ДПС защити малолетните майки за детските - намеренията на Калфин били дискриминационни

Хасан Адемов

© Надежда Чипева, Капитал

Хасан Адемов



Намеренията на министъра на труда и социалната политика Ивайло Калфин родителите на малолетни майки да остават без детски добавки са дискриминационни и антиконституционни. Това заяви на пресконференция бившият социален министър Хасан Адемов (ДПС).


Той обвини Калфин, че не познава добре законодателството, защото детски надбавки получават само майки, чиито деца ходят на училище. Адемов изрази учудване, че социалното министерство първо е дало отрицателно становище на това предложение на "Атака", подкрепено от Патриотичния фронт, но впоследствие възнамерява да направи такива промени в закона.


"Няма такива случаи, в които непълнолетни майки да посещават училище, за да имат възможност родителите им да получават месечни добавки за деца. Решението на проблема няма как да минава през дискриминационни мерки", поясни Адемов.




"Предлага се 130 лева за трето дете месечна подкрепа. Само 12% от семействата в България са с 3 деца. Коефициентът на плодовитост на българката е 1.50%. За нас е изключително важно да разберем кое наложи промяна в позицията на социалния министър. Отговорът на този въпрос е изключително важен. Ние няма как да подкрепим това явление "деца раждат деца", допълни Адемов.


От ДПС се противопоставиха и на подготвената реформа в здравното осигуряване от министър Москов, според която, ако след месеца след влизането й в сила някой не възстанови социалните си права, ще трябва да направи това за 15 години назад.

Ключови думи към статията:

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на epg49388290
    epg49388290
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Тия трябва да се игнорират тотално, докато не се самоизядат вътрешнопартийно! Сган мръсна.

  2. 2 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Вай, вай, вай... ща лишават електоратата от сосиални???

    Друг е въпроса, че който има дете не е дете нали

    И няма как бабата да получава детски за майката

    Няма шики-мики.
  3. 3 Профил на Shkembechorba
    Shkembechorba
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Пак искат циганите да минат метър и да не плащат. Проклятие за България!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  4. 4 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2933 Неутрално

    ДПС е на път да получи шут отзад от собствения си електорат от етнически турци. С циганията никой не желае да го асоциират...дори нормалните цигани.

    Доброто е заразно
  5. 5 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Да се внушава : " ДПС са загрижени за циганите"!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  6. 6 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    Сичкото ромаля е наш илектурат, ма... Ако ще и на 5 годин да са сдубива с чаве - немай грижа. Секо чаве - идна илектурална идиница в нашту партия, ма...

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  7. 7 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    ДПС, както и комунистите винаги са готови да раздават чужди пари.
    Колкото до малолетните майки, не е ли прекалено тънка тук границата до педофилията?
    Или пак в името на "културните" традиции ще го приемем.
    Въпреки, че законите на България го забраняват...

  8. 8 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1070 Гневно

    Да разбирам ли, че ДПС подкрепя педофилията? Щото насърчаването на деца да раждат деца е точно това!

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  9. 9 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 559 Неутрално

    ДПС е деен защитник на статуквото - в него се бива най-добре ...

  10. 10 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 676 Неутрално

    От ДПС се противопоставиха и на подготвената реформа в здравното осигуряване от министър Москов, според която ако след месеца след влизането й в сила някой не възстанови социалните си права, ще трябва да направи това за 15 години назад.

    Тук съм съгласен с ДПС. Министърът май доста се е засилил със санкциите.

  11. 11 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    Коя майка на 14 години ходи на училище,та нейната майка да получава детски?????
    Да се спрат и детските на майка,чиято дъщеря е станала майка и няма заършено основно образование.

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  12. 12 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1364 Любопитно

    Хем нямало такива случаи,хем било дискриминация.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  13. 13 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#8] от "the_flea":

    Не сте разбрал. ДПС не подкрепя педофилията, а подстрекава към любоФ. Те са хипита, най паче Сопола и Делянчо. Много им се ще да има мир и благоденствие, а не война. Затуй са готови, лично и предимно те, да нае... ощастливят целокупното народонаселение.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  14. 14 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 572 Неутрално
  15. 15 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 737 Неутрално

    Да забремениш лице под 16 години е подсъдно. И щом на държавата не и пука от това и ги оставя да се размножават както им скимне, то тогава всяка новоизлюпена майка на 13-14г. да се смята за пълнолетна и нейната майчица не може да получава детски. Просто е ужасно, след 20-30 години да се наричама Циганистан. Дискриминирани били?!

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  16. 16 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#3] от "Shkembechorba":

    Какво да не плащат?

  17. 17 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1920 Весело

    "Калфин родителите на малолетни майки да остават без детски добавки" - хем деца, хем майки, хем с детски, хем с деца?!?

    Коментиране на анализираното, вече...
  18. 18 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1070 Весело

    До коментар [#13] от "moriarti":

    Партия на лИбовта.....? Една Чичолина ще им пасне...само трябва да и намерят апартамент....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  19. 19 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Прави са агите, така им казва пророкът, нали и той си имал взимане-даване с малолетни, значи проблем няма.

  20. 20 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#18] от "the_flea":

    Много точно. А нима майката на Делянчо не е готова да заголи бюст и да се впусне в сластни танци за каузата, за партията, за правдата и свободата?! ДПС има потенциал и не се срами да го разголва.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  21. 21 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    До коментар [#15] от "Кремена":


    [quote#15:"Кремена"]всяка новоизлюпена майка на 13-14г. да се смята за пълнолетна [/quote]

    Сакън! Ще скочат за избирателни права....като нищо ще станат и партийни активистки....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  22. 22 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Може да стане така, че родителите на малолетните майки да получават детски надбавки, а така също и малолетните да получават надбавки за деца. Така две поколения ще вземат детски надбавки и голямото семейството горе долу ще кара.

    Нещо за малолетните бащи?

  23. 23 Профил на AnarchaosBG
    AnarchaosBG
    Рейтинг: 418 Любопитно

    Какво са виновни ДЕЦАТА на малолетните майки, та ще ги лишават от детски? Значи наказваме децата, затова че майките им са малолетни? Това не е дискриминация - това е просто неетично.

    "The alternative to the hierarchical power structure is based on mutual aid and group consensus."
  24. 24 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 737 Неутрално

    [quote#21:"the_flea"]
    Сакън! Ще скочат за избирателни права....като нищо ще станат и партийни активистки.... [/quote]
    Оффф и ти си прав. Не помислих. Ами поне да ги задължат да посещават редовно училище поне до седми клас. Иначе, няма детски. Тия или ще се държат като част от обществото, или да хващат гората! Физически ми прилошава, сано като ги коментирам.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  25. 25 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Мисля,че е дискриминационно решение да се санкционират родители на малолетни майки!
    А какво да кажем за малолетните бащи?

    Tony
  26. 26 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 737 Неутрално

    [quote#23:"AnarchaosBG"]Какво са виновни ДЕЦАТА на малолетните майки, та ще ги лишават от детски? Значи наказваме децата, затова че майките им са малолетни? Това не е дискриминация - това е просто неетично.[/quote]
    ОТ СТАТИЯТА:
    " родителите на малолетни майки да остават без детски добавки"
    Четете бе хора, поне началото на текста.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  27. 27 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Това е подбудителство към педофилия! Цацаров спи ли?!

  28. 28 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 737 Неутрално

    [quote#27:"emilm13"]Цацаров спи ли?![/quote]
    Циганите имат тонове злато, богатите кланове. Да не мислиш че не си е натопил човката. В болницата са идвали роми, тежко аранжирани с накити. И естествено не чакаха за преглед. Просто отврат.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  29. 29 Профил на AnarchaosBG
    AnarchaosBG
    Рейтинг: 418 Любопитно

    До коментар [#26] от "Кремена":

    Хубаво. Ама нали ужким малолетните майки също били деца. Последно деца ли са, или не са? Ако са деца - родителите им да получават детски. Ако не са деца, то спрете да дрънкате за педофилия..

    "The alternative to the hierarchical power structure is based on mutual aid and group consensus."
  30. 30 Профил на AnarchaosBG
    AnarchaosBG
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#28] от "Кремена":

    Ама разбира се. Ромите са богати и пребогати, обаче нарочно живеят в бараки и нарочно не ядят! На пук!

    "The alternative to the hierarchical power structure is based on mutual aid and group consensus."
  31. 31 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    Ами трябва да се променя конституцията.

  32. 32 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Прави са ,децата трябва в детцките градини да са забременени и така за педесет години ако не надминем Китай то поне ще сме равни с Индия.Срам и позор е един ръководител на етническа партия да подстрекава малолетни да стават майки за да получават помощи.Прокуратурата да се самосезира за подстрекаване към педофилия и е крайно време държавата да се вземе в ръце и да се произнесе по казуса правилно ли е в страната да има партия на верска основа или да се промени конституцията за да не и противоречи и съдиите да не умуват над кое по важно конституцията или парите на ДПС които ще им влязат в джоба.

  33. 33 Профил на pepi1442
    pepi1442
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#29:"AnarchaosBG"]Хубаво. Ама нали ужким малолетните майки също били деца. Последно деца ли са, или не са? Ако са деца - родителите им да получават детски. Ако не са деца, то спрете да дрънкате за педофилия..[/quote]
    Местане - ти ли си?

    dnevnik са част от статуквото!
  34. 34 Профил на futurika
    futurika
    Рейтинг: 536 Разстроено

    До всички радетели за помощи на циганските майки и деца. Ами Канада например дава и то само в Квебек (провинцията с най-щедра, но задъхваща се социална политика), високи детски само до 3-то дете. За всяко следващо те са в малък размер. В останалите провинции детските са скромни и на същия принцип, и пак след 3-то дете намаляват драстично. Ами след като Канада като ме може да извади пари да "дава" ОТ КЪДЕ ДА ГИ ИЗВАДИ България??? Между другото тука не се приемат емигранти и бежанци цигани , внимава се МНОГО числото им да е силно ограничено. И ето защо ; въпреки благоприятните социалните условия, тези хора крадат метали, рушат обществено имущество, крадат изобщо и учат на това и децата си. Не ги водят на училище , педофилията не им е проблем , съответно деца раждат деца и т.н. Абе правят си това, което си правят и в Европа. Има и още факти ,но има ли смисъл да се коментира...

  35. 35 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Не им е лесно на "политиците" от ДПС!Или дискриминация,или геноцид,или етнически проблеми.Абе все намират да чоплят нещо и то така,че да предизвикат бружение ,а и сега трябва да се борят за циганските гласове.Няма значение дали педофилия,нарушаване на закони или каквото и да е от страна на циганите.

  36. 36 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8195 Неутрално

    "Няма такива случаи, в които непълнолетни майки да посещават училище, за да имат възможност родителите им да получават месечни добавки за деца."
    Тогава за какво се тревожи Адемов,щом и досега не получават.И след като е така,защо това да е дискриминация.

  37. 37 Профил на Shkembechorba
    Shkembechorba
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#16] от "dan1":

    От ДПС се противопоставиха и на подготвената реформа в здравното осигуряване от министър Москов, според която, ако след месеца след влизането й в сила някой не възстанови социалните си права, ще трябва да направи това за 15 години назад.

  38. 38 Профил на Nina Kercheva
    Nina Kercheva
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Хасане, царе сте !!!! Ще измислите хиляда начина само и само да източвате колкото се може повече нещастния ни бюджет ....как да ви го кажем простичко : НЕ СЕ РАЗМНОЖАВАЙТЕ !!!!!!!!!!!

  39. 39 Профил на rado_niko
    rado_niko
    Рейтинг: 418 Неутрално

    А моето дете не получава никакви!!!!!!!!!! Това дали е дискриминация според този мазен коп..дак. ......ааааа разбрах. То не е дете, защото не е циганче. Само циганските деца се деца. Другите са..........

  40. 40 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 521 Весело

    Айдиии, ДПС-то на сиганския вот!

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  41. 41 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Бащите на децата от малолетни майки трябва да бъдат съдени за педофилия. В работата ми има хигиенистка, чиято дъщеря на 13 години роди бебе. От нея знам че циганите не сключват брак за да получават социални помощи като самотни майки, а всъщност това си е цигански тарикатлък. Освен че раждането на деца си е и бизнес в тази общност. Държавата е длъжна да предприеме някакви мерки, дори и на някои да им се иска да ги нарекат репресивни.

  42. 42 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2045 Весело

    ииийй, след турците и ромовете ся и педофилите станаха депесари

  43. 43 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    "Няма такива случаи, в които непълнолетни майки да посещават училище, за да имат възможност родителите им да получават месечни добавки за деца. Решението на проблема няма как да минава през дискриминационни мерки", поясни Адемов."

    е затва - малолетните без завършено ЗАДЪЛЖИТЕЛНО образование - без право да кандидатстват за такъв вид помощи...
    дееа й борците за изконните си права и свободи да *кат малолетни...

    да вземеш да си припомниш българските закони, Адемов

  44. 44 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2045 Любопитно

    [quote#23:"AnarchaosBG"]Какво са виновни ДЕЦАТА на малолетните майки, та ще ги лишават от детски? Значи наказваме децата, затова че майките им са малолетни?[/quote]

    вай, вай... не са виновни разбира се, е затва в белия свят тук се намесват социалните служби - доходи, жилища, условия, приемни семейства и т.н....
    а тея ми реват за детските на "дискриминираните" малолетни... колко са осъдените в България педофили - някой знае ли?

  45. 45 Профил на Владислав Стойчев
    Владислав Стойчев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тъжно но факт... деца на такава крехка възраст раждат и стават родители.
    Тъжно но факт... някои от вас го свързват с "педофилия", което е грешно... за мен си е или тъй нареченото "любопитство" или в повечето случаи свързано с морала на "околното общество".
    Тъжно но факт... социалния министър е прав... родителят на каквато и възраст да е си е родител...
    Тъжно но факт... хора на моята възраст (на 27 г. съм) вече имат внуци, а аз още нямам и дете...
    Тъжно но факт... с тази тенденция ние изчезваме като народ... незная дали това се дължи на липсата на стимулации от държавата или на друго...
    Тъжно но факт... и ние може да се възползваме от тези "социални" както "братята", но за жалост не го правим... "оти" не раждаме.
    Тъжно но факт... грешим с това да търсим вината в другите етноси и е редно да обърнем внимание на нашия - изчезващия...
    Тъжно но факт...

    "Тоз, който ни освободи, той ще ни пороби."
  46. 46 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    [quote#45:"Владислав Стойчев"]в повечето случаи свързано с морала на "околното общество". [/quote]

    знаеш ли колко бързо ще им се оправи морала ако отношението към наклонностите им се попромени... това си е престъпление, за което в нормалните държави минималното наказание е около 12 години... как ли па не са се сетили да пробват номера с "любопитство"-то

    другаря Адемов хубаво защитава правата на малолетните майки, а за правата на техните деца нещо много удобно не се сеща... всички деца трябва да бъдат извеждани от семейства, намиращи тази практика за нормална, т.е. създаващи рискова среда, а самите семейства - сериозно санкционирани

  47. 47 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#30] от "AnarchaosBG":

    Ни ядът ли ни ядът ли!

  48. 48 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    поздравче за г-н социалния министър, ако изобщо е в състояние да разбере за какво иде реч

    "Не ни пипайте помощите!"
    http://www.dnevnik.bg/photos/2015/01/07/2449485_fotogaleriia_karikaturi_na_sharli_ebdo_koito_kritikuva/?pic=2#picture

  49. 49 Профил на Veliko Velikov
    Veliko Velikov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Господа.
    Безспорно, е че г-н Адемов е един от най - добрите експерти в сферата на социалните услуги. Аз мисля, че е прав. С поведенията си настоящето правителство за пореден път доказа своята ниска компетентност отностно законодателството ни.

  50. 50 Профил на rado_niko
    rado_niko
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#49] от "Veliko Velikov":

    Кое законодателство? Било дискриминация. Добре а защо не се дават на всички деца?Това вече е дискриминация според всеки член на конституцията. Моето право според вас се свежда само до задължението да плащам данъци за да може ТЕ да не са дискриминирани.

  51. 51 Профил на Veliko Velikov
    Veliko Velikov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Хора прочетете внимателно изказа на екс министъра. !!!!!!
    Етническата нетърпимост няма да ни помогне за разумно развитие на обществото...

  52. 52 Профил на Евдокия Петрова
    Евдокия Петрова
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Човек не може да изкаже вече свободно позиция в тази Държава без да бъде криворазбран или недоразбран, плюс това да го коментират хора, които са "добре запознати и много знаещи" във всяка една сфера или тема, брех че умници!Поне екс министъра иска да деда насоки за социалното развитие на нищразбиращия Калфин!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  53. 53 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2045 Весело

    [quote#52:"Евдокия Петрова"]иска да деда насоки за социалното развитие[/quote]
    разбрахме му насоките... кво, шариат ли ше ставаме или просто се задават избори? ...

    без майтап, точно върху ей такива като него лежи цялата отговорност за помийната яма, в която живеем... Калфин не е изключение, доколкото предложението му е също елементарен популизъм

  54. 54 Профил на Daniela Hristova
    Daniela Hristova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Аз мисля, че е прав. Поне г-н Адемов иска да даде насоки за социалното развитие на нискокомпетентните министри на настоящето правителство!!!

  55. 55 Профил на Антоанета Михайлова
    Антоанета Михайлова
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А бе хора, до кога ще търпим простотиите на сегашните управници??? Не симпатизирам тази партия, но напълно подкрепям аргументираната теза на г-н Адемов.
    Сериозно се притеснявам за бъдещо ни вече !!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK