Вече няма пречка пред строежа на естакадата на "Гешов" и "България" в София

Кадър от строителството на естакадата при Семинарията.

© Мария Съботинова, СГ/ИИ

Кадър от строителството на естакадата при Семинарията.



Вече няма пречка пред започването на строителството на кръстовището на две нива при булевардите "Акад. Иван Гешов" и "България" в столицата. Чакаме проекта, за да издадем съответното решение, съобщи пред журналисти главният архитект Петър Диков, цитиран от "Фокус". Причината е, че са приключили делата по всички жалби и съдът е отсъдил в полза на Столичната община.


До момента местната управа построи естакади при Телевизионната кула, Лъвов мост, в кв. "Младост" и при Семинарията. Петото кръстовище е последният проект, обещан от Бойко Борисов от времето, в което беше кмет на София.


Проектът е предвиден в инвестиционната програма за транспорта през тази година и е на стойност 25 млн. лева. Диков не даде конкретни срокове. Срещу проекта имаше жалба срещу заповедта на главния архитект за отчуждаването на имота.

Ключови думи към статията:

Коментари (97)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на biba_jaba
    biba_jaba
    Рейтинг: 594 Любопитно

    ко кого ше прескача с'я?
    гешов българия....или наопаки?
    (дулл)

    Пребиваването в социалните мрежи от служебния компютър е по-голяма заплаха за капитализма от пролетарска революция.
  2. 2 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Всяко кръстовище - естакада

    Не цъкам плюсове и минуси.
  3. 3 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2995 Гневно

    Ужас! Нов триумф за мързеливите задници, които не желаят да слезнат от автомобилите си....

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  4. 5 Профил на biba_jaba
    biba_jaba
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#4] от "black_recluse":

    по средата на колелото може и една О2 арена като в Лондон да се впише

    Пребиваването в социалните мрежи от служебния компютър е по-голяма заплаха за капитализма от пролетарска революция.
  5. 6 Профил на nicks
    nicks
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Супер ама нищо не променя това кръстовище, пак си е супер задръстено и ще си остане такова.

  6. 7 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 665 Неутрално

    аз за толкова години и стратегии не разбрах - де е пешеходеца, детето, майката с количка, за да стана по-ясен - де го тротоара!

  7. 8 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 830 Гневно

    До коментар [#4] от "black_recluse":

    Откраднат и леко преработен проект за кръгово за велосипеди от Холандия.
    Не съм се и съмнявал, че простотиите продължават. След ремонта на НДК до Хилтън ще бъде лудница на светофара, а след въвеждането в експлоатация на "небостъргача" зад ПРОНО ще бъде х3 (там бул.Витоша е с една лента за движение направо към Ив. Вазов !?!), ама кой ти мисли за бъдещето нали едни средства се усвояват, а пред хората симулираме дейност!
    Боклуци некомпетентни пресъздават селската представа за гоУемиО град!

  8. 9 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Много грозно изглеждат тези естакади в града, бе...
    Не можеше ли половината движение да слезе под земята и да не се загрозява гледката към Витоша. Освен това по проекта се вижда, че остава пешеходния подлез, тоест пак хората като къртици под земята , а колите отгоре. Вероятно естакадата е най-евтиният начин малко да се поотпуши движението, но в градската среда е един от най-неподходяшите в естетическо отношение.

  9. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    Поредната ужасна простотия.
    Нужда от кръстовище на това място има, но предложения и одобрен проект е грозен, безмислен и нефункционален. Напрактика, основните проблеми остават.

    Диков... ти си знаеш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 11 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#8] от "tademan":

    Като почнем да плащаме данъци като холандци (в абсолютен размер), можем да очакваме инфраструктура като на холандци.

    За толкова пари - толкоз. Който не го кефи - да стане кмет и да го направи по-добре.

  11. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#11] от "niakoi_si":

    Т.е., според теб това е въпрос на малко пари, а не на друго?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 13 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#10] от "Darth Plagueis":

    Ами да беше участвал в конкурса и да беше предложил твоя красив вариант.

    На всички естакади направени досега времето за преминаване намалява драстично. Факт. Красота аз лично не търся, наясно съм че София никога няма да заприлича на Виена, най-вече, защото е населена с нещо различно от австрийци

  13. 14 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#12] от "Darth Plagueis":

    В случая ДА! Следя отблизо проекта. За тия пари това е най-оптималното решение!

  14. 15 Профил на posledno10
    posledno10
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Вече знам, че познавам един невероятен политически и икономически анализатор : ) Вчера, докато се возех в едно такси и слушахме по радиото гласуването на новия дълг в парламента, шофьорът, с неподражаем пернишко-владайски акцент заключи: "Сега, батенце, като ги вземая тие шеснаесе миуиарда, найш какво е първото, кое че направи Бойко - че затвори "Гешов" и нема да има къде да минаваме цела година, мазауо че бъде"... Респект за този анализ, респект и уважение : )))

  15. 16 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Ще свърши работа, малко по малко, трябва да се отпушва трафика.

  16. 17 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Много по-добре би било да се направи платено паркирането в цяла София. Така че да трябва да се плаща, за да си паркираш колата пред блока и отделно - където и да отидеш в работно време. И да се следи за спазването на забраните за паркиране - по тротоари, зелени площи, на 5м от кръстовища и т.н. Тогава София може да запраличи малко на западно-европейски град. Защото в момента е една ориенталска кочина и облекчаването на трафика само задълбочава проблемите.

  17. 18 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 896 Неутрално

    за съжаление този проект е едно недоносче. трябваше да се направи едно кръстовище на три нива и да има две директни направления, а не както е сега с нито едно.

  18. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#14] от "niakoi_si":

    1. СО е доста богата община, а и редовно не усвоява бюджета си. Т.е., оправданието с липса на пари е нелепо.
    2. Този проект, в този си вид е скъп, а не евтин. Тук основната пречка на движението е левия завой от Гешов по България в посока центъра. След като така или иначе няма да се реши проблема с трамвая, и той ще остане на нивото на кръстовището, напълно достатъчно беше да се построи само една естакада от Гешов към България и до тук. За около 4 пъти по-малко пари.

    Ае сега ми кажи като следиш отблизо проекта, как точно ще защитиш на тоя фон останалата част от проекта

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 20 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    Е, няма угодия "БЕЕЕЕЕЕЕЕЕ". Все недоволни ще има каквото и да се направи. А тези, които недоволстват, те какво правят, с какво допринасят за обществото. Освен , разбира се с перманентния си хленч

  20. 21 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 221 Гневно

    Значи пак велосипедите в подлеза - с пешеходците. Като на всичкото отгоре там след няколко години ще е пълно с хора, които ползват метростанцията.
    А защо изобщо трябва пешеходният и велосипедният трафик да минава под земята? Защо не автомобилният? Тъкмо няма да се изграждат и поддържат стълбища.
    Кретени и това си е.

  21. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#20] от "daam":

    Разбира се. Просто трябва да си даваме паричките (то това не е принос) и да ръкопляскаме на всяко безумие в харченето им.

    Диков, ти ли си бе?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#17] от "Калник":

    Това би изключило основния инструмент - моркова и тоягата и няма да работи. Като цяло, посоката е вярна - трябва да се намали автомобилния трафик, но не е това начина.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 24 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#23] от "Darth Plagueis":

    Морковът е, че винаги ще има места за паркиране. А и с парите общината може да оправи инфраструктурата за паркиране. Колко паркоместа в жилищни райони са изградени в последните 20г?

    Всеки паркиран автомобил в града отнема от жизненото пространство на гражданите. Редно е да се плаща за паркиране.

  24. 25 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 830 Гневно

    До коментар [#11] от "niakoi_si":

    Вместо 25 млн. на телевизонната кула щях да ти изрежа 4 по 100м. ленти за десен завой за само 1 млн. Вместо 12,5 млн. на Семинарията щах да закопая трамвая под земята + 2 ленти за десен завой - хем по смислено, хем по красиво. Сегашните ремонти там са тъпи и недонаправени съответно с 30% и с 49%, а данък в Холандия ще ти плащам, когато ми направиш заплатата поне 3000 евро... - умник, 'що не искаш от милионерите в Бг да дават смешните 10% печалба, защото и тях избягват с офшорки, а се заяждаш с моите 180 лв. месец, които внасям + 10% на година?

  25. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#24] от "Калник":

    Достатъчно е, общината да следи изкъсо собствените си разпоредби за задължителни паркоместа в сградите, да оптимизира градския си транспорт вместо автомобилния и резултатът сам ще стане. Разбира се, ако не стане, нямам против да се направи това, което ти казваш, но то напрактика съществува по един или друг начин с формата на общински данък.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#25] от "tademan":

    А на Семинарията даже премахнаха трамвая, щото не могат едно кръстовище да проектират като хората...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 28 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 830 Гневно

    До коментар [#27] от "Darth Plagueis":

    Ти не се притеснявай, освен че сбъркаха мястото на секциите на светофара и маркировката, която и сега си е недооправена и загадка за повечето "шофьори" си оставиха място за трамвай към "Габровски" (който преасфалтираха напълно преди няколко години), ама там ще се усвояват средства по следващ проект... Нали следите нещата отблизо - би трябвало да са Ви ясни безмозъчните идеи... После пак ми обяснявайте, как няма пари и как понеже се усвояват по различни програми средствата, НЕ било възможно да се измисли нещо по-умно!

  28. 29 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#27] от "Darth Plagueis":

    То сметката си е направена, ама по една друга програма... Ще го прекарат през Дианабад, даже се вижда къде са си оставили място... За тротоарите по 30см. на места няма да обиждам проектантите...

  29. 30 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 968 Весело

    [quote#3:"Gopeто"]Ужас! Нов триумф за мързеливите задници, които не желаят да слезнат от автомобилите си.... [/quote]
    Триумф я Просто задръстването на бул' България (почва от Витошка) ще се премести от кръстовището с бул' Академик Гешов на това с бул' Гоце Делчев Или ще се удължи до там, знам ли...

    Ползвам седмицата и ми става жал понякога за тези "горди шофьори" да ги гледам как киснат в колите си Ама само понякога
    До коментар [#3] от "Gopeто":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  30. 31 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 830 Весело

    Извинявам се за повторенията, ама вече побеснях, а компа заби леко...
    Все се оплакват, че пари нямало - понаучиха се с 20% по-добре да крадат, което ни праща на 12% от нормалното.
    Когато се научат от нормалните държави и започнат да го правят на поне 60% от тях, аз ще се поуспокоя!
    Дерзайте момчета, очаквам 500% ръст в менталното развитие.

  31. 32 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#29] от "tademan":

    Не е.. даже и тази сметка не е направена, щото ако сложат трамвая, кръстовището съвсем умира. Този проект е пример, как трябваше да се усвоят едни пари. Предстоящото кръстовище - също.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 33 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Верно ли това е проекта - висящо кръгово и светофари долу както е в момента?! Тия хора не са ли забелязали, че 90% от трафика е по България и там можеше да направят една стакада, която да включва и трамвая (т.е. България да "прескача" Гешов), а долу да има кръгово. Ако наистина се запази този проект, задръстванията няма да спрат, а може евентуално временно ще намалеят.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  33. 34 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#19] от "Darth Plagueis":

    Тръгнах да ти отговарям, но после се сетих до къде съм стигал всеки път като правя.

    Безмислено е. Като не те кефи - оправяй се. На следващите избори можеш да гласуваш за друг кмет и така...

  34. 35 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#25] от "tademan":

    Заплата на човек като теб... как пък не. Има си минимум от способност за общуване които трябва да притежават хората на които плащам

  35. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#34] от "niakoi_si":

    Т.е., тръгна да ми отговаряш, ама се сети, че аргумент нямаш. И май схвана, че предложеното от мен е в пъти по-евтино и не по-малко функционално.

    Кофти е да не можеш да защитиш становището си, а?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 37 Профил на Един приатель
    Един приатель
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#19] от "Darth Plagueis":

    Напротив, от Гешов към България ще е много по улеснен трафика просто защото колите които завиват ще влизат под кръговото. Съответно светофарите ще са зелени доста по дълго време защото няма да чакат преминаващите коли от Бояна към центъра, а само тези които влизат отдолу. И така..има много плюсове на проекта които просто не ми се изреждат сега, пък и за теб е по-добре да се напънеш малко повече.

  37. 38 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#36] от "Darth Plagueis":

    Абе прав си бе, няма проблем.

  38. 39 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Този проект е невероятно безумие!!! Нагледен пример как некадърния главен архитект е решил да усвои едни пари, които няма да решат НИТО един проблем на сегашното кръстовище. И сфетофарите за направо ще останат и левите завои от които се губи най-много време ще останат. ПЪЛНА ГЛУПОСТ е това. Едно прахосване на пари, за един проект, който когато след няколко години дойде нов екип и нов кмет с малко повече мозък в главата, ще трябва да преправят, изразходвайки наново пари които могат да бъдат инвестирани другаде.

    Тенденцията в момента по света е колите да се слагат под земята. Как в София един тунел не направиха, за да разшират пешеходните зони от горе. Естакадите са толкова 1990...

    ...
  39. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#38] от "niakoi_si":

    Фалит на аргументацията... пак.



    До коментар [#37] от "kaloyann":

    Т.е., цяло кръгово, за една-единствена посока? И това е аргументирано според теб? Евала... Продължавай да се напъваш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 41 Профил на Един приатель
    Един приатель
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#40] от "Darth Plagueis":

    Нали това ти беше основната пречка?! За това писах за тази посока. Има много плюсове както казах вече. Има и минуси но идеален за всички вариант не съществува. Със здраве!

  41. 42 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#7] от “zidane":

    Има подлез и сега.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  42. 43 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 830 Весело

    До коментар [#35] от "niakoi_si":

    Аз не работя за хора, които не знаят мястото на запетаите в едно изречение!
    Лошото е, че сте се домогнали до позиции, от които зависи нормалното съществуване на хората, а нямате необходимия капацитет за тази дейност и само съсипвате нещата!

  43. 44 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#41] от "kaloyann":

    Това е основната пречка на кръстовището, не моята. И тя може да се разреши с четири пъти по-малък строеж. Т.е., кръговото не прави нищо повече от това, което предложих. Толкова за експертите в СО.

    Иначе достатъчно добър вариант съществува винаги. Този не е. Скъп откъм инвестиция, още по-скъп откъм поддръжка.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  44. 45 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#43] от "tademan":

    Ами застани ти на позиция и с тоя умствен капацитет няма да съсипваш нещата. Какъв е проблема? Вероятно, че освен умствен капацитет, трябват и топки, а?

    Не ти знам умствения капацитет, ама негативизма и злобата ти определено са на висота.

    Аре със здраве.

  45. 46 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    Тази усложнена конструкция само заради левия завой от бул. България към Инфекциозна болница и Центърът по Хигиена (НЦОЗА) можеше да се направи само с един тунел. Също и за левия завой от бул Акад Гешов към Хотел Хилтън на Бул. България пак с тунел на по-ниско ниво от първия. След като остава светофарната уредба това са са само двете най-натоварени трасета. Това кръгово със стоманени въжета излгежда доста нестабилно.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  46. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#46] от "Dr_Doolittle":

    И скъпо. Щото тия въжета струват много пари, а трябва да се подменят редовно и да се преглеждат още по-редовно. Разбира се, за тоя изклецан вид на кръстовището няма друг вариант и това е заради подлеза, но при малко напъване решения дал господ. Но на някои акъла им стига само до там..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 48 Профил на Фоуч
    Фоуч
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Уникално тъп проект.
    За какво правиш кръгово когато оставяш светофарите?
    Като имаш кръгово защо ги оставяте левите завои?
    Не се научихте от грешките на Симеоново с околовръсното и на семинарията?

  48. 49 Профил на Княз Мишкин
    Княз Мишкин
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Мрънкачите пак отвлякоха темата... и как точно движението за автомобили да мине под земята, след като се очаква оттам да мине метро?!?!

  49. 50 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#49] от "Княз Мишкин":

    Мда, като има метро и това означава да няма нищо друго под земята. Как не се сетихме...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 51 Профил на pantarea
    pantarea
    Рейтинг: 460 Весело

    До коментар [#14] от "niakoi_si":
    След като "това е най-оптималното решение!", кое е по-оптималното или оптималното? Хайде да сме на ясно кое какво значи!

  51. 52 Профил на pantarea
    pantarea
    Рейтинг: 460 Любопитно

    До коментар [#50] от "Darth Plagueis":
    Предполагам, че доста са посещавали Мюнхен и са видяли колко подземни етажа има метрото при главната гара: пресичащи се линии, подземни гаражи и какво ли не, но пешеходците са на повърхността.

  52. 53 Профил на Княз Мишкин
    Княз Мишкин
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#50] от "Darth Plagueis":

    Не да няма нищо- просто е по- разумно (и евтино) да има метро, което да излиза в подлеза, отколкото над метрото да има още и тунел за автомобили, а пък над него- пешаходна зона....

  53. 54 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 396 Неутрално

    [quote#49:"Княз Мишкин"]Мрънкачите пак отвлякоха темата... и как точно движението за автомобили да мине под земята, след като се очаква оттам да мине метро?!?![/quote]

    Метрото винаги може да слезне по-надолу - там така и така ще се строи с къртица, а не по открит способ, така че дълбочината няма да го оскъпи чак толкова много. В Лондон на спираката Уестминстър мисля, че беше най-новата линия е на 60 метра под земята. А отгоре има още ен на брой линии които се пресичат.

    ...
  54. 55 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 830 Весело

    До коментар [#45] от "niakoi_si":

    Не разбирате правилно изнесените от мен факти, за което сигурно съм виновен аз, защото не съм изучавал реторика, а съм свикнал да се изразявам директно - голям мой недостатък. За сарказма си съм сигурен, че го има и не ми пука, на кой му харесва.
    Нямам идея кой какво си мисли, че има, както и как е установил за други, че имат нямат или имат...
    Нямам роднини, членове на БКП или ДПС и свързани с тях лица за постовете, към които ме насочвате, а за капацитета на мозъчните ми клетки, нямам документ от МЕНСА.
    Звучи ми неуважително и обидно, когато някой, извън рамките на малко населено място, се обръща към мен в единствено лице!

    За да съм съвсем по темата: ОБЯВЯВАМ НАГРАДА от 300 лв. за първият, който ми донесе снимка (без техн. обработка), след завършване на ремонта, която да е 1:1 с тази компютърно генерирана ЛЪЖА !!! При откриване на повече от 3 разлики, претендентът донесъл снимката, се задължава да ми изплати незабавно 500 лв.! http://3e-news.net/%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F/%D0%B2%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B8-%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D1%83%D0%BB-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%B2-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%B0_34389

    Желая здраве на всички и четене на повече книги!

  55. 56 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2995 Неутрално

    До коментар [#30] от "Мойше! Толкоз!!!":Значи сме комшии. Аз също ползвам седмицата в този участък. А кмет и архитект не разбраха, че тапите и задръстванията няма да се решат с нови кръстовища, по които не могат да минават нито пешеходци, нито велосипеди, нито автобуси на Градски транспорт с предимство. Архитекта даже нагло твърди, че шофьорите не искали да си дават шосето и затова ще им уйдисат. Само, че шофьорите не искаха синя и зелена зона, ама ги направиха. И те не решават нищо, защото хората не слязоха от колите си, тъй като няма градски транспорт.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  56. 57 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 830 Разстроено

    Ед. и мн. лица, числа, местоимения - желание за развитие, спонсорирана програма, програма 30742015 по европейски проект "Допонадграждане и усъвършенстване на вербалните способности" Всичко това разкрива неграмотността ми и оценка 4.50 по "български език", а можеше(но винаги ми се струва прекалено високопарно) да напиша просто: ''Изисквам уважителната форма на обръщение, бе "!

  57. 58 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#51] от "pantarea":

    Заплата ми плащат за друго, та нямам претенции да съм добре подготвен във филологията. Като за съвременната ситуация мисля, че съм на задоволително ниво.

  58. 59 Профил на pixela
    pixela
    Рейтинг: 541 Весело

    До коментар [#2] от "Imaginary Friend":

    Естакада медйик

    freedom is another word for nothing else to lose
  59. 60 Профил на pixela
    pixela
    Рейтинг: 541 Неутрално

    *меджик

    freedom is another word for nothing else to lose
  60. 61 Профил на qko54509159
    qko54509159
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Поредна малка крачка към пълната победа над пешеходеца, велосипедиста и всякаква сган дето пречи на София да се развива

  61. 62 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#53] от "Княз Мишкин":

    Метрото, след като ще излиза в подлеза, значи тунелът му се намира под него. Нали така? Което означава, че трамваят да речем, може съвсем без никакви пречки да слезе на нивото на самия подлез. И имайки предвид, че подлезът сам по себе си е огромен и е по цялото кръстовище, то това означава, че трябва да се изкопае съвсем не голяма част по трамвайното трасе, за да се случи това.

    Всичко това обаче е напълно безмислено да се прави, ПРЕДИ някой да е направил анализ на пътникопотока по посока и часове, за да разбере къде точно е проблема и да обоснове на тази база решение.

    Нещо, което очевидно не е направено. Това кръгово дава еднаква промяна във всички направления, т.е., третира ги като да са еднакво натоварени. А те не са.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 63 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    Ще преместят задръстването от Гешов на Гоце Делчев. Но ще се "усвоят" едни 20-на милиона.
    А докато трае стрителството, от къде ще минаваме.... не ми се мисли.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  63. 64 Профил на qko54509159
    qko54509159
    Рейтинг: 221 Неутрално

    София тича в обратна посока на всички градове с високо качество на живот по света. Строи се несправедлив град. Вреден за здравето град. Но хората са щастливи. Поне мнозинството софиянци много се гордеят като минат през някое кръстовище на две нива. За хората в София смъртността от заболявания заради замърсяването не е никакъв проблем. Кочината из кварталите, в която живеят, колите по тротоарите, това не е на дневен ред за гражданите. Затова Диков не е виновен. Нека хората са щастливи, че правилната фирма ще усвои 22 милиона за едно кръстовище, което ще премести задръстването на 500 м.

  64. 65 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 396 Гневно

    До коментар [#56] от "Gopeто":

    Между другото съвсем случайно попаднах на първообраза на този проект. Откъде е ОТКРАДНАТ! От Холандия, Аиндховен: http://goo.gl/HlTmXO
    Там това е кръгово за ВЕЛОСИПЕДИ!!!! Някой учил-недоучил архитект обаче го е видял и перверзно го е преправил да съответства на българската действителност.

    ...
  65. 66 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 449 Неутрално

    [quote#14:"niakoi_si"]За тия пари това е най-оптималното решение! [/quote]
    абс. съгласен
    само с уточнение че оптимално идеално бременна итн нямат градация

  66. 67 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    До коментар [#14] от "niakoi_si":

    А какво бихте казали за стойтелство както се прави вмодерните градове и вече не се разчита на бетон отливан едн агодина а на метални конструкции които се изграждат на място за 3 месеца!
    И за качване на естакадата за движение на право а на земя остава кръговото.
    За глупавата недомислица -скъпа при това около семинарията не ми се почва- над 30мил. и получаваш- НИЩО!

  67. 68 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    До коментар [#11] от "niakoi_si":

    Знаеш ли наистина колко са данъците ???
    Как ти звучи офис 120 /м2/ -2000лв. годишно /вярно тук е и такса смет,но тя би трябвало отново да се оптимизира от общинарите.Та колко офиса 2000 *2000/годишно/ и около нас кочина дупки и кал.Пък ми било елитно- Лозенец!

  68. 69 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1583 Весело

    До коментар [#13] от "niakoi_si":

    Айде сега да отидеш на Вапцаров като идваш от центъра. И да провериш сам факта.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  69. 70 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#69] от "Цецо":

    Почти всеки ден го правя. Времето за преминаване в тази посока е по-кратко от преди. Е "печалбата" е значително по-малка от тази която печелят движещите се изцяло по Вапцаров, там е големия кеф .

    Преди задръстването почваше от Ситняково и свършваше на Кошарите. Сега е само на Кошарите. Печалбата като време е минимум 20 минути в пиков час!

    Но не може всички да са доволни. Както се и вижда. Подозирам, че ако вашия ежедневен път минаваше по Вапцаров, щяхте да сте в лагера на доволните.

    Същото е и с дикутираното кръстовище. Ясно е, че голямата далавера ще е от резиденция Бояна към центъра. Но и там е всъщност по-големия поток.

  70. 71 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    [quote#4:"black_recluse"]Заповядай да видиш как ще е по-проект: [/quote]


    ...красота!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  71. 72 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Пълна липса на каквато и да е визия за оптимизиране на движението в София!Работа на парче и осигуряване на комисионни за десетилетия напред!22 милиона само за тази естакада,а все още в европейската столица София има неасфалтирани улици!

  72. 73 Профил на trifo_pl
    trifo_pl
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#30] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Ще излезем комшии май )

    ЦацаRatУрааааааааа!
  73. 74 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    [quote#70:"niakoi_si"]Преди задръстването почваше от Ситняково и свършваше на Кошарите. Сега е само на Кошарите. Печалбата като време е минимум 20 минути в пиков час[/quote]

    Ъхъ... задръстването и преди и сега започваше от светофара пред Експо 2000 и стига до кошарите. И времето, за което се взима разстоянието е абсолютно същото. Единствените, които печелят нещо са тия, които работят именно в тоя бизнес център, и идват от Ситняково. Щото дори тия, които отбиват в посока Семинарията отбиват и чакат като ненормални в отбивките. А това го нямаше..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  74. 75 Профил на Хесапов
    Хесапов
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Всичко написано по-горе са некомпетентни глупости от вечно киселите мрънкачи!
    Този пътен възел трябва да стане, защото той работи задно с кръстовището пред "Центъра по хигиена" и добър или лош, е нужен този пътен възел.

    Герой на нашето време
  75. 76 Профил на Хесапов
    Хесапов
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Всичко написано по-горе са некомпетентни глупости от вечно киселите мрънкачи!
    Този пътен възел трябва да стане, защото той работи заедно с кръстовището пред "Центъра по хигиена" и добър или лош, е нужен този пътен възел.

    Герой на нашето време
  76. 77 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#75] от "Хесапов":

    Диков, ти ли си бе?

    Трябвало да стане вика... Точно този му вид, а?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  77. 78 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1480 Неутрално

    До коментар [#75] от "Хесапов":

    Никой не мрънка бе драги, просто констатации. Дотук видно е от проекта,че всичко се е въртяло и върти около идеята да има зелена вълна за правителствените тъпанари слизащи с бронираните джипове от Бояна в 9-9.30 , които не искат да им се мотат в колелата разни пещеходци, велоспедисти и други нещастници с евтини трошки гласували за тях. А беше по удобно направо да си направят един тунел от Бояна или от Банкя до топлите си седалки в учрежденията за управление на поданиците....

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  78. 79 Профил на azs41314323
    azs41314323
    Рейтинг: 383 Неутрално

    Дано не го направят като лъвов мост. Кръгово с три светофара.

  79. 80 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 404 Гневно

    слезте от тез коли,бре, ''умници''!Заради вас ни крадат всичките, с вас се оправдават, стоели сте в задръствания!?5-10 минути сте''висели''', ами кат ви е толкоз ума

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  80. 81 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#79] от "azs41314323":

    с 5 световфара да го измислят...при белите хора стесняват улиците, за да намалят трафика, в Сф- обратното

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  81. 82 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    [quote#75:"Хесапов"]Всичко написано по-горе са некомпетентни глупости от вечно киселите мрънкачи!
    Този пътен възел трябва да стане, защото той работи задно с кръстовището пред "Центъра по хигиена" и добър или лош, е нужен този пътен възел.[/quote]

    Според мен София трябва да върви към намаляване на автомодилния тряфик. Иначе вместо в приятно място за живеене ще се превърнем в нагъчкани къщи около магистрали, и за да отидеш до съседния квартал ще можеш да го направиш само с кола.
    Трябва повече метро станции. Повече многоетажни паркинги и по-добре устроен градски транспорт. Бих си помечтал и за квартали забранени за автомобили ама ... айде.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  82. 83 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Весело

    Е на проекта хубаво са го изографисали досущ като Висящите градини на Семирамида само да видим после ефекта какъв ще е.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  83. 84 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#63:"biss Mark"]Ще преместят задръстването от Гешов на Гоце Делчев. Но ще се "усвоят" едни 20-на милиона.
    А докато трае стрителството, от къде ще минаваме.... не ми се мисли.[/quote]

    С ФЪртолет.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  84. 85 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#36:"Darth Plagueis"]
    Т.е., тръгна да ми отговаряш, ама се сети, че аргумент нямаш. И май схвана, че предложеното от мен е в пъти по-евтино и не по-малко функционално.

    Кофти е да не можеш да защитиш становището си, а? [/quote]

    Търсиш дебат със средно образован, средно поставен (в партийната йерархия) тумбак, фен на Тиквата, "работодател" и "вътрешен човек" в общината

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  85. 86 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    "Чакаме проекта, за да издадем съответното решение, съобщи пред журналисти главният архитект Петър Диков, цитиран от "Фокус"

    Проектът виси на бордове около кръстовището вече две години, а се оказва, че Диков чака да го получи, за да издаде разрешително?!

    I Want To Believe
  86. 87 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#10] от "Darth Plagueis":

    А и за какво е това кръгово,като долу пак си има светофари и тн!

  87. 88 Профил на Капанар
    Капанар
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#7] от "zidane":

    В подлеза бе, чети на български.

  88. 89 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#11] от "niakoi_si":

    Браво! Съгласен съм напълно теб. Пълно е със "специалисти".Ама по празнословие.По добре нищо да не се прави според тях. Каквото и да се направи все лошо бе. Естакадите" загрозявали" града моля. По голяма идиотщина не бях чувал... То затова японските градове са такива грозни...

  89. 90 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Диков трябва най-сетне да увисне на някое дърво.

  90. 91 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2778 Неутрално

    До коментар [#85] от "fta":

    Патологична склонност да констатираш. С колко ника пишеш?

  91. 92 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#89] от "shule":

    Мда, феноменално сравнение... с Япония... И да, японските градове са грозни. При тях обаче няма избор.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  92. 93 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#91:"niakoi_si"]До коментар [#85] от "fta":

    Патологична склонност да констатираш. С колко ника пишеш? [/quote]

    Това ли ти дойде сам на акъла? :d :d :d

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  93. 94 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#92] от "Darth Plagueis":

    Еее, няма как да споря,а и не искам с такова категорично мнение.

  94. 95 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#94] от "shule":

    Категорично е, разбира се. Красивите градове имат паркове, градини, архитектура. Виена е красив град. В Япония има драстичен проблем с мястото и хората са принудени да правят чудеса нагоре към небесата. И да, правят ги и функционални и красиви, доколкото могат. Но това е компромис, а не красота.

    Дано съм бил по-ясен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  95. 96 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2995 Неутрално

    [quote#82:"biss Mark"]Бих си помечтал и за квартали забранени за автомобили ама ... айде[/quote]
    Аз си мисля, че ако се забранят (истински) автомобилите в Студенстки град, той може и да заприлича на кампус. Автоталибаните и боклуците ще се изселят и ще останат свестните хора и студентите. И нека противниците на тази добра идея да не излизат номера "какво правим с линейките". Пътища ще има, но ще са достъпни само за обществен транспорт.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  96. 97 Профил на Пенчо Славейков
    Пенчо Славейков
    Рейтинг: 224 Неутрално

    [quote#17:"Калник"]Много по-добре би било да се направи платено паркирането в цяла София. Така че да трябва да се плаща, за да си паркираш колата пред блока и отделно - където и да отидеш в работно време. [/quote]
    Видно е, че от далечната 1990 г. до днес си спал под голяма скала, затова нека те въведа в днешните реалности: паркирането в София е платено, има синя и зелена зона, които постоянно се разширяват. Също така, трафикът става все по-усилен, а в синята и зелената зона колите не са станали по-малко. Сега може да се върнеш обратно под скалата и да поспиш още 25 години.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK