Като цяло добре са я замислили - включва и последните региони, без близък достъп до метро - Горна Баня , Слатина, Хаджи Димитър и Красно Село. Остават някои малки пропуски като Зоната около Манастирски Ливади, Стрелбище или Модерно Предградие , ама пак е много добре
Не разбрах нова гара ли ще правят в Горна Баня , защото тази спирка е далеч от гарата .Хората пак ли ще пресичат линията на влака , където миналата година бе прегазен млад мъж .
И кога всички линии ще бъдат свързани в околовръстен пръстен , както е по света .Това може да стане и с скоростен трамвай . На доживелите да видят метрото в своя квартал от сега честито.
Съвсем спокойно можеше да се пусне лъч (надземен) по бул. България до Бояна.
Борово, Манастирски ливади, Бъкстон и другите южни квартали се разрастнаха много а друго освен трамвай 7 няма. Погледнете чудовищния трафик по бул България - не може само с автомобили...
[quote#9:"sclera_bg"]Погледнете чудовищния трафик по бул България - не може само с автомобили... [/quote]
Да не смятате, че червените баровци ще се возят с метро?!
... спирка при Националния дворец на културата (НДК). Изходите ще са разположени съответно в съществуващия вече подлез на станцията на втория метродиаметър ...
После ще бъде спирка "Васил Кънчев" - между кръстовищата на "Владимир Вазов" и "Васил Кънчев"
---
Можеше да е Васил Вазов или Владимир Кънчев :-)
Майтап, иначе честито на софиянци.
MS-10_IIIСвалете информация за Метростанция 10-III (НДК)
Станцията е разположена западно от бул. Витоша между улиците бул. Витоша и ул. Княз Борис I. Изходите на станцията са разположени съответно в съществуващия вече подлез на МС НДК от Втори метродиаметър и в югоизточния ъгъл на градинката на църквата Св. Георги и срещуположния тротоар на бул. Св. Патриарх Евтимий.
Подобно на станцията на Орлов мост, и тази няма проектирана връзка с Втори метродиаметър."(край на извадката)
Нямам представа кое колко е достоверно, но ако няма връзка е голямо безсмислие.
Картата си е екстра. Освен с плюса и минуса, може да се натисне иконката под тях и се разширява на цял екран. След това може да се мести с мишката и или увеличава/намалява мащаба.
Браво за метрото!
Значи както е написано и в тази статия изходът на третия диаметър е в подлеза където е спирката и на втория. Т.е станциите имат връзка.
Наистина би било пълно безумие да няма връзка между отделните линии. Толкова голямо, че чак не мога да допусна да е вярно.
До коментар [#4] от "Karelson-забранен да посещава Алкашия Путин Акбар!":
Относно Стрелбище - ще има спирка на бул. България и бул. Иван Гешов. Ман. ливади е на 4 спирки с трамвая от това кръстовище, а в момента близо до Модерно предградие си има спирка.
До коментар [#9] от "sclera_bg":
Ми той лъчът си го има, ти си го написал Трамвай №7. Проблемът е бавенето по 3-4 минути на някои от светофарите. Т.е., трябва да се мисли в тази посока. Хем ще е доста по-евтино от пускане на метро в този участък.
Освен, че има спирка на 200 от нас, има и на нормални места като Попа и пазар Красно Село, а не в царевичака както са тези в Люлин. Не мога да повярвам! Това ще може да се ползва, за да отидеш някъде!
До коментар [#30] от "dnevnikar":
Супер си! Сто плюса! Изпратен си ни свише! Ти си галактически мъдрец в тленна обвивка! Мъдрост блика от златоустата ти паст, а от езика ти (от върховете на пишешите Ти пръсти) гъст сладък шоколад капе.
Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
Интересно ми е към Нови искър дали ще пуснат скоростен трамвай. Градът "квартал" е с над 20 000 и почти всички работят в София, за учащите важи същото.
Следващата станция ще бъде при Орлов мост и ще бъде разположена в югоизточния ъгъл на Княжеската градина.
---------------
Това ми се струва малоумно. При положение, че пред СУ има действаща спирка на метрото, би трябвало на второ ниво там да бъде и спирката от третия лъч, а не да се разкопае половината градина и да се създава неудобство на пътниците, ако искат да сменят линията, да търчат през цялата градина, та от другата й страна.
Първо краят в овча купел трябваше да е свързан с жп-гарата до циганската махала, а в този проект връзката с гара явно отпада. Защо не искаме да използваме връзката жп/метро, както е в цяла Европа ? Нито горна баня, нито захарна фабрика, нито подуене ще имат прикачване към метро... безумие
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
"Катерушки" за деца и възрастни
в бетонна градска среда...
За съжаление, вече има такива влезли в работна експлоатация
(на Гражданите?)
Столични Общински Ръбатости:
Нова Метростанция, под булевард -
на броени метри от Нов Подлез, под същия.
Слизаш през единия вход... катериш през изход.
Слизаш... катериш.
Можеш по погрешка да слезеш в Подлез до другия тротоар,
а да ти трябва подлез до Метростанция.
Можеш и грешка от обратния вид.
Консумация на такава възможност налага двойно катерене.
Пеш.
Плюс... хълмчета тук-там от по няколко съпала нагоре и надолу.
В Подлеза. И/или: преди И/ли след.
Равно било... Равно поле...
некогашното Софийско.
Хълмовато... камилат...
Метрополисът... богат.
До коментар [#23] от "simval":
До коментар [#18] от "Цецо":
Ето какво пише на страницата "Спаси метрото".
"Станция 10-III (НДК)
MS-10_IIIСвалете информация за Метростанция 10-III (НДК)
Станцията е разположена западно от бул. Витоша между улиците бул. Витоша и ул. Княз Борис I. Изходите на станцията са разположени съответно в съществуващия вече подлез на МС НДК от Втори метродиаметър и в югоизточния ъгъл на градинката на църквата Св. Георги и срещуположния тротоар на бул. Св. Патриарх Евтимий.
Подобно на станцията на Орлов мост, и тази няма проектирана връзка с Втори метродиаметър."(край на извадката)
Нямам представа кое колко е достоверно, но ако няма връзка е голямо безсмислие.
Покриват се само до румънското посолство. Надолу към "сердика център" и гара подуене трамваите ще останат единствен вариант. Както и след това от гарата към булевард "Дондуков".
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
Е как се припокриват, като вървят в два различни края на кварталите? Освен това, да закриеш една от малкото си скоростни трамвайни линии би било пълен идиотизъм.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Лошото е че всички жп гари останаха несвързани с метро. Сега трябва да се правят допълнителни жп спирки, което е доста трудно технически и финансово, а среща и отпор от гражданите(справка сп. Вардар). Толкова ли беше трудно да се използва готовата инфраструктура - железопътна и градска на гарите Искър, Подуене, Горна баня.
Има ли обосновка защо така са измислени спирките ? Колко хора ще обслужва тази линия ? Колко ще струва ? За колко време смятат да я изградят ? Колко булеварда ще бъдат затворени докато ги оправят ? Ще има ли отклонение към Борово и Бъкстон ?
[quote#47:"vektor"] Толкова ли беше трудно да се използва готовата инфраструктура - железопътна и градска на гарите Искър, Подуене, Горна баня. [/quote]
Не се мисли за удобство. Мисли се за усвояване на кинти.
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
Значи супер е, че имаме и ще строим метро, но поради нашата радост много хора пропускат, че метрото на много места не е добре измислено като маршрут. Нека бъдем малко по-изискващи реалисти, а не с розовите очила. В момента съществуват много спирки, които са в нищото, а не в сърцето на най-гъсто населените райони. Пропуснати са важни връзки с другите видове транспорт. Има ли някъде описана общата стратегия на Столична община за целия градски транспорт на София където могат да се видят целите, етапите и какво ще се постигне когато бъде изпълнено всичко? Такова животно няма. Дори с третия диаметър почти изцяло Южните райони, където живеят многоо хора са оставени без метро... и т.н.
Удобно се пропуска да се спомене, че трети диаметър щя е "леко метро".. т.е. почти скоростен трамвай, макар и подземен.
С две думи, това означава по-къси и по-малко вместими състави/мотриси, при положение, че се очаква третия диаметър да има по-голям пътникопоток от втория..
Това вероятно е и една от причините да няма директни връзки между диаметрите. В тази връзка - няма да се очудя да искат и ново таксуване/билет при прекачане от тряти на някой от другите диаметри.
Прави впечатление упоритото неглижиране и фрустриране на райони и квартали като Орландовци, Бенковски, част от Хаджи Димитър и въобще северните райони на столицата. Там трябва да се търси някакво решение, та дори и за по-малките и отдалеèни населени места като Чепинци, Негован и Световрачане. Там живеят хора, повечето от които работят/учат в центъра, а единствения транспорт са едни умопомрачителни селски автобуси, които освен че по непонятни причини се движат с близка до светлинната скорост от 40км/ч (извънградско) и съответно 20км/ч (градско) спират на импровизирана автогаричка в Орландовци, откъдето пък единствения застъпен транспорт са трамваите (които всъщност никак не са лоши и са сравнително бързи - за 10-12 мин си на ЦУМ). После защо всички се движат с автомобили - ами защото планитрането на транспорта ви е много зле бе, г-да експерти.
Еййй пре*баха целия град тия некадърници!!! Аман от посредствени хора на ръководни позиции. Какъв е смисалът от спирка под Попа, когато спирката на Васил Левски е толкова близо. На Попа можеше да бъде сложен подлез с пешеходен ескалатор, който бързо да отвежда хората към спирката на линия 1. А новата спирка да бъде например под площад Славейков.
А за безумието новата линия да не се връзва с нито една от съществуващите жп гари - направо не ми се говори. Това е просто кулминация на безсмислието.
Ех добре че е това метро че другарката Фандъкова да може да се показва и да се хвали по медиите.
А че човек като си изкара кучето и му се лепват още 10 или пък че в автобусите е пълно с цигани и всякакви екземпляри - на кой му пука.
Много точен коментар.
Бих добавил и кварталите "Иван Вазов", "Стрелбище" и "Гоце Делчев", които отново остават без нормална връзка с центъра и метрото. Трябва да се вземе трамвай (1 или 7), който при НДК изведнъж завива по "Скобелев" и хората трябва да ходят САМО пеш, докато стигнат до някой офис, служба или институция в чистия център.
Връзката с метрото на самото НДК също не е удобна, защото води до никъде - или до "Хемус" и бул. "Черни врък", или обратно към външните квартали. За летището обиколката ще е направо олимпийска.
Нямаме информация за връзка, защото такава още официално не е проектирана.
При разговори с г-н Братоев стана ясно, че и на двете станции ще има връзка през съществуващите подлези, като те ще бъдат прехвърлени в платената зона, но връзка перон-перон (каквато съществува на Сердика) няма да има.
Но това е изцяло неофициална информация, която съдейки от опита ни, ще си остане единствената чак до откриването, защото проектите на станциите не се публикуват публично и не фигурират в никакви архитектурни каталози.
В училище залягахме над урока, че при комунизма пешеходците ще пестят сили благодарение на вездесъщи хоризонтални ескалатори. На всеки според потребностите.
Хоризонталният ескалатор не е нещо което можеш да си носиш.
Е нещо като транспортна лента, която придвижва пешеходци от точка в точка.
Има, ама колко...
Един има - от Ректората до Орлов мост.
Влизаш в Ректората.
Не... Слизаш в прелюдия към Метростанция.
Можеш да се скриеш от дъжд или пек... да напазаруваш... книжка да четеш... да хапнеш... флиртуваш...
Можеш, но не се разсейваш.
Купуваш билетче, влизаш, вървиш и излизаш
(ако се качиш на влакче, резултатът е различен!).
След един или два завоя пешоходство, налучкваш акселератора.
Еклатиращата пътека.
Не е задължителна. Което е правилно.
Предвидена е и паралелна възможност.
След сто или двеста метра автоматизиран ход,
катериш на светло.
Еййй пре*баха целия град тия некадърници!!! Аман от посредствени хора на ръководни позиции. Какъв е смисалът от спирка под Попа, когато спирката на Васил Левски е толкова близо.
На Попа можеше да бъде сложен подлез с пешеходен ескалатор, който бързо да отвежда хората към спирката на линия 1.
А новата спирка да бъде например под площад Славейков.
А за безумието новата линия да не се връзва с нито една от съществуващите жп гари - направо не ми се говори. Това е просто кулминация на безсмислието.
[quote#70:"jappy68"]Простите англичани през 1931 г. са измислили как се чертае карта (схема) на метро, ама кой да им каже на нашите учени картографи? [/quote]
А де! Те това дори и доста по-рано са го измислили. Те простите англичани когато са се возили на Виктория Лайн, ние сме били още под турско робство...
Приветствам отпадането на всички измислени станции. Някой беше измислил станции при ул. Шипка в гората и на ул. Кюстендил. Какви са тия глупости!?? Трябва метро, което да спира малко по-рядко и да се движи бързо! Добре е да има паравани на бъдещите спирки от горе до долу - така ще може влакчето да налети на станцията с малко по-висока скорост. Иначе за какво е? Возих се скоро на новооткритото метро в Будапеща - добре изглеждащо и с потенциал за превоз на голям брой пътници, ама спира на всяка крачка - през 6оо метра гара - като трамвай.
Влакчетата дано да са Bombardier или испанските CAF - широки и удобни са и не са чак толкова скъпи.
Моля? Не само, че картата е отлична но и позволява уголемяване на цял екран, но е и естетически издържана и прави най-голямо впечатление... нали разбирате, проблема не е в картата, а в...
Направо картата е последното нещо за което очаквах някой да търси кусури...
Вземам си обратно думите за картата. Явно връзката ми е била бавна и тя се е променила към добро, но доста време след като съм отишъл на друга страница.
Съгласен съм, че метрото пропуска не малка част от "южните райони" но в крайна сметка това са едни от най комуникативните райони и без метро а от друга страна овча купел (около 50 000 души) е един от най-некомуникативните райони в софия и е нормално метрото да е насочено в тази посока.
Като цяло добре е замислен третия лъч, приятно изненадан съм, че се планува и отклонение към гео милев и слатина. Само една странност има, която гледам никой не коментира а именно не беше ли точно този лъч най-логичната връзка с летището. С линията люлин-младост се прави почти 180 градусов завой за да се стигне до летището, да не говорим, че това удължава и времето. Мисля, че поради бързането да свържат летището с метро не взеха най-удачното решение, но пък при желание предполагам може и този лъч да го свържат, първата станция е толкова близо до летището че е направо грехота да не направят спирка и там.
И аз наистина не мога да разбера защо не се използват вече съществуващите спирки на СУ и НДК. Колкото и удобна да е предвидената спирка на Попа като човек, живеещ точно там и знаещ какъв е трафика заедно с трамваите, тролеите, автобусите, колите и хората, идеята за това как ще протече строежа й направо ме побърква.... Което се отнася и за Красно село. Кога се планира началото и края на този нов лъч, някой знае ли?
[quote#9:"sclera_bg"]Съвсем спокойно можеше да се пусне лъч (надземен) по бул. България до Бояна.
Борово, Манастирски ливади, Бъкстон и другите южни квартали[/quote]
Е каква е разликата между надземно метро и трамвай? Нали точно това има сега там. Трамваите са чисто нови, линията също я ремонтираха и возят мазно и бързо.
Само дето не може със същия билет после да се прекачиш на метрото в НДК, а трябва да дупчиш друг.
[quote#4:"Karelson-забранен да посещава Алкашия Путин Акбар!"]Зоната около Манастирски Ливади, [/quote]
За Манастирски ливади трябва да се завърши пробивът "Каблешков" и тогава с трамвай ще могат да стигат за нула време веднъж към 2. метродиаметър, веднъж към 3-ти
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "
Абе метрото е наистина супер и много похвално но само на мен ли ми се струва че имаме 10,5+5,5=16км и 18 спирки... то спирките са през няма и километър.
Знам ли, изглежда ми странно. От една страна по-малко спирки - по-евтино. От друга човек и да се поразтъпче не е лошо, не е ултра необходимо влака да влиза в хола за да се качи уважаемият гражданин.
И трето, най-важното, струва ми се че така ще се движи доста по-бавно отколко ако спирките са примерно по на 2-3км, сега влака през 800м ще спира
Прекачването от втора линия на трета линия и обратно на метрото ще се плаща на 100 процента! В такъв случай по-добре е да има спирка на петте кьошета и след това на ВМА, а не на кръстовището с Пенчо Славейков. Влакчетата от първа и втора линия пък ще бъдат несъвместими с тези, които ще бъдат по трета линия! Изобщо мила родна картинка т.е. не се мисли за удобство, а за усвояване на кинти...
Спирките на НДК и СУ са перпендикулярни на трасето на МД-3. Но дори и това да не беше така, МД-3 ще се обслужва от влакове с пантографи, докато МД-1 и МД-2 - от влакове с трета релса.
[quote#52:"bastaa"]Дори с третия диаметър почти изцяло Южните райони, където живеят многоо хора са оставени без метро... и т.н.[/quote]
Да беше само без метро. Чакат нормална канализация и улици, по които може да се минава не само с високопроходима техника за слаломи между кратери и гейзери, с които са осеяни остатъците от асфалт. Чакат си Южните райони, въпреки че при събирането на данъците тях не ги чакат.
"Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - Шопенхауер
Не ми харесват толкова много положителни коментари!
Налага се мнението, че Метрото не обслужва пътникопоток, живущи и работещи, приходящи и туристи, а се създава някак безцелно и самоцелно. Като гафа с това, че метрото заобиколи БизнесПарк София с 20 000 работещи, за да обслужи една Била. И заобиколи Дружба 2, ...
В Амстердам и Виена метрото се прави с цялостна концепция, свързваща в едно влакове, метро, градски транспорт, транзитни паркинзи, а тук е разпокъсано и неудобно, ...
От Пловдив има прекачване, на удължението към летището, което сега пуснаха.
Иначе едно време е било мислено метрото да мине точно на гара Подуене и под кръстовището има инфраструктура, както е имало под НДК, но няма да се използва, за да запазят трамвая по Ботевградско. Понеже ако минава по Ботевградско ще отрежат Левски Г, а идеята е да се обслужват повече хора, защтова и ще минава по Владимир Вазов.
А че съвсем в началото метрото е трябвало да минава под Дондуков и моста Чавдар отивайки към Х.Д. (и съответно) Владимир Вазов, е друга хава, ама няма да го бъде това. Това щеше да разтовари Дондуков много, защото е 1 от двете входни точки на Х.Димитър и Левски към града (другата е Подуене).
проблемът към летището е, че летището опира на Околовръстното и няма как мотрисата да мине за да стигне метростанцията, която седи южно.
Иначе открай време ми се върти в главата, че можеха да направят един 4-лентов тунел под Терминал 1 и летището и да се спре с тая глупост Източна Тангента. По същия начин и метрото можеше да мине отдолу.
И да не ми разправят че не може или от съображения за сигурност. Летището във Франкфурт минава над магистралата, има си мост, отвсякъде е оградено с бодлива тел и има камери - достатъчно е. Под щутгарсткото летище също има тунел. Желание трябва да има...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
дедо Андро
Рейтинг: 1963 ВеселоМалко недобра картата, но в текста се дава ясно описание. Пожелавам успех!
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.chicago514
Рейтинг: 1115 НеутралноМетрото нищо,че е под земята,то светъл лъч в нашата Родина.
Георги Марчев
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#1] от "дедо Андро":
Пробвай с плюса и минуса в картата за приближаване и отдалечаване на картата.
Хорошо там где нас нет
Рейтинг: 1547 НеутралноКато цяло добре са я замислили - включва и последните региони, без близък достъп до метро - Горна Баня , Слатина, Хаджи Димитър и Красно Село. Остават някои малки пропуски като Зоната около Манастирски Ливади, Стрелбище или Модерно Предградие , ама пак е много добре
Хотели как лучше, получилось как всегдаlout66
Рейтинг: 596 НеутралноНе разбрах нова гара ли ще правят в Горна Баня , защото тази спирка е далеч от гарата .Хората пак ли ще пресичат линията на влака , където миналата година бе прегазен млад мъж .
И кога всички линии ще бъдат свързани в околовръстен пръстен , както е по света .Това може да стане и с скоростен трамвай . На доживелите да видят метрото в своя квартал от сега честито.
simval
Рейтинг: 894 НеутралноГрадинката на Св. Георги и Петте кьошета са много близо за метро.
Аз не зареждам в Лукойл.дедо Андро
Рейтинг: 1963 Весело[quote#3:"Георги Марчев"]Пробвай с плюса и минуса в картата за приближаване и отдалечаване на картата. [/quote]
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.Оооо, благодаря, не го знаех този номер, отново благодаря!
Алф
Рейтинг: 1040 НеутралноЧакам с нетърпение.
Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.sclera_bg
Рейтинг: 237 НеутралноСъвсем спокойно можеше да се пусне лъч (надземен) по бул. България до Бояна.
и като каза, рече говорейки...Борово, Манастирски ливади, Бъкстон и другите южни квартали се разрастнаха много а друго освен трамвай 7 няма. Погледнете чудовищния трафик по бул България - не може само с автомобили...
gogo2011
Рейтинг: 1232 НеутралноНе мога да си представя какво ще стане при строителството на спирката на Красно село. Там и в момента и трудно за минаване.
Коки
Рейтинг: 581 НеутралноДобре, че поне метрото успяха да направят с европарите, защото като свършат, всичко друго ще е изядено и изпито...
Virgin
Рейтинг: 753 ЛюбопитноА как ще става връзката с втора линия при НДК?
Коки
Рейтинг: 581 Любопитно[quote#9:"sclera_bg"]Погледнете чудовищния трафик по бул България - не може само с автомобили... [/quote]
Да не смятате, че червените баровци ще се возят с метро?!
Nazlim S
Рейтинг: 352 НеутралноЩе ми трябва ли GPS?. Шегувам се.
simval
Рейтинг: 894 НеутралноДо коментар [#12] от "Richard":
Аз не зареждам в Лукойл.В страницата "Спаси метрото" нещо ми се мерна, че няма връзка. Нито с втория, нито с първия. Което ме стряска. Дано не съм го допрочел.
daam
Рейтинг: 1270 НеутралноОт картата нищо не се разбира. Дано бързо у успешно бъде построен и третият лъч.
Цецо
Рейтинг: 1530 НеутралноДо коментар [#9] от "sclera_bg":
Covid live matter. Stop the genocide.Целта е метрото да не ликвидира съществуващата трамвайна мрежа.
Цецо
Рейтинг: 1530 НеутралноДо коментар [#15] от "simval":
Covid live matter. Stop the genocide.... спирка при Националния дворец на културата (НДК). Изходите ще са разположени съответно в съществуващия вече подлез на станцията на втория метродиаметър ...
Лили
Рейтинг: 474 НеутралноДо коментар [#15] от "simval":
ЛилиЕдната връзка със сигурност е на НДК, мисля че втората с червената линия беше на Университета
simval
Рейтинг: 894 НеутралноДо коментар [#19] от "Лили":
Аз не зареждам в Лукойл.Да де, на картата е така, ама станциите май нямали връзка помежду си.
Чичкото
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#6] от "simval":
Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.Не, спирката е при НДК с подземен тунел за излизане в близост до Св. Георги.
Следващата е чак след басейна. Като се има предвид колко гъсто населен е района там си е супер с две спирки
greenhrast
Рейтинг: 664 НеутралноПосле ще бъде спирка "Васил Кънчев" - между кръстовищата на "Владимир Вазов" и "Васил Кънчев"
---
Можеше да е Васил Вазов или Владимир Кънчев :-)
Майтап, иначе честито на софиянци.
Публикувано през m.dnevnik.bg
simval
Рейтинг: 894 НеутралноДо коментар [#18] от "Цецо":
Аз не зареждам в Лукойл.Ето какво пише на страницата "Спаси метрото".
"Станция 10-III (НДК)
MS-10_IIIСвалете информация за Метростанция 10-III (НДК)
Станцията е разположена западно от бул. Витоша между улиците бул. Витоша и ул. Княз Борис I. Изходите на станцията са разположени съответно в съществуващия вече подлез на МС НДК от Втори метродиаметър и в югоизточния ъгъл на градинката на църквата Св. Георги и срещуположния тротоар на бул. Св. Патриарх Евтимий.
Подобно на станцията на Орлов мост, и тази няма проектирана връзка с Втори метродиаметър."(край на извадката)
Нямам представа кое колко е достоверно, но ако няма връзка е голямо безсмислие.
Николай Георгиев
Рейтинг: 1255 НеутралноКартата си е екстра. Освен с плюса и минуса, може да се натисне иконката под тях и се разширява на цял екран. След това може да се мести с мишката и или увеличава/намалява мащаба.
Браво за метрото!
Цецо
Рейтинг: 1530 НеутралноДо коментар [#23] от "simval":
Covid live matter. Stop the genocide.Значи както е написано и в тази статия изходът на третия диаметър е в подлеза където е спирката и на втория. Т.е станциите имат връзка.
Наистина би било пълно безумие да няма връзка между отделните линии. Толкова голямо, че чак не мога да допусна да е вярно.
pivoley
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#4] от "Karelson-забранен да посещава Алкашия Путин Акбар!":
PivoleyОтносно Стрелбище - ще има спирка на бул. България и бул. Иван Гешов. Ман. ливади е на 4 спирки с трамвая от това кръстовище, а в момента близо до Модерно предградие си има спирка.
pivoley
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#9] от "sclera_bg":
PivoleyМи той лъчът си го има, ти си го написал Трамвай №7. Проблемът е бавенето по 3-4 минути на някои от светофарите. Т.е., трябва да се мисли в тази посока. Хем ще е доста по-евтино от пускане на метро в този участък.
simval
Рейтинг: 894 НеутралноДо коментар [#25] от "Цецо":
Аз не зареждам в Лукойл.И аз не мога да си го представя, но, Бога ми, какво значи, "Подобно на станцията на Орлов мост, и тази няма проектирана връзка с Втори метродиаметър"?
s_topuzov
Рейтинг: 351 ВеселоОсвен, че има спирка на 200 от нас, има и на нормални места като Попа и пазар Красно Село, а не в царевичака както са тези в Люлин. Не мога да повярвам! Това ще може да се ползва, за да отидеш някъде!
dnevnikar
Рейтинг: 4526 НеутралноНищо не остава скрито.
И да иска.
Ха, честито!
В задкулисието - тъмно.
Под земята "слънчивито".
Натурална светлина...
стана драгоценна тя.
Хелио центрици горе
диктофонствуват надоле:
This is Station... тралала.
Next is Station... блаблабла.
А канале запустело
Горна баня Панчарево,
тоже - от Прекрасно до
село Красно, по Начело,
про западна. Залиня.
Мании...
На Запада
До коментар [#2] от "chicago514":
Метрото нищо,че е под земята,то светъл лъч в нашата Родина.
simval
Рейтинг: 894 НеутралноДо коментар [#21] от "Чичкото":
Аз не зареждам в Лукойл.Да, прав си.
Не съм го прочел внимателно.
Mark Twain
Рейтинг: 472 ЛюбопитноТова последно "третия лъч" ли е, или "втория диаметър"?
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Фордolexander
Рейтинг: 859 ВеселоДо коментар [#30] от "dnevnikar":
Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.Супер си! Сто плюса! Изпратен си ни свише! Ти си галактически мъдрец в тленна обвивка! Мъдрост блика от златоустата ти паст, а от езика ти (от върховете на пишешите Ти пръсти) гъст сладък шоколад капе.
nemisemisli
Рейтинг: 524 НеутралноИнтересно ми е към Нови искър дали ще пуснат скоростен трамвай. Градът "квартал" е с над 20 000 и почти всички работят в София, за учащите важи същото.
aleko
Рейтинг: 696 НеутралноСледващата станция ще бъде при Орлов мост и ще бъде разположена в югоизточния ъгъл на Княжеската градина.
---------------
Това ми се струва малоумно. При положение, че пред СУ има действаща спирка на метрото, би трябвало на второ ниво там да бъде и спирката от третия лъч, а не да се разкопае половината градина и да се създава неудобство на пътниците, ако искат да сменят линията, да търчат през цялата градина, та от другата й страна.
Panda
Рейтинг: 2531 ЛюбопитноА какво пише в "Спаси метрото", кой ще е производителят на метровлакчетата за 3-та линия?
Жълтопаветник
Рейтинг: 287 НеутралноДали ще спрат трамваи 20 и 22 след като пуснат метрото?
Сашо
Рейтинг: 753 НеутралноПърво краят в овча купел трябваше да е свързан с жп-гарата до циганската махала, а в този проект връзката с гара явно отпада. Защо не искаме да използваме връзката жп/метро, както е в цяла Европа ? Нито горна баня, нито захарна фабрика, нито подуене ще имат прикачване към метро... безумие
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston ChurchillСашо
Рейтинг: 753 НеутралноДо коментар [#37] от "tlnet":
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston ChurchillСъс сигурност не.
WOI
Рейтинг: 1421 НеутралноДо коментар [#1] от "дедо Андро":
“Better racy and sexy than racist and sexist!”Ето я и в размер за пълен екран:
http://bit.ly/1F9xouW
Жълтопаветник
Рейтинг: 287 НеутралноДо коментар [#39] от "Сашо":
Защо смятате така? Маршрутите се припокриват.
dnevnikar
Рейтинг: 4526 Любопитно"Катерушки" за деца и възрастни
в бетонна градска среда...
За съжаление, вече има такива влезли в работна експлоатация
(на Гражданите?)
Столични Общински Ръбатости:
Нова Метростанция, под булевард -
на броени метри от Нов Подлез, под същия.
Слизаш през единия вход... катериш през изход.
Слизаш... катериш.
Можеш по погрешка да слезеш в Подлез до другия тротоар,
а да ти трябва подлез до Метростанция.
Можеш и грешка от обратния вид.
Консумация на такава възможност налага двойно катерене.
Пеш.
Плюс... хълмчета тук-там от по няколко съпала нагоре и надолу.
В Подлеза. И/или: преди И/ли след.
Равно било... Равно поле...
некогашното Софийско.
Хълмовато... камилат...
Метрополисът... богат.
До коментар [#23] от "simval":
До коментар [#18] от "Цецо":
Ето какво пише на страницата "Спаси метрото".
"Станция 10-III (НДК)
MS-10_IIIСвалете информация за Метростанция 10-III (НДК)
Станцията е разположена западно от бул. Витоша между улиците бул. Витоша и ул. Княз Борис I. Изходите на станцията са разположени съответно в съществуващия вече подлез на МС НДК от Втори метродиаметър и в югоизточния ъгъл на градинката на църквата Св. Георги и срещуположния тротоар на бул. Св. Патриарх Евтимий.
Подобно на станцията на Орлов мост, и тази няма проектирана връзка с Втори метродиаметър."(край на извадката)
Нямам представа кое колко е достоверно, но ако няма връзка е голямо безсмислие.
Сашо
Рейтинг: 753 НеутралноДо коментар [#41] от "tlnet":
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston ChurchillПокриват се само до румънското посолство. Надолу към "сердика център" и гара подуене трамваите ще останат единствен вариант. Както и след това от гарата към булевард "Дондуков".
Darth Plagueis
Рейтинг: 1451 НеутралноДо коментар [#41] от "tlnet":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЕ как се припокриват, като вървят в два различни края на кварталите? Освен това, да закриеш една от малкото си скоростни трамвайни линии би било пълен идиотизъм.
Чичкото
Рейтинг: 581 ВеселоДо коментар [#20] от "simval":
Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.В сайта на Метрополитен има карта с трите линии - ще се пресича всяка с всяка на различни места - втори и трети лъч при НДК, първи и трети при СУ.
Жълтопаветник
Рейтинг: 287 НеутралноДо коментар [#44] от "Darth Plagueis":
Абе долу горе се припокриват. Гео Милев е на 5 минути пеша от Шипченски проход.
vektor
Рейтинг: 237 НеутралноЛошото е че всички жп гари останаха несвързани с метро. Сега трябва да се правят допълнителни жп спирки, което е доста трудно технически и финансово, а среща и отпор от гражданите(справка сп. Вардар). Толкова ли беше трудно да се използва готовата инфраструктура - железопътна и градска на гарите Искър, Подуене, Горна баня.
Плам
Рейтинг: 237 Неутралноhttps://pbs.twimg.com/media/CA9IrhxWoAARmsd.jpg
Ето по-добра карта с превод на английски
nicks
Рейтинг: 239 НеутралноИма ли обосновка защо така са измислени спирките ? Колко хора ще обслужва тази линия ? Колко ще струва ? За колко време смятат да я изградят ? Колко булеварда ще бъдат затворени докато ги оправят ? Ще има ли отклонение към Борово и Бъкстон ?
Сашо
Рейтинг: 753 Неутрално[quote#47:"vektor"] Толкова ли беше трудно да се използва готовата инфраструктура - железопътна и градска на гарите Искър, Подуене, Горна баня. [/quote]
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston ChurchillНе се мисли за удобство. Мисли се за усвояване на кинти.
angevins
Рейтинг: 927 ВеселоХайде сега който е богат да купува апартаменти в Овча купел после ще ги продава по скъпи ....
...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...bastaa
Рейтинг: 524 НеутралноЗначи супер е, че имаме и ще строим метро, но поради нашата радост много хора пропускат, че метрото на много места не е добре измислено като маршрут. Нека бъдем малко по-изискващи реалисти, а не с розовите очила. В момента съществуват много спирки, които са в нищото, а не в сърцето на най-гъсто населените райони. Пропуснати са важни връзки с другите видове транспорт. Има ли някъде описана общата стратегия на Столична община за целия градски транспорт на София където могат да се видят целите, етапите и какво ще се постигне когато бъде изпълнено всичко? Такова животно няма. Дори с третия диаметър почти изцяло Южните райони, където живеят многоо хора са оставени без метро... и т.н.
vhv
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#9] от "sclera_bg":
Не знам как е сега, но могат да пуснат трамваи по бул. България на всеки 3-4 мин. в натоварените часове. (Поне при нас е така)
aleko
Рейтинг: 696 НеутралноБорово, Гоце Делчев и СТрелбище са гъсто населени, но там не се предвижда лъч.
Додо
Рейтинг: 982 НеутралноБраво на Георги Марчев за статията!
simval
Рейтинг: 894 НеутралноДо коментар [#45] от "Чичкото":
Аз не зареждам в Лукойл.Верно? Как не съм го забелезАл.
dokoro
Рейтинг: 685 НеутралноДо коментар [#15] от "simval":
Май при НДК ще е връзката.
P.S.
Рейтинг: 466 НеутралноУдобно се пропуска да се спомене, че трети диаметър щя е "леко метро".. т.е. почти скоростен трамвай, макар и подземен.
С две думи, това означава по-къси и по-малко вместими състави/мотриси, при положение, че се очаква третия диаметър да има по-голям пътникопоток от втория..
Това вероятно е и една от причините да няма директни връзки между диаметрите. В тази връзка - няма да се очудя да искат и ново таксуване/билет при прекачане от тряти на някой от другите диаметри.
max_cavalera
Рейтинг: 237 НеутралноПрави впечатление упоритото неглижиране и фрустриране на райони и квартали като Орландовци, Бенковски, част от Хаджи Димитър и въобще северните райони на столицата. Там трябва да се търси някакво решение, та дори и за по-малките и отдалеèни населени места като Чепинци, Негован и Световрачане. Там живеят хора, повечето от които работят/учат в центъра, а единствения транспорт са едни умопомрачителни селски автобуси, които освен че по непонятни причини се движат с близка до светлинната скорост от 40км/ч (извънградско) и съответно 20км/ч (градско) спират на импровизирана автогаричка в Орландовци, откъдето пък единствения застъпен транспорт са трамваите (които всъщност никак не са лоши и са сравнително бързи - за 10-12 мин си на ЦУМ). После защо всички се движат с автомобили - ами защото планитрането на транспорта ви е много зле бе, г-да експерти.
Pandipool
Рейтинг: 542 НеутралноМного, много добре!
Дано да го направят бързо и качествено!
Durruti
Рейтинг: 571 НеутралноАко направят разклонението към Слатина едновременно с другите цена няма да имат.
Миркони
Рейтинг: 753 ВеселоЧудесно ще си имаме спирка в Гео Милев! Много добра новина
blurred
Рейтинг: 448 ГневноЕййй пре*баха целия град тия некадърници!!! Аман от посредствени хора на ръководни позиции. Какъв е смисалът от спирка под Попа, когато спирката на Васил Левски е толкова близо. На Попа можеше да бъде сложен подлез с пешеходен ескалатор, който бързо да отвежда хората към спирката на линия 1. А новата спирка да бъде например под площад Славейков.
Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!А за безумието новата линия да не се връзва с нито една от съществуващите жп гари - направо не ми се говори. Това е просто кулминация на безсмислието.
Sioux
Рейтинг: 803 ВеселоИ отново е направено всичко възможно метрото да се размине със съществуващата ж.п. гара Подуяне. Респект Фандъкова!
rainbou1
Рейтинг: 1054 ЛюбопитноЕх добре че е това метро че другарката Фандъкова да може да се показва и да се хвали по медиите.
А че човек като си изкара кучето и му се лепват още 10 или пък че в автобусите е пълно с цигани и всякакви екземпляри - на кой му пука.
Gai-jin
Рейтинг: 507 НеутралноДо коментар [#9] от "sclera_bg":
Много точен коментар.
Бих добавил и кварталите "Иван Вазов", "Стрелбище" и "Гоце Делчев", които отново остават без нормална връзка с центъра и метрото. Трябва да се вземе трамвай (1 или 7), който при НДК изведнъж завива по "Скобелев" и хората трябва да ходят САМО пеш, докато стигнат до някой офис, служба или институция в чистия център.
Връзката с метрото на самото НДК също не е удобна, защото води до никъде - или до "Хемус" и бул. "Черни врък", или обратно към външните квартали. За летището обиколката ще е направо олимпийска.
Гергин Борисов
Рейтинг: 247 НеутралноДо коментар [#23] от "simval":
http://spasisofia.orgНямаме информация за връзка, защото такава още официално не е проектирана.
При разговори с г-н Братоев стана ясно, че и на двете станции ще има връзка през съществуващите подлези, като те ще бъдат прехвърлени в платената зона, но връзка перон-перон (каквато съществува на Сердика) няма да има.
Но това е изцяло неофициална информация, която съдейки от опита ни, ще си остане единствената чак до откриването, защото проектите на станциите не се публикуват публично и не фигурират в никакви архитектурни каталози.
dnevnikar
Рейтинг: 4526 НеутралноВ училище залягахме над урока, че при комунизма пешеходците ще пестят сили благодарение на вездесъщи хоризонтални ескалатори. На всеки според потребностите.
Хоризонталният ескалатор не е нещо което можеш да си носиш.
Е нещо като транспортна лента, която придвижва пешеходци от точка в точка.
Има, ама колко...
Един има - от Ректората до Орлов мост.
Влизаш в Ректората.
Не... Слизаш в прелюдия към Метростанция.
Можеш да се скриеш от дъжд или пек... да напазаруваш... книжка да четеш... да хапнеш... флиртуваш...
Можеш, но не се разсейваш.
Купуваш билетче, влизаш, вървиш и излизаш
(ако се качиш на влакче, резултатът е различен!).
След един или два завоя пешоходство, налучкваш акселератора.
Еклатиращата пътека.
Не е задължителна. Което е правилно.
Предвидена е и паралелна възможност.
След сто или двеста метра автоматизиран ход,
катериш на светло.
Небеса... Орли... канал... мостчета... езера.
Парк на Свободата.
До коментар [#63] от "blurred":
Еййй пре*баха целия град тия некадърници!!! Аман от посредствени хора на ръководни позиции. Какъв е смисалът от спирка под Попа, когато спирката на Васил Левски е толкова близо.
На Попа можеше да бъде сложен подлез с пешеходен ескалатор, който бързо да отвежда хората към спирката на линия 1.
А новата спирка да бъде например под площад Славейков.
А за безумието новата линия да не се връзва с нито една от съществуващите жп гари - направо не ми се говори. Това е просто кулминация на безсмислието.
Чичкото
Рейтинг: 581 Любопитно[quote#66:"Gaijin"]За летището обиколката ще е направо олимпийска.[/quote]
Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.Не разбирам защо - ако не си на първия лъч, а трябва да стигнеш до него и оттам към летището, возиш се до СУ и оттам към ейрпорта.
Ако си на втория лъч и ти трябва първия - отиваш до Сердика. Както си е сега.
jappy68
Рейтинг: 297 НеутралноПростите англичани през 1931 г. са измислили как се чертае карта (схема) на метро, ама кой да им каже на нашите учени картографи?
https://www.tfl.gov.uk/.../standard-tube-map.pdf
shilliew
Рейтинг: 514 НеутралноКак ще успеят да изградят метростанция на кЪрстовището на бул. Цар Борис III и бул. Гоце Делчев/ул. Житница? Там и досега е наблъскано...
blurred
Рейтинг: 448 Любопитно[quote#70:"jappy68"]Простите англичани през 1931 г. са измислили как се чертае карта (схема) на метро, ама кой да им каже на нашите учени картографи? [/quote]
Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!А де! Те това дори и доста по-рано са го измислили. Те простите англичани когато са се возили на Виктория Лайн, ние сме били още под турско робство...
shilliew
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#48] от "Плам":
Този който е писал английския, има лоши познания... Думата "Happyness" не е вярна, пише се "HappIness"...
diablo
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#3] от "Георги Марчев":
В статията си написал втория, а не третия метродиаметър както е правилно.
bez_dumi
Рейтинг: 8 НеутралноПриветствам отпадането на всички измислени станции. Някой беше измислил станции при ул. Шипка в гората и на ул. Кюстендил. Какви са тия глупости!?? Трябва метро, което да спира малко по-рядко и да се движи бързо! Добре е да има паравани на бъдещите спирки от горе до долу - така ще може влакчето да налети на станцията с малко по-висока скорост. Иначе за какво е? Возих се скоро на новооткритото метро в Будапеща - добре изглеждащо и с потенциал за превоз на голям брой пътници, ама спира на всяка крачка - през 6оо метра гара - като трамвай.
Влакчетата дано да са Bombardier или испанските CAF - широки и удобни са и не са чак толкова скъпи.
Yaan
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#1:"дедо Андро"]Малко недобра картата[/quote]...
nemchev.comМоля? Не само, че картата е отлична но и позволява уголемяване на цял екран, но е и естетически издържана и прави най-голямо впечатление... нали разбирате, проблема не е в картата, а в...
Направо картата е последното нещо за което очаквах някой да търси кусури...
jappy68
Рейтинг: 297 НеутралноВземам си обратно думите за картата. Явно връзката ми е била бавна и тя се е променила към добро, но доста време след като съм отишъл на друга страница.
maginka
Рейтинг: 409 Неутралноа за колко време ще бъде готово?
Петърчо
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#49] от "nicks":
ПАНИКА! Да напускаме града... такава нечовешка неяснота...
dubblebubble
Рейтинг: 5 ВеселоСтрува ми се много по-удачно след МС Пенчо Славейков да има
и бул."Акад. Гешов".
спирка на бул."Цар Борис III"(бул."Ген. Тотлебен"
simval
Рейтинг: 894 НеутралноДо коментар [#67] от "Гергин Борисов":
Аз не зареждам в Лукойл.Благодаря.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#52] от "bastaa":
Съгласен съм, че метрото пропуска не малка част от "южните райони" но в крайна сметка това са едни от най комуникативните райони и без метро а от друга страна овча купел (около 50 000 души) е един от най-некомуникативните райони в софия и е нормално метрото да е насочено в тази посока.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 409 НеутралноКато цяло добре е замислен третия лъч, приятно изненадан съм, че се планува и отклонение към гео милев и слатина. Само една странност има, която гледам никой не коментира а именно не беше ли точно този лъч най-логичната връзка с летището. С линията люлин-младост се прави почти 180 градусов завой за да се стигне до летището, да не говорим, че това удължава и времето. Мисля, че поради бързането да свържат летището с метро не взеха най-удачното решение, но пък при желание предполагам може и този лъч да го свържат, първата станция е толкова близо до летището че е направо грехота да не направят спирка и там.
Megi Pasheva
Рейтинг: 8 НеутралноИ аз наистина не мога да разбера защо не се използват вече съществуващите спирки на СУ и НДК. Колкото и удобна да е предвидената спирка на Попа като човек, живеещ точно там и знаещ какъв е трафика заедно с трамваите, тролеите, автобусите, колите и хората, идеята за това как ще протече строежа й направо ме побърква.... Което се отнася и за Красно село. Кога се планира началото и края на този нов лъч, някой знае ли?
Камен
Рейтинг: 851 Неутрално[quote#9:"sclera_bg"]Съвсем спокойно можеше да се пусне лъч (надземен) по бул. България до Бояна.
Борово, Манастирски ливади, Бъкстон и другите южни квартали[/quote]
Е каква е разликата между надземно метро и трамвай? Нали точно това има сега там. Трамваите са чисто нови, линията също я ремонтираха и возят мазно и бързо.
Само дето не може със същия билет после да се прекачиш на метрото в НДК, а трябва да дупчиш друг.
subaru
Рейтинг: 1030 НеутралноНай - нормалното нещо би било, ако първата станция на "Ботевградско шосе се свърже със станцията на летището.
cinik
Рейтинг: 2685 Неутрално[quote#4:"Karelson-забранен да посещава Алкашия Путин Акбар!"]Зоната около Манастирски Ливади, [/quote]
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "За Манастирски ливади трябва да се завърши пробивът "Каблешков" и тогава с трамвай ще могат да стигат за нула време веднъж към 2. метродиаметър, веднъж към 3-ти
ceci_
Рейтинг: 638 НеутралноАбе метрото е наистина супер и много похвално но само на мен ли ми се струва че имаме 10,5+5,5=16км и 18 спирки... то спирките са през няма и километър.
Знам ли, изглежда ми странно. От една страна по-малко спирки - по-евтино. От друга човек и да се поразтъпче не е лошо, не е ултра необходимо влака да влиза в хола за да се качи уважаемият гражданин.
И трето, най-важното, струва ми се че така ще се движи доста по-бавно отколко ако спирките са примерно по на 2-3км, сега влака през 800м ще спира
Косьо
Рейтинг: 971 НеутралноМетрото е благодат за град София! Ползвам го редовно.
ventsy
Рейтинг: 540 НеутралноДо коментар [#88] от "ceci_":
Надали някой се качва за 1 спирка. А колкото повече спирки толко по-удобно и повече хора ще го ползват.
arax
Рейтинг: 244 НеутралноПрекачването от втора линия на трета линия и обратно на метрото ще се плаща на 100 процента! В такъв случай по-добре е да има спирка на петте кьошета и след това на ВМА, а не на кръстовището с Пенчо Славейков. Влакчетата от първа и втора линия пък ще бъдат несъвместими с тези, които ще бъдат по трета линия! Изобщо мила родна картинка т.е. не се мисли за удобство, а за усвояване на кинти...
ceci_
Рейтинг: 638 Весело[quote#90:"ventsy"]Надали някой се качва за 1 спирка. А колкото повече спирки толко по-удобно и повече хора ще го ползват. [/quote]
)))
Да попитам, пътувал ли си на пътнически влак?
Каква е разликата между пътническия и експреса, къде има повече спирки и защо?
Nenko Gachev
Рейтинг: 8 НеутралноНай-сетне адекватен транспорт за Овча Купел! Да взема да се ощипя, да не би да сънувам.
Гергин Борисов
Рейтинг: 247 НеутралноДо коментар [#84] от "chii":
http://spasisofia.orgСпирките на НДК и СУ са перпендикулярни на трасето на МД-3. Но дори и това да не беше така, МД-3 ще се обслужва от влакове с пантографи, докато МД-1 и МД-2 - от влакове с трета релса.
anais
Рейтинг: 8 ВеселоМетрото се случва и това е толкова хубаво, цивилзовано, удобно и екологично!
evolutionary
Рейтинг: 237 НеутралноСупер.
Яна
Рейтинг: 880 Неутрално[quote#52:"bastaa"]Дори с третия диаметър почти изцяло Южните райони, където живеят многоо хора са оставени без метро... и т.н.[/quote]
"Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - ШопенхауерДа беше само без метро. Чакат нормална канализация и улици, по които може да се минава не само с високопроходима техника за слаломи между кратери и гейзери, с които са осеяни остатъците от асфалт. Чакат си Южните райони, въпреки че при събирането на данъците тях не ги чакат.
Kiro
Рейтинг: 1048 НеутралноНе ми харесват толкова много положителни коментари!
DuckНалага се мнението, че Метрото не обслужва пътникопоток, живущи и работещи, приходящи и туристи, а се създава някак безцелно и самоцелно. Като гафа с това, че метрото заобиколи БизнесПарк София с 20 000 работещи, за да обслужи една Била. И заобиколи Дружба 2, ...
В Амстердам и Виена метрото се прави с цялостна концепция, свързваща в едно влакове, метро, градски транспорт, транзитни паркинзи, а тук е разпокъсано и неудобно, ...
alabalko
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#38] от "Сашо":
От Пловдив има прекачване, на удължението към летището, което сега пуснаха.
Иначе едно време е било мислено метрото да мине точно на гара Подуене и под кръстовището има инфраструктура, както е имало под НДК, но няма да се използва, за да запазят трамвая по Ботевградско. Понеже ако минава по Ботевградско ще отрежат Левски Г, а идеята е да се обслужват повече хора, защтова и ще минава по Владимир Вазов.
А че съвсем в началото метрото е трябвало да минава под Дондуков и моста Чавдар отивайки към Х.Д. (и съответно) Владимир Вазов, е друга хава, ама няма да го бъде това. Това щеше да разтовари Дондуков много, защото е 1 от двете входни точки на Х.Димитър и Левски към града (другата е Подуене).
alabalko
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#83] от "Modestmouse":
проблемът към летището е, че летището опира на Околовръстното и няма как мотрисата да мине за да стигне метростанцията, която седи южно.
Иначе открай време ми се върти в главата, че можеха да направят един 4-лентов тунел под Терминал 1 и летището и да се спре с тая глупост Източна Тангента. По същия начин и метрото можеше да мине отдолу.
И да не ми разправят че не може или от съображения за сигурност. Летището във Франкфурт минава над магистралата, има си мост, отвсякъде е оградено с бодлива тел и има камери - достатъчно е. Под щутгарсткото летище също има тунел. Желание трябва да има...