Ще бъде обсъдено да стане ли пешеходен "Граф Игнатиев" в София

Ще бъде обсъдено да стане ли пешеходен "Граф Игнатиев" в София


Днес ще бъде първото обществено обсъждане на детайлните разработки към проектите за новия облик на центъра на София. То ще се проведе в 9.30 ч. в сградата на управляваното от главния архитект Петър Диков направление "Архитектура и градоустройство" на ул. "Сердика" 5, залата на третия етаж. Следващото обсъждане е на 18 март - мястото е сградата на "Алианс франсез" на пл. "Славейков" 3 от 14 ч.


През май проектите ще бъдат изцяло готови. Очаква се до септември ще се изготвят документите за кандидатстването по европейските програми, догодина ще се проведат процедурите за избор на изпълнители и след това започва реализацията.


"Доста се стараят колегите - направили са филмчета, презентации, които са доста впечатляващи", каза Диков пред "Дневник" преди един месец. Тези дни проектите трябва да бъдат публикувани и на сайта на "Архитектура и градоустройство" - http://sofia-agk.com.




В конкурса центърът на София беше разделен на четири части. Резултатът за третата, която включва изграждането на тунел за автомобилния трафик под бул. "Цар Освободител" пред сградата на Националната художествена галерия, е обжалван в съда.


Фотогалерия: Как ще изглежда централна София до няколко години >


Така на практика в момента се работи по други - пространството около Орлов мост и Националния стадион; около "Граф Игнатиев" и около катедралата "Св. Александър Невски". Конкурсът за нов облик за центъра на София започна в края на 2013 г. и приключи в началото на миналата година. Решението на журито за избор на победители беше последвано от остри реакции на архитекти и граждани.


Последваха жалби от участници по две от зоните, но в крайна сметка отпадна само проектът за тунел под "Цар Освободител". Повече за проектите, с които Столичната община ще обновява центъра на града, прочетете тук.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (96)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3262 Любопитно

    Единствената пешеходна зона която е нужна е бул. Цар Освободител . Там има сгради с които чужденците туристи които идват у нас могат да се снимат и да ги показват в социалните си мрежи.
    Иначе селфи от бул.Витоша е като на мегдан в турска провинция с евтините плочки ! По-добре Баце да върне там трамваите защото затруднява предвижването на хиляди баби и така обичаните от нас държавни служители които ходят пеша до министерствата по пръскащите плочки!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 2002 Весело

    Пешеходните зони са чак на последно място за правене на селфита...

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  3. 3 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 792 Неутрално

    София е един от най-древните постоянно обитавани градове в Европа и определено имаме с какво да бъдем горди. Не мога да разбера онези, които от дребна човешка алчност са готови да пренебрегнат идеята за модерното като приемник на древността и ни обричат на посредственост и сивота.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  4. 4 Профил на Mark
    Mark
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Задължително е Графа да стане пешеходен, да сменят разнебитената настилка и да изчистят грозните магазини с китайски боклуци и сергии с бельо. Пътникопотока е толкова голям, че направо е трудно да вървиш по пътечка с ширина 1 метър на фона на разбитите и разместени плочки, врати на магазини, преминаващи опасно близо до теб трамваи и бавно вървящи пешеходци. В момента това е абсурдно изглеждаща и опасна улица, пълна с магазини за евтини и нискокачествени стоки и в последните години се е изръбила тотално от липса на поддръжка и изглежда страшно грозно.

  5. 5 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Няма по натоварена улица с опасно съжителство между пешеходци и трамваи.
    Разбира се, пешеходна!
    Споделям напълно написаното от Хан Аспарух.
    Много селяндурщина има внесена в София. Време е да се изчисти. Няма да е лесно и според мен, не този ,ъъъ... колектив, / по всички нива /, може да го реши.

  6. 6 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4037 Неутрално

    Прав сте.

    За съжаление, има елементи като [#1].
    Квичат с повод и без повод

    Врагът ще тъпче Графа?!?
    Да скачаме в Атака!

    пп

    За ул. Граф Игнатиев е добра идея.
    Много по-подходяща от ул. Шишман, която е по-тясна.

    За търговски разходки необезпокоявани от автотрафик.

    До коментар [#3] от "barel":

    София е един от най-древните постоянно обитавани градове в Европа и определено имаме с какво да бъдем горди.

    Не мога да разбера онези, които от дребна човешка алчност са готови да пренебрегнат идеята за модерното като приемник на древността и ни обричат на посредственост и сивота.

    "Ще бъде обсъдено да стане ли пешеходен "Граф Игнатиев"
    в София"

  7. 7 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 676 Разстроено

    Да стане пешеходна зона, но моля, без бозавите "нежни" за употреба и грозни за окото плочки на бул."Витоша".

  8. 8 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Естествено кампанията за унищожаване на трамваите в София продължава. Нежеланието на общината да подържа и развива градския транспорт, комбинирано с традиционните нагласи на неприязън на провинциалистите към тази особеност на София ще вземе поредната си жертва.

  9. 9 Профил на ppj03316395
    ppj03316395
    Рейтинг: 266 Неутрално

    До коментар [#8] от "lol":

    Перфектно си го формулирал. В 21 век в "един от най-древните постоянно обитавани градове" единственият начин за придвижване в центъра ще бъде пеша - точно както и в древността.

  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#9] от "ppj03316395":

    Викаш, дай да направим една магистрала, а?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Трябва да е пешеходна, според мен. И изобщо "Графът" е само част от проблема, наречен "градски транспорт", който в наземната си част трябва да бъде тотално преосмислен във връзка с развитието на метрото.

  12. 12 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 915 Весело

    Не е да не се старае Общината, но много бавно пипат. Завършването на бул. Витоша се точи вече трета година..... кафа от мотаене.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  13. 13 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Ще бъде обсъдено да стане ли пешеходен "Граф Игнатиев" в София

    Много ми е интересно кой ще тръгне да се разхожда по "Граф Игнатиев"? Така наречения огромен пътнико поток, се дължи единствено на трамвая, който прави подходящи връзки с други линии. Без този трамвай, по Графа ще има само подскачащи врабчета около изтървано парче кифла, някой и друг ученик и бабичка по чехли, която е тръгнала към сергиите при Седмочисленици, да си купи 2 домата.

  14. 14 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Единствениеят смислен проект, реално променящ обликът на града и създаващ нови пешеходни зони със зеленина и дървета е този за тунел под Цар Освободител и разширяване на градската градина. Трябва да си много ограничен и посредствен за да не видиш потенциала в този проект. И защо вместо трамвай през Борисовата градина не се направи кабинков лифт от Студентски град до Университета? И до кога ще търпим паметникът на съветските окупатори в София?

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  15. 15 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3284 Любопитно

    A kakво ще стане с трамвая?

  16. 16 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2307 Неутрално
  17. 17 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#15:"hodounski"]A kakво ще стане с трамвая? [/quote]

    Каквото стана и с трамвая по Витошка. Ще го махнат.

  18. 18 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4037 Любопитно

    ВИЗИЯ 2020

    Трамваите са опасни... както и да ги гледаш.
    Особено на такава тясна улица като Графа.

    Да, нужен е по-добър обществен транспорт, нормален, електрически. Може и трамвайчета с гумени колелца.
    И "миникупер". На Земята, а не под.

    Подлези и метро не е достатъчно и Не е същото.

    Не на последно място
    (very much unfriendly)

    "граф" солдатът МОЧА.

    Докога бе, Община??


    До коментар [#8] от "lol":

    Естествено кампанията за унищожаване на трамваите в София продължава.

    Нежеланието на общината да подържа и развива градския транспорт

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#13] от "dombi":

    Това, че е баш у центъра значи няма значение за пътникопотока. Само трамваят го правел... Интересна идея.


    До коментар [#14] от "barel":

    А как изобщо си представяш тунел там? Откъде точно ще влиза и къде ще излиза?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Оставете нещастната ни Столица на мира!
    Създайте в провинцията условия за бизнес и свестен живот.
    Та да не се пъне кьораво и сакато да идва тук да се прехранва.
    И проблемите на София сами ще се решат.
    Но първо ще трябва да възстановите всички трамвайни трасета, които безумните общинари унищожиха през последните години.
    Пък за околовръстната линия, която така и изчезна без никой да разбере (кой прибра мангизите от релсите и траверсите) да не говорим.

  21. 21 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3284 Неутрално

    До коментар [#20] от "ppopov_67":

    Околовръстната линия е апетитно парче за приватизация,особено в Ловния парк. Тихомълком ще се облажат някои приятели на боце.

  22. 22 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3284 Неутрално

    До коментар [#17] от "dombi":

    А как ще се стига до семинарията?

  23. 23 Профил на pivoley
    pivoley
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Спирането на трамвая по Графа определено не е сполучливо решение. Същият трудно може да бъде заместен от нещо и неговото премахване сериозно ще затрудни предвижването на поне 6-7 хиляди човека. Вижте само колко са пълни трамваите, които минават оттам. С какво предлагате да пътуват тези хора? Да яхват и те колите ли, може би?

    Pivoley
  24. 24 Профил на pivoley
    pivoley
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#17] от "dombi":
    Не е същото. ЗА трамвая по Витошка има трасе, което минава наблизо. За трамвая по Графа НЯМА такова трасе. Така че, алтернативата е увеличаване на автомобилни трафик. Мерси ти за това предложение. Но аз съм против.

    Pivoley
  25. 25 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1493 Любопитно

    [quote#4:"Хан Аспарух"]Задължително е Графа да стане пешеходен, да сменят разнебитената настилка и да изчистят грозните магазини с китайски боклуци и сергии с бельо. [/quote]
    Сергиите с бельо са сравнително лесни за махане, ама как КОНКРЕТНО предлагаш да изчистят грозните магазини с китайски боклуци?

    Относно трамвая...Махаме ли го, или местим релсите точно по средата? Например едно трасе между пл. Гарибалди и бившото кино Култура, после на площада 2 трасета за разминаване, и след Раковски-пак едно трасе до бул. Васил Левски?

    Питам, не се заяждам

    С другите неща в коментарът ти съм съгласен
    До коментар [#4] от "Хан Аспарух":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  26. 26 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1493 Неутрално

    [quote#1:"comandante vs либертарианци и корпокративисти"]По-добре Баце да върне там трамваите [/quote]
    Почти никога не съм съгласен с теб, с това цитираното-ДА! Не баш поради причините които си описал.
    До коментар [#1] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  27. 27 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#22:"hodounski"]А как ще се стига до семинарията? [/quote]

    На колелото на площад Журналист ще има катъри под наем с придружител.

  28. 28 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Без претенции, че разбирам от градоустройство: Графа винаги ми се е виждал естествената пешеходна зона, а превръщането на Витошка в такава - грешка и тапа.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  29. 29 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3284 Любопитно

    До коментар [#27] от "dombi":

    А рикши?

  30. 30 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Модернизирането на центърът е добро начинание, но според мен приоритет на столицата е тези средства да се инвестират в реставриране и експониране на площите, носители на историята. Ако покажем на туристите останките на хилядолетния град, но във вид както е направено в Рим и други древни градове, ще спечелим и пари за модернизация.

  31. 31 Профил на galcho
    galcho
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Против съм да се махне трамвая. От пл. Славейков до Халите как ще се стига? Или от Алабин до Нац. стадион. Само пеш така ли. Има хора болни, възрастни, слепи от пл. Славейков. Вместо да се прави удобен и безопасен градски транспорт и да се затвори целия център с винетка за влизане те предлагат да се върви пеш. А прословутия площад пред нац.стадион е пълна глупост, около теб във всички посоки хвърчат коли и свирят клаксони, ти ще си почиваш там, щото не можеш да влезеш в Борисовата градина. А паркинга за автобусите? Поредна разсипия на пари! И кога ще се изгради многоетажен паркинг в центъра, да се махнат тия паркинги от улиците. По Дондуков който спира за зареждане на магазини или да остави някого спира в единствената лента, защото дясната е паркинг, и спира цялото движение. Това докога ще продължава?

    Върнете старата версия!
  32. 32 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#29:"hodounski"]А рикши? [/quote]

    Много е стръмен баира за рикши. Навремето като ходехме до Тенекиите, Русалка и Ливърпула при семинарията, вземахме малкото трамвайче от колелото. На връщане, надолу беше лесно.

  33. 33 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#19] от "Darth Plagueis":

    Един вход/изход на пресечката на ул. " Александър 1-ви" с "Цар Освободител" на площад"Александър 1-ви". Втори вход/изход в отсечката на Цар Освободител преди кръстовището с булевард Левски, непосредствено след Радисън и Парламента. Тъкмо ще имаме възможност при нужда да тропаме на главите на депутатите без да пречим на транспорта в града.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  34. 34 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#31] от "galcho":

    Много хубав анализ си направила и напълно съм съгласен с теб. В България, целта е да се усвояват обществени пари по най-безмозъчният начин. И понеже бързат да се докопат до парите, от нетърпение не им остава време за мислене и после с години се тормозим от недомислиците им.

  35. 35 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3262 Неутрално

    До коментар [#26] от "Мойше! Толкоз!!!":
    Наистина е много тъпо ,че няма символи на София с които туристите от чужбина или от провинцията да се снимат ,
    на жълтите павета на бул. Цар Освободител има тесни тротоари където често чужди туристи се бутат като магарета докато си стигнат до автобуса който обикновено спира до храма Ал. Невски.
    Пешеходни зони на Графа и Витошка на никого не са нужни по-скоро големи зони от центъра София ще оскотеят и ще се превърнат в гета , разрушените тротоари и улици са ясни сигнали какво всъщност се случва!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  36. 36 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#34] от "dombi":

    Абсолютно съгласен с тебе. Това е част от проблема.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  37. 37 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#4] от "Хан Аспарух":
    Подкрепям.
    Графа е една от най-любимите улици и ми е гадно, виждайки ежедневно в каква смрадлива "пряка" се е превърнала.
    Като деца играехме на нея бе, да, друг беше трафика, но все пак.
    А как се вбесявам, когато в отсечката от Алабин до бул.Левски видя тарикати да минават с автомобили!!!! Особено между 6-ти септември и пресечката с Раковска. И повечето са ЧЕНГЕТА! Със служебните коли, не с патрулки. Да не говорим за мутрите от ЦКБ/след като си замина КТБ-тамошните гъзари вече ги няма / които ползват Графа за директна връзка с бул. Левски.

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)
  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#33] от "barel":

    А на тези две места, и под тях, където искаш да бъде тунела, сещаш ли се колко много история има? И че не е редно да я разрушаваме (както вече е правено покрай строежа на комуноидните мастодонти ЦУМ и Шератон, и в последствие метрото).
    Ако има тунел, той трябва да влиза между Ботев и Сердика и да излиза след Орлов Мост.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на doodko
    doodko
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Какво ви пречи трамваят по графа?? Има си тротоар, ходете по него, а не да спите, докато вървите и се излагате на опасност. Изключително удобен и бърз транспорт е за много хора, включително и за мен! Да, циганията по улицата и амбулантните търговци не са приятни, но най-много дразнят джигитите и тарикатите с лампи на колите, за които няма правила. Те трябва да бъдат спряни. Във Виена, Загреб или Страсбург да не би да няма пешеходни улици, разрешени само за трамваи??? Една "главна", на която да се мотаят гражданите от близките и далечни села като "Витошка" ни стига.

  40. 40 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Не пипайте трамвая бе !!!

  41. 41 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 696 Неутрално

    В исторически план пешеходна е била Царя. В някакъв момент там е минавал и трамвай. Най-чисто и безпроблемно е да се върне това положение. Така ще се запазят и уникалните жълти павета.

  42. 42 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 732 Неутрално

    [quote#17:"dombi"]Каквото стана и с трамвая по Витошка. Ще го махнат. [/quote]

    По Витошка махнаха трамваите когато отдолу пуснаха метрото. Освен това има успоредно трамвайно трасе по "Хр. Ботев". Ако махнат трамваите по Графа, няма друго трамвайно трасе, което да пресича центъра. Трасе на метрото там не се предвижда.

  43. 43 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 786 Любопитно

    А не може ли вместо трамвая, от Графа да си замине пазарът?

    И място за пешеходците ще се отвори, и умуващи купувачи няма да спират потока, въобще - друго ще е.

    Не виждам въпросния пазар като някаква урбанистична ценност за града, а още по-малко изпълнява социални функции с цените си.
    Само че още от времени Софиянскаго знаем, че пазарите са предмет на, кх-кх, специфично управление... и плодоползване...

  44. 44 Профил на omega
    omega
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До го махат. Ще се движим с метро или пеша. От Евлоги Георгиев до Витошка пеша са 15 минути и то сега, когато едва се разминаваш с хора, коли и трамваи по тесните тротоари. Същото време ти отнема и с трамвая.

    Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.
  45. 45 Профил на simko4
    simko4
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Ужасна грешка да се махат трамваите по Графа.

  46. 46 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1416 Гневно

    Не пипайте трамвая, ей!

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  47. 47 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 765 Любопитно

    Ако може да смените името на улицата вместо да е кръстена на руски гад, опитвал се по всякакъв начин да ни превърне в руска губерния, ще е още по-добре. Някой да знае къде е ул. Отец Паисий, човекът, който ни създаде като нация, например? Едва ли, забита е зад СДВР.

    Бедността е справедливо наказание за глупостта.
  48. 48 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#43] от "forza":
    Не само пазара. Трябва да се разкара книжния битак от площад Славейков и да се използва за нещо смислено или поне естетически красиво. В радиус от 100 метра има поне 4-5 прекрасни книжарници, така че няма причина на някой да му липсва този бидонвил.

    Умен и красив жълтопаветник.
  49. 49 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 865 Неутрално

    [quote#43:"forza"]А не може ли вместо трамвая, от Графа да си замине пазарът? [/quote]

    Не просто може, а е задължително да се разкара катунът пред Св. Седмочисленици! Няма по-неприятно сборище на мургави мошеници, особено откакто 3/4 от сергиите се накичиха с блузи и гащи от Илиянци. Не го ли махнат, Графа ще продължи да прилича на краен истанбулски квартал, ако ще със златни плочки да го облицоват.

    https://goo.gl/8NG90J
  50. 50 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#15] от "hodounski":

    Един компромисен вариант би било трамваите да вървят по тунел под Граф Игнатиев. Подобни решения (трамвайни тунели) има в много градове по света - например във Виена, Брюксел, Страсбург и др. Решението е скъпо, разбира се, но би било дълготрайно.

  51. 51 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#50] от "ijj":

    Скъпо и сложно. Около Перловската е гъста и плитка мрежата от подпочвени води.

    https://goo.gl/8NG90J
  52. 52 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#43] от "forza":

    Наистина пазарът пречи. Спокойно може да се премести в павилиони в новата пешеходна зона пред Кристал или в Градската градина. Заедно с ТИХИ кафенца ще се превърне в много смислено място за отдих.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  53. 53 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Много тъпо е да се измества трамвая от центъра. Ако се изчистят тротоарите от всичките реклами и самоделни стълбички и стърчащи витрини ще се спечели по 1 м и от двете страни. А потока хора може да се редуцира като се затворят други улици в района. Сега хората се тъпчат по Графа, защото там е най-безопасно и най-широко за ходене.

  54. 54 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1624 Неутрално

    То пък само това оставаше, Графа да не е пешеходен. В тази теснотия там плюс трамвая, пазара, многото магазини и заведения, само автомобили липсваха.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  55. 55 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#51] от "Valeria":

    "Скъпо и сложно. Около Перловската е гъста и плитка мрежата от подпочвени води."

    Така е, права сте. Но би могло в този участък вече (в района на Перловската река) трамваят да излиза на повърхността.

    Иначе опитът от отпадането на трамвайните линии по бул. "Витоша" показва, че не всички бивши пътници в трамваите използват сега метрото. В много случаи е по-удобно да се върви пеша - то е добре като масово физическо упражнение, но затруднява някои възрастни и трудно подвижни хора. Ако се спрат трамваите и по втора, успоредна на бул. "Витоша" улица - "Граф Игнатиев", това вече ще остави много голяма част от центъра на София без удобен градски транспорт. От друга страна, интересно е дали има проучвания колко горе-долу би струвало изграждането на такъв тунел? Дали не би могло да се комбинира с един цялостен ремонт на улицата? При всички случаи, това би могло да присъства поне като един от разглежданите варианти, не е ли така?

  56. 56 Профил на Коте
    Коте
    Рейтинг: 1024 Весело

    [quote#48:"WALL-E"]Трябва да се разкара книжния битак от площад [/quote]
    Това е културно средище обменящо класика на хартиен носител!

  57. 57 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4037 Неутрално

    какво да кажем за Константин Велики...

    Кубрат... Аспарух...

    Кирил и Методий

    Борис I... Симеон...

    затова пък
    ...МОЧА

    До коментар [#47] от "clint_eastwood":
    Ако може да смените името на улицата вместо да е кръстена на руски гад, опитвал се по всякакъв начин да ни превърне в руска губерния, ще е още по-добре.

    Някой да знае къде е ул. Отец Паисий, човекът, който ни създаде като нация, например? Едва ли, забита е зад СДВР.

  58. 58 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 796 Разстроено

    Съвкупната архитектура на София се състои от:
    Изтърбушени курници (цялото каре зад централни хали и до Сливница), до тях - стъклени недоразумения (Булбанк), груби сталински грамади (ЦУМ, съдебната палата, НС), пешеходни тротоари с пльокащи плочи (навсякъде), тесни сокаци без тротоари и паркинги (целият център) и жилищни квартали без необходимата инфраструктура - истински калища, начело с малинова н'ам к'во си, Люлин, та до Надежда (всяка оставете!)... Скъпарски квартали без канализация!
    Всичко това - боядисано в най-различни цветове, лъскаво или окъртено, окичено с разноформатни реклами, висящи кабели, порядъчно мръсно, опърпано, или напълно скапано!
    Тук-там слабо осветено, повечето не!
    Зиме пушек, лете - прах! Кучи ла*на навсякъде! (Това май не е архитектура!)
    Из целия център има монтирани множество бариери, с по няколко "отговорни" паркинг-мутри застанали до тях, гледащи лошо! Безчет конуси, пирамиди, дамаджани за вода или куп щайги със същата функция (мутри)! Казаните за смет са се разположили на "стратегически" места, гордо изправени или кривнати! Смрад!
    Съдебната палата прилича на зоопарк с тези железа отпред!
    Обаче всичкото това е супер, защото града бил "древен"...
    Смех!
    Аз такъв град по света не съм виждал!

    ПП: Не съм минавал скоро - пасажа на "Графа" с гащите и сутиените на открито стои ли още?

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  59. 59 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 290 Любопитно

    До коментар [#15] от "hodounski":

    И аз това се чудя, ако не се лъжа в момента от там минават 3 линии на трамвая.

  60. 60 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 865 Неутрално

    [quote#55:"ijj"]При всички случаи, това би могло да присъства поне като един от разглежданите варианти, не е ли така? [/quote]

    Безусловно прав сте, но моето впечатление (потвърдено в разговори с приятели-архитекти) е, че при всички тези проекти логиката, удобството и елегантната визия са най-последно съображение при избора на печеливш. Алчност, непотизъм и добро позициониране в гилдията още от комунистическо, това е механизмът. Ориенталски манталитет = ориенталски облик на София.

    https://goo.gl/8NG90J
  61. 61 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3284 Неутрално

    До коментар [#58] от "The Core":

    Забравил си да опишеш оранжевите плочки. Гащите и сутиените ги няма.

  62. 62 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3284 Неутрално

    До коментар [#59] от "todorus":

    Никой не мисли за удобството на хората.Като махнат трамваите ,ще трябва да се качим на колите.

  63. 63 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 233 Неутрално

    колкото повече пешеходни зони толкова по-добре. Идеята за пред Двореца е страхотна... по-голям парк с хубави исторически сгради наоколо, какво по-хубаво! В момента жълти павета и паркинг... не разбирам хората които предпочитат сегашния вариант.

    Графа пешеходен също е супер, подкрепям!

  64. 64 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Не трамваите са проблем на Графа, а всичко останало - пазарът, половината от сергиите предлагат китайски "дрехи", аранжирани по абсурден маниер, колите, които се опитваха да спрат с всевъзможни препятствия, знаци, но никога с една патрулка на пътната полиция, която да глобява всеки нарушител, доста пари щяха да съберат, гевреци, кашони, баби с буркани. Тротоарите са хубави и ако върви само трамвай, всичко ще бъде наред. Книжарите са атракция, оставете ги! Все книгите им пречат на някои...

    "Winter is Coming"
  65. 65 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    ПРОЕКТА за тунел пред двореца на Царя, не е отпаднал при обсъщданията с граждани те на Сфия, а по целесъобразност, за да не се разрушават секретните пешаходни комунистически връзки изградени от комуноидите под земята в триъгълника на "бившата" власт съединяващи Партийни дом, БНБ, Държавният съвет и бившия мавзолей, чийто подземни камери и съоръжения са запазени и Министерството на отбраната, като Висш команден военен център.
    Затова и при разрушаването му небяха употребени нужните количества ТНТ за да бъдат те запазени и ползвани.
    Нещата трябва да бъдат прецизирани, защото този проект е най-смислен за облекчаване движението в центъра и Ларгото.
    Съгласуването е процес, с който трябва да се заеме преди всичко отдела по комуникации при МНО и службите свързани и на негово подчинение.
    Новите условия изискват нови подходи и нови решения, но по добре е да минава време в нищоправене, до пенсия.
    С такава бюрокрация, кметове и администриране за да се направи нещо трябва да минат векове.

    Колкото до трамваите, по "Витоша" и "Граф Игнатиев" е нужно МИСЛОВНИ процеси и градивност,(чужди на кметовете Борисов и Фандъкова), които управляват вече 20 години, а не премахване, защото това са връзки създадени преди много години и няма с какво да се заменят. Тр.# 7 минава под прозорците на хората при НДК, но за тази простащина никой не говори.
    ГЕРБ и градското управление на столицата ни са вредна и досадна посткомунистическа групировка, създадена за палиативни мерки и популизъм, свързани с най-анормалните градоустройствени решения на София от близо 100 години.
    Там минават и секретни в

  66. 66 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Дневник публикуваха и статия за градоустройството на Хюстън.
    Прочетете, гаспада, как се правят нещата!

    Никой не ходи да обсъжда с мат'ряла къде ще минава трамвайчето и къде ще се ситуира пазарчето!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  67. 67 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Там минават и секретни кабелни колектори, които МНО трудно би се решило да премахне.
    Градоустройствените вреди на тоталитарния режим са трудно изличими, но не невъзможно.
    Изисква се ежедневен труд и средства за да се благоустрои центъра, а за кварталите извън него много доброволен труд и общинска помощако не друга поне организациона.

  68. 68 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#64:"Arya Stark"]Книжарите са атракция, оставете ги! Все книгите им пречат на някои... [/quote]
    Атракция? Айде бе? Има малки и симпатични антикварни книжарници, има големи и модерни книжарници за нови книги. Да не говорим, че антикварния бизнес е вече 90% онлайн...
    Книжния "пазар" не е само сергии - я иди виж влизането с коли за товарене и разтоварване откъм Солунска, паркирането около и на Славейков (има едини изумително нагли Додж и Смарт), складирането по околните мазета, бутането на колички с кашони от банани пълни с книги, използването на всеки ъгъл за кенеф и тн и тн. В допълненение самите книжари са пияни от 11 нататък, което заедно с природната им култура и възпитание ги прави особена атракция, може би?

    Умен и красив жълтопаветник.
  69. 69 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#65] от "convince":
    До коментар [#67] от "convince":

    Много, много ми допаднахте!

    "Winter is Coming"
  70. 70 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#68] от "WALL-E":

    Това е един малък площад. Има градска библиотека, има френски културен институт, има паметник на двама български класици. Вярно, има и "Макдоналдс", има и "Алкохол" - но точно тази еклектика, особено с колоритните книжари създава атмосферата. Не всички са пияни или мръсни. Поговорете с някого, има писатели, преводачи, много ценни хора. Не искам Графа да стане като Витошка - мегдан на провинциален град, не искам МОЛ-ове поне в духовното сърце на София, има достатъчно. Като чета описанието Ви на площад Славейков (знаете ли кой от двамата?), не ми се мисли как бихте обрисували Венеция или Париж.

    "Winter is Coming"
  71. 71 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Ако затворят и тази улица достъпът до центъра ще стане невъзможен, което и явно е целта. А трябва да се пуснат трамваите и колите по Витоша.

  72. 72 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 796 Любопитно

    До кога ще се влачат трамваи на релси през центъра?
    Нали има метро вече?
    Или да домъкнем и летището на Графа?

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  73. 73 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#64] от "Arya Stark":

    "...Книжарите са атракция, оставете ги!..."

    Такива "атракции" в Европа няма!
    И в повечето нормални държави - също!
    Опърпани найлони и всякакви други "сенници", начупени маси-тарги, камари от кашони (от банани!), скапани трошки, паркирани наоколо, служещи за складове!
    Никой уважаващ себе си, нормален "бял човек" няма да застане да продава по този начин!
    Подобни пазари съм виждал в в Лагос например, или на други места в Африка!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  74. 74 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#73] от "The Core":

    Да не изброяваме какво още и екзистенциално важно за държавата няма в Европа! И не е вярно това, което твърдите, подобни места има почти във всяка европейска столица - в Лондон, Париж, Рим, Брюксел, Атина, Виена, Будапеща. Ако не сте ги виждали, не означава, че не съществуват.
    Като махнем релсите от Графа и книжарите от Славейков, ще станем европейски културен образец, така ли?!

    "Winter is Coming"
  75. 75 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 796 Любопитно

    До коментар [#74] от "Arya Stark":

    Не, за начало градът ще стане по-нормален!
    Хората няма да се чувствуват като на сафари - да се оглеждат за счупени плочи, да заобикалят или прескачат кашони, а също и да се пазят "да не ги бутне трамваот"...
    И като поживеят 1-2 поколения по този начин, може и да започнат да стават по-културни! Защото в момента са още на ниво "мръдни оттука бе..."...

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  76. 76 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2705 Неутрално

    Откакто се помня, винаги е имало трамвай на Графа...
    Някакси не ми харесва идеята, някой, роден на място, където никога не е имало трямвай, да ми маха трамвая.

    I Want To Believe
  77. 77 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#70] от "Arya Stark":
    Клошаро-сергиджийницата и накамарените кашони за вас формират "духовното сърце на столицата"?
    Съгласен съм да обсъдим локация по локация всеки конкретен пример, който можете да дадете, от който и да е от изброените от вас градове в Европа за да направим аналогия с това което имаме ние и да открием приликите и разликите. Относно бул Витоша сме на едно мнение, уви...

    Умен и красив жълтопаветник.
  78. 78 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#63] от "adventure":

    Представи си огромната бетониера, която трябва да кацне там, за да се реализира тунела. Те колите няма просто да изчезнат под земята. А и на рендерите е видно колко наивно паркът свършва със стъклена оградка пред тунела.

  79. 79 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 632 Неутрално

    [quote#76:"2.5"] някой, роден на място, където никога не е имало трямвай, да ми маха трамвая. [/quote]
    А, ясно. Ако е роден в метрото, значи може и метрото да маха. ОК.

  80. 80 Профил на macholibre
    macholibre
    Рейтинг: 240 Неутрално

    Най-доброто решение за Графа в отсечката от Алабин до Попа е трамвая да бъде пуснат под земята, а отгоре да стане изцяло пешеходна зона. Барикадират го от всички страни с бетонни колци и проблема с влизащите коли в забранената зона е решен.

  81. 81 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#77] от "WALL-E":

    Прекалено буквално приемате коментара ми. Това ще бъде проблем в обсъждането [quote#77:"WALL-E"]локация по локация всеки конкретен пример, който можете да дадете, от който и да е от изброените от вас градове в Европа за да направим аналогия с това което имаме ние и да открием приликите и разликите.[/quote]
    Някой да е махнал трамвая в до Алфама в Лисабон, напротив превърнали са го в туристическа атракция?! Моята цел в този форум не е да доказвам с по два независими линка, снимков материал и Google maps своите аргументи. Обсъждам новина, която ме засяга пряко като гражданин на България, София и конкретно ул. "Раковска", а изброените европейски столици имат и доста "неевропейски" лица и всеки, който ги е обикалял лично като мен, отлично разбира какво имам предвид.

    "Winter is Coming"
  82. 82 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#78] от "kykyyy":

    предполагам ще се изкопае, иначе няма как да се свърже с вече съществуващия парк... така няма да се вижда никакъв бетон си мисля. Относно стъклената стена, това се по-дребни детайли. Като цяло се чудя на хората защо жълтите павета са им по-важни. В краен случай могат да бъдат преместени някъде.

  83. 83 Профил на galcho
    galcho
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ама защо хората трябва да слизат под земята, аз не мога да разбера. Трамвая да отивал под земята, сега ще копаем и ще бетонираме, пари само да харчим, нямало ли метро. Че то половината път е до перона или по стълбите до спирката. А ако съм за две спирки, не, благодаря, ще трябва да вървя пеш, вместо да се забивам под земята. Удобството за хората, а, кой го мисли. Иначе от тролея на Попа връзка с трамвая и ето те на Съдебната палата.
    То и в Лондон има метро, ама като съм там предпочитам с автобусите да се движа, хем е светло и не мирише особено, хем виждаш хората, магазините, сградите. Там като има метро никой не е изхвърлил автобусите като вариант, който бърза или е за по-голямо разстояние да хваща метрото.

    Върнете старата версия!
  84. 84 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#82] от "adventure":

    ЖЪЛТИТЕ ПАВЕТА са символ на София подарени от Австроунгария, поради тънещото в кал селище, избрано за столица на Княжество България, точно за неговия център и немогат да бъдат местени никъде другаде.
    Те не са пригодни за автомобилно движение, защото са керамични блокове и стават много хлъзгави при дъжд. Тунелът е добро решение, за хората и парка, които се държат навсякъде по света на кота нула, а автопотока отива в подлези и надлези.

  85. 85 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    САМО дивоизрастли, които не са виждали трамвай през детството си, като например в Самоков и Банкя, се страхуват от такова съоръжение за придвижване и всячески се стараят да го ликвидират в София.

  86. 86 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#77] от "WALL-E":

    СЕРГИИ на площад "Славейков" неможе да има защото е тесен и продълговат, а книги могат да се продават за определено време от денонощието, а не с кесене под найлони и парцали от 7 до 21 часа люпене на семки и кльопане на банани и салами във вестници от вкъщи, а само на сгъваеми маси, които се прибират и след това опразват пространството, след плащане на такса и лиценз за подобна особена дейност.

  87. 87 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    ЗА БУКИНИСТИ е подходящо място със съответни специални павилиони, които съхраняват книгите за дълго пред входа на парковете, а не по средата на столицата в шатри, които се превръщат в своего рода ужасяваща гледка поради неподържането им.

  88. 88 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    ЗАЩО преди време пак за да се вземат некви пари се направи този ОГРОМЕН ретро шадраван посред "Славейков", който взе жертва и изглежда вече никога няма да бъде пуснат, а не се създаде по-малък и подходящ?
    Българите в голямата си част, опорочават всичко, до което се докоснат много преди да се появи още и идеята за градоустройство, защото им липсва обща култура, образованост и прецизност.

  89. 89 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    ЕТО днес изглеждащият на три ди проект за реконструкция на бул. "Евлоги Георгиев" е много хубав, но всъщност е едно урбанистично недомислие и поглъщане на огромни бюджетни средства.
    От двете страни по три ленти с бълващи отровни газове автомобили и шум, а в средата "спортуващи", за която дейност се изисква преди всичко чист въздух.
    Ставаме за смях и подигравки и то много големи.

  90. 90 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    КМЕТОВЕТЕ НА СТОЛИЦАТА НИ, трябва да са хора с специално образование, много широка обща култура и знания, а не псевдополитически недомислия подобни на днешните.
    Града трябва да се обича, а не да бъде източник на разпределение на доходи, защото е жив организъм и в него живеем ние и след нас ако върви така нщо няма да оставим на следващите му обитатели, а само една урбанистична ненормалност, далеч от съвремния свят.
    Много далеч, потънала в систематични руини!

  91. 91 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#87] от "convince":

    Кандидатирайте се за кмет, ще гласувам за Вас!

    "Winter is Coming"
  92. 92 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    ДОКАТО не се изпълни взетото решение на софийските общински съветници за премахването на МОЧА, паметник на върховна българска черта като лакейно блюдолизство изобразяващо благодарност към чужда окупациона армия, поставила комунистически марионетки от най-долна проба на ръководни постове.
    Управлявали 45 години чрез престъпен тоталитарен режим на преследване експроприране, доноси ликвидации и убийства, с беззаконие и антидемократичност, застопорили държавата ни на дъното на Европа, за никаква реконструкция на централната част на града неможе и да става дума.

  93. 93 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Аз предлагам да не се спира трамвая. Да се пусне официално автомобилен трафик по Графа (по възможност двупосочен) и да се забрани преминаването на пешеходци по улицата

  94. 94 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Трамвачт влиза под земята и Графа става пешеходен

  95. 95 Профил на nikivan
    nikivan
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Проекта е добър, само да измислят нещо и в наказателния кодекс за лумпените със спрейовете, че от сега виждам как ще надраскат всичко и пак ще си заприлича на същия кенеф...

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  96. 96 Профил на alina_ilieva
    alina_ilieva
    Рейтинг: 233 Гневно

    Днес, в 14:10 на общественото обсъждане не допускаха хора, тъй като залата била запълнена.
    Следващият път, в който се прави обществено обсъждане, биха могли да намерят още по-малка зала, за да е ясно, че обществените обсъждания могат да се посещават само от правилните хора!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK