Казусът "Банско": Колко са опашките?

Снимка номер 1, която бързо придоби популярност в социалните медии - опашката за кабинковия лифт е с ненормални размери на 3 февруари

© facebook.com

Снимка номер 1, която бързо придоби популярност в социалните медии - опашката за кабинковия лифт е с ненормални размери на 3 февруари



В следващите дни ще ви предложим серия от текстове за реално случващото се в Банско по време на активната част от ски сезона. Има ли опашки по лифтовете? Страда ли поминъкът на хората? Как се обработва общественото мнение? Има ли наистина Банско нужда от втори кабинков лифт? Екип на "Дневник" беше на място през миналата седмица, за да проучи и разкаже. Журналистите ни бяха в ролята на туристи освен в ситуациите в които разговаряха за мнения и коментари, които ще бъдат използвани в текстовете. "Дневник" изпрати въпроси и до концесионера "Юлен", откъдето ни изпратиха снимка от състоянието на опашката днес.


Започваме с репортаж как функционира съществуващият кабинков лифт. 


Вижте снимка номер 1. На нея отчетливо се виждат огромни опашки пред долната станция на кабинковия лифт в Банско. Те се вият чак до пътя, който води към ски зоната от едната страна и до реката от другата.




А сега вижте снимка номер 2:

Снимка номер 2 - в сряда, 11 февруари от дългите опашки пред долната станция на кабинковия лифт няма и помен

© Юлия Лазарова

Снимка номер 2 - в сряда, 11 февруари от дългите опашки пред долната станция на кабинковия лифт няма и помен


На нея опашки на същото място почти няма.


Първата снимка е от вторник, 3 февруари 2015 г., и мигновено се превърна в т.нар. вайръл (съобщение в социалните мрежи, което бързо придобива популярност). От тази гледна точка тя може да бъде направена само с хеликоптер или дрон, с каквито нито един турист не разполага. Втората снимка е направена в сряда, 11 февруари 2015 г. Тази снимка е на "Дневник", направена е от възможните позиции без летателна техника и вероятно няма да стане толкова известна. 


Първата снимка показва, че в Банско има проблем. "При лифт с капацитет на час от 2000 души да имаш опашки от 3000 души, а в пиковите дни да ти достига натовареността до 10 000 и да не правиш нищо, е пълен абсурд", написа в коментар към снимката във "Фейсбук" Владимир Каролев, който в момента е съветник на икономическия министър и който настоява да се разреши строежа на втора кабинкова линия и е основно лице в кампанията. На тази позиция са жителите на Банско и региона, редица медии, министърът на туризма Николина Ангелкова и министърът на спорта Красен Кралев.


От другата страна най-силно се чуват различни екоорганизации, които оспорват законността на проекта. На тяхна страна са и много други българи, които просто искат гаранции за устойчиво развитие на курорта, без да бъде съсипана планината.


Според привържениците на проекта капацитетът на настоящия лифт не е достатъчен да извози нормално скиорите и те използват снимка №1 като доказателство за това. Опашките правят лоша реклама и гонят туристите, от което щял да пострада "поминъкът на хората".


В 9.30 часа пред касата има точно един човек

© Георги Филипов

В 9.30 часа пред касата има точно един човек


Според противниците на проекта "Юлен" не използва максимално добре възможностите на този лифт - кабинките не се пълнят достатъчно, лифтът умишлено се спира, за да се нагнетява напрежение. Освен това не се допускат коли по пътя нагоре, за да се усложни допълнително ситуацията пред долната станция. От екоорганизациите казват, че строежът на втори лифт няма да реши проблема, а предлагат да се увеличи капацитетът на този, както и да се предвидят други стъпки, които да облекчат ситуацията (отваряне по-рано на лифта, промоционални цени през седмицата, автобуси, които да возят нагоре, и др.)


Сред забележките към концесионера са и тези, че само на посетителите в хотелите на "Балкан холидейз", фирмата, управлявана от съпругата на Цеко Минев, който се свързва със собствеността на "Юлен", се продават преференциално карти. Клиентите на всички останали хотели трябва да се редят на две опашки - първо за карти, после за самия лифт. 


Във вторник, 3 февруари, проблем наистина е имало. Както и през цялата седмица според всички, с които разговаряхме в Банско. От едната страна опашката се е виела чак до входа на хотел "Кемпински Гранд Арена Банско", а от другата до реката. "Майки буквално спринтираха с малки деца в 8 часа сутринта, за да са първи на опашката и да могат се качат навреме", разказва Любомир Санкийски, който държи ски училище и гардероб точно срещу "Кемпински". Той е от хората, които в последните години местната общност не допускаше да работи, а доскоро водеше и дело в КЗК срещу "Юлен".


Опашките са били толкова дълги, че пристигналите в 9.30 часа са успявали да се качат след поне два часа чакане на две опашки. Първата е пред касите за купуване на лифт карти, след което идва редене на опашка за качване на лифта. Както е известно, на Банско при многодневните карти се изисква и снимка, така че няма как някой да ти запази ред на втората опашка.


Дори и да прецениш, че няма да можеш да се качиш преди 11.30-12 часа, няма как да си купиш полудневна карта, защото те не се продават преди 12.30 ч. Тогава, разбира се, се оформяла нова опашка пред касите. Банско не предлага сутрешни полудневни карти, каквито има на Боровец например. Нито пък за четири поредни часа, каквито има в алпийските курорти, с които иска да се сравнява. Това допълнително създава усещането, че плащането на 58 лева е доста скъпо удоволствие за предлаганата услуга.


Когато няма достатъчно сняг, за да може да функционира нормално ски пътят, напливът се пренасял на горната лифтова станция. Лифтът затваря в 16.30, затова още в 15 часа се извивали опашки за слизане към града.


ВИП опашката, откъдето се качват ски училищата и клиентите на "Кемпински Гранд Арена Банско" и "Премиер"

© Юлия Лазарова

ВИП опашката, откъдето се качват ски училищата и клиентите на "Кемпински Гранд Арена Банско" и "Премиер"


За всеки скиор чакането на подобни опашки е кошмар. А за чужденците по-голям, защото са предпочели рекламирания Банско за своята ски ваканция пред конкурентни курорти.


"Вечер, когато клиентите ми се прибираха от ски, казваха: "Никога повече на Банско", коментира за "Дневник" Мариана Спасова, председател на една от двете туристически организации в града - Туристическа асоциация "Банско" (ТАБ), и собственик на семейния хотел "Кралев двор".


"Направихме пътека, изтъркахме си обувките до Турция в последните години, за да можем тази година най-после да докараме турски туристи. Хората не могат да се качат, чакат по два-три часа и гостите ми казват: "Малин, ти ни каниш и ние сме дошли. Защо така се случва?" Какъв отговор да му дам. Нямаме отговор", коментира Малин Бистрин, председател на другата организация - Съюза на туристическия бизнес. Той е и един от основните двигатели на инициативния комитет за втора кабинкова линия, който организира протести с блокиране на пътищата в региона в последните две седмици.


Седмица по-късно, на 11 февруари, толкова дълги опашки нямаше. На 12 февруари - също. Пред касите нямаше жив човек. От едната страна на сградата към 9.30 часа имаше около 10 метра опашка отвън, от другата - около 20 метра.


Но на лифта на Банско има и трета опашка. Това е ВИП опашката, която вие не виждате до момента, в който не стигнете до стълбите за втория етаж, където реално се качвате на лифта. Тази опашка идва от задната страна на сградата. На пръв поглед тя е предназначена за ски училищата, тъй като се виждат много от екипираните с якета на "Юлен" учители. Но не само. На тази опашка могат да се качват и притежатели на ВИП карти.


Опашката за привилегированите използва пространството, което иначе би трябвало да служи за слизащи от лифта. Но тъй като сутрин такива няма, това е коридор за бързо преминаване. И тази опашка наистина се движи с "най-добрата скорост", както рекламира ценоразпис в хотел "Премиер". Освен че там хората са по-малко, те се качват първи на кабинките.


Целта според всички, с които разговаряхме, е да се позволи на клиентите на ски училищата да се качат навреме. Обучението обикновено започва в 10 часа на Бъндеришка поляна. Затова между 9 и 9.40 лифтът извозва предимно ВИП опашката, докато останалите стоят и чакат. Заради това дори и при минимална "нормална" опашка отнема около 40 минути, за да се качиш на кабинката. След 10 часа положението естествено се подобрява, защото опашките остават само две.


На Шилигарника опашки няма. Едно от притесненията на противниците на лифта е, че когато се построи втора гондола, опашките ще се пренесат на пистите

© Юлия Лазарова

На Шилигарника опашки няма. Едно от притесненията на противниците на лифта е, че когато се построи втора гондола, опашките ще се пренесат на пистите


Всъщност това, че кабинките пътуват нагоре полупразни или недобре уплътнени (все пак капацитетът е 2000 души на час при пълно натоварване), е по-скоро мит. Когато випаджиите заемат местата си, остават като правило по няколко свободни места. Един от лифтаджиите се грижеше да допълва с един, двама или повече души  от "нормалната" опашка в зависимост от свободните места. Така че, ако не с осем души, то всяка кабинка беше пълна с поне шестима.


Лифтът спира от време на време и това е факт. Но такива спирания имаше и в дните без опашка, и в по-ненатоварените часове. Причините могат да са всякакви - както спиране на тока, така и проблем при качване и слизане, каквито се случват и с опитни, и с неопитни скиори и сноубордисти. "Оптималната скорост на лифта е 6 м/с. При силен вятър, независимо дали горе или долу по трасето, скоростта се намалява по предписание на фирмата производител. При над 18 м/с вятър лифтът се спира изцяло. Има и много случаи на инциденти при качване и слизане, защото има много неопитни скиори и деца", коментира за "Дневник" маркетинг директорът на "Юлен" Иван Обрейков.


Това, че клиентите на хотелите на "Балкан холидейз" са привилегировани, също се оказа не съвсем вярно. Когато се настанихме в хотел "Банско", се опитахме да се сдобием с карти за следващия ден, за да "не чакаме по опашките". Оказа се, че лифт карти там не се издават, а биха могли да се купят от гише на "Юлен" в хотел "Пирин" (пак от същата група собственици), но с предварителна заявка. Там има и дежурна каса от четвъртък до събота до 22 часа. Карти за следващия ден могат да се купят и от касите на лифта след 16 часа. 


В последната година "Юлен" е разположил денонощни терминали и в други от по-големите хотели, като "Регнум", "Гинес", "Спортхотел" и "Лъки", от които могат да се купят обикновени карти.


След като ни дадоха визитка на един от ски гардеробите, откъдето се предполагаше, че можем да си купим ВИП карти, се оказа, че продават само обикновени, и то след заявка три дни предварително.


Преди две години туристическите асоциации от Банско излязоха с остра декларация срещу концесионера, в която искаха да знаят от по-рано цените на картите, за да могат да планират пакетите си за сезона и да имат възможност да издават карти в хотелите. Попитана защо сега ТАБ е променила позицията си спрямо "Юлен", въпреки че видимо карти не се издават навсякъде, дори в нейния семеен тризвезден хотел, Мариана Спасова отговори: "Издават се в някои големи хотели, вероятно е въпрос на софтуер."


Към обяд - единият от лифтовете от Бъндеришка поляна се движи почти празен, а на писта "Томба" няма нито един скиор

© Георги Филипов

Към обяд - единият от лифтовете от Бъндеришка поляна се движи почти празен, а на писта "Томба" няма нито един скиор


Така въпросът как да станем ВИП, за да можем да финтираме големите опашки "за през уикенда", остана. Записването на ски училище отпадна като вариант. Когато попитахме на касите дали може да се намери такава карта, ни насочиха към "Кемпински Гранд Арена". Там също опитахме да си купим ВИП карти, но ни отговориха, че са само за клиенти на хотела. Попитахме навсякъде и отговорът беше един и същ - в "Кемпински". 


Е, оказа се, не само там. Хотел "Премиер Лъкшъри Маунтин ризорт", който също е от категорията пет звезди, рекламира на своята страница, че издава ВИП карти. Тя е 75 лева при 58 лева обичайна цена. "Всички ВИП ски пасове осигуряват най-бързия достъп до гондолата", се казва в ценоразписа, или ако трябва да сме точни, преминаване през най-бързата опашка.


Това, че пътят към ски зоната се затваря умишлено, също се оказа по-скоро мит. Пътят, освен че е почистен, е и свободно достъпен. Паркингът и долу на лифта, и горе при ски зоната е 12 лева на ден. Разликата е, че долу при престой под 20 минути не се заплаща нищо. Горе такава опция няма. Разликата с Австрия и Франция, с които Банско смята, че се конкурира, паркингите в масовия случай са безплатни. Хотелите, които искат да имат постоянен достъп до паркинга през деня, плащат ежегодно такса от 600 лева на концесионера. 


"Пътят се затваря, когато горе се запълнят паркингите. Освен това започват да се качват много микробуси и таксита в натоварените дни и стават задръствания и катастрофи. Тогава е някакъв ад, защото всички искат да направят максимално много курсове и се изпреварват като луди", разказва Любомир Санкийски.


Състоянието на опашката от тази сутрин, 16 февруари. Снимката беше изпратена от "Юлен", след като зададохме въпросите си по подготвяните материали

© Юлен

Състоянието на опашката от тази сутрин, 16 февруари. Снимката беше изпратена от "Юлен", след като зададохме въпросите си по подготвяните материали


И все пак има ли опашки? И да, и не. Въпросът не е дали, а кога ги има, защото зависи от периода. Когато е била направена снимка №1 с огромните опашки, в една и съща седмица са съвпаднали турската и румънската училищна ваканция, както и българската междусрочна. Това е и най-естественият период за почивка на семейните туристи.


"Не мога да разбера защо хората не идват да карат през март, когато в Банско е най-хубаво", коментира банскалия, който не искаше да бъде цитиран. А Санкийски добавя: "Липсва и гъвкавост. Според мен би могло в натоварените седмици лифтът да работи от по-отрано, за да извози повече хора."


Тази седмица се очаква отново да има опашки и да бъде натоварена заради английската ваканция. Но миналата седмица, между 9 и 13 февруари, беше период с ниска заетост. На пистите въобще не се чакаше и условията бяха каквито би искал всеки скиор - слънце, сняг и много спускания. Има периоди, които са натоварени - около Коледа и Нова година, около ваканциите и 3 март, когато се натрупват повече почивни дни. И това важи не само за Банско, а за всеки от българските курорти.


Така че Банско не е изключение в натоварените периоди, но е и, меко казано, неприятен за ски ваканция тогава. В същото време е напълно добро място, когато заетостта е ниска. Също като в живота - нито №1 трябва да доказва, че всичко е черно, нито снимка №2 може да докаже, че е само бяло.


Очаквайте утре: Застрашен ли е поминъкът на банскалии?


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (219)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Точно!
    Презахласването по индустриализацията на гората, трябва да спре!

  2. 2 Профил на bezhanetsa
    bezhanetsa
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Много коректен анализ. Поздравления, г-н Филипов!

  3. 3 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1931 Неутрално

    Определено трябва още един лифт. После, разбира се ще е крайно наложително да се изсече още планина, за да се построят още хотели за да се запълни капацитета и на новия лифт. В резултат ще трябва да се построи и 3ти лифт! И така и така. Докато и последния, който е носил кални цървули преди 10тина години не си купи чисто нов мерцедес Ес Класа.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  4. 4 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Изобщо не съм съгласна за 2-ри лифт на Банско.То и настоящият лифт работи ефективно максимум 30 дни в годината,освен това в пиковите часове защо на ВИП-овата част на лифта да не се използва и от редовите скиори?Има начини за оптимизиране,а не някои да си препират парите и да изсичат горите!
    Аз в Банско вече не стъпвам,това не е ски курорт,това е махленски мол-механа.Нищо повече!

    Tony
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1697 Неутрално

    Кога ги направихте тия опашки? Я, на живо да видим- http://kamerite.novanews.bg/camera/view/15/

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  7. 7 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Браво на Дневник!

    От горното разбирам две неща:
    - В Банско има картел;
    - В Банско няма организация и мениджмънт.

  8. 8 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    Втори лифт на Банско е си е далавера,ама за кого.

  9. 9 Профил на rattrack
    rattrack
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Проблемът щеше да се реши с евентуално втора кабина само ако броят на скиорите е константен, или 4-5 хил. колкото е и капацитета на самите писти за безопасно каране.
    Но при леглова база в целия район (вкл и апрартхотелите) в размер на 50 хил, броят на скиорите може съвсем лесно да достигне 10-15 хил. Колко кабини ще трябват тогава и по кои писти ще се кара? Нека Дневник попита бившия кмет какво наложи презастроявнаето на Банско до такава степен, и с какво то е помогнало на поминъка на местните хотелиери.

  10. 10 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#5] от "vencho80":

    Извинявай, но знаеш ли какво означава природен парк. Това, че са (и аз включително) против 2 лифт на еБанско, не означава че са за незаконната сеч. Ае се осъзнай малко.

  11. 11 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    Изсечете цялата гора, а от дърветата направете бараки за скиорите. Втори лифт? Защо толкова скромно? Мисля, че трябва да има поне 5-6.

    The best way to predict the future is to invent it.
  12. 12 Профил на Планинар
    Планинар
    Рейтинг: 374 Гневно

    Не си заслужава за 5-10 дни с опашки в ГОДИНАТА да се строи още един лифт и да се изсекат сумати декара гори в Пирин. Юлен да си направи оптимизация на лифта. Има хиляди примери по курорти в Западна Европа как да стане.

  13. 13 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Цитатът " Тогава е някакъв ад,..." казва всичко за този курорт. Чувствам се щастлив, че това място е отдавна игнорирано от мен.

    Оставам си с хубавите спомени от китното градче, с малко чепатите хора където на младини се научих да карам ски, там където като много малък , баща ми ме заведе през едно лято (еднодневна екскурзия с теснолинейката от близкия курортен Велинград), просто да се разходим из тесните улички и "да науча нещо", т.е. да видя родната къща на Въпцаров!

  14. 14 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3101 Неутрално

    Значи трябва малко ум и гъвкавост, а не сеч и лифт ,който ще стои 11 мес. неизползваем.

  15. 15 Профил на aeiou
    aeiou
    Рейтинг: 426 Весело

    Малка опашка голям Цеко клати.

    Който първи прекрачи границата, губи.
  16. 16 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 620 Неутрално

    В LinkedIn Каролев беше пуснал като обосновка на позицията си за лифта съотношението брой лифтове/кв. км планини в европейските държави. Не съм имал време да му проверя числата, но Редакцията може да се заеме.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money

    The best way to predict the future is to invent it.
  19. 19 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Интересно, кой ли би инвестирал няколко милиона във втори лифт, ако няма нужда от него, и няма да спечели парите поне да си върне инвестицията ???
    Някой злодей, който е готов да загуби парите си, само и само да съсипе планината ???
    Толкова е елементарно ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  20. 20 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Нека направят още един лифт. Но не в Банско, а на друго място. С един курорт туризъм не се прави.

    До коментар [#7] от "V.Iliev":
    Като на "Слънчака".

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  21. 21 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    По всички курорти в света (които често са в защитени територии) има хиляди километри писти и десетки лифтове. Само тук нашите еколози протестират съвсем избирателно, казвам го без да съм убеден, че трябва втори лифт в банско. Просто ми прилича на поредната платена истерия, че ще унищожим планината.

    Няма шики-мики.
  22. 22 Профил на aeiou
    aeiou
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Цеко, Пеко и Тако, не сте се сетили още да направите механи на върховете на планината, така ще ви разрешат лифтовете. Калпаци ски бизнес развиват

    Който първи прекрачи границата, губи.
  23. 23 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 663 Неутрално

    ПС: а скиорите знаят генералното решение на проблема - една седмица платен отпуск и газ до дупка към Алпите. За сравнение пътят е 11-12 часа (с кола) - точно толкова, колкото ще ви отнеме пътуването до Банско + реденето на опашка за карта и лифт. Цените всички вече ги знаят - сравними са. Емоциите - обаче НЕ!

  24. 24 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 426 Гневно

    Няколко тариката се възползваха от алчността на селяндурите и застроиха половин Пирин "за удобство на туристите и любителите на ските" !
    Нека ви сега - всяка седмица свлячище и затворен път, лошо време и полу празни хотели.

  25. 25 Профил на I3I
    I3I
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Най-накрая някой да каже какво е ИСТИНСКОТО положение. Нещата не са само черни или само бели - опашки има събота, неделя и празниците/ваканциите. Е - нормално е тогава да се карат повече ски отколкото делниците, ама ......
    И макар че карам ски, че банско е едно не-лошо място за ски, че хората трябва да се изхранват с ресурса на планината им - ще съм против втора/трета/5та кабинка докато не се научат лятото да гледат крави и да превърнат пистите в пасища ( както във всички курорти със които се сравняват).

  26. 26 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    [quote#19:"роджър"]Някой злодей, който е готов да загуби парите си, само и само да съсипе планината ???[/quote]

    Съсипването на планината ще бъде вторичен ефект от прането на парите.

    The best way to predict the future is to invent it.
  27. 27 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Дайте да станем малко по-разбрани. Банско е ски курорт. Над него трябва да има лифтове, влекове, писти и т.н. Няма как иначе. Останалия Пирин, цялата планина, може да се използва от останалите туристи - за разходки из гората, за еко туризъм, за пиене на ракия под Вихрен и т.н. На кой каквото му скимне. Но да не бъдем еко-нациз, нека да оставим един курорт да се развие добре и напълно. Магистрала Струма скоро ще достигне Симитли, в един момент ще достигне и Гърция и по нея ще могат да минават много хора, които да оставят парите си в Банско. Да, парите не са всичко, да, трябва да остане природа, но наистина ли Банско и неговия лифт е най-голямата опасност за природата и за горите?!
    ОК, има много хотели, не всички са много красиви, но Банско е такъв курорт. За всеки влак си има пътници. Такъв е и случаят със Слънев бряг. Може би за вас е грозен и ненужен, но много хора търсят точно това. И точно за тях са направени тези големи хотели, защото все от някъде трябва да идват пари. Защото потенциалния член на дървената мафия от Банско ще си каже "кво да сека дървета и да се дебна с горските като мога да направя една махана, да взимам на англичаните по 10 лв. за шопска салата и да си гледам живота".

  28. 28 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 663 Неутрално

    До коментар [#21] от "Костозомби":

    Разликата е в площта - Пирин е с размерите на един обикновен баир в Алпите.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  30. 30 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    Преди 2 години бях в швейцарски семеен ски курорт - Браубвалд. О долината до горе има фуникулар. В самото селце автомобилите са забранени. Разрешени са само електромобили.

    The best way to predict the future is to invent it.
  31. 31 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Аз бях уикенда на Банско:
    - опашки имаше само на касите, т.е. на ЕДНАТА каса (горе на Бъндерица)
    - опашки на лифтовете нямаше, нито долу, нито горе.
    - "хазяйката" сподели, че сезона като цяло е слаб, руснаци няма, гърците също са малко.

  32. 32 Профил на kutlovchanin
    kutlovchanin
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Понеже се говори, че в Алпите си изпосекли горите, всичко било в писти и лифтове.... Та си направих труда да поразгледам в Гугъл ърт един планински масив от Алпите с големината на Пирин и да е известен курорт. Погледнете Гармиш Партенкирхен.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  34. 34 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 783 Любопитно

    [quote#0:"Статията"]написа в коментар към снимката във "Фейсбук" Владимир Каролев [/quote]
    За агент Камен ли става дума?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  36. 36 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#19] от "роджър":

    какво ще кажеш за някой, който има нужда да си изпере парите?

  37. 37 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Типично "журналистически подход"!
    Проверете колко са местата в хотелите!
    Проверете колко души се качват на пистите средно на ден!
    Попитайте туристите дали са доволни от услугата!
    Не търсете телета под вола, особено предубедено!

    Апропо, статии като тази, по-горе не ви правят чест!
    Ако отидете на 1-ви май, сигурно и лифта няма да работи, и ще заключите, че няма проблем, нали?
    През "онази ми работа" ми е за позицците на този или онзи, но след като има курорт, най-тъпото нещо е да го оставиш без лифт!
    Впрочем сигурен съм, че ако има такава опция "зелените" ще поискат и морето да се премести (в София, например), или да се източи - ей-така, от завист, да накажат Слънчев Бряг!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  38. 38 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Така като чета,проблемът спокойно може да се реши с по-добра организация и в краен случай увеличаване на капацитетът на съществуващият лифт.

  39. 39 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    А втори не трябва да се допуска,защото след това общината ще го използва за предтекст за издаване на сума нови разрешителни за строеж на хотели и жилища,и след някоя и друга година ще вземат да настояват за трети лифт..
    А за сравняване с Австрия и Швейцария и дума не може да става-Пирин е малка планина,като я гледам на картата е 50-60 км дълга и 15 км широка,къде ще се сравнява с Алпите...

  40. 40 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Нека да ви кажа аз, като човек, който редовно се реди на опашката от няколко години.

    Снимка 1: Първо не пише в колко часа е снимката. В същото време ясно се вижда, че само от едната страна на опашката (опшаката има три страни - ВИП вход и два входа покрай касите) има хора, които са на 10 м извън сградата. Оттам до самото качване на лифта чакането е минимум 15 мин. - има фоайе, в което се обединяват двете не-ВИП опашки и след това дълго рамо стълби. Всеки скиор ще ви каже, че 15 мин. чакане е много. Но повярвайте ми, ако не отидете много рано (до към 8:45 - 8:50 най-късно) на кабината, нямате шанс за 15 мин. Минимум 30-40 мин.

    Снимка 2: На касите има само един човек. Естествено, организацията на касите не е блестяща, но се подобри през годините. Все повече хора идват за по няколко дни, съответно не се редят, а през уикендите касите работят и вечер, т.е. опашките на касата вече не са такъв проблем. Но я се загледайтекакво става от двете страни на човека? Някак удобно ли се пропуска и не са снимани вече опашките. Работа изглежда доста напечена.

    Снимката на Томба: Груба манипулация. Томба е черна и тежка писта. Особено към обяд там хората не се избиват да се качват там, първо защото е само за много добри скиори и второ защото хората обядват. Освен това тя вече се подготвя за предстоящото състезание и е доста заледена - т.е. вече и много добрите любители изпитват сериозни затруднения да карат по нея.

    Освен всичко друго снимките са от сряда. Сряда не е най-силният ден. Колкото и да има туристи през седмицата (очевидно е, че има опашки и те не се оценяват), уикендите са истински натоварените. Има много хора от страната, Гърция, Македония и Сърбия, които идват за уикенда. Опашката в тези случаи между 9:00 и 11:00 часа може да ти съсипе деня.

  41. 41 Профил на s0f1a
    s0f1a
    Рейтинг: 217 Неутрално

    за тези, които не е известно един фотограф винаги може да увеличи или намали броя на присъстващите според ъгъла от който се прави снимката

  42. 42 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#36] от "buran":

    Ще кажа, че е смешно ... имаш ли идея какво значи "пране" на пари ???
    Ако лифта е ненужен, тогава инвеститорът ще си "изгори" парите, няма да ги "изпере"
    Пък и всичко съм чувал за ПИБ, само не и това ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  43. 43 Профил на InmoInvestments
    InmoInvestments
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Банско бил курорт ? Май в Европа това не го знаят....

    You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al Capone
  44. 44 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 246 Неутрално

    [quote#38:"eurogi"]Така като чета,проблемът спокойно може да се реши с по-добра организация [/quote]

    По-добра организация и администриране, нали? Да направим анализ вреди-ползи, СУОТ анализ, ОВОС, план за действие, програма, екшън план и пътна карта. Да не би да сте колега администратор?

  45. 45 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 722 Неутрално

    1. Не съм видял лифтаджиите да организират опашката така че да се пълнят кабинките с по 7-8 души. Обикновено са по 5-6 макс.
    2. Да вземат да пускат лифта от 7:30 уикенда
    3. Да вземат да пуснат по-евтина с 10 лева карта от 9:30 или 10 сутринта, така много от по-мързеливите скиори няма да се наредят още от 8:30 и да правят опашка
    4. Да вземат да трамбоват пистите по-хубаво, за да може да се кара и следобед. Аз следобед на Банско никога не карам (а и много други познати скиори) защото стават ужасни бабуни. Ако е хубаво обработен терена, може пък следобед да се качим да не правим тарапана сутрин.

    И много други неща могат да се направят преди да се строи втори лифт.
    Все пак, да сме благодарни че Цеко не е врякнал да направи и хотели на Шилигарника и Бъндеришка Поляна с аргумента, че няма как сутрин да се качвам дотам туристите, та дай направо там да им направим да спят хорицата.

  46. 46 Профил на drevnata
    drevnata
    Рейтинг: 461 Гневно

    Проблемът не е в това да има ли втора кабинка, да няма ли. Проблемът е, че по знайни и незнайни причини ние, българите, не сме добре дошли в Банско. Вайкането, че възможностите на планината не се използват и така се слага прът в колелата на местния бизнес, че не може да се развиват ски спортът и туризмът, че банскалии ще останат гладни и жадни, са смешни. Ако "Юлен" толкова милее за развитието на туризма и спорта като цяло, защо не направи курорта достъпен и за нормалните хора? Защо няма полудневна сутрешна карта? Защо полудневната следобедна е на такава безумна цена? Защо сезонът ще свърши на 28 март??? Защо цената на карта за ски учител от конкурентни на "Юлен" ски училища е 6 000 лева??? Това насърчаване на спорта и на регионалния бизнес ли е? Това е истинска безочлива лапащина. Тук няма визия за устойчиво развитие, тук има мерак да се облажим сега и веднага. Защо не настояват да се оправи Витоша и така да осигурят достъпен зимен спорт на хиляди софийски деца? Щото не е далавера. И още много защо-та...

  47. 47 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Днес, понеделник, опашките бяха потресаващи. Незаконната сеч от построяването на първия лифт до ден днешен е колкото отсечените дървета за 1500 лифта. Така че изобщо не ми излизайте с големия аргумент за екологичната трагедия - всеки уикенд съм в Пирин и жив еколог да снима бракониери не съм видял.

    Governments never learn. Only people learn.
  48. 48 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1812 Неутрално

    И за мен е странна фиксацията анти-Цеко. Ако приемем че няма нужда от втори лифт, значи някой си хвърля парите на вятъра, което не звучи разумно. И за построяването на лифт, не се изсича толкова голямо количество гора.
    Между другото, поне в Австрия, това което съм видял, такова чудо - един лифт, просто няма.
    И вярно е, че паркингите са безплатни.
    А защо с картите е такова безобразие и какъв е проблема картите да се продават-купуват, едва ли не от едно гише, си намирисва на роден "бизнес", дето всеки е срещу всеки и накрая всички губят.
    Но вижте и какво става около Алеко, където също благодарение на фиксация срещу Цеко, милионен град не може пълноценно да ползва планина на една ръка разстояние.
    В същото време вижте какво става с паркирането, в хубави дни като изминалия уикенд, само Господ пази да няма сгазени хора и май ще се появи нужда от многоетажен паркинг и на Алеко и на Златните мостове.

  49. 49 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#46] от "drevnata":

    А Вие защо вместо в Банско не отидете там, където Ви харесва, и където изпълняват с радост изискванията Ви ???
    Има ли такова място на света ?
    И щом не Ви харесва Банско /респективно не ходите/, какво Ви интересува втория лифт ?
    Щото има хора, които посещават, и ги интересува ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  50. 50 Профил на bokalcho11
    bokalcho11
    Рейтинг: 165 Неутрално

    До коментар [#47] от "vladimirkarolev":

    точно това им е далаверата на еколозите, те са си в комбина с бракониерите. Скачат срещу лифта, защото концесионерът не им дава пари, за да им запуши устите и така го притискат

  51. 51 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 560 Весело

    Аз пък се чудя какви са тези нови мотриси в София и за какво са, като опашки и бутане има само в определени часове на определени дни. Иначе днес в 11:00 беше празно и ако исках можеше да легна вътре :P

    Не може всичко да се приравнява до това има ли го, няма ли го, и кога става. И то не за друго, а защото е демагогия и от двете страни.

    Нали живеем в свободен пазар - ако има инвеститор, и той спзва правилата - да си троши парите. Но ако се правят промени, за да може иначе неефективната инвестиция, да стане рентабилна - е тогава не.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  52. 52 Профил на soldierism
    soldierism
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#39] от "eurogi":

    С Алпите не можем да се сравняваме, но можем да опитаме да се превърнем в най- привлекателна за туристите дестинация на Балканите. Все повече чужденци идват на почивка у нас и за да им предложим добри условия за зимен турист, вторият лифт е необходимост.

  53. 53 Профил на soldierism
    soldierism
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#4] от "Free person":

    Като не стъпваш в Банско, не говори по темата

  54. 54 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8342 Неутрално

    Презастрояването с хотели,ще доведе до строеж и на трети лифт.

  55. 55 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 246 Неутрално

    До коментар [#54] от "rosiraycheva50._":

    Ако трябва и осми ще се направи, къде е проблема?

  56. 56 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    важния въпрос е от кое да се определи нужния капацитет на лифта от капацитета на пистите или от капацитета на хотелите, щото май се гледат хотелите

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  57. 57 Профил на zdravass
    zdravass
    Рейтинг: 426 Неутрално

    В алпите пистите и лифтовете са обикновенно над горския пояс, да не говорим за мащабите на самата планина.
    Не може цял Пирин да е писти, нито да се сравнява с Алпите. Да не би лифтът да е най-големия проблем на Банско.
    Г-н Каролев, като известен лобист, няма съвест - само хонорар.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  58. 58 Профил на aeiou
    aeiou
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Инвеститори и инвестиция - не чухме ли достатъчно за тези инвеститори, които после се обвързват с тлъст кредит?

    Който първи прекрачи границата, губи.
  59. 59 Профил на ripley
    ripley
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Хубав и балансиран анализ. Отразява доста обективно реалната ситуация със ски-зоната и лифтовете.
    Има ли опашки? - Да, има. Но само когато е уикенд, празник или ваканция.
    Пистите добре ли се обработват - горе-долу, защото стават за каране само сутрин, а следобед са на големи бабуни. Причината - до обяд са се качили огромно количество скиори, повечето начинаещи и риещи снега.

    Ще бъде интересно да прочетем продължението, защото реалният проблем не е толкова в ски-зоната, а във всичко, което се случва под нея...

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на sreta_shteta
    sreta_shteta
    Рейтинг: 236 Весело

    [quote#34:"Geoimg*"]Камен[/quote]
    Същият Итой се набълбукал с ваканционни инвИстициЙЙ в района и много му се ще да има 5-6-7-8 лифта, белким някой му купи и неговите имотчета
    http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1250122

  62. 62 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 531 Неутрално

    По принцип снимковата война е ефектна, но няма никаква практическа стойност. И този спор както и почти всички спорове у нас е между идиоти. По принцип решение за или против значителна и спорна инвестиция като тази трябва да е обоснована от сериозен анализ. Икономически, екологичен. В нашите ширини поради липсата на компетенция е изместен с спорове на махленско ниво с ПиАр методи, в които прозират нечисти лобистки интереси. Няма и помен от сериозен и обоснован с фактология анализ.

  63. 63 Профил на zdravass
    zdravass
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Част от тях са на хонорар,ок. Но има обективни проблеми, които втори лифт няма да реши. Презастрояване, незавършено строителство (част от него незаконно, с неясно финансиране и т.н.), канализация, пречиствателна станция, алтернативен туризъм, биологично земеделие и др. Най-лесно е да наливаш бетон, пък после каквото стане. Не съм сигурен, че втори лифт ще помогне на дребния и среден бизнес.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  64. 64 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3584 Неутрално

    Цеко да не се прави на идиот ами да си пуска лифта с нормална скорост и всичко ще е ок !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  65. 65 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#48:"tsvetko_51"]И за построяването на лифт, не се изсича толкова голямо количество гора. [/quote]

    Смятах го тези дни, около 14-15 000 кубика дървесен материал ще се премахне за втория лифт (няма вековни гори). Естественият прираст на парка го компенсира за около 4 месеца. Компенсаторното залесяване е тройно. На година незаконната сеч в България е 2 400 000 кубика (по данни на ВВФ). По целия свят хората са разбрали, че екологичният подход е в защитената местност да имаш туристическа зона с много писти и лифтове, хората да стоят ВЪТРЕ в нея, концесионерът да чисти (и да печели), а не да пуснеш 15 000 туристи в Пирин на ден с коли, автобуси и колелета из дивите гори. И без да абсолютизирам, всеки планинар като мен знае каква е "културата" на българския турист и какво остава зад него, когато няма кой да почисти. Подсказка: не са цветя и рози. Със здраве.

    Governments never learn. Only people learn.
  66. 66 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 468 Неутрално

    До коментар [#7] от "V.Iliev":

    Кога български хотелиер ще ти сложи мениджъ начело на хотела .
    Както се казваше в една статия за черноморието - борчето е спало на плажа и си мисли, че може да е и хотелиер!!!!!

    www.soundcloud.com/x2805
  67. 67 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 701 Весело

    До коментар [#47] от "vladimirkarolev":

    О, Камене и ти си се напънАл, агитатор...викаш хотелчето ти останА празно, е и джоба сащо... Ако има още един лифт ще се напълни. Такива сте ми палячовци...

  68. 68 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    Според мен истинското устойчиво скиорство е да идеш в малка планина без лифтове, сам да си утъпчеш писта със ските и да я качваш пеш със ски на рамо или да ходиш нагоре по нея със ските перпендикулярно на наколна.... после спиш като къпан... и доста килограми може да свалиш.

  69. 69 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 882 Неутрално

    [quote#37:"The Core"]но след като има курорт, най-тъпото нещо е да го оставиш без лифт! [/quote]
    Още по-тъпо е да нацвъкаш 50000 леглова база в Банско и после да ревеш 'Къде ми е лифта'.

  70. 70 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 426 Весело

    [quote#47:"vladimirkarolev"] ...жив еколог да снима бракониери не съм видял. [/quote]
    А умрял да прави това видя, така ли?

  71. 71 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 531 Неутрално

    За съжаление властта у нас освен корумпирана е и доста некомпетентна. Нито по време на имотният бум , нито сега някой е направил анализ на база на статистика и фактология да изработи някакъв план на база на някакви цели. Т.е. пробелмът е системен - тръгва от избирането на отговорни обществени позиции на хора със съмнителен морал и компетентност, които в последствие естествено създават каламбурник от всичко с коет осе захванат. В основата обаче стои моралът и компетентността на избирателите у нас, които очевадно нямат визоки изисквания към избраниците си, поради ниските изисквания към самите себе си както по отношение на компетентност, така и по отношение на морал.

  72. 72 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#63] от "zdravass":
    А защо ги изброяваш проблемите? Мислиш че някой се опитва да ги реши с построяването на втори лифт ли?

  73. 73 Профил на goog
    goog
    Рейтинг: 374 Неутрално

    А защо такъв анализ се прави от журналист, а не от държавата, и след това да се публикува за да може да се проведе правилната дискусия?

  74. 74 Профил на vencho80
    vencho80
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Модератора веднага да ми каже кое е вулгарното и нецензурно и обидно в коментара. , а мрънкате че КФН ви глобява )))


    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

    Кликнете тук, за да видите оригиналното съдържание на коментара.
    До коментар [#57] от "zdravass":

    Щото па зелените хипита не са на хонорар , искат да издоят Цеко със заплахи за седенки на Орлов мост ))

  75. 75 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3414 Неутрално

    До коментар [#27] от "xax":

    И как точно формира Банско като ски курорт?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  76. 76 Профил на tochka87
    tochka87
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Явно най-сетне Дневник са решили да бъдат обективни и да напишат нещата такива, каквито са - без "зелени" манипулации.

  77. 77 Профил на kama_start
    kama_start
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Монетата винаги има две лица- браво на Дневник, браво на автора

  78. 78 Профил на vencho80
    vencho80
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Защо , модераторите в Дневник , изтриват мненията които не са в тон на поръчковата им статия ??? Някой пък сме за строенето на лифтове , някой сме ЗА разширение на ски зони. Нали свобода на словото бе колеги. Кой сега е КФН??

  79. 79 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Браво на ДНЕВНИК, че сте решили да разследвате сами нещата до дъно!

    По принцип защитавам повече мнението, че в България трябва да доразвием капацитетите си за зимен туризъм, за да сме конкурентоспособна дестинация на международния пазар.

    Същевременно е възможно проблемът да е от двете страни, т.е. не само на доказуем дефицит на капацитети, но и на "номера" от страна на настоящия концесионер- Юлен.
    За това- ВСИЧКО НА МАСАТА! И да се изследват нещата правилно, за да се постигне оптимално решение.

    Препоръка към Дневник: Не оставяйте темата, и дори предприемете някакви стъпки- например:
    - сезиране на КЗК за КАРТЕЛ предвид това, че ексклузивните карти се предлагат само на гостите на хотела на жена му;
    - проверка на техническия паспорт на лифта, за да са ясни реалните му "способности"- скорост, капацитет на час и т.н.
    - "гъвкав мениджмънт" на писти и лифтове, взаимстван от други зимни курорти. (което сте писали- по-евтини карти в определени дни и часове, повече видове карти като продукт и т.н.)

    ДЕРЗАЙТЕ! УСПЕХ!

  80. 80 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 246 Неутрално

    До коментар [#75] от "Darth Plagueis":

    Имаха амбиции да стане и морски курорт, но се отказаха.

  81. 81 Профил на ivanov_16
    ivanov_16
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Здравейте, има едно много просто обяснение за опашките на 3ти -
    междусрочната ваканция на учениците.
    За съботно-неделните опашки мисля, че едва ли има курорт по света, който да не бъде натоварен weekend-a.
    2-рата кабинка ще допринесе за още 15 хиляди нови легла, нищо повече.
    Като посещаващ Банско през седмицата редовно мога да кажа, че напълно подкрепям мнението и позицията на г-н Филипов!

  82. 82 Профил на drevnata
    drevnata
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#49] от "роджър":

    Как разбрахте, че не ходя в Банско? Когато мога, ходя - въпреки многото кусури за ски е най-приличното място в БГ (стига да случиш на ден тип "снимка 2". И къде точно прочетохте, че имам изисквания? Просто задавам въпроси. Логични.

  83. 83 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#65] от "vladimirkarolev":

    Каролев, то хубаво си изчислил дървения материал, но всъщност откъде ще дойде инвестицията за строителството на новата кабинка? ¬астна ли е или отново ще се прави омлет с държавата за сметка на данъкоплатците? 2- доколко пистите са готови да поемат увеличен турситопоток в планината, защото какъв е смисъла да се изместят опашките от кабинката към влековете ? И как точно ще се увеличат пистите в парка след като противоречи на законодателството? 3- защо няма план за регулиране на строителството и планирането в Банско? Т.е. дори и да се построи нова кабинка, те веднага ще доведе до строителство на нови хотели/апартаменти и ситуацията ще се повтори след 2-3 години. Очевадно, е че планината има лимит и този процес трябва да се регулира, а такава регулация липсва. По отношение на инвестицията - има ли готов проект и кой го финансира. Защо няма никакво инвестиционно предложение? Ако има някъде скрито такова, защо не се публикува?

  84. 84 Профил на atreu
    atreu
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Дори и Дневник се съгласиха, че има опашки в Банско

    Приказка без край
  85. 85 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    кой ходи на Банско, някой горе го беше написал - алпийските села са на 12ч път, като е леко по-скъпо, но удоволствието е несравнимо + спестените нерви

    и тва законно ли е - ВИП опашка ? Смисъл, бих го разбрал ако всеки може да си купи по скъпо карта и да се нареди на ВИП-а, ама като се предлага само ако си отседнал в определен хотел ?? Ми нормално лифтът да не работи като хората - с 16 опашки

  86. 86 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3414 Неутрално

    До коментар [#78] от "vencho80":

    И ако статията е поръчкова, каква точно теза защитава според теб?


    До коментар [#84] от "atreu":

    Има, факт. Предимно от малоумие.

    ПП Готин ник, казвал ли съм ти?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  87. 87 Профил на zdravass
    zdravass
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До dan: тези проблеми са приоритет, втория лифт е за отвличане на вниманието. Да не говорим за недотам ясния проблем със законността на концесионния договор и прочие.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  88. 88 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 519 Неутрално

    [quote#55:"xax"]Ако трябва и осми ще се направи, къде е проблема?[/quote]


    Проблема е, че планината е ограничен ресурс и не можеш да изсечеш и застроиш цялата планина.Ти дефакто можеш, но последиците след това са,че най-малко планината ще слезе в банско и ще го затрупа.Ккато преди 2-3 години р.Глазне за малко не отнесе половината град.Отделно тази планина е и Национален парк.Има законови ограничения, които не позволяват и ограничават стопанска и всякаква друга дейност, строителство и т.н .

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  89. 89 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1531 Гневно

    А бе какви са тези простотии с тези ВИП-опашки???
    И в Германия, и в Австрия, всички клиенти са равни - няма ски-ученици, ски-учители, ВИП-гости на незнам си какъв хотел - всички си чакат на опашката .

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  90. 90 Профил на zdravass
    zdravass
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ама там има ли опашки. Че нали имат по десет лифта:) и те си чакат търпеливо:))

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  91. 91 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Т.е. да разбираме, че в Банско масово работят разни чугуни, които се опитват да изклатят господин туриста по всевъзможни начини - ВИП достъпи и прочие. Между другото сега направете и един репортаж какви са опашките по италианските ски курорти да се види къде са по-големи и да се разсеят всички съмнения.
    С две думи - нужда от втори лифт НЯМА.

  92. 92 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 950 Неутрално

    наистина добър анализ на ситуацията, и наистина, без ясна визия и гъвкавост, и с три лифта, все ще е същото положение

  93. 93 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#87] от "zdravass":

    Приоритет за теб може би, или за жителите на Банско... За концесионера (само в това си качество, а не и като собственик на половин Банско) не е.

    И не ти разбирам поста!

    [quote#87:"zdravass"]Да не говорим за недотам ясния проблем със законността на концесионния договор и прочие. [/quote]
    Това е за отвличане на вниманието или продължаваш да изброяваш проблемите, които никой не се и опитва да реши с построяването на втори лифт?

  94. 94 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#89] от "Jessika":

    Глупости! Че са равни, равни са, но никой не чака на опашката

  95. 95 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#81] от "ivanov_16":

    2-рата кабинка ще допринесе за още 15 хиляди нови легла, нищо повече.
    ......................
    15 000 легла са "нищо", така ли ???
    За Вас може би, но за хората, които живеят, работят или са инвеститори там, надали ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  96. 96 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    [quote#13:"irons"]Оставам си с хубавите спомени от китното градче[/quote]

    И аз.
    От 1994 година не ми е стъпвал там кракът, а дотогава бях редовен гост в къщата на едни мили банскалии. Още тогава обаче мутрите (сега разбирам, че били "Юлен" бяха започнали да нагазват курорта, появиха се първите джипове и момчета с тъмни очила и физиономии, първо налазиха паркинга горе на пистите, после започнаха да строят хотелчета, докато се е стигнало до сегашното положение.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  97. 97 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 722 Неутрално

    [quote#85:"carmello"]и тва законно ли е - ВИП опашка ? Смисъл, бих го разбрал ако всеки може да си купи по скъпо карта и да се нареди на ВИП-а, ама като се предлага само ако си отседнал в определен хотел ?[/quote]

    То ако всеки може да е ВИП, никой не е ВИП. Като в чалготеките ВИП-сепаретата.
    И аз съм ги псувал ВИПаджиите от Кемпински, ама примерно на летището като се редиш, пак има ВИП опашка, и на много други места. Това е живота - който има пари, има привилегии.

    Иначе може би най-разумното е в дните, в които се предвижда да има наплив и опашки цената да е не 58, а 78 лева. Съответно в другите дни, примерно средите, да е 38. Ще се балансира по някакъв начин търсенето и предлагането.

  98. 98 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#73] от "goog":

    Защото "анализа" е всъщност ПиАр а фактологията е на ниво битовизми... Анализ по принцип е ако беше предтавена статистика по отношение на моментно състояние на трафика по часове/дни и проекция на трафика при различни варианти на инвестиции в лифт/писти. Защото сега башибозука решил че ще строи лифт, но дори не му идва на акъла, че инфраструктурата в планината не е готова да посрещне трафика и 2- че съществуващата леглова база в района на Банско е средно запълнена под 30% и че строителството на втора кабинка просто ще увеличи запълняемостта на легловата база без да може да реши проблема с липсата на адекватна инфраструктура, коят ода поеме туристопотока. Освен това строителството на втора кабнка в съществуващата ( или поскоро липсващата трегулативна база) ще предизвика повишен инвеститорски интерес в строителството на леглова база... т.е. проблемът не се решава а само ще се задълбочи ако се решава на парче с някаква фиксация в лифта без да се видят проблемите в цялост и да се създаде системно решение на база на задълбочен и професионален анализ, а не на ПиАр кампании.

  99. 99 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    [quote#94:"dan1"]Глупости![/quote]

    Не разбрах кои са глупостите.
    Ако е до опашките, такива има и там през ваканциите на учениците и по Нова година.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  100. 100 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 519 Неутрално

    [quote#65:"vladimirkarolev"]И без да абсолютизирам, всеки планинар като мен знае каква е "културата" на българския турист и какво остава зад него, когато няма кой да почисти.[/quote]

    г-н Каролев,
    това са пълни глупости.Последните 15 години съм доста активен планинар и мога да Ви кажа, че културата на български планинар (турист) е доста промена (и то в положителна посока) в последните да речем 10 години.Единсвените места, където съм виждал да има малко повече боклуци е в по-ниските части на планината и основно около горски сечища и 7-те Рилски езера,а както знаете там собственика на лифта не полага никакви грижи да почиства планината освен да прибира пари от туристите.


    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK