Реформаторите искат промените в Изборния кодекс да са факт до края на април

Найден Зеленогорски

© Велко Ангелов

Найден Зеленогорски



Ключово е да има промени в Изборния кодекс и те да се случат до края на април", заяви съпредседателят на парламентарната група на Реформаторския блок Найден Зеленогорски. По думите му не е добре промените в изборното законодателство да се правят в последния момент, както винаги досега, а те трябва да се подготвят спокойно и отрано.


Реформаторите ще настояват в законодателството да залегнат условия за премахване на мъртвите души от изборните списъци, активна регистрация и преброителни центрове. Сред другите промени, за които ще работят, са машинното гласуване и възможността за електронно гласуване, съобщи пресцентърът на Движение България на гражданите (ДБГ).


Зеленогорски каза още, че Реформаторският блок няма да отстъпи от преференциите. Според него досега подреждането на листите е било препъни камък за коалициите, докато преференциите дават възможност за равнопоставено участие на всички.




"Ще бъдем единни на изборите, но тепърва ще решим технологията как точно да се явим – дали с централна обща регистрация, или с обща регистрация по места. Смятаме, че е добре да мислим за разширяването по места на Реформаторския блок в дясно център и в патриотичната ниша", заяви Зеленогорски. По думите му се обмисля и вариантът за подкрепа на разпознаваеми, независими кандидати по места.


В момента се изготвя анализ на възможности на Реформаторите във всичките 265 общини в страната. Очаква се той да бъде готов до дни.


Вътрешнопартийна анкета в ДБГ е показала, че над 75% от структурите по места искат единно явяване във формата Реформаторски блок на изборите за кметове и общински съветници. Зам.-председателят на партията Димитър Танев съобщи, че резултатите ще бъдат представени по-късно днес на заседанието а Националния съвет на ДБГ.  


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (112)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2963 Любопитно

    Ще има ли мажоритарни избори в два тура както искат 60% от българите...

  2. 2 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Във властта са , да правят.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  3. 3 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 571 Неутрално
  4. 4 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1162 Весело

    Вкарайте и точка, Зеленогорски задължително да стане кмет защото с депутатска заплата не може да посрещне "цар" Киро както подобава

  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    И закон за лустрация,да не забравите.

  6. 6 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1377 Весело

    Да, бе, да... Ще оставим ЗМВР и ЗСВ и ще се захванем веднага с ИК... Като че ли не загубихме цяла година с глупостите на Маяма, която ви го измайстори като по поръчка!

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  7. 7 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3507 Неутрално

    Моето лично мнение е, че трябва да има активна регистрация с елемент на образова-телен ценз (собственоръчно попълване на заявлението пред секционната комисия) и изискване за платени здравно-осигурителни вноски.

  8. 8 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Промените в изборния кодекс са задължителни!
    Задължително гласуване, разчистване на списъците от мъртвите души, електронно гласуване и всички онези необходими промени, които ще намалят влиянието на купения вот и до голяма степен на етническия вот в съседни нам държави,които водят до подобни безумия като бат Сали.

  9. 9 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 965 Любопитно

    Щом НайдИМ го казва, добре...

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  10. 10 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9444 Неутрално

    Напълно ги подкрепям, още повече че са във властта и могат да ги извършат.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  12. 12 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 571 Неутрално

    "По думите му не е добре промените в изборното законодателство да се правят в последния момент, както винаги досега"

    Подготвят се за предсрочни избори.
    Което е похвално с оглед на достата изцепки, които направиха досега. Има надежда

  13. 13 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3507 Неутрално

    [quote#8:"focus_123"]Задължително гласуване[/quote]

    Задължителното гласуване може и да не намали купения вот, а да го увеличи като намали единичната цена на всеки купен глас.

    [quote#8:"focus_123"]електронно гласуване [/quote]

    Много се безпокоя какво електронно гласуване ще настане във Факултето, Столипиново, Измир и Бурса.

  14. 14 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2443 Неутрално

    До коментар [#5] от "chicago514":

    най важен е закона за лустрацията , задължително и за съдебната система и прокуратурата ,това е жизненоважно за страната .

  15. 15 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 696 Неутрално

    премахване на мъртвите души от изборните списъци, активна регистрация и преброителни центрове. Сред другите промени, за които ще работят, са машинното гласуване и възможността за електронно гласуване,
    ------------------
    Нещо не чувам и дума за мажоритарно гласуване или поне за смесена система 50:50. Иначе съм ЗА останалото.

  16. 16 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2443 Неутрално

    До коментар [#11] от "voltaire":

    така правеха депесари и комунисти ,нали ,това ви се иска на червените

  17. 17 Профил на petergriffin
    petergriffin
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#5] от "chicago514":

    Закон за лустрацията брат ми ще има, когато умре и последния комунист, тъй като над 80% от власт имащите (партиите БСП, ДПС, Атака, АБВ, по голямата част от ГЕРБ) ще бъдат ощетени от този закон.Т.е. тези хора са част от номенклатурата на БКП или преки наследници.

    Няма да има закон за лустрацията през следващите 2 десетилетия.Чак когато комунягите са мъртви...

    The things you own end up owning you
  18. 18 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#1] от "palav_nik":

    кыде ги има тези мажоритарни избори в два тура в Европа? Выв Франция и Англия. И вие така: чула жабата, че подковават коня...

  19. 19 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 752 Неутрално

    "машинно гласуване"?
    Пак ще се усвояват средства

  20. 20 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#1] от "palav_nik":

    Мажориталните избори не са на дневен ред засега. При многото си недостатъци, те са нормален вариант, ама това предполага налагане на съвсем различна избирателна куртура. А и за дериозно обществено обсъждане, каквото досега не е проведено. Затова номерът е да се направят две неща.
    1. Да се усъвършенства избирателната система в рамките на пропорционалната такава.
    2. Отрано, поне 2-3 години, да започне сериодно обсъждане, ама наистина сериозно, за промяна на типа избирателна система.

    Не мисля, че в обозримо бъдеще България ще дозрее за мажоритарна система. А също се опасявам, че тя, особено в някакъв недоизпипан или механично привнесен вариант, може да се окаже и вредна, дори само поради факта, че партия, събрала 50.0000000001 на изборите може да има мнозинство в парламента. Рано ни е за такъв тип демокрация.

    По скоро ми се въртят идеи за засилване на преференциалния вот. Казвам го само хипотетично, но при едно засилване на пропорционалния вот - като например задължително преференциално гласуване (за да ти е валидна бюлетината!, плюс партийните листи да не са по номера, ами прост списък по азбучен ред, би решил много от проблемите.

  21. 21 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#19] от "lordcris":

    Зависи, ако се направи без корупционна сътавяща, е по-евтино, отколкото да осигуриш 20 000 бюлитени в една секция. Нормалната стойност на един такъв компютър и firmware към него няма да надхвърня 50 лв. за секция - по евтино е, отколкото цялата хартия, която отива в тази секция за 2-3 гласувания. Има смисъл, безпокои ме именно корупционната съставяща.

  22. 22 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Само с мераци и думи няма промени а на другите не им изнася,защото те знаят къде и колко да платят за да спечелят.Както винаги малцинствата ще са важния фактор за месните избори ако не се промени закона.

  23. 23 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Какво стана със задължителното гласуване, за което се бориха толкова време БСП и Станишев?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  24. 24 Профил на adenauer
    adenauer
    Рейтинг: 571 Гневно

    Не се ли наложи от който и да е от тези прикрити комунета ,които се представят за десни политици Германския модел за тотална декомунизация ,лустрация на най-малко 600 хил.червени престъпници или техните наследници и възпитаници за период мин.от 35 год.,не се ли извърши национализация на заграбеното /Евростат-повече от 100 милиарда долара / и Народен съд по Германски модел ,всички глупотевини ,като промяна на изборен кодекс,преференциално гласуване и тем подобни залагалки за наивници и неуки хора нищо няма да направят за едно ново начало.ПРЕДЛОЖЕНИЯТА НА РБ са като на всички прикрити комуняги.Да се симулира движение или компетентност ,но да не се засягат основите на комунизма в България и комунистическите и агентурни кадри.С една дума парите и власта да останат в ръцете на сегашните комунистически бандити от всички цветове и партиини названия .Това са всъщност РБ и всичките 47 партиики ментета обединени в грабежа на държавата под лозунга на НС:Обединението прави силатта ни да крадем по много и не наказуемо.Такава е днешната политическа система в България-всички прикрити комуняги и доносници на ДС.

  25. 25 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2963 Весело

    [quote#20:"8th_ball"]Не мисля, че в обозримо бъдеще България ще дозрее за мажоритарна система.[/quote]
    Ами от Освобождението до 1946г. избирателната система винаги е била мажоритарна. Победата на Никола Петков над Георги Димитров в Коньовица е класика в жанра...

  26. 26 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1594 Неутрално

    Намирам за напълно правилно скоро да се направят промените в изборния закон, така че поддържам реформаторите.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  27. 27 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    Отмина времето, когато се задаваше подигравателния въпрос "Кои бяха тези". Правителството показа че е стабилно, а опитите на някои да попречат на работата му се обръщат срещу опитващите се и ги правят смешни. Реформаторският блок се превърна в основна политическа сила в страната и главен двигател за реформите и постигане на по-добър и по-организиран живот в България.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  28. 28 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Съгласна съм да има нов изборен закон,но какво става с лустрацията?

    Tony
  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9048 Неутрално

    Особено са важни преброителните центрове.Така няма да могат да се купуват цели секции и да се фалшифицират протоколи.

  30. 30 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#7] от "Един препатил":
    Емоционално и патетично, но е противоконституционно (виж чл.5, чл.6 и най вече чл.10 от Конституцията на РБ, който гласи: "Изборите, националните и местните референдуми се произвеждат въз основа на общо, равно и пряко избирателно право с тайно гласуване".С най-добри чувства!

  31. 31 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#21] от "8th_ball":

    Една секция е средно за 800 избирателя, не 20 000.
    Цената на една машина е 1000 лева, не 50.

  32. 32 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3507 Неутрално

    [quote#20:"8th_ball"]Не мисля, че в обозримо бъдеще България ще дозрее за мажоритарна система.[/quote]

    Позволявам си да не се съглася, че трябва да дозряваме - мажоритарната система е по-старата и тя е много добра там, където има само две партии, какъвто не е случаят у нас.
    Съгласен съм, че при мажоритарната система може с много малко гласове да се постигне голямо мнозинство в парламента.
    Но се безпокоя, че в нашите условия има и друга опасност - да се получи много пъстър и екзотичен парламент от местни зевзеци, който да не може да работи.

  33. 33 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#27:"Храбър"] главен двигател за реформите[/quote]

    Кои реформи?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  34. 34 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1419 Весело

    "Реформаторите ще настояват в законодателството да залегнат условия за премахване на мъртвите души от изборните списъци, активна регистрация и преброителни центрове. Сред другите промени, за които ще работят, са машинното гласуване и възможността за електронно гласуване,"..
    Приеме ли се това,сбогом БКП/ДС и креатурните БСП/ДПС/Атака..,задължителна преференция за да отпадне и неграмотния вот и има шанс полекинка да започнем да избираме все по-доброто.
    Дано!

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 627 Неутрално

    [quote#27:"Храбър"]Реформаторският блок се превърна в основна политическа сила в страната и главен двигател за реформите и постигане на по-добър и по-организиран живот в България.[/quote]
    Как само ви личи позитанската закваска! Надали и др. Станишев би могъл да се справи по-добре в патетичен план...

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  37. 37 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    Като израз на повече вслушване във волята на народа РБ и ГЕРБ препоръчаха засилен мажоритарен елемент, а също така провеждане на референдум така както беше предложен от президента и така както 500 хиляди души се подписаха. За съжаление БСП отхвърлиха референдума като израз на страх и нежелание да се вслушат в гласа народен и затова сега той е главен приоритет на управляващите.

    Вятър и мъгла. Същите са и тия като БСП. Там където трябва да се чуе народната дума и там където трябва да се изправят мажоритарно пред хората, не ги търси. Ще взема да се окаже че АБВ са най-големите демократи, те поне си казаха че са за 120 депутата избрани мажоритарно. ГЕРБ и РБ са линджии защото излъгаха хората да се подписват за референдум. Всичко е било за да се върнат на власт.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  38. 38 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3507 Неутрално

    До коментар [#30] от "glaxo":

    Моля да ме извините, ако съм се изразил непод-ходящо - не влагам никакви емоции, нито пате-тика, а само здрав разум.
    Аз не виждам противоречие между активната регистрация и общото, равно и пряко избира-телно право, но ако настоявате - добре, ще про-меним конституцията, нали и за това отдавна се говори. И ще впишем, че избирателното право не е човешко право, а гражданско право (каквото то всъщност е).

  39. 39 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 771 Неутрално

    [quote#36:"Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!"]Как само ви личи позитанската закваска! Надали и др. Станишев би могъл да се справи по-добре в патетичен план... [/quote]

    Нервички....

  40. 40 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Обезателно и образователен ценз, не може неграмотни малоумници срещу 20 лева да определят живота ни...

  41. 41 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 627 Неутрално

    [quote#39:"petyo9"]Нервички...[/quote]
    Не знам как ги наричате, колегите ви от Позитано им казват "лозунги".

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  42. 42 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 771 Неутрално

    [quote#41:"Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!"]Не знам как ги наричате, колегите ви от Позитано им казват "лозунги".[/quote]

    Очарователна си!

  43. 43 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4319 Весело

    [quote#36:"Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!"]Как само ви личи позитанската закваска! Надали и др. Станишев би могъл да се справи по-добре в патетичен план...[/quote]
    Който гледа с г--а си ла-но вижда.
    п.п.Тиретата са от уважение към другите. Иначе в стремежа ти да отговориш язвително на всяка добра дума, написана за РБ личи животинския страх на ГЕРБ да не бъде изместен от мястото на фаворит на народа.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  44. 44 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    До коментар [#11] от "voltaire":
    „1) Държавни службици - да са станат кумунистите па да седнат риформаторите...”


    То бива, бива простотия, ама чак пък толкова не бива!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  45. 45 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    До коментар [#36] от "Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!":
    „Как само ви личи позитанската закваска! Надали и др. Станишев би могъл да се справи по-добре в патетичен план..”

    И пак... То бива бива простотия, ама чак толкова не бива!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  46. 46 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    "Ключово е да има промени в Изборния кодекс и те да се случат до края на април",

    Ами направете го , . Власт имате , коалиция имате - кой ви пречи ? Не шумете , работете . Па като се поизпотите , докато почивате - обяснете какво сте свършили . И ще ви рекат браво .

  47. 47 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    "Реформаторите ще настояват в законодателството да залегнат условия за премахване на мъртвите души от изборните списъци, активна "

    Пред кого " Пред правителството ? Ами то е ваше - задължете го . Ако не слуша - ами вот на недоверие и ще клекнат . Или пък вие ще клекнете . В името на народа , разбира се . Ако така е рек ъл Простия .

  48. 48 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    Мисля, че за РБ би било голям плюс, ако спре словесните изяви на Зеленогорски. Почна да додява. Освен това внася разнобой с всяка дума и поема ангажименти, които няма право да поема.

    Доброто е заразно
  49. 49 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#48] от "dogwoman":
    Големия проблем на трико реформаторитре, че повечето от лидерите им са като Зеленогорски. Езика им изпреварва мисленето
    И Лукарски, и Москов и Танев, и земеделеца, че понякой път и Кънев.
    Непрекъснатото повтаряне на мантрата, но малкото действие ще им изиграе лоша шега

  50. 50 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 796 Неутрално

    изборните правила се нуждаят от една единствена промяна - образователен ценз за гласуване.
    В момента на въвеждането му, ДПС и цензурата ще изчезнат, а БСП ще се смали тройно. След като вече никой не е в състояние да превръща във власт влиянието си над скудоумния електорален добитък (който днес определя състава на поне 40% от парламента), България ще започне пътя си като нормална държава.

  51. 51 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1377 Весело

    [quote#43:"Храбър"]личи животинския страх на ГЕРБ да не бъде изместен от мястото на фаворит на народа. [/quote]
    Вицът на седмицата! Ха-ахахаха!

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  52. 52 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#49] от "ПРОРОК ИЛИЯ":

    Правилно ги съветваш ...

  53. 53 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#32] от "Един препатил":

    Решението на "твоя" проблем е, в смяната на модела ...
    Тя няма да убие "многото" партии, а ще ги подреди в пъзела на нов Двуполюсен модел - Двукамарен парламент и Президентско управление от френски тип ...

  54. 54 Профил на Terry bear
    Terry bear
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Точно така. Бонус към въвеждането на образователен ценз, трябва да е, всяка бюлетина от кочана да е само с името на партиите/кандидатите. Това е нужно, ако все пак някои хора успеят да си направят фалшиви дипломи...

    http://www.vaksinite.com/zashto-kolektivniat-imunitet-chrez-vaksini-e-nepostizhima-utopia/
  55. 55 Профил на kilmer
    kilmer
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Задължително и интернет гласуване или турско ДПС-арското издевателстване ще продължи!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  56. 56 Профил на ДГБ
    ДГБ
    Рейтинг: 314 Неутрално

    Изглежда и реформаторите се страхуват от мажоритарна или смесена система!

  57. 57 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3507 Неутрално

    [quote#53:"dimko"]Президентско управление от френски тип ...[/quote]

    Скъпи приятелю, моля да простите на мен, ста-рия човек, който поназнайва малко френски са-мо от около 50 години, че не мога си представя как управление от френски тип може да бъде сътворено от български избиратели и полити-ци.


  58. 58 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 571 Любопитно

    До коментар [#36] от "Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!":
    До коментар [#35] от "Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!":

    Ще ми е забавно да разбера кое точно отключва болезнената ви привързаност към Костов. Тази бушуваща страст няма да е само от отритване на спасителни предложения. Иначе лекотата, с която избиват червени спомени, предполага дълбока, чувствена свързаност с бекапето.

    Предполагам не сте много чувалите за работнически фронт, камо ли пък да са го чели.

    А как точно Баце ще спасява бг, това е сложно. Може би на плажа в Банкя или Правец.

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  59. 59 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 346 Неутрално

    [quote#38:"Един препатил"]И ще впишем, че избирателното право не е човешко право, а гражданско право (каквото то всъщност е). [/quote]
    Разбирам нравствения и етичен контекст на Вашата теза за гражданските права като гражданска отговорност.Още повече, че до 40-те години на миналото столетие цензовото право е било застъпено в правната доктрина и обществения договор на много държави. Но в днешно време след приемането на Всеобщата декларация за правата на човека от Общото събрание на ООН (1948 г.), Хартата за основните права в ЕС(Ница 2000 г.) станала задължителна със подписването на Лисабонския договор от 2009 г.,стандартите относно изборите на Венецианската комисия за демокрация чрез право (Съвет на Европа-2002г), приети и от Парламента на ЕС, избирателното право е „всеобщо“ спрямо всеки, който е гражданин на държавата, независимо от пол, раса, език, имущество, професия, обществено положение, образование, религия или политически убеждения.Това принципно положение не е накърнено от изискванията (квалификациите), необходими за упражняването на избирателното право — достигане на определена възраст, гражданство, местоживеене, правоспособност и дееспособност. С едно изречение: пътят е един -утвърждаване в БГ на принципите на демокрацията и върховенството на закона. С поздрав!

  60. 60 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#1] от "palav_nik":

    Не са 60%, 86% бяха в последната анкета на Галъп от 2014 г

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  61. 61 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    Изхвърлете тайното гласуване от Конституцията.Който се страхува да каже за кого иска да гласува,по-добре въобще да не гласува.Това ще извади на показ купения вот и ще позволи електронно гласуване,защото няма как да е електронно и анонимно едновременно.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  62. 62 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    До коментар [#13] от "Един препатил":

    Тези хора не решават изборите! Решават ги гъбарите... Бих искал да видя в закона глобата за негласуване да се удържа при плащането на данъците! Бих искал да видя и мажоритарен вот.

  63. 63 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Задължително, явно, електронно и мажоритарно гласуване в 2 тура.
    Като трябва да се сложи и филтър на кандидатите, особено за тия от ДС.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  64. 64 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2116 Неутрално

    [quote#1:"palav_nik"]Ще има ли мажоритарни избори в два тура както искат 60% от българите...[/quote]
    Още от сега може да си сигурен че Реаниматорите ще са против. Просто няма да доживеят до вторият тур а това противоречи на тактиката им на "златното ключе". Но ще бъдат прекарани защото това ще бъде вкарано като точка в референдума.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  65. 65 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3143 Неутрално

    Активната регистрация е добра идея. Регистрираш се, но ако не гласуваш примерно в 3 последователни избора, отпадаш от избирателните списъци и трябва да се регистрираш отново. За машинното и електронно гласуване добре, но защо изпускат толкова елементарното гласуване по пощата. Пак ли турски страхове?

  66. 66 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Кажи-речи всяка година имаме избори! И, за всеки избор се гласи изборен закон! И, той все закъснява! А, да! На мая стана факт на време! И, БСП се оказаха с "любимец 13". И, слава Богу! Да ги отсрами! Защото Станишев е решил да бъде нямо присъствие в Евро Парламента. Та, сега, какъв ще е закона? Ние имаме ли думата, за да го одобрим преди да го внесат за гласуване?

    goblenka
  67. 67 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#61] от "Майндърбайндър":

    Съгласна съм! Да! Нарушава тайната на лични пристрастия, но пък ползата е по-голяма от тази загуба.

    goblenka
  68. 68 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#54] от "Terry bear":

    И с теб съм съгласна! Ако някой не може да си прочете бюлетината, за да си направи избора, то не е редно да определя бъдещето на останалите.

    goblenka
  69. 69 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#53] от "dimko":

    Ох! Има доста държави, които имат постижения в държавното си устройство. Колко пъти сме можели да копираме техните модели! Лошото е, че ние трябва да реализираме тия модели, а не сме способни. Не сме неграмотни, глупави, некадърни... Напротив! Но, имаме друг манталитет, добре оформен от миналото. Първо, не уважаваме закона. " Законът е порта в полето" Законът е за да се нарушава"! Самите законодатели правят противоречиви закони и оставят сериозни луфтове в законовото поле. Второ, не си уважаваме хората, които са се посветили на каузата да служат на народ и държава! Нямаме оживял поборник, или будител, когото да не сме охулили. За нас, народ и родина не са ценност! Нашите преобладаващи мнения са, че сме "космополити". Целият свят е наш. Където ни е добре, там е нашият дом. Където е нашият дом, там е нашата родина! При такова отношение към родина / мястото, където си се родил, където е родът ти, където си се формирал като човек /, това място няма бъдеще. Та, какъв модел на управление може да бъде приложен и от кого у нас при такъв манталитет?

    goblenka
  70. 70 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Божееее... Гледам, двама вече ми праснали минусите! Демагогията води по точки! Манталитетът не иска да се променя! Добре си му е така! А, че самите хора с такъв манталитет не се чувстват добре - голяма работа! Нали имат правото и свободата да словоблудстват?!

    goblenka
  71. 71 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    Каквото и да предложат, все ще е по-добро от онова недоносче сътворена от Мая.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  72. 72 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    Няма нищо лошо, дори е добре, особено ако не се търсят предполагаеми плюсове (обикновено се обръщат срещу теази които ги очакват), но съм съгласен и с тезата на Радан Кънев, който вчера ясно каза при Кулезич, че концентрирането на вниманието в местните избори не е (или не би трябвало да е)на дневен ред - до лятната почивка трябва да се започнат и дори на законадателно равнище да се извършат, а след това, предполагам и в зависимост от това как ще се получат нещата въпроса за изборите ще си дойде по естествен ред.

  73. 73 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 771 Неутрално

    [quote#64:"Fred"]Още от сега може да си сигурен че Реаниматорите ще са против.[/quote]

    Нямаше да е лошо, преди да пишеш дивотии, да беше прочел статията.

  74. 74 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#69] от "goblenka":

    Откровената цел на налагащата се дълбока Реформа със смяна на политическият модел, следва да бъде осъществяването на такава Промяна, която да активира и наложи персоналната Отговорност в политиката, а не доднешната ни, "хполитическа хотговорност в краденцето" ...
    Политиката и Управлението на общите дела у нас трябва да бъдат подчинявани и функционират в системното единство на реално и достоверно Общество, а не на това, което си измисля и диктува днес, личната, партийната и съсловната ни Корист ...
    Днес не е така ...

  75. 75 Профил на Peni Radulov
    Peni Radulov
    Рейтинг: 194 Неутрално

    Точно така РБлок трябва да отстоява изборните си обещания.Няколкото месеца които бяха необходими,за овладяване на положението вече дават резултат.Д-р П.Москов даде тон,а Ив.Калфин взе необходимата посока за педофилското майчинство.Остават мафиотските структори в правосъдието и икономическата мафия.РБлок трябва да бъде острие и опонент на ГЕРБ,защото ответния удар го поема лично премиерът.Въведете ред и законност,народът сам ще ви преизбере!!!

  76. 76 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1209 Неутрално

    А мажоритарен вот кога ? Нещо за отзоваване на депутати или така ви е уйгун ?

  77. 77 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    За всеки нови избори-нови правила.
    Според както ни се харесва.

  78. 78 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Важно е да се приеме Изборния закон навреме, но по-важно е какво ще пише в него !!! А в него трябва гласуването да е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, второ трябва да има ЕЛЕКТРОННО гласуване за българите в чужбина, трябва да има МАЖОРИТАРЕН вот, трябва да има УСЕДНАЛОСТ, трябва да има ЦЕНЗ ЗА ИЗБИРАТЕЛИ -ОБРАЗОВАТЕЛЕН и ИМУЩЕСТВЕН ! Трябва да се изчистят избирателните списъци от мъртви души ! 90% от избирателите не се интересуват от програми и платформи на партии и кандидати, а чакат да видят кой ще им плати или каква депеша ще спуснат от партията ! Иначе България си отива !

  79. 79 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 458 Неутрално

    И когато правите промените в изборния кодекс не се интересувайте от мнението на ДПС или БСП актива тъй като точно те забъркаха тези говна ! Нали за тях предимно гласува нискообразованата част от избирателите , та затова и избора ни е все в спектъра на злото ! Как пък веднъж не избрахме някой добър да управлява държавата !

  80. 80 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3527 Неутрално

    Активната регистрация - добре.

  81. 81 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Без лустрация, всичко което ще направите ще бъде напразно. Докато обикновените граждани не получат знак, че справедливостта се завръща по нашите ширини, а виновните са в затвора, нищо добро не ни чака.

  82. 82 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 627 Неутрално

    [quote#79:"mils5656"]Нали за тях предимно гласува нискообразованата част от избирателите[/quote]
    Огромната част от този електорат вече гласува за формации като РъБ и ББЦ. Първите - защото са дълбоко убедени, че пришивайки се към самообявилите се за "елит", "автентично десни" и "интелигентни", самите те стават "елит", "автентично десни" и "интелигентни". Което само по себе си е признак за принадлежност към
    [quote#79:"mils5656"]нискообразованата част от избирателите[/quote]

    За формации като ББЦ гласуват друга категория от споменатия електорат - тези, които вярват, че "здравата ръка" от сталински тип е единственият изход за страната. И двете групички сте еднакво вредни, хубавото е, че сте пренебрежимо малцинство!

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  83. 83 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3527 Неутрално

    До коментар [#81] от "yorddj":

    Каква лустрация след 100 години? И с преграда като КСъд? Голям наивник сте...

  84. 84 Профил на valin
    valin
    Рейтинг: 402 Неутрално

    А, мажоритарния вот, защо изобщо не го споменавате? Ако не е изцяло мажоритарен, поне да бъде 50% мажоритарен и 50% пропорционален с преференция. Ама, комай нещо не ви изнася.
    Защо ли?

  85. 85 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#8] от "focus_123":

    Всичко друго, но без задължително гласуване! Много по добре и демократично е когато гласуването е не задължително.При не задължително гласуване се вижда дали политическата класа работи за хората или не.При ниска избирателна активност на партиите трябва да им светне червената лампа,че нещата не вървят.Докато при задължително гласуване изкуствено се вдига избирателната активност за угода на някои партии.Това е меко казано неприемливо.Партиите трябва по демократичен и незадължителен начин да се борят за гласовете на хората.Само в четири държави от ЕС има задължително гласуване и в трите има политически кризи заради задължителното гласуване.В повечето държари в света изборите са незадължителни.Те по глупави ли са от тези в които има задължително гласуване???Изводът е,че задължителното гласуване няма да подобри благосъстоянието на хората,а ще е привилегия за някои партии за сметка на други.Ще се увеличат субсидиите на партиите при задължително гласуване т.е пак ще одерат кожата на българския данъкоплатец.

  86. 86 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 27 Гневно

    До коментар [#78] от "mils5656":

    Стига с това задължително гласуване! Ще подобри ли живота на хората ако стане задължително гласуване???Ако е не защо тогава да ги правим изборите задължителни?Партиите са виновни за този хал и при незадължително гласуване се вижда при ниска избирателна активност.При задължително гласуване изкуствено се вдига избирателната активност за угода на партиите от статуквото!Недемократично е да се гласува задължително,не случайно само в четири държави от ЕС има задължително гласуване.И в три от тях-Гърция,Кипър и Белгия има винаги политическа криза заради задължителното гласуване!

  87. 87 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#74] от "dimko":

    +++++

    goblenka
  88. 88 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 402 Гневно

    До коментар [#85] от "protivbspdpsatak":

    Не мога да се съглася с теб!
    Първо как реши, че Бг е демократична държава?!Аз смятам, че демокрацията тук все още не е победила!
    Второ нима на всеки човек в Бг, не само политиците, отдавна ни е светнала червената лампичка, че тук НИЩО не върви.
    И трето, но първо по важност задължителното гласуване е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, тавтологията е съвсем умишлена, за да има шанс демокрацията да победи.
    Кажи ми смяташ ли, че изборите у нас са демократични, защото аз не смятам така?!Те не са демократични, защото цял един етнос гласува по команда.Друго малцинство, което също е държано в невежество и нищета вота му най-цинично е търгуван.Има много местни феодали, като Ковачки например,които държат работниците си в икономическо робство и брутално изнудват тях и семействата им да гласуват, както им се нареди.
    Вотът в Бг е изкривен и нереален! Какво демократично има в него?! Той е просто картина на безнадежността и невъзможността на обществото ни да се справи с порочния кърг в който сме вкарани от кукловодите.
    При сегашната ситуация вота се решава от неграмотната, финансово-зависима част от обществото!
    ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ГЛАСУВАНЕ е нашия шанс за разтуряне на порочното статукво!

  89. 89 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3527 Неутрално

    До коментар [#88] от "focus_123":


    [quote#88:"focus_123"]ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ГЛАСУВАНЕ е нашия шанс за разтуряне на порочното статукво! [/quote]
    Неработеща идея. В Гърция като е задължително и какво? Народа ни не е дозрял за демокрация и за високоефективно експлоатиране на правата и задълженията си.

  90. 90 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 402 Любопитно

    [quote#89:"Добрин Велков"]Неработеща идея. В Гърция като е задължително и какво? Народа ни не е дозрял за демокрация и за високоефективно експлоатиране на правата и задълженията си. [/quote]
    Викаш да оставим да гласуват "задължително"само мюсюлманите на които им казано как и циганите на които им е платено за/от КОЙ.Те не просто са дозряли, а направо презряли за демокрация и най-високоефективно експолатират правото си за гласуване за по няколко сребърника едните и за едно"ашколсун" и"аферим" от агата другите!

  91. 91 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3527 Неутрално

    До коментар [#90] от "focus_123":


    [quote#90:"focus_123"]Викаш да оставим да гласуват [/quote]
    Нищо не викам, казах, че идеята е неработеща. Насила хубост не става. Политиците отбратиха с действията и бездействията си интелигентните гласоподаватели. Едни и същи муцуни от едни и същи партии се въртят през определен период от време. Нали пак същите ще гледаме в парламента, колкото и висока избирателна активност да има...
    А последните избори ги научиха да правят и безпринципни коалиции, та съвсем се бетонират сладурите...
    Не ги ли виждате, че от години правят само козметики на изборния кодекс, колкото да отчитат дейност и много внимават да не се изработят в стил 15/15, 7/7, 13/13...

    И за задължителното гласуване - каква ще е санкцията...или може би стимул? Платено?

  92. 92 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#91] от "Добрин Велков":

    Щом работи в други държави, защо да не проработи у нас?!
    Ако се въведе задължително гласуване промяната ще е радикална, а не козметична!
    Финансова санкция, не му ли се бръкне в джоба българина не се стряска!
    Щом един гражданин има права, то той има и задължения към обществото!
    С две ръце съм за задължителното гласуване, храня големи надежди!

  93. 93 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#92] от "focus_123":

    Аз пък ти казвам,че задължителното гласуване няма да промени радикално нещата.Няма логика задължителното гласуване да вдигне жизнения стандарт на хората.Партиите ще се нагушат с повече субсидии и тогава да видим с какво ще се оправдавате.Недемократично е да гласуваш задължително!

  94. 94 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#91] от "Добрин Велков":

    Блестящ коментар! Ето човек който мисли логично и интелигентно! Поздравявам ви!

  95. 95 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3527 Неутрално

    До коментар [#92] от "focus_123":


    [quote#92:"focus_123"]Щом работи в други държави, защо да не проработи у нас?! [/quote]
    Държавите със задължително гласуване са малко.
    В Гърция например реално гласуващите са около 70%.
    Та промяната не е драстична изобщо.
    Щото ще има драстичен брой невалидни бюлетини, бъди сигурна.
    [quote#92:"focus_123"]Финансова санкция, не му ли се бръкне в джоба българина не се стряска! [/quote]
    Точно поради този момент, няма да мине в КСъд. И поради следващото...

    [quote#92:"focus_123"]Щом един гражданин има права, то той има и задължения към обществото! [/quote]
    Това право, е като правото на труд. Имаш право на труд, но не си длъжен да го упражняваш. То е доброволен избор и доброволно волеизявление. И затова влизате в противоречие с Конституцията.
    Аз смятам, че много по-работеща формула е въвеждането на образователен ценз.
    Активността ще се вдигне много, ако се приеме електронното гласуване. Много мързели, дето не им се ходи до изборните секции, по нета ще гласуват. Същото се отнася и за българите в чужбина, които трябва да пресичат дълги разстояние за да ходят по посолствата...
    А и електронното гласуване /както и машинното/ не допуска невалиден вот поради неграмотност или от простотия...

  96. 96 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 27 Гневно

    До коментар [#88] от "focus_123":

    В избирателния закон аз твърдя,че сме по демократични от Белгия и Гърция да речем! Демократична държава обаче не се мери само с избирателния кодекс,а от редица други закони които за съжаление ние сме по недемократични от изброените!Задължителното гласуване няма да промени статуквото и се хващам на бас с теб.Дано да въведат задължително гласуване и ще се убедиш,че няма да има положителна промяна.Ако задължителното гласуване беше добро в повечето демократични държави щеше да бъде въведено и проблемите да се решат.Но проблемите в една държава не могат да се решат със задължително гласуване.Дори задължителното гласуване ще увеличи субсидиите на някои партии от статуквото т.е българския данъкоплатец ще плати от изтънелия си джоб за тези партии от статуквото.Така,че задължителното гласуване ще породи повече проблеми за държавата отколкото да ги реши.Проблемът не е в избирателният кодекс в момента какъвто е.Проблемът е че политическата класа не работи за хората и затова избирателите са отвратени от тази политическа класа.Ако тази политическа класа работи за хората,избирателната активност ще се увеличи съвсем естествено бе задължение.При задължително гласуване избирателната активност е изкуствено увеличена.Това не е демократично и легитимно.Правото на глас е право,но не задължение и това е залегнало в много избирателни закони на повечето държави.Аз искам България да е демократична в избирателния закон и за това съм за незадължително гласуване.Хората сами да преценят дали да гласуват или не-това е тяхно демократично право.На сила хубост не става!

  97. 97 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3527 Неутрално

    До коментар [#92] от "focus_123":

    И колегата за субсидията е прав.
    Ако приемем, че стане задължително гласуването, ще се вихрят яко мъртви души по списъците и накрая ефекта /положителния/ ще е само и единствено двойно повече /примерно/ гласове за партиите, и оттам двойно повече субсидия...
    Та ако сте и на това радетел...
    Аз не мисля, че заслужават.

  98. 98 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#90] от "focus_123":

    Сега е незадължително гласуване и ДПС са извън властта! Няма логика това което пишеш.Другите партии да направят така,че хората да ги заобичат и да гласуват без задължение за тях.За съжаление не го правят и именно тези партии са виновни,а не хората,че не гласуват за тях.Защо в други държави да речем в Румъния при незадължително гласуване има висока избирателна активност.Отговорът е,че там партиите с малки изключения работят за народа си и животът в Румъния е по добър от България.Извършиха се много реформи,примерно в съдебната власт и там никой не говори за задължително гласуване.Проблемът е в съдебната област и в други области,но не в избирателния закон!

  99. 99 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3527 Неутрално

    До коментар [#88] от "focus_123":


    [quote#88:"focus_123"]И трето, но първо по важност задължителното гласуване е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, тавтологията е съвсем умишлена, за да има шанс демокрацията да победи. [/quote]
    Не бива така...демокрация не винаги значи задължително.

    Вижте, демократична ни е държавата, що да не е...
    Ето, имаш право да си основеш партия, да наложиш своите идеи, да спечелиш привърженици, да се явиш на избори.
    Твоите привърженици ще гласуват за теб, но ако насила закараш и други пред урните, не значи, че ще гласуват за теб. По-вероятно е да гласуват наказателно. Няма да спечели демокрацията. практиката е показала, че такива вотове са националистически.
    Та чисто теоретично, желаното от теб може да е с отрицателен знак.

  100. 100 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#96:"protivbspdpsatak"]В избирателния закон аз твърдя,че сме по демократични от Белгия и Гърция да речем! [/quote]
    Кой закон този на Маяма ли?!
    Отдавна я подозирах, че е парче демократ скрита зад червено костюмче на КокоШа Нел
    Извън шегата, защо ми вменяваш мнения , които не са мои?! Никъде не твърдя, че задължителното гласуване е панацея и че демокрацията се измерва с избирателния кодекс!Не само този закон, но дори всички закони да се перфектни, ако те не се прилагат на практика, ако правосъдната система не работи демокрацията е химера!
    Задължителното гласуване е една добра възможност да се намали тежестта на контролирания вот и не мисля, че някой разумен човек би отрекъл това.
    Разбира се промените в избирателния кодекс трябва да вървят заедно с изчистването на списъците от мъртвите души, от двойните регистрации, от пътуващите избиратели.Трябва да се пипнат много неща например активна регистрация, съдебна отговорност за гласуване повече от веднъж и др.
    Естествено при задължително гласуване няма как да се плаща същата субсидия на глас, както сега.
    Според мен този рев, че задължителното гласуване е нещо лошо е борба на КОЙ да запази статуквото.
    Дори да не разреши всички проблеми, поне е една добра възможност да се опита, вместо да кършим ръце и отчаяно да викаме неволята.Да държавата ни е батак и е завладяна от задкулисни сили, които са овладяли политическата система, съдебната система, полицията, почти изцяло медиите.
    Почти няма надежда да излезем от блатото, за мен задължителното гласуване е възможност да се измъкнем от мъртвата хватка на КОЙ!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK