
© Юлия Лазарова
През първите два месеца на 2015 година жертвите от катастрофи продължават да се увеличават. Тази негативна тенденция, която се появи отново през 2014 година, запазва темпото си, показват данните на МВР и на Асоциацията на пострадалите от катастрофи.
От началото на година загиналите в страната са 88 души, ранените са 1166, а произшествията са 946. За същия период на 2014 година статистиката показва - 79 починали, 975 ранени, а катастрофите са 796. Mиналата година беше първата година от 2010 насам, в която се отбелязва ръст на жертвите, след като няколко години тенденцията беше за намаляване на техния брой.
От данните на Пътна полиция става ясно, че основната причина за пътните произшествия е карането с несъобразена скорост и неправилното изпреварване. Проблем са и по-честите случаи, в които зад волана застава неправоспособен шофьор или шофьор с отнета книжка. В края на седмицата парламентът върна свободата на КАТ да ползва мобилни камери за контрол на скоростта, като глобите от тях се налагат с електронен фиш. Това стана с поредни промени в Закона за движение по пътища.
Очаква се до няколко месеца мобилните камери да започнат да действат и отново. Тяхното не достатъчно използване е и една от причините за ръста на катастрофите. Миналата година в свое тълкувателно решение Върховния административен съд (ВАС) прие, че мобилните камери не отговарят на изискванията на закона, защото не може да бъде установено (нямат GPS координати) местоположението на автомобила, на който са монтирани. Промените в закона за движението по пътищата поправиха този пропуск.
sto67nes
Рейтинг: 1336 НеутралноИ през първите два месеца на 2015 г. жертвите от катастрофи се увеличават.........
Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!Трябват ни леки коли, които да вдигат максимум 100 км,иначе няма да се оправим.Джигитите си мислят , че са богопомазани...
chicago514
Рейтинг: 2531 НеутралноСпоред милицията като се въведат камерите,катастрофите ще намалеят.
yavooor
Рейтинг: 1473 НеутралноЗащо в автомобилите с автоматични камери трябва да има по двама полицаи? Поне единият не може ли да работи нещо?
otg46594191
Рейтинг: 672 Неутралнопрез първите два месеца на 2015 г. жертвите от катастрофи се увеличават
Това се компенсира от нарастналата продължителност на живота на останалите, тъй като в заведенията вече не се пуши.
otg46594191
Рейтинг: 672 Неутрално[quote#3:"yavooor"]Защо в автомобилите с автоматични камери трябва да има по двама полицаи? Поне единият не може ли да работи нещо? [/quote]
Ако е един, с кой ще си говори.
Танас
Рейтинг: 1391 Весело[quote#3:"yavooor"]Защо в автомобилите с автоматични камери трябва да има по двама полицаи? Поне единият не може ли да работи нещо?[/quote]
Цацарoff - Оставка ! >:-)Единият пази другия да не човърка нещо камерите с отверка де.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1428 НеутралноНормално, цената на горивата падна, хората се качиха в колите и резултатът е на лице.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТова, че някой се е хвалил с намаляването на жертвите е просто неадекватност.
The_Curious
Рейтинг: 782 НеутралноОграничението на скоростта не е гаранция, че някой няма да изпреварва неадекватно или на забранено, а в заведенията се пуши открито еече, въпреки забраната. В цял свят има правила, за да можеш да се придвижваш с личен автомобил нормално, тук с цената на горивата и данъцитр, неадекватните пътища и правила те отказват...
Nothing else, but more or less the bitter truth!Публикувано през m.dnevnik.bg
Grizacha ot Razgrad
Рейтинг: 616 Любопитно[quote#7:"Darth Plagueis"]Нормално, цената на горивата падна,[/quote]
Явно не карате кола.
До коментар [#7] от "Darth Plagueis":
Peni Nikol
Рейтинг: 6960 НеутралноВсички знаем че се дават книжки на НЕ грамотни деца от етноса, напълниха се с трета употреба коли и не знам за София, но в малкия град в северозапада- най бедните, човек не може да пресече спокойно улицата. Не знаят предимствата и забранителните знаци, пълна скръб са. Ученици идват с коли на училище и им е като на игра или ежба...
Strygalldwir
Рейтинг: 702 НеутралноНещо ми липсва графиката
Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.Венцеслав Йонков
Рейтинг: 450 НеутралноЦветанов ги намаляваше. Вучков си е повече стойка.
БМЗ
Рейтинг: 1076 ЛюбопитноMeanwhile in Russia
Апокалипсисът апокалиптиченwww.youtube.com/watch?v=TD5k34sqUEo
angelboy8008
Рейтинг: 616 НеутралноМалко е некоректна тази статистика.
Февруари 2014 може да е било -15 и много по малко хора да са излизали/пътували, за разлика от следващата година, ако фервуари е бил +15 или обратното. Трябва да се гледат по-големи периоди. Средата на 60-те в Бг са загивали по 1500+ при птп-та, а сега под 700. Колите и км пропътувани сега, са несравнимо повече от 1965-та. Друг е въпроса, че тогава не е имало колани, въз.възглавници, някой коли дори не са имали странично огледало от дясно.
Малко и журналистите драматизират с тея цифри.
Публикувано през m.dnevnik.bg
100 Рублей за Доллар
Рейтинг: 1072 ЛюбопитноПо-евтин бензин/газ, повече таралясници по пътищата и повече катастрофи... да увеличат данъка до 2000 лв за колите над 15 години и катастрофите ще станат по-малко...
Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!БМЗ
Рейтинг: 1076 Неутрално[quote#14:"angelboy8008"]Средата на 60-те в Бг са загивали по 1500+ при птп-та[/quote]
Апокалипсисът апокалиптиченВероятно защото повечето са били блъснати пешеходци.
100 Рублей за Доллар
Рейтинг: 1072 Весело[quote#16:"Bulgarische Motoren Werke"]Вероятно защото повечето са били блъснати пешеходци. [/quote]
Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!Защото да караш москтич, жигули и т.н. с гуми Вида е самоубийство
БМЗ
Рейтинг: 1076 НеутралноДо коментар [#15] от "100 Рублей за Доллар":
Апокалипсисът апокалиптиченНе е до еФтинията. Бензина и 3 лв да стане българина пак ще си кара колата, защото тия комплекси нали трябва да се избиват.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1428 НеутралноДо коментар [#9] от "mentra65":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНаистина ли? И какво наложи този феноменален извод?
ali_ibn_isa
Рейтинг: 782 НеутралноА какво прави нашата полиция с черни автомобили със затъмнени предни и странични стъкла, които карат в няколо ленти и притискат другите автомобили създавайки реална опастност от ПТП?
И това не са автомобили на НСО или други със спец. режим?
papуre
Рейтинг: 812 Неутрално"През първите два месеца на 2015 година жертвите от катастрофи продължават да се увеличават. "
Магистрали , магистрали , магистрали . Някои тъпаци не разправяха ли на други тъпаци , че построяването на магистралите ще доведе до драстично намаляване и на смъртните случаи от автомобилните . Е, реалността си е реалност и не се влияе от мераци и съновидения .
angelboy8008
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#21] от "papyre":
Ма те не са построени.
Няма магистрала Струма през дефилето, няма Хемус след Ябланица, Марица още не е готова.
Чакай да ги пуснат да видим.
Pow
Рейтинг: 773 НеутралноЛесно е. Първо високи такси за коли над 10 години ( да стане по-изгодно да си вземеш нова на лизинг отколкото да плащаш таксите на старите ) --> по-малко коли по улиците ( само в държавите от третия свят го има в семейство 3-ма души да има 4 коли на по 15 години ) --> по-вече пространство за разминаване. Само дето никога няма да я предприемат тая мярка, защото това означава който го предложи/гласува сам да се свали от власт. Затова засега който е в по-голям автомобил, той оцелява. Тъпо, но така ще е.
Give a man a mask and he’ll tell you the truthzapp
Рейтинг: 458 НеутралноКато има толкова говеда по пътищата резултат не може да е друг.Пак са ни виновни обстоятелствата , ние никога -НЕ.Нека да помним и мислим .
porsela
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#3] от "yavooor":
"Защо в автомобилите с автоматични камери трябва да има по двама полицаи?"
За да има свидетел.
papуre
Рейтинг: 812 Неутрално[quote#1:"sto67nes"]Трябват ни леки коли, които да вдигат максимум 100 км,иначе няма да се оправим.[/quote]
Не барай джигитите . Търси тоя , дето се изцепи ,че по откритите с фанфари от него "магистрали " скоростта трябва да е 140 км. И след като се поизтрепа доста народец, тихомълком максималната скорост се върна на 120. Шерше ла Балки /Цигулки /.
In my world
Рейтинг: 616 Неутралнодиагноза авто талибан
In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)papуre
Рейтинг: 812 Неутрално[quote#14:"angelboy8008"] Средата на 60-те в Бг са загивали по 1500+ при птп-та, а сега под 700[/quote]А източници на такава информация дали не може отнякъде да се мерне ? Щото много добре помня , че в годината , която споменаваш , автомобилите /частни/ в едно 15- хилядно градче можеха да се изброят на пръсти . Вярно , на ръцете и краката , но все пак на пръсти . Хиляда и петстотин коли навярно е имало в един среден по население окръг . Което би трябвало да означава , че почти всяка всяка година един окръг би трябвало да е в траур целогодишно . Нямам такива спомени , макар че бях зрял човек по това време . Но пък може и да не помня,- та затова питам и за информациика . достоверна , по възможност .
Пламен Николов
Рейтинг: 450 НеутралноСякаш живеем в различни светове. Аз карам ежедневно и ето моите изводи : 1. Като спряха камерите, драстично увеличих скоростта с която карам, и не само аз. 2. И ЕС ни подгони за фалшивите шофьорски книжки. 3. В ЕС всеки кара по правилата, защото санкциите са ужасни, и никой не може да оттърве - Райконен/пилот от аформула-1/ остана без книжка за няколоко месеца. и.......много още. Трябва ни ред в държавата, както на всяко друго нещо. Другото е ала, бала!
2.5
Рейтинг: 1533 НеутралноНе смятам, че мобилните камери ще обърнат тенденцията.
I Want To BelieveДокато полицията не започне да санкционира нарушения, които се случват под носа и и нямат нищо общо с мобилните камери. Като напр. отнемане на предимство и влизане в еднопосочна улица срещу движението...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1428 НеутралноДо коментар [#28] от "papyre":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЕто. Въпреки, че Ангелчо я е разчел леко грешно, но като цяло, посоката му е вярна.
http://dokkpbdp.mvr.bg/Statistics/default.htm
[quote#21:"papyre"]Някои тъпаци не разправяха ли на други тъпаци , че построяването на магистралите ще доведе до драстично намаляване и на смъртните случаи от автомобилните [/quote]
По магистралите се движи над 50% от трафика, но стават едва 5% от ПТП-тата. Т.е., не знам кои са тъпаци и кои не са, но със сигурност твърдението, че наличието на магистрали спасява живот е вярно.
shileto
Рейтинг: 1114 НеутралноЗа съжаление това скоро няма да се промени с мисленето на младежите че кола под 200 коня е слаба
dosetliv
Рейтинг: 1480 НеутралноТо и в Австрия едно време тъй като въвели целогодишно фарове и жертвите се увеличили и след 2 години го отменили и го отчели като простотия.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1428 НеутралноДо коментар [#33] от "dosetliv":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДа, ма тук сме горди с него. А и Вальо Златев е предоволен.
proizvoditel
Рейтинг: 812 НеутралноТрябва да разрешат на КАТ да глобява собствениците на пътищата !!!
Докога виновни са само шофьорите. Грижата за поддържането на пътищата, маркировката и знаците трябва да се контролира и санкционира. Това е една от основните причини за жертвите.
Редовно се случва да влезеш в завой на сухо платно и точно в средата да се окаже, че пътя е заледен и необработен. Обикновено на такива участъци катастрофират за 1 час по десетина автомобила, но според КАТ виновни са шофьорите щото не карали със скорост, която да им позволи да спрат в рамките на видимостта.
yavooor
Рейтинг: 1473 Неутрално[quote#25:"porsela"]За да има свидетел.[/quote]
Свидетел на какво?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1428 Неутрално[quote#35:"proizvoditel"]Трябва да разрешат на КАТ да глобява собствениците на пътищата !!! [/quote]
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКРазрешено им е от много години. Просто не го правят.
proizvoditel
Рейтинг: 812 НеутралноДо коментар [#37] от "Darth Plagueis":
Не им е разрешено! Преди няколко години ударих картера на ниската си кола в едно паве. За зла участ ми се случи 2 пъти за 1 месец в 2 различни града по ремонтиращи се необозначени и необезпечени участъци. Трябваше ми протокол от КАТ за пред застрахователите. и от двете места ми заявиха, че имат устна заповед да не правят протокол без акт за водача, защото застрахователите съдели Общините за много пари. Дори шеф на КАТ ми обясни, че няма да ми взема точки и пари за това нарушение, но ще ми пише акт, защото иначе щели да го уволнят. Тогава разбрах, че проблемът е системен. Това естествено изкривява и статистиката за реалните причини за смъртта по пътищата.
proizvoditel
Рейтинг: 812 НеутралноДори шеф на КАТ ми обясни, че няма да ми взема точки и пари за това нарушение, но ще ми пише акт, защото иначе щели да го уволнят. Тогава разбрах, че проблемът е системен. Това естествено изкривява и статистиката за реалните причини за смъртта по пътищата.
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#1] от "sto67nes":
[quote#1:"sto67nes"]Трябват ни леки коли, които да вдигат максимум 100 км,иначе няма да се оправим.Джигитите си мислят , че са богопомазани...[/quote]
Затова първо е нужна истинска реална статистика с каква скорост са карани тези коли при тези катастрофи, за да определим максималната скорост.
Трябва със закон да се ограничат скоростите до 100-150 км/ч и да се забрани продажбата на по-бързи коли - само това ще намали значително тежките катастрофи. След като е технически възможно - не би трябвало да има проблем. Бързата кола е като огнестрелно оръжие - но те са с разрешителни, така трябва да е и за колите - нова специална категория на шоф. книжки за високи скорости или пълна забрана.
kokoto2
Рейтинг: 491 Неутрално[quote#10:"peni_nikol.53."]напълниха се с трета употреба коли[/quote]
Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝОставете тази струна. Според статистиката причините за катастрофите не са технически. Както казва "sto67nes", проблема е в многото кончета под капака.
angelboy8008
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#31] от "Darth Plagueis":
4874-B4FE-1D2A7B7C85C6/0/ubitiiranenizaperioda1951 do2014.xls
Добре де, може да не е 1965-а, а е 1972-а:
http://dokkpbdp.mvr.bg/NR/rdonlyres/AF1A710B-6DB8-
1972г.-1204 убити при птп
2014г.-660 убити при птп
Тоест има почти 50% намаление на жертвите, при сигурно 1000% увеличение на трафика и автомобилите, но ако следиш медиите, ще останеш с впечатлението, че са 50% ама нагоре.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1428 НеутралноДо коментар [#40] от "Anonymous":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНаистина ли? Т.е., бързите коли са ни проблема?
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#43] от "Darth Plagueis":
Когато са в ръцете на малоумници.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1428 НеутралноДо коментар [#44] от "Anonymous":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМи тогава ограничавай малоумниците, не колите?
Корки
Рейтинг: 2733 Неутрално2009г 901 убити 2012 601 убити -300 живи човека е ефекта на магистралите. Само с нови забрани, дето се спазват от дисциплинираните шофьори няма ефект. Или бъртвежите че само алкохола е виновен.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#45] от "Darth Plagueis":
Това и предлагам. Режим за бързите коли като режима за оръжия.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1428 НеутралноДо коментар [#47] от "Anonymous":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЗнаеш ли, не мисля, че това е решението. Първо, за да знаем как да оправим проблема, трябва да знаем той какъв е. Ние не знаем. Не знаем какво убива по пътищата. С това стадо хрантутници, населяващо МВР, които не могат да свършат нищо полезно, няма как да се оправи проблема, затова и аз твърдя, че той на първо място е точно там. Не в бързите, бавните, старите или каквито и да е коли.
Grizacha ot Razgrad
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#19] от "Darth Plagueis":
Цената която е в момента.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1428 НеутралноДо коментар [#49] от "mentra65":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКА95 към момента е 2.14лв. Точно преди година цената му беше 2.51.
Януари 2014 беше 2.58, а в края на януари 2015 заредих дори на 1.78.
Сигурен ли си кой точно се качва на кола и кой не?
papуre
Рейтинг: 812 Неутрално[quote#22:"angelboy8008"]Няма магистрала Струма през дефилето, няма Хемус след Ябланица, Марица още не е готова.
Чакай да ги пуснат да видим. [/quote]
Ами би трябвало да има . Ако се съди по производството на фабриката на трикольори. Три - четири години работеше само за производство на лентички . Пък непрекъснато гърмяха и радио, телевизия и преса - ново рязане . Даже по едно време бяха тръгнали и към морето - мержелееше им се Лунната пътека . С переспектива и за Млечния .
Grizacha ot Razgrad
Рейтинг: 616 ЛюбопитноДо коментар [#50] от "Darth Plagueis":
В момента цена на Лукойл бензин 2.16лв. дизел 2.29лв.това ли са ниските цени и какво ми сравнявате преди,да преди 5г.цената беше наполовина.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1428 НеутралноДо коментар [#52] от "mentra65":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСравнението е на база Януари-Февруари за 2014 и 2015. Дали не е съвсем логично сравнението за цените на горивата да е за същия период, или това е леко надценяване от моя страна?
papуre
Рейтинг: 812 Неутрално[quote#31:"Darth Plagueis"] Т.е., не знам кои са тъпаци и кои не са, но със сигурност твърдението, че наличието на магистрали спасява живот е вярно. [/quote]
Ами според мене изобщо не е вярно . Парите от еврофондовете не се дават за построяване на магистрали или третокласната пътна мрежа . Дават се за УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ , на Републиканската пътна мрежа . И самото твърдение че по магистралите / които не съществуват де факто /стават само 5% от смъртните случаи , сочат къде е проблема . В лошото състояние на първокласната и третокласна пътна мрежа . Което е
избягнато от държавници - умници в другите държави . В Австрия например . Още повече , че според Европейските стандарти след построяване на магистрала и въвеждане на ТОЛ- такса е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО успоредно / не точно , естествено / с магистралата да има и ПЪРВОКЛАСЕН път до същите места , до които води и магистралата . И умните държавници правят точно това - с Европари си правят Републиканската мрежа , а магистралите се ДОФИНАНСИРАТ с Европари . И затова магистралите убиват - защото изяждат парите за останалата пътна мрежа . Факт е - там са масата убити от катастрофите . Ти го казваш. Значи там е проблема . Тъпаците да поумнеят и да го решат .
shileto
Рейтинг: 1114 НеутралноСамо като си помисля и какво ще стане като почнат да излизат мотористите. Вече няколко дена първите говеда правят скоростни отсечки
dc_ken
Рейтинг: 265 НеутралноСпоред мен за този тревожна статистика допринася и народопсихологията. В България притежанието на МПС се счита за признак на висок социален статус. Всеки се чувства длъжен да има кола, а подобна покупа не е свързана с почти никакви отговорности. В развитите държави например, за да си купиш кола трябва да докажеш, че имаш къде да я паркираш. Повечето коли са в плачевно техническо състояние. Всеки мизерник може да отдели 2-3 хиляди лева за някой таралясник на 200 000 км. (кола под 100 000 км. се счита за 'нова'), макар и рядко да може да отдели повече от 30 лв. за бензин. Който не кара с превишена скорост и спазва ЗЗП веднага бива заклеймяван като 'мухльо' или 'неделен шофьор'.
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#48] от "Darth Plagueis":
Какъвто народа, такова и МВР-то му. Конкретно какво предлагаш - да махнем КАТ и МВР и да настъпи самоуправление ли? Това може и да е по-добро, но тогава съвсем никакъв контрол няма да има, нито на скорост, нито на нищо. Разбира се, това може да дисциплинира хората да се самоуправляват на пътя, но не се знае, по-скоро ще се въведат нови правила на пътя - по-скъпата кола е с предимство.
Роси
Рейтинг: 7980 НеутралноКато дават книжки на разни неграмотни малоумници.А за тези,които им ги дават, няма никакви последствия.
Trifon
Рейтинг: 290 НеутралноДо коментар [#10] от "peni_nikol.53.":
Навсякъде е - в моя квартал в софия всички кръстовища са нерегулирани, но никой не е и чувал дори за дясностоящиия. Карат направо и са с предимство. Най-смешно беше като се разправях с един такъв - при това разносвач на пица. Що не спираш бе, аз съм с предимство! А защо да си предимство? Защото съм по улица с предимство! А къде е знака за улица с предимство? Ами няма, ама ти имаш знак (вижда го в гръб знака ми, кръгъл, за задължителен завой наляво). А ти знаеш ли как изглеждат знаците, които ме задължават да ти дам предимство (междувременно сме стигнали до знака)? Ами ето ти трябва да завиеш, затова аз съм с предимство! Естествено, че трябва да завия (кръстовището е Т-образно), но съм ти отдясно, затова съм с предимство. Какво като си ми отдясно, аз съм направо и съм с предимство! Записах му номера, ама какъв е смисъла, като на следващия ден на същото място изчаках 3 коли и се опитах да мина пред 4-тия - освирка ме и ускори, добре, че аз бях готов да спра.
tribiri
Рейтинг: 948 НеутралноДо коментар [#16] от "Bulgarische Motoren Werke":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Блъснати пешеходци, които са пресичали кръстовища по диагонал говорейки по мобилния!
Крайно време е наистина да започнат да глобяват и пешеходците!
Peni Nikol
Рейтинг: 6960 НеутралноДо коментар [#59] от "Trifon":
Съпруга ми сега на 65 г. е професионален шофьор от казармата и разликата с младите шофьори е от тук до небето. Аз имам книжка от 23 г. но от години не шофирам от страх. За това са и множеството катастрофи по пътищата.
tribiri
Рейтинг: 948 НеутралноДо коментар [#59] от "Trifon":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Дори и това не най големия проблем! Най-големия проблем са мутреските с джипове, които си мислят, че ако пуснат мигач вече със сигурност имат предимство, а ако не пуснат е почти сигурно.
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#59] от "Trifon":
Напиши кръстовището, може някой екип да реши да го посети. За такива случи си има решение - проверочен. Друг е въпроса дали е добре регулирано то ако единият път изглежда много по-главен от другия и следва да има знаци, но някой ги е спестил.
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#59] от "Trifon":
Алтернативният вариант е да мислим нов правилник за нискоинтелигентни.
Kotarak
Рейтинг: 767 НеутралноПроблемът не е толкова в контрола, колкото в това, че автопарка остарява ужасно. Остарява бавно, но сигурно. И много хора нямат пари за ремонти, което прави колите още по-опасни. Вчера ми казаха цена за смяна на предни амортисьори на корса модел 97 от 300 лв. Нямам тези пари в момента и ще карам така докато ги намеря. А това е опасно. Осъзнавам го, но нямам избор. А обикновено не спестявам никакъв ремонт свързан с безопасността. Колко ли други коли се движат със спестени ремонти?
Kotarak
Рейтинг: 767 НеутралноОнзи ден пътувах с едно такси, рядко ми се случва, обикновено съм с колата, но това такси така взе кръговото на Руски паметник, че ме смая. Казах му, че това кръгово много го мразя и той се съгласи, че много друсало, било ужасно.
Докато минавахме вътре в кръга, таксито продължи да си кара, въпреки навлизащите коли, а там няма знаци за предимство, което означава, че влизащите са с предимство.
Обърнах внимание на този факт, а таксиметъра почна да говори, че който е в кръговото е с предимство. Казах му, че е така, ако има знак, а тук няма. Което означава, че дясностоящия навлизащ в кръговото е с предимство.
Таксиметърът беше като застрелян. Усетих се асимилира новината и дори си е спомнил стари случки в това кръгово и изведнъж каза:
- Прав си, действително, след като няма знаци, дясностоящия е с предимство.
И май научи нещо от мен. Дано да кара следващия път по правилата.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1428 НеутралноДо коментар [#57] от "Anonymous":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАко трябва да съм честен, това да няма МВР и КАТ е доста изкушаващо. Имайки предвид, че тая сбирщина е основният генератор на почти всички престъпления у нас, краткосрочният ефект със сигурност ще е положителен.
Ясно е, че такава институция трябва да има, но е редно, щом ще ги храним, поне да вършат работа. Тези хрантутници дори нямат идея какво причинява катастрофите, те не знаят какъв е проблема, но щели да го решат..
FTA
Рейтинг: 395 Неутрално[quote#2:"chicago514"]Според милицията като се въведат камерите,катастрофите ще намалеят. [/quote]
Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.Да и аз това се чудех - "Тяхното не достатъчно използване е и една от причините за ръста на катастрофите", това е даже заключението в случая си е на "Дневник", без да се основава на факти. Като се сетите къде са камерите - по булевардите на София и като се сетите къде се трепят - по селските пътища ви става ясно каква дебилщина е това твърдение. Не че имам нещо против камери да заменят маймуните по патрулките.
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#67] от "Darth Plagueis":
Затова и аз така бързо приех и предложих конкретно идеята, защото подбна е и моя от много време, основно за МВР по отношение на следенето, комуникациите, репресиите по политическа линия, изобщо неоправданите репресии, като тук естествено можем да добавим и съда и прокуратурата, които са още по-излишни, които могат да бъдат заменени със самоуправството, което трябва да се приеме със закон, което е и най-древната форма на правосъдие и носи повече справедливост.
olimpipanov
Рейтинг: 1013 Неутрално<<Проблем са и по-честите случаи, в които зад волана застава неправоспособен шофьор или шофьор с отнета книжка. >>
Изменение на закона в смисъл че ако е извършено ПТП с тежки травми или смърт се приема че е предумишлено престъплението и нещата ще заспят. Същото за алкохол и дрога.
musashii
Рейтинг: 782 НеутралноПричините за повишеният брой жертви са няколко.Първо повишеният трафик,второ лошите пътища и трето най-важно са некадърните и самонадеяни шофьори.Не могат да преценят разстоянията и скороста си и последиците са катастрофи.Напоследък все по-често автомобили управляват жени и цигани,които са много некадърни шофьори.Миналото лято на Тракия една такава шофьорка едва не ме уби и само бързата ми реакция ме спаси.Аз карах в лявата лента и задминавах нейната кола.В аварийната лента имаше спрял камион.И тая патка явно се притесни от камиона,че няма да се размине и навлезе в моята лента.Добре че навих волана и обрах боята на мантинелата иначе при скорост от 130 км/ч сигурно щях да стана на кайма.
Pandipool
Рейтинг: 545 НеутралноСпоред мен трябва да се увеличат драстично глобите и СЪБИРАЕМОСТТА им. Човек най-лесно влиза в правия път с бой по джоба. Именно затова в чужбина не сме джигити (пак има някои други но драстично по-малко).
Пътищата ни са лоши, маркировката не е добра (в други държави е светлоотразителна), знаците са изпочупени, а и много важно нещо е културата на шофьора - тук всички са по-добри от Алонсо и по-важни от принца на Монако.
Вчера гледам на един паркинг поне 20 места парзни и то до инвалидно място, а на него паркирал автомобил без стикер.
Жертвите ще се увеличават, докато не се вземат мерки! Високи глоби и висока събираемост! Автоматизиране на процеса с камери и съкращаване на персонала на МВР! Ако и тях ги санкционират, както подобава - с лишаване от пенсия и уволнение, ще бъдат доста по-стриктни. Този преход няма да трае много време, ще бъде болезнен за шофьорите, но е единствения начин да станем цивилизовани водачи, а и майките,които оплакват децата си ще бъдат по-малко!