Съюзът на съдиите: ГЕРБ да не диктува присъди, а да направи реформа

Бойко Борисов и Цветан Цветанов

Бойко Борисов и Цветан Цветанов



С принципна защита на независимостта на цялата съдебна власт излезе Съюзът на съдиите в България , предизвикан от декларацията на ГЕРБ от парламентарната трибуна против осъдителната присъда на Цветан Цветанов заради отказа му да реазреши подслушване на длъжностно лице от НСБОП. Както и заради вчерашно иязвление на премиера Бойко Борисов с препоръки какви обвинения и присъди да получат виновните за разработката "Червеи", "като се почне от съдията".


"Премиерът Бойко Борисов и партията му ГЕРБ да не раздават препоръки на съдебната власт на кого да повдига обвинения и как да решава делата, а да проведат съдебната реформа, която да гарантира недопускането на порочни практики в дейността на прокуратурата и съдилищата." Това се казва в становището на ССБ.

Миналата седмица Софийският апелативен съд потвърди присъдата от 4 години лишаване от свобода за зам.-лидера на ГЕРБ, председател на ПГ и бивш вътрешен министър Цветан Цветанов, предстои произнасяне на Върховния касационен съд. Днес от парламентарната трибуна ПГ на ГЕРБ излезе с декларация, в която сравни осъждането на Цветанов с присъдите на народния съд.


Това събитие е съпътствяно от скандал за разработка на МВР и ДАНС под името "Червеи", за която не е ясно какво е целяла, въпреки многобройните коментари на високопоставени лица, но премиерът Борисов реагира гневно и поиска обвинеиня и присъди, и то "по 400 години", щом като на  Цветанов били определени  4 години - "ето я мярката", беше добавил Борисов в четвъртък пред журналисти в Брюксел.

"Публичните изявления на високопоставени представители на
изпълнителната и законодателната власт, в които се съдържат предварителни
заключения за извършени престъпления, определя се кои лица следва да
бъдат задължително оправдани и кои да бъдат привлечени към наказателна
отговорност, като се посочват и обстоятелствата, с които да бъде съобразен
размерът на наказанието им, представляват заплаха за правовата държава"
, заявява Съюзът на съдиите.




Становището на съдийската организаиця, която открай време събира ненавистта на всяка изпълнителна власт и на номенклатурните върхове в съдебната система заради принципната  и ясна позиция за недопускане на политически и икономически натиск над магистратите, на практика защитава и опонентите си в съдебната система - крепители на статуквото в лицето на прокуратурата и председателката на СГС Владимира Янева, визирани в изявлението на Борисов. Това произтича от конституцията и Закона за съдебната власт, според които Висшият съдебен съвет, Инспекторатът и прокуратурата са органите, които трябва да се произнесат след проверка за дисциплинарната или наказателната отговорност на всеки магистрат, пък бил той и Владимира Янева.

 /Публикуваме пълния текст на становището на Съюза на съдиите в България/


В последните дни отново сме свидетели на опити за намеса от страна на представители на политическата власт в работата на съдебната. В свои изявления министър-председателят на Република България пред медиите препоръча на прокуратурата да повдигне обвинения на лица, свързани с т.нар. разработка "Червеите", взе отношение по вината им и отговорността, която трябва да понесат.


В декларация, прочетена от трибуната на Народното събрание от името на парламентарната група на политическата партия ГЕРБ, се правят недопустими внушения, че правосъдните органи в България са "подопечни" на опозиционна политическа партия, че потвърдената на втора инстанция осъдителна присъда срещу г-н Цветан Цветанов е сравнима с присъдите на Народния съд. Подобна политическа проява на управляваща партия може да се схване като опит за въздействие върху върховната съдебна инстанция по висящ съдебен процес и за дискредитиране на независимостта на съда като базисна ценност на правовата държава.


Съюзът на съдиите в България изразява отново принципното си становище за дължимото поведение на представителите на изпълнителната и законодателната власт, което произтича от принципа на независимост на съдебната власт. Този основополагащ конституционен принцип изисква въздържане от страна на представителите на другите две власти от всякакви
действия, които биха могли да бъдат възприети като намеса в осъществяването от страна на органите на съдебната власт на техните функции.
Публичните изявления на високопоставени представители на изпълнителната и законодателната власт, в които се съдържат предварителни заключения за извършени престъпления, определя се кои лица следва да бъдат задължително оправдани и кои да бъдат привлечени към наказателна
отговорност, като се посочват и обстоятелствата, с които да бъде съобразен размерът на наказанието им, представляват заплаха за правовата държава.


Всички тези въпроси са от компетентността на органите на съдебната власт – прокуратурата и съда, а в конкретните случаи решаването им е предстоящо посъответния процесуален ред. България вече е осъждана от Европейския съдпо правата на човека за подобни изказвания, които поставят под съмнение презумпцията за невинност и правото на справедлив процес на всеки
гражданин. Основна цел на изпълнението на осъдителните решения е установените нарушения на човешките права и намесата в работата на съдебната влaст повече никога да не се повтарят.


Припомняме, че представителите на изпълнителната и законодателната власт разполагат с други легитимни и ефективни средства да съдействат за установяването на принципите на правовата държава и ефективността на съдебната власт. Дължимите действия в тази насока са осигуряването на необходимите законодателни промени за осъществяване на действителна
съдебна реформа и придържането към държавнически подход при конституирането на Висшия съдебен съвет и Инспектората към него.


От изпълнението на тези политически ангажименти към съдебната власт пряко зависят и доброто й управление, и недопускането на порочни практики в дейността на прокуратурата и съдилищата.


13.02.2015 г.  
                                                                    

Управителен съвет на Съюза на съдиите в България


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 426 Неутрално

    кокал не се пуска лесно, особено в БГ....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  2. 2 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9266 Неутрално

    И ние чакаме реформи, но уви, дали ще ги дочакаме, още се мотаят.

  3. 3 Профил на joodi
    joodi
    Рейтинг: 374 Неутрално

    ТЕЯ СЪДЙЧЕТАТА НАГЛИ И СМЕШНИ ,ЕДИН ПРЕСТЪПНИК НЕ СМЕЯТ ДА ВКАРАТ В ЗАТВОРА СЕГА ИМИТИРАТ ДЕЙНОСТ С ЦВЕТАНОВ ,СИГУРНО НЕ СИ Е ПЛАТИЛ ......

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3284 Неутрално

    Боце и Цецо обичат да раздават присъди.Даже и в Страсбург ни осъдиха за това, Защо не са станали съдии ,а милиционери?

  6. 6 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 636 Неутрално

    За другото не знам, но Цветанов със сигурност трябва да влезе в затвора. Присъдата не е голяма, само 4 години, а и той е млад мъж.

  7. 7 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    Абе другари съдии, верни синове на Партията,
    Вашето "правосъдие" го гледаме 25+45 години! Вие не сте съдии, а престъпна групировка! ВСИЧКИ СТЕ ЗА УВОЛНЕНИЕ И ЗА ЗАТВОРА! Всички, с някои мааалки изключения! Скрийте се в дупките си и поне не дразнете матряла, че ще ви затрупа с камъни някой щастлив ден!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  8. 8 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    [quote#6:"dombi"]За другото не знам, но Цветанов със сигурност трябва да влезе в затвора. [/quote]
    Само ако намериш за какво! За това, за което го съдят-няма да влезе!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  9. 9 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1684 Весело

    Смешни станахте, другарки и другари! Уж не сте "подопечни" на никоя политическа сила, а това отвсякъде ви личи!

    Дали да съм, или да н' съм и Аз-ът да не бъде Аз, а... Ние
  10. 10 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3622 Неутрално

    Тези уж съдии са пълни идиоти, хем политиците не трябва да им казват как я виждат реформата хем трябва да я направят. И как ще я правят тази реформа, по вашата съдийската представа ли? Демек всичко си остава старото и съдийската мафия не пипната. Цял ЕС безброй пъти им го каза, че така повече не може и пак не вдяват.

    Гьостерицата, дебела сопа трябва да играе по гърбовете и главите на тази самозабравила се мафия. С добро няма да стане ами да хващат тези на които дадохме власт сопата а ако трябва и ние ще помагаме с паветата.

    Още от лятото на 2013г го казах, не става с шествия ами с павета ама разни хипи-протестъри не искаха да чуват. Хайде, дадохме ви властта, действайте най-после.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  11. 11 Профил на gagata
    gagata
    Рейтинг: 374 Любопитно

    А аз мога ли да попитам защо Съюза на съдиите излиза днес с декларация, когато им казаха истината в очите? Защо те не излязат с такива декларации срещу френския посланик, когато разкри гнилите ябълки в съдебната система в България? Защо не му скочиха на него? Защо Съюза на съдиите не скочи на съдия Ченалова, която излага гилдията им? Защо я пазят? Защо съдиите си мълчат за Владимира Янева, която е издала разрешително за 300 дни за подслушвания и т.н.? Защо мълчаха на Радан Кънев, който ги критикува звучно и многократно? КОЙ УПРАВЛЯВА СЪЮЗА НА СЪДИИТЕ? КОЙ Е НЕГОВИЯТ МЕНТОР И ДИКТОР???? КОЙ казва на Съюза на съдиите кога да си отваря и кога да си затваря устата? КОЙ?

  12. 12 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 3622 Неутрално

    [quote#8:"lz2"]Само ако намериш за какво! [/quote]
    Как за какво? Защото хем подслушва хем не дава да се подслушва. Дори един Румен Петков който трудно ще го заподозреш в любов към Цветанов каза, че това са пълни глупости и че той също е отказвал да подписва подслушване.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  13. 13 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    герберите съвсем се разпасаха ,държат се така все едно че държавата им е бащиния

  14. 14 Профил на kpenkov
    kpenkov
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Е, тук точно съдиите(каквито и да са) уцелиха десетката, то г-н Борисов всичко дава, но реформи не прави.

  15. 15 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#6] от "dombi":
    [quote#6:"dombi"]За другото не знам, но Цветанов със сигурност трябва да влезе в затвора.[/quote]
    Не знам дали трябва да влезе в затвора, но според мен, той не трябваше да влиза в политиката.

    The best way out is always through Robert Frost
  16. 16 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 547 Весело

    До коментар [#14] от "kpenkov":

    По-интересното е, защо ??? ...

  17. 17 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#15:"Realistka"]Не знам дали трябва да влезе в затвора[/quote]

    Ами след като му потвърдиха присъдата, значи има за какво да полежи. Колкото до влизането му в политиката, напълно си права.

  18. 18 Профил на Дилема
    Дилема
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    До коментар [#11] от "gagata":

    Много основателни въпроси. Опасявам се, че няма да получат отговор. ССБ са хората на Костов, които ненавиждат ГЕРБ и Цветанов не по-малко от Доган. Политически заигравки и недопустима намеса в работата на изпълнителната власт и на ВСС.

    Дали да съм, или да н' съм и Аз-ът да не бъде Аз, а... Ние
  19. 19 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1318 Любопитно

    Дори и да бъде осъден,като напише 6 пъти "НЕ!" на присъдата и се подпише,няма проблем.

    8% ЗДРАВНИ ВНОСКИ ВЪРХУ ВСЕКИ ДОХОД,НА ВСИЧКИ !!!
  20. 20 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Достоен отговор от ССБ, жалко че мнозинството не са такива.

  21. 21 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Първото изречение на съдиите ми се струва доста смешно. Типични хора от системата. "Ние сега работим отчайващо зле, но моля ви, помогнете ни, направете реформа, за да можем да работим по-добре". Звучат ми малко като призрак в някой стар филм, който търси правилния път след смъртта, но нещо го спира и той не може да отлети в рая, докато главния герой не му помогне и не го освободи от проклятието.

  22. 22 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#17] от "dombi":
    [quote#17:"dombi"]Колкото до влизането му в политиката, напълно си права. [/quote]
    Аз не всякога съм права, но този път улучих...

    The best way out is always through Robert Frost
  23. 23 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Моля другарко, пък той ме скубе и плюе....

    Много смрад се носи изпод тия тоги. И да има нещо читаво, то се обезличава сред общата воня.

    Как да ви реформират бе господа съдии, като вие самите сте ударили контра на всякаква реформа?

    Или под реформа разбирате да ви дадат още повече независимост, която вие дефакто превръщате на безконтролност? И да ви реформират заплатите с няколко стотин лева нагоре? Това ли ви е представата за реформа?

  24. 24 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Разследващ полицай от НЕРЕФОРМИРАНО МВР разследва като милиционер на който Началник на до съдебното производство е НЕРЕФОРМИРАНА ПРОКУРАТУРА а каква присъда да се наложи директно от трибуната на Народното Събрание / случаят с лекарите от Горна Оряховица / и сега действащ министър председател РЕШАВАТ по телевизионните екрани е те това го няма НИКОЯ ПРАВОВА ДЪРЖАВА !

    Подкрепям декларацията на съдиите.
    ОСТАВКА НА ВСС и ПЪЛНА ЛУСТРАЦИЯ !
    Чистка в МВР и Прокуратура !

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  25. 25 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Нагли и нахални са защото знаят, че нищо в майковината няма да се промени. Искали били реформа и уважение. Лъжа и непукизъм.

  26. 26 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Достоен отговор на цветановщината и герберунщината

  27. 27 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    Подкрепям това изявление на Съюзът на съдиите.

  28. 28 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 583 Неутрално

    "........а да проведат съдебната реформа, която да гарантира недопускането на порочни практики в дейността на прокуратурата и съдилищата."
    Да, и ножът и хлябът са в техни ръце. Трябва да направят необходимото и да се преборят с недобронамерените политици.

  29. 29 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1059 Гневно

    КАДРИТЕ РЕшАВАТ ВСИчКО! С ТЕЗИ КАДРИ и 1000 реформи да направите, все тая!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  30. 30 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1884 Неутрално

    Да на реформите,но ще има и изхвърлени при тези реформи,няма как.

  31. 31 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Вместо да се държат високомерно и да меткат декларации, съдиите да обяснят по каква причина 96% от българите НЕ вярват, че съдът би защитил правата им, ако се наложи! Реформа или не реформа, с такива оплетени като свински черва бизнесмени в тоги, нищо добро няма да произлезе. Бареков се ползва с по-висок процент на доверие, с извинение за сравнението.

    Доброто е заразно
  32. 32 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    [quote#30:"chicago514"]но ще има и изхвърлени при тези реформи[/quote] Ако изхвърлят всичкия боклук, ще трябва да си внасяме съдии!

    Доброто е заразно
  33. 33 Профил на bora bora
    bora bora
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    Тези от този съюз, хем седят в гнездо от змии, хем съскат срещу всеки, който посегне да разруши този змиярник!

  34. 34 Профил на nik_177.
    nik_177.
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Това е битката в момента. От една страна политико-съдебната мафия. От друга реформаторското управление и мнозинство в парламента.

  35. 35 Профил на georgi nikolov
    georgi nikolov
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Ритат се за пред журналята колкото да ни изманипулират, че има paзделение на властите. Фактите са налице. Няма и няма осъден политик. Всички на властови позиции са оплетени, изключенията са пренебрижимо малко, като свински черва и пърдят в едно гърне.
    Реформи??????????????????????????????????

  36. 36 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Ами казаха им го. Тази декларация за Цветанов си е очевидно съвсем дърварски натиск върху съда. По-добре беше да си мълчат.

  37. 37 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    ееее браво бе, ами за маргините, за галеви .... и за още 1001 човека да не ги изброявам от криминалния свят се окензахте, а сега сте са хванали като удавници за Цвъ.Цвъ, доста евтини номера.
    Във сте съдебна власт и сте независим орган, каква реформа да ви правим, какви пет лева ? Единствената реформа е да ви изритаме всички прокурори и да вземем бабите от село на ваше място, сигурен съм че те ще са много справедливи.

  38. 38 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    Единствената възможна положителна реформа е...разпускането на държавата, полицията, съдебна система... приобщаването ни към друга държава или раздробяване и анексиране от околните държави.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  39. 39 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 517 Гневно

    "...а да проведат съдебната реформа, която да гарантира недопускането на порочни практики в дейността на прокуратурата и съдилищата."

    Маса нагло! Нали съдебната система е независима. Доколкото знам, "недопускането на порочни практики в дейността на прокуратурата и съдилищата" си е тяхна работа - или може би ще кажат, че законите са кофти и затова те, съдиите, са корумпирани. Сигурно има нужда от промяна на закони, но на първо време да си оправят софтуера за случайно разпределение. Да не би да чакат Бойко да им го оправи. Ама те и на това се съпротивляват. Тези наистина са способни да ме възмутят. Надявам се да продължават в този дух, защото все повече и повече хора ще се възмущтават и накрая ще излезем пак на площада.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  40. 40 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    Съдебна реформа СЕГА!
    Цвък - председател на ВКС, Цецка - председател на ВАС, Фидосова - главен прокурор. Всички депутати от групировката - съдии.


    Публикувано през m.dnevnik.bg

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  41. 41 Профил на kryskat
    kryskat
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#39] от "clarkv622":

    Абсолютно съгласен с всяка буква!Те практически отказват правосъдие като влачат делата с години, престъпниците след осъдителни присъди напускат страната...С цялата си дейност са създали в народа трайно усещане за липса на справедливост и сега - никой нищо няма да ни казва и коментира, скоро ще искат и да им ръкопляскаме и та по силно да се чува...Наглост невиждана, няма такава...То кой ли им чете глупостите, но тези които са я чели, много мръсни думи са казали, още преди да стигнат до края...

  42. 42 Профил на kryskat
    kryskat
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#21] от "xax":

    Умно и точно сравнение!

  43. 43 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    За доброто на всички Цвъки требе да се запознае с Бай Ставри.
    И преди герберите да ме засипят с огън и жупел, а комунделите да зацвилят от злоба, ще кажа, че според мен това би могло да пусне духа от бутилката, тоест, по-честичко разни алчни тъпанари с власт да влизат в затвора. Тоест мечтая си, поне за румънски сценарий.
    Дано - макар, че това ще бъде истинско чудо, ако се случи.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  44. 44 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 967 Неутрално

    До коментар [#24] от "Танас":

    А що не спомена за чистка сред съдиите? Просто го пропусна или?

  45. 45 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 748 Любопитно

    До коментар [#39] от "clarkv622":
    Ама преди да се гневиш,виж кои са ССБ.Тези хора от години сезират институции,пишат писма,дават интервюта,отнасят наказания/уж за друго/- това е ядрото от съдии,които дават надежда,че с политическа помощ и законодателна инициатива в парламента, съдебната система най-после може да се промени.
    Самия факт, че не цепят басма и на управляващи и на опозиция,говори достатъчно. В случая са абсолютно прави. Бойко,ако има добри съветници,би следвало да се извини.....

  46. 46 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 748 Неутрално

    До коментар [#39] от "clarkv622":
    Тези съдии от години предупреждават за "гнилите ябълки" и "кошниците с плодове" сред съдебната система,но доскоро нямаше политици готови да ги чуят. За "институции" да не говорим. Това са хора,които не се крият зад анонимност и излизат открито с имената си и явно не са загубили усет за предизвикателствата,задачите и достойнството на съда....

  47. 47 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#45] от "thepirineagle":

    И смяташ, че политиците трябва да реформират съдебната система, която е независима!? Мислиш, че на съдебната система не и е работа да направи така, щото да "гарантира недопускането на порочни практики в дейността на прокуратурата и съдилищата." Ние сме целите в л@на, ама някой друг трябва да ни избърше. Това ли казват от ССБ!? Значи, когато ни изнася сме независима власт и никой не може да ни се бърка, а когато не ни изнася, когато трябва да се чистят ла@ната, да го правят политиците, щото ние нямаме нищо общо с това.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  48. 48 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 748 Любопитно

    До коментар [#47] от "clarkv622":
    Явно не ти е останало време да се запознаеш със законите и разделението на властите в Бг,пък и във всички "класически" демокрации
    Накратко:съдебната власт трябва да бъде независима в своите РЕШЕНИЯ И ДЕЙНОСТ,но ЗАКОНИТЕ и подзаконовите актове, включително за устройството и функционирането на каквото и да било в държавата се определя от ЗАКОНОДАТЕЛНАТА ВЛАСТ - ПАРЛАМЕНТА Парламентът, за всеобщо учудване на някои, бъка от политици и политически партии. Съответно,ако нещо не върви в една система е работа именно на политиците/ представени в Народното събрание / да променят лоши закони или пропуски,които позволяват лоши практики.
    В случая става въпрос за група съдии,които са доказали своята заинтересованост от промяна и разчистване на съдебната система от отчайващите господстващи практики през последните 25 години. Имаме и един политик - премиер,който е формирал мнозинство в парламента и правителство на основата на обещания за коренни реформи. Същевременно, когато става въпрос за съдебно решение касаещо дясната му ръка,започва да правораздава.
    Това по конституция може да върши само и единствено съдът. По Конституция изпълнителната власт,още по-малко оопределени политици и партии, нямат право да се намесват и влияят на съдебни процеси.
    Нещо неясно??? Не става въпрос за корумпираността или не на съдийския състав произнесъл присъдата срещу Цветанов, а за ПРИНЦИПИ. Как ще изградим правова държава,ако някой непрекъснато пренебрегва конституция,разделение на власти,правомощия и т.н. Или смятате авторитарната диктатура за най-доброто решение?

  49. 49 Профил на Рудолф Сикорски - Exzellenz
    *****
    Любопитно

    До коментар [#22] от "Realistka":

    Баб, се са каня да те питам какво означава аватарът ти!?!
    Щото на пръв поглед прилича на унитаз(рус)/тоалетна седалка/,
    а дори по-точно на "параша"(рус)
    /превода и значението ги има в Гугъл/

    Но доколкото едва ли си имала пред вид биде, унитаз или параша... моля да обясниш какво е това, аджеба!

  50. 50 Профил на Рудолф Сикорски - Exzellenz
    *****
    Весело

    [quote#48:"thepirineagle"]Парламентът, за всеобщо учудване на някои, бъка от политици и политически партии.[/quote]
    Ами от кви да бъка, ма офцо?
    Да не искаш от есперантисти, специалисти по криптография и корабомоделисти?

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 517 Неутрално

    [quote#48:"thepirineagle"]Явно не ти е останало време да се запознаеш със законите и разделението на властите в Бг,пък и във всички "класически" демокрации[/quote]
    А на теб, изглежда не ти е останало време да прочетеш какво съм написал.
    [quote#48:"thepirineagle"]Съответно,ако нещо не върви в една система е работа именно на политиците/ представени в Народното събрание / да променят лоши закони или пропуски,които позволяват лоши практики.[/quote]
    Същото казвам и аз, но (мразя да се повтарям) да твърдиш, че проблемите са резултат, единствено на лоши закони, да твърдиш, че самата система не може да работи много по-добре при СЕГАШНИТЕ закони е нелепо. Ако причината за лошото състояние на съдебната система беше в законите, България, със тези закони, никога нямаше да влезе в ЕС. Проблема е по-скоро в лошите практики, а не в законите. Да твърдим, че съдебната система няма вина за ширещите се лоши практики също е нелепо. При това положение, да си измиваш ръцете със законодателната власт и да отричаш всякаква отговорност е доста нагло поведение.

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на Рудолф Сикорски - Exzellenz
    *****
    Любопитно

    [quote#53:"меншевик"]споко бе мен, другаря Станишев не е застрашен за сега, какво скимтиш като мастия, хаха. [/quote]
    Ти си социалист!/нали като такъв се самоопределяш?/
    Твоя грижа трябва да е Станишев.
    Май се обичате с него?

  55. 55 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2069 Неутрално

    "Премиерът Бойко Борисов и партията му ГЕРБ да не раздават препоръки на съдебната власт на кого да повдига обвинения и как да решава делата, а да проведат съдебната реформа, "

    Ами те вече я проведоха . Преди присъдите ти раздаваше Папконосителя на Простия / сам се охарактеризира / сега със същото се занимава самата Балка и парламентарната група . И успеха е виден - трибуната на НС се използва от цялата герберска група . За насоки в решаването на делата . За съдебните става въпрос .

  56. 56 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2069 Неутрално

    " Днес от парламентарната трибуна ПГ на ГЕРБ излезе с декларация, в която сравни осъждането на Цветанов с присъдите на народния съд. "


    Янчева е лаик, но сред цяла група от " разбиращи се добре с "Аз съм прост..."
    това не проличава . Разликата е тази , че в работата на Народния съд като наблюдатели са присъствали представители на САЩ и Великобритания . И не са направили нито една забележка по провеждането му . Но Янчева и история ...

  57. 57 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2069 Неутрално

    "премиерът Борисов реагира гневно и поиска обвинеиня и присъди, и то "по 400 години", щом като на Цветанов били определени 4 години - "

    Простотията се не лекува . Ами тези , на които Цигулката е поискал 400 години затвор ,бивши кутрета ,подчинени на цъцко и са обучени от него . И щом боса е опердашен с 4 години , естествено за учениците се полагат по 4 седмици . И то за некадърността , която са проявили и са оставили следи . Явно даскала им не е бил на ниво . И си заслужи Четворката . Ефективно .

  58. 58 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2069 Неутрално

    [quote#23:"niakoi_si"]Или под реформа разбирате да ви дадат още повече независимост, която вие дефакто превръщате на безконтролност? [/quote]

    Чукаш на погрешната врата . Кой ти е казал че съдиите искат реформа , каквото и да означава това . От реформа няма нужда , което личи от това , че никой до сега не е направил анализ ,от който да се вижда къде скърца , че да се смаже скърцането . Реформа е нещо виртуално , под сянката на което Раданчовци и сие са докопаха до властта и ще се опитат четири години да ни убеждават колко трудно се променя нещо , което не може да се промени . И затова ще мине с леко освежаване като стар апартамент.

  59. 59 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8137 Неутрално

    Съгласна съм Да побързат с реформата,но и съдиите да не я диктуват.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK