Димитър Танев от РБ: Половината администрация е назначена без конкурс

Димитър Танев от РБ: Половината администрация е назначена без конкурс

© Велко Ангелов, Капитал



Половината от българската администрация в момента е влязла на работа без конкурс. Назначенията на РБ са в пъти по-малко от това, което ДПС и БСП са привили през годините. Тези над 5 хиляди служители в администрацията без конкурси, са назначени от тях за три години, а само за миналата година над 1700 служители са били приети на работа със заобикаляне на закона, каза днес по БНР заместник-председател на бюджетната комисия в парламента и заместник-председател на "Движение България на гражданите" от Реформаторския блок Димитър Танев.


Той поясни, че между първо и второ четене на промените в Закона за държавния служител ще бъде предложено въвеждането на централизиран конкурс, при който органът по провеждането на процедурата е различен от органа, който назначава избрания. "Така ще се пресекат порочните практики и се надяваме да получим подкрепа на другите политически сили, макар и да знаем, че ще е неохотна", каза още Танев.


Той подчерта, че законът прави разлика между мандатни високи длъжности, които се заемат без конкурси и там се назначават хора, които изпълняват поетите политически приоритети за реформи в качеството си на ръководители, и позициите на над 100 хиляди души публична администрация, експерти и специалисти, голяма част от които са назначени през различни "вратички" и със заобикаляне на закона, но нямат ръководни функции.




Като "вратички", ползвани до момента, Димитър Танев посочи назначенията на непълно работно време, след което човекът се преназначава на свободна длъжност, и назначенията по заместване, след което служителят отива на редовно работно място – и при двете без конкурс.


Тепърва ще се усъвършенства конкурсното начало и ще се изолира партиен или политически натиск. Предвиждаме освен на входа на администрацията, но и редовни атестации по време на работа, защото има много служители, които през годините са влезли неподготвени, минали са през тестове, но продължават да не са пригодни за държавна служба, добави още Димитър Танев.

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Напротив, няма нито един случаен. Друг е въпроса, че тука, конкурса се изчерпва с - мен ме праща ... .

  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    Знаем се,българи сме,в един цирк играем.

  3. 3 Профил на DROD
    DROD
    Рейтинг: 248 Весело

    Конкурса е нещо от рода на ..... Мен ме праща ..... Аз сам на "Георги" племенника ... Нали помниш кой ти даде ...... и т.н.т.

  4. 4 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 672 Весело

    До коментар [#1] от "442":

    по-скоро обратна е комуникацията, с въпроса: "начи ти си човека на..."
    резултат - същия!

  5. 5 Профил на pp90
    pp90
    Рейтинг: 221 Неутрално

    А стига бе! А конкурсите са правени пък за някои конкретен, голяма новина.

  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1270 Неутрално

    А другата половина е назначена с връзки

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 701 Неутрално

    На Лукарски назначенията са все с конкурс.
    Оправдавате се какво правили БСП и ДПС, а както сте тръгнали ще ги задминете и то с много.
    И за това ли бяха протестите?

  8. 8 Профил на Теодор Иванов
    Теодор Иванов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не виждам нищо изненадващо в това.Нормална практика в българския политически живот.

    ajjadahhdjk
  9. 9 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 925 Любопитно

    [quote#0:"статията"]

    Половината администрация е назначена без конкурс[/quote]

    Само половината?!?

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  10. 10 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2908 Неутрално
  11. 11 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Администрацията, като гръбнак на бюрокрацията трябва да се анализира внимателно. Комуноидите управлявали държавния апарат от 2000г. до днес грижливо са екипирали институциите по роднинска и партийна линия. Раздути щатове, незаслужени бонуси и безхаберие властват в държавата. Вие сте там да промените това!

  12. 12 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Да се чете: Поне половината администрация е назначена по шуро-баджанашки принцип!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  13. 13 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Неутрално

    УВОЛНЯВАЙ!

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  14. 14 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2055 Любопитно

    Къв конкурс, кви пет лева при 100 000 кърлежа! Разбира се, на дългогодишния държавен чиновник Д. Танев и през ум не му минава да съкрати пиявиците на половина.

  15. 15 Профил на Ivan Seliminski
    Ivan Seliminski
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "Димитър Танев от РБ: Половината администрация е назначена без конкурс"

    А другата половина с с предварително свирен такъв. РФ се оказаха (не че съм имал съмнение) не по различни от останалите. За Лукарски от близки приятели знам, че рядко е трезвен и навсякъде около него, назначенията са на свои хора. Повече не гласувам за никого. Няма смисъл.

  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2692 Неутрално

    В интерес на истината, за ниските постове, за които иде реч, в общия случай е налице доста лошо заплащане спрямо частния сектор и огромно текучество на персонал.

    Продължават да се открояват "червените линии" на ГЕРБ-РБ. Както Мая Манолова подсказа при преправата на изборния кодекс, че е съгласна на осморна защита на бюлетината, преференциален вот, воден печат на бюлетината, номерче на бюлетината, секции в чужбина на корем, само не и електронно гласуване на емиграцията,

    така и ГЕРБ-РБ са готови на всевъзможни маневри по фланговете, които да имитират справедливост при упражняването на властта, само не и отказ от тази власт. Не се чува нито за приватизация на ключови държавни хранилки, нито за обединяване на неспособни да просъществуват общини, нито за отмяна на излишни антипазарни регулации като забраната да се купува земя от "неуседнали" и минималните цени за такситата. При това да кажеш, че е розово положението, а то във ВМЗ гърмят складове, в ТЕРЕМ гърмят цехове, в БДЖ дерейлират влакове, при лошо време огромни райони стоят без ток, само самолет не е паднал още, да пази Господ...

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  17. 17 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    До коментар [#3] от "drod":

    Не. Влиза Началника и казва:
    -Това момче/момиче/ от днес ще работи при вас. Вижте там, помогнете му, ако не знае нещо...

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  18. 18 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Можпа да нема кандидати, знам ли ги?

  19. 19 Профил на royaldnk
    royaldnk
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Че те и идиотите в НС са назначени по шуробаджанашки начин, нищо че на хартия се водят "избрани" Всеки хрантутник на държавната софра трябва да бъде реално избиран, а не парашутиран. Проблемът е, че господарят на тези държавни слуги, т.е. всички ние, данъкоплатците, не е развъртял както трябва гегата. Вече 25 години безропотно търпим тези глисти да смучат държавата. Е, кой ни е виновен?

  20. 20 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Лесно се решава този проблем - цялата администрация отива на конкурс и който издържи - остава, другите вън.

  21. 21 Профил на katzz
    katzz
    Рейтинг: 434 Неутрално
  22. 22 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    [quote#16:"cinik"]Продължават да се открояват "червените линии" на ГЕРБ-РБ. [/quote]
    Нещо съществено и по темата имаш ли да кажеш или типично по комунистически, с общи приказки се опитваш да пробуташ някаква безпочвена критика?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  23. 23 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1021 Весело

    А конкурсите въобще не са проформа и не са манипулирани.
    Просто,сега 5000 активисти и роднини на гербери,ръбове и патриоти ще бъдат наместени "с конкурс" на овакантените места.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  24. 24 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    Всъщност конкурса за назначаване на администрация са местните и парламентарни избори. Това по същество означава, че и назначенията у нас са политически(разбирай шуробаджанашки), както и уволненията...

    I Want To Believe
  25. 25 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 764 Неутрално

    [quote#20:"aleko"]Лесно се решава този проблем - цялата администрация отива на конкурс и който издържи - остава, другите вън. [/quote]
    И да се въведат ежегодни атестации. Вършиш си работата - оставаш, не си я вършиш (или я вършиш само за определени субекти) - вън. Така, че мързеливи, некадърни и корумпирани да нямат достъп до държавна служба.

  26. 26 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 768 Неутрално

    аз не вярвам да има някои назначен с истински конкурс

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7887 Неутрално

    След приемане на закона ще направите ли конкурси и за тези,които са назначени без такъв.

  28. 28 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    [quote#16:"cinik"]така и ГЕРБ-РБ са готови на всевъзможни маневри по фланговете, които да имитират справедливост при упражняването на властта, само не и отказ от тази власт.[/quote]
    +++++++++++++++++++++
    Лошото е, че РБ дори и да имат стремеж за реформа на администрацията,която да включва истинско конкурсно начало за заемане на длъжност....ГЕРБ ще се възползват максимално от идеите им за "конкурса"....Това е начин за легализиране и оправдаване на масовата чистка и наместването на "наши" хора.
    РБ се оставиха да са маша в ръцете на милиционерите и техните роднини,за което ще си платят на изборите.Хитър е Буда,използва ги изключителни майсторски и ще мине еФтинко.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  29. 29 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    [quote#27:"rosiraycheva50._"]След приемане на закона ще направите ли конкурси и за тези,които са назначени без такъв.[/quote]
    Да, и пак ще ги назначат...
    От пусто, в празно.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  30. 30 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#23:"Cherrie: Буда, Радан и Местан са новия Бостан"]А конкурсите въобще не са проформа и не са манипулирани.
    Просто,сега 5000 активисти и роднини на гербери,ръбове и патриоти ще бъдат наместени "с конкурс" на овакантените места.[/quote] имаш в предвид "овакантените места" от комунета и хора на дпс - няма лошо в това

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  31. 31 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    До коментар [#20] от "aleko":

    Стига, че съм ходил на 3 подобни конкурса и победителят се знаеше още на 2-рия кръг, като лично се появи чак на 3-тия кръг при събеседването....А иначе до 3-тия кръг за 1 обявено свободно място стигнахме 16 души ...

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  32. 32 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    До коментар [#27] от "rosiraycheva50._":

    Ще направят конкурс като за бременната Калинка на времето - явяват се 700 души за мястото, от тях избират 2-ма с немска диплома. Единият "се отказва" и остава супер Калинка за шеф на фонд Земеделие...

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  33. 33 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Кунева,2013 година:
    "От началото на мандата си правителството на ГЕРБ е подменило почти половината от централната администрация на държавата, обявиха на пресконференция представители на „Движение България на гражданите“.
    Общата численост на администрацията е 6361 служители, като за три години са назначени 2786 души, сочат данните на политическата формация. От тях само 717 души са се явили на конкурс, тоест едва един от всеки петима назначени. Тя обхваща назначенията след 1 август 2009 г. , когато заработи правителството на ГЕРБ.
    Според представената от движението информация в Министерския съвет от 212 новоназначени, само петима са били назначени с конкурс. В Министерството на финансите от 382 нови служители 41 са получили работата след конкурс. В здравното министерство пък от 227 новоназначени само 35 са явилите се на конкурс, в Министерството на земеделието и храните от 274 постъпили на работа 44 са били изпитани.
    „Правителството на ГЕРБ е подменило половината състав на администрацията и по всяка вероятност е назначило на негово място „калинки“, заяви Тома Биков от движението. Според него в огромната си част това са политически назначения на хора, неспособни да издържат нормален конкурс.
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2013/01/22/1988258_chetiri_peti_ot_naznacheniiata_v_durjavnata/

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  34. 34 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1021 Весело

    [quote#30:"ck2013"]"овакантените места" от комунета и хора на дпс - няма лошо в това[/quote]
    Т.е. пак партийни назначения...ма наши партийни назначения.Ми,въобще да не правят конкурси тогава,след като за вас няма проблем "вашите" да ги бутат с връзки,докато говорят за реформа в администрацията и независимост.
    С това примитивно мислене ще тънем още столетия в тресавището,квичейки че все сме на опашката в ЕС.
    Комуне е И Буда,който е бил член на БКП, не го забравяйте,когато громите комунетата.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  35. 35 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    Момчета и момичета, само си чешем езиците. Без ЛУСТРАЦИЯ по германския модел от 1991 г. абсолютно нищо няма да стане. И тя трябва да започне от съд, полиция и прокуратура. Не може само френския посланик да ни спасява и да гледаме как румънците си вкарват виновните министри в затвора...

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  36. 36 Профил на Ivan Seliminski
    Ivan Seliminski
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#25:"petyo9"]И да се въведат ежегодни атестации.[/quote]

    Атестации и сега има. И те са като конкурсите. "Моят" човек се справя отлично а другите добре или средно. Има куриозни случай как 3 човека от Министерстов Х отиват на обучение във Франция. На едната колежка се налага другите две да и транскрибират на български My name is....., защото тъпата п*** бъкел английски не знае, но е пратена на обучение за сметка на данъкоплатеца. Там са били също хора от Гърция, Турция и Румъния. Туркините са били с перфектен английски, след тях гърците, нашите (като изключим недоразумението) с румънките.

  37. 37 Профил на Ivan Seliminski
    Ivan Seliminski
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#35:"mitko11"]Без ЛУСТРАЦИЯ по германския модел от 1991[/quote]


    Германски модел само може да сънуваме, ама поне ръмънският да стигнем...

  38. 38 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    [quote#25:"petyo9"]И да се въведат ежегодни атестации.[/quote]
    Въведени са,ежегодно всеки един държавен служител се атестира от ръководителя си.
    Атестацията беше част от реформата на Никиту Василев от НДСВ.
    Както и изграждането на административен регистър, в който се публикуват свободните работни места е администрацията....уж.След хилядите назначения без конкурс е повече от ясно, че регистъра е проформа.
    Каквито и модерни системи да се въвеждат в България,то хитрия байганьовски политик успява да ги заобиколи по български.
    Нужда е коренна промяна на манталитета на полиците ни,които де юре са в ЕС,де факто са на Балканите.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  39. 39 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 429 Любопитно

    [quote#30:"ck2013"]имаш в предвид "овакантените места" от комунета и хора на дпс - няма лошо в това [/quote]
    А ако "комунетата и хората на дпс" са по-добри професионалисти а тези от РБ, ПФ, ГЕРБ ...?

  40. 40 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    [quote#36:"Ivan Seliminski"]"Моят" човек се справя отлично а другите добре или средно. [/quote]
    Моя позната,работеща в администрацията ми разказваше как няколко години упорито кандидатствала за повишение в длъжност, но всеки път предимство имал тоя с връзките.Накрая,когато всички връзкари минали от реда си я одобрили за повишение.От нея знам,че цели фамилии работят в определени институции, а конкурсите са проформа "за спазване на закона".
    Дивашка шуробаджанащина е в администрацията, без значение КОЙ е на власт.
    Тука таме има и някой без връзки,"защото някой трябва да работи все пак" се изрази тя.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#7] от "Virgin":

    Я сподели с подробности. Кой с какво ще задминава?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Освен това, няма човек, който да е назначен в администрацията след честен конкурс.
    Преди време ми попадна обява за юристи, които да подпомагат работата на съдиите във ВКС срещу заплата, близка до тази на районен съдия. Изискванията бяха "да имат необходимите професионални качества", което щяло да се провери чрез устно събеседване. После прочетох, че тези места се заемали от деца и други близки на съдии.
    Учудвам се, че след 25 години някой все пак реши да говори по темата.

  43. 43 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#39:"horilka"]А ако "комунетата и хората на дпс" са по-добри професионалисти[/quote]
    Ти виждал ли си как работят комунетата и хората на ДПС в държавната администрация? Трудно можеш да намериш по-вредни хора.
    Иначе съм за принципно решение - честен конкурс, независимо кой е на власт.

  44. 44 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 434 Неутрално

    И да въведат, че държавните служители при грубо нарушени, напр. корупция да бъдат дисциплинарно уволнявани като прослуженото време не им се зачита за пенсия, както е в Германия и Франция. Да видим тогава дали толкова лесно се отписват 10-15 г. трудов стаж за 1000 Евра подкуп.

  45. 45 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    [quote#20:"aleko"]Лесно се решава този проблем - цялата администрация отива на конкурс и който издържи - остава, другите вън.[/quote]
    Страхотна идея.
    Има един малък проблем,пред кого ще го държат този конкурс.
    Ако искаме прозрачност и безпристрастност,трябва да помолим ЕК да изпрати човешките си ресурси и специалистите от европейската администрация, за да проведат конкурсите,инак, "Надежда всяка тука оставете"

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  46. 46 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    На който му е интересно давам линк към Административния регистър, в който се съдържа информацията за официалните конкурси проведени в държавната администрация.
    Гледате таблицата "Статистика на обяви за конкурси по статус и година" третата, отгоре надолу, има бройките официални назначения от 2003 г. досега - 2015 г.
    От тренда се вижда,че най- много официални обяви и назначения е имало 2005-2006-2007-2008,после, броя официални обяви пада,като бележи леко покачване 2012г.
    http://ar2.government.bg/ras/konkursi/index.html#statFour

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  47. 47 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    [quote#46:"Cherrie: Буда, Радан и Местан са новия Бостан"]Гледате таблицата "Статистика на обяви за конкурси по статус и година" третата, отгоре надолу, има бройките официални назначения от 2003 г. досега - 2015 г. [/quote]
    Сега видях,линка не праща директно към таблицата.Когато ви се отвори началната страница, влизате в "статистики",полето горе, в дясно.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  48. 48 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    [quote#34:"Cherrie: Буда, Радан и Местан са новия Бостан"]Т.е. пак партийни назначения...ма наши партийни назначения.[/quote]
    Значи държиш да останат всички назначения на ДПС и БСП? Така ли?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  49. 49 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Ако има конкурси, те могат да бъдат опорочени (и това е вероятно, но лечимо), могат и да проработят и да променят поне малко ситуацията.

    Ако няма конкурси, ситуацията остава същата.

    Е, що се мрънка против мярката?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 50 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1557 Неутрално

    До коментар [#48] от "Храбър":

    Калинките са си калинки без значение каква им е политическата принадлежност.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  51. 51 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 648 Неутрално

    И без това половината администрация е излишна, само харчат парите на данъкоплатците срещу нищоправене...

  52. 52 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    [quote#50:"Свинчуга"]Калинките са си калинки без значение каква им е политическата принадлежност.[/quote]
    Прав си!
    Само че не се ли изхвърлят предварително всички обвинители на сегашното правителство и особено тези на РБ!
    Защо поне един от тези обвинители, които се хвърлиха в обвинения след нададения боен сигнал от Гоце, не забеляза тази смазваща разлика в назначенията между сегашното правителство и тези на комбината БСП/ДПС?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  53. 53 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Трябва конкурси, и трябва оценката да не зависи от устното събеседване, а от обективни критерии - например работа по писмен казус, свързан с работата на конкретната служба, познания по езици, ако такива са необходими. Така при евентуален спор истината за квалификацията на кандидатите ще лъсне много бързо.
    Събеседването е много порочен метод за назначаване на държавна работа.

  54. 54 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    [quote#51:"pentuer"]И без това половината администрация е излишна, само харчат парите на данъкоплатците срещу нищоправене...[/quote]
    Нещо повече!
    Едно такова връзкарско назначаване създава неоснователно самочувствие у личности които по принцип и по длъжностна характеристика трябва да ОБСЛУЖВАТ обикновените хора. В тази връзка, колко пъти сте попадали на държавни служители които започват да ви назидават ако не дай си боже сте пропуснали да им поднесете някое документче. Които вместо внимателно да ви обяснят и помогнат за пшоправяне на проблема, подхващат менторския тон?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  55. 55 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1557 Неутрално

    До коментар [#52] от "Храбър":

    Приказки, приказки. Едно време идиотите около Орешарски вдигаха вой до небесата как предишното правителство било назначило близо 3000 калинки в администрацията, само 1/5 от тях без конкурс и колко трудно било да се отърват от такива саботьори и некадърнции. Сега същите тиради. Въпросът е някой да направи нещо по въпроса, защото се вижда че подмяната на едни калинки с други калинки не работи. В крайна сметка това не е мач ЦСКА-Левски. Нямам нищо против някой бесепар или депесар да работи там, стига да си разбира от работата, а не да е некадърник сложен там щото "да сложим нашто момче тука".

    Обичам да грухтя и плюскам.
  56. 56 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    [quote#48:"Храбър"]Значи държиш да останат всички назначения на ДПС и БСП? Така ли?[/quote]
    Изключително елементарно тълкувание...
    АКо искаш прозрачна и модерна администрация, то тя трябва да е надпартийна,което изключва не само БСП,ДПС и Атака, но и ГЕРБ, РБ,АБВ и ПФ от нея.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  57. 57 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    [quote#53:"fatoumata"]от обективни критерии - например работа по писмен казус, свързан с работата на конкретната служба, познания по езици, ако такива са необходими. [/quote]
    Да, точно такива са в момента конкурсите.
    Явяваш се на тест или писмена разработка и ако минеш писмения етап,отиваш на интервю.
    Ако имаш връзки минаваш теста....и на интервюто получаваш най - високата оценка, съответно другите кандидати по ниска от теб и така,хоп, твоите хора те класират първи.Съответно влизаш без проблем,с конкурс....

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  58. 58 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1021 Весело

    [quote#55:"Свинчуга"]Нямам нищо против някой бесепар или депесар да работи там, стига да си разбира от работата, а не да е некадърник сложен там щото "да сложим нашто момче тука".[/quote]
    Комунист....
    Това,ако го напиша аз, приятеля ти Храбър веднага ще ме оплюе,но когато го напишеш ти е друго
    Поздравявам те за поста и смелостта да напишеш,каквото мислиш откровено.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  59. 59 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1557 Неутрално

    До коментар [#58] от "Cherrie: Буда, Радан и Местан са новия Бостан":

    Не съм комунист и ненавиждам комунистите, те го измислиха това с обсебването на институции с всякакви идиоти, стига да са от техните идиоти. Съвсем отделен въпрос е защо ГЕРБ бидейки уж не-комунисти, правят същите изпълнения.

    Обичам да грухтя и плюскам.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK