Метрото до летище София тръгва днес

Станцията при летището.

© Мария Съботинова, СГ/ИИ

Станцията при летището.



Разширението на метрото в София до летището ще бъде официално открито днес, съобщиха от пресцентъра на Столичната община. От 13 ч. новите станции ще бъдат отворени за използване от гражданите, като пътуването ще бъде безплатно.


Официалната церемония ще се проведе в 10 ч. на станцията при летището и на нея ще присъстват кметът на града Йорданка Фандъкова, а покани са получили премиерът Бойко Борисов, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, както и министърът на околната среда и водите Ивелина Василева.


В момента последната станция от първия метродиаметър е "Цариградско шосе - Интер експо център". От четвъртък следващата станция ще бъде "Дружба" - разположена между "Дружба 1" и "Дружба 2", следва "Искърско шосе" - на кръстовището между "Кръстю Пастухов" и бул. "Искърско шосе". После е станцията "Софийска Света гора" - на кръстовищата на ул. "Й. Тодоров" с улиците "Н. Бончев" и "В. Златарев". Следва станцията на летището.




Очаква се разширението да доведе още 45 000 пътници в подземната железница, която вече ще свързва и "Дружба" с центъра на града.


В началото на май ще тръгне и другото разширение на метрото - към "Младост". След станцията "Младост 1" следват три станции, като последната ще бъде при Бизнес парка. Очакванията са това да доведе до нови 90 000 пътници.

Коментари (117)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на The Power
    The Power
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Очакваме нови бисери за кочове, крави и бикове от Лентореза. Как предишните само крадяли, а Той всичко е измислил и построил. Как България (за Него София е България) има нова придобивка, която ще се използува (нарочно изписано така) от целокупния народ. Да живей!
    Около него ще припкат и влажно мигат освен ресорните Талпи, но и министрите на Здравеопазването, МВР и Земеделието. Зер, софра не се изпуща!

  2. 2 Профил на karen_walker
    karen_walker
    Рейтинг: 458 Неутрално

    От това което се вижда по репортажите на телевизиите, новите метростанции (още незаработили) вече плачат за ремонт. Българска работа! Но едни пари (тези на европейците) ТРЯБВА да бъдат "усвоени"/присвоени!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Днес ще има ЯКО кърмене, с двете гърди. Иначе е хубаво, че човек може и да не се "възползва" от "услугите" на таксиметърджиските фирми окупирали района на летището.

  4. 4 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Това ще значи ли, че няма повече да мръзнеме и плащаме екстравагантно на таксиметровите шофьори? Да бъде.

  5. 5 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1416 Весело

    Чудесно. Улесненият достъп винаги е предимство ...

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  6. 6 Профил на bosev.asen
    bosev.asen
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Не разбирам какъв е проблема с такситата? Хората си работят нормално като всички нас (говоря за нормалните таксита) и аз смятам да продължа да ги ползвам. Хубаво е да има и метро, хубаво е да има и автобус... Толкова е прост...

  7. 7 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    а ще има ли връзка до Терминал 1? бих предположил, че метрото ще е доста важно и удобно и за хората, които пътуват с нискотарифни авиолинии, а май няма да алтернативен транспорт за тях.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  8. 8 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    Крайно време е да има пряка връзка- летището с центъра на София.Чудесна придобивка

  9. 9 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    След 15 години строеж се вижда светлина в дъното на тунела.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  10. 10 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 571 Неутрално

    браво
    а връзка между терминал 1 и 2?
    или тия от първия терминал 1 не са хора?
    струва ми се наполовина свършена работата. да пуснат едно бусче на 15 мин.


    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  11. 11 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Честито на софиянци и гостите на София!!!!!
    Най-хубавото нещо в София е МЕТРОТО!!!!
    Най-недоволни са "бакшишите", защото няма да могат да возят за 50 лева до центъра и за 70 лева до гарата!

  12. 12 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2605 Весело

    Умря един рахат-бизнес. Сега ще трябва да копАт.

    Заглавие в Дневник: "ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ" Е ГОТОВА ДА УПРАВЛЯВА С БСП" (ЛЪЖИТЕ БЯХА ДОТУК)
  13. 13 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    [quote#6:"bosev.asen"]Не разбирам какъв е проблема с такситата? [/quote]

    1.Че всеки , който не пътува често до чужбина може да изгори - забраниха им на тия дето карат за по 10лв на километър да стоят там и сега те непрекъснато обикалят около изхода, като пред портала минават мнооогоооо бавно.
    2.Има хора , които пътуват със служебни самолетни билети или и за някои от тях е голям проблем да дадат 20 кинта за прибиране до дома.
    3.По-бързо е.

    15.02.1989 - 07.02.2018
  14. 14 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#10] от "оstavime":

    Отдавна има връзка между терминали 1 и 2 - автобус 84 спира пред Т2 и след това отива до Т1, след което си тръгва по маршрута. Интервалът между автобусите е около 15 Мин. Има и бусче на летището между терминалите, но е по нарядко, май през половин час.

  15. 15 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Не мисля, че ще се лиша от удобството на таксито, което ме взима и докарва до вратата с багажа - дали ще е с метро или с автобус разликата не е толкова голяма - когато човек е натоварен или иска да си пести силите, 10 минути повече седене на седалка не са от значение, важното е броя на прекачванията и, че дори и с метро, накрая пак опираш до автобуса и ходенето пеша.

  16. 16 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Черен ден за бакшишите

    The best way to predict the future is to invent it.
  17. 17 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Много добра линия, освен аерогара-жп/авто/гара, върза се и Дружба най-после ... а тия от първите постове ... жал ми е за вас !

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  18. 18 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Супер е, че вече метрото стига до летището. Но дизайнът на станциите пак е в стил късен соц. Кога най-накрая ще помръднем напред?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  19. 19 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2783 Весело

    Дори и за такава новина се намират оплаквачи и плювачи по кмета и премиера.

  20. 20 Профил на Коле Гурлеф
    Коле Гурлеф
    Рейтинг: 289 Весело

    Тежък удар по бакшишите.

    Великата Тексаска правда сочи верният път,на младата българска демокрация.
  21. 21 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3848 Неутрално

    Браво.Хубавото си е хубаво.Евтин и бърз транспорт.

  22. 22 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#6:"bosev.asen"]Хората си работят нормално като всички нас (говоря за нормалните таксита) и аз смятам да продължа да ги ползвам[/quote]
    Аз 9 от 10 случаи очевидно попадам на "ненормални" таксита в София и откакто има Юбер ги бойкотирам тотално. Сега с метрото - още повече (освен ако не съм с много багаж, тогава пак Юбер)

    #KOЙ номинира бокова!
  23. 23 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Като чета изказванията по-горе, оставам с чувството, че софианци вместо да се радват на собственото им удобство, обръщат повече внимание на евентуалното намаление търсенето на таксиметровата услуга.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  24. 24 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#18:"Батков-вън"]Но дизайнът на станциите пак е в стил късен соц. Кога най-накрая ще помръднем напред? [/quote]
    Станциите на софийското метро са прекрасни. Отиди в Ню-Йорк, Париж, Лондон, Милано и т.н., да видиш какво е гадна подземна дупка. Единствено Виена има сравнително чисти (безлични) метростанции. В Берлин метрото е облепено с жълти плочки за баня. Смея да твърдя, че софийското метро като дизайн на станциите е едно от най-красивите в Европа, ако не и в света (нямам наблюдения от Азия, с изключение на Токио)

    #KOЙ номинира бокова!
  25. 25 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#19] от "Yard":

    Има винаги плювачи, изкарват си хляба. А метрото е огромно удобство, и не само до летището, забравяме, че най-после живеещите в Дружба 1 и 2 ще имат бръз транспорт до центъра.

  26. 26 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1270 Неутрално

    Метрото е супер удобен транспорт

  27. 27 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#23:"simval"]софианци вместо да се радват на собственото им удобство, обръщат повече внимание на евентуалното намаление търсенето на таксиметровата услуга.[/quote]
    След години на рекет и изнудване от страна на бакшишите няма как човек да не се зарадва поне малко. Защото до сега градски транспорт до летището имаше само на хартия. Аз на автобус 84 не съм се качвал от 20 години.

    #KOЙ номинира бокова!
  28. 28 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#27] от "Emergen-C":

    Чудя се за какво изнудване от такситата говорите. Преди време пътувах често до летището, поръчвах си такси по телефона от някоя от фирмите, обслужващи летището, идваше до 5 Мин., и плащах по нормалната тарифа, около 12-14 лв до там. От летището - има гишета на такси фирмите, отиваш и си поръчваш от него кола, качват те и те карат до вас по нормални тарифи. За всеки случай им гледах апаратите, веднага се вижда дали са включили "помпата", но не ми се е случвало.

  29. 29 Профил на gdobranov
    gdobranov
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Чудесно, да им е честито на софиянци. Хайде сега да си извадим носовете от сещате се къде и да направим нещичко и за България, не само за София...

  30. 30 Профил на dimid
    dimid
    Рейтинг: 402 Неутрално

    От позитано-атако путлеровите тролчета човек не може да сподели и една хубава новина. Бива простотия, бива продажност, ама чак толкова. Засрамете се бе уроди, усмихнете се, светът не започва, но може да свърши с любимият ви Хуйло.
    Хубав ден на всички. Дано не ни наложат да го ползваме еднократно.

  31. 31 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#28:"aralambi"]Чудя се за какво изнудване от такситата говорите. [/quote]
    Започва още от момента, в който излезете през двойната врата на 'Пристигащи'. Некъпани смугли типове подвикват "Хелоу, таксИ?", отвън има в безспирен кръговрат три-четири копърки, които създават излишен трафик и не позволяват нормалните хора да слизат и да се качват на и без това твърде малкото места, незаети от големи джипове с еднакви номера. Освен това табелите около багажните ленти, обясняващи на няколко езика как трябва да се взема само оторизираната фирма, защото другите са измамници лично за мен като българин са унизителни и обидни.
    Друг е въпросът дали българската услуга "такси" е на стандарта, който трябва да бъде. За мен Юбер предлага по-добър продукт на съпоставими цени, затова, когато съм с багаж ще ги ползвам тях. Метрото пък е безспорно най-добрия продукт, защото там няма задръствания и ще бъде моя избор, когато пътувам с малко багаж.

    #KOЙ номинира бокова!
  32. 32 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    Това хубаво, но кой ще влачи куфари по метрото? Така или иначе хората, които пътуват със самолет, или ги карат с коли, или си хващат такси именно заради багажа. Хората, които ходят само с едно сакче в чужбина са много малко.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  33. 33 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#29] от "gdobranov":

    Метрото не се строи с парите на държавата, а на Столична община.

    Докато другите общини не се научат как се пишат европроекти... нищо няма да се промени там. Също така, хората живеещи там трябва да започнат да плащат данъци като в София или най-малкото да започнат да ги плащат редовно и може и другите градове да се развият. От само себе си само водата от планините тече и подухва вятър.

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  34. 34 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 571 Весело

    [quote#32:"Bulgarische Motoren Werke"]Това хубаво, но кой ще влачи куфари по метрото? [/quote]

    Отиди на спирка Сердика сега преди Великден и наблюдавай хората на втората линия посока гарата.

    МНОГО хора се качват с огромни куфари в метрото.

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#32:"Bulgarische Motoren Werke"]Хората, които ходят само с едно сакче в чужбина са много малко.[/quote]
    Слава богу са в пъти по-малко от хората, които се прибират натоварени с дисаги и натъпкани до пръсване найлонови торби. Няма никакъв проблем да се вози човек в метро с един куфар и ръчен багаж. Метрото/регионален влак е масовият транспорт до летищата по света. Много малко хора пътуват с такси, защото е в пъти по-скъпо. От Милано-Малпенса таксито до центъра е около 80 евро. С влака е 12. Във Виена таксито е 45 евро, с метрото/С-Бан е 4. В Ню Йорк с такси е 70 долара до Манхатан, с влак/метро е 7.

    #KOЙ номинира бокова!
  37. 37 Профил на eli.quinn
    eli.quinn
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ее супер, крайно време беше да свържем летището със всичко останало!

    Метрото е е дно от наистина хубавите неща в София.

  38. 38 Профил на eli.quinn
    eli.quinn
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#32] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Хората с по едно куфарче не са никак малко, пък даже и с голям куфар на колелца не е проблем да се ползва метрото. Редовна практика е навсякъде, линиите от и за летища са пълни с големи и малки багажи.

  39. 39 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1431 Неутрално

    До коментар [#33] от "Чичкото":
    [quote#33:"Чичкото"]Метрото не се строи с парите на държавата, а на Столична община. [/quote]

    Верно?
    Да бе.
    Ако беше верно, още щяхте да се тъпчете из вонливи маршрутки, икаруси и други подобни "превозни средства" на столичния адски транспорт.
    Метрото е дар от Европа, поне 2/3 от него, а останалата една трета беше строена със средствата на държавата около 25 години.
    Общината има заслуга само за отсечката СУ - Сердика, която бе изградена със заем от Японците. Толкова е заслугата, ама е на Софиянски.

    Ecrasez l’infâme
  40. 40 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Не ползвам метро ( засега) , но много се радвам за разширението до летището и още повече за другото до бизнеспарка....
    Очаквам съществено намаление на трафика по цариградско....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  41. 41 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#39] от "Graf":

    Ъ. Не.

    Самоучастието са пари от бюджета на Столична община.

    Виж в финансовия отчет на СО какво пише.

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  42. 42 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2470 Неутрално

    значи аз днес кацам в София, но за съжаление там където отивам няма метро станция и няма как да мъкна куфара.
    Иначе софийското метро е голяма работа - без него щеше да е някакъв ад. Голям град без метро е слаба ракия.

  43. 43 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#9] от "socialen":

    Да, Терминал 2!

  44. 44 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3734 Любопитно

    Днес ще може ли от центъра да се стигне до летището само с един билет в метрото?
    И защо не е преставена карта по която да може да се ориентира човек?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  45. 45 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    [quote#34:"Чичкото"]Отиди на спирка Сердика сега преди Великден и наблюдавай хората на втората линия посока гарата. [/quote]

    Точно там е заровено кучето. Едно е да се качиш в автобуса/влака с голям куфар и друго е в самолета. По принцип по самолетите не се возят бедни хора, нали? Е, поне така беше до преди скоро.
    Но да, ако си мъж, вероятно няма да е проблем да помъкнеш 20 кг куфар в метрото. А ако куфара има колелца, сигурно и жена би се наела.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  46. 46 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 971 Неутрално

    До коментар [#39] от "Graf":
    още щяхТЕ да се тъпчете
    -----------------------------------
    Мдам, още един "столичанин в повече" излезе на светло...
    А това как Европата безлично дарила на София 2/3 от метрото, пъ заема бил заслуга лично на Софиянски не се нуждае и от коментар дори...

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  47. 47 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    [quote#39:"Graf"]столичния адски транспорт. [/quote]

    ++++

    Апокалипсисът апокалиптичен
  48. 48 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Понеже все се сравняваме с германците, ето карта и малко статистика за метрото в Мюнхен. Град със същия брой население като София http://www.mvv-muenchen.de/fileadmin/media/Dateien/plaene/pdf/Netz_2015_Version_EFA.PDF в делничен ден, превозва по 800 000 души, а дължината на линиите е 442 км http://www.s-bahn-muenchen.de/s_muenchen/view/wir/unternehmen.shtml

  49. 49 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1363 Весело

    Честито на хората от Дружба. Честито на идващите от провинцията - ще спират на новата гарица и ще стигат лесно до Младост, Дружба и Плиска без да спират на Подуене или Централна гара и да пресичат цяла София в задръстените булеварди!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  50. 50 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Придобивката е страхотна, изобщо цялото метро в София е страхотно преимущество за хилядите, които го ползват ежедневно.

    Дали е крадено с надути цени - едва ли някой се съмнява.
    Дали е качествено - амиии, не съвсем.

    Като теглиш чертата получаваш онзи баланс, който продължава да крепи ББ на власт - хем 'усвояваме' едни пари, хем наистина правим неща - виждаш я метростанцията, магистралата, детската площадка, смееш ли да кажеш на черното бяло, аджеба?...

  51. 51 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 790 Неутрално

    Да ни е честито новото метро. Дано е построено и се подържа както трябва. Дано не е като паркинга на Т2 например.

  52. 52 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Мисля, че много по-евтино щеше да излезе да се направи един много голям паркинг на летището, който да е безплатен - така пътуващите щяха да ходят със собствените си коли дотам и да ги оставят докато са в чужбина - така нямаше да плащат на скъпите таксита и нямаше да се дават пари за стреж на метро. А който няма кола и не иска да ползва такси, може и с автобуса да стигне за 10-15 минути повече.

  53. 53 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1572 Любопитно

    До коментар [#48] от "a4kataaa":

    Колко данъци плащаме ние и колко - те?

    Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
  54. 54 Профил на petranica
    petranica
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#1] от "The Power":

    Пикаеш ли газ?

    Любов и светлина!
  55. 55 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#53] от "nv":

    Ами въпреки че няма връзка с метрото, например минималната здравна вноска във здравната каса в която съм аз е почти 160 евро.

  56. 56 Профил на Лилипутин
    Лилипутин
    Рейтинг: 284 Весело

    Сега се очаква протест на бакшишите срещу метрото, както имаше срещу юбер. Като се има предвид и малцинственото естество на профила на средния 'бакшиш', като нищо метрото може да се окаже поредната дискриманация и социална несправедливост.
    Иначе от сега ми е мъка как ще пътувам до летището и няма да съм се накиснал в миризмата на нечистоплътност, катран, никотин и мазната коса на таксиджията

  57. 57 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 971 Неутрално

    До коментар [#44] от "Храбър":

    преставена карта
    ---------------------
    пишеш в гуглето метро софия мап и ти излизат 1500 карти....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  58. 58 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    До коментар [#36] от "Emergen-C":

    Потвърждавам за Виена. Даже там може да излезе 2.20, защото картата за градския транспорт покрива Швехат, а билета между Швехат и спирката на гарата е 2.20.

  59. 59 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 355 Неутрално

    До коментар [#50] от "Yomega":

    [quote#50:"Yomega"]Като теглиш чертата получаваш онзи баланс, който продължава да крепи ББ на власт[/quote]

    Наистина е много тънък този баланс и на пръв поглед се вижда, а на втори се вижда, че нищо полезно не е направено точно като теглиш чертата.

    Едни детски градини строят, а други катерушки крадат и не ги разследват или ги рушат, защото били опасни, но не строят на тяхно място нови.

    Три квартала на столицата останаха откъснати от центъра - Иван Вазов, Стрелбище, Гоце Делчев - няма метро за тях, спряха и трамваите по Витоша, и им удължиха маршрута покрай Южния парк с едно безсмислено отклонение. Уж нещо построено, а накрая - по-зле. Цялата работа на ГЕРБ е такава!

  60. 60 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1363 Весело

    До коментар [#54] от "petranica":

    +++++++++++

    Не само пикае газ, но и ака пирони!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  61. 61 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#53] от "nv":

    Сега прочетох в саита на Метрополитен, че крайните планове на компанията, били за 80 км метро линии и превоз на 1,2 милиона пътници. Това е просто невъзможно. Берлинското метро и то само S-Bahn без U-Bahn превозва 1,3 милиона пътници с 327,4 км линии и общо 15 линии и 166 станции http://www.s-bahn-berlin.de/unternehmen/firmenprofil/kurzfassung.htm Който е правил този анализ за 1,2 милиона пътници с 80км линии в София, явно очаква хората да са навряни по нагъсто и от копърка в консерва.

  62. 62 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 355 Неутрално

    До коментар [#45] от "Bulgarische Motoren Werke":

    В чужбина времето е скъпо - ще си пазя силите и времето за там и няма да тръгна да мъкна куфари по метрото на отиване, а на връщане ще бързам с нетърпение да се прибера вкъщи и да си почина и пак няма да тръгна с метрото.

  63. 63 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1431 Неутрално

    До коментар [#46] от "qwertqwert":
    [quote#46:"qwertqwert"]Мдам, още един "столичанин в повече" излезе на светло... [/quote]


    За разлика от вас, с дисагите и "мазните влакове", съм си от София, но не говоря из талигите на центъра за селска мобилност на висок глас за провинцията напълнила големото село.
    Пак като вас.

    Ecrasez l’infâme
  64. 64 Профил на casinoto
    casinoto
    Рейтинг: 680 Любопитно

    До коментар [#7] от "fpyyh":

    Ще има бусчета до другия терминал.

  65. 65 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Това че имаме нормален транспорт до летището безспорно е добра новина.
    Скандалното е, че това се случва през 2015 г. и то под натиск от ЕС, който дава парите.
    Ако не беше този натиск, може би още нямаше да имаме нормален транспорт до летището. Както още нямаме нормален транспорт Студентски град-Централна гара и нощен градски транспорт.

  66. 66 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 355 Неутрално

    До коментар [#36] от "Emergen-C":

    Вероятно летищата са доста по-далеч от центъра на градовете там.

  67. 67 Профил на Момчил Карабулев
    Момчил Карабулев
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    До коментар [#36] от "Emergen-C":

    И в Барселона е така - във влака Renfe от и до летището може да се ползва и картата за 10 пътувания с метрото, която струва малко под 10 евро. Там един билет важи час и 15 минути и може да се сменят няколко метода на транспорт.

  68. 68 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#66] от "Anonymous":

    Не е само заради разстоянията. Такситата навсякъде са скъпи, за да се стимулира ползването на масов транспорт. Огромна част от колите в софийските задръствания са таксита. С развитието на масовия транспорт се надявам и броят на такситата да намалее!

    #KOЙ номинира бокова!
  69. 69 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Че много беше трудно да се свърже влаковата линия на гара Искър с летището и да има електричка за 3 спирки до Централна гара: Искър, Подуене, Гарата (София-Север, Захарна). Минимална инвестиция и много бърз превоз и еко ако щете.

  70. 70 Профил на markblog
    markblog
    Рейтинг: 282 Весело

    До коментар [#32] от "Bulgarische Motoren Werke":

    падаш от гората брат.

  71. 71 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#58] от "rainbou1":

    Швехат е една спирка преди летището, при рафинерията на ОМВ. Летището е извън зона 100 и трябва или билет за две зони (90 мин) или доплащане за една зона ако имаш дневен билет за 100 или някаква месечна/годишна карта. Берлин-Тегел е единственото летище в европейска столица, което е в рамките на вътрешната градска зона. Сега вече и София

    #KOЙ номинира бокова!
  72. 72 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 233 Весело

    Метрото е хубаво нещо. Но все си мисля, че имената на станциите трябва да имат нещо общо с това, което се намира отгоре. "Софийска Света Гора" сред калищата и бараките, мухахаха.

  73. 73 Профил на markblog
    markblog
    Рейтинг: 282 Весело

    Като гледам коментарите пак се почна с делението на София и провинция. абе хора стига сте се деляли нали сте все българи каква е тая мания на живущите в софия да се имат за нещо повече от останалите. ами нали софиянци като отидат за пръв път в ню йорк, лондон, париж и др по големи градове и те гледат като изтървани в началото като пристигнат. защо ехидно се присмивате на хората от провинцията които пристигали на централната гарица? Вие като кацнахте за първи път на джей еф кей да не сте били по-ралични?

  74. 74 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2470 Неутрално

    Значи в сравнение с 500 лв. билет за самолет 15 лв. за софийско такси е евтино, а 1 лв за метро си е направо безпари.
    Много хора (особено жени) имат пробелми с поведението на таксиджиите каращи за л-щето.
    В отношението е заровено куччето.

  75. 75 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2470 Неутрално

    До коментар [#71] от "Emergen-C":

    В Лондон има тузарско л-ще, дет кацаш в центъра на града... и после може буквално пеш да ходиш

    Welcome to London City Airport,
    the ONLY airport actually located in London....

    http://www.londoncityairport.com/


  76. 76 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#73] от "markblog":

    +++++++++++

  77. 77 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#75:"Ф.Нинов"]В Лондон има тузарско л-ще, дет кацаш в центъра на града... и после може буквално пеш да ходиш [/quote]
    Да, последните полети от Берлин-Темпелхоф бяха точно до Лондон-Сити. Сега има полет Бритиш Еруейз 1, който е от Лондон Сити до Ню Йорк Ла Гуардия... Но, както ти казваш, това е за тузари, които нямат време да седят в трафик до Хийтроу или ДжФК

    #KOЙ номинира бокова!
  78. 78 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#69:"dasho"]Че много беше трудно да се свърже влаковата линия на гара Искър с летището и да има електричка за 3 спирки до Централна гара[/quote]
    Първо беше по-важно да се свърже летището със съществуващата мрежа на метрото. С метрото пак има връзка до Централна Гара.
    Има ли статистика какъв брой пътници до летище София се прекачват след това на влак? Защото все пак такава инвестиция трябва да се оправдае. За пет човека не може да се строи нова ЖП линия.

    #KOЙ номинира бокова!
  79. 79 Профил на Nikolay Spasov
    Nikolay Spasov
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#73] от "markblog":

    Голяма истина каза, браво за коментара!

  80. 80 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2470 Неутрално

    До коментар [#77] от "Emergen-C":

    Преди 15 год. в разгара на доткомбалона и аз летях ежемесечно с малко самолетче от Франкфурт до Лондон-сити да показвам пауърпоинт на един от британските телекоми... тогава парите не играеха роля... за разлика от днес, затънали сме до уши в мизерия

  81. 81 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    До коментар [#61] от "a4kataaa":

    S-Bahn-ът е по-скоро крайградска железница (берлинският например стига и до Потсдам); в такъв случай в София трябва да броим и електричката до Банкя.

    И още веднъж: нещата опират не до население, а до бюджет.

    Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
  82. 82 Профил на Soldier of Fortune
    Soldier of Fortune
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Когато и където стане дума за ЕС и НАТО и позитивите от членството ни , винаги срещу оптимистите и реалистите се нахвърлят взводове от атакисти , бивши комунисти , доносници и друга такава паплач , която по default е и путиноЛюбяща и изобщо русоФилстваща. Използват какви ли не цифри за вноските ни като членове , пропагандират как това(членството ни) ни носи загуби от друга страна , как гаднярите капиталисти , съвременни колониалисти крадат парите и златото на българина и т.н. и т.н. Днес отново са се активирали да игнорират ползите ни от МЕТРОТО в СТОЛИЦАТА с абсолютно тъпунгерски манипулации , че видите ли "експерти разбили мита" , че метрото е бързо , удобно и че носи множество ползи и за софиянци и за гостуващите. Разбирате защо , нали - опитват се да ОМАЛОВАЖАТ онова което европейците правят за нас сега и в стратегически план , защото тези носталгици по миналото ни мрачно са наясно , че населението вече разбира , че ЕС и НАТО са бъдещето , просперитета и сигурността , а ТЕ са миналото.

  83. 83 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#81] от "nv":

    S-Bahn си е баш градска железница, това че стига до Потсдам, Хенигсдорф или Кьонигсвустерхаузен е по коро изключение. Междуградските влакове са Регионалите, които пък от своя страна са различни от бързите влакове за които знаем в България. Регионалите спрират на всяка керемидка и свързват малките градчета и села с най - близкия голям град, от където да хванеш експреса за друг голям град. Така например ако живея във Франкфурт на Одери искам да стигна до Дюселдорф, първо се качвам на регионала RE до Берлин, където правя прекачване на бързият влак ICE до Дюселдорф.

  84. 84 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    До коментар [#20] от "Соломон Бандаранайке":
    „...Тежък удар по бакшишите...”


    Май повече се радвате за „ударът по такситата”, отколкото на новата линия! Съмнителна радост... Същите писания се ширеха и когато метрото тръгна за Люлин! За всеки влак си има пътници! Едва ли един пътник, с два големи куфара ще се юрне с ведра усмивка към метрото... Такситата ще продължават да си работят както и до сега! Трябва само да се увеличи контролът към тях...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  85. 85 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Да ни е честито, мрънкала винаги ще има, но те най много ще я ползват и то с "неудоволствие"

  86. 86 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2401 Весело

    До коментар [#82] от "Soldier of Fortune":
    „ ...Днес отново са се активирали да игнорират ползите ни от МЕТРОТО в СТОЛИЦАТА с абсолютно тъпунгерски манипулации...”


    Ами да! Метрото е капиталистическа и империалистическа прищявка! Напълно излишен лукс за отрудената работническа класа... Такситата ни са си добри, а и автобусите не са лоши! Имаме си и маршрутки! Какво метро, какви пет лева...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  87. 87 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 532 Неутрално

    [quote#78:"Emergen-C"]прекачват след това на влак? [/quote]

    Тя и автогарата е там, а летището е едно за цялата страна извън летния сезон

  88. 88 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#39] от "Graf":
    До коментар [#63] от "Graf":

    Софиянски е симпатичен човек, лош кмет и негоден политик. Именно липсата на качества у претенциозни всезнайковци с географска представа за мисловния си провинциализъм, дава шанс на не толкова блестящи, но работливи хора да свършат нужното.
    Затова хленченето и високпарните "бележки" са изхвърлени зад борда.

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  89. 89 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 971 Неутрално

    До коментар [#63] от "Graf":
    съм си от София,
    ----------
    Ъхъм, ясно де, знаем .
    Както казва Камен Донев - Питам един де е гарата, той си чопли в носа и ми вика като те блъсне влака ще разбереш.
    Що така бе , кажи човешки - аааа, не, аз дойдох миналата година, кореняк съм...........

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  90. 90 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    Да ни е честито.
    Дано само е направено качествено.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  91. 91 Профил на didko8
    didko8
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Хайде да ни е честито! Чаках с нетърпение.

  92. 92 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#71:"Emergen-C"]Швехат е една спирка преди летището, при рафинерията на ОМВ. [/quote]
    Сори, Швехат е 2 спирки преди летището, рафинерията на OMV e Mannswoerth.

    #KOЙ номинира бокова!
  93. 93 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1363 Весело

    До коментар [#86] от "Rim":

    +++++++++++++

    Ами да, империалистическа измислица е метрото! В Лондон метрото е пуснато през 1863 и как Карл Маркс не е намерил време да го заклейми! Бил е зает да разговаря с призрака на комунизма ... В Хамбург метрото е строено през 1901 - отново като средство за експлоатация на пролетариата ....

    Капитализъмът бавно и подмолно ни превзема с метра, молове и други подривни действия ....

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  94. 94 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    До коментар [#69] от "dasho":

    Не става! Електричките винаги се движат по отделна линия и с отделно разписание, за да се избегнат катастрофи с големите пътнически и товарни влакове. И винаги двата вида транспорт имат отделно ръководство, сигнализация и управление.
    Ако беше толкова лесно метрото щеше лесно да достига и Перник по железопътната линия ...

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  95. 95 Профил на absfresh
    absfresh
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Първата линия на московското метро е пусната 1935.
    Да ходят тролчетата отцепродавници там да протестират.

  96. 96 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#87:"dasho"]Тя и автогарата е там, а летището е едно за цялата страна извън летния сезон[/quote]
    Хубаво де, нали метрото ходи и до гарата? Има едно прекачване.
    Аз не мога да се съглася, че вместо метрото да стига до летището, трябва първо да се направи връзка между летището и гара Искър, за да се задоволят първо тези, които ще се прекачват на влак или автобус. В крайна сметка летището е в София и е редно първо да бъдат задоволени нуждите на тези, които живеят в София.
    А това, че летището е едно за цялата страна е факт, макар, че за хората живеещи в Бургас и югоизточна България може би Истанбул е по-добрата алтернатива от София.

    #KOЙ номинира бокова!
  97. 97 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#4] от "Nazlim S":

    На български се казва "мръзнем".

  98. 98 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Чудесна новина!
    Метрото е най-бързия и удобен градски транспорт. Най-накрая да може да се стига до летището без кола или такси. Черен ден за "бакшишите", както се изразиха някои по-горе...

  99. 99 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 699 Неутрално

    [quote#6:"bosev.asen"]Не разбирам какъв е проблема с такситата? Хората си работят нормално като всички нас (говоря за нормалните таксита) и аз смятам да продължа да ги ползвам. [/quote]

    Абсолютно съм съгласен. Таксита на софийското летище са сред най-евтините в света (само в Китай съм срещал по-евтини), масово вече са минивани (демек удобни за много багаж). Копърки трудно могат да се вредят и трябва да си абсолютен идиот за да се излъжеш.

    @)----,--'--
  100. 100 Профил на shakez
    shakez
    Рейтинг: 472 Весело

    Да, а с метрото дойдоха да поставят плочки към началото на жк Дружба /2-та част/. Ама плочките преди да ги поставят изкъртиха асфалтирания тротоар. Радвам се, че поставиха плочки ЧАСТИЧНО, а останалата част от тротоара и то тази, която реално трябва да се ползва от пешеходците, за да стигнат до входа на метростанцията, остана РАЗБИТА. Е, ще почакаме малко, за да можем да стигнем пеш до входа на метрото /ден, седмица, месец, може и повече/.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK