МВР сменя талоните на автомобилите заради глобите в Гърция и Унгария

МВР сменя талоните на автомобилите заради глобите в Гърция и Унгария

© Мария Съботинова



МВР започва смяна на талоните на автомобилите заради глобите, налагани на български шофьори в Гърция и Унгария, съобщи Нова телевизия.


Новите документи ще струват 9 лв. и влизат в сила от март, като старите ще запазят валидността си.


Промяната е във връзка с изискванията към документите на преминаващите пътни превозни средства с българска регистрация през гръцката граница.




Гърция има право да поиска за проверка документа съгласно европейската директива 1999/37/ЕО. Тя е в сила от 2011 година, но санкции се налагат от 17 април. Унгария също изисква от българските шофьори да носят със себе си както малкия, така и големия талон.


Проблемът е, че големият талон не е на разположение на водачите, каращи лизингови автомобили, (той остава в компания лизингодател) и шофиращите служебни коли (талонът е в собственика).


В медиите се появиха съобщения, че български водачи са глобявани с хиляди евро, защото не носят със себе си големия талон при пътуване.


Всички данни от големия талон вече ще са записани и на малкия, но гръцките власти все още могат да настояват за представяне и на големия талон на колата.


"С промяната в малкия талон ще отговорим на изискването на всеки контрол да установи какви технически параметри има по документи, но формално, ако искат да им се предоставят "част едно", на нашите малки талони продължава да пише "част две", обясни Борислав Тодоров, представител на лизингова компания, пред Нова телевизия.

Ключови думи към статията:

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    И администратори нямаме. Нямаше кой да провери какви са законите в Европа, за да направи документите по изискванията.

  2. 2 Профил на Пламен
    Пламен
    Рейтинг: 466 Неутрално

    А какъв е проблема със смяната и новите талони малкия да стане част 1 а втория част 2?

    http://twitter.com/zasmiah
  3. 3 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Пак за сметка и притеснение на хората.

  4. 4 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    честно казано не разбрах какво точно ще променят и ще помогнат за пътуванията в Гърция и Унгария

  5. 5 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Луда работа. Държавата не си е свършила работата като хората, а сега хората трябва да плащат отново. Или това е направено нарочно, за да може някой да се нагуши. И в двата случая става дума за ограбване на водачите на МПС. ПОЗОР!
    Така строят и Белене и ЮП.

  6. 6 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Малкият талон вече ще дублира големия? Какъв тогава остава смисълът от големия? Гаранция за правата на собственика, когато не е едно и също лице с ползвателя ли?
    П.П.
    А ще бъдат ли така добри от МВР изчерпателно да вписват занапред категорията на екологичност на МПС в големия, малкия или средния талон? Понеже чл.59, ал.5 от ЗМДТ е все още в редакцията си от времето на Орешарски и оттам произтичат немалко главоболия, заради които не след дълго ще си имам приказка с един бивш колега, понастоящем министър...

  7. 7 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 982 Любопитно

    Гледам големият си талон и се чуда, що не са го направили с размери на билборд...а толкова семпъл...

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  8. 8 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":
    [quote#1:"442"]И администратори нямаме[/quote]
    Имаме. Просто не считат за нужно да са запознати със законите в сферата, за която ни смучат от данъците.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  9. 9 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1317 Гневно

    от статията: ""С промяната в малкия талон ще отговорим на изискването на всеки контрол да установи какви технически параметри има по документи, но формално, ако искат да им се предоставят "част едно", на нашите малки талони продължава да пише "част две", обясни Борислав Тодоров, представител на лизингова компания, пред Нова телевизия.?"
    Е, какво излиза? Че отново нищо не е свършено! И за какво е този шум тогава? Някои чантаджии от МВР отчитат дейност?
    Наесен пак нови талони!
    Мразя този израз, но си е баш тамън за случката: Българска работа!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  10. 10 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1219 Любопитно

    За да си карам колата ми трябват: шофьорска книжка, регистрация и застраховка.
    В Родината май искат много повече хартийки...

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  11. 11 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    Е, сетиха се...все трябва някой да си изпати, за да си свърши администрацията работата както трябва.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  12. 12 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 524 Весело

    Нарича се "обработка на матриала" .Така през 1-2 години я сменяма лични карти, я номера на автомобили, а талони а нещо друго .Редим се на опашките в МВР за пореден път да се "наведем пред системата" и разбира се да платим .
    Тази работа, която МВР не е свършило може да се свърши от почти всеки един от пишещите тук в рамките на 2-3 месеца - да събереш информация какви са изискванията в Европейските държави относно съдържанието на талоните и какво се проверява .

  13. 13 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    И какъв е смисъла, ако ония имат право да искат "част 1"?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  14. 14 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#10] от "kалибър":
    [quote#10:"kалибър"]В Родината май искат много повече хартийки...[/quote]
    Псолютно искат хартийки, особено такива, емитирани от печатницата на БНБ... Лошото е, че срещу тия хартийки в повече получаваме качество на услугите в по-малко!

  15. 15 Профил на neuro
    neuro
    Рейтинг: 237 Неутрално

    А защо трябва да има 2 части? В много държави талонът е егин документ.

  16. 16 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    До коментар [#10] от "kалибър":

    Не е в Родината, а в ЕС.
    Целта е защита срещу кражби, защото със свободата на пътуване и за апашите стана по-лесно.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  17. 17 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 581 Гневно

    Поредната простотия, за да захлебят чантаджиите пак....

  18. 18 Профил на Вовка Вурдалак
    Вовка Вурдалак
    Рейтинг: 805 Разстроено

    До коментар [#2] от "Пламен":

    Тогава вероятно ония ще изискват Част 2, знам ли... Що си с шапка, що си без шапка

    Praise the Lord and Pass the Ammunition! Ще не вмерла Україна!
  19. 19 Профил на donyon
    donyon
    Рейтинг: 707 Неутрално

    След като МВФ не разрешава да се печатат банкноти,ще препечатваме лични карти,талони и шофьорски книжки,регистрационни табели...Да пада някой лев за бюджета...

  20. 20 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1975 Гневно

    Дайте пак задължително да сменим и регистрационните табели, а?

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  21. 21 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1441 Гневно

    [quote#20:"biss Mark"]Дайте пак задължително да сменим и регистрационните табели, а?[/quote]

    Тях после сега талоните а до края на тази година о личните карти ще се сменят за да са с чип.
    По - добре да ни турят по една ушна марка с черен номер на жълт фон.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  22. 22 Профил на magistrat
    magistrat
    Рейтинг: 610 Неутрално

    А какви са талоните на гърците и унгарците, за да не ги глобява КАТ, когато влизат в България?

  23. 23 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#20] от "biss Mark":

    Приятел, не им давай идеи ве...
    И без това се чудят за какво още да ни тормозят да плащаме

  24. 24 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 982 Любопитно

    [quote#20:"biss Mark"]Дайте пак задължително да сменим и регистрационните табели, а?[/quote]
    Хайде първо, личните карти...

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  25. 25 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1154 Весело

    До коментар [#7] от "LocoMondo":
    Целта е при криза за гориво да го ползваш за платно

  26. 26 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Не разбрах задължителна ли е смяната и ако не го сменим прости си спираме гостито при византииците

  27. 27 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 982 Любопитно

    [quote#25:"shileto"]Целта е при криза за гориво да го ползваш за платно [/quote]

    Еха...Пиратката Шарка опъва платната...

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  28. 28 Профил на Royal Ranger
    Royal Ranger
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#1:"442"]И администратори нямаме. Нямаше кой да провери какви са законите в Европа, за да направи документите по изискванията. [/quote]
    Преди време се заех и лично сравних дизайна/съдържанието на големия и малкия талон с изискванията на Директива 1999/37/ЕО. За мое учудване информация, присъстващата в големия и малкия талон, съответства напълно на описаното в приложенията на директивата, т.е. преди време администрацията на КАТ си е свършила работата.

    По една или друга причина обаче след толкова много години гърците решиха да направят от това проблем, после ги последваха и унгарците. По правилното беше администрацията ни да защити аргументирано позицията си, а не да сменя талоните, които си съответстват на изискванията.

    За незнаещите - талоните в Швеция (мисля, че и в Хърватия) са аналогични на нашите - големия талон е част 1 и съдържа повечето информация, а малкия талон е част 2 и съдържа по-малко информация. В останалата част на ЕС има или само една част, или малкия талон е част 1, а големия - част 2.

    http://rodenivbg.com
  29. 29 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Евала тъкмо се чудех къде да си похарча последните 10лв..

  30. 30 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2215 Неутрално

    Туршията ще стане пълна!
    Защото потърпевши обясняват, че наличието на малък талон няма да спаси нашите водачи от санкции, особено в Гърция, където си искат рушвет!
    Подобна е ситуацията с регистрационните табели - Гърците имат легализирани няколко формата, за разлика от нас...

    I Want To Believe
  31. 31 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#1:"442"]И администратори нямаме.[/quote]
    Имаме, ама мноооого калпави!

    Има 100 неща, които съвсем лесно можем да "копи-пейстнем" от Европата, ама нали родните чиновници- хем ги мързи, хем не искат нещата да са лесни, за да зависим от тях.

    Моля се за политици, които като вземат властта да не влизат в схемите на чиновниците, а да ги изръчкат да си вършат съвестно и отговорно работата! Има начини- трябва само воля и желание!

  32. 32 Профил на ne
    ne
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Милиция, .... некомпетентност....неспособност....
    С най-голям бюджет на държавната хранилка!!!
    Оставка!

  33. 33 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    [quote#26:"shileto"]Не разбрах задължителна ли е смяната и ако не го сменим прости си спираме гостито при византииците [/quote]

    Това, което разбрах аз е: в Гърция и Унгария изискват да представиш малкия И големия талон и следователно, ако ги имаш, не би трябвало да сменяш малкия талон. Промяната е наложителна за водачите на лизингови и други автомобили, чиито големи талони се съхраняват от собственика.
    Така си мисля, ама знае ли човек?

  34. 34 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1317 Весело

    [quote#22:"magistrat"]А какви са талоните на гърците и унгарците, за да не ги глобява КАТ, когато влизат в България? [/quote]
    Каквито трябва!
    А ние ще се научим отново по трудния начин: и сто тояги, и торба сол и накрая ще платим и 100 жълтици!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  35. 35 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1317 Любопитно

    [quote#28:"Rauchmann"]За мое учудване информация, присъстващата в големия и малкия талон, съответства напълно на описаното в приложенията на директивата, т.е. преди време администрацията на КАТ си е свършила работата[/quote]
    На теб ли да вярвам или на нашите бюрократи, които си признаха че не всичката необходима информация я има във малкия талон?
    Пак ли другите са ни виновни, а ние сме пролетна роса?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  36. 36 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Проблемът е че гърците и унгарците умишлено се заяждат с българските превозвачи, защото ги смятат за конкуренция.
    С леките автомобили като цяло няма проблем особено в Гърция.

  37. 37 Профил на sjg51618031
    sjg51618031
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Ламинираната простотия, която имаме, е налична май само у нас! Вземете и погледнете немските талони! Всичко останало е някакъв пълен провал ала ТПК "Герчо".

  38. 38 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2193 Неутрално

    До коментар [#15] от "neuro":

    То да има начин талона ще го направят индийски сериал, ти за част втора се тревожиш...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  39. 39 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2193 Неутрално

    До коментар [#37] от "cafe_racer":

    На снимката на личната карта и на международния паспорт изглеждаме като негър-комбайнер. Вместо предишните цветни снимки има черно - бяла фантазия, допълнително развалена с воден печат...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  40. 40 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2193 Неутрално

    До коментар [#22] от "magistrat":

    При гърците и унгарците между големия и малкия талон има банкнота от 20 евро...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  41. 41 Профил на sjg51618031
    sjg51618031
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#39] от "mitko11":

    И тук си прав, бро!

  42. 42 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 904 Неутрално

    Същата шмекерия като с номерата. Искат да гушнат едни пари.

  43. 43 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1305 Любопитно

    [quote#1:"442"]И администратори нямаме. Нямаше кой да провери какви са законите в Европа, за да направи документите по изискванията. [/quote]
    Кяр берекет, по 9 левчета от череп, лошо ли е? Въпреки че тиквите ПАК не са съобразили що за документи трябва да имаме. Много скоро ще сменяме шофьорски книжки, защото снимката не е цветна. Но след като откраднаха парите за документите, не останаха мангизи за цветни принтери. Пуста дрянова тояга...

  44. 44 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    До коментар [#33] от "princess_x":
    Аз си го мисля същото , ама ако те си мислят, че няколко милиона коли да сменят талоните за по 9 лева ще вкара пари в бюджета

  45. 45 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 661 Разстроено

    Гадняри и подлеци... Унгария и Гърция хич не ми ги хвалете!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  46. 46 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#12] от "radoslavivanov":

    Ами всеки може да заведе индивидуален съдебен иска към МВР за причинени вреди - финансови и психически. Има си административни съдилища, така се действа........

  47. 47 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1212 Любопитно

    И какво излиза в крайна сметка всички без изключение ли трябва да си сменят малкия талон, че от статията много не се разбира?

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  48. 48 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2828 Неутрално

    До коментар [#47] от "bee":

    Не, старите талони си остават...това касае тия които са взели коли на лизинг и нямат голям талон докато не си изплатят лизинга...

  49. 49 Профил на Royal Ranger
    Royal Ranger
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#35:"skara"]На теб ли да вярвам или на нашите бюрократи, които си признаха че не всичката необходима информация я има във малкия талон? [/quote]
    Ако ти се занимава, хвърли едно око на приложенията във въпросната директива. Текстът го има и на български език.

    Тъжната истина е следната - по въпросния казус администрацията ни е спазила изискванията на една калпава Евродиректива до последната подробност, но въпреки всичко застава в "партер", вместо да каже своята гледна точка. И предкого сме клекнали?

    А защо директивата е калпава? Ще разбере този, който погледне текста. Само ще подскажа, че:
    ---> в него никъде не се споменава предназначението на втората част на талона за държавите, в които той има две части
    ---> в приложението с информацията, предназначена за вписване във втората част на талона действително не са споменати важни технически характеристики, но това не е пропуск на нашия КАТ, а на чиновниците, писали директивата

    http://rodenivbg.com
  50. 50 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#48] от "BGman1":

    Аха, ОК, мерси, че новините ги пропуснах, а от статията не се разбира много. Значи няма да ходим всички да се редим пак на опашки за поредното платено безумие. Поне засега.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  51. 51 Профил на Simeon Borissov
    Simeon Borissov
    Рейтинг: 437 Неутрално
  52. 52 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2828 Неутрално

    До коментар [#50] от "bee":

    Ако ходиш в Гърция или Унгария си носи и големия талон за да нямаш проблем...въпреки, че досега на леки автомобили не ги искат а само на товарните за да да изкарат некоя кинта я от глоба с акт, я кеш...

  53. 53 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#52] от "BGman1":

    Мерси, нямам такива планове засега, но ще го имам предвид, ако се наложи такова пътуване.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  54. 54 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    [quote#10:"kалибър"]За да си карам колата ми трябват: шофьорска книжка, регистрация и застраховка.
    В Родината май искат много повече хартийки... [/quote]
    За да си караш колата, погледнато строго технически - ти трябва единствено и само документ за самоличност.
    Изключително лесно (а и в съответствие със Закона за електронното правителство) може да се провери по номера на колата чия е, дали има валидна застраховка и дали е минала преглед, а по ЕГН-то ти дали имаш шофьорски права. В случай, че караш собствения си автомобил, няма нужда от никакви други неща.
    НО! Не и в България!
    Тук за застраховка ГО искат:
    -стикер за застраховка, перфориран както трябва и залепен на стъклото;
    -картонче с номера на полицата;
    -самата полица.
    Липсата на едно от тия неща води до глоба.
    За преминат технически преглед трябва да имаш:
    -валиден стикер с перфорация за датата на следващия преглед;
    -картонче, на което с химикал да е написана датата на следващия преглед;
    За собственост трябва да имаш:
    -регистрационен номер;
    -талон за регистрация, част 1;
    -талон за регистрация, част 2;
    -регистрационен номер на автомобила - 2 бр.
    За шофьорските ти права трябва да имаш:
    -шофьорска книжка;
    -талон (всъщност едно малко листче хартия, на което има написана невярна информация, че имаш 39 контролни точки, а всъщност те не са толкова. За да разбереш истинския си брой контролни точки, трябва да попълниш в КАТ един документ-искане, да платиш такса и ще ти кажат колко точки имаш)

    Е ТОВА АКО НЕ Е БУЛГАРИСТАН ?!?!?!?!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  55. 55 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    До коментар [#49] от "Rauchmann":

    Не е тъй, братчед.
    Много добре си е написана евродирективата.
    Само дето нашите са разменили местата на Част 1 и Част 2 на талоните.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  56. 56 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    Това с талоните си е чиста проба гръцко/унгарска простотия! Гърците го правят, защото сме българи, унгарците за да ни приберат рушвет! И в двата случая острата българска дипломатическа и ответна реакция липсва! Нашите КАТ-аджии и ДАИ-джии, досега трябваше да са стъжнили живота на гръцките и унгарските ТИР-аджии и да ги дерат с по няколко хиляди лева, на влизане и на излизане! Ама нашите органи са едни шунди и не смеят да се обадят! Погледнете например италианските или френските талони...! Ами едни омазани листи, ама смеят ли гърците и унгарците да глобят италианец или французин? Гък няма да кажат! Те затова е цялата работа...! Като са толкоз принципни маджарите и гърците, защо не те спират още на границата и като не им харесва талона, да не те пускат! А то си минаваш граиницата и после се сещат, че нещо не било в ред...! Айде стига с тези селски номера! Нашите трябва да се вземат в ръце!

    Бивш tww09306483.
  57. 57 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Абе гърците и унгарците с к'ви талони карат?! И защо нашите са по-различни от всички остсанали европейски талони, които се признават в Гърция и Унгария?! И за какво служи тоя голям талон?! Можеше спокойно да измислят някакъв друг документ, който да е неотменно необходим при прехвърляне на собствеността, но да няма нищо общо с талона и данните в него. Защо изобщо трябва да създаваме някакви несъвместими с европейските правила документи за автомобили?! Аман от дебили в МВР!

    Жизнь или Life - избор има.
  58. 58 Профил на gosho3
    gosho3
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#28] от "Rauchmann":

    Абсолютно сте прав. Тотално. С малкия талон можете спокойно да пътувате във Франция, Испания, Португалия, Великобритания, Дания, Швеция и т.н. Само 2 държави от 27 в ЕС са решили да ни "дерат" шофьри и превозвачи - Гърция и Унгария. Те явно ни смятат за глупаци.
    Простият аргумент, който нашата идиотска администрация спокойно може да използува е "като как могат да се движат МПС с българска регистрация в 25 държанви от ЕС с малкия си талон , а при вас не." Защото има и защитен механизъм - на всички които пътуват до Гърция и през Унгария да бъдат информирани да си вземат големия талон. ОБАЧЕ оттам нататък да започнат тотални проверки на гръцки и унгарски МПС на българска територия и установи ли се най-малкото нарушение, дори да нямат пожарогасител - безкомпромисна глоба. Никакви нови талони не ни трябват. Чиновниците да си свършат работата - за нашите става дума.

  59. 59 Профил на gosho3
    gosho3
    Рейтинг: 466 Неутрално

    И още нещо.

    Ако за унгарците може много да не им пука но могат да бъдат притиснати, на гърците им пука защото техния трафик към нас е голям. И ако КАТ ги подпука с глоби ще се замислят за тази щуротия.

  60. 60 Профил на gosho3
    gosho3
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#19] от "donyon":

    Извинете , какъв "лев за бюджета" ? Пада лев за фирмите , които печатат, а те делкат с тия , които измислят тези идиотщини.

  61. 61 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 641 Неутрално

    До коментар [#58] от "gosho3":

    Не ни смятат за глупаци. Просто са открили тази чудна възможност и я използват за пълнене на празните държавни финанси. Проблемът е в родното МВР, което не изздава талони според европейските стандарти. Това е. А през Франция, Германия и т.н. минаваш на добрата воля и най-вече на липсата на ченгета по пътищата. Там полиция идва само за ПТП. Всичко друго е с камери. Аз във Франция полицай по пътищата не съм виждал от години. На магистралите понякога правят баражи от митничари с евентуална полицейска подкрепа, но това е съвсем друго. В Унгария обаче са ми проверявали талона за технически преглед, за да видят точната дата. Понеже на оня тъп стикер на стъклото няма дата.

    Жизнь или Life - избор има.
  62. 62 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 641 Неутрално

    До коментар [#49] от "Rauchmann":

    Изобщо не е така - английските талони са именно от две части. Втората, обаче няма нищо друго, освен место за попълване на името на новия собственик, което служи именно при покупко-продажба. Нашите дебили случайно или нарочно са сложили пълните данни, които трябва да бъдат в част първа, във втората част. Това, което следва да се направи е просто "големия" талон с цялата информация в него да се смали до размера на малкия, а малкия, бидейки част втора, да остава при собственика в случай на покупко-продажба. Какъв ще е размерът на тази част втора няма значение. Разбира се, по-удобно би било да е голям, за да не се губи лесно.Но в тази част втора може просто да пише, че това е част от талон #ххххх и служи единствено при прехвърляне на собствеността. И могат за удобство да ги направят като английските - с поле, в което да се записва кой е новият собственик и той с този така попълнен документ, да отиде, за да му издадат новия талон на колата. Също така може да служи и за преиздаване на първата част, ако тя бъде загубена или открадната.

    Жизнь или Life - избор има.
  63. 63 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 3057 Неутрално

    Абе какви са тия талони, какви са тези остатъци от Тошовско време? Ей, значи социлизЪмът уж си отиде, ама социалистическото обирджийство и безхаберие на държавата си останаха. Талоните трябва да се премахнат, има си компютерна система на МВР и там да си отчитат точки, глоби и т.н. В Америка си карам с една "гола" книжка, която подновявам на 10 или 5 години, мързи ме да погледна, за да си припомня, а като отида в България непрекъснато ме глобяват я за несветнати фарове (безумие някакво), я за талон, я за някаква друга глупост. Като капак, когато трябва да си плащам глобата, са ми необходими пари да платя и на банката за "услугата".

    Пазете се от доносника vesolr
  64. 64 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#6] от "Дебил от Льонеберя":
    Подкрепям напълно. Наскоро си взехме кола с Евро 4, 100 пъти казах на мъжът ми да им каже, че иска да му впишат това в талона. В оригиналния талон на първи собственик в Италия под същата категория беше написано стандартът, накрая си взимаме нещата и на мястото - звездички......... А в общината - ами вземете си бележка тогава от официалния представител (това за 50% намаление на данък МПС). Все едно нашите приятелчета не признават официален документ от страна от ЕС.

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#64] от "alextan":

    Когато първят собственик /италянецът/ си е вземал автомобила
    той е имал ЕВРО 4, това не значи че в момента твоята кола отговаря на ЕВРО 4. / ти каза ли на мъжа ти да погледне под автомобила дали катализатора не е изкорубен от наши "майстори" ?

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  67. 67 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    [quote#61:"Дразнител"]А през Франция, Германия и т.н. минаваш на добрата воля[/quote]

    Ако рекат да те спрат и случайно поискат да проверят дали колата е претоварена, екскурзията ще свърши на първия паркинг.

  68. 68 Профил на sasvirco
    sasvirco
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#2] от "Пламен":

    Тогава ще ти искат и част 2. Факта, че е само в Гърция и Унгария този проблем за мен значи само едно. Корупция. Аптечка, пожарогасител..охооо, тука пише част 1, къде е втората айдеееее...

  69. 69 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    Вместо да се чуди от къде да събере пари, МВР да накара служителите си да работят ефективно, аа не да висят по каафенетата и пицериите.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  70. 70 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#39:"mitko11"]На снимката на личната карта и на международния паспорт изглеждаме като негър-комбайнер. Вместо предишните цветни снимки има черно - бяла фантазия, допълнително развалена с воден печат... [/quote]
    ++++ Затова си подмених личната карта, по стария образец във възможно последния момент...
    За Гърция мога да кажа, че от 10-12 г. пътувам поне по 3 пъти годишно, за което време са ме спряли 1(ЕДИН) път за превишена с 18 км/ч скорост, глоба 40 Евро, от които платих 20. Талонът ми е ОТ СТАРИТЕ - КАРТОН, СГЪВАЩ СЕ НАДВЕ! НИКАКЪВ ПРОБЛЕМ!
    Фуражките огладняха за 1 месец и смятайте каква касапница ни чака....

  71. 71 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 629 Неутрално

    [quote#4:"Eisbär"]честно казано не разбрах какво точно ще променят и ще помогнат за пътуванията в Гърция и Унгария [/quote]

    Както обикновенно нищо, но звучат ангажирано с проблема

    Моралът не е порок!
  72. 72 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#11] от "Jessika":

    Да де, ама от статията става ясно, че работата пак е свършена наполовина, 'щото пак ще ти трябва големият талон ако ходиш в една от тез две жалки държави.

    Пътувайки за Австрия, абсолютно винаги подминавам Маджарската република - няма толкова гадно и заядливо племе като това.

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  73. 73 Профил на Royal Ranger
    Royal Ranger
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#55:"Athanatos"]Не е тъй, братчед.
    Много добре си е написана евродирективата.
    Само дето нашите са разменили местата на Част 1 и Част 2 на талоните. [/quote]
    Човече, не знам ти коя директива четеш, но според цитираната в статията (която е вярната) се изискват описаните по-долу задължителни технически параметри. Естествено, директивата допуска добавяне на допълнителна информация в част 1 и част 2 на талоните, но изброените по-долу са задълхителни. Ти сам прецени коя част съдържа повече информация и дали българските образци съдържат изискваната според директивата задълхителна информация.

    [quote#62:"Дразнител"]Нашите дебили случайно или нарочно са сложили пълните данни, които трябва да бъдат в част първа, във втората част.[/quote]
    Не знам кои са "вашите дебили", които са сложили пълните данни във втората част, но в българските талони пълните данни са в първата част и така трябва да бъде според директивата (виж долу).

    Директива 1999/37/ЕО ---> http://www.eulaw.egov.bg/DocumentDisplay.aspx?ID=2030

    ПРИЛОЖЕНИЕ І:
    Част І от свидетелството за регистрация съдържа следната информация, предшествана от съответните хармонизирани кодове на Общността:
    А) регистрационен номер
    B) дата на първа регистрация на превозното средство
    C) лични данни
    C.1) титуляр на свидетелството за регистрация:
    C.1.1) фамилия или търговско наименование
    C.1.2) друго(и) име(на) или инициал(и) (където е уместно)
    C.1.3) адрес в държавата-членка, където е извършена регистрацията към датата на издаване на документа
    C.4) Където информацията, посочена в точка VІ, код В.2 не е включена в свидетелството за регистрация, трябва да има позоваване, че титулярът на свидетелството за регистрация:
    а) е собственик на превозното средство
    b) не е собственик на превозното средство
    c) не е посочен в свидетелството за регистрация като собственик на превозното средство.
    D) превозно средство:
    D.1) фабрична изработка
    D.2) модел
    - разновидност (ако е налична)
    - модификация (ако е налична)
    D.3) търговско(и) описание(я)
    E) идентификационен номер на превозното средство
    F) маса:
    F.1) максимална технически допустима товароносимост , с изключение за мотоциклетите
    G) маса на превозното средство с купето и устройството за свързване при теглещи автомобили, от която и да е категория, различна от М1
    H) период на валидност, ако не е безсрочно
    I) дата на регистрация, за която се отнася това свидетелство
    K) номер на типовото одобрение (ако има такова)
    P) двигател
    P.1) обем (в куб.см.)
    P.2) максимална нетна мощност (в kW) (ако има такава)
    P.3) вид гориво или източник на мощност
    Q) съотношение мощност/тегло (в kW/кг) (само за мотоциклети)
    S) брой на местата за сядане
    S.1) брой места, включително това на водача на превозното средство
    S.2) брой правостоящи места (където е уместно)

    ПРИЛОЖЕНИЕ ІІ
    Част ІІ от свидетелството за регистрация съдържа следната информация, предшествана от хармонизираните кодове на Общността:
    А) регистрационен номер
    B) дата на първа регистрация на превозното средство
    D) превозно средство:
    D.1) фабрична изработка
    D.2) модел
    - разновидност (ако е налична)
    - разновидност (ако е налична)
    D.3) търговско(и) описание(я)
    E) идентификационен номер на превозното средство
    K) номер на типовото одобрение, ако има такова

    http://rodenivbg.com
  74. 74 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#66] от "Dimitar Stoyanov":

    Дали имаш катализатор нищо не означава, важното е дали работи и как. Не е никакъв проблем питата да се махне и през кожуха на катализатора да се прекара една тръба т.е. да се скрие липсата на катализатор. Ако са правили замервания на изгорелите газове и са отказали да впишат Евро 4, трябва да дадат документ за тези измервания.
    Да не говорим, че намаление на данъка има само за "малолитражните" автомобили, което не знам как да нарека.

  75. 75 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 641 Неутрално

    До коментар [#73] от "Rauchmann":

    Да, но част първа е именно големия талон, който трябва винаги да се носи. Затова казвам, че са дебили - трябваше тази първа част с всички данни да е с размерите на това, което сега е част втора - т.е. талона, който всеки си носи.

    Жизнь или Life - избор има.
  76. 76 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 352 Неутрално

    [quote#22:"magistrat"]А какви са талоните на гърците и унгарците, за да не ги глобява КАТ, когато влизат в България?
    [/quote]

    Понеже си нямаме политици на място, а само васали, аз бих наредил специално отношенуие към унгарски и гръцки превозни средства! Освен двата талона бих им искал данъчни декларации, че са имунизирани срещу шап и други, докато техните правителства спрат да се заяждат с българските водачи!

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  77. 77 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 352 Неутрално

    [quote#68:"sasvirco"]Тогава ще ти искат и част 2. Факта, че е само в Гърция и Унгария този проблем за мен значи само едно. Корупция.[/quote]

    Разбира се, че е корупция!

    Но къде са от нашето правителство? Разговарял ли е някой с гърци и унгарци?

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  78. 78 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Не мисля, че добавянето на цялата информация в малкия талон ще реши проблема. След като на малките талони ще продължава да пише част 2, онези ще си искат част 1 и това си е.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK