Метрото - пример за Европа, като за "герой на соцтруда" (видео)

"Ако бяхме преди 1989 г. , Братоев щеше да е герой на социалистическия труд", казва Борисов в речта си от сцената, имайки предвид директора на столичното метро инж. Стоян Братоев.

© Юлия Лазарова

"Ако бяхме преди 1989 г. , Братоев щеше да е герой на социалистическия труд", казва Борисов в речта си от сцената, имайки предвид директора на столичното метро инж. Стоян Братоев.



Заповядайте това влакче, г-н Борисов, защото си спазихте обещанието да разширите метрото", гражданин поднася подарък дървена играчка на премиера на влизане на церемонията по официалното откриване на новите станции на метрото в София. Борисов отвръща, като поправя гражданина: "То се удължава, не се разширява". Бързо подава подаръка на дете на около 5 години, което стои на метър от него.


След това премиерът, придружен от кмета на града Йорданка Фандъкова и министрите на регионалното развитие Лиляна Павлова, на околната среда Ивелина Василева и на транспорта Ивайло Московски, влиза в станцията при летище София. Посреща го стена от фотографи и камери. Борисов изглежда весел, ръкува се с общинари, служители на метрото, гости на церемонията.


"Ако бяхме преди 1989 г. , Братоев щеше да е герой на социалистическия труд", каза Борисов в речта си от сцената, имайки предвид директора на столичното метро инж. Стоян Братоев. След това заръча на Фандъкова да намери начин, по който да награди всички служители, положили усилия за строителството на разширението на първия метродиаметър от "Цариградско шосе - Интерекспо център" през квартал "Дружба" до аерогарата.




"Ние от ГЕРБ строим. Думите отлитат, направеното остава", обобщи Борисов и добави: "Асфалт не се е яло, но като го няма, загиват хора", имайки предвид отпуснатите 100 млн. лева за ремонт на магистралите "Хемус" и "Тракия".

© Юлия Лазарова

"Ние от ГЕРБ строим. Думите отлитат, направеното остава", обобщи Борисов и добави: "Асфалт не се е яло, но като го няма, загиват хора", имайки предвид отпуснатите 100 млн. лева за ремонт на магистралите "Хемус" и "Тракия".


"Когато цифрите говорят и тези, които преди управляваха т. нар. синя София, ще замълчат", каза Борисов и се похвали, че за 10 години управление на ГЕРБ в столицата са построени 30 км метро, а преди това - 9.5 км. "Помните ли как заварихме моста "Брюксел" тук до летището? Сега е ремонтиран", продължи премиерът и добави, че преди "тук се гонеха хартии и найлони по полето". По думите му всеки ден 500 хил. души "ще разбират каква придобивка имат" и няма да висят "на спирките, да ги рекетират такситата".


 

Вложихме милиарди в инфраструктура. Думите отлитат, направеното остава Благодаря на всички, които работиха неуморно по проекта за строителство на метролинията до летището. Когато цифрите говорят и тези, които преди управляваха т. нар. "синя" София, ще замълчат. За 23 години - 9 км метро, откакто ГЕРБ управлява - 30 км метро за 10 години. Всеки ден 500 000 души ще разбират каква придобивка имат.


Posted by Бойко Борисов on 2 април 2015 г.


"Ние от ГЕРБ строим. Думите отлитат, направеното остава", обобщи той и добави: "Асфалт не се е яло, но като го няма, загиват хора", имайки предвид отпуснатите 100 млн. лева за ремонт на магистралите "Хемус" и "Тракия". "Цикламеното костюмче, дето се снима там, нищо не е платила", каза Борисов, имайки предвид министъра на регионалното развитие от кабинета "Орешарски" Десислава Терзиева. Според него части от двете магистрали не могат да бъдат магистрали, защото не са ремонтирани от 1975 г.


Кметът Фандъкова поздрави всички столичани с метрото, което е успех и за София, и за гражданите в цялата страна. "Това е проект на партньорство. Не случайно Европейската комисия дава проекта за пример", каза още тя и благодари на усилията на настоящия премиер и бивш кмет на София Борисов и министрите от сегашния и предишен кабинет на ГЕРБ по околната среда, по транспорта и по благоустройството.


На перона на станцията при летището има скулптура на Орфей с автор Крум Дамянов.

© Юлия Лазарова

На перона на станцията при летището има скулптура на Орфей с автор Крум Дамянов.


"В крак сме и с другите европейски столици за една по-добра околна среда", посочи Фандъкова, имайки предвид очакванията за намаляването на автомобилния поток и оттам на вредните емисии газове. Със същото се похвали и министърът на околната среда Ивелина Василева и добави, че са доставени нови 10 метровлака, 20 трамвая и 126 автобуса за София.


Борисов също така се опита да успокои шефа на метрото инж. Стоян Братоев за критиките, че новата станция "Софийска Света гора" се намирала в поле и до нея нямало никакъв достъп. "Ако не бяхме ние да спасим София", още щеше да продължа грабежът на синя София", смята премиерът и попита кой плаща за критиките.


Малко по-късно - по време на обиколката на перона на станцията при летището, Борисов продължи с успокоението: "Откъртила се една плочка, те снимали". Най-вероятно той имаше предвид лошото състояние на подлеза при НДК, който е вход към едноименната станция. Критики тогава отправиха от неправителствената организация "Спаси София".


Фотогалерия: Как изглеждат новите станции на метрото >

"Не ме интересуват тези репортажи", каза Стоян Братоев и добави: "Това е, което е направено". На питания защо станция "Софийска Света гора" се намира насред поле, той припомни, че подобен проблем е имало и при станция "Младост 3" преди три години. "Да, пак ще го има и на всяка следващ етап ще го има, защото метрото има строго фиксиран обхват на работа на проекта. В оперативната програма не се включват съпътстващи пътища и инфраструктура не се позволява", каза Братоев. До "Младост 3" вече имало шест жилищна блока, достъп до метрото и 12 хиляди пътници дневно при 2 хиляди в началото. "Приказките ваши бяха, че няма никой да пътува", обърна се той към журналистите.


Днес пътуването с метрото до летището е безплатно.

© Юлия Лазарова

Днес пътуването с метрото до летището е безплатно.


За "Софийска Света гора" каза, че не е станция в калта: "Ако има някой претенции към работата в метрото, да заповяда". За снимки, разпространени в социалната мрежа, на които се вижда, че покривът на откритите части на метрото са пропукани, Братоев каза: "Не хвърчат лайнсни. Трябва човек първо да не е идиот, да не приказва такива работи. Това е фуга. Там е срязана през 30-40 метра в откритата част на трасето. Занимавате ме с едни, които през живота си не са забили и един пирон."


Според кмета на града Фандъкова станцията "Софийска Света гора" се намира с индустриална зона, която тепърва ще се развива през следващите години. За метростанция "Искърско шосе", която има връзка с жп линията София-Пловдив, предстои уеднаквяване на графиците на пътуване между БДЖ и "Метрополитен".


В момента последната станция от първия метродиаметър е "Цариградско шосе - Интер експо център". От днес следващата станция ще бъде "Дружба" - разположена между "Дружба 1" и "Дружба 2", следва "Искърско шосе" - на кръстовището между "Кръстю Пастухов" и бул. "Искърско шосе". После е станцията "Софийска Света гора" - на кръстовищата на ул. "Й. Тодоров" с улиците "Н. Бончев" и "В. Златарев". Следва станцията на летището.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK