за 40 месеца удължаване на срока, а сега за 4. Последно? Някой да обясни нещо?

  7. 7 Профил на Спас Спасов
    Спас Спасов
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#6] от "karminaburana":

    Промяната на статията е обявена още в заглавието му, при това с точния час, в който е нанесена!
    Обяснението за това е в текста:
    "Искането за удължаване на срока на договора, направено през август м.г., всъщност се отнася само за четири допълнителни месеца, обясни днес ръководителят на проекта в Община Варна Биляна Якова. Срокът за изпълнение на проекта, договорен през 2012г. е 36 месеца. Така с поисканите нови 4 те стават общо 40 и би трябвало да изтекат на 31 октомври т.г.".
    Според Якова, подвеждащ в случая е административният жаргон в писмения отговор на МРРБ".

  8. 8 Профил на nikitovanch
    nikitovanch
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Важното е в оставащия срок да се свърши работата. Сегашното правителство в т.ч. МРРБ имаха нужда от време за да си подредят нещата и да се окупитят малко след пагубното управление на Орешарски. Лилияна Павлова е много подготвен професионалист и знае как да усвоява евро средства, като спазва европейските правила. Изобщо, единственото съществено нещо, което виждам като информация тук е, че проекта ще бъде удължен с 4 месеца - ама какво да направим като 1 година ни управляваха некъдърни комунисти. Трябва контрол иначе сроковете не се спазват. Примери много. Очевидно при миналото управление, такъв е липсвал - сега ще наваксат...

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  9. 9 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    През август Варна е поискала отсрочка за проекта си "Интегриран градски транспорт"...
    ----------------------
    Спасов,можеше да пуснеш заглавието като "бип"...останалото го знаем

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  10. 10 Профил на ladymerilin
    ladymerilin
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Интересно защо този факт не е бил проверен предварително - преди статията да бъде пусната? Какво е това едностранно отразяване и тенденциозно заключаване? Къде отиде журналистическата етика?

  11. 11 Профил на chuK
    chuK
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#5] от "gotze":

    Бла-бла ще ти кажа аз на теб. Варна първо не е кочина. Мааалко е по запусната, но това не става от днес за утре, става с години безхаберие на управниците на града!

  12. 12 Профил на Станимир Станчев
    Станимир Станчев
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Айде ГЕРБ-ерските тролове, които работят на щат към щаба на ГЕРБ - Варна както и в общината се включиха. Лошото е, че за по 400 лева на месец, тия хора са готови да защитават всяка кражба, всяка далавера и всяко безобразие извършвано от господарите им от ГЕРБ. Поне мислете малко преди да пишете бе, излагате се. Кой ще обвинявате, като се провали проекта, извънземните ли? Жалко за такива като вас!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK