
© Иван Григоров
Снимката е архивна.
От средата на годината в София ще бъдат спрени от движение всички автобуси "Икарус", съобщиха от Столичната община. Последните автобуси от този вид се движели по линии 78, 79, 85, 285 и 86.
Същото обещание даде и Бойко Борисов като кмет през 2008 г. "До Нова година ще направим всичко възможно раздрънканите икаруси да са само спомен за софиянци", каза той тогава.
От 1 май линия 310 от центъра до "Люлин" също ще бъде с нови автобуси. "Подмяната е част от проекта за подобряване на качеството на атмосферния въздух в София със закупуване на 126 нови автобуса на метан", уточняват от местната управа.
Автобусите "Икарус" (на възраст 27 г.), които сега обслужват линия 310, ще бъдат сменени с новите MAN Lion´s City, които спечелили приза "Автобус на 2014" в Европа.
В момента средната възраст на автобусите, които обслужват кв. "Люлин", е 16.3 г., а след обновяването ще е 7.7 г.
В момента в София се движат 66 от новите автобуси, които обслужват линиите 102,113, 120,76 и частично 83. Предстои пускане на нови автобуси по линиите 310, 94, 213, 305 и допълване изцяло на 83, пишат още от местната управа.
Кирето
Рейтинг: 1312 ЛюбопитноТова добре, а кога ще подменят и МАН-овете по крайградските линии, които са по-стари и от Икарусите?
Научих "God Save the Queen".........е, струва си....123
Рейтинг: 497 НеутралноКолкото и мизерна да е ситуацията сега, спомнете си преди 10 години колко зле беше. Лека-полека се появяват читави автобуси.
Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.Проблемът е, че трябваше за 4-5 години да се случи, но...
Тука е така.
wallenstein
Рейтинг: 454 НеутралноНевероятно здрави машини, с двигател на МАН. Помня ги от студентските си години.
angevins
Рейтинг: 709 НеутралноНе може да бъде, 310 си е направо атракция. Един път от толкова клатене и плющене табелката с номера на линията счупи задното стъкло. Добре че нямаше никой отзад иначе щеше да има кръв...
...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...cinik
Рейтинг: 2757 НеутралноОбновяването беше забавено заради тънките сметки, че 1 тон открадната нафта се разхвърля по-лесно на 100 икаруса с разход 70 л/100 км, отколкото на 50 модерни автобуса, които равностойно ги заместват и не само са наполовина като брой, ами и горят тройно по-малко. На 6 пъти по-икономична експлоатация да отбиеш 1 цистерна нафта почва да бие на очи
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!cinik
Рейтинг: 2757 НеутралноДа честитим радостното събитие на всички, които ще се разминат с рака, астмата, алергиите, респираторните заболявания, съпътстващ ефект на краденето на нафта.
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!sdafcef
Рейтинг: 388 Неутрално305 и 413 и те са едни гробници
mapuhcku
Рейтинг: 388 Неутрално"Подмяната е част от проекта за подобряване на качеството на атмосферния въздух в София със закупуване на 126 нови автобуса на метан", уточняват от местната управа.
ОТ местната управа да уточнят, защо са заявили покупката на нови 170 автобуса, които ще са на ДИЗЕЛ?
The Shadow
Рейтинг: 1463 ЛюбопитноЕВАЛА! Крайно време беше да ги спрат тия раздрънкани миризливи бараки!
“In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.MerkelРоси
Рейтинг: 8064 НеутралноПосле ще ги продадат на провинцията.
Sabbath
Рейтинг: 1138 ВеселоГолямо,червено,с кожа.Що е то? Икарус!
WALL-E
Рейтинг: 532 ЛюбопитноНе съм сигурен доколко е публична комичната и абсурдна ситуация със шофьорите от Градски Транспорт, които са създали стройна корупционна схема за това, кой да кара нов и кой - стар автобус... Всъщност никой не иска да се качи да кара модерен, удобен, климатизиран и лъскав автобус - всички се напъват за Икарусите - просто само от тях може да се краде нафта...
Умен и красив жълтопаветник.lout66
Рейтинг: 700 НеутралноЗатова изборите за кметове трябва да са всяка година , иначе щяхме да чакаме още 4 години .Но нека първо да се случат , че то обещанията не са като правенето .
Камен
Рейтинг: 984 Неутрално[quote#5:"cinik"]равностойно ги заместват и не само са наполовина като брой, ами и горят тройно по-малко.[/quote]
Те добре, че са на метан. Ако бяха на нафта, нищо че са по-икономични пак щяха да му намерят цаката да крадат. Но метана в туба не могат да го наливат.
majorman
Рейтинг: 708 ВеселоПфу, сега София съвсем ще остане без символи! То без емблематичните "Икаруси" как ще привлечем туристи?
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of manhodounski
Рейтинг: 2961 НеутралноДо коментар [#7] от "sdafcef":
Сега се возих в един Мерцедес по 305.Чудя се как върви въобще.
xyha
Рейтинг: 528 Весело"До юли всички икаруси в София ще бъдат спрени от движение"
Неее , само на 30се са ! - Ще ми липсва чистия въздух от ауспуха .
Соколов
Рейтинг: 388 ВеселоТова Бойко Борисов го обеща още 2008...
/01/520876_boiko_borisov_obeshtava_bez_razdrunkani _ikarusi_v/
http://www.dnevnik.bg/print/arhiv_za_grada/2008/07
rainbou1
Рейтинг: 1330 ЛюбопитноТо хубаво ама да намерят начин и да разкарат всякаква паплач от превозните средства като цигани, пияници и клошари. Дреме ми дали ще се возя и на Бентли, ако вътре ще са такива индивиди. Една сутрин направих грешката да взема 111 в 7 сутринта - ми то смрад и само цигани вътре. Щом дори един циганин извика с характерното говорене - "отворете, нема въздух". След 3 спирки слязох и си взех такси.
Wizard
Рейтинг: 660 ВеселоБойко, още като беше кмет, в едно студио, една сутрин се кълнеше, че вече НЕ СЕ ДВИЖАТ ИКАРУСИ в София. Нищо, той вече не е кмет, вече е на най-високия пост в държавата. Който лъже добре, далеч стига..
Never underestimate the power of stupid people in large groups!Alarmstufe: Rot
Рейтинг: 4625 НеутралноВозих се на 120. Безшумен като тролей и бърз като такси.
Gunter glieben glauchen globenTrayan
Рейтинг: 925 НеутралноДо коментар [#3] от "wallenstein":
Те в началото не бяха с двигател на МАН. Оригиналните им двигатели ги заменяха с двигател на МАН. С оригиналния двигател мреше по "Св. Наум". И все пак, унгарският Икарус беше на светлинни години от останалите предложения в соц. блока. Икаруса направо приличаше на западна изработка. А за нашите Чавдари се шегуваха, че котка да затворят, ще избяга. То не беше далеч от истината, де.
Trayan
Рейтинг: 925 ВеселоЕ не ги ли спряха вече на няколко пъти? Или не им работят спирачките и затова
deutschwagen
Рейтинг: 1939 НеутралноДо коментар [#3] от "wallenstein":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningДвигателите си бяха на Икарус, а някъде 93-94-та почнаха да има слагат двигатели на Raba (но не на всички). Почнаха с линия 94, помня още различния шум на двигателя.
А колко са здрави може да се спори. Появява се типично изкривяване и задницата винаги виси на една страна. Имало е Икаруси 280(286) в САЩ и Канада и проблемите са били невероятно много, и то когато са били на по 3-4 години. Имало е и прояждане от ръжда.
ck2013
Рейтинг: 768 Неутралнопо-добре късно от колкото никога. дано в бъдеще нещата да се случват по бързо.
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise PascalThoth
Рейтинг: 605 Веселоhttps://www.youtube.com/watch?v=mL3ICUnmUNc
“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.” - SenecaВелков
Рейтинг: 1400 НеутралноДобре...
Калибър
Рейтинг: 1149 ВеселоДо коментар [#27] от "Добрин ВЕЛКОВ":
Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.Викахме им "червата" едно време. Прах и пушек влизаха отвсякъде...
Велков
Рейтинг: 1400 ВеселоДо коментар [#28] от "kалибър":
Ам вода? Които са с накъсани "акордеони" при съчленяването, ако вали и стоиш там е ужас...Пръска и отдолу...абе ...оно вали отсекъде.
Танас
Рейтинг: 1366 Весело[quote#14:"Камен"]Те добре, че са на метан. Ако бяха на нафта, нищо че са по-икономични пак щяха да му намерят цаката да крадат. Но метана в туба не могат да го наливат.[/quote]
Цацарoff - Оставка ! >:-)Това е така но на първо време трябва да премерят килограмите на Лупо и така всяка година вместо данъчна ревизия.
angelboy8008
Рейтинг: 605 НеутралноДве туби по 25 литра се крадат от стар мерцедес/икарус на седмица.
Иначе Бойко и завод за боклук обеща, че ще е готов, докато беше кмет, а още не е готов. Както и за Шенген, само оставаше да се измаже гкпп-то
Тая даскалицата защо продължава да купува автобуси на дизел, а не на метан или газ? Сложили са я за парлама, пак сигурно ще я преизберат, лошото е че другите са по-зле и от нея.
vlpe
Рейтинг: 225 НеутралноНормално е да има дизелови автобуси - възможни са проблеми с доставката на метан, повреди на метан станциите в гаражите, метан станциите се нуждаят от периодична профилактика и през това време трябва да има автобуси които да покрият линиите.