Вежди Рашидов се обяви против събарянето на паметника пред НДК

Вежди Рашидов се обяви против събарянето на паметника пред НДК

© Надежда Чипева, Капитал



Министърът на културата Вежди Рашидов се обяви против демонтажа на паметника пред Националния дворец на културата (НДК), но също така и за възстановяването на мемориалните плочи на първи и шести пехотен полк, но не на това място. Според него не бива двата паметника да се обвързват.


В края на миналата година Столичният общински съвет гласува монументът "1300 години България" да бъде демонтиран и фигурите от композицията да бъдат временно преместени в Музея на София. На негово място ще бъде възстановен събореният от комунистите през 1977 г. войнишки паметник.


Позицията си Рашидов изрази по време на днешния парламентарен контрол на въпрос на независимия депутат Велизар Енчев. "Не смятате ли, че така се погазва авторското право", попита Енчев и добави, че това е ваднализъм.




Рашидов цитира мнение на експертен съвет към министерството, с което той бил съгласен, че не бива паметникът с автор Валентин Старчев да бъде местен без негово съгласие. До момента във ведомството нямало постъпило инвестиционно намерение на Столичната община за войнишкия паметник. Рашидов обяви, че се надява да се намери решение, при което "1300 години България" не се събаря. Също така щял да работи и за възстановяване на мемориалните плочи.


"Спорно или безспорно всяко творение на изкуството трябва да остане", каза Енчев, който е бивш агент на Държавна сигурност. Според него който посягал на паметници, по нищо не се различавал от талибаните, които преди няколко години съборили фигури на Буда. Той сравни общинските съветници на ГЕРБ и Реформаторския блок в Столичния общински съвет с талибаните и ги обвини, че подхождали към казуса  идеологически.


В крайна сметка Вежди Рашидов не може да спира решения на общината.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (104)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kyklovod
    kyklovod
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Ето един абсолютно достоен комунист!!! Гадост...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  2. 2 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 521 Весело

    "Рашидов цитира мнение на експертен съвет към министерството, с което той бил съгласен, че не бива паметникът с автор Валентин Старчев да бъде местен без негово съгласие."

    Еми, че то и мавзолея, петолъчката и паметникът на Брежнев пред "Кристал" не трябваше да се махат тогава!?
    Ше ме убиеш, Вежи...

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  3. 3 Профил на melchett
    melchett
    Рейтинг: 597 Любопитно

    кой го е еня срещу какво се е обявил?!

  4. 4 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 365 Неутрално

    Изненадани? Агент на ДС да допсуне преместване на нещо което е построено събарайки НЕ КОМУНИСТИЧЕСКО творение, с цел да се въстанови събореното?

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  5. 5 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    До коментар [#1] от "kyklovod":

    странно .. комунист в стройните редици на герб?!?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  6. 6 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3058 Неутрално

    Тъй, тъй.

    Паметникът да се реставрира за двайсетина милиона от джоба на данъкоплатеца, а паметните прочи да се възстановят, но в местността Жерково, над Ботевград.

    Или на дъното на язовир Искър.

    ГНЪСССССССС....

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  7. 7 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 365 Неутрално

    За този въпрос, Столична Община трябва да си направи референдум и да си пита хората в каква среда искат да живеят. Включително и за МОЧА.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  8. 8 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 2513 Любопитно

    Защо бе Вежди ? Искаш и вълка сит и агнето цяло, не става. Не искаш да си разваляш приятелството с автора ли ?

  9. 9 Профил на query
    query
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Това е първата крачка. Скоро ще последва искане за възстановяването на паметника на Ленин пред Шератон. Дерзай, тавариш Рашыдав.

  10. 10 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Кой паметник - онзи дето няма Акт 16 ли?

  11. 11 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Позицията си Рашидов изрази по време на днешния парламентарен контрол на въпрос на независимия депутат Велизар Енчев. "Не смятате ли, че така се погазва авторското право", попита Енчев и добави, че това е ваднализъм.

    Рашидов цитира мнение на експертен съвет към министерството, с което той бил съгласен, че не бива паметникът с автор Валентин Старчев да бъде местен без негово съгласие. "

    Брей ти да видиш! Абе Рашидов, кога бутаха плочите 77 ма, дали се сетиха да питат автора?!

    и второ, това паметник ли го наричаш? Така строен, че сам се разпадна за има няма 30 години. Да г о махат и да възстановят този на 7 пехота.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  12. 12 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Неее, просто невероятно. По тази логика ако се изхрача пред НДК и сложа надпис "Това е изкуство" общината няма право да изчисти?

  13. 13 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    Не знам какво авторско право може да държи дадена грозотия за да дразни всеки минаващ пред НДК.
    нямам против авторското му право, да му го закарат, където иска ( на негов терен де), ама да има право да ни бърка в очите... не съм съгласен.

  14. 14 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Енчев е прав. С разрушения се занимават само талибаните, Ислямска държава и родни политици, които нямат срам и реални идеи. Те искат непрекаснато да разделят хората на база минало. Защото не предлагат бъдеще.

  15. 15 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4395 Неутрално

    Глупости!
    Това там да не е място на Старчев?
    Вече отчетливо изразеното желание на софиянци да се премахне този истукан от лицето на София е достатъчно.
    Хайде стига са ми се перчили някакви измислени "експерти"!

    Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts. - Winston Churchill
  16. 16 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    "Не смятате ли, че така се погазва авторското право", попита Енчев.
    -----------------------
    Глупак.
    На Старчев му е платено за това "произведение" и не е носител на никакви авторски права.
    Така както авторските права на Бийтълс се държат от Епъл Рекърдс, а не от авторите/наследниците.

    А и Веждито го е лъзнал по пързалката с това лично мнение - много добре знае, че не е в неговата компетенция

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  17. 17 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#13] от "tsvetko_51":

    И на Стамболов главата е грозотия, но си стои, нали. ИЗКУСТВОТО ДАЛИ Е ГРОЗОТИЯ ИЛИ НЕ ВСЕКИ МОЖЕ ДА СИ ПРЕЦЕНИ, НО НЕ И ДА ГО РУШИ.
    Но при това османско присъствие как да има паметник 1300 години България? Не е редно хахаха

  18. 18 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 374 Гневно

    ДА СЕ МАХА ГРОЗНИЯ ПАМЕТНИК!!!!!

    РАШИДОВ ДА СИ ГО ВЗЕМЕ НА ДВОРА ПРИ НЕГОВИТЕ СИ СКУЛПТУРИ. ТАМ ДА МУ СЪХРАНЯВА АТОРСКОТО ПРАВО АКО ИСКА.

  19. 19 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    Това пък ако е новина?!
    Ако трябва да постваме известни факти за Веждито, то и аз ще последвам този пример:

    https://www.youtube.com/watch?v=FTt1MyXCfzs&feature=player_embedded

    The best way out is always through Robert Frost
  20. 20 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1064 Весело

    "Рашидов цитира мнение на експертен съвет към министерството, с
    което той бил съгласен, че не бива паметникът с автор Валентин Старчев да бъде местен без негово съгласие."
    ------------------------------
    Старчев да не е показал нотариален акт за парцела на негово име плюс разрешително за строеж на шестоъгълен пето-вие-знаете-какво?

  21. 21 Профил на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    Рейтинг: 598 Гневно

    Аман от този мултак!

    #killwhitey
  22. 22 Профил на query
    query
    Рейтинг: 479 Неутрално

    И да не се помайваш много, Рашыдав, ами да побързаш да възстановиш името на НДК, искрено го желаеш, нали?

  23. 23 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Комунистическа отайка.

  24. 24 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 844 Неутрално

    "каза Енчев, който е бивш агент на Държавна сигурност"

    Ха ха

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  25. 25 Профил на emil  121 ПРЕВРАТАДЖИИ ПРОТИВ РЕФЕРЕНДУМА
    emil 121 ПРЕВРАТАДЖИИ ПРОТИВ РЕФЕРЕНДУМА
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Велизаре, хигиената налага този "паметник" да бъде преместен. Такива премествания има в историята. Паметникът на авиатора го местиха два-три пъти насам натам, беше в заимовата градинка, сега е до парламента. Военният паметник във Варна го пренесаха до Тича, сега пък е до общината. Прецеденти има.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ. И АЗ МОГА ДА БЪДА ТАМ КОЛКОТО И ТЕ
  26. 26 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#17] от "ivanivanovv":
    ИЗКУСТВОТО
    ------------------------
    Дали нещо е изкуство или не - отделна тема.
    В случая имаме нещо , което някои приемате за изкуство - а за нас е претенциозна рушаща се грозотия, но по-важното е, че това нещо е собственост на Столична община и тя като собственик е в пълното си право да го мести където си го иска, да го подари на друга община или каквото и да било друго.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  27. 27 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2314 Любопитно

    бай веждю е срам и позор за българската култура ,мултака сътвори онова безумие наречено музей на тоталитарното изкуство ,мястото на тази нелепа руина пред ндк е именно там ,както и на самият министър

  28. 28 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    Рашидов, мултако, то тогава да не се лекуваме от болести. Всичко приемаме от всевишния, че е и си мрем. Нали преди да се изгради чудовището е имало вече разрушение на един паметник- т.е. червеното зачатие на тоя паметник е порочно изначално.

  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    Евала, Герб! Вие инак не сте комуняги, никак!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на zdravass
    zdravass
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Какво я дъвчат тази съборетина. По-добре да засадят цветенца :))

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  31. 31 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 374 Любопитно

    И стига с тези малоумщини за авторско право. По същата тъпа логика- човек не може да събори стара порутена сграда, защото някой някога я е проектирал, ако например иска да построи нещо ново и смислено.

    И КАКВО СТАНА С "МУЗЕЯ НА КУМУНИЗМА", Г-Н РАШИДОВ?!!
    НАЙ-ДОБРЕ ВЗЕМЕТЕ ПАМЕТНИКА ТАМ, БАРАБАР С АВТОРА МУ. ЩЕ БЪДАТ АВТЕНТИЧНИ ЕКСПОНАТИ ЗА ЕПОХАТА!

    В "Задочни репортажи за България" дисидентът Георги Марков много добре ги е описал тези псевдо-творци като този Старчев. На всички ни е ясно какви хора е лансирал тоталитарния режим- "не можещи, а удобни" за идиотщините им! А този Старчев за капак е и нагъл! И кой тръгнал да го брани чак в Парламента- бивш кадър на ДС! НАГЛЕЦИ!

  32. 32 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    Вежди да предложи образът на Св. Лазаров да бъде поставен на върха на многоъгълния паметник. Така ще се даде по-пълна представа за 1300 годишното развитие на България и човечеството.

  33. 33 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 675 Гневно

    Гнусен мултак анти-българин. Не си фактор.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  34. 34 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    Няколко факта:

    Петокрилия десетох*йник(за по-кратко ПКДХ) е грозен.
    ПКДХ е ОПАСЕН!

    Тоест - той не може да остане в този си вид.

    Следователно:
    1.Трябва да се реставрира.
    2.Трябва да се деконструира
    3.Ми не, няма три. Само 2 варианта са

    Решения: Никой не е предложил пари и проект за реконструкция. Следователно остава само 2. Понеже да стои в центъра на София опасна гроьотия не е решение. Ако нещо се случи примерно с моята дъщеря, кълна се в Бога ще тръгна на лична вендета с виновните да не е махнат от там

    15.02.1989 - 07.02.2018
  35. 35 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#7] от "vladek":

    Референдум имаше. Над 70% искат петох*йнука да се махне. Следовователно имаме и решение от декември.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  36. 36 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Сега паметника ли ви е дерта бе, кардешим? 90% от пенсионерите нямат зъби, вие за паметник спорите...

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  37. 37 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 996 Весело

    Тоя барем си траеше от известно време, ама шило в торба не седи....

  38. 38 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    Рашидов да си го прибере и да си го монтира в двора. Изобщо как може да му викат паметник на туй грозното нещо.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  39. 39 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#35] от "Сашо":

    Кога е гласувано на тоя раферендум? Аз не знам да съм гласувал?

  40. 40 Профил на kiril_chukanov
    kiril_chukanov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Спорно или безспорно трябвало да остане.
    Сериозно? Да сте виждали нацистки творби, останали на обществено място? Могат да се открият в музеи, където е и мястото на комунистическите творения.
    Още по-интересна и важна обаче ще бъде позицията на ГЕРБ относно недоразумението в прослава на съветската армия окупаторка. Ако се обявят в крайна сметка против демонтиране, ще е твърде любопитно дали ще изнамерят "дясна" обосновка или открито ще пригласят на националкомунисти като другаря Енчев.


    Публикувано през m.dnevnik.bg

  41. 41 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1931 Неутрално

    Да се маха . Паметника . Казах .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  42. 42 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 374 Гневно

    Цитат -"каза Енчев, който е бивш агент на Държавна сигурност. Според него който посягал на паметници, по нищо не се различавал от талибаните"

    ТА ТЕЗИ ПАМЕТНИЦИ СА ПРАВЕНИ ОТ ПРОПАГАНДНАТА МАШИНА НА НАЙ-ГОЛЕМИТЕ НИ РОДНИ ТАЛИБАНИ- КОМУНИСТИТЕ. 45-ТЕ ГОДИНИ НАЙ-ТЪМНА ИСТОРИЯ НА ВЕКОВНА БЪЛГАРИЯ!

    Нищо чудно този Енчев да е бил сред поръчителите на петокрилия!?!

  43. 43 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Няма нужда да го сабарят, да го преместят просто, че грози, а и е заел мястото на много по-ценен монумент.

  44. 44 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#26] от "qwertqwert":

    Като гледам с 25 години дясно управление управата на столична общена тотално е загубила чувството си за мяра.

    С бюджета на Брюксел - мръсна София на кучетата. Рушете, рушете, това ви е амплоато.

  45. 45 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    До коментар [#27] от "Stewie":

    Понеже си пълен невежа и от изкуство разбираш колкото авторите на петокрилия, да те светна, че Вежди може фа едоносник, може да е нагъл, впиянчен , противен, ченге и пълна отрепка като човек, но не е бездарен. Той е един от най-талантливите ни творци, а това че е мазно лайно не го прави по-некадърен като творец

    15.02.1989 - 07.02.2018
  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    До коментар [#36] от "Galata":

    Нямат зъби, щото нЕкои политици са готови да изхарчат още неколко милиона, за да възстановят това чудо.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    В крайна сметка Вежди Рашидов не може да спира решения на общината.
    .................
    Малко метани надясно, леко намигване наляво и хоп, ей как се става симпатичен и на двата фронта.
    Нещо като колбасчето в сандвича.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  48. 48 Профил на dimid
    dimid
    Рейтинг: 360 Неутрално

    Тоя тъпанар Енчев що не се скрие под полите на Путин

  49. 49 Профил на konstantin7
    konstantin7
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Авторът, ни в клин, ни в ръкав, изстрелва работата на Енчев в разузнаването, за да обоснове своята тема и за да омаловажи тезата на депутата. Енчев е бил в Югославия по времето на комунизма и след това, май до 1997 година, именно за да брани българската кауза, вкл. и българските паметници в Македония. Четох му книгата "Аз бях в разузнаването" с компактдиск с работното му дело /даден от Комисията по досиетата/ и твърдя: Това е един достоен офицер от националното разузнаване, работил в Сърбия и Македония, за да създава мрежа от наши хора, борещи се срещу асимилацията на българите в Повардарието и Западните покрайнини. Това е достойна за уважение, а не за презрение. Че авторът мрази Енчев е видно, но защо не обори тезата му за паметника, като изнесе позицията и на интелектуалците, защитаващи оставянето на паметника, заедно с връщането на мемориалните плочи на Първи и Шести пехотен полк. А че тия в СОС са талибани, в това никой не се съмнява.

  50. 50 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3137 Неутрално

    Аман, бе!
    Тая сага я точат ли, точат.
    Заради точенето, разбира се. На мъни ...
    Едни чинивници си вадят заплатите покрай сагата, а "творците" са наточили зъби да лапнат всичко, та воюват едни срещу други.

    А е толкова просто ...
    НДК и околното пространство отдавна е сменило смисъла и дейността си. Самият град около него се промени също.
    Има нужда от преосмисляне на концепцията, с нова визия занапред. Това е неизбежно и е крайно време да се подходи най-после така, а не "кръпки", както е обичая ...
    Та правят, ама истински, умно и подплатено финансово, един цялостен проект за цялото пространство и в него естетсвено могат да впишат както паметника, така и плочите.
    Стига да се подходи с акъл и желание, а не само с желание да се прилапат едни пари ...

    Паметникът си има своето място, а това с плочите е безобразие да го влачат вече толкова години само заради ината сакън - да са точно тук и както са си били.
    Ами средата е друга, градът е друг и така или иначе трябва да се вписват в нея сега, невъзможно е да се пляснат като кръпка от миналото, каквито са сега "проектите".
    Аз ги помня на живо, за разлика от мнозина от "искащите" да са "както са си били", и смятам, че може и трябва да се впишат по-добре.

  51. 51 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    До коментар [#17] от "ivanivanovv":
    Не сме "художствена Комисия" и не отварям спор хубав/грозен - да направим един бърз градски референдум и каквото реши народа.
    Но авторското право на някакъв човек, при това максимално заинтересован ( това ако не е конфликт на интереси) не би трябвало да решава този въпрос.
    Платено ли е на автора - да, кой е платил - ние, може ли да правим със закупеното каквото решим - пак да.

  52. 52 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Нормален човек да говори с десет нормални човека дали да се махне "това" ще получи десет нормални отговора-Да се махне!

  53. 53 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    докато го има паметника
    на окупаторската съветска армия-
    символ на подчинение и примирение,
    паметника на старчев трябва да остане.
    защо общината не гласува да се премахне
    пропагандния символ на съветския режим затрил
    60 милиона руснаци.

  54. 54 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1240 Весело

    Ей Вежди, комунистите да не ти обещаха бутилка?

  55. 55 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#48] от "dimid":

    те са заети от сидеров, орбан, льо пен
    иван кръстев и други знайни и незнайни
    лакеи.

  56. 56 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Вижди Р. е ярък пример за кадровата политика на гербъвите управляващи, наследници на най-добрите комуноидни практики за експлотирането на държавата.

  57. 57 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    До коментар [#50] от "xm...":

    С кое точно плочите не пасват, и с кое въпросният паметник пасва по-добре от тях?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  58. 58 Профил на eugenia
    eugenia
    Рейтинг: 377 Неутрално

    "Спорно или безспорно всяко творение на изкуството трябва да остане", каза Енчев, който е бивш агент на Държавна сигурност. "

    Ама аз мисля, че става въпрос за творение НА ИЗКУСТВОТО, а не за паметника пред НДК.

  59. 59 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2314 Весело

    До коментар [#45] от "Руслямски фундаменталист! Путин Акбар!":

    "кадърният и талантлив " бай веждю ,или митове и легенди от времето на презрелият социализъм

  60. 60 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#39] от "ivanivanovv":

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/08/07/1882999_obshtinata_shte_pita_sofiianci_da_obnovi_ili_da_subori/

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  62. 62 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2314 Весело

    баце и веждю са като пижо и пенда ,ярки символи на настъпващата българска демокрация

  63. 63 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3137 Неутрално

    До коментар [#57] от "Darth Plagueis":
    Не пасват така, както се видя да са го намислили.
    Ти въобще преди да съборят плочите виждал ли си ги? Не на снимка, а да си стоял там на място?
    Лично моето мнение е, че трябва да е ... да го наречем ... по-интимно някакси. А не с тежко саркофагно излъчване.
    Едно време, преди да ги съборят, наоколо беше друг пейзажа, не толкова урбанизиран, пък и манталитетът, възприемането бяха различни. Сега тежи ...
    А за трилистния ... чисто като творба никога не съм крил, че го приемам добре. И е в общата естетическа концепция с НДК и "малкото НДК". Та си има и той мястото в този контекст.
    В момента е на такъв хал, че ремонтът дали ще е на старото място или на ново - все тая като разход.
    Та ... идеален случай за "преформатиране" на цялостното пространство с оглед на развитието на града. Не можеш да местиш само НДК-то, а пък и теренът е разчупен ...

  64. 64 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3504 Неутрално

    Той иска да каже, че няма нужда да го събарят, щото сам ще падне.

  65. 65 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    До коментар [#63] от "xm...":

    За добро или лошо, далеч нямам нужната възраст, за да съм ги виждал на живо. Знам историята им и паметник на кого и какво са, затова и считам, че е нужно да съществуват. Не виждам по-добро място от оригиналното им, а начинът, по който ще се вписват в пространството е не толкова сложно дело на приличен дизайнер, не го броя за проблем.

    Колкото до паметника, считам го в цялостния му вид за изключително грозен. Отделните компоненти в него, разделени по тематичност от части от историята ни са превъзходни. Но в грандоманския стил на паметника и пространството около него, те се губят - дори около 90% от хората нямат идея за тези компоненти от паметника, а и аз самият не съм убеден, че още съществуват.

    Като цяло, общият му вид е потресаващ и това е достатъчно да бъде премахнат.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  66. 66 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 462 Неутрално

    паметника пред НДК е грозен и опасен и трябва да се махне. На негово място да се върнат плочите с имената на загиналите войници.
    Събарянето на паметника да се води генерална репетиция. Да се готви МОЧА.
    Велизар не знам кой си е агент на ДС, да не прави глупави сравнения кой бил талибан и кой не...

  67. 67 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4720 Неутрално

    Напомня му времето когато го обявиха за голям художник?!

    klimentm
  68. 68 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7742 Неутрално

    Това не е в юрисдикцията на Рашидов.София си има кмет и ОбщС.

  69. 69 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Веждито и агента Велизар, не защитават паметника пред НДК, всъшност те защитават МОЧА защото той е следващия за бутане.

  70. 70 Профил на aytep
    aytep
    Рейтинг: 726 Любопитно

    Кой избра този сътрапезник отново; ОСТАВКА!

    Яба-даба-ду
  71. 71 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 213 Весело

    Няма авторско право върху публична собственост. Старчев не е собственик на паметника, а още по-малко - на терена под него.

  72. 72 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#61] от "shileto":

    Шиле, никога...ама никога не съм се обръщала към теб., освен в отговор на твои заяждания с мен.
    Може да не обременяваш рогатата си главица с моите постинги. Паси си тревичката и се радвай на настъпващата пролет. Свежа трева ще има за теб.

    The best way out is always through Robert Frost
  73. 73 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3609 Неутрално

    "...по нищо не се различавал от талибаните, които преди няколко години съборили фигури на Буда..."

    Аз - талибан?
    Петокрилия - статуя на Буда?
    Старчев - Микеланджело?
    Велизар Енчев - Лари Кинг?

  74. 74 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#69] от "dutch":

    паметника на окпупаторската съветска
    армия трябва да е първото нещо, което
    трябва да се махне. внася се преложение
    в общината и така.

  75. 75 Профил на Wellington
    Wellington
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#71] от "lekapoleka":

    Авторско право върху публична собственост има, но не и в този случай:
    - в случая няма обект на авторското, защото няма както твърди веждито "произведение на пластичното изкуство" - ако такова е имало, то тое погинало и е унищожено - в момента има остатъци от строеж, които са опасни. Съответно като няма обект, дори и да е имало авторско право, то то е погинало с погиването на обекта;
    - обект на авторсокото право е проекта (хартийката) за пето..йника - автора да си взема проекта и да го мачка дълго и упорито, за да омекне и да не го дере като го ползва;

    Ако на някой тази гнус му е мила - ди си го "сложи" в музея на соц. изкуството, дето май веждито го открива, но да плати със свои, а не с обществени средства за това.

    Има един строеж, който е в опасно състояние и като такъв подлежи на премахване, а подлежи и на премахване, защото е публична собственост и публиката не го иска.

    Който го иска, както казах да го вземе и да си го "сложи" където му е кеф.

  76. 76 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3137 Неутрално

    До коментар [#65] от "Darth Plagueis":
    Въпрос на вкус какво харесваш или не харесваш.
    Но как да стане не е "проста работа", нито му стига "един приличен дизайнер".
    Това да не ти е табела връз дюнерджийница!

    То от такъв подход сме я докарали и до тук, градовете да приличат на одеяло от парцали, при това парцалите са или от селска черга - или кичозен мутробарок .
    Има си предостатъчно талантливи хора България, ама трябва да ги събере някой и да ги остави да помислят и поработят.
    Провери например какво се е вихрило около Айфеловата кула, какво беше около арката в Дефанс. Не само е забавно, но и поучително ...

    Въобще сагата я намирам за тъжна и глупава.
    Глупава, защото е прекалено силно политически оцветена и практически повтаря това, което момунистите направиха с плочите. Сега им го връщат. По същия начин ...
    Показателна е и цялата "дискусия", която е на ниво "наш'те срещу ваш'те".
    Поне да беше паметника на Съветската армия, а пък то - паметник 1300 години България ...
    А тъжна, защото вместо да се надгражда и да се върви напред, ново време и подход, дори могат в преустройството и някои нови пластики да добавят, всичко се свежда до елементарно махане и елементаристко връщане.
    Прочее ... ако се погледне концептуално и по-широко на казуса - току виж намерили подход и за паметника на Съветската армия. Макар че в момента е силно актуален, оня със шпагина срещу турското знаме отсреща.
    Прочее ... а с Альоша в Пловдив к'во прайм?

  77. 77 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 1846 Гневно

    ЕВРОАТЛАНТИЧЕСКА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

    Разбира се... Рашидов....

    Поганска метреса на всички бекапета
    през и след края на чуждия, престъпен и нелегитимен тоталитаризъм наложен с непредизвикана агресия
    през 1944 от бившата марксистка нация Раша в многострадална демократична България.

    Антикултурен и прочул се мултак,
    първо прочу се с скандален скандал.

    По древен погански мит,
    изкаменоделства:

    "Азийски бик похищава Европа".

    Гражданите на София бяха потресени и възмутени!

    Справедливият им гняв запрати "творбата" рашидова
    в отдавна забравено културтрегерско бунище.

    Фалшивецът фалшифицира "Музей за тоталитарно изкуство"
    в такъв за "социалистическо".

    Агитира тоталитарна пропаганда в защита на постоянно престъпната вандалска гавра МОЧА.

    Както и в защита на коминтерновски антикултурен вандализъм срещу паметните Български Мемориални Стени,
    съборени през 1980те години на миналия век за строежа на тоталитарно грозилище, което постоянно предизвиква отврат сред гражданите на София.

    # НЕЗАБАВНА ОСТАВКА !!

    "Вежди Рашидов се обяви против събарянето на паметника пред НДК"

  78. 78 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#75] от "wellington":

    напротив.
    докато няма акт за разрушаване или
    за деактуване няма как да стане.

  79. 79 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 1846 Гневно

    ссср 00.2 ченгета се питали...

    # ОСТАВКА !!

    "Позицията си Рашидов изрази по време на днешния парламентарен контрол

    на въпрос на независимия депутат Велизар Енчев.

    "Не смятате ли, че така се погазва авторското право",
    попита Енчев

    и добави, че това е ваднализъм."

  80. 80 Профил на Wellington
    Wellington
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#78] от "mihail_p":

    Кое няма как да стане - сигурен съм, че за това чудо няма акт за публична общинска или държавна собственост, то е такава по същността си или е било такава, защото нещо е публична собственост по същността си само когато и докато служи за задоволяване на общи нужди. Акт за събаряне също не е необходим, защото правно не се изисква, а и доколкото разбирам това чудо не е било въведено в експлоатация по надлежния ред - дали е търпима постройка също няма значение.

    Необходимо е решение на СОС и заповед на кмета, но само защото това е такъв обект, чието премахване изисква спазването на този ред.

  81. 81 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#80] от "wellington":

    абе аз ти казвам ти започваш
    да се правиш на столична община.
    я па да не се изисква акт за разрушаване.

  82. 82 Профил на demos
    demos
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Един български министър не може да се обяви срещу българския народ,болшинството от който,иска демонтъране на това грозно,бетонно нещо,гарнирано с черен метал,да стърчи в центъра на Сифия!Ще се махне от там ТО,или министъра!

  83. 83 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1604 Гневно

    Мнозина правят основна грешка - считат онова нещо пред НДК за "паметник". Това че някой си, някога си е решил, че му е кеф да нарече грозотията "паметник", не я прави наистина такава. Тя никога не е била паметник, а грозно струпване на бетон, плочи и метал в прослава на банда нагли и прости хорица, узурпирали властта в държавата в продължение на доста години.

    А въпроният Енчев няма защо да отправя въпроси към Вежди, който няма правомощия да се разпорежда със собственноста на общината. Да не говорим, че и на Енчев не му влиза в служебните задължения да дискутира теми от компетентността на кмета на София! Изобщо тия хора наясно ли са каква им е работата в Народното събрание? И защо харчат нашите пари, пилеейки и нашето, и тяхното време с неща, които не са в правомощията нито на единия, нито на другия?!

  84. 84 Профил на Wellington
    Wellington
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#81] от "mihail_p":

    ОК уточни какво имаш предвид под акт за разрушаване, кой орган го издава, на какво правно основание и т.н.

    Решение на СОС и заповед на кмета за премахването му + обществена поръчка за това освен ако не е под праговете по ЗОЗ и да ЗАМИНАВА

  85. 85 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    До коментар [#76] от "xm...":

    С първата ти част не мога да се съглася. Ако се премахне този паметник, остава едно огромно и празно пространство. Огромните и празн пространства имат предимството да стават за всичко, без някакви особени трудности. Т.е., всеки сравнително кадърен дизайнер с малко старание ще оформи поставянето на плочите така, че резултатът да е добър.

    Колкото до реакцията срещу този паметник, не забравяй, че една немалка част от хората в София НИКОГА не са го виждали в различно състояние от това на опикана руина. Няма как да го харесват, и в това няма никаква политика.

    Въпросът за МОЧА е съвсем различен от всякакво естество.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  86. 86 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#84] от "wellington":

    по леко с правните уроци.
    не се прави на едноок сред слепи.

  87. 87 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3137 Неутрално

    До коментар [#85] от "Darth Plagueis":
    Тц!
    Там е работата, че е едно и също.
    Какво правим, защо го правим и как го правим.

  88. 88 Профил на Wellington
    Wellington
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Едноок смок, който акт за събаряне в правото не може да види, но и така може да види, че паметника е за премахване. Махнат ли този ще преборим и следващия

  89. 89 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Станчев е автор на това недоразумение, не собственик. Еле пък собственик на имота.

    chavo64
  90. 90 Профил на Cassi
    Cassi
    Рейтинг: 2882 Неутрално

    Какъв паметник е това, освен на грозотата...да не говорим в сегашния му вид на руина...
    Да се маха!

    Джордж Бърнард Шоу: „Свободата значи отговорност. Ето защо мнозина се страхуват от нея”
  91. 91 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Гусин министър,срам ме от вас.

  92. 92 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1047 Любопитно

    Да не се окаже ,че експертизата го е подвела ,така както го бяха подучили за КТБ!
    Г-н Раши.. по-леко с мненията с чуждите пари!!-МОЛЯ!!

  93. 93 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Мултакът Вежди ще ни каже!
    Да си ходи откъдето е дошъл и да остави софиянците да решават.
    Аман от мафиоти!

  94. 94 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#39] от "ivanivanovv":

    незнанието рядко минава за извинение.

  95. 95 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#44] от "ivanivanovv":

    като гледам снимки на София от соц-а съм изключително щастлив, че не съм живял в нея. Доста неусмихната.

  96. 96 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#65] от "Darth Plagueis":

    Разбира се ,че е грозен.И не знам защо сме такъв сбъркан народ.Нали най-демократичното нещо е УЖ всенародното допитване. Е,то показа 70% срещу 30% за премахването му.Сега се започва един вой на това малцинство да наложи волята си.
    Естествено,че Рашидов ще е против,все пак човека е скулптор.Той няма друг верен ход просто.Представяте ли си какъв вой щеше да се извие иначе.Особено от един "професор" който е известен единствено с това ,че е син на един друг "професор"чието най - известно произведение е портрет на Тодор Живков.
    А иначе предлагам общината да предостави място на привържениците на т.н.паметник ново място. Да им даде разумен срок, те да организират кампания за събиране на средсва за неговото възстановяване и преместване.И когато този срок изтече ако има пари ОК.Ако няма....вече няма да имат никакво право да мрънкат.

  97. 97 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    Вчера минах оттам.На НИЩО не прилича.
    Пари от данъците ми не давам за реставрация,саниране или каквото се иска като пари.

  98. 98 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 895 Любопитно

    тоя самозабравил се каскет сравнява някаква грозна съборетина от зрелия соц със статуя на древна религия, оцеляла хилядолетия и призната за част от световното културно наследство? Какво култирно наследство е тоя паметник точно?

    Спорно или безспорно всяко творение на изкуството трябва да остане... Сигурно тоя смята така и за всички свастики и паметници с орела на третия райх? Ако нацистите имаха навика да ръгат статуи на хитлер, както болшевиките имат фетиш към статуи на ленин, съветската армия и дружбата между народите, тоя дали щеше да се хвърли пред съвецките булодозери в софия да защитава изкустовото славещо българо-германската дружба през 44та? И да обяснява как само талибаните бутат паметници?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  99. 99 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    Работата е там,че това прилича на неработещ железобетонен възел,а не на паметник.

  100. 100 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3609 Неутрално

    "Не смятате ли, че така се погазва авторското право", попита Енчев

    Да, смятаме, г-н Енчев. Вие погазвате авторското право на Волен Сидеров да бъде селския идиот в това Народно събрание.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах