Радан Кънев: Пристанище в "Максуда" е градоустройствено безумие за Варна

Радан Кънев

© Жасмина Иванова

Радан Кънев



Преместването на контейнерния терминал във Варна пред циганския квартал "Максуда" е поредно градоустройствено безумие. Това каза днес по време на пресконференция в града лидерът на ДСБ Радан Кънев.


"В това намерение прозира единствено желание да се направи нещо много скъпо, за да може и да се открадне много", каза Кънев.


Според него няма никаква причина да се проектира нов контейнерен терминал в блидзост до центъра на Варна при положениe, че в пристанищата Варна-Запад и това на ТЕЦ-Варна съществуват достатъчно свободни кейови места.




"Искрено вярвам, че след десет години "Максуда" няма да изглежда по начина, по който изглежда сега, каза още Кънев във Варна. Това е част от централната зона на града и цел на всяка администрация трябва да бъде да я превърне в добра градска част, а не да я затапва с проект, от който някой да усвои милиони".


Схема на разположението на сегашното варненско пристанище (в жълто) и бъдещият интермодален терминал (в червено).

© Maritime.bg

Схема на разположението на сегашното варненско пристанище (в жълто) и бъдещият интермодален терминал (в червено).


Пресконференцията на Кънев съвпадна по време с тази на депутатът от левицата Ангел Найденов. На нея председателят на градската организация на БСП във Варна Борислав Гуцанов похвали министъра на транспорта Ивайло Московски за това, че е подписал договор за започване на проектирането на новия интермодален терминал в града.


"За първи път има приемственост в политиката, което не се е случвало през последните години", каза Гуцанов.


Интермодалният терминал в района на град Варна трябва да осигури качествено нови логистични възможности за претоварване на товари между трите вида транспорт: морски, железопътен и автомобилен със съответните технически и технологични комбинации между тях.


Конкурсът за избор на изпълнител, който да изготви работен проект за новия терминал беше обявен на 30 април м.г. Прогнозната му стойност беше 12 млн. лв. без ДДС, а максималният срок за изпълнението му - 9 месеца. За участие в конкурса документи подадоха седем обединения от фирми.
В средата на май тогавашният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в правителството на Пламен Орешарски Данаил Папазов заяви, че е напълно реалистично интермодалният терминал във Варна да бъде изграден в рамките на три години след издаването на строителните разрешения.


В първите дни на септември м.г. обаче служебният министър на транспорта Николина Ангелкова съобщи, че проектът за изграждане на интермодален терминал във Варна ще бъде спрян, а като причина за това бе посочено, че до 15 септември процедурата по възлагането на обществената поръчка няма да е приключила и няма да може да бъде избран изпълнител.
Като част от мерките на правителството за икономия на средства от държавния бюджет бяха прекратени и всички проекти, които трябваше да бъдат финансирани по Публичната инвестиционна програма "Растеж и устойчиво развитие на регионите".


Според възложеното проектиране новият терминал на Пристанище Варна трябва да се намира на юг от жп линията Варна – София в близост до някогашната текстилна фабрика "Христо Ботев" и няма да засяга урбанизирана територия. Пътната инфраструктура за обслужването му трябва да изведе товарния трафик извън централната част на Варна.


Схема на пристанище Варна - Изток

© Пристанище Варна

Схема на пристанище Варна - Изток


Проектът предвижда да бъде изградена кейова стена с дължина над 1 км.на която да могат едновременно да бъдат обработвани до 6 плавателни съда. Корабните места на новото варненско пристанище трябва да са специализирани за обработка на контейнери и товарене на зърно. Трябва да бъдат изградени и допълнителни пристанищни мощности за обслужването на типични за региона товари.
В условията на обявения през април м.г. международнен конкурс за избор на проектант е включено и изискването за изработване на два идейни проекта за изграждането на зона за спорт, туризъм и развлечения на мястото на сегашното пристанище Варна–Изток.

Коментари (144)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Кметът е от Г"Е"РБ.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  2. 2 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    "Поредно градоустройствено безумие" като акцентът трябва да бъде поставен на "поредно"!

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  3. 3 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    това румънците го направиха преди години и лапнаха големия контейнерен трафик ,сега тепърва ние ще правим терминал ,пък тепърва къде ще бъде и как ще бъде ,а навремето бяхме първите ,които организирахме Варна Иличовск с железопътен терминал и пълни фериботи ,а сега какво ,нищо .

  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    Голяма говорилня.Затова четири милиона не гласуват.

  5. 5 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 541 Неутрално

    В Максуда не е ли пълно с цигани?

  6. 6 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Брей стария морски вълк разбирал и от пристанища. Радане , по добре коментирай какви ги върши другия гениален реформатор в Дунарит

  7. 7 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Какво ще стане със сегашното пристанище?
    Мисля, че там трябва да се търси причината за всичко това.

  8. 8 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 541 Неутрално

    По добре скъп проект отколкото нищо.Пристанищата са най важни за БГ , от там влизат и излизат най много стоки и товари!

  9. 9 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    До коментар [#8] от "adam1966":

    няма лошо ,да построят и космодрум за летящи чинии в Максуда ,без това партииния лидер няма къде да каца

  10. 10 Профил на today
    today
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Това е проект на ТИМ, така че БСП са взели някой лев и затова са ЗА.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  11. 11 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1707 Неутрално

    [quote#8:"adam1966"]По добре скъп проект отколкото нищо.[/quote]
    По-добре обмислен проект отколкото скъп. Ако новия проект ще е с капацитет равен или по-малък от сегашния ми изброй причините поради които трябва да се направи?

  12. 12 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Пристанище Варна, както и канала към Белослав и Девня са много добре проектирани и изградени.Остава само да ги благоустрояват и поддържат.По-добре да обновят Морска гара Варна, защото Бургас обновиха тяхната, заради туристите

  13. 13 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    [quote#1:"socialen"]Кметът е от Г"Е"РБ.[/quote]
    "...На нея председателят на градската организация на БСП във Варна Борислав Гуцанов похвали министъра на транспорта Ивайло Московски за това, че е подписал договор за започване на проектирането на новия интермодален терминал в града..."

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  14. 14 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Това ли са великите реформи?

  15. 15 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    До коментар [#8] от "adam1966":

    Вероятно защото си стоят празни. Някой може ли да покаже разчет обосноваващ нуждата от този терминал? Да припомням ли някои светли постижения в тази насока? като пристанището дето го строиха за блаженно починалото Кремиковци. Много необходимо. Та чак взехме заем.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  16. 16 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1643 Весело

    [quote#5:"sam_vimes"]В Максуда не е ли пълно с цигани?[/quote]
    Ти да си видял един циганин там на склона да има "натурален" акт бе бате? Ся кат ги погнат тимаджиите ти да видиш...

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  17. 17 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivan ivanov":

    Варна няма нищо общо с Констанца като география... залива на Варна е специфичен и не предполага да се случва такъв поток от кораби, тясно пространство е... Бургас е по удачен вариант , заливът им е по подходящ за целта. Варна може да се развива в туризма. Яхтен туризъм... да си облагороди непипантия с години пасажерски терминал...

  18. 18 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Радане, внимавай! :
    "Максуда" е градоустройствено безумие за Варна...
    Всичко останало е след това!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  19. 19 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Предпочитам да построят втори мост над канала пред това .
    Но Варна определено изпитва нужда от сериозни проекти и сериозен бизнес . В момента се задушава в собствения си далаверо-тимаджийско-евтинотуристически сос !
    И ако почнат проектите , да има публичин контрол . В града се поставят рекорди по комисионни - 200 метра преасфалтиране с тротоарите може да струва 4.5 млн лв ...

  20. 20 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 705 Весело

    До коментар [#8] от "adam1966":

    "По добре скъп проект отколкото нищо.Пристанищата са най важни за БГ , от там влизат и излизат най много стоки и товари!"

    Тъй, тъй, скъп проект, много пари в посока свинефермата...как добре ги знаете тези неща...

  21. 21 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Наистина трябва да си пълен градоустройствен профан за да предложиш пристанище Максуда. Хората се чудят как да изкарат подобни обекти от града, нашите капацитети ще правят контейнерно пристанище на 10 минути пеша от центъра. Царе сме на проекти "БелеНе".

    Браво на Радан Кънев. Както винаги точен и разумен.

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  22. 22 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8452 Неутрално

    Мая Манолова няма ли да каже нещо по въпроса.ГЕРБ +БСП стоят във Варна зад един скъп проект,много подходящ за крадене.

  23. 23 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3861 Неутрално

    Радан Кънев е прав.Такива проекти трябва да са част от национална стратегия за развитие и растеж !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  24. 24 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2644 Любопитно

    Има ли област, в която този говорител в оставка да не е е в стихията си ?

  25. 25 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Каквото решат от ТИМ - това ще е.

  26. 26 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Дано да те чуят, Радане!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  27. 27 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Проектът предвижда да бъде изградена кейова стена с дължина над 1 км.на която да могат едновременно да бъдат обработвани до 6 плавателни съда...
    --------------------
    Какъв ще е максималния тонаж на корабите,Радане???...там е ключа за бараката...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  28. 28 Профил на Въглерод
    Въглерод
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Радан разбира от шипинг колкото баба Гицка от село Гинци от молекулярна биология. Нито Варна-Запад, нито ТЕЦ-а могат да отговорят на нуждите на вноса и износа заради газенето в каналите и еърдрафта.

  29. 29 Профил на kolev_l
    kolev_l
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И Радан Кънев, и великите коментатори по-горе, да направят справка с Общия устройствен план на Варна и къде е предвидено да се разшири/премести пристанището. Къде бяха реформаторите, псевдо демократите и великите коментатори, когато този план се изготвяше и обсъждаше и приемаше ... преди 5-6 години?!?... Къде пък сега е анализа, че Варна - запад, до което има 15 км. езеро и канали, които се драгират непрекъснато и са по-плитки от Варненското езеро и залива, може да поеме целия трафик, щото имало свободни места?!... Сега всички, пост фактум много знаят да коментират и да правят "анализи" и тежки изказвания... Ей така, по принцип... за да не се случи нищо... Ей затова не върви нищо в страната ни и особено във Варна - заради "оня" акъл на българина дето му идва впоследствие... и за да си обясняваме по двайсет пъти едно и също, докато всеки чул-недочул вдене най-накрая и каже "ааа, да бе!".. А Констанца си дръпна трафика и прави пари... от години! Ние да продължим да умуваме дали все пак не е по-добре да преместим пристанището във Виница... че гледката е по-хубава!

  30. 30 Профил на zh Vulchev
    zh Vulchev
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#21] от "Bulgerman":

    Правят контейнерно пристанище след корабостроителния завод, кораборемонтния завод, срещу корабно режище, до друг терминал за насипни товари, под циганската махала, до пътя през който минава голяма част от транзитният трафик в посока Бургас, на място, което всички които познават варненското крайбрежие познават като сухото пристанище. Няма по-евтин вариант, защото там има дълбочина и част от насипа е отдавна направен.

    zhv
  31. 31 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#8] от "adam1966":
    Също през тях се внася най-много контрабанда и се изнася национален доход, ДДС измами, фиктивни износи....

    Русия- проказата на планетата Земя.
  32. 32 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#31] от "chichka":

    Това е друга бира,дай сега да няма нови пристанища та да няма контрабанда!

  33. 33 Профил на Gai-jin
    Gai-jin
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Хората по света изнасят индустриалните пристанища и товарните терминали извън градовете, за да могат оптимално да изградят инфраструктурата и прилежащите пространства, а във Варна искат да направят това почти срещу централната зона.
    Браво, другари!
    Направете още един терминал и на Златни пясъци. После на Св. Константин и Елена. Зер, бетонирахте плажовете, сега защо да не ос*р*те и всичко наоколо.

  34. 34 Профил на sortero
    sortero
    Рейтинг: 221 Неутрално

    "В това намерение прозира единствено желание да се направи нещо мног скъпо, за да може и да се открадне много" Р. Кънев
    Частни инвеститори, частно изпълнение, с лични финанси, не от държавния бюджет, пристанище на частни компании.

  35. 35 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1849 Любопитно

    [quote#33:"Gaijin"]искат да направят това почти срещу централната зона[/quote]

    става дума за проект, а не за строителство... гербавите ще бутне едно рамо на ортаците от тим... а по-нататък не е ясно... то от тая статия как ли па да разбере нещо човек


    "Дружество, в което мажоритарен собственик е варненската група "Химимпорт", е спечелило поръчката за проектирането му за 8.7 млн. лв., става ясно от регистъра на обществените поръчки.

    Поръчката за избор на проектант бе започната без да са ясни източниците на финансиране за самото строителство, както и цената му, която трябваше да бъде определена от техническия проект.

    Така на 27 февруари 2015 г. е избран изпълнител, който да проектира изграждането на интермодалния терминал. Това е регистрираното по Закона за задълженията и договорите дружество "Енергопроект – Роял Хасконинг". То печели поръчката с цена от 8.7 млн. лв. без ДДС при прогнозна стойност от 12 млн. лв. В търга са участвали общо 7 консорциума, става ясно от регистъра за обществените поръчки.

    В обединението с равни дялове участват регистрираното в Холандия дружество "Роял Хасконинг" и българското "Енергопроект", чийто мажоритарен собственик е варненската група "Химипорт".

    Двете компании трябва да изготвят проекта за преместване на товарното пристанище в срок от 9 месеца."

  36. 36 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1849 Любопитно

    [quote#34:"sortero"]Частни инвеститори, частно изпълнение, с лични финанси, не от държавния бюджет, пристанище на частни компании. [/quote]
    какви 5 лева бе... става дума за обществена поръчка за проектирането на поредния балон... очевидно пусната специално за тим... вие изобщо можете ли да четете... къде ви събира кралев такива?

  37. 37 Профил на sortero
    sortero
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#36] от "extraCACA":

    точно, великолепна новаторска идея

  38. 38 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1849 Весело

    [quote#13:"Храбър"]Гуцанов[/quote]
    ма много важно какво бил казАл червения палячо... гледай кой какво прави - Ангелкова по време на служебното правителство спира поръчката, идват гербавите и пак я пускат а междувременно се задават едни избори... какво ти говори това?

    Изобщо, тая буля доста добре се очерта от чия квота е

  39. 39 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Съжалявам да го кажа, но контейнерно пристанище няма да има. Виж да се откраднат парите за проекта - може.
    Оператор на контейнерното пристанище в Констанца е една от най-голямите в бранша компании в света. http://www.csct.ro/en/ http://web.dpworld.com/about-dp-world/ при нас ТИМ. Моля?
    Направиха шефът на пристанище Варна Данаил Папазов министър на транспорта и пак нищо, освен проект за ТИМ. Моля?
    Някой да е виждал изобщо пазарна и техническа обосновка? Някой да е казал, че сравними кораби с тези в Констанца могат да навлезат под Аспаруховия мост и навътре? Моля?

    За потенциалния стокооборот не питам. Ако става дума за 40-50 контейнера с контрабанда на ТИМ, не си струва националното усилие. Да ходят да си купят две три смени румънски митничари.

    Четете пък после мислете. И без това не го решавате. В края на краищата Радан Кънев е прав. Кух проект за точене на някакви пари. Много пари. Поне за нас.

    Constanța South Container Terminal (CSCT) (Romanian: Terminalul de containere Constanţa Sud) is located in the Port of Constanţa, 170 nautical miles (310 km) from the Bosphorus Strait and 250 kilometres (160 mi) from Romania's capital Bucharest.[1] It is the largest container terminal in the Black Sea area having an annual traffic capacity of 1,500,000 twenty-foot equivalent unit (TEUs).[2] Located on a plot of land of 31 hectares (0.31 km2) the terminal has an additional 39 hectares (0.39 km2) for expansion that would increase the traffic up to 4,500,000 TEUs.[3] The container terminal is currently under expansion as of August 2009. The expansion will add another 10 hectares (0.10 km2) of storage space and increase the quay length by 510 metres (1,670 ft).[3] After the expansion the terminal will be capable of handling around 1,700,000 TEUs.[4] The terminal is owned by the Dubai based company Dubai Ports World.[3][5]

    Ето още. Сравнете оборотите с Констанца за да видите, че само си говорим http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1996225

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  40. 40 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1849 Весело

    [quote#29:"kolev_l"]когато този план се изготвяше и обсъждаше и приемаше[/quote]
    от тпо варна нали така... които пак са тим, нали така

  41. 41 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#39] от "Bulgerman":

    ... праФ си... проекта закъсня с повеке от петна'есе гОдин... оператора отиде у Констанца... сЯ е сал за крадене. А Радан спеше три месеца... поне сА събуди.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  42. 42 Профил на sonyad
    sonyad
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#30] от "zh Vulchev":

    Там е дълбоко,обаче под Аспаруховия мост ,при постоянно дълбаене е около 12 метра. Фериботите са долу-горе толкова.
    Размерите на пристанищата в констанца и Варна са несравними,коллото и да не ми се иска да е така.

  43. 43 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#32] от "adam1966":
    Естествено, че нямам това предвид. Новото пристанище, ще е с 1 км кейова стена!!!! Какви и колко корабчета ще застават там? Яхти и скутери?
    Цялото мероприятие е за усвояване на средства и да си направим частно неприкосновено място за контрабанда от Раша.
    След като в Бургас от яхт-клуба на НХК стана частно пристанище извън юрисдикцията на държавата, сега и у Варна да направим по-голямо.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  44. 44 Профил на licemerka33
    licemerka33
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#22] от "rosiraycheva50._":


    До коментар [#38] от "extraCACA":

    Точно Гуцанов е човека,който гуши и от контрабандни цигари и от всякакви далавери!Иначе е честният и неопетненият.....

  45. 45 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    Забелязвате ли как мисли типичният етатист? Едно решение е безумно и скъпо, той знаел друго решение с държавни пари. Единственото нещо, което е абсолютно табу, е това държавата да се откаже да товари контейнери и пренасипва въглища, да обяви една концесия и да си прибира таксата.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  46. 46 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#42] от "sonyad":
    За сравнение изобщо не говори. Няма как да сравниш НАСА с клуба по моделизъм в пионерския дом!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  47. 47 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4060 Весело

    Просто "гениална идея"!Ромите ще имат страхотно поле за изява и развитие в професионалната кариера на краденето-!

  48. 48 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    ТИМ изоставиха стадиона, сега пристанище щели да строят. Значи там има МНО-О-О-ГО за крадене. А Калфин ще докара руски специалисти - IT и рускоговорящи специалисти..

  49. 49 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4060 Весело

    До коментар [#5] от "sam_vimes":
    +++++++++++++++++++++
    По-точно бъка от РОМИ/не за друго,ами защото ще ни обвинят в расизъм/-!Там е Махалата.................и там става Веселбата...........-

  50. 50 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    [quote#45:"cinik"]да обяви една концесия и да си прибира таксата. [/quote]
    То и летищата са дадени на концесия, но никой не знае какво дават ТИМаджиите.

  51. 51 Профил на nikivan
    nikivan
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#45] от "cinik":

    Добре казано... Ако се намери инвеститор, който да финансира поне 1/2 (минимум) от проекта, държавата нека да съдейства, ама да се дават едни пари от джоба на данъкоплатеца си е безхаберие, без значение къде се намира - ако искат в космоса да си го правят, ама да извадят парите... Не съм запознат в детайли с конкретния проект, но от това, което съм чувал няма нищо лошо да се направи (важно е кой ще плаща). Даже и в Бургас бяха, казали, че има подобен проект, който се работи...

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  52. 52 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4060 Весело

    До коментар [#48] от "historama":
    А кой ще е отговорен за превода от цигански/пардон ромски/................?Защото "Максуда" е пълно с мургави сънародници ..................и ако се започне да се строи там ще има голям проблем с т.н. кореняци от "Максуда"-!

  53. 53 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4060 Неутрално

    До коментар [#50] от "historama":
    Мутрите не дават,а само вземат!

  54. 54 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 505 Гневно

    Тоя ли ще каже? Много лесно се изказва на чужд гръб... И как точно ще изглежда циганския квартал след 10 години? Поне официално се твърди, че замята си има собственици реститути, но никой не се наема да изрине гетото от там. Та това е почти центъра на града, на една крачка от пристанището и първото нещо, което се вижда от влака? И трябва да бъде изкуствено поддържано гето на езерото? Хората на морета и езера правят паркове, застроени или не, а сега там човек и през ума няма да му мина да се доближи даже, освен ако не живее в кочината.....

  55. 55 Профил на ermack
    ermack
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Г-н Кънев, в случая сте абсолютно прав - безчинствено безумие с цел усвояване. Редно е да се разгласи и даде отпор.
    Интересно ми е обаче как бихте класифицирали предложението на колегата ви "реформатор" - Дунарит да мигрира бизнеса си през посредници за да избегне проблема с незнайно защо отнетия лиценз!?

  56. 56 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    [quote#28:"Въглерод"] Нито Варна-Запад, нито ТЕЦ-а могат да отговорят на нуждите на вноса и износа заради газенето в каналите и еърдрафта. [/quote]
    10 м газене и 40 височина над водолинията са достатъчни за корабите които оперират в Черно море

  57. 57 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Гледам, че коментиралите горе сякаш не са били във Варна - сегашното полуразпаднато товарно пристанище е в ЦЕНТЪРА на града. Островът е пълно ръждясало гето. Идеята е товарното пристанище да ИЗЛЕЗЕ от центъра на града. Кой ще го финансира? Преди едно десетина години Япония беше одобрила кредит за започване на точно тази дейност, но .... политиците ни се направиха на малоумни. Тогава японците (може и погрешно) бяха решили, че има защо да се инвестира в изнасянето и ремонта на сегашното пристанище. Мисля, че преди две години, официално се отказаха да отпуснат кредита с основание, че проектът не тръгна и не тръгна.

  58. 58 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Варненци за България са като гърците за Европейския съюз.

  59. 59 Профил на pak_pitam
    pak_pitam
    Рейтинг: 383 Неутрално

    Все си мисля, че Радан трябва да намали малко приказките на ангро, все пак не може да разбира от всичко !

  60. 60 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 594 Неутрално

    "Автентично десните" - "против" създаването на бизнес и "за" насилственото отнемане на парите на хората и влагането им в съмнителни частни фондове на "наши другари"! Изключително съм впечатлена от др. Кънев!

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  61. 61 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#59] от "pak_pitam":

    То не е нужно да си експерт за да разбереш , че въпроса е да се похарчат държавни пари , при условие , че вече има пристанище.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  62. 62 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 359 Неутрално

    "В това намерение прозира единствено желание да се направи нещо много скъпо, за да може и да се открадне много", каза Кънев.
    -----------------------------------

    Кънев, откога разбираш от градоустроиство? Кога стана специалист по пристанища?

    А знам откъде знаеш, че от проекти може да се краде, жалкото е, че няма да сте вие!

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  63. 63 Профил на pak_pitam
    pak_pitam
    Рейтинг: 383 Неутрално

    До коментар [#61] от "Няма дясно в България":

    То и едно време в България имаше т.нар. автомобил МОСКВИЧ, ама народът все искаше нещо по-добро !
    Нищо лично, само се огледай в коя година живееш !

  64. 64 Профил на pak_pitam
    pak_pitam
    Рейтинг: 383 Неутрално

    До коментар [#61] от "Няма дясно в България":

    То и едно време имаше в България автомобили марка Москвич, ама на народа все му се искаше нещо по-добро!

    Нищо лично, но само се огледай, в коя година живееш !!!

  65. 65 Профил на pak_pitam
    pak_pitam
    Рейтинг: 383 Неутрално

    съжалявам, повторих си коментара излишно !

  66. 66 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Само да спомена, че преди години бяхме излезли с една яхта из езерото и докато си хапваме и пийваме юнашки заседнахме. Мястото беше точно срещу Максуда, мининум 100 метра навътре от брега, а газенето на яхтата чудовищните 1,5 метра. Можете да си представите, колко е дълбоко там езерото и какво огромно количесто пясък трябва да се издълбае, за да стане там годно за акостиране на големи кораби. Радан е прав в случая.

  67. 67 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#64] от "pak_pitam":

    Точно , щото живея във години по напред от вас за мен най-удачното решение е да си го построят сами.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  68. 68 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 573 Весело

    Сакън, Радане - ще преместят идеята си и на спирка "Журналист" ще го опънат . За харчене на чужди пари - много акъл не требе...

  69. 69 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#13] от "Храбър":

    Оппа! Това не го знаех! Моля коментаторът да ми изтрие коментара (, че ще ми се кара шефът!)

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  70. 70 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [quote#66:"primaxm"]Можете да си представите, колко е дълбоко там езерото и какво огромно количесто пясък трябва да се издълбае, за да стане там годно за акостиране на големи кораби. [/quote]
    Господине, излезте от подмолите на попчетата и се огледайте малко какво става по света. Хората правят изкуствени острови в океана, за да привличат бизнес и да развиват икономиката си, а нашите "десни", при това самообявили се за "автентични" (каквото и да означава това в болните им умове), ни убеждават как не трябвало да създаваме условия за бизнес, понеже трябвало да изкопаем няколко десетки тона пясък! Какво е предложението ви? Да останем с ръждясалото соц оборудване от тошово време, с разпадащата се ЖП инфраструктура, с разбитите пътища и да кършим китки, че никой не иска да прави бизнес у нас? Мисля, че това го практикуваме вече 25 години без особен успех.

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  71. 71 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#10] от "today":

    До коментар [#25] от "гарата":

    Както много пъти сме казвали, в момента ТИМ е най-големият проблем в държавата, макар че по нищо не си личи!

  72. 72 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#10] от "today":

    До коментар [#25] от "гарата":

    Истинската причина за самозапалванията беше ТИМ!

  73. 73 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Виждам, че веднага някой цъкна минус, та да му птипомня кой е ТИМ:

    Отворено писмо на Юрген Рот до Бойко Борисов: Групировката ТИМ е мафия

    http://e-vestnik.bg/7131/%D0%BE%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BC%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D1%8E%D1%80%D0%B3%D0%B5%D0%BD-%D1%80%D0%BE%D1%82-%D0%B4%D0%BE-%D0%B1%D0%BE%D0%B9%D0%BA%D0%BE-%D0%B1%D0%BE

    https://anonybulgaria.wordpress.com/2013/03/11/%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%82%D1%8A%D0%BF%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D1%8A%D0%BB%D0%BD%D0%B0/

    http://e-vestnik.bg/11736/tim-ot-otkradnatite-bmv-ta-do-ohranata-na-kurorta-sv-sv-konstantin-i-elena/

    Англичанин, осъдил ТИМ за откраднатата си кола, е пребит и отвлечен
    http://e-vestnik.bg/11773

    Шефът на КФН закриля ТИМ като бездейства по сигнали срещу ТИМ, а в същото време Деформаторите не свалят правителството заради отказа на ГЕРБ да приеме текстове за отстраняване на ковчежника на ГЕРБ от КФН!

  74. 74 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    [quote#28:"Въглерод"]Нито Варна-Запад, нито ТЕЦ-а могат да отговорят на нуждите на вноса и износа заради газенето в каналите и еърдрафта.[/quote]Това не е аргумент срещу мнението на Кънев - ограничениято за газенето и еърдрафт-а биха се отнасяли и до евентуален терминал в Максуда. Нали за да стигнат до него корабите трябва да минат по един от каналите под Аспаруховия мост?

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  75. 75 Профил на Катапулт
    Катапулт
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#71] от "Anonymous":

    Брей, верно ли? Много ги разбираш нещата! За глобалното затопляне, кой е виновен?

    Impossible Is Nothing
  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 541 Весело

    [quote#70:"Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!"]..................................Мисля, че това го практикуваме вече 25 години без особен успех.[/quote]
    Хахахахаха, колко много празни думи да кажеш очевидното:
    -Не ме бива и нищо не разбирам...

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  78. 78 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#76] от "Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!":

    То и за ДС дълго време не си личеше, че е проблем, но се оказа, че е.

    А рекетът, подкупите, боят, убийствата, рязането на уши и другите подобни дейности не са типа бизнес, който признаваме.

  79. 79 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#75] от "Катапулт":

    Да, ти нещо като аргумент срещу текстовете ще кажеш ли или само празни думи ще говориш?

  80. 80 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    Радан е прав. Максуда заема потенциално най-красивата част от града - гледка към езерото и дори отчасти към морето. В цивилизования свят в такива зони се правят паркове, рекреативни зони, елитни жилищни комплекси. А във Варна на това място има циганско гето.

    Максуда рано или късно ще бъде изрината. Проблемът е, че ако пльоснат контейнерен терминал до нея цялата идея за регенерация на Максуда и бившата индустриална зона около фабрика Хр. Ботев отива на кино. А от там до Катедралата в центъра са макс. 40-50 минути пеша. Т.е. потенциалът е огромен, но ще бъде безвъзвратно изгубен.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  81. 81 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    Цялата идея за разширяване на терминалите в езерото ми се струва неуместна защото истинския проблем е Аспарухов мост. На времето е можело да сложат вместо мост тунел, но сега е вече късно да се мисли за това. Сега ако ще целия езерен браг да покрием с терминали файда кой знае каква няма да има.

    Варна просто няма как да се мери с Констанца. Там пристанището е огромно, има и канал към Дунава. Тези дадености у нас просто ги няма и няма смисъл зорлем да загробваме десетки милиони - и да загрозяваме Варна - за да се конкурираме с тях.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  82. 82 Профил на Катапулт
    Катапулт
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#79] от "Anonymous":

    Очевидно целта е ви е да размиете дискусията по темата от статията!!! Друго нямам какво да кажа!!!

    Impossible Is Nothing
  83. 83 Профил на UK
    UK
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Кой каквото и да си говори, Варна принадлежи на ТИМ. Заедно с пристанището и с циганската махала...

  84. 84 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    Къде по-смислена инвестиция от контейнерен терминал на езерото е да се направи градска железница или леко метро (light rail/S-Bahn), която да свърже летището, автогарата и жп. гарата. За Варна определено е проблем, че между трите транспортни възела няма директна и бърза връзка.

    Уви, у нас битува мнението, че градски железници се "полагат" само на милионни градове като София. А на Запад не е така - има далеч по-малки градове от Варна, които имат такива градски железници - вкл. подземни (напр. Лозана в Швейцария или Рен във Франция).

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  85. 85 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [quote#77:"Bulgerman"]-Не ме бива и нищо не разбирам...[/quote]
    Защо решихте да вземете думата тогава? Недоумявам...

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  86. 86 Профил на pak_pitam
    pak_pitam
    Рейтинг: 383 Неутрално

    До коментар [#67] от "Няма дясно в България":

    Доколкото чета, в статията се говори за мястото на пристанището, а не ской и с какви пари ще се строи !
    Моля коментирайте по същество, а не с някакви странични доводи !

  87. 87 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#82] от "Катапулт":

    Очевидно темата е ТИМ, защото се отбелязва, че това е техен проект.

  88. 88 Профил на Катапулт
    Катапулт
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#87] от "Anonymous":

    Явно, четеш някаква друга статия!!! Никъде не се споменава за ТИМ, освен в някой от коментарите, който подобно на твоите се опитват да размиват темата по-същество!!! Явно комунетата и псевдо-патриотите от АТАКА и БДЦ са се съюзили срещу всяко нещо, което може да бъде полезно за обществото. Самия Радан Кънев не е против проекта, а против мястото: "Преместването на контейнерния терминал във Варна пред циганския квартал "Максуда" е поредно градоустройствено безумие". Вземи прочети статията!!!

    Impossible Is Nothing
  89. 89 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#88] от "Катапулт":

    Тогава защо не оспорваш съответните коментари, че това всъщност не е проект на ТИМ, а на някой друг, и да кажеш кой е този някой друг.

    А не съм чул никой политик да назовава конкретно ТИМ, изглежда, че и тях ги е страх, както навремето с ВИС и СИК, но това не значи, че не осъзнават, че ТИМ е проблема. И говорейки за местонахождението всъщност може да искат да се преборят с истинския проблем, а ако пък не е точно така - ние им го подсказваме!

  90. 90 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#88] от "Катапулт":

    Явно ТИМ-аджиите са обезпокоени от поставянето на въпроса с тяхната същност и значение щом правят проблем от това с измислени аргументи. Ако не беше така, нямаше да забележат, че "сменяме темата", която всъщност са те, правейки се на загрижени за нея да не би някой да каже нещо "встрани" от нея.

  91. 91 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [quote#89:"Anonymous"]че ТИМ е проблема[/quote]
    Като прегледам коментарите, само вие си бълнувате за ТИМ и непременно държите някой да спори с вас. Ако въпросната фирма извършва някакви закононарушения, сезирайте прокуратурата. Ако ви е яд, че развиват успешен бизнес - с радост ще ви приемат за "реформатор". Те всичките са "автентично десни", които или никога не са помирисвали реален бизнес, или са се провалили в него. При всички случаи коментарите ви са ирелевантни и издават някаква обсесия, която най-вероятно е породена от личен интерес и няма нищо общо с обществения такъв.

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  92. 92 Профил на Катапулт
    Катапулт
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Нали не очаквате да ви се обеснявам?

    Проеката Гуцанов е на комуниста Борислав Гуцанов!!! За него се говори от години!!! Ако беше в Бобов дол, щях да кажа, че е на комуниста Ковачки и тогава можеше ти да разкажеш нещата директно от кухнята, ама е във Варна и затова е модерно да се говори, че е на ТИМ (те са модерни там)!!! В същност ако питаш някои варненци ще ти кажат, че това е проект на гражданите на Варна - може би няма да излъжат, защото ако се направи при определени правила, наистина може да излезе нещо полезно!!!

    Impossible Is Nothing
  93. 93 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Ще бъда щастлив , ако Варненското пристанище достигне това в Констанца по оборот . Но това не става само с мерак . Трябват освен инфраструктура и товари . Ако Румъния изнесе 200 000 дачии от Констанца , ние само с жито и торове ли ще ги гоним ?
    Контейнерите са добър бизнес , но засега само внасяме китайски боклуци , дрехи втора употреба и плодове . Изнасяме ли нещо ?

  94. 94 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#45] от "cinik":

    Т.е "Протестирам срещу всяка далавера в която не участвам".

  95. 95 Профил на kos
    kos
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Радан Кънев все повече започна да се вживява,като върховен вожд,който по всички дела в държавата има право да решава ,кое трабва кое не трабва.Да, ама от доста време местото е заето и компроментирано.В съвременият свят тези бизнес проекти се решават от компетентните институции и техните специалисти.

  96. 96 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 515 Неутрално

    А след като разтоварим на Варна , по коя магистрала ще продължим ? 90км до Шумен и стоп !

  97. 97 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Радан се излага. Да вземе да свърши някаква работа, вместо да политиканства. Все пак е в управлението, а съществени законодателни инициативи няма - само медийни изяви. Почти, като ББ в първия му мандат, ама поне Борисов имаше силен екип и направиха нещо за хората. От тия реформатори - само циркове.

  98. 98 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Кокетната бабичка скача като ужилена само, като й се причуе нещо против крадливата мафия. Жалки отпадъци на отмряла схема.

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  99. 99 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#98] от "Bulgerman":

    Тя отдавна е известна като платена форумна писачка, заработва си препитанието така. Добре, че поведението и се забелязва отдалеч и може да се игнорира по-лесно.

  100. 100 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#95] от "kos":

    ТИМ е политически въпрос! И не се решава от измислени институции и "специалисти".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK