ГЕРБ предлага паркирането в паркове и детски площадки да се глобява с 200 лв.

ГЕРБ предлага паркирането в паркове и детски площадки да се глобява с 200 лв.

© Анелия Николова



ГЕРБ предлага паркирането в паркове, градини, детски площадки и тротоари в населените места извън обозначените за това места да се глобява с 200 лв. Промените в закона за движение по пътищата са внесени днес от трима депутати - Пламен Манушев, Павел Христов и Цветомир Михов (ГЕРБ)  и съдържат само тази точка. 


За тези нарушения се предвиждат 20 лв. глоба, като в закона е забранено само спирането върху тротоар. В мотивите си народните представители отбелязват, че "проблемът с неправилното паркиране в българските общини е изключително наболял, съществува от години и не е решен ефективно, като нарушенията са хиляди месечно".


Вносителите отбелязват, че ежедневно граждани, предимно възрастни хора, майки с деца и хора с увреждания се сблъскват с невъзможността да се придвижват безопасно по уличните тротоари, в парковете, градините и детските площадки, защото са заети от автомобили.




"Въпреки засиления контрол на всички институции и съставянето на стотици актове за нарушения на ЗДвП водачите на МПС заплащат наложените им санкции, които са много ниски, и продължават да не спазват изискванията на нормативните разпоредби и не се постига дисциплиниращия ефект на закона",смятат депутатите.


В проекта за промени е заложена възможност общините допълнително да уредят този въпрос. Досега т. нар общински паяци отстраняваха нарушителите. Но от това сериозен ефект нямаше. "Дневник" редовно получава снимки от читатели, които са заснели автомобили, паркирани в градинката на цървката "Св. Седмичисленици". Преди време там бяха поставени колчета, които да възпрепятстват нарушителите, но впоследствие някой ги премахна.

Коментари (159)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1374 Весело

    Сега остава да забранят и 15 годишните таралясници на хората

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 572 Неутрално

    След като е забранено спирането на тротоар, що има стотици хиляди кочини дето са паркирани на тротоара? Само в София ако глобят за една вечер всички паркирали на тротора с 20 кинта, ще изкарат пари колкото за още 3 метро лъча!

  3. 3 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Може ли същата глоба и за паркиране по тротоари?

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  4. 4 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#1] от "100 Рублей за Доллар":

    За 15 годишните таралясници данък 1000 лв. и два пъти годишно преглед по 400 лв, и ще останат само олд таймерите!

  5. 5 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 696 Неутрално

    А тия с колите с парламентарните стикери, които паркират на места за инвалиди с колко да се глобяват?

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  6. 6 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Поздравявам това предложение.
    В Южна Африка ако една община не предоставя услугите, за които получава данъци, по задоволителен начин, населението има право да я осъди и да възложи на частни фирми управлението на данъците и извършването на общинските услуги. Това означава, че калпав кмет може да бъде осъден и да остане без стотинка.

  7. 7 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#1] от "100 Рублей за Доллар":

    Достатъчно може би да проверяват имат ли филтри на избушните тръби

  8. 8 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#2] от "buiko":

    Защото подрастващите не са усвоили от френските и италианските си връстници (а там това са правили и родителите им) да чупят огледалата на такива.

  9. 9 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1374 Весело

    [quote#7:"механозавър"]Достатъчно може би да проверяват имат ли филтри на избушните тръби [/quote]

    Арда Качак също нямаше филтър и само злият ЕС успя да ги забрани

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  10. 10 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 985 Любопитно

    А който паркира в зелени/кални площи ще го "огрее" ли законът?

  11. 11 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 985 Неутрално

    И пак казвам - ако няма ефективен контрол всеки нов закон ще е на вятъра.

  12. 12 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Глобата от 200 лв. като идея не е зле. Но според мен глобата трябва да се изчислява според стойността по Шваке на автомобила. Защото в България тези с най-скъпите коли са най-нагли. Значи ако за обикновен автомобил на стойност около 4-5 хил. лева глобата е 200 лева, значи за такъв на стойност 40-50 хиляди лева глобата трябва да е 2000 лева. Да видим тогава дали след 3-4 глоби няма да ги заболи. Пък и бюджета в София ще спечели - туко виж построили някой друг подземен паркинг...

    ...
  13. 13 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1441 Весело

    А дано ама надали !
    Първи ще нарушат забраната точно техните гласоподаватели с милиционерски навици та ако ще 1000 лева да е глобата.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  14. 14 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    Само високата такса ще дисциплинира шофьорите.Даже да ги направят глобите 500 лева

  15. 15 Профил на cup_of_tea
    cup_of_tea
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Проблемът не е в размера на глобите, а в събирането им. Като започнат масово да късат билетчета от по 20 лв., за по-малко от седмица градът ще стане като слънце.
    Отидете сега в Борисовата градина, застанете до знака за забранено влизане и бройте автомобилите.

  16. 16 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    Добре и 10 дена обществено полезен труд.

  17. 17 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1441 Весело

    [quote#14:"xalikarans"]Само високата такса ще дисциплинира шофьорите.Даже да ги направят глобите 500 лева [/quote]

    Прочете ли що написа ?
    Като има толкова тежки наказания защо няма барем един у затвора е Янева си е баш за там ама нъц ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  18. 18 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#17:"Танас"]ама нъц ?[/quote]

    ама Цвъц?

  19. 19 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Ами нека първо разчертаят пред блоковете и кооперациите местата за паркиране , после да въведат винетки .Има незнайни коли които седят по няколко месеца пред блока ми .Да се види колко от колите в София се карат с номера от провинцията където данъка е три пъти по нисък , да налагат глоби когато са създал правила , а не при тази пълна анархия да оставят собствениците да се саморазправят помежду си .

  20. 20 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Весело

    [quote#2:"buiko"]След като е забранено спирането на тротоар[/quote]
    Объркали сте се! Не е забранено. Забранено е на пешеходците да се шматкат по уличното платно и да се движат с "технически неизправни" обувки (високи токчета, пантофи).
    "Чл. 94. (1) За престой извън населените места пътните превозни средства се спират извън платното за движение. Когато това е невъзможно, спирането за престой се извършва успоредно на оста на пътя, най-вдясно на пътното платно.
    ....
    (3) (Изм. – ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. и доп. – ДВ, бр. 51 от 2007 г.) За престой и паркиране в населените места пътните превозни средства се спират възможно най-вдясно на платното за движение по посока на движението и успоредно на оста на пътя. Допуска се престой и паркиране на моторни превозни средства с допустима максимална маса до 2,5 тона върху тротоарите, само на определените от собствениците на пътя или администрацията места, успоредно на оста на пътя, ако откъм страната на сградите остава разстояние най-малко 2 метра за преминаване на пешеходци."

  21. 21 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Това е много добро. Въпросът е ще има ли ежедневен реален контрол.

  22. 22 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    ГЛОБИТЕ, колкото по-големи, толкова по-добре!
    Всеки трябва да трепери оставяйки колата си извън разрешеното или драстично нарушаващ правилата.

    Не ужно да се слагат скоби. Само известия за трицифрени глоби и не е длъжен да плаща веднага. Колкото се забави по-добре за бюджета с прогресивна лихва, заедно с данъците...

  23. 23 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    САМО ЖЕСТОКИ ГЛОБИ ще решат проблема, защото ще действат превантивно.

  24. 24 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    ПРАКТИКАТА със скобите е излишна, защото се нарушават правата на бнезапна нужда от потегляне.

    Глобите обаче трябва да се завишават прогресивно и системно, както и да се отнемат точки от талона.

  25. 25 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Весело

    [quote#6:"механозавър"]община не предоставя услугите, за които получава данъци[/quote]
    И аз това твърдя - плащам данък за автомобил (460 лв.), плащам имотен данък (гараж) и такса смет за него (56 лв. заради "луксозно строителство" според данъчните), технически преглед (60 лв.), плащам "винетка" 67 лв., плащам застраховка "шматки на улицата" 198 лв., плащам застраховка "вандали, увреждащи чужда собственост с цел предизвикване на убийство" -560 лв.
    Като отида да платя данъка в общината (за да взема квитанцията със стикер, че катаджия и автомонтьор не ползват електронни услуги), няма къде да се паркира, а докато стигна, разбивам носачи и рейки заради малоумието на общинари, които преднамерено увреждат улиците с дупки и хълмове.
    И за какво всичко това!? Шматките да станат още по-големи шматки.

  26. 26 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    ПО ПРИНЦИП всяко паркиране трябва да се заплаща, кадето и да се намира то в рамките на града.

    Винетки, талони или годишни вноски.

  27. 27 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Любопитно

    [quote#3:"dragozow"]Може ли същата глоба и за паркиране по тротоари?[/quote]
    Знаете ли какво е "тротоар"? Съгласно Инструкцията на Столична община това не е нахвърления асфалт край уличните платна, нито калните площи пък са "тревни площи".
    Знаете ли, че на три- и повече лентов път не бива да има пешеходна пътека тип "Зебра" за да се избегнат произшествия при изпреварване?

  28. 28 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#25] от "wanderer":

    ВСЕКИ да му намери начина. Но купи ли си кола трябва да се държи на границата на поносимоста да я притежава, защото вече има редовен градски транспорт.

  29. 29 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#27] от "wanderer":

    ПЕШЕХОДЕЦА по презумпция винаги трябва да е с предимство, защото шофьора не е в състояние да разбере , защо той нарушава правилата.

  30. 30 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Неутрално

    [quote#12:"blurred"]Но според мен глобата трябва да се изчислява според стойността по Шваке на автомобила.[/quote]
    Сега остава да предложиш, убийците с морги да не бъдат вкарвани в затвора.
    Ти да не си пернишки голф-аджия, де пътните знаци са само за балъци!?

  31. 31 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Любопитно

    [quote#8:"механозавър"]да чупят огледалата на такива. [/quote]
    Подстрекателство за насилие!? Няма ли да предложиш и рязане на спирачни мъркучи?
    Като не си правите годишните профилактични прегледи при личния лекар, само глупости ви цъфтят в мозъците. Досущ кат герберите-вносители:
    "В проекта за промени е заложена възможност общините допълнително да уредят този въпрос" - всяка общи със собствено тълкуване на Закона. Направо да го отменят!

  32. 32 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#1] от "100 Рублей за Доллар":

    Може да караш таралясник и на 50 години стига да го подържаш в изискванията.
    Другото веднага за скрап и разноските по него за твоя сметка, освен ако я хвърлиш някъде без номера.

  33. 33 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Любопитно

    До коментар [#26] от "convince":

    Ти на автомобил качвал ли си се!? За какво човек изкарва автомобила си от гаража? Да върти кръгчета в квартала?

  34. 34 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Любопитно

    [quote#28:"convince"]ВСЕКИ да му намери начина[/quote]
    Тогава пешеходците що се оплакват!? Искат да пресичат улицата, да му намерят начина!

  35. 35 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Ако някой от жестоко глобените, не е съгласен с предоставените му възможности, веднага да засипе общината със съдебни искове да му върнат глобата в петкратен размер.
    Съд и общината плаща, кмета се уволнава или непреизбира, както и хайлазите покрай него. Ще се напълним с пари...
    Може да се превърне в професия!

  36. 36 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Любопитно

    [quote#26:"convince"]Винетки, талони или годишни вноски. [/quote]
    Колко пъти? До тук - три пъти: "данък автомобил, данък "гараж", паркомясто на работното място.

  37. 37 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#34] от "wanderer":

    Ами те му го намират, но ако сгазиш някой цял живот ще работиш за роднините му.
    Хубу си помисли, кое е за предпочитане.
    Има някои нарочно се фъргат с тази цел!
    И тва го имай предвид!

  38. 38 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#36] от "wanderer":

    Ако трябва и 5 пъти!

  39. 39 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Всяко ъгълче подходящо за паркиране, дори свряно в междублоково пространство, ще стане парк или детска площадка, нищо, че няма да има нито зеленина, нито настилка, нито игрушки. Ей, бюджет има да се пълни и по всякакви идиотски начини ще се прави. Няма да се лекува болестта, а симптома, дупе да ви е яко.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  40. 40 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Любопитно

    [quote#29:"convince"]ПЕШЕХОДЕЦА по презумпция винаги трябва да е с предимство[/quote]
    Това сигурно заради спирачния му път? Вероятно надхвърля 100 метра.

  41. 41 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Неутрално

    [quote#35:"convince"]засипе общината със съдебни искове [/quote]
    Осъдил съм я три пъти. След първия път нарочно съм наемал адвокат за да може съдът да постанови общината да плати поне разноските за адвокат - 150 лв. (носачите и амортисьорът са счупили поради износване - според вещото лице на общината).
    [quote#38:"convince"]Ако трябва и 5 пъти! [/quote]
    Правото да не е концерт по желания - за едно действие - една санкция и тя трябва да е съразмерна с реалната щета/услуга.
    То от такива, лекарския преглед (1.80 лв. за "баш пешеходец" струва по-евтино от паркиране за 20 минути (първият час струва 3 лв. - Токуда, летище София). Сиреч "паркингджията" е по-скъпо платен труд от един лекар.

  42. 42 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1040 Весело

    [quote#2:"buiko"]След като е забранено спирането на тротоар, що има стотици хиляди кочини дето са паркирани на тротоара? Само в София ако глобят за една вечер всички паркирали на тротора с 20 кинта, ще изкарат пари колкото за още 3 метро лъча! [/quote]
    Нелзя перебарщиват Има и друг начин:

    Първият ден се глобяват...да кажем стотина такива в 2-3 квартала (и 20% от най наглите дигнати с "паяк", И телевизиите отразяват това в новините На следващият ден-още 150-200 такива, в други 3-4 квартала, пак с отразяване по телевизиите. На по следващият-още 2-300, част от тях в кварталите от предишните дни И т.н., и винаги с "паяците"

    След 3-4 месеца нещата ще се изменят, КОРЕННО

    П.С. Това при положение че глобите са събираеми де. Щото положението не е баш така
    До коментар [#2] от "buiko":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  43. 43 Профил на room101
    room101
    Рейтинг: 237 Неутрално

    То и 5 и 5000 лв да е, ако ефективността на прилагането е като досега, ефекта ще е две нули и градове кочини, като в момента.

  44. 44 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Добавете и местата за инвалиди.
    Но не е важен толкова размерът на глобата, колкото това, че санкциите не се прилагат. ГЕРБ карат вече трети мандат и спят, точно както спяха и БСП.

  45. 45 Профил на dc_ken
    dc_ken
    Рейтинг: 303 Неутрално

    Според мен размерът на глобата не е достатъчен. Символичните глоби и още по-символичната им събираемост катализират пословичната наглост на българските шофьори, която не спира да ме удивлява всеки ден. Ето най-честите оправдания, които шофьорите така убедено изтъкват в своя защита:
    'Ами общината като не ми е осигурила място да паркирам, значи ще паркирам където ми е удобно. Тъй де, аз за какво плащам данъци?'
    'Да няма къде да се паркира, ама сега да оставя колата ли заради това?'
    'Да, неправилно съм паркирал, но на никого не преча'
    'Аз съм само за малко тук'
    'Абе ти ли ще ми кажеш къде да паркирам'

  46. 46 Профил на ivaylo_uzunov
    ivaylo_uzunov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Няма лошо! Нека се въведе! Но това означава във всяко българско семейство да има поне по един глобен! Всеки ден! Сами виждате какво става пред жилищните блокове! И не казвайте че това е различно.Не, не е различно!

  47. 47 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3820 Весело

    ...... и на следващ логика етап ще трябва на някой си примерно каратиста да се възложи непосилния труд да събира и отчита глобите

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  48. 48 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    За братчеди ще важи ли?

  49. 49 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#20] от "wanderer":

    Ко праим с идиотите дето паркират по тротоара и не оставят 2 метра от стената?

  50. 50 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 643 Неутрално
  51. 51 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1212 Весело

    До коментар [#49] от "buiko":

    Баси тротоара

  52. 52 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 865 Неутрално

    Крайно време е това да се направи. Както и да се забранят 20 годишните таралясници, бълващи менделеевата таблица. Но трябва да е за всички, за да има ефект, да и за тебе тарикате, със стикера "полиция" на стъклото И за тебе със купения син талон. Защото българина потърква ръчички, когато глобяват съседа и реве до небето каква несправедливост е че са глобили него.

    Евроатлантида
  53. 53 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    И 20000000000000000000000000000000000000 лв да е глобата, като никой не я събира, все тая. ГЕРБ предлага една крайна тъпотия.

  54. 54 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 352 Неутрално

    ГЕРБ ще гледа спечелването на следващите избори през крив макарон. В София от половин век т.нар детски площадки между блоковете, още даже, откакто са строени, са били единственото място за паркиране.

  55. 55 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#49] от "buiko":

    На мен 80 см ми стигат да мина, особено ако стеснението е в една точка, когато колата е спряла по диагонал. Ти 2 м ли си широк?

  56. 56 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    До коментар [#17] от "Танас":

    Както американците видели сметката на Ал Капоне за неплатени данъци, ние ще вкараме мутрите в панделата за неправилно паркиране. Мъдреци управляват.

  57. 57 Профил на rpanev
    rpanev
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#35:"convince"]Ще се напълним с пари...
    Може да се превърне в професия![/quote]

    Професия комунде, само цока от другите. Само глоби и такси са му в главата, а има ли реална услуга и качество на услугата? Как така толкова междублокови простраства и градинки се превърнаха в нови блокове? За това има ли глобени?

  58. 58 Профил на rpanev
    rpanev
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#28:"convince"] Но купи ли си кола трябва да се държи на границата на поносимоста да я притежава, защото вече има редовен градски транспорт.[/quote]

    Да бе, редовен градски транспорт, по всяко време, климатизиран, с гарантирано място за сядане и багаж, без буйстващи цигани и миризливи субекти, спиращ на метри от всяка желана дестинация, затова дай да вдигнем всички такси и данъци за колите (сигурно и за велосипедите, все пак има редовен градски транспорт).

    Най-важното е да се вдигнат и данъците и такси за интернет и комуникация, все пак има обществени библиотеки и в пощата все още има кабинки за звънене.

  59. 59 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Неутрално

    До коментар [#49] от "buiko":

    Тургат се скоби. И сега се прави от катаджиите и то перфектно: снима се автомобила, тургат му прангите, пак го снимат, пращат призовка с обратна разписка:
    - собственикът на автомобила се явява в КАТ (ако не се яви глобата е 50 лв.);
    - връчва му се глобата (ако я оспори, прангите си съдят на автомобила дорде мине оспорването);
    - като плати глобата, трябва да подаде молба да махане на прангите като декларира, че махането на прангите е за негова сметка;
    - плаща 100 лв. за услугата "махане на прангите" (вероятно има "надбавка" за всеки ден амортизация на прангите, ама не съм я "тествал", взема такси и с "дежурния ключар" отива да маха прангите (ключарът като стигне на мястото, поставя прангите на друг, де не е спазил нормата)
    - и със собственият автомобил връща "ключаря" обратното (за да не му отнемат точки от талончето - проявил е добросъвестност при отстраняване на нарушението).
    Цялото упражнение ми отне три часа ... и неустойка от месечния бонус в размер на 300 лв., които са много повече от платените 120 лв. (20 лв. глоба и 100 лв. "услуга".

  60. 60 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#36] от "wanderer":

    Това е решението. Знаеш ли в Стокхолм, Швеция какво е положението?
    1. Първо плащаш годишен данък.
    2. После застраховка.
    3. После за преглед всяка година.
    4. После за паркиране на улицата, да, точно така за паркиране на улицата се плаща - ако имаш адресна регистрация в квартала абонаментна такса всеки месец, ако адресната регистрация е другаде - купуваш паркинг-билет, ама ти излиза през носа.
    4.а. После ако получиш парко-място, плащаш за него месечна такса. Обикновено за такова място се чака с месеци, на някои места го докарват и до година.
    5. После за преминаване през центъра в делничен ден има тол-такса.
    6. Последно на магистрали също има тол-такса.

    Та така, колата си е бая скъпо удоволствие, плащаш, та ушите ти плющят.

  61. 61 Профил на rpanev
    rpanev
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#45] от "dc_ken":

    А ето какво правят общинарите против презастрояването и многократно завишените стойности на финни прахови частици във въздуха:

  62. 62 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    Към №60

    Пропуснах - за паркинг на работното място също трябва да плащаш - към 12-13лв ДНЕВНО!

  63. 63 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Неутрално

    [quote#51:"xmm"]Баси тротоара [/quote]

    Три метра и половина е минималната ширина на тротоара по Инструкцията на Столична общината. При пресичане на улица трябва да има скосяване така, че височината да не е повече от 3 см (заради инвалидите). Също трябва да има скосяване към уличното платно (за да не се образуват локви на тротоара) и то не трябва да надвишава 15 см. (за да може в случай на нужда да мине линейка, и с пациент, да мине и пожарна).
    И най-важното (заради което печеля делата) трябва да има акт за завършено строителство на тротоар. За райони Младост, Студентски и Витоша общината няма такива актове - тротоари, изградени според собствената им инструкция и предадени с акт за приемане от общината.

  64. 64 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 865 Неутрално

    [quote#60:"luda_krava"]Та така, колата си е бая скъпо удоволствие, плащаш, та ушите ти плющят. [/quote]

    Това му го разправяй на българския десен капиталист, дето не си е показвал носа на запад и си мисли че там изкарват големите пари пък и всичко им е безплатно като у лошия комунизъм. Колата е за този, който може да си я позволи, но при нас политиците са популисти и никой няма да посмее да сложи нещата в ред, ако иска да спечели изборите.

    Евроатлантида
  65. 65 Профил на rpanev
    rpanev
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#62] от "luda_krava":

    А кажи сега и колко изкарват на ден там, и колко процента от заплатата им излиза карането на кола И дали си трошат колите по улиците

  66. 66 Профил на ssdd
    ssdd
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Боже колко кретени има в тоя форум, не е истина.
    Пожелавам на всички да бъдете глобени по 200 лева няколко пъти за да ви дойде акъла в главата. А тия къде квичат като прасета че колите били стари и да ги забранят , да дочакат да не могат да си купят кола и тях да ги праснат с големите глоби. Тъпанари с тъпанари.
    Не са ви виновни колите от провинцията, виновни са ви комплексите за избиване, ама то всичко се връща, а най-обичам да гледам устати оборотни отворковци да им бъркат в джоба.

  67. 67 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#55] от "Anonymous":

    Ти - може би минаваш на 80см, аз не мога - талията ми е 80см, а ханшът - 88см. Майка с количка - трудно. Инвалидна количка - съвсем невъзможно.

    Мисли се преди всичко за най-трудно подвижните, а после за всички останали, ти с 80-тте см, си на последно място.

  68. 68 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Неутрално

    [quote#60:"luda_krava"]Та така, колата си е бая скъпо удоволствие, плащаш, та ушите ти плющят.[/quote]
    Не е проблем плащането. Проблем е, че няма на кого да го платя. И за разлика от Швеция (Гьотеборг) - там има улици, булеварди и то прави, тук - дупки, хълмчета и сергии.

    Дотук, нищо не съм казал са "Синя зона" - плащам като поп, незнайно на кого, уж на общината. Само бих препоръчал държавните служби да не ползват сгради, разположени в "синята зона". Лично за мен, СГС, Съдебната палата, Министерство на финансите. Спокойно могат да се преместят в Горни Лозен, а що не в Пловдив.

  69. 69 Профил на evkalipt
    evkalipt
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Драконовски мерки за мръсниците! Лошото е че няма сингапурска полиция.

  70. 70 Профил на rpanev
    rpanev
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#62] от "luda_krava":

    Пропусна и да кажеш как всеки нормален работодател плаща за това или осигурява безплатен паркинг, карта за градски транспорт и порочие.


    [quote#67:"luda_krava"]Ти - може би минаваш на 80см, аз не мога - талията ми е 80см, а ханшът - 88см. [/quote]

    Нямаш и никаква представа за размери и пространства

  71. 71 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#65] от "rpanev":

    Не, не си трошат колите, пътищата са в прекрасно състояние.

    Различно изкарват, но за среден човек не е безпроблемно да има личен автомобил. Нарочно е, преднамерено общината прави така, че да не ти е изгодно да държиш автомобил. В града и предградията живеят прекалено много хора, трафикът би бил безумен, а места за паркиране няма достатъчно дори и в предградията.

  72. 72 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3765 Неутрално

    [quote#3:"dragozow"]
    Може ли същата глоба и за паркиране по тротоари?[/quote]

    По приказките на Петър Диков, такъв рязък цивилизационен скок не може да се извърши в рамките на два или три мандата.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  73. 73 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9179 Неутрално
  74. 74 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#70] от "rpanev":

    Изобщо, ама изобщо, няма такова нещо, работодателят не плаща НИТО стотинка, ни за паркинг, ни за карта за градки транспорт! Говоря за сериозен работодател - Стокхолмски университет. Напротив, на служебния паркинг на университета трябва да плащаш всеки ден, няма даже и месечки карти с отстъпка! В Стокхолм е проблем да имаш кола, ако не живееш в къща със собствен гараж. Дори на паркинга на кварталния супер е с билети - безплатно 1 час, после си плащаш.

  75. 75 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#59] от "wanderer":
    Те скобите не ги ли слагат само на синята зона. Аз визирам кварталите, където положението е покъртително!

  76. 76 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#63] от "wanderer":

    Че в София няма проблем с инвалидите, те си стоят в къщи, щото не могат да излязат навън, щото милите ни съграждани са намерили за необходимо да паркират или спрат точно където са скосенията за които споменавате!

  77. 77 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 555 Неутрално

    За да се съществува синя зона, за да има глоби, паяци и други - първо трябва обшината да създаде условия , да създаде УДОБСТВА - другото е изнудване и кражба от населението. Т.е трябва да се строят парко места и удобства за колите.

  78. 78 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Съгласна и с глоба плюс 10 дни обществено полезен труд без право на обжалване и по-бързата процедура.

    Tony
  79. 79 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3765 Неутрално

    До коментар [#11] от "гарата":
    До коментар [#12] от "blurred":

    Разковничето е именно в това, как се събират глобите. Спомням си за поне 10 медийно разкрасени напъна, как почват да глобяват наред такива нарушители. Но положението си е старото и след като малко се позаинтересувах защо така става, наяве излезе следното:

    1) общините нямат връзка с регистъра на КАТ, не могат да узнаят на кого е колата и не могат нито да изпратят глобата на постоянен адрес, нито да я прехвърлят за събиране по ЕГН на длъжника към НАП. Резултатът е, че могат само да слагат по една бележка под чистачката и си заминават, а от 10 години форумите на автоталибаните пращят от съвети, видиш ли фиш, да се отървеш светкавично от него чрез изхвърляне в кошчето, за да не те засекат, а ако случайно стане нещо да казваш, че вятърът е духнал бележката или деца са я откраднали, но ти нищо не си видял...Но то нямало да стане, защото никъде не им пишело на кого е колата...

    2) Няма как първо да пуснеш между 0,67 и 1,1 милиона (според различните източници) автомобила в столица със сумарно под 200 хиляди паркоместа, места на разрешени улици, гаражи, сини зони и обществени паркинги сумарно. Както и да се върти човек, г*зето си му е все отзаде. Делтата между 1,1 милиона и 0,2 милиона може да я търсиш само по места, които поне според кадастъра не служат за паркиране. Можем да се досетим къде са се наместили - достатъчно е да надникнем през прозореца.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  80. 80 Профил на rpanev
    rpanev
    Рейтинг: 237 Гневно

    До коментар [#74] от "luda_krava":

    Хахахаха, сериозен работодател - държавно учреждение. По-тъжното е, че твърдиш как 88 см ханш не ти позволяват да минеш отсечка с ширина 80 см, а работиш/си работила в университет.

    https://www.tispol.org/guides/sweden.pdf
    ● Sweden has 9,482,855 million inhabitants and
    6,859,496 registered vehicles
    ● Of these, 4,408.749 are passenger cars,
    549,214 trucks, 13,964 buses, 280,748 motorcycles,
    988,195 trailers and 222,549 snowmobiles.
    ● There are 6.08 million licence holders in the
    country...
    This document was last revised on 1 April 2014

    То бива, бива опашати лъжи ама прекалявате вече с тази омраза към колите.

    Ако давате пример за Швеция или друга държава не се ограничавайте до един град, защото в село Мало-бучино-горно-нанадолнише сигурно хората само ходят пеш или карат колела и единствено рейсът/влакът спира два пъти на ден там.

  81. 81 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3765 Неутрално

    [quote#19:"lout66"]Има незнайни коли които седят по няколко месеца пред блока ми [/quote]

    Сигурно не си от София, защото няколко месеца звучи като прищявка. В колкото софийски квартала съм живял и работил, всичките са ПОДГИЗНАЛИ в полуразкостени трошки със спаднати гуми, срещу чието присъствие никакви жалби не помагат. Просто вижда се от самолет с какво нежелание и отегчение общината се занимава с този проблем, очевадно заради наличие на "натиск отгоре", че всеки глас е важен, а 5 трошки пред всяка кооперация с 4 члена в семейството - това прави сериозна цифра. Мотаене, абсурдни оправдания, безкрайни процедури. Докато разкараш една бракма, около нея са цъфнали нови 5. Пълното затлачване на града с бракми е въпрос на още 2-3 години, като в районите на границата с платените зони процесът е пред приключване. Там има цели улици само с бракувани трошки.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  82. 82 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#67] от "luda_krava":

    А тогава обиколкота колко ти е?

    И колички ще купувате тесни, а и те са си тесни.

    Помислено си е - градът е проектиран за определен брой хора, когато е мислено. Това значи всички в повече да бъдат върнати обратно, откъдето са дошли, защото нарушават плана на града.

  83. 83 Профил на rpanev
    rpanev
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#75] от "buiko":

    В кварталите положението е покъртително, защото не се спряха да строят нови блокове и не разшириха улиците и тротоарите. Как може една уличка правена за 5 блока да смогне на още 15 новопостроени, без алчните г*зове дори да оставят места за паркиране?

  84. 84 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#70] от "rpanev":

    Напротив - вратите в къщи са 82см, входната е 99см - само през нея минава детската количка. Инвалидна количка минава през входа, само ако човекът в нея си прибере ръцете вътре, всички други врати трябва да се преустроят, знам го защото имам приятелка в количка - в нейния апартамент вратите са махнати и проходите между стаите са разширени.

  85. 85 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 865 Неутрално

    [quote#83:"rpanev"]Как може една уличка правена за 5 блока да смогне на още 15 новопостроени, без алчните г*зове дори да оставят места за паркиране? [/quote]

    Това е проблем на човека, купил си имот в такава сграда и в такъв район. Както господа-другари, липсата на пари за платен паркинг и хубава кола с ЕВРО 5 двигател не е проблем на държавата, а на трудовото правоотношение с вашия работодател.

    Евроатлантида
  86. 86 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#60] от "luda_krava":

    А съпоставено с доходите?

    И за колко време стигаш от точка А до точка Б без кола?

  87. 87 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3765 Неутрално

    До коментар [#83] от "rpanev":

    Аз си имам една такава любима уличка - ул. "Вежен" в кв. Лозенец. Там допреди 40 години тоалетните бяха на двора, а дядовците и бабите се качваха с мотика на рамо и вързана бохча на нея да си копаят лозетата. Съответно и тротоарите бяха полвин метър широки от същия паваж, само че отделен с бордюр, като корито. По едно време всичкото това беше застроено по контура на парцела с едни сгради по 8 етажа с 2 мансарди и върху тях още една стаичка за студент под гръмоотвода. Тротоар - няма 5 сантиметра мерено от цокъла. Един познат беше повдигнал въпроса и някакво архитектурно светило му отговорило "прочети си ЗУТ-а". И наистина, в някаква подточка на точка от алинеята имало случая на завареното положение. Но питай ме, щом нещо МОЖЕ, значи ли, че ТРЯБВА ?

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  88. 88 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3765 Неутрално

    50 сантиметра от цокъла, поправям се

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  89. 89 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#80] от "rpanev":

    Това с ханша беше идиотски пример, признавам.

    Но за колите съм съвършено сериозна. Става дума за Стокхолм, не за малките градчета в провинцията, където разстоянията са големи и колата е задължителна необходимост. В столицата обаче си е проблем, не си го измислям. Неприятно бях изненадана от този факт, но е точно така както го разказвам.

  90. 90 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    До коментар [#19] от "lout66":

    Не си запознат много добре, за други градове не мога да говоря, но Бургас и Варна са с по-високи данъци от София . Само за справка : автомобил 100 кв , 3 годишен,в Бургас данък 462.00 лв, в София 386.40 лв . Иначе идеята е добра, но ако няма събираемост, няма да има и ефект .

  91. 91 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#86] от "Anonymous":

    Зависи, но от нас до работата е около час, с влак и после метро, някои от колегите пътуват и повече. Цената на месечната карта е супер, не мога да се оплача. Транспортът е чист и редовен (ако знаеш разписанието, де, щот някои автобуси са на 30 мин, а събота и неделя на 60. Обаче сутрин и вечер си е пълно, особено в метрото.

  92. 92 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#84] от "luda_krava":

    Добре, но това пак не са 2 метра, а е под 1 м.

    Ако искаме да подобрим живота на инвалидите, ще е най-добре да им осигурим по 6 човека на три смени да ги обслужват. Въпросът е, че всяко нещо си има цена.
    Справка в Интернет показва, че има и много по-тесни колички - по 64 см ширина.

  93. 93 Профил на rpanev
    rpanev
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#89] от "luda_krava":

    За Стокхолм съм склонен да ти повярвам, но 100 евро на месец за паркиране не е нищо при заплати от порядъка на 3000-4000 евро (стига и там данъците да не са 80%).

    [quote#87:"cinik"]още една стаичка за студент под гръмоотвода[/quote]

  94. 94 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3765 Неутрално

    [quote#77:"coffee.bean"]За да се съществува синя зона, за да има глоби, паяци и други - първо трябва обшината да създаде условия , да създаде УДОБСТВА[/quote]

    Синята зона Е удобство. Преди нейното въвеждане центърът беше се превърнал в мъртва градска зона. Ни да слезнеш с колата да свършиш нещо, ни живущите да намират къде да паркират, измежду придошлите на безплатното.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  95. 95 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2205 Неутрално

    Ползвам и колело и кола и градски транспорт а и пеша ходя често, така че разбирам различните гледни точки. Общо взето всеки тук се изказва от собствената си позиция без да се замисли за ситуацията на другите.
    Но ако говорим за колите основния проблем е, че София а и другите градове нямат инфраструктура за огромния брой коли. Това, за което въпросните депутати трябва да говорят е подобряването на инфраструктурата и най-належащото е строеж на паркинги за общо ползване на достъпни цени. Заедно с това също така е задължително да се премахната старите нефункциониращи автомобили, мисля че ако има кола с неплатен данък тя не би трябвало да е на улицата, не е трудно да се открият и приберат такива коли. Ако някой иска да си държи 2 тона желязо нека си купи къща с двор и да си складира там, междублоковите пространства и улиците не са за това.
    За съжаление има ситуации, в които дори при най-голямо желание няма къде да паркираш освен на тротоар или така наречена зелена площ. Друг е въпроса, че както вече бе писано паркирането на тротоар не е задължително нарушение а пък не е съвсем ясно и регламентирано кое е зелена площ, така че инициативата на въпросните народни избранници е малко като дай да си пишем някаква активност без да имат ясна идея за трайно решение на проблема.
    А иначе варианти има доста и то хората по-света отдавна са ги измислили ама тук при нас нещата мнооого бавно се случват.

  96. 96 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#91] от "luda_krava":

    Явно разстоянието е огромно. Сигурно и с кола не би било много по-бързо. А за малки и средни разстояния в София разликата между транспорт и кола е огромна.

  97. 97 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3765 Неутрално

    До коментар [#93] от "rpanev":

    Размерът на глобата е поредното будалкане на "смрадливата рая". Най-вероятно по съвет на пиарите, които са им подшушнали, че ГЕРБ ще си платят сметката за автоциганията, която са устроили, поддържат и всеотдайно насърчават в столицата. Ще ги работим много яко по този въпрос както тях, така и съучастниците им от РБ. Затова се опитват да хвърлят малко прах в очите, преди да е станало късно.

    Иначе глоби има и сега, може да не са 200 лева, но пак достатъчни да съсипят семейния бюджет на чичагата, който си паркира колата всяка вечер, 365 дни в годината, някъде в калта или между катерушките. По 20 лева да е глобата, след 2 месеца ще има сериозен повод да обмисли покупката на гараж. Но те сега ще ни излезнат с този номер, че глобите да, по 200 лева са, ама вятърът ги духа и децата ги крадат - природата е винова, заедно със семейното и училищно възпитание на подрастващите.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  98. 98 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#92] от "Anonymous":

    Може би има, само че на моята приятелка електрическата количка за навън е доста голяма, нещо като триколка, това й позволява да се придвижва из града сама. Ходи си с нея до магазина, до заведения, не стои затворена в къщи. Паркира количката до входната врата на апартамента, за в къщи има друга. Колкото до обслужването - достатъчна й е една асистентка за околко 4 часа на ден.

  99. 99 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#95] от "Modestmouse":

    Това, че човек е докаран икономически до това да не може да си движи колата и да и плаща данъка, не значи, че трябва и да му се взима. Всеки от тези хора сигурно се надява някога нещата да се оправят. Неплатеният данък не е критерий, че колата не е в движение на теория и на практика. А може да се направят паркинги извън града за коли, които не са в движение и там да се откарват от общината, но да не се бракуват ако не е нужно. Даже може да им се сложат уебкамери, при това с управление, собствениците им да си ги наблюдават.

  100. 100 Профил на rpanev
    rpanev
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#97] от "cinik":

    Значи ГЕРБ може да са се продали на лобито на собствениците на паркинги. И туко-виж останалото междублоково пространство да се е превърнало в паркинг.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK