Местан: Престъплението възродителен процес не може да се покрие с давност

Лютви Местан

© Надежда Чипева, Капитал

Лютви Местан



Престъплението възродителен процес не може да се покрие с давност. Затова основен приоритет на ДПС за настоящата сесия на парламента е пакетът закони за преодоляване на последиците от възродителния процес, заявява лидерът на партията Лютви Местан в позиция по повод 30-годишнината от самозапалването на поета Мехмед Карахюсеинов (Мето).


"На 1 февруари 1985 г. в полите на Витоша поетът Мехмед Карахюсеинов се самозапали в знак на протест срещу престъпното посегателство на т.нар. възродителен процес върху човешката съкровеност – име и вяра. Този акт не е израз на обикновена слабост, нито на малодушие. Това е пристъпване към огъня като трагично пречистване на поруганата лирична душа, останала самотна без знаците на своята битност", посочва Местан.


В пакета законови промени, на които ДПС държи, са измененията в Наказателния кодекс за отпадане на давността за тежките престъпления спрямо човечеството като насилствената асимилация. Отношението към този въпрос е критерий за демократичната зрялост на българското общество и затова не може да се осмисли като приоритет единствено на ДПС, коментира Местан. Сега е време добрите намерения да се реализират. Поставяме въпроса не водени от мъст и реваншизъм, а в името на интегритета на българското общество чрез един дълбок, истински катарзис, пише лидерът на ДПС.




Според него мирните протести на мюсюлманското малцинство в България от 70-те години, от зимата на 1984-1985 г. и май 1989 г., наред със заслугата на българските дисиденти интелектуалци са българският политически аналог на Унгария`56, Прага`68 и "Солидарност" в Полша от 80-те години.


Времето от 30 години е достатъчна дистанция за включването на тези събития в учебниците по история с подобаваща обективна оценка за приноса в свалянето на комунистическия режим, смята лидерът на ДПС.


Той настоява партиите от демократичния спектър да прокарат ясна разграничителна линия от крайния национализъм и езика на омразата. Местан напомня, че на 11 януари 2012 г. 41-ото Народно събрание прие декларация, осъждаща процеса. Един силен политически акт, който ще стане истински само ако премине в конкретно политическо действие.


Другото е лицемерие, казва той и допълва, че има основание да се съмнява. "Първо, станахме свидетели на грозен, неподправено циничен опит посланията на ДПС от възпоменателните митинги да бъдат подменени с тезата "Местан използва християнските празници, за да събира хората на митинги."...Второ, важен е въпросът кога партиите от Реформаторския блок – без изключение, са истински. Когато предлагат декларация, осъждаща възродителния процес, или днес, когато твърдят чрез свои министри и депутати, че нямат идейни различия с националпопулизма в лицето на Патриотичния фронт. Затова ли поставихте пред г-н Борисов включването на ПФ като непреодолимо условие за подкрепа и участие в кабинета му? Кога сте истински? Когато осъждате насилствената смяна на имената или когато в Комисията по регионална политика всички ваши представители гласуват против предложението на ДПС имената на починалите по време на възродителния процес да бъдат служебно възстановени поради обективната невъзможност да се подаде молба до съда в такива случаи", пита Местан.


"Каква стойност имат думите ви на осъждане, когато след среща с крайни националисти точно ваш министър в нарушение на принципа за медийната свобода и ЗРТ съобщава, че новините на турски език ще бъдат свалени от ефира на Канал 1 на БНТ, и така посягате на едно от знаковите постижения на българската демокрация", продължава с въпросите си към реформаторите.


"Тук отдавна съм предугадил ехидните ви коментари за прегръдката на Орлов мост. Отговорът ми е прост – това бе знак освен за прието публично извинение за нещо много по-важно – бе израз на оценката на ДПС, че престъплението възродителен процес е отговорност на комунистическия режим и не може да се прехвърля като вина на всички български граждани. Народът като цяло не може да бъде обвинен за това злодеяние, още по-малко – следващите поколения. В този смисъл ценим подобаващо преоценката на възродителния процес, която се съдържа в позицията на премиера г-н Борисов от 29 декември 2014 г. Споделяме и необходимостта от "ново качество на политическия диалог и нов национален демократизъм", се казва още в позицията на Местан.


"Цената за участието на ПФ във властта ще се плати с отстъпи от демокрацията, с нови разделителни линии в българското общество", прогнозира той.

Коментари (199)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8580 Неутрално

    Тогава не може да има давност и за 500-годишните зверства през турското робство.Какво да поискам от Местан за моите избити в Тракия роднини.

  2. 2 Профил на petar__
    petar__
    Рейтинг: 308 Неутрално

    а за престъпленията "КТБ" и "Пеевски" имат ли давност

  3. 3 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Че досега кой те спираше бре?
    Ааа верно - тройната коалиця

  4. 4 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Нали ви се извиниха комунетата, нали приехте извинението, нали имаше мляскане и мазни усмивки....
    Кво ся пак мрънкате???

  5. 5 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4373 Неутрално

    Нито пък има давност за принадлежността към престопната комунистическа ДС на цялата върхушка на ДПС: агент Сава, агент Павел, агент Мурад, агент Вергил и т.н., и т.н.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  6. 6 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    Еееех, Мютфи, ами ти след това къде тръгна да делиш мегдан с тия де ви смениха имената ?

  7. 7 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    Местанчо,

    Много ти се изтърка плочата!
    Вече никой не те слуша!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  8. 8 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 692 Неутрално
  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8580 Неутрално

    България вече многократно ви плати чрез учатието ви толкова години във властта.ДПС най -много осребри това участие.

  10. 10 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 581 Гневно

    тоя червей пак ли изпълзя в синтактичен гърч?

    харпун
  11. 11 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2364 Разстроено

    Е то и старозагоското клане не може да се покрие с давност!
    На Соломон Леви Явиш паметник направихте ли му ?
    България трябва да настоява Турция да се покае за старозагоското клане и арменския геноцид!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  12. 12 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Това от позицията на агент на ДС ли го казва? Тоя е по-нагъл от Бубойко дето ставаа исси ляга с името на Тодор Живков, но иначе е против комунситите

  13. 13 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 796 Любопитно

    Ами едни целувки на Орлов мост?


    Или те бяха продиктувани от други страсти?

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  14. 14 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Местан е прав, че давността за комунистическите престъпления, в т.ч. и за т. нар. "възродителен процес", трябва да се премахне. Ама защо толкова време се целуваше и бе патерица на бившите комунисти?!

  15. 15 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Ама нали се целунахте на Цариградското със Станишката?

  16. 16 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 458 Весело

    Разделителната линия е наложи ДПС и хората ,които гласуват за вас ,когато гласуваш за някои ти се оприличаваш на него .

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  17. 17 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6819 Неутрално

    Този само ни напомня за 500-те години, или за него това е минало, но за нас НЕ е, още ни се месят в делата с техните претенции.

  18. 18 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Да, прав е - не може, ама се покрива!

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  19. 19 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3971 Неутрално

    Добре че комунетата организираха така наречения вързродителен процес.
    Иначе господин Местан нямаше да може да си отживее вече повече от четвърт век.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  20. 20 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Абе тоя докато беше на власт един път не съм го чул да говори за възродителният процес. Сега се съсипва с жалки опити да привлече внимание.
    А Пеевски какво мисли за това Павелчо?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  21. 21 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 515 Неутрално

    А престъпленията на ДС/БКП, към които Местан спада? Давност има ли?

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  22. 22 Профил на joodi
    joodi
    Рейтинг: 402 Неутрално

    КОЛКО ПОВЕЧЕ РИВЕТОЗ Б......К ,ТОЛКОЗ ПО ДОБРЕ ,РИВАНЕТО МУ НЕ Е КАТО РИВАНЕТО НИ ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО ,ДА РИВЕ ОЩЕ...

  23. 23 Профил на rtrtrt
    rtrtrt
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Да можеше да се върне бай Тошо ....

  24. 24 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Местане, тая латерна се изтърка, вече и помаците не ти вярват.
    Измисли нещо за циганите, че не уважаваме достатъчно културните им особености ли, що ли...

  25. 25 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1416 Гневно

    Този не го ли е срам да си отваря устата?

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  26. 26 Профил на Baizuo
    Baizuo
    Рейтинг: 1383 Весело

    [quote#4:"mahjongg"]Нали ви се извиниха комунетата, нали приехте извинението, нали имаше мляскане и мазни усмивки....
    Кво ся пак мрънкате??? [/quote]

    Еми чаламба не имало

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  27. 27 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    Нали като се целувахте със Станишев на Орлов мост, пак беше "дълбок, истински катарзис"?!
    Докога?!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  28. 28 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 626 Неутрално

    [quote#23:"gig.bg"]Да можеше да се върне бай Тошо ....[/quote]

    Ако се върне, тоя пак ще е в ДС! Вероятно би помагал на един нов възродителен процес.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  29. 29 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Защо тази тема е извадена от прахта? Нали се целуваха на Орлов Мост със Станишев? Какво пак?

  30. 30 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1379 Любопитно

    а па нали се целивахте на Орлов мост. Между другото Павката дали е участвал в процеса?

  31. 31 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Тоя започва да прилича на Воленчо.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  32. 32 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1416 Гневно

    Напълно съм сагласен, че това безобразие продължава да бъде голям срам за страната ни. Ако се погледне... какъв процент от лидерите на ДПС (във времето и до днес) са сътрудничели в провеждането на въпросната простащина - вероятно ще стане ясно, също така, че докато някои хора се срамуваме и съжаляваме, други хора би трябвало да се самоубият...

    Свобода за Надежда Савченко!
  33. 33 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 515 Любопитно

    До коментар [#15] от "smart":

    Ще да е забравил, завалията.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  34. 34 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    ми местан ага ако трябва да съдят дс за това ти и 80% от дпс-то трябва да сте в кауша нали така, 'бивши' агенти няма

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  35. 35 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 515 Неутрално

    възродителният процес не оправдава ограбителния процес извършван от дпс последните 25 години.

  36. 36 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Престъплението възродителен процес не може да се покрие с давност.
    --------------------
    Да Лютви, така.
    Ама защо се сещате за това единствено и само когато сте в опозиция бе, чоджум?
    При нито едно от трите ви явни и едното скрито участие във властта не сте повдигали темата .......

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  38. 38 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3236 Неутрално

    Евреите веднага след края на Втората световна война,почнаха да издирват нацистките престъпници и да раздават правосъдие,щото НЕ можеше тогава да стане по друг начин. Поради много причини,например Студената война или просто,защото нямаше истински Международен съд или трибунал.
    Та кой ви пречеше драги български турци да потърсите справедливост досега?! Никой!
    Вижте Милошевич,веднага като беше свален от власт,го предадоха на Трибунала в Хага за престъпления срещу човечеството и знаем как свърши. И албанците в Косово,и мюсюлманите и хърватите в Босна вече се чувстват възмездени и отдавна ЗАБРАВИХА ужасите на военните престъпления.
    А също и сърбите. Ако не се лъжа и хърватски генерал беше осъден за престъпления срещу тях.

  39. 39 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 515 Гневно

    Агентът на ДС - павел, точно да го играе говорител?!
    Точно като се е "навел" на ДС е подкрепил изращенията, които са извършени върху българите от мюсулмански произход.

    Извинение дължим, всички българи, които сме позволили да ни управляват изроди, чиято единствена цел е била сега е - властта. И за тази власт са сменяли имена и са настройвали българи срещу българи.

  40. 40 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 2766 Неутрално

    И 500 години турско "присъствие" не може да се покрие с давност.

  41. 41 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#38] от "deaf":

    По някакъв начин съм съгласна с теб, но далеч не напълно, предвид паралела със Сърбия и пр.
    Ако на мен навремето ми бяха наложили да си сменя рожденото име Пенка с друго, щях да го пирема като посегателство. Каквото е. Но като оставим личния афект и несправедливост, наистина - къде бяха всички тези функционери на ДПС, които имаха своите побългарени имена, толкова години?! Опитваха се само да се домогнат до власт, вероятно и до реваншизъм в прикрита форма, чрез привидно законен модел на участи ев политическия живот, който всъщност е законен само формално.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  42. 42 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Добре, но първо осъдете и 5-вековното турско робство. И зверствата в него.

  43. 43 Профил на emi1ian
    emi1ian
    Рейтинг: 402 Неутрално

    *§€[email protected]€%$€%!!! Нямам думи за този... добри.

    ДПС е криминална организация която представлява реална заплаха за сигурността на България.

  44. 44 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Ми осъди ги бе Местане, твоите другарчета от БСП дето се целувахте на площада. Първо обаче Местанчо и Амедчо на подсъдимата скамейка, като доносници на ДС по това време.

    chavo64
  45. 45 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#44] от "chavo64":

    Те просто в момента изпадат силно от политическия живот и затова отчаяно се хващат за това. Няма принципност, само опортюнизъм.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  46. 46 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Айде, пак от нафталина старите одежди. Агент Павел, т.нар.възродителен процес е дело лично ваше като агент на ДС и вашите колеги от същата. Второ, вие забравихте ли, че вече 25 години България е демократична страна, която не е извършвала нищо лошо спрямо вашия електорат. Трето, през тези 25 години многократно ви се извинихме, още на първите митинги тази тема беше повдигната и многократно заклеймено това деяние на БСП.Лично Вашия авер ПЕС-ът Станишшшшко, се целува многократно публично с Вас като знак за прошка от извършителката БСП (бивша БКП). На кого вменявате тази вина и отговорност и това престъпление. Вие всички осребрихте многократно това "престъпление", а и някогашните изселници доста добре се устроиха в Турция и не им пука за този възродителен процес, освен ако няма още нещо за "гепане". Да не говорим, че те сега лично искат български имена не само за себе си, но и за децата си, за да имат европейски паспорт. Истинското престъпление през този 25 годишен демократичен период от историята на България е присъствието на една етническа партия в политическия живот, която изкуствено разделя гражданите на страната, вменявайки вина у едните и насъсквайки другите към тях - т.нар. ДПС, което не е нищо друго, освен една мафиотска структура, която работи против интересите на нацията и държавата. Анадънму?

  47. 47 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3236 Неутрално

    До коментар [#42] от "paf":

    Юридически няма как да се осъди турското робство,защото хората и престъпниците от онова време отдавна не са между живите. Ердоган няма абсолютно никаква вина за зулумите на пра-пра дядо си,например. Да няма давност от ПОВЕЧЕ от сто години е правен абсурд.

  48. 48 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1160 Гневно

    Поведението на Пафката говори само за едно, натикан е в ъгъла . В безсилието си плещи едно и също и е само въпрос на време да омръзне до полуда, дори и на най-заблудените си привърженици .
    Между другото, толкова ли няма един журналист с топки, който да си позволи да попита Пафчо, какво е мнението му за терористичните актове в гара Буново ( изключително брутален ) , хотел Сливен, супермаркета в Бургас, бомбата във Варна ( слава богу, че спасителите я намериха ) и още доста по-незначителни като мащаб. Крайно време е някой да затвори плювалника на това нагло мекере .

  49. 49 Профил на galactico
    galactico
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Ами вкарайте ги вашите създатели в затвора бе Павка,нямам нищо напротив.И защо говорите само за "възродителния процес",а нищо не споменаваяте за „лагерите на смъртта“ и за другите зверства извършени от комунистите срещу стотици хиляди невинни българи.

  50. 50 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    Местан всячески се опитва да отвлече вниманието от прогнилата си партия и обръчите от фирми и влияние.

  51. 51 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#48:"zle_platen_trol"]Поведението на Пафката говори само за едно, натикан е в ъгъла . В безсилието си плещи едно и също и е само въпрос на време да омръзне до полуда, дори и на най-заблудените си привърженици .
    [/quote]

    Бих могла да се съглася с теб, ако обаче привърженици беше равно на електорат тук. Техният електорат е неграмотна маса, в по-голямата си част трудолюбива и богобоязлива, която аз в много отношения познавам и уважавам, защото и обичам, и ми се налага да съм сред тях. Те са толкова неграмотни, че се налага да им пишат номера на съответната бюлетина на дланта, когато гласуват. Те дори не са привърженици, просто изпълнители на указания.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  52. 52 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1209 Гневно

    Според него мирните протести на мюсюлманското малцинство в България от 70-те години, от зимата на 1984-1985 г. и май 1989 г., наред със заслугата на българските дисиденти интелектуалци са българският политически аналог на Унгария`56, Прага`68 и "Солидарност" в Полша от 80-те години.

    А, нещо за един вагон за майки с деца?
    А, нещо за един хотел?
    А, нещо за една гара?
    Не, че нещо, ама между мирни протести и тероризъм има разлика!

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  53. 53 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Местанчо, агент Павелчо, немой мрънка вече.

    Посипи си главата с пепел, заради собственото си участие в това престъпление.

    А и опитите ти да отклониш вниманието от золумите на ДПС хич не ти се получава.

  54. 54 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#7] от "lz2":

    ++++++++++

  55. 55 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#50] от "Симо":

    ++++++++++++

  56. 56 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Този индивид няма срам! За съвест и морал - пълен дефицит! Той, агентът на ДС, служителя на БКП/БСП/ДС/КГБ притежава само арогантност и гьонсуратлък, обвити в гъсти пари нарцизъм, вече е забравил, как сам е подпомагал въпросния Възпроцес. Ама, ние не сме!

  57. 57 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#10] от "bitaka":

    Ама как ще е изпълзял, той си е на върха, видим отвсякъде - депутат от не знам колко си години, управлява ни. Ама нещо джобните му са свършили, че затуй все да се провиква.

  58. 58 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    И смешен и жалък е Местан.
    Вижте го как бута всичко като в циганска торба - и правилните и верни разсъждения за премахване на давността не само за престъпленията по възродителния процес, ( е малко пропуска и всичките престъпления извършени от комунистическия режим) и го смесва, с новините на търски и не знам какви си дивотии, които нямат или имат безкрайно далечна връзка.
    И ако тези предложения идваха от някакви почтени и нормални хора, то с радост да се приемат и гледат, но как да се случи това, когато това се прави от лицемери, фарисеи и обикновени престъпници, които чувствайки че губят почва под краката си, се чудят как да обърнат по някакъв начин вниманието към себе си.
    И точно затова, защото мухите хапят най-много когато умират, трябва всички и особено разкапаните ни служби за сигурност, като спящия ДАНС например, да си отварят очите, защото чувствайки, че губят безвъзвратно, има опасност наистина да предизивкат между етнически напрежения, та да ни направят за резил, слд 25 години (уж) мирен преход.

  59. 59 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#48] от "zle_platen_trol":

    Ами да, тогава се чуваше за някакъв заговор за създаване на автономна турска република, с център Варна. Без малко украински сценарий. Казваше се, че това е било поводът за решението на Тодор Живков и ко. Дали е вярно, не знам, но вероятно много данни за онзи период не са изнесени публично.

  60. 60 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 5313 Неутрално

    Не може да се покрие с давност и онова, извършено от агентите на Държавна сигурност, нали, агент Павел?
    И защо ДПС беше против декларацията за арменския геноцид в Турция?
    Или кога ислямското ДПС ще направи редакция на Корана, за да премахне думата "джихад"???
    Ай с...м анана!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  61. 61 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 910 Гневно

    [quote#0:"Местан"]"Тук отдавна съм предугадил ехидните ви коментари за прегръдката на Орлов мост."[/quote]

    Не бе Местан! Ти си лицемер, намазан с олио като одрински пехливанин!

    [quote#0:"Местан"]"Другото е лицемерие, казва той и допълва, че има основание да се съмнява."[/quote]

    Кое е това "другото"? Събрали сте се отбор крадци!
    Хидро-специалиста
    Бисеров
    Ментата
    Прасчо
    Като те гледам и ти заглади косъма, и продължаваш да придобиваш блясък!

    СКРИЙ СЕ!

    Да разлая троловете!!
  62. 62 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#53] от "tily_lily":

    Къде си забелязал нечие внимание да е насочено към "зулумите" на ДПС?

  63. 63 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    Насилствената асимилация не е престъпление срещу човечеството,а и всички бяхме подложени на такава,защото право на съществуване имаше единствено социалистическия човек,с тенденция да мутира до комунистически такъв.Ако забраната на някои да носят шалвари е престъпление срещу човечеството,такова би било и забраната на дънките,широките панталони,късите поли и т.н.И да напомня също,че пострадалите ,дори убити зози и суинги са много повече от пострадалите при възродителния процес.

  64. 64 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Павка, ти какво прави по време на възродителния процес. От каква позиция съдиш кое е морално и кое не е морално. Какво правехте със Савата?

    Какво става с Бисеров?

  65. 65 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    [quote#18:"Galata"]Да, прав е - не може, ама се покрива! [/quote]
    Значи нека да уточним нещо! Никой не ти прикрива ,че е имало възродителен процес!Няколко държавни лидери казаха ,че съжаляват за него а другарите от ЦК вече не са между живите за да им търсим отговорност.
    Вече няколко световни лаборатории ви анализираха с DNA тестове и се оказа ,че тук почти няма индивиди с турски произход сред населението а е обратното след пет вековното османско присъствие с кръвния данък за еничари и отвлечените девственици от семейства им са облагородили генетично турската нация и сега по-симпатичните турци с европеидни черти носят българска кръв във вените си - просто и ясно !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  66. 66 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#62] от "waterfall":

    А ти на коя планета точно си? Потърси и прочети.

  67. 67 Профил на Martin
    Martin
    Рейтинг: 402 Неутрално

    С давност не, а само с целувка. Нали обмениха орално генетичен материал на "онзи" исторически митинг.

  68. 68 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3986 Гневно

    Председателят на ДПС е съучастник в Престъпление.

    Защо лингвист и председател на ДПС
    съучаства с престъпление, за което сам твърди че няма давност,
    като упорито натрапва термина "възродителен процес" изопачително,

    точно както изопачително и обидно е бил натрапван
    на цялото общество в тогавашната НР България
    от чуждана, нелегитимна и престъпна марксистка-ленинистка диктатура на БКП на бившата КПСС?

    Сегашният председател на ДПС е длъжен да ползва компетентно Български език
    и същевременно се слави като способен оратор и опитен политик, ако и демагог.

    Тоест, председателят на ДПС съзнателно пропагандира термина "възродителен процес" изопачително и обидно,

    пред вид добре известни и нему исторически факти за Българско Национално Възраждане през годините на окупация на България и други държави на Балканския полуостров от османска Турция,

    и за престъпно изопачителната и обидна злоупотреба
    с термина "възродителен процес" за насилствено преименуване и прочее масови репресивни действия
    от страна на еднопартийната тоталитарна диктатура преди 1989.

    "Местан: Престъплението възродителен процес
    не може да се покрие с давност"

  69. 69 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1306 Неутрално
  70. 70 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "...включването на тези събития в учебниците по история с подобаваща обективна оценка за приноса в свалянето на комунистическия режим, смята лидерът на ДПС..."
    Съдейки по някои учебници в които пише: ""столетия мирно съвместно съжителство на българи и турци"" за турското робство, би трябвало възродителния процес да се дефинира като "" мирен опит на комунистичческата партия да възтанови изконно българския характер на всиччки мюсулмани в българия, на което последните и отвърнаха с неразбиране и терористиччни акции"
    Местан ако се смята за прав, да обърне и другата страна на монетата. Няма давност за зверствата след въстанията, оттегляния на русите и помохамеданчванията в:
    Илинденско-преображенското - 1903
    Горноджумайското 1902
    Кресненско-разложкото 1878-1879
    Априлското 1876
    Старозагорското -1875
    Габровско-търновското - 1862
    Прогонване на десетки хиляди българи - 1860 (над 80 000)
    Габровското - 1856
    Зверските кланета - 1854
    Белоградччишкото - 1850
    Нишкото - 1841
    Чипровското - 1837
    Берковското - 1836
    Велччовата завера (търново) - 1835
    Нишко - 1835
    Неготинско - 1833
    Масови изселвания - 1829-30 (над 130 000)
    Разградско - 1810
    Масови изселвания - 1806 (над 250 000 са прогонени в Русия)
    Масови изселвания - 1792 ( над 8000 български рода от Тракия и Македония)
    Масови изселвания (десетки хиляди) - 1770
    Въстанието от Западна България - 1737
    Кланета - 1730 (заради данък към немусюлманите)
    Силистренското - 1730
    Изселване на български католици - 1726
    Помохамеданччване в Смолянско - 1729
    Бунт на ""капетаните"" - 1716
    Масово помохамеданччване със зверства - 1689
    Чипровското - 1688
    Търновско и Стара планина - 1686
    Масово помохамеданчване с кланета - 1666 -1669 Чепинско, Разложко, Пловдив, Пазарджик и северни Родопи
    ......
    И т.н.
    Та, до кога няма давност Лютви?
    А, мога да продължа: http://bulgariamakedonia.net/index.php?br=32&stat=393

  71. 71 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Ох ,тоя вече не се търпи, явно се е взел много на сеприозно.Ако съм на мястото на журналистите ще го пратя в девета глуха...

  72. 72 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 900 Неутрално

    "Поставяме въпроса не водени от мъст и реваншизъм,"-Нищо не поставяйте!Този въпрос е поставен по надлежният ред до главния прокурор от хора,които са пряко засегнати от възродителният процес.Там е повдигнат и проблемът за търсене на отговорност от извършителите на това престъпления,а между тях е конкретно назован и вашия патрон,Ахмед Доган.Не си спомням дали и вашето име не се споменава.

  73. 73 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    Корупционните претъпления през последните 25 години от и заради ДПС не могат да се покрият с кьорфишеци за накакъв си възродителен процес! Ако Бай Тошо ги бе изпратил всички на екскурзия, сега корупцията щеше да е значително помалко!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  74. 74 Профил на Ivan Seliminski
    Ivan Seliminski
    Рейтинг: 458 Гневно

    "Престъплението възродителен процес не може да се покрие с давност. "

    Няма ли кой да напомни на другаря Местан за 5 те века робсво, безправие и кланета???

    Няма ли и журналистите да престанат да пишат и дават трибуна на глупсотите на този......този......

  75. 75 Профил на Ivan Seliminski
    Ivan Seliminski
    Рейтинг: 458 Неутрално

    " "На 1 февруари 1985 г. в полите на Витоша поетът Мехмед Карахюсеинов се самозапали в знак на протест срещу престъпното посегателство на т.нар. възродителен процес върху човешката съкровеност – име и вяра. "

    А вие кога ще поемте вашата отговорност за всички самозапалили се през последните 2-3 години.

    Българомразец, предател и тумор.

  76. 76 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3986 Неутрално

    Ленин на секи 4ти км

    Сякаш една ги Партия раждала,
    раждала, ражда и днеска,
    в нашата земя хубава.

    пардон, Матрица.

    До коментар [#31] от "Россприматрезил надзор":

    Тоя започва да прилича на Воленчо.

  77. 77 Профил на rio_tinto
    rio_tinto
    Рейтинг: 564 Неутрално

    агент Павел от ДС пак се изказа..

  78. 78 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Явно нищо друго не остана в арсенала на остракираната от другите политически партии(по различни причини)върхушка на ДПС-корпорацията!С тази банална мантра се опитват да внушат на електората си и на обществеността нещо, което многократно бе осъдено от демократичната общност.Айде стига хватки и пинизи ала Доган!

  79. 79 Профил на evkalipt
    evkalipt
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Браво на Местан! И аз смятам, че най голямото престъпление-последствие на възродителният процес е съществването на ДПС. Закрийте го! В името на България. Всичко друго е престъпление равно на държавна измяна.

  80. 80 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    30 години се върна само и само да търси конфликт.
    Било е друго време, местанчо.
    Имаше именници и за българите - и те не можеха да се казват както си искат.
    Но каквото и да е било - свършило е през 1989 г.
    От тогава 26 години - който е искал си е сменил името.
    Зидаров май позакъсня да го направи...
    Иначе - комунизмът пречеше на всички етноси, не само на турския. А пък, като контрапункт, си спомням, че мои колежки от този етнос влизаха в университета с 3-ки...

  81. 81 Профил на bora bora
    bora bora
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    "Престъплението възродителен процес не може да се покрие с давност."

    А с ЦИЛУВКИ ............на / под мостове????
    Сергейчо те из пързаля местане!

  82. 82 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#51] от "doneva_a":

    А тия дето са се ограмотили бягат от "мафията" както те сами ги наричат. Един познат от там ми разказваше, че никакъв бизнес не може да се случи без тях и той си взе семейството и замина за чужбина.

  83. 83 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Ех Местане, като ви резнат властовите амбиции и веднага вадите етническата карта. Много сте нагли бе.

  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  85. 85 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Сътрудничеството с ДС също не може.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  86. 86 Профил на georgi nikolov
    georgi nikolov
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Съгласен! Но бих му повярвал да инициира в парламента резолюция осъждаща ГЕНОЦИДЪТ НАД АРМЕНЦИТЕ ПРЕЗ 1915Г.
    Сега, засега ДГД!

  87. 87 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8580 Неутрално

    ДПС ,като започне да губи позиции,вади от ръкава възродителния процес.Аз пък отказвам повече да ми се вменява вина,която нямам,за нещо,което не съм извършила.

  88. 88 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До кога Местан ще повдига този въпрос?Колко години е в парламента той и колко пъти е разглеждан и поставян на обсъждане Възродителния процес?Не мога да разбера какво иска?Да не би да вменява вина на българския народ ,затова че партийната и правителствена върхушка тогава са взели такова решение?И като как ДПС ръководството винаги играе в един отбор с БСП?Впрочем последните най после май се усетиха как бяха употребени,но това е друг въпрос.И последно-не прави ли опит Местан да разпалва етническа омраза?

  89. 89 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#84] от "Galata":

    Страшно харесвам Турция и турците. Бих ходила там всяка година. Имам приятели турци и български мохамедани, постоянно ходя по такива райони в БГ. Абсолютно против съм въродителния процес поради причини, изложени по-горе. Но ДПС-вършушката е скандална, извинявай.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  90. 90 Профил на kiril_chukanov
    kiril_chukanov
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Възродителният процес е част от престъпленията на комунистическия режим и не може да се разглежда като отделен случай.
    За деянията на ДПС и дружките им давност няма да има.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  91. 91 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 796 Любопитно

    Ех, г-н Местан красиви думи и никакво съдържание. Къде бяхте 25 години и защо не бе повдигнато нито едно обвинение към конкретните извършители на престъпленията по време на "възродителния процес"? Или бяхте твърде заети да създавате обръчи от фирми за да осребрите наивното доверие на българските мюсюлмани? И да се прегръщате и целувате с "възродителите"? Какво търсеха и какво все още правят, Вие самият също, агентите на ДС и техните доносници в ДПС? Не бяхте ли съучастници на споменатите престъпления срещу български граждани? Въпроси много и красивите речи единствено само потулват и отлагат в безкрая на времето болезнените отговори....

  92. 92 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Късно е местане-чадо за китка.
    Вече не сте фактор в политиката на БГ.
    Аре чао!

  93. 93 Профил на месара
    месара
    Рейтинг: 233 Гневно

    а за 500 годишното турско клане , зверства, издевателства,потурчване и гаврата с БЪЛГАРИТЕ и БЪЛГАРСКОТО , ИМА ЛИ ДАВНОСТ БЕ другарю местан - агент павел ?

  94. 94 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 303 Неутрално

    Местан няма истинско желание да бъдат наказани виновниците за т.н. възродителен процес.Той и не повдига въпрос за това. Той ратува за това , това наистина позорно събитие да не бъде забравяно ,българите винаги да чувстват вина ,а ДПС да изтупва темата от прахта от време на време, особено когато не са на власт.Когато са на власт , се целуват отпред и отзад с бившите инквизитори на турското малцинство в България.Същото малцинство им осигурява безпроблемно пребиваване в парламента и в повечето досегашни правителства.Правят се на загрижени за интересите на етническите турци ,а вече и за ромите, но твърдят че не са етническа партия! Официално те "се борят " за правата и свободите на всички български граждани.Без тях няма да имаме нито права , нито свободи ,нищо че сме демократично общество !

  95. 95 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 783 Неутрално

    тъпак, а 5 века робство имат ли давност ???

  96. 96 Профил на time_capsule
    time_capsule
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Ходи си в турция, пич. Възродителният процес е част от историята ни. Ако нещо не те кефи - прав ти път!

  97. 97 Профил на chvor_s
    chvor_s
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#84] от "Galata":

    Верно е,несравними са-при едното ти сменяват името-без да ти сменяват вярата.При другото-ти сменяват името и вярата,а при нежелание ти вземат главата....

  98. 98 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#89] от "doneva_a":


    [quote#89:"doneva_a"]Страшно харесвам Турция и турците. Бих ходила там всяка година. Имам приятели турци и български мохамедани, постоянно ходя по такива райони в БГ. Абсолютно против съм въродителния процес поради причини, изложени по-горе. Но ДПС-вършушката е скандална, извинявай.[/quote]

    За коя партия би гласувала, ако беше туркиня от Бг?

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  99. 99 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Па нали се мляскахте с престъпниците, бе другарю Павел. Явно мозъкът на тия, които ви вярват, е дюс табан.

  100. 100 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#97] от "chvor":


    [quote#97:"chvor"]Верно е,несравними са-при едното ти сменяват името-без да ти сменяват вярата.При другото-ти сменяват името и вярата,а при нежелание ти вземат главата....[/quote]

    Абе, аркадаш я виж руснаците за 50 години какво направиха Бг! После си представи коджаман 500...
    Кой кого е карал насила? Имало ли е смисъл от сила?
    Предполагам си разумен човек...

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK