Активисти подадоха сигнал до Брюксел за некачествен ремонт с европари в София

Активисти подадоха сигнал до Брюксел за некачествен ремонт с европари в София

© Спаси София



Неправителствената организация "Спаси София" е изпратила сигнал до европейските институции за некачествен ремонт на трамвайното трасе по бул. "България" в столицата, извършено миналата година. Според тяхна проверка, придружена от снимки, няколко месеца след реконструкцията на мястото има "мърлявщини".


"Най-"впечатляваща" е спирка "Тодор Каблешков". Изпълнената там отводнителна шахта не е укрепена, а строители, проектанти, строителен надзор и приемна комисия са сметнали за достатъчно единствено монтирането на парче пластмасов елемент, което да крепи земната маса, паветата и чувалите със строителни отпадъци, които са погребани под пероните", пише на сайта на "Спаси София". Според тях по трасето има ръждясали решетки, откъртени плочки, изсъхнал жив плет, счупени пана на навесите, безобразно наредени павета, опасно изградени шахти и счупени релси.


Фирмата изпълнител на ремонта за 6.9 млн. лева без ДДС е "СК-13 Трансстрой", а строителният надзор е направен от общинската фирма "Софинвест".




Сигналът е изпратен до Европейската служба за борба с измамите (OLAF), еврокомисаря по регионалните политики Корина Крету и зам.-председателя на Европейската комисия Кристалина Георгиева с ресор бюджет и човешки ресурси. Както и до следните експерти от техните екипи: Йоана Рус – отговаряща за България; Габриел Онака – координатор с ОЛАФ и съвет на одиторите; Елизабет Вернер – финансов контрол и координация; Димо Илиев – имплементация на Финансова рамка 2007 – 2013; Ангелина Грос-Чорбаджийска – връзки с ОЛАФ и антиизмами.


 

"Обръщаме се към вас с изключително притеснение за начина, по който Столичната община разходва европейски средства за реконструкция на трамвайно трасе с изключително незадоволителни резултати. Името на проекта е "СТОЛИЧНА ОБЩИНА – ПРОЕКТ ЗА ИНТЕГРИРАН ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ В СОФИЯ". Той е одобрен за финансиране през юли 2011 от УО на ОПРР в съответствие с чл. 39 на ЕД 1083/2006. Проектът е с общ бюджет 62 624 000 евро, от които 50 милиона са безвъзмездно финансиране по ОПРР и 12 624 000 местно финансиране", пише в сигнала на "Спаси София". Ремонтът на трамвайното трасе е компонент 8 на проекта.


Активисти подадоха сигнал до Брюксел за некачествен ремонт с европари в София

© Спаси София

Строителните работи са започнали на 5 март 2014 г. с първоначален срок за завършване от 97 дни. В действителност, след две удължавания на срока, линията бе въведена в експлоатация на 15 юли 2014 г. със значително забавяне (38% по-дълъг период от първоначално разчетения в проекта). "Бихме искали да отбележим, че второто удължаване бе предприето с цел отстраняване на строителни дефекти. Според Любомир Христов – зам.-кмет по транспорта на Столичната община, в този период фирмата изпълнител би трябвало да е отстранила всички констатирани дефекти, за да може обектът да отговаря на високите стандарти на качество на ЕС."


"Дневник" изпрати въпроси до Столичната община по казуса.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK