Влак с трима пътници дерайлира след удар в скала на релсите

Влак с трима пътници дерайлира след удар в скала на релсите

© Анелия Николова



Мотрисата на пътническия влак от Горна Оряховица за Стара Загора е излязла от релсите с едната си ос след удар в паднала на релсите скална маса, съобщиха от пресцентъра на БДЖ. Инцидентът е станал около 08:30 часа в участъка между гарите Плачковци и Кръстец.


В композицията са пътували трима пътници и седем служители от поддържащия персонал на Национална компания "Железопътна инфраструктура", като сред тях няма пострадали. Нанесени са щети по електрическата мотриса. Към момента движението на влаковете в участъка Плачковци – Кръстец е спряно.


За пътниците от преминаващите в този участък влакове ще бъде осигурен превоз с автобуси. Представители на "БДЖ – Пътнически превози" ЕООД и Национална компания "Железопътна инфраструктура" пътуват в момента към мястото на инцидента.


Това е втори подобен инцидент от началото на седмицата. Вчера предобед локомотивът на бързия влак от Варна за София дерайлира след удар от скална маса между гарите Мездра-юг и Зверино. За щастие и при този инцидент бяха нанесени само материални щети.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Добре, че няма човешко страдание ... за което ще е нужно и малко човешка грижа и старание!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  2. 2 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2714 Любопитно

    Влак с 3-ма пътници и 7 души персонал?! И се чудим защо сме бедни...

  3. 3 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 483 Неутрално

    "В композицията са пътували трима пътници и седем служители от поддържащия персонал"

  4. 4 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 581 Неутрално

    В композицията са пътували трима пътника и седем служители от поддържащия персонал на Национална компания "Железопътна инфраструктура"

    3ма пътника и 7 служители. Ясно.

  5. 5 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 466 Неутрално

    "В композицията са пътували трима пътници и седем служители от поддържащия персонал на Национална компания "Железопътна инфраструктура"

    И после се чудим защо БДЖ е банкрутирало.

  6. 6 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    Ами то това им стана ежедневие.

  7. 7 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Ето пример за нерентабилен (в това часово време) влак. Трима пътници и седем персонал. Огромен разход, ел. енергия, заплати, амортизация - а нищожен приход!

    Нямам повече за казване!

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  8. 8 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 252 Любопитно

    Инфраструктурата ни е аборигенска и поддържаме лукса да движим празни влакове...

  9. 9 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3136 Весело

    [quote#2:"hodounski"]Влак с 3-ма пътници и 7 души персонал?! И се чудим защо сме бедни...[/quote]
    Стига бе! Тези са били от Саудитска Арабия!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  10. 10 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Въпроса е докога ще плащаме сметката?
    7 души персонал и разходи за цял влак за 3ма пътници. Такъв люкс няма и в Катар, частен влак.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  11. 10 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 466 Любопитно

    ТРИМА ! пътници в сутрешния влак ! А в репортажите преди няколко месеца нямаше ли стотици "потърпевши" от евентуално спиране на същия този влак ? Ученици, студенти, работещи ?!

  12. 12 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 526 Весело

    До коментар [#9] от “Храбър":
    От КАТАР...

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  13. 13 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3136 Весело

    [quote#7:"klatikurti"]Ето пример за нерентабилен (в това часово време) влак. Трима пътници и седем персонал. Огромен разход, ел. енергия, заплати, амортизация - а нищожен приход! [/quote]
    Е да ама така няма ранени и жертви!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  14. 14 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Е ,вече ударихме рекорда на ГИНЕС - влак с трима пътника и седем човека за поддържането на пътя и поне четирима души персонал .Реформа трябва ,ама Боко го е страх да не му падне рейтингчето и недай си боже да не би 2-3 пенсионера да вземат да стачкуват

  15. 15 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 483 Неутрално

    "За пътниците от преминаващите в този участък влакове ще бъде осигурен превоз с автобусИ."???

  16. 16 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    [quote#15:"dan1"]"За пътниците от преминаващите в този участък влакове ще бъде осигурен превоз с автобусИ."???[/quote]
    БДЖ-то да мине на разпореждане на автотранспорта!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  17. 17 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Дежа вю?!?
    Някаква система няма ли за предарителна проверка дали е чиста линията та трябва всеки път локомотива да се натриса в падналите скали?
    А за тримата пътници общо във влака наистина коментара е излишен.

  18. 18 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    БДЖ - Юнион Ивкони

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  19. 19 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Абе, къде е Московски?!

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  20. 20 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 715 Неутрално

    В БДЖ има по 2 1/3 служители на един пътник...??????????
    Нищо чудно,че са толко зле финансово

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  21. 21 Профил на Оня с коня
    Оня с коня
    Рейтинг: 8 Неутрално

    БДЖ - най-скъпото такси! ... за нас

  22. 22 Профил на pavkata2010
    pavkata2010
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Уфф, тези седем служители от поддържащия персонал на Национална компания "Железопътна инфраструктура", не са от БДЖ, т.е. не са от персонала на влака. Това че сигурно пътуват безплатно, не означава че не са пътници.
    А, ако на предната гара са слезли 100 пътника, или на следващата се качат др. 100, влака да не се движи ли?

  23. 23 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    ще е по-евтино на тези 3-ма пътници да им платим за такси!
    имаше плахи опити за съкращения, но след заплахата за стачка, приключи всичко, поне до края на мандата. това ни струва стотици милиони всяка година.
    докога ще гласуваме да ни управляват популисти? ако някой предложи да закрие излишни влакове, болници, училища няма никакав шанс да влезне в парламента, още по-малко да спечели мнозинство.

    Истината ни прави свободни.
  24. 24 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#22] от "pavkata2010":

    И ако не се качат 100 пътници на следващата гара, кой ще плати разходите за почти празния курс? Мая Манолова или Воленчо?

  25. 25 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3317 Гневно

    Поредната информация за натовареността на пътническите превози на БДЖ, какъв е този комунизъм и разсипия, докога ние данъкоплатците ще дотираме социални проекти?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  26. 26 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#2] от "hodounski":

    не са от пътнически превози, те са от персонала на НКЖИ, персонала на влака е отделно

  27. 27 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#22:"pavkata2010"]А, ако на предната гара са слезли 100 пътника, или на следващата се качат др. 100, влака да не се движи ли? [/quote]

    Къде са слезли тези 100 човека, в Плачковци? Другите 100 къде ще се качат, в Кръстец?

  28. 28 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 997 Неутрално

    Докога в България ще пътуват празни влакове, в които персонала на БДЖ е повече от пътниците.Докога в България ще има социални домове с 5 деца и 20 души персонал? Ебати разхищението на държавни средства.

  29. 29 Профил на Сотир Методиев Пеевски
    Сотир Методиев Пеевски
    Рейтинг: 524 Любопитно

    Ако не се лъжа, Московски обеща най-късно до края на февруари да предложи план за оздравяването на БДЖ. Пропуснала ли съм го или още сме февруари??

    "ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"
  30. 30 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3317 Весело

    До коментар [#22] от "pavkata2010":

    Къде ги намери тези 100 пътника точно в този западащ регион?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  31. 31 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 581 Неутрално

    После що била бедна България. Как бедна, бе? Къде по света си поръчваш влак вместо такси и ти е 100 пъти по-евтино. Възмутително.
    Закрийте БДЖ. Или поне 80% от линиите му.

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  32. 32 Профил на pavkata2010
    pavkata2010
    Рейтинг: 468 Неутрално

    До коментар [#24] от "aralambi":
    Що пък Манолова или Волен?!

  33. 33 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#20] от "sashobal":

    НКЖИ и БДЖ са две различни компании, но джурналята не са разбрали БДЖ превозва 10 пътници,

  34. 34 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#33] от "1001":

    Все тая!

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  35. 35 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Влак с трима пътници дерайлира след удар в скала на релсите

    Ами то в трамвая има повече пътници.

  36. 36 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 753 Разстроено

    Доста инциденти започнаха да стават с влакове.Верно е,че и свлачищата , и снегът пречи.Добре е,че няма жертви нито влакът от Варна до Софиа преди Мездра,а и в днешния случай.Но не може да пътува влакова композиция с толкова малко пътници!Трябва да се оптимизира наистина разписанието на влаковете,без да има хора,чакащи как да отидат на работа или училище и да се върнат след това обратно навреме.Не знам как да стане драстична реформа,но според мен трябва да започне от администрацията,а не от редовите работници.Често пътувам до Шумен ,вземам си билет 1-ва класа,но и в така наречената 1-ва класа условията са ужасни,незатварящи и непрогледни прозорци,вее отвсякъде,непочистени вагони,тоалетните са отчайващи,влакът вместо бърз или експрес,обира луфтовете на закъсняващите влакове...

    Tony
  37. 37 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 581 Неутрално

    КНСБ да плати и ремонтите и загубите на БДЖ. Заедно с оня заслужил лентяй-храненик на прехода Конст.Тренчев. Паразити бетер Доган.

    А един кретен пита защо Лая и Болен. Не се свършват идиотите в тая страна.

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  38. 38 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 1002 Гневно

    От този инцидент може да се извадят много изводи-но най-важният е, че на министъра на транспорта не му стиска да направи цялостна реформа в БДЖ. Или той е слаб министър, или синдикатите наистина са много силни. И в двата случая, това е много, много зле за БДЖ, разбирай, за бюджета, разбирай за всички нас...

  39. 39 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    [quote#10:"ТМаринов"]ТРИМА ! пътници в сутрешния влак ! А в репортажите преди няколко месеца нямаше ли стотици "потърпевши" от евентуално спиране на същия този влак ? Ученици, студенти, работещи ?![/quote]

    +++++++++++

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  40. 39 Профил на simko4
    simko4
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Добре де, всеки ден ли стават аварии с БДЖ -то? То на мен ми се струва, че си е цяло приключение да пътуваш с тях! Ще оцелеем ли или няма да оцелеем??

  41. 41 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#40] от "simko4":

    Боже Дано стигна Жив
    Българско Държавно Животно

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  42. 42 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#22] от "pavkata2010":

    Има и верни неща, ама това че седмината били от НКЖИ, а не от БДЖ??? Искаш да кажеш че двете компании са си самодостатъчни?

    [quote#22:"pavkata2010"]А, ако на предната гара са слезли 100 пътника, или на следващата се качат др. 100, влака да не се движи ли? [/quote]
    От Кръстец няма как да се качат 100 човека, защото там живеят 21. Е може туристическия поток да е голям ама...

  43. 43 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 706 Неутрално

    На бас че тримата пътници пътуват с намаление или безплатно - песионери, бивши служители на БДЖ или обикновени гратисчии.

  44. 44 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Популистката проруска партия БСП да плати разноските за тътрузене на 3-мата пътника в огромен влак,заплати на 7 души персонал,машинисти,служители по подръжката влака.Те скочиха да организират протести,да не пропуснат полит. дивиденти, когато се каза че пътниците от нерентабилните влакове ще бъдат извозвани с автобуси.

  45. 45 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Плачковци е с 1790 жители,Кръстец май са 20.

  46. 46 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    До коментар [#3] от "dan1":
    Поддържащия персонал не е обслужващия персонал на влака,а работници по поддръжката на жп линията.Най вероятно са отивали на влака.

  47. 47 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2128 Неутрално
  48. 48 Профил на lady_flower
    lady_flower
    Рейтинг: 644 Неутрално
  49. 49 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Много отворен и загрежен народ гледам.

    На никой от вас ли не му хрумва, че това е връзката на северна и южна България бе?
    Не става въпрос има ли сметка БДЖ или няма.
    Връзката е необходима.

    п.с. Не съм се качвал на влак от 1992-ра така че не съм лично заинтересован ще има или не БДЖ, но като се пише тряба да се мисли.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  50. 50 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#44] от "leslin":

    [quote#44:"leslin"]огромен влак[/quote]
    Виж на снимката колко е "огромна" мотриската.
    Няма по-малко влакче.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  51. 51 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#33] от "1001":

    И двадесет да са,пак разходите ще са повече от приходите от този курс на влака.Това са две купета пътници за цяла композиция,смятай ток(нафта),амортизация,заплати

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  52. 52 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#40] от "simko4":

    Свлачища.
    Падат огромни скални парчета и става неизбежното.
    Вчера паднаха около 70 тона на практика.
    Днешните не знам колко са.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  53. 53 Профил на ivaylo_uzunov
    ivaylo_uzunov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    ........................ трима пътници........трима........ и цял влак се движи за тях. Къде костинбродската мистрия да брани с гола гръд БДЖ-то. Веднага трябва да кандидатсваме за рекордите на гинес. Няма кой да го подобри този рекорд!

  54. 54 Профил на InmoInvestments
    InmoInvestments
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Явно тази компания е поязле и от индийската и африкански такива. Няма поддръжке, работи се както по времето на социълизЪма, т.е. тотална скатавка. И на всичкото отгоре всички плащат с данъците си поддръжката на мъртвец? Закриване и продаване !

    You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al Capone
  55. 55 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#2] от "hodounski":

    А колко са тръгнали от Горна Оряховица и са слезли междувременно? Колко ще се качат още до Стара Загора?

  56. 56 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 696 Неутрално

    [quote#49:"Росен (путлер капут)"]На никой от вас ли не му хрумва, че това е връзката на северна и южна България бе?
    Не става въпрос има ли сметка БДЖ или няма.
    Връзката е необходима.
    [/quote]

    Много по-ефективно ще бъде, да се дават под наем катъри и магарета. Нещо като рента кар. Пак ще има връзка с южна България, а и пътуването ще бъде много по-здравословно и вълнуващо.

  57. 57 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Само да попитам тези софиянци, които броят пътниците в БДЖ и се подсмихват, но самите те не са ползвали БДЖ от години: всеки курс на метрото в София ли е рентабилен (има ли изобщо рентабилен курс на метрото, то избива ли си разходите)? Или това няма значение, понеже метрото е за софиянци, а провинцията е далеч и не ви касае.

  58. 58 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3883 Неутрално

    И в София трамваите и тролеите на последната спирка са почти без пътници.

  59. 59 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#50] от "Росен (путлер капут)":

    Тоя влак,щом е толкова специален,нека да остане,или поне да се оптимизира някакси,много ми се вижда скъпо удоволствие.Но на други места сигурно има основание за редуцироне на неефективни линии.Не става въпрос да се премахват напълно,нали такава беше идеята на реформата.Ама слушат ли ти бетонни глави,да се проведе дебат,направо скачат на релсите да блокират.











    н

  60. 60 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#59] от "leslin":

    Като ползваш копи-пейст, трябва повече да внимаваш.

    А иначе е хубаво да има оптимизиране на линиите. Хубаво е да има и дебат. Такова нещо обаче не видяхме. Еднолично бяха махнати линии без никакъв дебат, без никаква обосновка, без консултации с общините дали могат (и какъв срок от време ще им е нужен) да осигурят алтернативен транспорт. Просто се реши и се каза: "От другата седмица се спират следните влакове..." и хората да се оправят както могат. А после се чудиш защо засегнатите хора, оставени без транспорт в последния момент (без да има време да им се осигури алтернатива) скачат на релсите... При така поставената ситуация, ако действието се развиваше в София и бяха засегнати част от умните и красивите, нямаше да се размине само със скачане на релси, сигурна съм.
    Да се върна пак на въпроса ми с метрото. Моля някой да ми отговори дали е съгласен нерентабилните курсове на метрото да бъдат спрени и то да се движи само в часовете, когато е рентабилно?

  61. 61 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3317 Весело

    До коментар [#49] от "Росен (путлер капут)":

    Росене, едно е да се дават пари за профилактика и модернизация на връзката, друго е да се търкалят мотриси и влакове за камерен състав пътници.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  62. 62 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#60] от "Penka Ivanova":

    Вие сигурно сте кондукторката от въпросния влак .Тея тримата пътника за всеки случай трябваше поне 5 пъти да ги проверите

  63. 63 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 940 Неутрално


    До коментар [#62] от "tenevski":
    Не позна. Дори ми се наложи да погледна картата, за да разбера от къде точно минава въпросния влак. Самата аз с БДЖ се возя много рядко, но не мога с лека ръка да дращя в нета колко важно било да се отнеме транспорта на хората, които редовно ползват БДЖ, понеже не било рентабилно. То и метрото не е рентабилно (него го ползвам всеки ден), но не спират да се влагат средства в него и на никой не му хрумва, че трябва да го спират. Виж обаче хората от малките населени места (без особени алтернативи за транспорт) да се оправят както могат и без БДЖ, понеже не било рентабилно да работи БДЖ!!! Като прочета подбни глупости и ми призлява. Понякога е хубаво човек да може да гледа и малко по-далеч от компютъра си в топлия си офис.

  64. 64 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 544 Неутрално

    69-70г. работех като кондукторче на гара София. Като новобранка ме слагаха на къси маршрутки. Та имаше един влак до Кремиковци, работнически, състоеше се от двуетажни немски вагони. Сутрин се тъпчеше с поредната смяна, като всеки си знаеше мястото-вагон, етаж, седалка и партньори за белот. Само дето повечето бяха гратисчии, макар комбинатът да им плащаше карти. На връщане влакчето дрънкаше празно.

  65. 65 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#59] от "leslin":

    Ами връзка между сев. и южна България е.
    Освен това няма как да е по-малък. Една мотриска е само.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  66. 66 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#61] от "Consumer":

    Не е профилактика.
    [quote#65:"Росен (путлер капут)"] връзка между сев. и южна България е. [/quote]

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  67. 67 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3317 Весело

    До коментар [#66] от "Росен (путлер капут)":

    Това не го оспорвам, но има експреси и бързи влакове, които я правят тази връзка, като бях в казармата се возих на Русе-Подкова.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  68. 68 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#56] от "dombi":


    [quote#56:"dombi"]Много по-ефективно ще бъде, да се дават под наем катъри и магарета. Нещо като рента кар. Пак ще има връзка с южна България[/quote]
    Наемаш ли се да го вършиш?
    От мен имаш слама колкото ти уста иска.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  69. 69 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#67] от "Consumer":

    Горна Ст. Загора не знам сега какви влакове има. Въобще не знам връзки, линии и т.н. неща за БДЖ, защото както казах не съм се качвал на влак от 1992-ра година.
    Та не си спомням все пак да има експрес от Горна за Ст. Загора.
    Може и да има, просто аз не помня да е имало някога.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  70. 70 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 696 Неутрално

    [quote#68:"Росен (путлер капут)"]Наемаш ли се да го вършиш?
    От мен имаш слама колкото ти уста иска. [/quote]

    Не искам да те оставям гладен. Пази си сламата за себе си. За другите магарета, фураж съм осигурил.

  71. 71 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#70] от "dombi":

    Идеята беше твоя, не се сърди на дебелашкия ми хумор.
    Извинявам се.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  72. 72 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 696 Неутрално

    [quote#71:"Росен (путлер капут)"]Идеята беше твоя, не се сърди на дебелашкия ми хумор.
    Извинявам се. [/quote]

    И ти извинявай! Просто исках да стане малко майтап. Нямаше никаква връзка с теб.

  73. 73 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#63:"Penka Ivanova"] То и метрото не е рентабилно (него го ползвам всеки ден)[/quote]

    Метрото е на различни интервали, от 4 до 10 минути, в зависимост от часà и дали е делник или празник, ако го ползва човек би трябвало да знае. И е рентабилно, стотици хиляди хора го ползват. Съкращава се времето им за пътуване и намалява потока от автомобили. Ако метрополитените бяха нерентабилни, нямаше да ги строят във всеки голям град по света.
    БДЖ би трябвало също да направи графици на пътникопотока и да си оптимизира разписанията.

  74. 74 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4554 Неутрално

    Слава Богу,че се е разминало без жертви.

  75. 75 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#73] от "aralambi":

    Не ти разбрах тезата. Понеже съкращава времето за пътуване и намалява потока от автомобили, метрото е рентабилно дори и в последното влакче да се вози 1 човек. БДЖ обаче не е рентабилно, защото.... Каквото си казал за метрото, може да се каже и за БДЖ. Разликата е, че ако си в София, освен метро има и наземен градски транспорт, има маршрутки, има таксита, човек може да мине няколкото километра до работа и с колело и т.н. За малките населени места БДЖ често няма никаква алтернатива. Но това явно няма никакво значение, важното е, че не е рентабилно. Пак казвам, то и метрото не е рентабилно, но ако решат да го спрат, ще настане вой (аз ще съм най-отпред), понеже за подобен транспорт е важно да се гледат не само приходи и разходи, но и социални ползи, спестено време, възможност на хората да бъдат мобилни и т.н.
    Само с бакалски сметки не става, а гледам много от съфорумците ги влече да ги правят, като стане дума за БДЖ.

  76. 76 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#74] от "bat_plamen":

    Вчера да, днес пак, ама докога ли ще е така?
    И нищо не може да се направи.
    Влагата е разяла Бог знае колко скала и земя къде ли не.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  77. 77 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4554 Неутрално

    До коментар [#76] от "Росен (путлер капут)":
    Прав си. БДЖ като влакове и инфраструктура е в окаяно положение.Не се знае какво щеше да стане ,ако например това се беше случило с международния влак между Румъния/Букурещ/ и Гърция,който минава точно по това трасе?!

  78. 78 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 724 Неутрално

    [quote#75:"Penka Ivanova"]понеже за подобен транспорт е важно да се гледат не само приходи и разходи, но и социални ползи, спестено време, възможност на хората да бъдат мобилни и т.н. [/quote]
    Вашият постинг е още едно доказателство, че българинът е христоматиен пример за фискална неграмотност, и може би единственият европеец, който все още вярва в безплатния обяд.
    Бих искал някоя социологическа агенция да направи допитване какъв е процентът на българите, които знаят що е то ДДС, ДОД, акциз.

  79. 79 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 724 Неутрално

    А ако случайно скалата бе паднала върху вагона, и премазала пътниците? Какви ли обезщетения щеше да плаща държавната компания?

  80. 80 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#78] от "historama":

    И какво общо има тук фискалната неграмотност със социалната функция на БДЖ?
    Обяд безплатен няма никъде, има спонсориран от обществото обяд обаче и той е в много сфери, не само в транспорта. Да не би да предлагате да спрем обезщетенията за майчинство, спешната помощ за неосигурени, детските надбавки, субсидирането на детските градини, финансирането на училищата.... Ако ще си говорим за фиск и ролята на данъците, моля заповядайте, но рискувате да олекнете като капцитет, тъй че нека не си мерим дипломите.

  81. 81 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#63] от "Penka Ivanova":

    специално метрото в София е на печалба, защото всички си плащат. И се разширява, защото пак ще са на печалба - ток не може да се краде, нафта може.

  82. 82 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#81] от "alabalko":

    Разчети гледал ли си? Ако не си, вземи да погледнеш
    Всички си плащат, но дори и това не може да изкара метрото на печалба.

  83. 83 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#82] от "Penka Ivanova":

    "След Центъра за градска мобилност са "Метрополитен" с печалба от 2 580 000 лв.," Източник: Дневник. Данните са за 2012-та.

  84. 84 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#82] от "Penka Ivanova":

    2010: "Метрополитен" ЕАД приключва миналата година с почти 6 млн. лв. печалба.

    2014:"Софийското метро е излязло на загуба със 102 000 лева за миналата година, показва балансовият отчет на дружеството. За сравнение - през 2012 г. „Метрополитен” ЕАД имаше печалба от 843 000 лв. На минус са автотранспортът и електротранспортът в столицата.

    Причината за загубите им е промяна в начина на осчетоводяване на транспортните дружества, която Столичният общински съвет прие в края на миналата година. С нея „Метрополитен”, „Столичен автотранспорт” и „Столичен електротранспорт” отписват вземания и поради тази причина излизат на балансова загуба. "
    Т.е. еднократен ефект.

  85. 85 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#84] от "alabalko":

    Браво, умееш да търсиш в гугъл. Сега можеш да помолиш historama (понеже вече се обяви за финансов експет и заплю другите като хора без грам "фискална грамотност" да ти обясни как точно се отчитат разходите на Метрополитен (кой го е финансирал - изграждане на мрежата, разходи за закупуване на влакчета и т.н.) и как се отчитат приходите и после заедно да откриете разликите с БДЖ. Като експерти, вярвам, че ще се справите лесно.

  86. 86 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#75] от "Penka Ivanova":

    Герб уж управляваха почти цял мандат,но не се научиха че по деликатните реформи трябва да продизвика дебат,поне половин-един месец да се говори по темата.И може би щеше да се стигне до някакво съгласие там където има заместващ транспорт/автобусен,маршрутки/ да се спрат някои влакове,да се спести някой лев.Всички знаят че пари няма и не може да се настоява де що има нерентабилно да продължава да се движи, щото някои са се нагласили на топли места.Та по някои неща съм съгласен с вас.

  87. 87 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#85] от "Penka Ivanova":

    разходите за влакчетата минават по европрограми, по-голямата част, съфинансирането си го плаща метрополитен (затова и им спада печалбата през 2012-та спрямо 2010-та, заради нови мотриси). От 2014-та приоритет на ЕС е ЖП транспортът, обаче освен за ЖП инфраструктура и то общо взето София-Бургас, друго не се говори. Нещо за нови влакчета? Не! То сименсите още не са ги изплатили на KfW. Как може да се купуват автобуси със съфинансиране, да се купуват трамваи със съфинансиране, да се купуват метровлакчета, но да не могат да се купят влакове. Или просто някой не иска?

  88. 88 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 724 Неутрално

    [quote#80:"Penka Ivanova"]тъй че нека не си мерим дипломите. [/quote]
    Не ми трябва да си меря дипломата с някого, с тебе или с някой друг. Само знам, че НС събрание не е гласувало никаква подобна социална програма - превозване на пътници в камерен състав с влакова композиция.

  89. 89 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#88] от "historama":

    Не е и нужно. Правото на свободно предвижване е заложено в Конституцията. Никъде не е писано това да става с БДЖ, но досега само и единствено БДЖ е обирало негативите от субсидиране на най-бедните от обществото чрез оказване на гарантирана транпортна услуга при право да се ползват редица намаления от определени групи от обществото. Ако друг има желание да поеме тази функция - то тогава чудесно! Вероятно ще я върши и по-добре, но не може да се отрече, че подобна транспортна услуга е необходима. Има много населени места, не само без работеща болница, но и без поликлиника и аптека в тях. На тях ако им вземеш и транспорта и направо ги обричаш. А после ще се чудим защо половин България живее в София

  90. 90 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 940 Неутрално

    [quote#87:"alabalko"]Как може да се купуват автобуси със съфинансиране, да се купуват трамваи със съфинансиране, да се купуват метровлакчета, но да не могат да се купят влакове. Или просто някой не иска?[/quote]

    Просто някой не иска. Иска се ликвидиране на БДЖ и приватизацията му на безценица от правилните хора. Това е врътката от много време и затова изобщо не се работи към оптимизиране нито на линии, нито на разписание. Това го пиша отдавна.

  91. 91 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#90] от "Penka Ivanova":

    Нема кой да купи ни пътнически, ни товарни превози , а пък да не говорим за инфраструктурата .Трябват много пари за инвестиции,а възвращаемостта е мираж . За наште условия ж п -то е отживелица- и разстоянията са малки и пътниците са малко

  92. 92 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#91] от "tenevski":

    Пак ще си говорим по темата след няколко години

  93. 93 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7636 Неутрално

    Този влак не беше ли от спрените.За трима пътници заслужава ли си да се пуска влак?

  94. 94 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 724 Неутрално

    [quote#89:"Penka Ivanova"]Правото на свободно предвижване е заложено в Конституцията. Никъде не е писано това да става с БДЖ, [/quote]
    Точно така!
    Честна дума, вече ми омръзна да отговарям на глупости.
    Всичко хубаво!

  95. 95 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 696 Неутрално

    [quote#90:"Penka Ivanova"]Иска се ликвидиране на БДЖ и приватизацията му на безценица от правилните хора. [/quote]
    Да. И профсъюзите бутат нещата в тази посока. И по тази линия влак не будет.

  96. 96 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#94] от "historama":

    Ами тогава не се занимавай с глупости. Говори смислени неща. Ти познаваш ли частник, който да се навие да вози с автобуси хора от малки населени места с гарантирано разписание всеки ден без оглед на това дали има или няма желеащи пътници в този момент, при всякакви метереологични условия, като дава намаления на деца, ученици, студенти, пенсионери, майки и др.
    Ако се намери такъв желаещ да поеме социалната функция на БДЖ, давайте да го закриваме БДЖ и да ни е мирна главата. Обаче не и преди това. Първо се намира правилно решение, което да замести липсващите услуги и после се орязват услугите. А не както го направи Московски - Спираме влаковете от другата седмица, малките общини да се оправят сами. Подобна дивотия и безхаберие дори от частник не се очаква, че ще сътвори, а го прави министър...

  97. 97 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 724 Неутрално

    [quote#96:"Penka Ivanova"]Ти познаваш ли частник, който да се навие да вози с автобуси хора от малки населени места с гарантирано разписание всеки ден без оглед на това дали има или няма желеащи пътници в този момент, при всякакви метереологични условия, като дава намаления на деца, ученици, студенти, пенсионери, майки и др. [/quote]
    Не съм кмет на община, нито депутат, не получавам заплата за да давам акъл. Моето задължение е да осигурявам заетост на хората ми, да им плащам заплати и осигуровки, и да платя данъците - НИЩО ПОВЕЧЕ! Но и не виждам защо държавата (общината) трябва да вменява изпълнението на социалните си измишльотини на частните фирми. Отделно общественият транспорт е услуга, която има своята цена, и между другото може да изпълнява социални функции. Но не и обратното, безплатен обяд няма. Като нямат пари, няма да пътуват.

  98. 98 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 940 Неутрално

    [quote#97:"historama"]Като нямат пари, няма да пътуват.
    [/quote]

    Очаквах да го кажеш. Показва какво ти е нивото. Много жалко за теб.
    В коментарите по-горе писах, но ще повторя: има села и малки градове, в които не само няма болница, но няма и поликлиника или аптека. Какво да правят хората там, ако им се отнеме и възможността да пътуват? Да умират тихо, без да пречат на останалите; да се преселят всички в София или просто да се изнесат от България?
    Като нямат пари да пътуват пенсионерите не могат да отидат при ЛЛ да им изпише лекарствата, не могат да си ги закупят тези лекарства от града, нищо не могат да направят. Пази Боже да им се наложат специализирани медицински процедури и да трябва да отидат до специализирана болница (примерно в София). Ако нямат пари за път, трябва ли просто да махнем с ръка и да кажем, ами техен си проблем. Понякога не е зле човек да може да погледне и малко по-далеч от носа си, но пък като ти гледам писанията, на теб едва ли ще ти е възможно.
    Остани си със здраве и дано нямаш близки или приятели в малки населени места и с ограничени доходи, та да не ти се налага от личен опит да разбереш колко ограничено ти е мисленето.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK