Че старите участъци на т.нар "магистрали" са в окаяно състояние е ясно.
Не е ясно защо и по новите участъци получаваш морска болест, а да не говорим, че няма къде да се освежиш и да заредиш в разстояние на стотици километри.
Очевидно най-важното е гушките на приятелчетата да са пълни, комисионните - прибрани, а партийната ни каса да пращи.
За да можем да си купим и следващите избори.
И така до края на света.
(А може би някой ще се събуди и ще му дойде акъла в главата. Та да сложим край на тая безкрайна далавера).
[quote#0:"статията"]От 1 април скоростта на движение по определени участъци от автомагистралите "Тракия" и "Хемус" се ограничава до 90 км/ч[/quote]
Егати приноса за световното културно първоаприлско наследство...
"...от сутрин до вечер шкембенце яж,/ за всичко дава кураж..." (братя Кулинови)
"Причината е, че настилката в тези отсечки е силно амортизирана, а те не са ремонтирани поради недостатъчни средства"
Ехх пуста България.Все средства не им стигат!Колко милиона автомобили има които плащат луди данъци и насреща получават среден пръст?
Аз като вкарвах колата за баща ми от Германия в България през 2004 г. през Калотина, си имаше постоянно табели на магистрала "Тракия" за макс. скорост от 90 км/час, освен ако не наближавах бензиностанция, тогава макс. скорост беше 60 км/час. Знаех си, че пътната полиция е корумпирана и бива платена от собствениците на тези бензиностанции. Оттогава съм карал в BG само междуградски пътища и съм си спазвал ограниченията на скоростта.
Боце, Боце, всичката ти работа е такава. Строиш, наливаш асфалт, а за подръжка не мислиш. Другото, което съм забелязал за качеството на твоите обекти е, че се строи да речем три години, а се разбива за две.
Всъщност става въпрос за нови ограничения,защото си има стари и трайни.Не съм броил колко знака "Внимание,неравности по пътя" има в Софийската част на "Хемус".
50км от 300, бих казал, че отново нямаме нито една завършена магистрала, което пък ще даде възможност след десетина години пак някой да се похвали, че по негово време е първата.
а че всъщност има дупки, в които ако попаднеш и с 90, пак ще си строшиш колата и причиниш някоя катастрофа, не отчитат, ще е "несъобразяване с пътната обстановка".
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
Е как да няма къде да се освежиш, в новите участъци (след 156км ОМВ) имаш 6 бензиностанции, предполагам ще се строят още, зависи дали ще е рентабилно. Ако си толкова на зор има поне една дузина бензиностанции, само че трябва да слезеш от магистралата.
"Причината е, че настилката в тези отсечки е силно амортизирана, а те не са ремонтирани поради недостатъчни средства, става ясно от съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура".
А къде отиват парите от винетките? А защо не се използват част от взетите заеми за пълен ремонт? Построихме магистрала до Бургас, но части от нея не са магистрала!
"С ограничението на скоростта се цели да се повиши безопасността."
За да се осигури пълна безопастност, предлагам да се спре всякакво движение!
То не е магистрала а третокласен път...магистрали в Германия и Испания! Хемус ...какво е? Домашната магистрала на Тодор Живков ...сега на Валентин Златев ( и любимите му гости за тайни срещи Бойко Борисов и Георги Първанов)
[quote#11:"mitkokitkata"]Извинявай, но ми е любопитно мнението ти и в тази връзка искам да те попитам, ти от Марс ли падаш или си още там? [/quote]
В България не съм шофирал по магистрала от 2004 г. насам. В Германия редовно по А5: http://de.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_5 , с максималните за мен 160 км
Не падам от Марс, пък и малко ме интересува България, ползвам автобус от местоживеене до Черно море, там наемам кола и карам само локално. Собствена лека кола в България нямам и ми е скъпо заради магистралните такси, амортизация и разходите за бензин да си идвам с нея от чужбина. Ако Марс е Западна Европа, там съм ...
По тия участъци ще сложат камери, за да посъберат още малко пари. Реално нямаме завършена магистрала. Това си е междуградски път с много дупки. И наистина три години строят и за две се разваля.
1. Интересно защо от 1ви, а не незабавно? Защо се чака определена дата, за да се осигури безопасност..
2. И ако вляза с 90 км/ч в някой трап на магистралата, пак ли ме ми пишат акт за несъобразена скорост?
През 2009 г. се заговори за антициклична инвестиционна програма на правителството, която да компенсира срива на потреблението и външните капитали. Тогава АлБож им казваше от всевъзможни трибуни, да започнат с ремонта на тези прословути участъци, защото там няма нужда от проекти, ОВОС и пр. от нулата - може да се почне веднага, а цената на нефта (битума) беше рухнала. Разбира се, нищо подобно не стана. След 7 години дереджето си е същото и с днешния акт тези отсечки са официално извадени от дължината на магистралната мрежа.
Още повече ме притеснява, че не чувам някой да споменава някакви идеи за ремонта им, което ме кара да мисля, че след още 3-4 години скоростта ще бъде закована на 50-60 км/ч.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Поредното доказателство за това, как нямаме държава. Напомня ми за пътища с много дупки и които са обозначени от знак за неравности и отдолу знак, който указва, че това ще е в продължение на 15 км. Всъщност държавата така ни казва, че за 15 км. няма път. Друг е въпросът, че дупката не е неравност, а е липса на пътно платно.
"Причината е, че настилката в тези отсечки е силно амортизирана, а те не са ремонтирани поради недостатъчни средства"
А може ли аз като един данъкоплатец да им кажа:
"Поради не-ремонтираните пътища и това че ми се трошат колите и се налага да плащам по често за ремонти - не ми достигат средства да си купя винетка. Така че няма да си купя докато не оправят пътищата за които вече съм си платил"
Как въобще имат смелост да кажат - "не достигат средства"?
Тогава да назначим такива, които знат как да управляват средствата така че да достигат. Нали това им е работата.
Ограниченията лесно се слагат, и после "забравят" да ги махнат. Не само по магистралите.
Ръждясали табели стоящи от години, със странни ограничения.
Прав, хубав път, и ни в клин, ни в ръкав - 40 км.
Никой, естествено не му обръща внимание. Докато някой униформен с радар, я официален, я не, се инсталира зад храста.
Кво праим са, 50 километра отгоре, направо си остАнал без книжка. След малко местен наближава със 120. Нашият строго-любезен приятел му се усмихва, клатейки пръст като на малък немирник. Местният весело пибипка. А ние си продължаваме пазарлъка.
Ориенталска идилия.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
Това решение много ми напомня филма "Бразилия"!!! Вместо да решаваме проблемите, ще им сложим по един параван (в случая намаление на скоростта) и ще се правим, че не ги виждаме...
На пътя София-Пловдив трябва да се махнат знаците за магистрала и най-малкото за се запълнят дупките. В посочените участъци може да се кара със 90 само в лява лента, както правят всички.
Време е да се въведат Тол такси за магистралите, които да финансират ежедневната поддържка. Въпросът е не само да се построи магистралата, а да се поддържа на ниво все едно, че вчера е построена! Това са скоростни пътища и всеки дефект на пътя може да коства живота на хората!
Няма знаци за магистрала. И нямам спомен някога да ги е имало. Както много други неща, просто си знаем че е магистрала. Ако някой катаджия застане, например при Ихтиман, съвсем законно може да глоби всички. Или почти всички - с изключение на тези, които карат под 90.
Това си е стил на държавата - непрекъснато да си в нарушение. И когато не си удобен, да има сто начина да те вкарат в пътя.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
Пълен срам и признак на чиновническо безхаберие....
В този ред на мисли....те могат след 5-6 години да ни предложат цялата магистрала да стане път 2 клас......така ще икономисат средства за подръжка и ремонт....
В някоя нормална държава...ръководството на съответната агенция щеше да е осъдено за лошото му управление на държавна собственост.......
И к'о стана сега? Значи магистралата се построи до морето за да могат столичаните да прескочат до него с 20 мин. повече. Пък то май става с един час по-малко...
ТОЛ система за всеки който иска магистрали - плащайте си масрафа.
Това са комунистическите участъци. Как така го няма същото в новия участък (който е именно направен по Бойково време) от Стара Загора до Карнобат? Няма го и същото при Карнобат- Бургас. Хайде сега като ги ремонтират Тошовите участъци, нещата ще си дойдат на мястото, а комунистите от БСП (които не знам какъв участък от който и да е път са ремонтирали или направили) ще спрат да квичат.
Ей го на! Абе бай тоз? Тъкмо казах, как не сте се събудили приватизаторите ... и хоп един се изказа.
Как ще плащаме два пъти за една и съща услуга? Това че някой служител, служба или там каквото отговаря, не си върши работата, оправдание ли е ? Тези магистрали са построени с публични средства и т.н. такса са винетките. Как синя оредставяш тази работа?
[quote#37:"ujc33369406"]Минусите вече захвърчаха. Никой не обича да плаща. Вижте магистралите в Сърбия. Платени, но далеч по-добре поддържани от нашите.
За по на запад да не говорим. [/quote]
Магистрала Тракия и Хемус са добър пример какво става като не обичаш да плащаш! След време почваш да караш с 90 км в час и се молиш да не спукаш гума и т.н.
Тол системата е важна за да можем да вземем и по сериозни пари от минаващите транзит турци. Сърбия им взима 3 пъти повече пари за транзит от колкото в момента взима България.
Е дае, прав си. БСП и ДПС при Станишев премиер ремонтираха всички пътища, излишъкът беше ползван на маск. Еврофондовете при тях не бяха спряни, всичките бяха налети в ремонтите по магистралата, да, да, така е...
[quote#41:"Цецо"]Понеже акцизите върху горивата са малки, а винетки няма. Важното е да уредим наши хора с далаверка. [/quote]
Сравнение с това колко са таксите за ползване на пътища в други държави, да малко са! В България са най-ниските акцизи и най-ниските цени за винетки в цяла Европа. В съседна Сърбия заплатите не са по високи от тези в България, но таксите им за ползване на пътищата са с пъти по високи, но хората имат и нормални пътища.
Ами ся нищо. Не си ли чувал, че се сравняват ябълки с ябълки. Иначе нищо не излиза.
Нерде Швеция, нерде България.
Сега обяснявам поо о бавно и подробно.
Една държава като Швеция може да си позволи много неща да са безплатни. Всъщност правилния израз не е безплатни, а платени от всички.
Но когато няма пари, оскъдните ресурси на държавата трябва да се изразходват изключително прецизно. А никой не е измислил друг свестен начин, освен директна връзка ползваш - плащаш.
Не чу ли, че магистралата не се яде. Това беше червената пропаганда. Но все пак има капка истина. Защо баба Пена да ми плаща, когато си джиткам по магистралата?
По-добре баба Пена да има 2 лева годишно повече към пенсията.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
[quote#40:"Bullet"]Ей го на! Абе бай тоз? Тъкмо казах, как не сте се събудили приватизаторите ... и хоп един се изказа.
Как ще плащаме два пъти за една и съща услуга? Това че някой служител, служба или там каквото отговаря, не си върши работата, оправдание ли е ? Тези магистрали са построени с публични средства и т.н. такса са винетките. Как синя оредставяш тази работа?
Винетката не е справедлив начин за плащане, защотото тези които най-много ползват пътищата купуват годишна винетка за 67 лева и си мислят, че с тези пари могат да се поддържат пътища с 12 000 километра дължина! Това е 1,8 стотинки на километър на годината.
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
[/quote]
Ами това си заслужава матряла - рязане на ленти за поредния нов участък, и след 3 години - нужда от ремонт. Да не говорим, че "старите" участъците от АМ "Тракия" плачат за ремонт от поне 5 години, но пари все няма. Навремето, преди повече от 10 години, се спрягаше вариант за отдаване на магистралата на концесия на българо-португалски консорциум - така хем да бъде построена бързо, хем да има кой да я поддържа. Далавераджийските лобита разбиха на пук и прах идеята ( че нямало да има трафик и бюджета щял да плаща допълнително и пр. аргументи), а българина лесно я заклейми, като разбра че е предвидена тол-такса. Сега, от далечината на времето, се оказва, че май идеята за концесия е била правилна, ама бития си е бит, а такования - такован.....
Винетката не е справедлив начин за плащане, защотото тези които най-много ползват пътищата купуват годишна винетка за 67 лева и си мислят, че с тези пари могат да се поддържат пътища с 12 000 километра дължина! Това е 1,8 стотинки на километър на годината.
Абе как не го е срам тези наглеци Убийци!? Тези отсечки трябва мигновено да се ремонтират основно, Не кърпят!!! Ако трябва да вземат заем но това повече не може да продължава! Освен че си разбиваме колите, рискуваме животите си!!!!!!
стига плакахте бе ,в Румъния се изхарчиха над 20 милиарда ,а има 60 км готова магистрала ,ДПС изхарчи сума ти и милиарди и има няколко километра готов път до оня златния язовир , сега не стига че ви строят пътища ,не се мухате челно ,както беше доскоро ,особено на подбалканския път около Стара Загора ,ама на това отгоре сега пак сте недоволни ,че тръскало ,ами тръска ,като отидете в Дубай не тръска ,ако отидете в Китай също не тръска ,ама има камери на 400 м и отчитат всеки километър над 90 та накрая пак си отръскан яко
Винетките не са единствените приходи за субсидиране на ремонт и изграждане на пътищата. Акциза върху горивото също би трябвало да се ползва за това. Поне така казват законотворците. А акциза хич не е малък... стига да се използва по предназначение. АМа надали - и после: недостатъчни средства.
Аз нямам против примерно да плащам винетка 100 лв примерно, но да се движа по нормални пътища, където няма да пукам гума или сменям носачи всеки месец. А може и толл такса да плащам. Проблема с нежеланието на хората да плащат е че това което очакваме да излезе някой министър или шеф на агенция пред народа и да каже: "Поради липса на средства.... не можем това или онова". Просто хората не им вярват. Докато не върнат вярата в хората не знам как ще се получи и с по -големите такси.
[quote#56:"mitkokitkata"]Поздрави на Кюриосити тогава!
Хав фън ))[/quote]
Румънците, макар с нежелание да го признавам, са по-напред. Те са най-големият приемач на помощи от МВФ в света и от тях най-зависими, а както знаем от съседите ни гърците водят антисоциална политика.
Наскоро четох за минималните заплати в ЕС: България 1,07€/час, Румъния 1,14€/час, Полша 2,26€/час.
Аз съм казал и не обичам да се повтарям хиляда пъти за главната причина за бедността на българите: липсващата съдебна система или съдебна система чрез чуждо влияние. Има и държави с корумпирана съдебна система като Италия, но са били финансирани в 70-те години в САЩ, сега при Барак Обама няма да се повтори. САЩ иска гаранции, че като инвестира пари, ако се появи нелоялен съперник съда може да отсъди с присъда и обоснование на присъдата, която да убеди американската част в правотата/грешната си позиция. В Германия го правят съдилищата, трябва българските съдии да научат малко западен опит.
Този консорциум искаше да прибира таксите, държавата да финансира, че и да поеме риска.
И изчислиха цена 10 цента на километър. Тоест до Пловдив броиш 25 лева, и си свиркаш.
Това не беше ли по времето на БТК далаверата? И ЕРП продажбите?
Отрицателното мнение за тол таксите е заради подозренията, че цените няма да са справедливи и ще попадат не там където трябва.
Да за тол таксите. Не за вземането им от частна фирма.
Защото ще има монопол.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
Ти сигур се надаш на далаверата. Да ви припомня скъпи мошенници. Правото на ЕС изисква държавата да осигури алтернативно безплатно трасе.
Добре, че влезнахме в съюза, че тука яко стригане щеше да пада.
Знам отлично от къде идва, от прадедите на хората от БСП и ДПС. Но въпросът е друг. Като не ви харесва Бойко Борисов, ГЕРБ, РБ или ПФ, като според вас нищо не правят по магистралите, отивате си на кметските избори и избирате червени кметове.
Да си додем на думата. като не харесваш боце и сие значи си червен.
Сериозна мисъл. Ма да ти мина през акъля, че боце е не по-малко червен? Че Лукарски е срам? Да не споменавам за онзи на образованието. Ем ръб, ем комунист. Ама подкрепил младите активни борци.
Ок, на такива съм се наслушал в последните 2 години, от идването на Орешарски досега. Казвай какво е решението, за кои да гласуваме и какво да правим? Ако нямаш отговор, аз предпочитам да избера между ГЕРБ, РБ или някоя друга партия опонент на БСП-ДПС тандема.
Важното е след като си гласувал за някого не да подкрепяш безкритично всякакви негови идеи, а да мислиш и когато не си съгласен да го кажеш. Нищо, че ще е срещу "нашите".
Форумът на Дневник за мен не е мястото. Като имам забележка към властта или желание нещо да се свърши, се свързвам с някой от управляващите. Всички вече си имат фейсбук, общината си има телефони, особено кметовете на ГЕРБ е много лесно да ги потърсиш за нещо, това е начинът.
В България трябва да се знае къде да спазваш, къде - не.
Няма как да спазваш всички ограничения. Къде нарочно, къде от типична мърлявщина, ограниченията са така направени, че и ангел да си, не можеш да издължиш. Все пак човек има нерви. А в много участъци си е направо вредно. Караш с ненормално ниската скорост, свиркат ти, по нервните изпреварват, и току виж се забият в някой отсреща.
Та рядко срещаните ортодоксално спазващи правилата често са опасни.
А правилата трябва да са такива, че да могат да се спазват. Но кой има интерес да ги оправи?
Преди време коментираха точно участъка Калотина - София и безумните ограничения там. Един чиновник охотно се съгласи, и каза да, ще трябва да направим одит. Някога, но не сега.
В този участък чужденците спазват ограниченията. Първи безумен знак. Изпреварват ги с петдесет отгоре. Втори път пак. На третия и те тръгват през просото.
Но не знаят къде може къде не. На всеизвестното място, където почти винаги дреме някой катаджия, те са желаните пиленца, от които наште хора си откъсват перушинка.
Обикновено са любезни и появяват разбиране. Е, някаква благодарност все пак се очаква. А който не се досеща...
Добре дошли в България.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
[quote#66:"Цецо"]Ай сега да го подкрепиш с числа. Разбира се подобието на пътища с трайна настилка у нас се брои. [/quote]
България е 132-ра по гъстота на населението в света, което означава, че имаме огромна територия, но малко население. В същото време пътната ни мрежа опасва цялата дъжава и няма много места до където не може да се стигне с кола.
Мога да Ви кажа, че господин Николов, кметът на Бургас гледа редовно да отговаря на гражданите. Има дори установен специален телефон на общината, на който всеки може да се обади. Аз се свързах с него във връзка с нарушаването на забраната за пушене в заведенията. Веднага получих отговор и бях пренасочен към Регионална Здравна Инспекция. Изглежда, че проблемът е бил при тях, не проявяват контрол. Писах им, отговориха ми, че имало проверки, но реално няма никакъв граждански натиск към тези институции. Аз съм единственият човек от цял град, който се е заинтересувал.
Линкове аз няма да давам, това не е моя работа, а работа на гражданите да са заинтересувани и да не са мързеливи! Като искате да видите, влезте в профила на Кънев, снимката на корицата му е пълна с коментари от критици и от самия него.
[quote#5:"iik47393114"]Повишила ли се е макс. скорост по магистрала?[/quote]
Макс. скорост по автомагистралите в България НИКОГА не е била 90 км/ч.
Откакто е построен първия автомагистрален участък, скоростта по него е била 120 км/ч.
В момента по всички магистрали у нас ограничението е 140 км/ч (ако не е посочено друго със знак).
Да, на често има ограничения 90 или дори 70 (по мостовете и виадуктите), но са комбинирани с още една допълнителна табела под тях - снежинка - което означава, че важат само при снеговалеж.
Това, че не познавате правилата за движение не значи, че има такива малоумни ограничения.
А относно новината - ами нямам думи. Проблемът се решава по български. Вместо да оправят участъците - намаляват скоростта.
Ми то както е тръгнало, след 3-4 години по всички магистрали ще трябва да се сложат такива ограничения. Дори и по новите участъци вече има сериозни неравности. След 1-2 години ще се отворят и дупки (наченки вече има).
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Не е моя вината, че гражданите тук не правят нищо по въпроса, а само седят по форумите и пишат как ,,политиците" все ги ,,цакали". Във всяка друга европейска страна си има начини да постигнеш нещо, референдуми, подписки, протести, сдружения, свързване и дискусия с обществени и отговорни лица. Като не искате да го правите това, като от цяла София не се намериха 1000 човека да се свържат с архитекта, да натиснат малко общината, ще търпите и ще стискате зъби.
Представям си ако Германия например се насели с такива хора, то политиците и там ще започнат да ги мачкат, щом никой нищо не казва, значи всичко си е наред!
[quote#1:"ppopov_67"]а да не говорим, че няма къде да се освежиш и да заредиш в разстояние на стотици километри. [/quote]
Попов, не си пътувал май скоро, а?
Кои са тия стотици километри, би ли посочил?
В новите участъци (от Стара Загора до Карнобат) има вече построени десетина бензиностанции.
Изброявам (в скоби посочвам такива, за които трябва да слезеш от магистралата и да се отклониш не повече от 1 км!):
(Стара Загора - Лукойл - на 700 м от магистралата, на практика като слезеш от детелината и си до нея);
-Нова Загора (посока София) - Лукойл, Сръбска скара, други заведения...
-Ямбол (4 бензиностанции) - по едно ОМВ и един Шел във всяка посока. На Шел има Макдоналдс и други заведения.
-Ямбол (Кабиле) - метан/газ/бензиностанция - на 200 м от магистралата.
-между Ямбол и Карнобат (посока Бургас) - Лукойл.
На практика няма участък, по-дълъг от 50 км без бензиностанция, а ще се строят и още.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Аз в момента не правя сдружения и не събирам хора за протест. Нямам в момента никакви оплаквания текущи към властта. Аз ако почна да давам линкове, да пращам информации на този и онзи, за да бъде активен, то това става лично моя работа, а не работа на гражданите. Ако реално ми плащат за това, ще го правя, но това не е така. Моята гледна точка е, че всеки трябва сам да се заинтересува и сам да намери някакъв начин да изрази възмущението си от някой закон, неразбория и т.н. В противен случай се получава, че пак народът чака на някой да ,,давал" отнякъде си наготово начини да се подобри положението. И ако го няма този човек, еми лошо, народът няма да си мръдне пръста тогава.
Между Калотина и София НЯМА магистрала и тогава сте си карал по нормален междуградски път, където ограничението в цяла Европа си е 90 км/ч. Магистрала Тракия започва от София и свършва в Бургас.
В страна магистрали, макар и частични е имало и много преди 2004 г. когато сте вкарали прословутата кола на баща си. От както се помня ограничението на магистралите в България е било 120 км/ч като единствено последните може би 5-6 години го вдигнаха до 140 км/ч. Не, че искам да се заяждам, но въпросът на колегата за Марс беше доста уместен...
[quote#86:"Sinergy"]Между Калотина и София НЯМА магистрала и тогава сте си карал по нормален междуградски път, където ограничението в цяла Европа си е 90 км/ч. Магистрала Тракия започва от София и свършва в Бургас.
В страна магистрали, макар и частични е имало и много преди 2004 г. когато сте вкарали прословутата кола на баща си. От както се помня ограничението на магистралите в България е било 120 км/ч като единствено последните може би 5-6 години го вдигнаха до 140 км/ч. Не, че искам да се заяждам, но въпросът на колегата за Марс беше доста уместен... [/quote]
Между Калотина и отклонението към магистрала София имаше много полицаи навремето и се караше с 60-80 км, има някои остри завои на пътя.
Много ясно си спомням табелите, нямам снимки, тоест доказателства, че максималната скорост по автомагистрала "Тракия" беше 90 км. Много бях нервен, от хърватска от ниш в Сърбия стигнахме бързо, оттам забавихме много темпото, не бях спал над 24 часа и исках само да се прибера. Игнорирах ограничението от 90 км, карах с 120 км. Глобата щеше да е солена, 30 км над разрешената. Щеше обаче да си остане само за България, понеже България тогава не беше член на ЕС, там глобите от България не ги знаеха. Поех риска и мина по вода.
Е сравняваме две държави от ЕС, изградили част от европейските пътни коридори със средства от бюджета на европейците. Ако сложим такса, за ползване на тези участъци, трябва да върнем парите. Дотук с приликите.
Сърбия не е в ЕС така , че не е база за сравнение.
Останалото съм го обяснил вече. Винетки, акцизи, данъци, като не са достатъчни... Да ги коригират.
Транзитните превозни средства, специално за тировете, да ги товарят на изградените и брздействащи терминали на БДЖ, ама там чакаме приватизация и чак тогава ще я видим тая работа.
"Този консорциум искаше да прибира таксите, държавата да финансира, че и да поеме риска.
И изчислиха цена 10 цента на километър. Тоест до Пловдив броиш 25 лева, и си свиркаш.
Да за тол таксите. Не за вземането им от частна фирма.
Защото ще има монопол. "
1.Дай някакъв линк, че държавата щяла да финансира изграждането на магистралата, а концесионера само щял да събира таксите! То първо на първо закона за концесиониране не го позволява това нещо. Ето такива неща се писаха по Тошо Тошевите газети едно време, за да плашат хората с "далаверата на века".
А всъщност далаверата на века е точно това, което в момента се случва с автомагистрала "Тракия". Търгове на изключително високи цени, анекси за доплащане, които допълнително оскъпяват магистралата, лошо качество ( вследствие на пестенето ма материали и съкращаването на разходите), липса на всякаква поддръжка.
2.Спомням си, че за цялото разстояние от София до Бургас се спрягаше някаква такса от порядъка на 17 лв. Ако имаш конкретен линк за 20 стотинки на километър, дай го, но аз не мисля, че някога се е спрягала въобще такава възможна такса.
3.Какво значи, че ще има монопол, когато частната фирма събирала таксите? Ами ако ги събира държавна фирма, няма ли да има пак монопол? И как може да няма монопол, след като магистралата е дадена на концесия? То самата концесия е монопол и го има като инвестиционна технология в цял свят.
Когато има например 25- или 30- годишен концесионен договор за изграждане и експлоатиране на магистрала, концесионерът е мотивиран:
1. първо - да пусне малксимално бързо обекта, за да може да почне да събира тол-таксите;
2. второ - да направи строителството качествено. Защото ако го направи некачествено, той трябва да плаща за ремонтите и те да са за негова сметка. Ето защо той е максимално заинтересован да направи качествено строителство, за да не плаща по-късно за ремонти .
Основните насаждани страхове срещу концесията тогава бяха два:
1. Че няма как заложения трафик в проекта да бъде достигнат, и следователно държавата ще покрива разликата под заложените данни от трафика ( имаше тонове статии от "специалисти", дори в тази медия).
Оказа се всъщност, че прогнозите по проекта са били доста занижени, развитието на трафика в следващите години напълно опроверга "специалистите", които твърдяха, че по АМ "Тракия" няма и не ще има достатъчно трафик.
2. Когато през 2003-2004 се спекулираше с високата очаквана тол -такса, никой не отчете, че доходите в България сравнително бързо ще растат, и че 10 лв. през 2005 и 10 лв. през 2015 изглеждат различни величини откъм покупателна спосбност.
[quote#37:"ujc33369406"]Минусите вече захвърчаха. Никой не обича да плаща. Вижте магистралите в Сърбия. Платени, но далеч по-добре поддържани от нашите.[/quote]
Нещо за магистралите в Германия да кажете? По-лоши ли са от сръбските като са безплатни? Не е проблем да бъдат платени магистралите, но е проблем когато никой не знае къде отиват милионите от винетки!
[quote#87:"iik47393114"]Между Калотина и отклонението към магистрала София имаше много полицаи навремето и се караше с 60-80 км, има някои остри завои на пътя.
Много ясно си спомням табелите, нямам снимки, тоест доказателства, че максималната скорост по автомагистрала "Тракия" беше 90 км. Много бях нервен, от хърватска от ниш в Сърбия стигнахме бързо, оттам забавихме много темпото, не бях спал над 24 часа и исках само да се прибера. Игнорирах ограничението от 90 км, карах с 120 км. Глобата щеше да е солена, 30 км над разрешената. Щеше обаче да си остане само за България, понеже България тогава не беше член на ЕС, там глобите от България не ги знаеха. Поех риска и мина по вода.[/quote]
Швабен, нещо си се объркал.
Карам от 1990 година. Тогава магистрала имаше само от София до Пловдив. И дори тогава ограничението беше 120.
Както по-горе ти писах, има знаци за ограничение 90, но със снежинка отдолу - те важат само по време на снеговалеж.
Предполагам, че това те е заблудило.
А иначе - глобата нямаше да е никак висока. 100 лева - 50 евро демек - колкото е в Германия за превишаване с 10 км/ч. Не е трябвало да се притесняваш А най-вероятно полицаят щеше да си изпроси 20 лева и да те пусне. Особено през 2004.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Най-лесно е да се ограничи скоростта, вместо да се поправи настилката. Така правеха БДЖ години наред с амортизираните релси и вижте докъде стигнаха - този транспорт практически не съществува в България.
[quote#93:"vassilun"]но е проблем когато никой не знае къде отиват милионите от винетки! [/quote]
То и акцизите от горивата и те са за пътищата, но у нас си ги прибират у джобу, и даже се тюхкат, че и приходите от ДДС-то за дизела бил намалял.
[quote#96:"Dantos"]Баце и компания прибират стабилно, строят евтини и некачествени участъци, после яко тупане в гърди и тръбене "Е на, вижте колко напрайхме за вас" ... [/quote]
Така е до като има балъци и далаверата ще върви!!!!
Така и ще бъде, защо мутрите си имат държава, а ние не!
Накрая в държавата ще останат само мутри и мургавелки и тогава какъв живот ще настъпи не ти и трябва да знаеш!
[quote#91:"kirsner"]Когато през 2003-2004 се спекулираше с високата очаквана тол -такса, никой не отчете, че доходите в България сравнително бързо ще растат, и че 10 лв. през 2005 и 10 лв. през 2015 изглеждат различни величини откъм покупателна спосбност. [/quote]
Това е заради дефлацията може би!!!!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
ppopov_67
Рейтинг: 638 НеутралноЧе старите участъци на т.нар "магистрали" са в окаяно състояние е ясно.
Не е ясно защо и по новите участъци получаваш морска болест, а да не говорим, че няма къде да се освежиш и да заредиш в разстояние на стотици километри.
Очевидно най-важното е гушките на приятелчетата да са пълни, комисионните - прибрани, а партийната ни каса да пращи.
За да можем да си купим и следващите избори.
И така до края на света.
(А може би някой ще се събуди и ще му дойде акъла в главата. Та да сложим край на тая безкрайна далавера).
mihomen
Рейтинг: 1040 НеутралноКато гледам качеството и на новата отсечка Бургас - Пловдив, скоро и там ще има ограничение. С много крадене, няма как да има качество.
Боб Яхния
Рейтинг: 352 Неутрално[quote#0:"статията"]От 1 април скоростта на движение по определени участъци от автомагистралите "Тракия" и "Хемус" се ограничава до 90 км/ч[/quote]
"...от сутрин до вечер шкембенце яж,/ за всичко дава кураж..." (братя Кулинови)Егати приноса за световното културно първоаприлско наследство...
blaserr93lrs2
Рейтинг: 466 Неутрално"Причината е, че настилката в тези отсечки е силно амортизирана, а те не са ремонтирани поради недостатъчни средства"
Ехх пуста България.Все средства не им стигат!Колко милиона автомобили има които плащат луди данъци и насреща получават среден пръст?
slan777
Рейтинг: 524 ЛюбопитноАз като вкарвах колата за баща ми от Германия в България през 2004 г. през Калотина, си имаше постоянно табели на магистрала "Тракия" за макс. скорост от 90 км/час, освен ако не наближавах бензиностанция, тогава макс. скорост беше 60 км/час. Знаех си, че пътната полиция е корумпирана и бива платена от собствениците на тези бензиностанции. Оттогава съм карал в BG само междуградски пътища и съм си спазвал ограниченията на скоростта.
Es muß Geld fließen!Повишила ли се е макс. скорост по магистрала?
bilbotorbins
Рейтинг: 597 НеутралноБоце, Боце, всичката ти работа е такава. Строиш, наливаш асфалт, а за подръжка не мислиш. Другото, което съм забелязал за качеството на твоите обекти е, че се строи да речем три години, а се разбива за две.
Майндърбайндър
Рейтинг: 849 НеутралноВсъщност става въпрос за нови ограничения,защото си има стари и трайни.Не съм броил колко знака "Внимание,неравности по пътя" има в Софийската част на "Хемус".
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.fpyyh
Рейтинг: 699 Неутрално50км от 300, бих казал, че отново нямаме нито една завършена магистрала, което пък ще даде възможност след десетина години пак някой да се похвали, че по негово време е първата.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеа че всъщност има дупки, в които ако попаднеш и с 90, пак ще си строшиш колата и причиниш някоя катастрофа, не отчитат, ще е "несъобразяване с пътната обстановка".
popovski31
Рейтинг: 1147 НеутралноСмешна работа....По 20-30 километра на магистрала с 90.Да я асфалтират...То не е като да се строи наново.
ramm_stein
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#1] от "ppopov_67":
Е как да няма къде да се освежиш, в новите участъци (след 156км ОМВ) имаш 6 бензиностанции, предполагам ще се строят още, зависи дали ще е рентабилно. Ако си толкова на зор има поне една дузина бензиностанции, само че трябва да слезеш от магистралата.
mitkokitkata
Рейтинг: 294 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "iik47393114":
Извинявай, но ми е любопитно мнението ти и в тази връзка искам да те попитам, ти от Марс ли падаш или си още там?
vassilun
Рейтинг: 5016 Разстроено"Причината е, че настилката в тези отсечки е силно амортизирана, а те не са ремонтирани поради недостатъчни средства, става ясно от съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура".
А къде отиват парите от винетките? А защо не се използват част от взетите заеми за пълен ремонт? Построихме магистрала до Бургас, но части от нея не са магистрала!
"С ограничението на скоростта се цели да се повиши безопасността."
За да се осигури пълна безопастност, предлагам да се спре всякакво движение!
DoPe
Рейтинг: 538 НеутралноБългарите сме нация техническа...
Цайко
Рейтинг: 1040 НеутралноА, аз това ограничение на скоростта отдавна съм си го наложил в тези участъци.
brahms
Рейтинг: 409 ЛюбопитноТо не е магистрала а третокласен път...магистрали в Германия и Испания! Хемус ...какво е? Домашната магистрала на Тодор Живков ...сега на Валентин Златев ( и любимите му гости за тайни срещи Бойко Борисов и Георги Първанов)
slan777
Рейтинг: 524 Неутрално[quote#11:"mitkokitkata"]Извинявай, но ми е любопитно мнението ти и в тази връзка искам да те попитам, ти от Марс ли падаш или си още там? [/quote]
Es muß Geld fließen!В България не съм шофирал по магистрала от 2004 г. насам. В Германия редовно по А5: http://de.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_5 , с максималните за мен 160 км
Не падам от Марс, пък и малко ме интересува България, ползвам автобус от местоживеене до Черно море, там наемам кола и карам само локално. Собствена лека кола в България нямам и ми е скъпо заради магистралните такси, амортизация и разходите за бензин да си идвам с нея от чужбина. Ако Марс е Западна Европа, там съм ...
nicks
Рейтинг: 237 НеутралноТова ограничение е манна небесна за катаджиите. Със сигурност вече точат зъби за подкупите там.
C est la vie
Рейтинг: 1293 НеутралноПо тия участъци ще сложат камери, за да посъберат още малко пари. Реално нямаме завършена магистрала. Това си е междуградски път с много дупки. И наистина три години строят и за две се разваля.
P.S.
Рейтинг: 466 Неутрално1. Интересно защо от 1ви, а не незабавно? Защо се чака определена дата, за да се осигури безопасност..
2. И ако вляза с 90 км/ч в някой трап на магистралата, пак ли ме ми пишат акт за несъобразена скорост?
последният въпрос е риторичен..
cinik
Рейтинг: 2299 НеутралноПрез 2009 г. се заговори за антициклична инвестиционна програма на правителството, която да компенсира срива на потреблението и външните капитали. Тогава АлБож им казваше от всевъзможни трибуни, да започнат с ремонта на тези прословути участъци, защото там няма нужда от проекти, ОВОС и пр. от нулата - може да се почне веднага, а цената на нефта (битума) беше рухнала. Разбира се, нищо подобно не стана. След 7 години дереджето си е същото и с днешния акт тези отсечки са официално извадени от дължината на магистралната мрежа.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Още повече ме притеснява, че не чувам някой да споменава някакви идеи за ремонта им, което ме кара да мисля, че след още 3-4 години скоростта ще бъде закована на 50-60 км/ч.
duchev78
Рейтинг: 459 Неутралноами да асфалтират а не да ни ограничават скороста! няма се излагаме пред чужденците пак с този лунен пеизаж
dow_jones
Рейтинг: 638 НеутралноПоредното доказателство за това, как нямаме държава. Напомня ми за пътища с много дупки и които са обозначени от знак за неравности и отдолу знак, който указва, че това ще е в продължение на 15 км. Всъщност държавата така ни казва, че за 15 км. няма път. Друг е въпросът, че дупката не е неравност, а е липса на пътно платно.
chicago514
Рейтинг: 1314 НеутралноБе те и новите шосета не са изпълнени като хората,ние за 30-40 годишни пътища говорим.
ДЗВЕР
Рейтинг: 638 Неутрално... има резон, че у заглавието Хемус и Тракия не са означени кат' магистрали... То и кат' пътища май, не мо'ем ги определи.
опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...гарата
Рейтинг: 554 НеутралноЯвно е време за поредното угояване на местния орган.
demolisher
Рейтинг: 459 Неутрално"Причината е, че настилката в тези отсечки е силно амортизирана, а те не са ремонтирани поради недостатъчни средства"
А може ли аз като един данъкоплатец да им кажа:
"Поради не-ремонтираните пътища и това че ми се трошат колите и се налага да плащам по често за ремонти - не ми достигат средства да си купя винетка. Така че няма да си купя докато не оправят пътищата за които вече съм си платил"
Как въобще имат смелост да кажат - "не достигат средства"?
Тогава да назначим такива, които знат как да управляват средствата така че да достигат. Нали това им е работата.
vandi
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#1] от "ppopov_67":
То и асфалт не ядяхте, ама сега летите с по 200. Като имаш нужда от освежаване карай през Петолъчката. И безиностанцийки бол, и пътят перфектен....
UJC4040
Рейтинг: 638 НеутралноОграниченията лесно се слагат, и после "забравят" да ги махнат. Не само по магистралите.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Ръждясали табели стоящи от години, със странни ограничения.
Прав, хубав път, и ни в клин, ни в ръкав - 40 км.
Никой, естествено не му обръща внимание. Докато някой униформен с радар, я официален, я не, се инсталира зад храста.
Кво праим са, 50 километра отгоре, направо си остАнал без книжка. След малко местен наближава със 120. Нашият строго-любезен приятел му се усмихва, клатейки пръст като на малък немирник. Местният весело пибипка. А ние си продължаваме пазарлъка.
Ориенталска идилия.
Тарасион
Рейтинг: 592 РазстроеноТова решение много ми напомня филма "Бразилия"!!! Вместо да решаваме проблемите, ще им сложим по един параван (в случая намаление на скоростта) и ще се правим, че не ги виждаме...
gargolova
Рейтинг: 8 НеутралноНа пътя София-Пловдив трябва да се махнат знаците за магистрала и най-малкото за се запълнят дупките. В посочените участъци може да се кара със 90 само в лява лента, както правят всички.
superstar
Рейтинг: 409 НеутралноПо лесно е да се сложи знак Д 6 - край на магистралата!!!!!
Цецо
Рейтинг: 1596 НеутралноС великите идеи на боце до тука. Ся мое ли да попитам за чий строим нови пътища, като не можем да поддържаме съществуващите?
Covid live matter. Stop the genocide.Bullet
Рейтинг: 1208 НеутралноДека ги редовните либерали, да подемат песнята, как държавата е лош стопанин и требе да се приватизира. А дали не е това и идеята?
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Ал Бънди
Рейтинг: 524 НеутралноВреме е да се въведат Тол такси за магистралите, които да финансират ежедневната поддържка. Въпросът е не само да се построи магистралата, а да се поддържа на ниво все едно, че вчера е построена! Това са скоростни пътища и всеки дефект на пътя може да коства живота на хората!
UJC4040
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#30] от "gargolova":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Няма знаци за магистрала. И нямам спомен някога да ги е имало. Както много други неща, просто си знаем че е магистрала. Ако някой катаджия застане, например при Ихтиман, съвсем законно може да глоби всички. Или почти всички - с изключение на тези, които карат под 90.
Това си е стил на държавата - непрекъснато да си в нарушение. И когато не си удобен, да има сто начина да те вкарат в пътя.
frigate
Рейтинг: 8 НеутралноПълен срам и признак на чиновническо безхаберие....
В този ред на мисли....те могат след 5-6 години да ни предложат цялата магистрала да стане път 2 клас......така ще икономисат средства за подръжка и ремонт....
В някоя нормална държава...ръководството на съответната агенция щеше да е осъдено за лошото му управление на държавна собственост.......
UJC4040
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#34] от "Ал Бънди":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Минусите вече захвърчаха. Никой не обича да плаща. Вижте магистралите в Сърбия. Платени, но далеч по-добре поддържани от нашите.
За по на запад да не говорим.
Хи-хи
Рейтинг: 1609 НеутралноИ к'о стана сега? Значи магистралата се построи до морето за да могат столичаните да прескочат до него с 20 мин. повече. Пък то май става с един час по-малко...
ТОЛ система за всеки който иска магистрали - плащайте си масрафа.
ivan92
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#6] от "bilbotorbins":
Това са комунистическите участъци. Как така го няма същото в новия участък (който е именно направен по Бойково време) от Стара Загора до Карнобат? Няма го и същото при Карнобат- Бургас. Хайде сега като ги ремонтират Тошовите участъци, нещата ще си дойдат на мястото, а комунистите от БСП (които не знам какъв участък от който и да е път са ремонтирали или направили) ще спрат да квичат.
Bullet
Рейтинг: 1208 НеутралноДо коментар [#34] от "Ал Бънди":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Ей го на! Абе бай тоз? Тъкмо казах, как не сте се събудили приватизаторите ... и хоп един се изказа.
Как ще плащаме два пъти за една и съща услуга? Това че някой служител, служба или там каквото отговаря, не си върши работата, оправдание ли е ? Тези магистрали са построени с публични средства и т.н. такса са винетките. Как синя оредставяш тази работа?
Цецо
Рейтинг: 1596 ВеселоДо коментар [#34] от "Ал Бънди":
Covid live matter. Stop the genocide.Понеже акцизите върху горивата са малки, а винетки няма. Важното е да уредим наши хора с далаверка.
Bullet
Рейтинг: 1208 НеутралноДо коментар [#37] от "ujc33369406":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Визьора, виж магистралите в Швеция. Не са платени. И ся кво ?
Цецо
Рейтинг: 1596 НеутралноДо коментар [#39] от "ivan92":
Covid live matter. Stop the genocide.Я ми припомни дали точно боце и дянков не спряха програмата за ремонти на пътищата? А да не навлизаме и как насила ни завряха в продължителна криза.
UJC4040
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#33] от "Bullet":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Аз съм либерал.
Но приватизацията там, където няма конкуренция е изключително вредна.
Приватизацията на ЕРП-тата например. Всъщност термина там е продажба, защото ЧЕЗ от един държавен собственик премина в друг, пак държавен.
Има нещо по-лошо от монопола. Частният монопол. При държавния все пак има някакъв контрол.
Ал Бънди
Рейтинг: 524 Неутрално[quote#37:"ujc33369406"]Минусите вече захвърчаха. Никой не обича да плаща. Вижте магистралите в Сърбия. Платени, но далеч по-добре поддържани от нашите.
За по на запад да не говорим. [/quote]
Магистрала Тракия и Хемус са добър пример какво става като не обичаш да плащаш! След време почваш да караш с 90 км в час и се молиш да не спукаш гума и т.н.
Тол системата е важна за да можем да вземем и по сериозни пари от минаващите транзит турци. Сърбия им взима 3 пъти повече пари за транзит от колкото в момента взима България.
ivan92
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#43] от "Цецо":
Е дае, прав си. БСП и ДПС при Станишев премиер ремонтираха всички пътища, излишъкът беше ползван на маск. Еврофондовете при тях не бяха спряни, всичките бяха налети в ремонтите по магистралата, да, да, така е...
Ал Бънди
Рейтинг: 524 Неутрално[quote#41:"Цецо"]Понеже акцизите върху горивата са малки, а винетки няма. Важното е да уредим наши хора с далаверка. [/quote]
Сравнение с това колко са таксите за ползване на пътища в други държави, да малко са! В България са най-ниските акцизи и най-ниските цени за винетки в цяла Европа. В съседна Сърбия заплатите не са по високи от тези в България, но таксите им за ползване на пътищата са с пъти по високи, но хората имат и нормални пътища.
senser
Рейтинг: 409 НеутралноА аз пък няма да си купя винетка, докато не оправят поне магистралите
simple mindUJC4040
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#42] от "Bullet":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Ами ся нищо. Не си ли чувал, че се сравняват ябълки с ябълки. Иначе нищо не излиза.
Нерде Швеция, нерде България.
Сега обяснявам поо о бавно и подробно.
Една държава като Швеция може да си позволи много неща да са безплатни. Всъщност правилния израз не е безплатни, а платени от всички.
Но когато няма пари, оскъдните ресурси на държавата трябва да се изразходват изключително прецизно. А никой не е измислил друг свестен начин, освен директна връзка ползваш - плащаш.
Не чу ли, че магистралата не се яде. Това беше червената пропаганда. Но все пак има капка истина. Защо баба Пена да ми плаща, когато си джиткам по магистралата?
По-добре баба Пена да има 2 лева годишно повече към пенсията.
Ал Бънди
Рейтинг: 524 Неутрално[quote#40:"Bullet"]Ей го на! Абе бай тоз? Тъкмо казах, как не сте се събудили приватизаторите ... и хоп един се изказа.
Как ще плащаме два пъти за една и съща услуга? Това че някой служител, служба или там каквото отговаря, не си върши работата, оправдание ли е ? Тези магистрали са построени с публични средства и т.н. такса са винетките. Как синя оредставяш тази работа?
Винетката не е справедлив начин за плащане, защотото тези които най-много ползват пътищата купуват годишна винетка за 67 лева и си мислят, че с тези пари могат да се поддържат пътища с 12 000 километра дължина! Това е 1,8 стотинки на километър на годината.
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
[/quote]
kirsner
Рейтинг: 925 НеутралноАми това си заслужава матряла - рязане на ленти за поредния нов участък, и след 3 години - нужда от ремонт. Да не говорим, че "старите" участъците от АМ "Тракия" плачат за ремонт от поне 5 години, но пари все няма. Навремето, преди повече от 10 години, се спрягаше вариант за отдаване на магистралата на концесия на българо-португалски консорциум - така хем да бъде построена бързо, хем да има кой да я поддържа. Далавераджийските лобита разбиха на пук и прах идеята ( че нямало да има трафик и бюджета щял да плаща допълнително и пр. аргументи), а българина лесно я заклейми, като разбра че е предвидена тол-такса. Сега, от далечината на времето, се оказва, че май идеята за концесия е била правилна, ама бития си е бит, а такования - такован.....
Ал Бънди
Рейтинг: 524 НеутралноНещо обърках цитатите
Това написах:
Винетката не е справедлив начин за плащане, защотото тези които най-много ползват пътищата купуват годишна винетка за 67 лева и си мислят, че с тези пари могат да се поддържат пътища с 12 000 километра дължина! Това е 1,8 стотинки на километър на годината.
kilmer
Рейтинг: 466 НеутралноАбе как не го е срам тези наглеци Убийци!? Тези отсечки трябва мигновено да се ремонтират основно, Не кърпят!!! Ако трябва да вземат заем но това повече не може да продължава! Освен че си разбиваме колите, рискуваме животите си!!!!!!
Публикувано през m.dnevnik.bg
Nikoi
Рейтинг: 1080 НеутралноДо коментар [#20] от "cinik":
до тогава ще ползваме всички летящи чинии ,а не само лидерите ,така ,че ограниченията нямат значение
Nikoi
Рейтинг: 1080 НеутралноДо коментар [#51] от "kirsner":
стига плакахте бе ,в Румъния се изхарчиха над 20 милиарда ,а има 60 км готова магистрала ,ДПС изхарчи сума ти и милиарди и има няколко километра готов път до оня златния язовир , сега не стига че ви строят пътища ,не се мухате челно ,както беше доскоро ,особено на подбалканския път около Стара Загора ,ама на това отгоре сега пак сте недоволни ,че тръскало ,ами тръска ,като отидете в Дубай не тръска ,ако отидете в Китай също не тръска ,ама има камери на 400 м и отчитат всеки километър над 90 та накрая пак си отръскан яко
mitkokitkata
Рейтинг: 294 ВеселоДо коментар [#16] от "iik47393114":
))
Поздрави на Кюриосити тогава!
Хав фън
demolisher
Рейтинг: 459 НеутралноДо коментар [#52] от "Ал Бънди":
Винетките не са единствените приходи за субсидиране на ремонт и изграждане на пътищата. Акциза върху горивото също би трябвало да се ползва за това. Поне така казват законотворците. А акциза хич не е малък... стига да се използва по предназначение. АМа надали - и после: недостатъчни средства.
Аз нямам против примерно да плащам винетка 100 лв примерно, но да се движа по нормални пътища, където няма да пукам гума или сменям носачи всеки месец. А може и толл такса да плащам. Проблема с нежеланието на хората да плащат е че това което очакваме да излезе някой министър или шеф на агенция пред народа и да каже: "Поради липса на средства.... не можем това или онова". Просто хората не им вярват. Докато не върнат вярата в хората не знам как ще се получи и с по -големите такси.
Daniboy
Рейтинг: 838 НеутралноПо части от частично завършената Хемус колите ще се движат с част от разрешената скорост.
„Егати и държавата, дето Костя Копейкин може да се чувства герой”България - част от ЕС и частично приличаща на държава.
slan777
Рейтинг: 524 Неутрално[quote#56:"mitkokitkata"]Поздрави на Кюриосити тогава!
Es muß Geld fließen!Хав фън ))[/quote]
Румънците, макар с нежелание да го признавам, са по-напред. Те са най-големият приемач на помощи от МВФ в света и от тях най-зависими, а както знаем от съседите ни гърците водят антисоциална политика.
Наскоро четох за минималните заплати в ЕС: България 1,07€/час, Румъния 1,14€/час, Полша 2,26€/час.
Аз съм казал и не обичам да се повтарям хиляда пъти за главната причина за бедността на българите: липсващата съдебна система или съдебна система чрез чуждо влияние. Има и държави с корумпирана съдебна система като Италия, но са били финансирани в 70-те години в САЩ, сега при Барак Обама няма да се повтори. САЩ иска гаранции, че като инвестира пари, ако се появи нелоялен съперник съда може да отсъди с присъда и обоснование на присъдата, която да убеди американската част в правотата/грешната си позиция. В Германия го правят съдилищата, трябва българските съдии да научат малко западен опит.
UJC4040
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#51] от "kirsner":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Пътят към ада е покрит с добри намерения.
Този консорциум искаше да прибира таксите, държавата да финансира, че и да поеме риска.
И изчислиха цена 10 цента на километър. Тоест до Пловдив броиш 25 лева, и си свиркаш.
Това не беше ли по времето на БТК далаверата? И ЕРП продажбите?
Отрицателното мнение за тол таксите е заради подозренията, че цените няма да са справедливи и ще попадат не там където трябва.
Да за тол таксите. Не за вземането им от частна фирма.
Защото ще има монопол.
Цецо
Рейтинг: 1596 ВеселоДо коментар [#46] от "ivan92":
Covid live matter. Stop the genocide.С "а вие защо биете негрите" не се стига далеч.
Знаеш ли откъде е и откого е?
Цецо
Рейтинг: 1596 НеутралноДо коментар [#47] от "Ал Бънди":
Covid live matter. Stop the genocide.Ти сигур се надаш на далаверата. Да ви припомня скъпи мошенници. Правото на ЕС изисква държавата да осигури алтернативно безплатно трасе.
Добре, че влезнахме в съюза, че тука яко стригане щеше да пада.
ivan92
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#61] от "Цецо":
Знам отлично от къде идва, от прадедите на хората от БСП и ДПС. Но въпросът е друг. Като не ви харесва Бойко Борисов, ГЕРБ, РБ или ПФ, като според вас нищо не правят по магистралите, отивате си на кметските избори и избирате червени кметове.
Цецо
Рейтинг: 1596 ВеселоДо коментар [#63] от "ivan92":
Covid live matter. Stop the genocide.Да си додем на думата. като не харесваш боце и сие значи си червен.
Сериозна мисъл. Ма да ти мина през акъля, че боце е не по-малко червен? Че Лукарски е срам? Да не споменавам за онзи на образованието. Ем ръб, ем комунист. Ама подкрепил младите активни борци.
Ал Бънди
Рейтинг: 524 Неутрално[quote#57:"demolisher"]А акциза хич не е малък... стига да се използва по предназначение. [/quote]
Най-малкият е в целият ЕС, а на глава от населението имаме значително по голяма пътна мрежа от средното в Европа!
Цецо
Рейтинг: 1596 ВеселоДо коментар [#65] от "Ал Бънди":
Covid live matter. Stop the genocide.Ай сега да го подкрепиш с числа. Разбира се подобието на пътища с трайна настилка у нас се брои.
ivan92
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#64] от "Цецо":
Ок, на такива съм се наслушал в последните 2 години, от идването на Орешарски досега. Казвай какво е решението, за кои да гласуваме и какво да правим? Ако нямаш отговор, аз предпочитам да избера между ГЕРБ, РБ или някоя друга партия опонент на БСП-ДПС тандема.
Цецо
Рейтинг: 1596 НеутралноДо коментар [#67] от "ivan92":
Covid live matter. Stop the genocide.Важното е след като си гласувал за някого не да подкрепяш безкритично всякакви негови идеи, а да мислиш и когато не си съгласен да го кажеш. Нищо, че ще е срещу "нашите".
ivan92
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#68] от "Цецо":
Форумът на Дневник за мен не е мястото. Като имам забележка към властта или желание нещо да се свърши, се свързвам с някой от управляващите. Всички вече си имат фейсбук, общината си има телефони, особено кметовете на ГЕРБ е много лесно да ги потърсиш за нещо, това е начинът.
UJC4040
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#5] от "iik47393114":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.В България трябва да се знае къде да спазваш, къде - не.
Няма как да спазваш всички ограничения. Къде нарочно, къде от типична мърлявщина, ограниченията са така направени, че и ангел да си, не можеш да издължиш. Все пак човек има нерви. А в много участъци си е направо вредно. Караш с ненормално ниската скорост, свиркат ти, по нервните изпреварват, и току виж се забият в някой отсреща.
Та рядко срещаните ортодоксално спазващи правилата често са опасни.
А правилата трябва да са такива, че да могат да се спазват. Но кой има интерес да ги оправи?
Преди време коментираха точно участъка Калотина - София и безумните ограничения там. Един чиновник охотно се съгласи, и каза да, ще трябва да направим одит. Някога, но не сега.
В този участък чужденците спазват ограниченията. Първи безумен знак. Изпреварват ги с петдесет отгоре. Втори път пак. На третия и те тръгват през просото.
Но не знаят къде може къде не. На всеизвестното място, където почти винаги дреме някой катаджия, те са желаните пиленца, от които наште хора си откъсват перушинка.
Обикновено са любезни и появяват разбиране. Е, някаква благодарност все пак се очаква. А който не се досеща...
Добре дошли в България.
Цецо
Рейтинг: 1596 НеутралноДо коментар [#69] от "ivan92":
Covid live matter. Stop the genocide.Форумите са най-естественото място за свободна обмяна на мнения. А това е в основата на демокрацията.
UJC4040
Рейтинг: 638 ЛюбопитноДо коментар [#69] от "ivan92":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Ще взема да пробвам...
ivan92
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#72] от "ujc33369406":
Пробвайте, ето дори току що виждам, че Радан Кънев чете коментарите под една снимка във Фейсбук и дори отговаря на критиците си.
UJC4040
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#69] от "ivan92":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.До коментар [#71] от "Цецо":
Няма да е лошо да се тестват и двата канала.
И след време във форумите да се коментира - написах на еди кои си политици, и стана както обикновено. Или пък - о, ЧУДО, нещо се случи.
Все пак политиците имат нужда да демонстрират активност.
Ежедневен натиск, чудеса няма да станат, но надежда винаги има.
UJC4040
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#73] от "ivan92":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Линк моля, конкретни неща!
Нали затова са форумите, в океана от информация да се даде на останалите най-полезното парченце.
Секунда е много!
Ал Бънди
Рейтинг: 524 Неутрално[quote#66:"Цецо"]Ай сега да го подкрепиш с числа. Разбира се подобието на пътища с трайна настилка у нас се брои. [/quote]
България е 132-ра по гъстота на населението в света, което означава, че имаме огромна територия, но малко население. В същото време пътната ни мрежа опасва цялата дъжава и няма много места до където не може да се стигне с кола.
ivan92
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#74] от "ujc33369406":
Мога да Ви кажа, че господин Николов, кметът на Бургас гледа редовно да отговаря на гражданите. Има дори установен специален телефон на общината, на който всеки може да се обади. Аз се свързах с него във връзка с нарушаването на забраната за пушене в заведенията. Веднага получих отговор и бях пренасочен към Регионална Здравна Инспекция. Изглежда, че проблемът е бил при тях, не проявяват контрол. Писах им, отговориха ми, че имало проверки, но реално няма никакъв граждански натиск към тези институции. Аз съм единственият човек от цял град, който се е заинтересувал.
ivan92
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#75] от "ujc33369406":
Линкове аз няма да давам, това не е моя работа, а работа на гражданите да са заинтересувани и да не са мързеливи! Като искате да видите, влезте в профила на Кънев, снимката на корицата му е пълна с коментари от критици и от самия него.
UJC4040
Рейтинг: 638 Неутрално[quote#78:"ivan92"]това не е моя работа, а работа на гражданите да са заинтересувани и да не са мързеливи[/quote]
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Типична партийна фразеология.
Остани си със здраве и успех в ОФ-то.
Athanatos
Рейтинг: 1578 Неутрално[quote#5:"iik47393114"]Повишила ли се е макс. скорост по магистрала?[/quote]
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Макс. скорост по автомагистралите в България НИКОГА не е била 90 км/ч.
Откакто е построен първия автомагистрален участък, скоростта по него е била 120 км/ч.
В момента по всички магистрали у нас ограничението е 140 км/ч (ако не е посочено друго със знак).
Да, на често има ограничения 90 или дори 70 (по мостовете и виадуктите), но са комбинирани с още една допълнителна табела под тях - снежинка - което означава, че важат само при снеговалеж.
Това, че не познавате правилата за движение не значи, че има такива малоумни ограничения.
А относно новината - ами нямам думи. Проблемът се решава по български. Вместо да оправят участъците - намаляват скоростта.
Ми то както е тръгнало, след 3-4 години по всички магистрали ще трябва да се сложат такива ограничения. Дори и по новите участъци вече има сериозни неравности. След 1-2 години ще се отворят и дупки (наченки вече има).
ivan92
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#79] от "ujc33369406":
Не е моя вината, че гражданите тук не правят нищо по въпроса, а само седят по форумите и пишат как ,,политиците" все ги ,,цакали". Във всяка друга европейска страна си има начини да постигнеш нещо, референдуми, подписки, протести, сдружения, свързване и дискусия с обществени и отговорни лица. Като не искате да го правите това, като от цяла София не се намериха 1000 човека да се свържат с архитекта, да натиснат малко общината, ще търпите и ще стискате зъби.
Представям си ако Германия например се насели с такива хора, то политиците и там ще започнат да ги мачкат, щом никой нищо не казва, значи всичко си е наред!
Athanatos
Рейтинг: 1578 Неутрално[quote#1:"ppopov_67"]а да не говорим, че няма къде да се освежиш и да заредиш в разстояние на стотици километри. [/quote]
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Попов, не си пътувал май скоро, а?
Кои са тия стотици километри, би ли посочил?
В новите участъци (от Стара Загора до Карнобат) има вече построени десетина бензиностанции.
Изброявам (в скоби посочвам такива, за които трябва да слезеш от магистралата и да се отклониш не повече от 1 км!):
(Стара Загора - Лукойл - на 700 м от магистралата, на практика като слезеш от детелината и си до нея);
-Нова Загора (посока София) - Лукойл, Сръбска скара, други заведения...
-Ямбол (4 бензиностанции) - по едно ОМВ и един Шел във всяка посока. На Шел има Макдоналдс и други заведения.
-Ямбол (Кабиле) - метан/газ/бензиностанция - на 200 м от магистралата.
-между Ямбол и Карнобат (посока Бургас) - Лукойл.
На практика няма участък, по-дълъг от 50 км без бензиностанция, а ще се строят и още.
UJC4040
Рейтинг: 638 НеутралноДали не виждам противоречие? Гражданинът Иван, който иначе много приказва назидателно за другите, се заинати да изпрати един линк.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Един малък жест, който можеше да увеличи шанса на читателите да отдадат там, където Иван им препоръчва.
Поне няколко пъти.
ivan92
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#83] от "ujc33369406":
Аз в момента не правя сдружения и не събирам хора за протест. Нямам в момента никакви оплаквания текущи към властта. Аз ако почна да давам линкове, да пращам информации на този и онзи, за да бъде активен, то това става лично моя работа, а не работа на гражданите. Ако реално ми плащат за това, ще го правя, но това не е така. Моята гледна точка е, че всеки трябва сам да се заинтересува и сам да намери някакъв начин да изрази възмущението си от някой закон, неразбория и т.н. В противен случай се получава, че пак народът чака на някой да ,,давал" отнякъде си наготово начини да се подобри положението. И ако го няма този човек, еми лошо, народът няма да си мръдне пръста тогава.
UJC4040
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#68] от "Цецо":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Партийците са се партийци. Червени, оранжеви, лилави.
Винаги верни на Партията.
"Аз знам, аз вярвам, че си права и когато съгрешиш дори!"
Sinergy
Рейтинг: 635 НеутралноДо коментар [#5] от "iik47393114":
Между Калотина и София НЯМА магистрала и тогава сте си карал по нормален междуградски път, където ограничението в цяла Европа си е 90 км/ч. Магистрала Тракия започва от София и свършва в Бургас.
В страна магистрали, макар и частични е имало и много преди 2004 г. когато сте вкарали прословутата кола на баща си. От както се помня ограничението на магистралите в България е било 120 км/ч като единствено последните може би 5-6 години го вдигнаха до 140 км/ч. Не, че искам да се заяждам, но въпросът на колегата за Марс беше доста уместен...
slan777
Рейтинг: 524 Неутрално[quote#86:"Sinergy"]Между Калотина и София НЯМА магистрала и тогава сте си карал по нормален междуградски път, където ограничението в цяла Европа си е 90 км/ч. Магистрала Тракия започва от София и свършва в Бургас.
Es muß Geld fließen!В страна магистрали, макар и частични е имало и много преди 2004 г. когато сте вкарали прословутата кола на баща си. От както се помня ограничението на магистралите в България е било 120 км/ч като единствено последните може би 5-6 години го вдигнаха до 140 км/ч. Не, че искам да се заяждам, но въпросът на колегата за Марс беше доста уместен... [/quote]
Между Калотина и отклонението към магистрала София имаше много полицаи навремето и се караше с 60-80 км, има някои остри завои на пътя.
Много ясно си спомням табелите, нямам снимки, тоест доказателства, че максималната скорост по автомагистрала "Тракия" беше 90 км. Много бях нервен, от хърватска от ниш в Сърбия стигнахме бързо, оттам забавихме много темпото, не бях спал над 24 часа и исках само да се прибера. Игнорирах ограничението от 90 км, карах с 120 км. Глобата щеше да е солена, 30 км над разрешената. Щеше обаче да си остане само за България, понеже България тогава не беше член на ЕС, там глобите от България не ги знаеха. Поех риска и мина по вода.
Bullet
Рейтинг: 1208 НеутралноДо коментар [#49] от "ujc33369406":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Е сравняваме две държави от ЕС, изградили част от европейските пътни коридори със средства от бюджета на европейците. Ако сложим такса, за ползване на тези участъци, трябва да върнем парите. Дотук с приликите.
Сърбия не е в ЕС така , че не е база за сравнение.
Останалото съм го обяснил вече. Винетки, акцизи, данъци, като не са достатъчни... Да ги коригират.
Транзитните превозни средства, специално за тировете, да ги товарят на изградените и брздействащи терминали на БДЖ, ама там чакаме приватизация и чак тогава ще я видим тая работа.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1807 НеутралноДо коментар [#87] от "iik47393114":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККаква магистрала София - Калотина сънуваш? Какви 90км?
kirsner
Рейтинг: 925 НеутралноДо коментар [#60] от "ujc33369406":
"Този консорциум искаше да прибира таксите, държавата да финансира, че и да поеме риска.
И изчислиха цена 10 цента на километър. Тоест до Пловдив броиш 25 лева, и си свиркаш.
Да за тол таксите. Не за вземането им от частна фирма.
Защото ще има монопол. "
1.Дай някакъв линк, че държавата щяла да финансира изграждането на магистралата, а концесионера само щял да събира таксите! То първо на първо закона за концесиониране не го позволява това нещо. Ето такива неща се писаха по Тошо Тошевите газети едно време, за да плашат хората с "далаверата на века".
А всъщност далаверата на века е точно това, което в момента се случва с автомагистрала "Тракия". Търгове на изключително високи цени, анекси за доплащане, които допълнително оскъпяват магистралата, лошо качество ( вследствие на пестенето ма материали и съкращаването на разходите), липса на всякаква поддръжка.
2.Спомням си, че за цялото разстояние от София до Бургас се спрягаше някаква такса от порядъка на 17 лв. Ако имаш конкретен линк за 20 стотинки на километър, дай го, но аз не мисля, че някога се е спрягала въобще такава възможна такса.
3.Какво значи, че ще има монопол, когато частната фирма събирала таксите? Ами ако ги събира държавна фирма, няма ли да има пак монопол? И как може да няма монопол, след като магистралата е дадена на концесия? То самата концесия е монопол и го има като инвестиционна технология в цял свят.
Когато има например 25- или 30- годишен концесионен договор за изграждане и експлоатиране на магистрала, концесионерът е мотивиран:
1. първо - да пусне малксимално бързо обекта, за да може да почне да събира тол-таксите;
2. второ - да направи строителството качествено. Защото ако го направи некачествено, той трябва да плаща за ремонтите и те да са за негова сметка. Ето защо той е максимално заинтересован да направи качествено строителство, за да не плаща по-късно за ремонти .
kirsner
Рейтинг: 925 НеутралноОсновните насаждани страхове срещу концесията тогава бяха два:
1. Че няма как заложения трафик в проекта да бъде достигнат, и следователно държавата ще покрива разликата под заложените данни от трафика ( имаше тонове статии от "специалисти", дори в тази медия).
Оказа се всъщност, че прогнозите по проекта са били доста занижени, развитието на трафика в следващите години напълно опроверга "специалистите", които твърдяха, че по АМ "Тракия" няма и не ще има достатъчно трафик.
2. Когато през 2003-2004 се спекулираше с високата очаквана тол -такса, никой не отчете, че доходите в България сравнително бързо ще растат, и че 10 лв. през 2005 и 10 лв. през 2015 изглеждат различни величини откъм покупателна спосбност.
Trayan
Рейтинг: 798 НеутралноА парите от винетки къде отиват???
vassilun
Рейтинг: 5016 Любопитно[quote#37:"ujc33369406"]Минусите вече захвърчаха. Никой не обича да плаща. Вижте магистралите в Сърбия. Платени, но далеч по-добре поддържани от нашите.[/quote]
Нещо за магистралите в Германия да кажете? По-лоши ли са от сръбските като са безплатни? Не е проблем да бъдат платени магистралите, но е проблем когато никой не знае къде отиват милионите от винетки!
Athanatos
Рейтинг: 1578 Неутрално[quote#87:"iik47393114"]Между Калотина и отклонението към магистрала София имаше много полицаи навремето и се караше с 60-80 км, има някои остри завои на пътя.
А най-вероятно полицаят щеше да си изпроси 20 лева и да те пусне. Особено през 2004.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Много ясно си спомням табелите, нямам снимки, тоест доказателства, че максималната скорост по автомагистрала "Тракия" беше 90 км. Много бях нервен, от хърватска от ниш в Сърбия стигнахме бързо, оттам забавихме много темпото, не бях спал над 24 часа и исках само да се прибера. Игнорирах ограничението от 90 км, карах с 120 км. Глобата щеше да е солена, 30 км над разрешената. Щеше обаче да си остане само за България, понеже България тогава не беше член на ЕС, там глобите от България не ги знаеха. Поех риска и мина по вода.[/quote]
Швабен, нещо си се объркал.
Карам от 1990 година. Тогава магистрала имаше само от София до Пловдив. И дори тогава ограничението беше 120.
Както по-горе ти писах, има знаци за ограничение 90, но със снежинка отдолу - те важат само по време на снеговалеж.
Предполагам, че това те е заблудило.
А иначе - глобата нямаше да е никак висока. 100 лева - 50 евро демек - колкото е в Германия за превишаване с 10 км/ч. Не е трябвало да се притесняваш
Petko Popov
Рейтинг: 252 Неутралномоля, къде потъват парите от винетките? Нали за подръжка на пътищата ги въведоха?
BarBQ
Рейтинг: 925 ВеселоБаце и компания прибират стабилно, строят евтини и некачествени участъци, после яко тупане в гърди и тръбене "Е на, вижте колко напрайхме за вас" ...
Красимир Кънчев
Рейтинг: 8 НеутралноНай-лесно е да се ограничи скоростта, вместо да се поправи настилката. Така правеха БДЖ години наред с амортизираните релси и вижте докъде стигнаха - този транспорт практически не съществува в България.
historama
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#93:"vassilun"]но е проблем когато никой не знае къде отиват милионите от винетки! [/quote]
То и акцизите от горивата и те са за пътищата, но у нас си ги прибират у джобу, и даже се тюхкат, че и приходите от ДДС-то за дизела бил намалял.
Emil Dimov
Рейтинг: 237 Неутрално[quote#96:"Dantos"]Баце и компания прибират стабилно, строят евтини и некачествени участъци, после яко тупане в гърди и тръбене "Е на, вижте колко напрайхме за вас" ... [/quote]
Така е до като има балъци и далаверата ще върви!!!!
Така и ще бъде, защо мутрите си имат държава, а ние не!
Накрая в държавата ще останат само мутри и мургавелки и тогава какъв живот ще настъпи не ти и трябва да знаеш!
Emil Dimov
Рейтинг: 237 Неутрално[quote#91:"kirsner"]Когато през 2003-2004 се спекулираше с високата очаквана тол -такса, никой не отчете, че доходите в България сравнително бързо ще растат, и че 10 лв. през 2005 и 10 лв. през 2015 изглеждат различни величини откъм покупателна спосбност. [/quote]
Това е заради дефлацията може би!!!!