
© Анелия Николова
ГЕРБ предлага паркирането в паркове, градини, детски площадки и тротоари в населените места извън обозначените за това места да се глобява с 200 лв. Промените в закона за движение по пътищата са внесени днес от трима депутати - Пламен Манушев, Павел Христов и Цветомир Михов (ГЕРБ) и съдържат само тази точка.
За тези нарушения се предвиждат 20 лв. глоба, като в закона е забранено само спирането върху тротоар. В мотивите си народните представители отбелязват, че "проблемът с неправилното паркиране в българските общини е изключително наболял, съществува от години и не е решен ефективно, като нарушенията са хиляди месечно".
Вносителите отбелязват, че ежедневно граждани, предимно възрастни хора, майки с деца и хора с увреждания се сблъскват с невъзможността да се придвижват безопасно по уличните тротоари, в парковете, градините и детските площадки, защото са заети от автомобили.
"Въпреки засиления контрол на всички институции и съставянето на стотици актове за нарушения на ЗДвП водачите на МПС заплащат наложените им санкции, които са много ниски, и продължават да не спазват изискванията на нормативните разпоредби и не се постига дисциплиниращия ефект на закона",смятат депутатите.
В проекта за промени е заложена възможност общините допълнително да уредят този въпрос. Досега т. нар общински паяци отстраняваха нарушителите. Но от това сериозен ефект нямаше. "Дневник" редовно получава снимки от читатели, които са заснели автомобили, паркирани в градинката на цървката "Св. Седмичисленици". Преди време там бяха поставени колчета, които да възпрепятстват нарушителите, но впоследствие някой ги премахна.
100 Рублей за Доллар
Рейтинг: 1074 ВеселоСега остава да забранят и 15 годишните таралясници на хората
Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!bretschneider
Рейтинг: 874 НеутралноСлед като е забранено спирането на тротоар, що има стотици хиляди кочини дето са паркирани на тротоара? Само в София ако глобят за една вечер всички паркирали на тротора с 20 кинта, ще изкарат пари колкото за още 3 метро лъча!
dragozow
Рейтинг: 782 НеутралноМоже ли същата глоба и за паркиране по тротоари?
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.bretschneider
Рейтинг: 874 НеутралноДо коментар [#1] от "100 Рублей за Доллар":
За 15 годишните таралясници данък 1000 лв. и два пъти годишно преглед по 400 лв, и ще останат само олд таймерите!
Freedom of Speech
Рейтинг: 672 НеутралноА тия с колите с парламентарните стикери, които паркират на места за инвалиди с колко да се глобяват?
Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.Радио Плутон
Рейтинг: 450 НеутралноПоздравявам това предложение.
В Южна Африка ако една община не предоставя услугите, за които получава данъци, по задоволителен начин, населението има право да я осъди и да възложи на частни фирми управлението на данъците и извършването на общинските услуги. Това означава, че калпав кмет може да бъде осъден и да остане без стотинка.
Радио Плутон
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#1] от "100 Рублей за Доллар":
Достатъчно може би да проверяват имат ли филтри на избушните тръби
Радио Плутон
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#2] от "buiko":
Защото подрастващите не са усвоили от френските и италианските си връстници (а там това са правили и родителите им) да чупят огледалата на такива.
100 Рублей за Доллар
Рейтинг: 1074 Весело[quote#7:"механозавър"]Достатъчно може би да проверяват имат ли филтри на избушните тръби [/quote]
Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!Арда Качак също нямаше филтър и само злият ЕС успя да ги забрани
гарата
Рейтинг: 749 ЛюбопитноА който паркира в зелени/кални площи ще го "огрее" ли законът?
гарата
Рейтинг: 749 НеутралноИ пак казвам - ако няма ефективен контрол всеки нов закон ще е на вятъра.
blurred
Рейтинг: 515 НеутралноГлобата от 200 лв. като идея не е зле. Но според мен глобата трябва да се изчислява според стойността по Шваке на автомобила. Защото в България тези с най-скъпите коли са най-нагли. Значи ако за обикновен автомобил на стойност около 4-5 хил. лева глобата е 200 лева, значи за такъв на стойност 40-50 хиляди лева глобата трябва да е 2000 лева. Да видим тогава дали след 3-4 глоби няма да ги заболи. Пък и бюджета в София ще спечели - туко виж построили някой друг подземен паркинг...
Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!Танас
Рейтинг: 1391 ВеселоА дано ама надали !
Цацарoff - Оставка ! >:-)Първи ще нарушат забраната точно техните гласоподаватели с милиционерски навици та ако ще 1000 лева да е глобата.
izabell
Рейтинг: 1375 НеутралноСамо високата такса ще дисциплинира шофьорите.Даже да ги направят глобите 500 лева
cup_of_tea
Рейтинг: 616 НеутралноПроблемът не е в размера на глобите, а в събирането им. Като започнат масово да късат билетчета от по 20 лв., за по-малко от седмица градът ще стане като слънце.
Отидете сега в Борисовата градина, застанете до знака за забранено влизане и бройте автомобилите.
chicago514
Рейтинг: 2661 НеутралноДобре и 10 дена обществено полезен труд.
Танас
Рейтинг: 1391 Весело[quote#14:"xalikarans"]Само високата такса ще дисциплинира шофьорите.Даже да ги направят глобите 500 лева [/quote]
Цацарoff - Оставка ! >:-)Прочете ли що написа ?
Като има толкова тежки наказания защо няма барем един у затвора е Янева си е баш за там ама нъц ?
azmatahari
Рейтинг: 664 Неутрално[quote#17:"Танас"]ама нъц ?[/quote]
ама Цвъц?
lout66
Рейтинг: 942 НеутралноАми нека първо разчертаят пред блоковете и кооперациите местата за паркиране , после да въведат винетки .Има незнайни коли които седят по няколко месеца пред блока ми .Да се види колко от колите в София се карат с номера от провинцията където данъка е три пъти по нисък , да налагат глоби когато са създал правила , а не при тази пълна анархия да оставят собствениците да се саморазправят помежду си .
wanderer
Рейтинг: 2523 Весело[quote#2:"buiko"]След като е забранено спирането на тротоар[/quote]
Объркали сте се! Не е забранено. Забранено е на пешеходците да се шматкат по уличното платно и да се движат с "технически неизправни" обувки (високи токчета, пантофи).
"Чл. 94. (1) За престой извън населените места пътните превозни средства се спират извън платното за движение. Когато това е невъзможно, спирането за престой се извършва успоредно на оста на пътя, най-вдясно на пътното платно.
....
(3) (Изм. – ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. и доп. – ДВ, бр. 51 от 2007 г.) За престой и паркиране в населените места пътните превозни средства се спират възможно най-вдясно на платното за движение по посока на движението и успоредно на оста на пътя. Допуска се престой и паркиране на моторни превозни средства с допустима максимална маса до 2,5 тона върху тротоарите, само на определените от собствениците на пътя или администрацията места, успоредно на оста на пътя, ако откъм страната на сградите остава разстояние най-малко 2 метра за преминаване на пешеходци."
Finland
Рейтинг: 707 НеутралноТова е много добро. Въпросът е ще има ли ежедневен реален контрол.
convince
Рейтинг: 1280 НеутралноГЛОБИТЕ, колкото по-големи, толкова по-добре!
Всеки трябва да трепери оставяйки колата си извън разрешеното или драстично нарушаващ правилата.
Не ужно да се слагат скоби. Само известия за трицифрени глоби и не е длъжен да плаща веднага. Колкото се забави по-добре за бюджета с прогресивна лихва, заедно с данъците...
convince
Рейтинг: 1280 НеутралноСАМО ЖЕСТОКИ ГЛОБИ ще решат проблема, защото ще действат превантивно.
convince
Рейтинг: 1280 НеутралноПРАКТИКАТА със скобите е излишна, защото се нарушават правата на бнезапна нужда от потегляне.
Глобите обаче трябва да се завишават прогресивно и системно, както и да се отнемат точки от талона.
wanderer
Рейтинг: 2523 Весело[quote#6:"механозавър"]община не предоставя услугите, за които получава данъци[/quote]
И аз това твърдя - плащам данък за автомобил (460 лв.), плащам имотен данък (гараж) и такса смет за него (56 лв. заради "луксозно строителство" според данъчните), технически преглед (60 лв.), плащам "винетка" 67 лв., плащам застраховка "шматки на улицата" 198 лв., плащам застраховка "вандали, увреждащи чужда собственост с цел предизвикване на убийство" -560 лв.
Като отида да платя данъка в общината (за да взема квитанцията със стикер, че катаджия и автомонтьор не ползват електронни услуги), няма къде да се паркира, а докато стигна, разбивам носачи и рейки заради малоумието на общинари, които преднамерено увреждат улиците с дупки и хълмове.
И за какво всичко това!? Шматките да станат още по-големи шматки.
convince
Рейтинг: 1280 НеутралноПО ПРИНЦИП всяко паркиране трябва да се заплаща, кадето и да се намира то в рамките на града.
Винетки, талони или годишни вноски.
wanderer
Рейтинг: 2523 Любопитно[quote#3:"dragozow"]Може ли същата глоба и за паркиране по тротоари?[/quote]
Знаете ли какво е "тротоар"? Съгласно Инструкцията на Столична община това не е нахвърления асфалт край уличните платна, нито калните площи пък са "тревни площи".
Знаете ли, че на три- и повече лентов път не бива да има пешеходна пътека тип "Зебра" за да се избегнат произшествия при изпреварване?
convince
Рейтинг: 1280 НеутралноДо коментар [#25] от "wanderer":
ВСЕКИ да му намери начина. Но купи ли си кола трябва да се държи на границата на поносимоста да я притежава, защото вече има редовен градски транспорт.
convince
Рейтинг: 1280 НеутралноДо коментар [#27] от "wanderer":
ПЕШЕХОДЕЦА по презумпция винаги трябва да е с предимство, защото шофьора не е в състояние да разбере , защо той нарушава правилата.
wanderer
Рейтинг: 2523 Неутрално[quote#12:"blurred"]Но според мен глобата трябва да се изчислява според стойността по Шваке на автомобила.[/quote]
Сега остава да предложиш, убийците с морги да не бъдат вкарвани в затвора.
Ти да не си пернишки голф-аджия, де пътните знаци са само за балъци!?
wanderer
Рейтинг: 2523 Любопитно[quote#8:"механозавър"]да чупят огледалата на такива. [/quote]
Подстрекателство за насилие!? Няма ли да предложиш и рязане на спирачни мъркучи?
Като не си правите годишните профилактични прегледи при личния лекар, само глупости ви цъфтят в мозъците. Досущ кат герберите-вносители:
"В проекта за промени е заложена възможност общините допълнително да уредят този въпрос" - всяка общи със собствено тълкуване на Закона. Направо да го отменят!
convince
Рейтинг: 1280 НеутралноДо коментар [#1] от "100 Рублей за Доллар":
Може да караш таралясник и на 50 години стига да го подържаш в изискванията.
Другото веднага за скрап и разноските по него за твоя сметка, освен ако я хвърлиш някъде без номера.
wanderer
Рейтинг: 2523 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "convince":
Ти на автомобил качвал ли си се!? За какво човек изкарва автомобила си от гаража? Да върти кръгчета в квартала?
wanderer
Рейтинг: 2523 Любопитно[quote#28:"convince"]ВСЕКИ да му намери начина[/quote]
Тогава пешеходците що се оплакват!? Искат да пресичат улицата, да му намерят начина!
convince
Рейтинг: 1280 НеутралноАко някой от жестоко глобените, не е съгласен с предоставените му възможности, веднага да засипе общината със съдебни искове да му върнат глобата в петкратен размер.
Съд и общината плаща, кмета се уволнава или непреизбира, както и хайлазите покрай него. Ще се напълним с пари...
Може да се превърне в професия!
wanderer
Рейтинг: 2523 Любопитно[quote#26:"convince"]Винетки, талони или годишни вноски. [/quote]
Колко пъти? До тук - три пъти: "данък автомобил, данък "гараж", паркомясто на работното място.
convince
Рейтинг: 1280 НеутралноДо коментар [#34] от "wanderer":
Ами те му го намират, но ако сгазиш някой цял живот ще работиш за роднините му.
Хубу си помисли, кое е за предпочитане.
Има някои нарочно се фъргат с тази цел!
И тва го имай предвид!
convince
Рейтинг: 1280 НеутралноДо коментар [#36] от "wanderer":
Ако трябва и 5 пъти!
The_Curious
Рейтинг: 782 НеутралноВсяко ъгълче подходящо за паркиране, дори свряно в междублоково пространство, ще стане парк или детска площадка, нищо, че няма да има нито зеленина, нито настилка, нито игрушки. Ей, бюджет има да се пълни и по всякакви идиотски начини ще се прави. Няма да се лекува болестта, а симптома, дупе да ви е яко.
Nothing else, but more or less the bitter truth!Публикувано през m.dnevnik.bg
wanderer
Рейтинг: 2523 Любопитно[quote#29:"convince"]ПЕШЕХОДЕЦА по презумпция винаги трябва да е с предимство[/quote]
Това сигурно заради спирачния му път? Вероятно надхвърля 100 метра.
wanderer
Рейтинг: 2523 Неутрално[quote#35:"convince"]засипе общината със съдебни искове [/quote]
струва по-евтино от паркиране за 20 минути (първият час струва 3 лв. - Токуда, летище София). Сиреч "паркингджията" е по-скъпо платен труд от един лекар.
Осъдил съм я три пъти. След първия път нарочно съм наемал адвокат за да може съдът да постанови общината да плати поне разноските за адвокат - 150 лв. (носачите и амортисьорът са счупили поради износване - според вещото лице на общината).
[quote#38:"convince"]Ако трябва и 5 пъти! [/quote]
Правото да не е концерт по желания - за едно действие - една санкция и тя трябва да е съразмерна с реалната щета/услуга.
То от такива, лекарския преглед (1.80 лв. за "баш пешеходец"
Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 959 Весело[quote#2:"buiko"]След като е забранено спирането на тротоар, що има стотици хиляди кочини дето са паркирани на тротоара? Само в София ако глобят за една вечер всички паркирали на тротора с 20 кинта, ще изкарат пари колкото за още 3 метро лъча! [/quote]
Има и друг начин:
, И телевизиите отразяват това в новините
На следващият ден-още 150-200 такива, в други 3-4 квартала, пак с отразяване по телевизиите. На по следващият-още 2-300, част от тях в кварталите от предишните дни
И т.н., и винаги с "паяците"
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!Нелзя перебарщиват
Първият ден се глобяват...да кажем стотина такива в 2-3 квартала (и 20% от най наглите дигнати с "паяк"
След 3-4 месеца нещата ще се изменят, КОРЕННО
П.С. Това при положение че глобите са събираеми де. Щото положението не е баш така
До коментар [#2] от "buiko":
room101
Рейтинг: 229 НеутралноТо и 5 и 5000 лв да е, ако ефективността на прилагането е като досега, ефекта ще е две нули и градове кочини, като в момента.
Trayan
Рейтинг: 906 НеутралноДобавете и местата за инвалиди.
Но не е важен толкова размерът на глобата, колкото това, че санкциите не се прилагат. ГЕРБ карат вече трети мандат и спят, точно както спяха и БСП.
dc_ken
Рейтинг: 260 НеутралноСпоред мен размерът на глобата не е достатъчен. Символичните глоби и още по-символичната им събираемост катализират пословичната наглост на българските шофьори, която не спира да ме удивлява всеки ден. Ето най-честите оправдания, които шофьорите така убедено изтъкват в своя защита:
'Ами общината като не ми е осигурила място да паркирам, значи ще паркирам където ми е удобно. Тъй де, аз за какво плащам данъци?'
'Да няма къде да се паркира, ама сега да оставя колата ли заради това?'
'Да, неправилно съм паркирал, но на никого не преча'
'Аз съм само за малко тук'
'Абе ти ли ще ми кажеш къде да паркирам'
ivaylo_uzunov
Рейтинг: 229 НеутралноНяма лошо! Нека се въведе! Но това означава във всяко българско семейство да има поне по един глобен! Всеки ден! Сами виждате какво става пред жилищните блокове! И не казвайте че това е различно.Не, не е различно!
дерибеев
Рейтинг: 3673 Весело...... и на следващ логика етап ще трябва на някой си примерно каратиста да се възложи непосилния труд да събира и отчита глобите
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васshileto
Рейтинг: 1114 НеутралноЗа братчеди ще важи ли?
bretschneider
Рейтинг: 874 НеутралноДо коментар [#20] от "wanderer":
Ко праим с идиотите дето паркират по тротоара и не оставят 2 метра от стената?
smotlixx
Рейтинг: 414 НеутралноДа, да!
xmm
Рейтинг: 1114 ВеселоДо коментар [#49] от "buiko":
Баси тротоара
sa6
Рейтинг: 940 НеутралноКрайно време е това да се направи. Както и да се забранят 20 годишните таралясници, бълващи менделеевата таблица. Но трябва да е за всички, за да има ефект, да и за тебе тарикате, със стикера "полиция" на стъклото
И за тебе със купения син талон. Защото българина потърква ръчички, когато глобяват съседа и реве до небето каква несправедливост е че са глобили него.
ЕвроатлантидаИндиана
Рейтинг: 1432 НеутралноИ 20000000000000000000000000000000000000 лв да е глобата, като никой не я събира, все тая. ГЕРБ предлага една крайна тъпотия.
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноГЕРБ ще гледа спечелването на следващите избори през крив макарон. В София от половин век т.нар детски площадки между блоковете, още даже, откакто са строени, са били единственото място за паркиране.
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#49] от "buiko":
На мен 80 см ми стигат да мина, особено ако стеснението е в една точка, когато колата е спряла по диагонал. Ти 2 м ли си широк?
Индиана
Рейтинг: 1432 НеутралноДо коментар [#17] от "Танас":
Както американците видели сметката на Ал Капоне за неплатени данъци, ние ще вкараме мутрите в панделата за неправилно паркиране. Мъдреци управляват.
rpanev
Рейтинг: 229 Неутрално[quote#35:"convince"]Ще се напълним с пари...
Може да се превърне в професия![/quote]
Професия комунде, само цока от другите. Само глоби и такси са му в главата, а има ли реална услуга и качество на услугата? Как така толкова междублокови простраства и градинки се превърнаха в нови блокове? За това има ли глобени?
rpanev
Рейтинг: 229 Неутрално[quote#28:"convince"] Но купи ли си кола трябва да се държи на границата на поносимоста да я притежава, защото вече има редовен градски транспорт.[/quote]
Да бе, редовен градски транспорт, по всяко време, климатизиран, с гарантирано място за сядане и багаж, без буйстващи цигани и миризливи субекти, спиращ на метри от всяка желана дестинация, затова дай да вдигнем всички такси и данъци за колите (сигурно и за велосипедите, все пак има редовен градски транспорт).
Най-важното е да се вдигнат и данъците и такси за интернет и комуникация, все пак има обществени библиотеки и в пощата все още има кабинки за звънене.
wanderer
Рейтинг: 2523 НеутралноДо коментар [#49] от "buiko":
, взема такси и с "дежурния ключар" отива да маха прангите (ключарът като стигне на мястото, поставя прангите на друг, де не е спазил нормата)
.
Тургат се скоби. И сега се прави от катаджиите и то перфектно: снима се автомобила, тургат му прангите, пак го снимат, пращат призовка с обратна разписка:
- собственикът на автомобила се явява в КАТ (ако не се яви глобата е 50 лв.);
- връчва му се глобата (ако я оспори, прангите си съдят на автомобила дорде мине оспорването);
- като плати глобата, трябва да подаде молба да махане на прангите като декларира, че махането на прангите е за негова сметка;
- плаща 100 лв. за услугата "махане на прангите" (вероятно има "надбавка" за всеки ден амортизация на прангите, ама не съм я "тествал"
- и със собственият автомобил връща "ключаря" обратното (за да не му отнемат точки от талончето - проявил е добросъвестност при отстраняване на нарушението).
Цялото упражнение ми отне три часа ... и неустойка от месечния бонус в размер на 300 лв., които са много повече от платените 120 лв. (20 лв. глоба и 100 лв. "услуга"
areta
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#36] от "wanderer":
Това е решението. Знаеш ли в Стокхолм, Швеция какво е положението?
1. Първо плащаш годишен данък.
2. После застраховка.
3. После за преглед всяка година.
4. После за паркиране на улицата, да, точно така за паркиране на улицата се плаща - ако имаш адресна регистрация в квартала абонаментна такса всеки месец, ако адресната регистрация е другаде - купуваш паркинг-билет, ама ти излиза през носа.
4.а. После ако получиш парко-място, плащаш за него месечна такса. Обикновено за такова място се чака с месеци, на някои места го докарват и до година.
5. После за преминаване през центъра в делничен ден има тол-такса.
6. Последно на магистрали също има тол-такса.
Та така, колата си е бая скъпо удоволствие, плащаш, та ушите ти плющят.
rpanev
Рейтинг: 229 ВеселоДо коментар [#45] от "dc_ken":
А ето какво правят общинарите против презастрояването и многократно завишените стойности на финни прахови частици във въздуха:
areta
Рейтинг: 1263 НеутралноКъм №60
Пропуснах - за паркинг на работното място също трябва да плащаш - към 12-13лв ДНЕВНО!
wanderer
Рейтинг: 2523 Неутрално[quote#51:"xmm"]Баси тротоара [/quote]
Три метра и половина е минималната ширина на тротоара по Инструкцията на Столична общината. При пресичане на улица трябва да има скосяване така, че височината да не е повече от 3 см (заради инвалидите). Също трябва да има скосяване към уличното платно (за да не се образуват локви на тротоара) и то не трябва да надвишава 15 см. (за да може в случай на нужда да мине линейка, и с пациент, да мине и пожарна).
И най-важното (заради което печеля делата) трябва да има акт за завършено строителство на тротоар. За райони Младост, Студентски и Витоша общината няма такива актове - тротоари, изградени според собствената им инструкция и предадени с акт за приемане от общината.
sa6
Рейтинг: 940 Неутрално[quote#60:"luda_krava"]Та така, колата си е бая скъпо удоволствие, плащаш, та ушите ти плющят. [/quote]
ЕвроатлантидаТова му го разправяй на българския десен капиталист, дето не си е показвал носа на запад и си мисли че там изкарват големите пари пък и всичко им е безплатно като у лошия комунизъм. Колата е за този, който може да си я позволи, но при нас политиците са популисти и никой няма да посмее да сложи нещата в ред, ако иска да спечели изборите.
rpanev
Рейтинг: 229 ВеселоДо коментар [#62] от "luda_krava":
И дали си трошат колите по улиците
А кажи сега и колко изкарват на ден там, и колко процента от заплатата им излиза карането на кола
ssdd
Рейтинг: 229 НеутралноБоже колко кретени има в тоя форум, не е истина.
Пожелавам на всички да бъдете глобени по 200 лева няколко пъти за да ви дойде акъла в главата. А тия къде квичат като прасета че колите били стари и да ги забранят , да дочакат да не могат да си купят кола и тях да ги праснат с големите глоби. Тъпанари с тъпанари.
Не са ви виновни колите от провинцията, виновни са ви комплексите за избиване, ама то всичко се връща, а най-обичам да гледам устати оборотни отворковци да им бъркат в джоба.
areta
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#55] от "Anonymous":
Ти - може би минаваш на 80см, аз не мога - талията ми е 80см, а ханшът - 88см. Майка с количка - трудно. Инвалидна количка - съвсем невъзможно.
Мисли се преди всичко за най-трудно подвижните, а после за всички останали, ти с 80-тте см, си на последно място.
wanderer
Рейтинг: 2523 Неутрално[quote#60:"luda_krava"]Та така, колата си е бая скъпо удоволствие, плащаш, та ушите ти плющят.[/quote]
Не е проблем плащането. Проблем е, че няма на кого да го платя. И за разлика от Швеция (Гьотеборг) - там има улици, булеварди и то прави, тук - дупки, хълмчета и сергии.
Дотук, нищо не съм казал са "Синя зона" - плащам като поп, незнайно на кого, уж на общината. Само бих препоръчал държавните служби да не ползват сгради, разположени в "синята зона". Лично за мен, СГС, Съдебната палата, Министерство на финансите. Спокойно могат да се преместят в Горни Лозен, а що не в Пловдив.
Венцеслав Йонков
Рейтинг: 450 НеутралноДраконовски мерки за мръсниците! Лошото е че няма сингапурска полиция.
rpanev
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#62] от "luda_krava":
Пропусна и да кажеш как всеки нормален работодател плаща за това или осигурява безплатен паркинг, карта за градски транспорт и порочие.
[quote#67:"luda_krava"]Ти - може би минаваш на 80см, аз не мога - талията ми е 80см, а ханшът - 88см. [/quote]
Нямаш и никаква представа за размери и пространства
areta
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#65] от "rpanev":
Не, не си трошат колите, пътищата са в прекрасно състояние.
Различно изкарват, но за среден човек не е безпроблемно да има личен автомобил. Нарочно е, преднамерено общината прави така, че да не ти е изгодно да държиш автомобил. В града и предградията живеят прекалено много хора, трафикът би бил безумен, а места за паркиране няма достатъчно дори и в предградията.
cinik
Рейтинг: 1917 Неутрално[quote#3:"dragozow"]
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПМоже ли същата глоба и за паркиране по тротоари?[/quote]
По приказките на Петър Диков, такъв рязък цивилизационен скок не може да се извърши в рамките на два или три мандата.
Роси
Рейтинг: 7904 НеутралноА по тротоарите?
areta
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#70] от "rpanev":
Изобщо, ама изобщо, няма такова нещо, работодателят не плаща НИТО стотинка, ни за паркинг, ни за карта за градки транспорт! Говоря за сериозен работодател - Стокхолмски университет. Напротив, на служебния паркинг на университета трябва да плащаш всеки ден, няма даже и месечки карти с отстъпка! В Стокхолм е проблем да имаш кола, ако не живееш в къща със собствен гараж. Дори на паркинга на кварталния супер е с билети - безплатно 1 час, после си плащаш.
bretschneider
Рейтинг: 874 НеутралноДо коментар [#59] от "wanderer":
Те скобите не ги ли слагат само на синята зона. Аз визирам кварталите, където положението е покъртително!
bretschneider
Рейтинг: 874 НеутралноДо коментар [#63] от "wanderer":
Че в София няма проблем с инвалидите, те си стоят в къщи, щото не могат да излязат навън, щото милите ни съграждани са намерили за необходимо да паркират или спрат точно където са скосенията за които споменавате!
coffee.bean
Рейтинг: 572 НеутралноЗа да се съществува синя зона, за да има глоби, паяци и други - първо трябва обшината да създаде условия , да създаде УДОБСТВА - другото е изнудване и кражба от населението. Т.е трябва да се строят парко места и удобства за колите.
Free person
Рейтинг: 727 НеутралноСъгласна и с глоба плюс 10 дни обществено полезен труд без право на обжалване и по-бързата процедура.
Tonycinik
Рейтинг: 1917 НеутралноДо коментар [#11] от "гарата":
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПДо коментар [#12] от "blurred":
Разковничето е именно в това, как се събират глобите. Спомням си за поне 10 медийно разкрасени напъна, как почват да глобяват наред такива нарушители. Но положението си е старото и след като малко се позаинтересувах защо така става, наяве излезе следното:
1) общините нямат връзка с регистъра на КАТ, не могат да узнаят на кого е колата и не могат нито да изпратят глобата на постоянен адрес, нито да я прехвърлят за събиране по ЕГН на длъжника към НАП. Резултатът е, че могат само да слагат по една бележка под чистачката и си заминават, а от 10 години форумите на автоталибаните пращят от съвети, видиш ли фиш, да се отървеш светкавично от него чрез изхвърляне в кошчето, за да не те засекат, а ако случайно стане нещо да казваш, че вятърът е духнал бележката или деца са я откраднали, но ти нищо не си видял...Но то нямало да стане, защото никъде не им пишело на кого е колата...
2) Няма как първо да пуснеш между 0,67 и 1,1 милиона (според различните източници) автомобила в столица със сумарно под 200 хиляди паркоместа, места на разрешени улици, гаражи, сини зони и обществени паркинги сумарно. Както и да се върти човек, г*зето си му е все отзаде. Делтата между 1,1 милиона и 0,2 милиона може да я търсиш само по места, които поне според кадастъра не служат за паркиране. Можем да се досетим къде са се наместили - достатъчно е да надникнем през прозореца.
rpanev
Рейтинг: 229 ГневноДо коментар [#74] от "luda_krava":
Хахахаха, сериозен работодател - държавно учреждение. По-тъжното е, че твърдиш как 88 см ханш не ти позволяват да минеш отсечка с ширина 80 см, а работиш/си работила в университет.
https://www.tispol.org/guides/sweden.pdf
● Sweden has 9,482,855 million inhabitants and
6,859,496 registered vehicles
● Of these, 4,408.749 are passenger cars,
549,214 trucks, 13,964 buses, 280,748 motorcycles,
988,195 trailers and 222,549 snowmobiles.
● There are 6.08 million licence holders in the
country...
This document was last revised on 1 April 2014
То бива, бива опашати лъжи ама прекалявате вече с тази омраза към колите.
Ако давате пример за Швеция или друга държава не се ограничавайте до един град, защото в село Мало-бучино-горно-нанадолнише сигурно хората само ходят пеш или карат колела и единствено рейсът/влакът спира два пъти на ден там.
cinik
Рейтинг: 1917 Неутрално[quote#19:"lout66"]Има незнайни коли които седят по няколко месеца пред блока ми [/quote]
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПСигурно не си от София, защото няколко месеца звучи като прищявка. В колкото софийски квартала съм живял и работил, всичките са ПОДГИЗНАЛИ в полуразкостени трошки със спаднати гуми, срещу чието присъствие никакви жалби не помагат. Просто вижда се от самолет с какво нежелание и отегчение общината се занимава с този проблем, очевадно заради наличие на "натиск отгоре", че всеки глас е важен, а 5 трошки пред всяка кооперация с 4 члена в семейството - това прави сериозна цифра. Мотаене, абсурдни оправдания, безкрайни процедури. Докато разкараш една бракма, около нея са цъфнали нови 5. Пълното затлачване на града с бракми е въпрос на още 2-3 години, като в районите на границата с платените зони процесът е пред приключване. Там има цели улици само с бракувани трошки.
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#67] от "luda_krava":
А тогава обиколкота колко ти е?
И колички ще купувате тесни, а и те са си тесни.
Помислено си е - градът е проектиран за определен брой хора, когато е мислено. Това значи всички в повече да бъдат върнати обратно, откъдето са дошли, защото нарушават плана на града.
rpanev
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#75] от "buiko":
В кварталите положението е покъртително, защото не се спряха да строят нови блокове и не разшириха улиците и тротоарите. Как може една уличка правена за 5 блока да смогне на още 15 новопостроени, без алчните г*зове дори да оставят места за паркиране?
areta
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#70] от "rpanev":
Напротив - вратите в къщи са 82см, входната е 99см - само през нея минава детската количка. Инвалидна количка минава през входа, само ако човекът в нея си прибере ръцете вътре, всички други врати трябва да се преустроят, знам го защото имам приятелка в количка - в нейния апартамент вратите са махнати и проходите между стаите са разширени.
sa6
Рейтинг: 940 Неутрално[quote#83:"rpanev"]Как може една уличка правена за 5 блока да смогне на още 15 новопостроени, без алчните г*зове дори да оставят места за паркиране? [/quote]
ЕвроатлантидаТова е проблем на човека, купил си имот в такава сграда и в такъв район. Както господа-другари, липсата на пари за платен паркинг и хубава кола с ЕВРО 5 двигател не е проблем на държавата, а на трудовото правоотношение с вашия работодател.
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#60] от "luda_krava":
А съпоставено с доходите?
И за колко време стигаш от точка А до точка Б без кола?
cinik
Рейтинг: 1917 НеутралноДо коментар [#83] от "rpanev":
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПАз си имам една такава любима уличка - ул. "Вежен" в кв. Лозенец. Там допреди 40 години тоалетните бяха на двора, а дядовците и бабите се качваха с мотика на рамо и вързана бохча на нея да си копаят лозетата. Съответно и тротоарите бяха полвин метър широки от същия паваж, само че отделен с бордюр, като корито. По едно време всичкото това беше застроено по контура на парцела с едни сгради по 8 етажа с 2 мансарди и върху тях още една стаичка за студент под гръмоотвода. Тротоар - няма 5 сантиметра мерено от цокъла. Един познат беше повдигнал въпроса и някакво архитектурно светило му отговорило "прочети си ЗУТ-а". И наистина, в някаква подточка на точка от алинеята имало случая на завареното положение. Но питай ме, щом нещо МОЖЕ, значи ли, че ТРЯБВА ?
cinik
Рейтинг: 1917 Неутрално50 сантиметра от цокъла, поправям се
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПareta
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#80] от "rpanev":
Това с ханша беше идиотски пример, признавам.
Но за колите съм съвършено сериозна. Става дума за Стокхолм, не за малките градчета в провинцията, където разстоянията са големи и колата е задължителна необходимост. В столицата обаче си е проблем, не си го измислям. Неприятно бях изненадана от този факт, но е точно така както го разказвам.
zle_platen_trol
Рейтинг: 462 НеутралноДо коментар [#19] от "lout66":
Не си запознат много добре, за други градове не мога да говоря, но Бургас и Варна са с по-високи данъци от София . Само за справка : автомобил 100 кв , 3 годишен,в Бургас данък 462.00 лв, в София 386.40 лв . Иначе идеята е добра, но ако няма събираемост, няма да има и ефект .
areta
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#86] от "Anonymous":
Зависи, но от нас до работата е около час, с влак и после метро, някои от колегите пътуват и повече. Цената на месечната карта е супер, не мога да се оплача. Транспортът е чист и редовен (ако знаеш разписанието, де, щот някои автобуси са на 30 мин, а събота и неделя на 60. Обаче сутрин и вечер си е пълно, особено в метрото.
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#84] от "luda_krava":
Добре, но това пак не са 2 метра, а е под 1 м.
Ако искаме да подобрим живота на инвалидите, ще е най-добре да им осигурим по 6 човека на три смени да ги обслужват. Въпросът е, че всяко нещо си има цена.
Справка в Интернет показва, че има и много по-тесни колички - по 64 см ширина.
rpanev
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#89] от "luda_krava":
За Стокхолм съм склонен да ти повярвам, но 100 евро на месец за паркиране не е нищо при заплати от порядъка на 3000-4000 евро (стига и там данъците да не са 80%).
[quote#87:"cinik"]още една стаичка за студент под гръмоотвода[/quote]
cinik
Рейтинг: 1917 Неутрално[quote#77:"coffee.bean"]За да се съществува синя зона, за да има глоби, паяци и други - първо трябва обшината да създаде условия , да създаде УДОБСТВА[/quote]
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПСинята зона Е удобство. Преди нейното въвеждане центърът беше се превърнал в мъртва градска зона. Ни да слезнеш с колата да свършиш нещо, ни живущите да намират къде да паркират, измежду придошлите на безплатното.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2180 НеутралноПолзвам и колело и кола и градски транспорт а и пеша ходя често, така че разбирам различните гледни точки. Общо взето всеки тук се изказва от собствената си позиция без да се замисли за ситуацията на другите.
Но ако говорим за колите основния проблем е, че София а и другите градове нямат инфраструктура за огромния брой коли. Това, за което въпросните депутати трябва да говорят е подобряването на инфраструктурата и най-належащото е строеж на паркинги за общо ползване на достъпни цени. Заедно с това също така е задължително да се премахната старите нефункциониращи автомобили, мисля че ако има кола с неплатен данък тя не би трябвало да е на улицата, не е трудно да се открият и приберат такива коли. Ако някой иска да си държи 2 тона желязо нека си купи къща с двор и да си складира там, междублоковите пространства и улиците не са за това.
За съжаление има ситуации, в които дори при най-голямо желание няма къде да паркираш освен на тротоар или така наречена зелена площ. Друг е въпроса, че както вече бе писано паркирането на тротоар не е задължително нарушение а пък не е съвсем ясно и регламентирано кое е зелена площ, така че инициативата на въпросните народни избранници е малко като дай да си пишем някаква активност без да имат ясна идея за трайно решение на проблема.
А иначе варианти има доста и то хората по-света отдавна са ги измислили ама тук при нас нещата мнооого бавно се случват.
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#91] от "luda_krava":
Явно разстоянието е огромно. Сигурно и с кола не би било много по-бързо. А за малки и средни разстояния в София разликата между транспорт и кола е огромна.
cinik
Рейтинг: 1917 НеутралноДо коментар [#93] от "rpanev":
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПРазмерът на глобата е поредното будалкане на "смрадливата рая". Най-вероятно по съвет на пиарите, които са им подшушнали, че ГЕРБ ще си платят сметката за автоциганията, която са устроили, поддържат и всеотдайно насърчават в столицата. Ще ги работим много яко по този въпрос както тях, така и съучастниците им от РБ. Затова се опитват да хвърлят малко прах в очите, преди да е станало късно.
Иначе глоби има и сега, може да не са 200 лева, но пак достатъчни да съсипят семейния бюджет на чичагата, който си паркира колата всяка вечер, 365 дни в годината, някъде в калта или между катерушките. По 20 лева да е глобата, след 2 месеца ще има сериозен повод да обмисли покупката на гараж. Но те сега ще ни излезнат с този номер, че глобите да, по 200 лева са, ама вятърът ги духа и децата ги крадат - природата е винова, заедно със семейното и училищно възпитание на подрастващите.
areta
Рейтинг: 1263 НеутралноДо коментар [#92] от "Anonymous":
Може би има, само че на моята приятелка електрическата количка за навън е доста голяма, нещо като триколка, това й позволява да се придвижва из града сама. Ходи си с нея до магазина, до заведения, не стои затворена в къщи. Паркира количката до входната врата на апартамента, за в къщи има друга. Колкото до обслужването - достатъчна й е една асистентка за околко 4 часа на ден.
Anonymous
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#95] от "Modestmouse":
Това, че човек е докаран икономически до това да не може да си движи колата и да и плаща данъка, не значи, че трябва и да му се взима. Всеки от тези хора сигурно се надява някога нещата да се оправят. Неплатеният данък не е критерий, че колата не е в движение на теория и на практика. А може да се направят паркинги извън града за коли, които не са в движение и там да се откарват от общината, но да не се бракуват ако не е нужно. Даже може да им се сложат уебкамери, при това с управление, собствениците им да си ги наблюдават.
rpanev
Рейтинг: 229 ВеселоДо коментар [#97] от "cinik":
Значи ГЕРБ може да са се продали на лобито на собствениците на паркинги. И туко-виж останалото междублоково пространство да се е превърнало в паркинг.