Къде ще бъдат станциите от третия лъч на метрото в София (карта)

Къде ще бъдат станциите от третия лъч на метрото в София (карта)

© Мария Съботинова, СГ/ИИ



В средата на тази година се очаква да започне строителството и на третия лъч на метрото в София, веднага след като Европейската комисия одобри финансиране на проекта. Одобреното трасе е с дължина 16 км - 10.5 км под земята и 5.5 км над земята, и 16 метростанции. Първоначално станциите бяха 18, но две засега са отпаднали - на ул. "Шипка" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и на "Дойран", съответно при разклоненията към "Слатина" и "Борово".


Най-вероятно това лято ще започне работата по третия метродиаметър. Първо ще започне изграждането на станцията при "Театър зад канала", на бул. "Мадрид". В първия етап влизат и спирките при Орлов мост, площад "Св. Патриарх Евтимий", НДК, към Красно село. Участъкът е с обща дължина от 7.8 км. и 8 метростанции. Прогнозната стойност  е 434 млн. евро без ДДС, като по-голямата част най-вероятно ще дойде от европейската програма "Транспорт" (2014-2020).




Първата станция ще бъде до колелото на трамвай №22 северно от бул. "Ботевградско шосе". Веднага след станцията, в посока жк "Левски" естакадата продължава покрай улица, която ще се построи заедно с метрото и се спуска в рампа преди завоя, водещ трасето към бул. "Владимир Вазов", пишат от "Спаси метрото", които следят решенията по третия лъч на метрото. Дължината на станцията е 102 метра. Достъпът до пътническия перон ще се осъществява чрез стълбище, единичен ескалатор и асансьор


Следващата станция на третия лъч ще бъде подземна - в оста на бул. "Владимир Вазов" между ул. "Поп Груйо" и ул. "С. Доспевски". Дължината на станцията е 118 метра, широчината на пероните е еднаква и е около 4 метра. Спирка 3 ще се казва "Витиня" и ще бъде разположена малщо след моста над р. Сухата река. Станцията е наземна.


После ще бъде спирка "Васил Кънчев" - между кръстовищата на "Владимир Вазов" и "Васил Кънчев", в близост до стадион "Георги Аспарухов". Станцията по проект е със странични перони, един вестибюл и общо два изхода - по един от всяка страна на бул. "Владимир Вазов".


Станция 5 ще бъде разположена между ул. "Ильо Войвода" и ул. "Панайот Хитов". Следва станцията при парк "Заимов" и "Театър зад канала" - на бул. "Мадрид" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви". Оттам ще започне и строителството на третия лъч. Станцията ще бъде надълбоко, за да може да премине под Перловската река.


Къде ще бъдат станциите от третия лъч на метрото в София (карта)

© Юлия Лазарова


В първоначалния проект следваше станция при ул. "Шипка" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", която засега е отпаднала. Причината е близостта й с Орлов мост, като оттам ще минава отклонението на третия лъч към кварталите "Гео Милев" и "Слатина".


Следващата станция ще бъде при Орлов мост и ще бъде разположена в югоизточния ъгъл на Княжеската градина. След това метрото ще стига до площад "Св. Патриарх Евтимий". Спирката е проектирана с един изход към площада и един пред кино Одеон.


После следва спирка при Националния дворец на културата (НДК). Изходите ще са разположени съответно в съществуващия вече подлез на станцията на втория метродиаметър и в югоизточния ъгъл на градинката на църквата "Св. Георги".


Следва спирка в западния ъгъл на кръстовището на бул. "Пенчо Славейков" и бул. "Прага". После ще бъде станция при кръстовището на бул. "България" и бул. "Акад. И. Е. Гешов". В първоначалните планове следващата станция беше "Дойран", но засега отпада, защото е непрактична и скъпа.

Строителството на разширението на метрото към Хладилника.

© Мария Съботинова, СГ/ИИ

Строителството на разширението на метрото към Хладилника.


След това ще бъде станция, разположена при кръстовището на бул. "Цар Борис III" и бул. "Гоце Делчев". Тя ще има топла връзка със спирките на трамвая, както и пътен възел под бул. "Цар Борис III". Следва спирка при "Никола Мушанов" и бул. "Президент Линкълн"


После ще има станции в "Овча купел 1", при кръстовището на бул. "Монтевидео" и бул. "Западна тангента" и "Овча купел 2" (при ул. "Централна"). Накрая лъчът приключва в "Горна баня" със спирка, разположена перпендикулярно на околовръстния път. Западният й край опира до ж.п. линията София-Перник, а източният - в зелената площ, разделяща околовръстния път от жк "Овча купел".


Фотогалерия: Как изглеждат новите станции на метрото >


Засега са известни и станциите от отклонението на третия метродиаметър към кварталите "Гео Милев" и "Слатина". След Орлов мост следва спирка при кръстовището между ул. "Черковна", ул. "Гео Милев" и бул. "Ситняково", после при кръстовището на улиците "Гео Милев" и ул. "Николай Коперник". Следват станции при улиците "Гео Милев" и "Слатинска", а накрая - в близост до зала "Арена Армеец", станция на естакада над бул. "Асен Йорданов".


Предвижда се отклонение от третия лъч и към квартал "Борово", но все още не е уточнено точно къде ще бъдат станциите.


За картата е използвана информация от "Спаси метрото" и Направление "Архитектура и градоустройство" към Столичната община.

Коментари (117)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 662 Весело

    Малко недобра картата, но в текста се дава ясно описание. Пожелавам успех!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2759 Неутрално

    Метрото нищо,че е под земята,то светъл лъч в нашата Родина.

  3. 3 Профил на Георги Марчев
    Георги Марчев
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#1] от "дедо Андро":

    Пробвай с плюса и минуса в картата за приближаване и отдалечаване на картата.

    PR и маркетинг специалист
  4. 4 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    Като цяло добре са я замислили - включва и последните региони, без близък достъп до метро - Горна Баня , Слатина, Хаджи Димитър и Красно Село. Остават някои малки пропуски като Зоната около Манастирски Ливади, Стрелбище или Модерно Предградие , ама пак е много добре

    15.02.1989 - 07.02.2018
  5. 5 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Не разбрах нова гара ли ще правят в Горна Баня , защото тази спирка е далеч от гарата .Хората пак ли ще пресичат линията на влака , където миналата година бе прегазен млад мъж .
    И кога всички линии ще бъдат свързани в околовръстен пръстен , както е по света .Това може да стане и с скоростен трамвай . На доживелите да видят метрото в своя квартал от сега честито.

  6. 6 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    Градинката на Св. Георги и Петте кьошета са много близо за метро.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  7. 7 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 662 Весело

    [quote#3:"Георги Марчев"]Пробвай с плюса и минуса в картата за приближаване и отдалечаване на картата. [/quote]

    Оооо, благодаря, не го знаех този номер, отново благодаря!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  8. 8 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    Чакам с нетърпение.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  9. 9 Профил на sclera_bg
    sclera_bg
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Съвсем спокойно можеше да се пусне лъч (надземен) по бул. България до Бояна.
    Борово, Манастирски ливади, Бъкстон и другите южни квартали се разрастнаха много а друго освен трамвай 7 няма. Погледнете чудовищния трафик по бул България - не може само с автомобили...

    и като каза, рече говорейки...
  10. 10 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Не мога да си представя какво ще стане при строителството на спирката на Красно село. Там и в момента и трудно за минаване.

  11. 11 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Добре, че поне метрото успяха да направят с европарите, защото като свършат, всичко друго ще е изядено и изпито...

  12. 12 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2195 Любопитно

    А как ще става връзката с втора линия при НДК?

  13. 13 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 541 Любопитно

    [quote#9:"sclera_bg"]Погледнете чудовищния трафик по бул България - не може само с автомобили... [/quote]
    Да не смятате, че червените баровци ще се возят с метро?!

  14. 14 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Ще ми трябва ли GPS?. Шегувам се.

  15. 15 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#12] от "Richard":

    В страницата "Спаси метрото" нещо ми се мерна, че няма връзка. Нито с втория, нито с първия. Което ме стряска. Дано не съм го допрочел.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  16. 16 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    От картата нищо не се разбира. Дано бързо у успешно бъде построен и третият лъч.

  17. 17 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    До коментар [#9] от "sclera_bg":

    Целта е метрото да не ликвидира съществуващата трамвайна мрежа.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  18. 18 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    До коментар [#15] от "simval":

    ... спирка при Националния дворец на културата (НДК). Изходите ще са разположени съответно в съществуващия вече подлез на станцията на втория метродиаметър ...

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  19. 19 Профил на Лили
    Лили
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#15] от "simval":

    Едната връзка със сигурност е на НДК, мисля че втората с червената линия беше на Университета

    Лили
  20. 20 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#19] от "Лили":

    Да де, на картата е така, ама станциите май нямали връзка помежду си.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  21. 21 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#6] от "simval":

    Не, спирката е при НДК с подземен тунел за излизане в близост до Св. Георги.

    Следващата е чак след басейна. Като се има предвид колко гъсто населен е района там си е супер с две спирки

    Просто изразяваме личното си мнение!
  22. 22 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 728 Неутрално

    После ще бъде спирка "Васил Кънчев" - между кръстовищата на "Владимир Вазов" и "Васил Кънчев"
    ---
    Можеше да е Васил Вазов или Владимир Кънчев :-)
    Майтап, иначе честито на софиянци.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  23. 23 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#18] от "Цецо":

    Ето какво пише на страницата "Спаси метрото".

    "Станция 10-III (НДК)

    MS-10_IIIСвалете информация за Метростанция 10-III (НДК)

    Станцията е разположена западно от бул. Витоша между улиците бул. Витоша и ул. Княз Борис I. Изходите на станцията са разположени съответно в съществуващия вече подлез на МС НДК от Втори метродиаметър и в югоизточния ъгъл на градинката на църквата Св. Георги и срещуположния тротоар на бул. Св. Патриарх Евтимий.

    Подобно на станцията на Орлов мост, и тази няма проектирана връзка с Втори метродиаметър."(край на извадката)

    Нямам представа кое колко е достоверно, но ако няма връзка е голямо безсмислие.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  24. 24 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Картата си е екстра. Освен с плюса и минуса, може да се натисне иконката под тях и се разширява на цял екран. След това може да се мести с мишката и или увеличава/намалява мащаба.
    Браво за метрото!

  25. 25 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    До коментар [#23] от "simval":

    Значи както е написано и в тази статия изходът на третия диаметър е в подлеза където е спирката и на втория. Т.е станциите имат връзка.
    Наистина би било пълно безумие да няма връзка между отделните линии. Толкова голямо, че чак не мога да допусна да е вярно.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  26. 26 Профил на pivoley
    pivoley
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#4] от "Karelson-забранен да посещава Алкашия Путин Акбар!":
    Относно Стрелбище - ще има спирка на бул. България и бул. Иван Гешов. Ман. ливади е на 4 спирки с трамвая от това кръстовище, а в момента близо до Модерно предградие си има спирка.

    Pivoley
  27. 27 Профил на pivoley
    pivoley
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#9] от "sclera_bg":
    Ми той лъчът си го има, ти си го написал Трамвай №7. Проблемът е бавенето по 3-4 минути на някои от светофарите. Т.е., трябва да се мисли в тази посока. Хем ще е доста по-евтино от пускане на метро в този участък.

    Pivoley
  28. 28 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#25] от "Цецо":

    И аз не мога да си го представя, но, Бога ми, какво значи, "Подобно на станцията на Орлов мост, и тази няма проектирана връзка с Втори метродиаметър"?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  29. 29 Профил на s_topuzov
    s_topuzov
    Рейтинг: 221 Весело

    Освен, че има спирка на 200 от нас, има и на нормални места като Попа и пазар Красно Село, а не в царевичака както са тези в Люлин. Не мога да повярвам! Това ще може да се ползва, за да отидеш някъде!

  30. 30 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3400 Неутрално

    Нищо не остава скрито.

    И да иска.
    Ха, честито!

    В задкулисието - тъмно.
    Под земята "слънчивито".

    Натурална светлина...
    стана драгоценна тя.

    Хелио центрици горе
    диктофонствуват надоле:

    This is Station... тралала.
    Next is Station... блаблабла.

    А канале запустело
    Горна баня Панчарево,

    тоже - от Прекрасно до
    село Красно, по Начело,

    про западна. Залиня.
    Мании...

    На Запада

    До коментар [#2] от "chicago514":

    Метрото нищо,че е под земята,то светъл лъч в нашата Родина.

  31. 31 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#21] от "Чичкото":

    Да, прав си.
    Не съм го прочел внимателно.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  32. 32 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 402 Любопитно

    Това последно "третия лъч" ли е, или "втория диаметър"?

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  33. 33 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 245 Весело

    До коментар [#30] от "dnevnikar":
    Супер си! Сто плюса! Изпратен си ни свише! Ти си галактически мъдрец в тленна обвивка! Мъдрост блика от златоустата ти паст, а от езика ти (от върховете на пишешите Ти пръсти) гъст сладък шоколад капе.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  34. 34 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Интересно ми е към Нови искър дали ще пуснат скоростен трамвай. Градът "квартал" е с над 20 000 и почти всички работят в София, за учащите важи същото.

  35. 35 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Следващата станция ще бъде при Орлов мост и ще бъде разположена в югоизточния ъгъл на Княжеската градина.
    ---------------
    Това ми се струва малоумно. При положение, че пред СУ има действаща спирка на метрото, би трябвало на второ ниво там да бъде и спирката от третия лъч, а не да се разкопае половината градина и да се създава неудобство на пътниците, ако искат да сменят линията, да търчат през цялата градина, та от другата й страна.

  36. 36 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 940 Любопитно

    А какво пише в "Спаси метрото", кой ще е производителят на метровлакчетата за 3-та линия?

  37. 37 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Дали ще спрат трамваи 20 и 22 след като пуснат метрото?

  38. 38 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Първо краят в овча купел трябваше да е свързан с жп-гарата до циганската махала, а в този проект връзката с гара явно отпада. Защо не искаме да използваме връзката жп/метро, както е в цяла Европа ? Нито горна баня, нито захарна фабрика, нито подуене ще имат прикачване към метро... безумие

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  39. 39 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#37] от "tlnet":

    Със сигурност не.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  40. 40 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    До коментар [#1] от "дедо Андро":

    Ето я и в размер за пълен екран:
    http://bit.ly/1F9xouW

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  41. 41 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#39] от "Сашо":

    Защо смятате така? Маршрутите се припокриват.

  42. 42 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3400 Любопитно

    "Катерушки" за деца и възрастни
    в бетонна градска среда...

    За съжаление, вече има такива влезли в работна експлоатация
    (на Гражданите?)

    Столични Общински Ръбатости:

    Нова Метростанция, под булевард -
    на броени метри от Нов Подлез, под същия.

    Слизаш през единия вход... катериш през изход.
    Слизаш... катериш.

    Можеш по погрешка да слезеш в Подлез до другия тротоар,
    а да ти трябва подлез до Метростанция.
    Можеш и грешка от обратния вид.

    Консумация на такава възможност налага двойно катерене.
    Пеш.

    Плюс... хълмчета тук-там от по няколко съпала нагоре и надолу.
    В Подлеза. И/или: преди И/ли след.

    Равно било... Равно поле...
    некогашното Софийско.

    Хълмовато... камилат...
    Метрополисът... богат.

    До коментар [#23] от "simval":
    До коментар [#18] от "Цецо":
    Ето какво пише на страницата "Спаси метрото".

    "Станция 10-III (НДК)

    MS-10_IIIСвалете информация за Метростанция 10-III (НДК)

    Станцията е разположена западно от бул. Витоша между улиците бул. Витоша и ул. Княз Борис I. Изходите на станцията са разположени съответно в съществуващия вече подлез на МС НДК от Втори метродиаметър и в югоизточния ъгъл на градинката на църквата Св. Георги и срещуположния тротоар на бул. Св. Патриарх Евтимий.

    Подобно на станцията на Орлов мост, и тази няма проектирана връзка с Втори метродиаметър."(край на извадката)

    Нямам представа кое колко е достоверно, но ако няма връзка е голямо безсмислие.

  43. 43 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#41] от "tlnet":

    Покриват се само до румънското посолство. Надолу към "сердика център" и гара подуене трамваите ще останат единствен вариант. Както и след това от гарата към булевард "Дондуков".

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  44. 44 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4039 Неутрално

    До коментар [#41] от "tlnet":

    Е как се припокриват, като вървят в два различни края на кварталите? Освен това, да закриеш една от малкото си скоростни трамвайни линии би било пълен идиотизъм.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  45. 45 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#20] от "simval":

    В сайта на Метрополитен има карта с трите линии - ще се пресича всяка с всяка на различни места - втори и трети лъч при НДК, първи и трети при СУ.

    Просто изразяваме личното си мнение!
  46. 46 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#44] от "Darth Plagueis":

    Абе долу горе се припокриват. Гео Милев е на 5 минути пеша от Шипченски проход.

  47. 47 Профил на vektor
    vektor
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Лошото е че всички жп гари останаха несвързани с метро. Сега трябва да се правят допълнителни жп спирки, което е доста трудно технически и финансово, а среща и отпор от гражданите(справка сп. Вардар). Толкова ли беше трудно да се използва готовата инфраструктура - железопътна и градска на гарите Искър, Подуене, Горна баня.

  48. 48 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 248 Неутрално

    https://pbs.twimg.com/media/CA9IrhxWoAARmsd.jpg
    Ето по-добра карта с превод на английски

  49. 49 Профил на nicks
    nicks
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Има ли обосновка защо така са измислени спирките ? Колко хора ще обслужва тази линия ? Колко ще струва ? За колко време смятат да я изградят ? Колко булеварда ще бъдат затворени докато ги оправят ? Ще има ли отклонение към Борово и Бъкстон ?

  50. 50 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#47:"vektor"] Толкова ли беше трудно да се използва готовата инфраструктура - железопътна и градска на гарите Искър, Подуене, Горна баня. [/quote]

    Не се мисли за удобство. Мисли се за усвояване на кинти.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  51. 51 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 840 Весело

    Хайде сега който е богат да купува апартаменти в Овча купел после ще ги продава по скъпи ....

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  52. 52 Профил на bastaa
    bastaa
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Значи супер е, че имаме и ще строим метро, но поради нашата радост много хора пропускат, че метрото на много места не е добре измислено като маршрут. Нека бъдем малко по-изискващи реалисти, а не с розовите очила. В момента съществуват много спирки, които са в нищото, а не в сърцето на най-гъсто населените райони. Пропуснати са важни връзки с другите видове транспорт. Има ли някъде описана общата стратегия на Столична община за целия градски транспорт на София където могат да се видят целите, етапите и какво ще се постигне когато бъде изпълнено всичко? Такова животно няма. Дори с третия диаметър почти изцяло Южните райони, където живеят многоо хора са оставени без метро... и т.н.

  53. 53 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#9] от "sclera_bg":

    Не знам как е сега, но могат да пуснат трамваи по бул. България на всеки 3-4 мин. в натоварените часове. (Поне при нас е така)

  54. 54 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Борово, Гоце Делчев и СТрелбище са гъсто населени, но там не се предвижда лъч.

  55. 55 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Браво на Георги Марчев за статията!

  56. 56 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#45] от "Чичкото":

    Верно? Как не съм го забелезАл.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  57. 57 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#15] от "simval":

    Май при НДК ще е връзката.

  58. 58 Профил на p_s
    p_s
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Удобно се пропуска да се спомене, че трети диаметър щя е "леко метро".. т.е. почти скоростен трамвай, макар и подземен.
    С две думи, това означава по-къси и по-малко вместими състави/мотриси, при положение, че се очаква третия диаметър да има по-голям пътникопоток от втория..
    Това вероятно е и една от причините да няма директни връзки между диаметрите. В тази връзка - няма да се очудя да искат и ново таксуване/билет при прекачане от тряти на някой от другите диаметри.

  59. 59 Профил на max_cavalera
    max_cavalera
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Прави впечатление упоритото неглижиране и фрустриране на райони и квартали като Орландовци, Бенковски, част от Хаджи Димитър и въобще северните райони на столицата. Там трябва да се търси някакво решение, та дори и за по-малките и отдалеèни населени места като Чепинци, Негован и Световрачане. Там живеят хора, повечето от които работят/учат в центъра, а единствения транспорт са едни умопомрачителни селски автобуси, които освен че по непонятни причини се движат с близка до светлинната скорост от 40км/ч (извънградско) и съответно 20км/ч (градско) спират на импровизирана автогаричка в Орландовци, откъдето пък единствения застъпен транспорт са трамваите (които всъщност никак не са лоши и са сравнително бързи - за 10-12 мин си на ЦУМ). После защо всички се движат с автомобили - ами защото планитрането на транспорта ви е много зле бе, г-да експерти.

  60. 60 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Много, много добре!
    Дано да го направят бързо и качествено!

  61. 61 Профил на Durruti
    Durruti
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Ако направят разклонението към Слатина едновременно с другите цена няма да имат.

  62. 62 Профил на Миркони
    Миркони
    Рейтинг: 701 Весело

    Чудесно ще си имаме спирка в Гео Милев! Много добра новина

  63. 63 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 549 Гневно

    Еййй пре*баха целия град тия некадърници!!! Аман от посредствени хора на ръководни позиции. Какъв е смисалът от спирка под Попа, когато спирката на Васил Левски е толкова близо. На Попа можеше да бъде сложен подлез с пешеходен ескалатор, който бързо да отвежда хората към спирката на линия 1. А новата спирка да бъде например под площад Славейков.

    А за безумието новата линия да не се връзва с нито една от съществуващите жп гари - направо не ми се говори. Това е просто кулминация на безсмислието.

    ...
  64. 64 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 728 Весело

    И отново е направено всичко възможно метрото да се размине със съществуващата ж.п. гара Подуяне. Респект Фандъкова!

  65. 65 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1829 Любопитно

    Ех добре че е това метро че другарката Фандъкова да може да се показва и да се хвали по медиите.
    А че човек като си изкара кучето и му се лепват още 10 или пък че в автобусите е пълно с цигани и всякакви екземпляри - на кой му пука.

  66. 66 Профил на Gai-jin
    Gai-jin
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#9] от "sclera_bg":

    Много точен коментар.
    Бих добавил и кварталите "Иван Вазов", "Стрелбище" и "Гоце Делчев", които отново остават без нормална връзка с центъра и метрото. Трябва да се вземе трамвай (1 или 7), който при НДК изведнъж завива по "Скобелев" и хората трябва да ходят САМО пеш, докато стигнат до някой офис, служба или институция в чистия център.
    Връзката с метрото на самото НДК също не е удобна, защото води до никъде - или до "Хемус" и бул. "Черни врък", или обратно към външните квартали. За летището обиколката ще е направо олимпийска.

  67. 67 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#23] от "simval":

    Нямаме информация за връзка, защото такава още официално не е проектирана.

    При разговори с г-н Братоев стана ясно, че и на двете станции ще има връзка през съществуващите подлези, като те ще бъдат прехвърлени в платената зона, но връзка перон-перон (каквато съществува на Сердика) няма да има.

    Но това е изцяло неофициална информация, която съдейки от опита ни, ще си остане единствената чак до откриването, защото проектите на станциите не се публикуват публично и не фигурират в никакви архитектурни каталози.

    http://spasisofia.org
  68. 68 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3400 Неутрално

    В училище залягахме над урока, че при комунизма пешеходците ще пестят сили благодарение на вездесъщи хоризонтални ескалатори. На всеки според потребностите.

    Хоризонталният ескалатор не е нещо което можеш да си носиш.
    Е нещо като транспортна лента, която придвижва пешеходци от точка в точка.

    Има, ама колко...

    Един има - от Ректората до Орлов мост.

    Влизаш в Ректората.
    Не... Слизаш в прелюдия към Метростанция.
    Можеш да се скриеш от дъжд или пек... да напазаруваш... книжка да четеш... да хапнеш... флиртуваш...

    Можеш, но не се разсейваш.
    Купуваш билетче, влизаш, вървиш и излизаш
    (ако се качиш на влакче, резултатът е различен!).

    След един или два завоя пешоходство, налучкваш акселератора.
    Еклатиращата пътека.

    Не е задължителна. Което е правилно.
    Предвидена е и паралелна възможност.

    След сто или двеста метра автоматизиран ход,
    катериш на светло.

    Небеса... Орли... канал... мостчета... езера.

    Парк на Свободата.

    До коментар [#63] от "blurred":

    Еййй пре*баха целия град тия некадърници!!! Аман от посредствени хора на ръководни позиции. Какъв е смисалът от спирка под Попа, когато спирката на Васил Левски е толкова близо.

    На Попа можеше да бъде сложен подлез с пешеходен ескалатор, който бързо да отвежда хората към спирката на линия 1.

    А новата спирка да бъде например под площад Славейков.

    А за безумието новата линия да не се връзва с нито една от съществуващите жп гари - направо не ми се говори. Това е просто кулминация на безсмислието.

  69. 69 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 551 Любопитно

    [quote#66:"Gaijin"]За летището обиколката ще е направо олимпийска.[/quote]

    Не разбирам защо - ако не си на първия лъч, а трябва да стигнеш до него и оттам към летището, возиш се до СУ и оттам към ейрпорта.

    Ако си на втория лъч и ти трябва първия - отиваш до Сердика. Както си е сега.

    Просто изразяваме личното си мнение!
  70. 70 Профил на jappy68
    jappy68
    Рейтинг: 304 Неутрално

    Простите англичани през 1931 г. са измислили как се чертае карта (схема) на метро, ама кой да им каже на нашите учени картографи?

    https://www.tfl.gov.uk/.../standard-tube-map.pdf

  71. 71 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Как ще успеят да изградят метростанция на кЪрстовището на бул. Цар Борис III и бул. Гоце Делчев/ул. Житница? Там и досега е наблъскано...

  72. 72 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 549 Любопитно

    [quote#70:"jappy68"]Простите англичани през 1931 г. са измислили как се чертае карта (схема) на метро, ама кой да им каже на нашите учени картографи? [/quote]

    А де! Те това дори и доста по-рано са го измислили. Те простите англичани когато са се возили на Виктория Лайн, ние сме били още под турско робство...

    ...
  73. 73 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 392 Неутрално

    До коментар [#48] от "Плам":

    Този който е писал английския, има лоши познания... Думата "Happyness" не е вярна, пише се "HappIness"...

  74. 74 Профил на diablo
    diablo
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#3] от "Георги Марчев":

    В статията си написал втория, а не третия метродиаметър както е правилно.

  75. 75 Профил на bez_dumi
    bez_dumi
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Приветствам отпадането на всички измислени станции. Някой беше измислил станции при ул. Шипка в гората и на ул. Кюстендил. Какви са тия глупости!?? Трябва метро, което да спира малко по-рядко и да се движи бързо! Добре е да има паравани на бъдещите спирки от горе до долу - така ще може влакчето да налети на станцията с малко по-висока скорост. Иначе за какво е? Возих се скоро на новооткритото метро в Будапеща - добре изглеждащо и с потенциал за превоз на голям брой пътници, ама спира на всяка крачка - през 6оо метра гара - като трамвай.
    Влакчетата дано да са Bombardier или испанските CAF - широки и удобни са и не са чак толкова скъпи.

  76. 76 Профил на Yaan
    Yaan
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#1:"дедо Андро"]Малко недобра картата[/quote]...

    Моля? Не само, че картата е отлична но и позволява уголемяване на цял екран, но е и естетически издържана и прави най-голямо впечатление... нали разбирате, проблема не е в картата, а в...

    Направо картата е последното нещо за което очаквах някой да търси кусури...

    nemchev.com
  77. 77 Профил на jappy68
    jappy68
    Рейтинг: 304 Неутрално

    Вземам си обратно думите за картата. Явно връзката ми е била бавна и тя се е променила към добро, но доста време след като съм отишъл на друга страница.

  78. 78 Профил на maginka
    maginka
    Рейтинг: 328 Неутрално

    а за колко време ще бъде готово?

  79. 79 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#49] от "nicks":

    ПАНИКА! Да напускаме града... такава нечовешка неяснота...

  80. 80 Профил на dubblebubble
    dubblebubble
    Рейтинг: 5 Весело

    Струва ми се много по-удачно след МС Пенчо Славейков да има
    спирка на бул."Цар Борис III"(бул."Ген. Тотлебен" и бул."Акад. Гешов".

  81. 81 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#67] от "Гергин Борисов":

    Благодаря.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  82. 82 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#52] от "bastaa":

    Съгласен съм, че метрото пропуска не малка част от "южните райони" но в крайна сметка това са едни от най комуникативните райони и без метро а от друга страна овча купел (около 50 000 души) е един от най-некомуникативните райони в софия и е нормално метрото да е насочено в тази посока.

  83. 83 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Като цяло добре е замислен третия лъч, приятно изненадан съм, че се планува и отклонение към гео милев и слатина. Само една странност има, която гледам никой не коментира а именно не беше ли точно този лъч най-логичната връзка с летището. С линията люлин-младост се прави почти 180 градусов завой за да се стигне до летището, да не говорим, че това удължава и времето. Мисля, че поради бързането да свържат летището с метро не взеха най-удачното решение, но пък при желание предполагам може и този лъч да го свържат, първата станция е толкова близо до летището че е направо грехота да не направят спирка и там.

  84. 84 Профил на Megi Pasheva
    Megi Pasheva
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И аз наистина не мога да разбера защо не се използват вече съществуващите спирки на СУ и НДК. Колкото и удобна да е предвидената спирка на Попа като човек, живеещ точно там и знаещ какъв е трафика заедно с трамваите, тролеите, автобусите, колите и хората, идеята за това как ще протече строежа й направо ме побърква.... Което се отнася и за Красно село. Кога се планира началото и края на този нов лъч, някой знае ли?

  85. 85 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 964 Неутрално

    [quote#9:"sclera_bg"]Съвсем спокойно можеше да се пусне лъч (надземен) по бул. България до Бояна.
    Борово, Манастирски ливади, Бъкстон и другите южни квартали[/quote]

    Е каква е разликата между надземно метро и трамвай? Нали точно това има сега там. Трамваите са чисто нови, линията също я ремонтираха и возят мазно и бързо.
    Само дето не може със същия билет после да се прекачиш на метрото в НДК, а трябва да дупчиш друг.

  86. 86 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Най - нормалното нещо би било, ако първата станция на "Ботевградско шосе се свърже със станцията на летището.

  87. 87 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2158 Неутрално

    [quote#4:"Karelson-забранен да посещава Алкашия Путин Акбар!"]Зоната около Манастирски Ливади, [/quote]

    За Манастирски ливади трябва да се завърши пробивът "Каблешков" и тогава с трамвай ще могат да стигат за нула време веднъж към 2. метродиаметър, веднъж към 3-ти

  88. 88 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Абе метрото е наистина супер и много похвално но само на мен ли ми се струва че имаме 10,5+5,5=16км и 18 спирки... то спирките са през няма и километър.
    Знам ли, изглежда ми странно. От една страна по-малко спирки - по-евтино. От друга човек и да се поразтъпче не е лошо, не е ултра необходимо влака да влиза в хола за да се качи уважаемият гражданин.
    И трето, най-важното, струва ми се че така ще се движи доста по-бавно отколко ако спирките са примерно по на 2-3км, сега влака през 800м ще спира

  89. 89 Профил на Косьо
    Косьо
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Метрото е благодат за град София! Ползвам го редовно.

  90. 90 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#88] от "ceci_":

    Надали някой се качва за 1 спирка. А колкото повече спирки толко по-удобно и повече хора ще го ползват.

  91. 91 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Прекачването от втора линия на трета линия и обратно на метрото ще се плаща на 100 процента! В такъв случай по-добре е да има спирка на петте кьошета и след това на ВМА, а не на кръстовището с Пенчо Славейков. Влакчетата от първа и втора линия пък ще бъдат несъвместими с тези, които ще бъдат по трета линия! Изобщо мила родна картинка т.е. не се мисли за удобство, а за усвояване на кинти...

  92. 92 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 629 Весело

    [quote#90:"ventsy"]Надали някой се качва за 1 спирка. А колкото повече спирки толко по-удобно и повече хора ще го ползват. [/quote]

    Да попитам, пътувал ли си на пътнически влак?
    Каква е разликата между пътническия и експреса, къде има повече спирки и защо? )))

  93. 93 Профил на nenkoii
    nenkoii
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Най-сетне адекватен транспорт за Овча Купел! Да взема да се ощипя, да не би да сънувам.

  94. 94 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#84] от "chii":

    Спирките на НДК и СУ са перпендикулярни на трасето на МД-3. Но дори и това да не беше така, МД-3 ще се обслужва от влакове с пантографи, докато МД-1 и МД-2 - от влакове с трета релса.

    http://spasisofia.org
  95. 95 Профил на anais
    anais
    Рейтинг: 8 Весело

    Метрото се случва и това е толкова хубаво, цивилзовано, удобно и екологично!

  96. 96 Профил на evolutionary
    evolutionary
    Рейтинг: 221 Неутрално
  97. 97 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 780 Неутрално

    [quote#52:"bastaa"]Дори с третия диаметър почти изцяло Южните райони, където живеят многоо хора са оставени без метро... и т.н.[/quote]
    Да беше само без метро. Чакат нормална канализация и улици, по които може да се минава не само с високопроходима техника за слаломи между кратери и гейзери, с които са осеяни остатъците от асфалт. Чакат си Южните райони, въпреки че при събирането на данъците тях не ги чакат.

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." Шопенхауер
  98. 98 Профил на Kiro
    Kiro
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Не ми харесват толкова много положителни коментари!
    Налага се мнението, че Метрото не обслужва пътникопоток, живущи и работещи, приходящи и туристи, а се създава някак безцелно и самоцелно. Като гафа с това, че метрото заобиколи БизнесПарк София с 20 000 работещи, за да обслужи една Била. И заобиколи Дружба 2, ...
    В Амстердам и Виена метрото се прави с цялостна концепция, свързваща в едно влакове, метро, градски транспорт, транзитни паркинзи, а тук е разпокъсано и неудобно, ...

    Duck
  99. 99 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#38] от "Сашо":

    От Пловдив има прекачване, на удължението към летището, което сега пуснаха.
    Иначе едно време е било мислено метрото да мине точно на гара Подуене и под кръстовището има инфраструктура, както е имало под НДК, но няма да се използва, за да запазят трамвая по Ботевградско. Понеже ако минава по Ботевградско ще отрежат Левски Г, а идеята е да се обслужват повече хора, защтова и ще минава по Владимир Вазов.
    А че съвсем в началото метрото е трябвало да минава под Дондуков и моста Чавдар отивайки към Х.Д. (и съответно) Владимир Вазов, е друга хава, ама няма да го бъде това. Това щеше да разтовари Дондуков много, защото е 1 от двете входни точки на Х.Димитър и Левски към града (другата е Подуене).

  100. 100 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#83] от "Modestmouse":

    проблемът към летището е, че летището опира на Околовръстното и няма как мотрисата да мине за да стигне метростанцията, която седи южно.
    Иначе открай време ми се върти в главата, че можеха да направят един 4-лентов тунел под Терминал 1 и летището и да се спре с тая глупост Източна Тангента. По същия начин и метрото можеше да мине отдолу.
    И да не ми разправят че не може или от съображения за сигурност. Летището във Франкфурт минава над магистралата, има си мост, отвсякъде е оградено с бодлива тел и има камери - достатъчно е. Под щутгарсткото летище също има тунел. Желание трябва да има...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK