Депутатите узакониха изцяло платеното паркиране

Депутатите узакониха изцяло платеното паркиране

© Явор Стайков



Народното събрание прие на първо четене поправки в Закона за движението по пътищата, с които се узаконява изцяло дейността на общинските структури, които администрират платеното паркиране. До момента дейността им беше на ръба на закона и често беше обжалвана в Административния съд, който отменяше наредбите на местните управи, най-вече на Столичната община, и трябваше правилата да се приемат наново.


Също така по предложение на ГЕРБ бяха приети поправки, с които паркирането в паркове, градини, детски площадки и тротоари в населените места извън обозначените за това места да се глобява с 200 лева. В момента за такова нарушение се предвижда 20 лева глоба, като в закона е забранено само спирането върху тротоар.


Депутатите отхвърлиха на първо четене предложението на Петър Славов от Реформаторския блок  всички светофари в страната, които не са оборудвани с броячи, да премигват три пъти преди превключването между сигналите, както и задължителна зелена вълна по натоварените кръстовища. Отхвърлено беше и предложението на депутати от Български демократичен център да е позволен завой надясно при червен сигнал на светофара, ако няма пресичащи пешеходци.




В дебатите най-голямо внимание беше обърнато на предложението за узаконяването на платеното паркиране. С поправките в Закона за обществените поръчки ще бъдат вкарани отметки към влезлите в сила поправки в Закона за обществените поръчки, приети от миналия парламент по предложение на тогавашния вицепремиер по икономическите въпроси Даниела Бобева. Това е възможността администрирането на платените зони за паркиране да се осъществява или от общинско предприятие, или от търговско дружество със 100% общинска собственост и над 80% оборот, свързан с услуги на местната управа. Днес беше оттеглено предложението дейността да се осъществява чрез концесионер.


Другата предложена поправка е талоните за паркиране вече да не са местна такса, а цена. Това се налага, защото в Закона за местните данъци и такси стойността на таксата трябва да се определя на базата на разходите за поддържането, в случая на паркоместата.


"Отдавна трябваше терминът такса да стане цена", заяви Димитър Байрактаров от Патриотичния фронт. По думите му в момента много общини злоупотребяват, като даде пример, без да каже име, че една местна управа отчитала 0.10 лева приход от едно паркомясто на година, а всъщност след проверка се оказало, че приходите са много повече. По думите му в центровете на някои градове няма маркировка, а само табели, че на дадена улица паркирането е платено. За пример даде Пловдив, Стара Загора, Бургас и Варна. "Тарикатът сложил табела синя зона без маркировка", добави Байрактаров.


За предложението на ГЕРБ за 200 лева глоба при паркиране в детски площадки и паркове депутатът от Патриотичния фронт дори поиска санкцията да бъде 300 лева.


Цветомир Михов от ГЕРБ посочи, че по негови изчисления от 2009 г. законът е бил променян поне 50 пъти, или средно по една поправка на месец. "Колеги, дайте да седнем с Министерството на транспорта, на МВР и ресорните комисии и да направим нов закон и да не го променяме в близките години. Не всяка седмица да се променя", призова той.


Дора Янкова от БСП се съгласи в Михов. Социалистката заяви, че предложението за платените зони не било съгласувано със сдружението на общините. Светослав Иванов от ГЕРБ, който е сред основните вносители на предложението, каза, че има становище от сдружението с препоръки, но и подкрепа по същество за поправките. Никога не бих си позволил да внеса закон, без да е съгласуван, каза той.


В крайна сметка със 103 гласа "за", 24 "против" и седмина "въздържали се" депутатите приеха поправките за платеното паркиране, в подкрепа на увеличаването на глобата на 200 лева при паркиране в паркове, градини и други гласуваха 94 депутати, "против" - 17, а 21 се въздържаха.

Коментари (101)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Така е правилното.Но преди това трябва да се обезпечат достатъчно места на паркиране.

    Tony
  2. 2 Профил на Безуспешно чакащ промяна
    Безуспешно чакащ промяна
    Рейтинг: 402 Весело

    "паркирането в паркове, градини, детски площадки и тротоари в населените места извън обозначените за това места да се глобява с 200 лева."

    Да се спре паркирането на тротоар? Искам да видя как е възможно това в София. Те улици няма да останат...

    Леко обезчовечен...
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    Тази промяна няма да е последна, очаквам съвсем скоро, цялото пространство до бъде обявено за паркове и градини и матряла да е в сериозно нарушение, по всяко едно време.

  4. 4 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    До коментар [#1] от "Free person":

    След такива поправки вече никой управляващ няма повече да говори за осигуряване на подземни паркинги.... Целта им е събиране на глоби към безконтролната социалистическа хазна, а не улесняване на гражданина превърнат в очукан поданик...

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6867 Неутрално

    Както обикновено впрягаме каруцата пред коня и викаме ''Дий!''.Глобата от 200 лева за паркиране на тротоар, при условие , че няма нито един изграден паркинг,няма синя зона и автомобилите в някои месеци за град като Варна е идиотизъм.

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на Боб Яхния
    Боб Яхния
    Рейтинг: 346 Неутрално

    [quote#0:"статията"]отхвърлиха на първо четене предложението на Петър Славов от Реформаторския блок всички светофари в страната, които не са оборудвани с броячи, да премигват три пъти преди превключването между сигналите[/quote]
    Жалко - в случая с кръстовището при бившето Горублянско ханче ефектът щеше да е по-скоро положителен...

    До коментар [#3] от "442":
    [quote#3:"442"]очаквам съвсем скоро, цялото пространство до бъде обявено за паркове и градини[/quote]
    Надали, но с добавянето на още някоя и друга по цвят зона (жълта, например) крайният резултат няма да е много по-различен.

    "...от сутрин до вечер шкембенце яж,/ за всичко дава кураж..." (братя Кулинови)
  7. 7 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    Да бъдат така добри депутатите да започнат и те да си плащат подобни неща, а не да се ползват с безаплатна привилегия като че ли са инвалиди!

  8. 8 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Не е важно колко ще е глобата, а дали е неизбежна. И 1000 лв. да я направят, като няма кой да глобява ефекта е нулев.

  9. 9 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 706 Любопитно

    И отново никой не говори за контрол на приходите от платеното паркиране. Щото запознати от години твърдят, че в София се събират по 40 милиона годишно, а се отчитат 20. Елементарна бакалска сметка също показва, че от платеното паркиране се изкарват много пари, които очевидно се крадат.

  10. 10 Профил на pivoley
    pivoley
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Добра новина за всичкото катаджия.

    Pivoley
  11. 11 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#5] от "karabastun":

    в някои месеци за варна и целогодишно за софия. Пълен абсурд. Освен това те не могат да съберат и 20-те лева какво остава да съберат 200 лв. Както каза някой - да видим какво ще стане по различните квартали в столицата...ще е интересно.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  12. 12 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    [quote#5:"karabastun"]Глобата от 200 лева за паркиране на тротоар, при условие , че няма нито един изграден паркинг,няма синя зона и автомобилите в някои месеци за град като Варна е идиотизъм.[/quote]
    Идиотизъм е да плащаш данъци, за да ходиш по тротоари, а идиотът с колата да се е настанил там и да е изпотрошил или разместил няколко плочки.
    По тази логика трябва пешеходците да са с предимство по пътя и автомобилите да ги чакат да си изпушат цигарите на чашка кафе...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  13. 13 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Парк не е съкратено от паркинг но:
    Когато има достатъчно изградени места за паркиране,срещу заплащане,тогава могат да пристъпят към глобите.

  14. 14 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Сега остава да го приложат, искам да го видя и е крайно време тротоарите да станат за пешеходци. Аз също карам кола в София, но не паркирам на тротоари. Това че няма място не е оправдание, паркираш където има.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  15. 15 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Чак сега ли паркирането по тротоари и градинки се забрани. Баси държавата скапана. А за всички паркиращи по градинките и тротоарите - скоро ще останете без гуми и стъкла.

  16. 16 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#14] от "dragozow":

    Най-после смислне коментар. И аз така, дори често обикалям 20 минути из квартала да намеря място.

  17. 17 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#14] от "dragozow":

    И аз не паркирам по тротоари - паркирам понякога на 5-10 мин пеша от вкъщи защото просто няма къде .. но ако всички паркирали по тротоарите се преориентират вероятно ще трябв ада паркирам на 20 мин пеша от вкъщи. И тук вече е въпросът - а къде е общината да изгради инфрасструктура, която да позволява платено паркиране (подземни паркинги и тн..) Много пъти съм търсил гаражи и паркоместа под наем - е няма. Всичко е на поне 30 мин пеша.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  18. 18 Профил на D-r D
    D-r D
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#4] от "Dr_Doolittle":

    Защо се учудвате? Това е един конюнктурен законопроект, чията цел е да се прекратят административните дела срещу Столична община заради скоби и паяци.
    Да не би да забравяте, че София се управлява от "нашето Данче"?
    На кого му пука за някакви граждани и облекчаването на придвижването им...

  19. 19 Профил на festo
    festo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И да направят паркинги по кварталите няма да са много българите, кото ще си паркират колите далеч от прозореца. Живея в много гъсто населен квартал и всичките съседи паркират пред входа, без значение дали запушват някого или не може и бебешка количка да мине по тротоара. Колата трябва да е под прозореца и това е. Съмнявам се тази гоба от 200лв да е ефективна. Все пак трябва и да се прилага.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  20. 20 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1150 Гневно

    До коментар [#5] от "karabastun":

    Само Варна ли? Представете си някое забутано село с 30-40 жители..... какви зони, какви паркинги, какви разрешени места за паркиране? Ама 200 лв....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  21. 21 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Нищо не прочетох какво мислят да правят с псевдоконтрола.

  22. 22 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#4:"Dr_Doolittle"]След такива поправки вече никой управляващ няма повече да говори за осигуряване на подземни паркинги.... Целта им е събиране на глоби към безконтролната социалистическа хазна, а не улесняване на гражданина превърнат в очукан поданик...
    Мисля, че не си прав докторе. Защото:
    1. Никой не е казал, че задължително трябва да ходим с колите си навсякъде - особено в Центъра. Напротив - в цивилизованите столици (Лондон например) има такса за влизане в центъра. И колкото по-малко паркинги има там, толкова по-малко коли ще се пъхат и ще ни пречат.
    2. Паркинги има и сега, но са 1/2 празни, защото Ганьо не обича да плаща - примери: паркинга пред Халите, по Раковски и др., или подземния пред/под Булбанк.
    3. А живеещите в Центъра да бъдат добри да си организират сами частни паркинги. От къде накъде аз, като си купя кола, ще ангажирам 6 квадрата обществена площ, за да си паркирам таралясника точно пред входа? И то без да плащам нищо? Това не е каруцата с магарето ми пред селската порта, нали?

    Поздрави
  23. 23 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1003 Любопитно

    Сега след като се обнародва текста ,нека репортес фотоапарат се разходи из Студентски град .Любопитное колко ще бъдат глобени за паркиране на зелени площи,пардон кални площи вече.

  24. 24 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    Ай да е хаирлия , па и ако се краде по-малко може някой лев да влиза и в Бюджета на София!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  25. 25 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1824 Неутрално

    Чудесна новина! Крайно време е нашето ориенталско население да се поевропейчи! В куп страни, където хората са недисциплинирани се научиха и всеки спазва правилата, само нашия "велик народ" я кара още като първобитно племе!

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  26. 26 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 571 Любопитно

    "Депутатите отхвърлиха на първо четене предложението на Петър Славов от Реформаторския блок всички светофари в страната, които не са оборудвани с броячи, да премигват три пъти преди превключването между сигналите, както и задължителна зелена вълна по натоварените кръстовища. Отхвърлено беше и предложението на депутати от Български демократичен център да е позволен завой надясно при червен сигнал на светофара, ако няма пресичащи пешеходци"

    И защо не са съгласни нашите законно-избрани свини? Обяснения не са длъжни да ни дават?!

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  27. 27 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    “До момента дейността им беше на ръба на закона и често беше обжалвана в Административния съд, който отменяше наредбите на местните управи, най-вече на Столичната община, и трябваше правилата да се приемат наново.”

    Вместо да заобикалят закона, най-накрая решиха да го променят!
    Сега вратата към увеличаване на цената е отворена! На всички, които смятат, че така животът им ще се подобри - честито!

    I Want To Believe
  28. 28 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    До коментар [#19] от "festo":

    и аз наблюдавам този напълно неразбираем за мен проблем. какво толкова ще стане, ако колата ти е паркирана на една минута повече, вместо точно пред твоя блок? това поведение се наблюдава най-вече у собствениците на къщите, на чието място са издигнати блоковете. те изобщо не могат да си представят, че нямат гарантирано право да си сложат колата пред входа.

  29. 29 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3409 Весело

    [quote#23:"!D !"]Сега след като се обнародва текста ,нека репортес фотоапарат се разходи из Студентски град .Любопитное колко ще бъдат глобени за паркиране на зелени площи,пардон кални площи вече. [/quote]
    Ами няма да е зле и репортера да напише за историята на мутренските сгради в судентски град!
    Преди креативното градоустройство на баце и мафиански там имаше много зеленина зеленина и безброй места за паркиране!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  30. 30 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    За столицата говоря - първо беше редно да се създадат условия да се спазва закона, а след това да се повишава санкцията за неспазване.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  31. 31 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 652 Разстроено

    Голям кретенизъм е да се приравни обикновения тротоар с паркове, градини и детски площадки. Сега чакайте връх на изстъпленията над нещастните шофьори в центъра на градовете.

    Три са според мен основните пороци на българина: липса на респект към закони, правила и личности; тарикатлък на дребно и на едро (ако може), както и несъразмерна завист. Три са основните пороци на държавния чиновник: корупция, немарливост, мързел. В която и лоша новина да прочетете, ще откриете причината в някой или някои от тези пороци.
  32. 32 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#2] от "Безуспешно чакащ промяна":
    200 е малко.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  33. 33 Профил на loremipsum
    loremipsum
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Открийте разликите:

    "Ще спра да паркирам на тротоара, когато държавата ми осигури паркинги"

    "Ще спра да крада, когато държавата ми осигури работа"

  34. 34 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Наистина имаше нужда от закон за сваляне на колите от тротоарите - но такъв какъвто се спазва дори с 20 лева глоба, а не такъв с 200 лева и да стане като с пушенето. Публична тайна е че в определени заведения се пуши денонощно и необезпокоявано, безсъмненто със сериозни протекции!

    Евроатлантида
  35. 35 Профил на festo
    festo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да се хване най-после общината да разкара изоставените кошници по паркингите. Никак не са малко. Телефона на инспектората за район Триадица е 02/805 41 47

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  36. 36 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1150 Любопитно

    До коментар [#33] от "loremipsum":

    Работа можеш да си намериш сам, но можеш ли сам да си построиш паркинг? Или всеки шофьор да си носи сгъваем знак "Място за паркиране" в багажника?

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  37. 37 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 733 Неутрално

    [quote#35:"festo"]Да се хване най-после общината да разкара изоставените кошници по паркингите. [/quote]

    Просто коли с неплатен данък трябва да се репатрират, след 1 година непотърсени, неплатени да се утилизират и с приходите от скрап-а да се възстановяват направените разходи.

    Евроатлантида
  38. 38 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1814 Любопитно

    а с безумните градоустройствени планове какво ще правим... защо се допуска ново застрояване без съответстващите му паркоместа? Може ли на една пресечка да наблъскаш 10 кооперации с предвидени към тях наполовина по-малко гаражи/паркоместа а после да ревнеш че паркиращите по улицата били криви... ми криви са, че не хващат по едно право дърво

  39. 39 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 649 Любопитно

    Да очакваме понижение на цените на колите и горивата , ако се спазва закона няма смисъл да имаш и използваш кола в големите градове . По малко коли , по малко изразходвано гориво . Остава само да вдигнат и данъците за втора ,трета и четвърта кола на един и същ собственик и нещата ще се оправят.

  40. 40 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1151 Гневно

    200 лева глоба ? При липсата на достатъчно парко места ? Това е пладнешки обир. Или може би е лобиска поправка, за да напълнят гуште на техни аверчета с платени паркинги.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  41. 41 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    "...в центровете на някои градове няма маркировка, а само табели, че на дадена улица паркирането е платено. За пример даде Пловдив, Стара Загора, Бургас и Варна. "Тарикатът сложил табела синя зона без маркировка", добави Байрактаров."

    мда, факт, гарантирано от ГЕРБ

  42. 42 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 706 Любопитно

    Абе много е лесно да пишеш екоактивист. Ама после ти се ражда дете и установяваш, че просто няма начин да се оправиш без кола. Е, ако си държавен/общински служител може. Толкова и ходиш на работа. При двама работещи родители в частния сектор времето става жизнено важно. А който каквото и да приказва единственият начин да се придвижиш бързо в нашия прекрасно уреден град е с кола. А ако пък трябва да отидеш не на едно, а на две или три места, да отнесеш някакъв багаж или нещо подобно, то без кола си мъртъв.

  43. 43 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#38] от "extraCACA":
    Закон за устройството и застрояването на столичната община .
    в сила от 28.01.2007 г.
    Чл. 18. (1) Столичният общински съвет приема наредба за условията и нормативите за изграждане на паркинги и гаражи на територията на Столичната община .
    (2) Строителството на нови сгради се разрешава само ако с инвестиционните проекти се осигуряват необходимите места за паркиране и гариране в границите на урегулирания поземлен имот.
    (3) Предназначението на гаражи в съществуващи сгради не може да се променя.
    Кой и защо не спазва закона ?
    Главният архитект на София и архитектите по райони.




  44. 44 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Знае се колко са автомобилите в София. Сега някой да изчисли колко км са правилните места за паркиране по съществуващите паркинги и по улиците - отдясно на еднопосочните, без стъпване на тротоара и т.н., както е по закон. Се ми се струва, че ще се окаже, че едно поне 100 000 коли няма да има къде да домуват по правилата. Ако този закон е гласен без такива изчисления, значи поначало е дебилен и не трябва да се приема.
    По-добре би било да мислят за ограничаване броя на колите, примерно чрез забрана да се внасят коли на повече от 6-7 г. Постепенно в рамките на няколко години трошките ще заминат за рециклиране. Така и екологията ще спечели, и ние ще дишаме по-чист въздух.

  45. 45 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1814 Весело

    До коментар [#43] от "lout66":
    е ЗУТ е ясен, но и практиката също... правим си проекта, минава, после пускаме вътрешни преустройства, самостоятелните обекти стават двойно, обаче гаражите - йок хахах... накрая, съвсем естествено паркиращите са криви, казах вече защо

  46. 46 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Това, че според някои няма достатъчно паркоместа, основание ли е да се паркира по поляни, тротоари и прочие. Освен това моля дефинирайте няма достатъчно паркоместа - безплатни или изобщо. В лозенец до кемпински всички паркират като на селски сбор. В същото време на метри е платен паркинг на метрото (мисля 0,5 лв. на час и безплатно ако имаш карта за градски тр.), но свободните места са над 400!!!
    Същото е и в Слънчев бряг и Банско - платените паркинги стоят на почти 100% празни, а тротоарите и градинките и поляните - догоре с коли.
    Ако все пак говорим за достатъчно безплатни паркоместа - е нема никъде такова живуотно!

  47. 47 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#43] от "lout66":

    На всеки му е ясно че има начини закона да се заобикаля. А е факт че има двупосочни общински улици, където не можеш да се разминеш защото собствениците на "престижен имот" не са им стигнали паричките за гараж . Все пак общината не може да осигури места за всички?

    Евроатлантида
  48. 48 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 733 Неутрално

    [quote#42:"znayko84"]Ама после ти се ражда дете и установяваш, че просто няма начин да се оправиш без кола. [/quote]

    Нещата са свързани. Ако има по-малко коли, ще има по-малко задръствания, по точен градски транспорт, по-бързо стигане. АКо и всички си плащат билетите ще бъде още по-добре. А който счита че е по-голям от другите и си иска колата, все пак сме пазарна икономика и животът в София си има цена.

    Евроатлантида
  49. 49 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#31] от "Емо":

    "Голям кретенизъм е да се приравни обикновения тротоар с паркове, градини и детски площадки. "

    Вие опитвали ли сте да минете по тротоар с детска количка около паркирали там коли. Или след дъжд по изпочупените от колите на хора с вашето мислене плочки. Да не говорим колко струва подмяната на плочките. Така че има място за спор кой точно е кретенът.

  50. 50 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2191 Неутрално

    Ама другарки и другари,колко паркинги -наземни-подземни и надземни изградихте бе.Говоря за цялата държава.

  51. 51 Профил на nicks
    nicks
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ех ако някой може да каже номерата на колите на тези дето са го приели това. С радост ще им викам КАТ всеки път като ги видя грешно спрели. Щото в София, няма как да не спреш без да направиш нарушение поне веднъж в седмицата.

  52. 52 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#44] от "aleko":
    Никой не знае колко са автомобилите в София, поне 25 % са с номера от провинцията заради тройно по ниският данък , още 25% изобщо не се регистрират в общината за да не плащат данък .Познавам хора които смениха десетки коли и никоя не беше регистрирана в общината .

  53. 53 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#43] от "lout66":

    "Строителството на нови сгради се разрешава само ако с инвестиционните проекти се осигуряват необходимите места за паркиране и гариране в границите на урегулирания поземлен имот. "
    Въпросът е какво значи "необходимите места". Познавам семейства с три коли, а тези с две май са преобладаващи. И всеки иска да му се осигури безплатно място пред жилището му, около работата му, до детската градина и на още десетина места, както ги е изброил #42. За да се паркира една кола са необходими около 12-15 м2. По каква причина общината е длъжна да ти усигури безплатно няколко пъти по 12-15 м2. Ако трябва да си плащате тази площ на някой базар например колко щеше да бъде наемът.

  54. 54 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Нтова Ауди на снимката няма ло кой да му удари "случайно" един ключ от врата до врата?

  55. 55 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#54] от "Волният Ибрик":

    Не е това начина. Правилният въпрос е няма ли един полицай, който да му напише фиш, дори за 20 лева? А най-вероятно е инвалид, със стикер "полиция", карта на съюза на бившите барети и знаменце-пропуск от народното събрание.


    Евроатлантида
  56. 56 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#19] от "festo":

    "Колата трябва да е под прозореца и това е. "

    Това е все още непреодолян инстинкт на селяните, които преди години са гледали дамът да им е близо, така че животните да са им по ръка ако някое реши да ражда или се разболее.

  57. 57 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1142 Весело

    До коментар [#5] от "karabastun":

    Както каза един колега ще си паркирате кошниците където има паркинзи и ще се придвижвате пеш до центъра. Друг е въпроса че трябва да се построят многоетажни гаражи и броячи за по една кола на по широките улици.

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  58. 58 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#53] от "grajdanin1":
    Няма смел мъж политик който да увеличи данъците за втора и трета кола в семейство ,в много държави първо трябва да си купиш паркомясто а след това автомобил .
    Може би това се прави, защото наскоро на първо четене мина закон за продажба на паркоместа .
    gradat.bg/2492325

  59. 59 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    [quote#30:"bludniq_sin"]първо беше редно да се създадат условия да се спазва закона, а след това да се повишава санкцията за неспазване.[/quote]
    Eй тук е ключа от палатката!
    Това е най-голямото нахалство на общинарите. Глобата сама по себе си е резонна, но когато няма предпоставка, да го правиш по правилния начин, си е рекет.
    И да, наясно съм какво пиша, как може в съседен Белград да има изградени паркинги на по две нива, почти навсякъде, а тук не може. Но да дереш с пари е уникално решение!

  60. 60 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    [quote#46:"bj_int"]Това, че според някои няма достатъчно паркоместа, основание ли е да се паркира по поляни, тротоари и прочие.[/quote]
    а къде?
    връщам се миналата година в къщи и бум - синя зона... малка глуха улица, преди там имаше 10 къщи, сега има 10 кооперации с по 20 апартамента, само 2 имат подземни гаражи с по 10 гаража... наоколо целия квартал е същата песен, паркинг няма - нито платен, нито безплатен - такъв е квартала - къде да паркираш... че то там и да обърнеш не е лесно? Кой го разреши това безумно строителство, аз ли?

    Хубаво, продават ми талон... ама къде е мястото за паркиране?

  61. 61 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#60] от "extraCACA":

    "а къде? "

    Както беше казал Батето: "на самолетоносача ми".

  62. 62 Профил на gantry
    gantry
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Как е възможно да има дебат? Върху тротоари не се паркира. Кой може да е на различно мнение? 200 лева е малко. Ясно е, че трябва да се вдигнат изоставените автомобили и незаконните бетонни клетки, но и това ще стане.

  63. 63 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#14] от "dragozow":

    Съгласен съм напълно, но - тогава да задължат всяка нова сграда да има поне по 2 паркоместа на апартамент и в панелните комплекси да изградят/ концесионират платени паркинги, които струват примерно колкото е за тези в центъра - 150лв на година. Тогава ако щат и шипове да сложат по бордюрите. Щото то само с ограничения не става. Съгласен съм, че тротоарите не са за паркиране, но също така трябва всеки да се съгласи, че е и малоумие да се построи блок със 130 апартамента и 20 паркоместа пред него. Може да е наследена недомислица, но си е недомислица, която също трябва да се разреши, а не само разрешително за строеж в градинките между блоковете да се дават и то с по 5 паркоместа на 30 апартамента. Колкото и да си го говорим по кварталите никой не паркира по тротоарите, защото много иска, а защото няма къде. А вече да искаме и хората по кварталите да не ползват коли е просто идиотия.

  64. 64 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#11] от "bludniq_sin":

    Ха да не могат.

    Тия 200 лв. ще ти ги налага общинската администрация чрез съответния инспекторат. И като дойде данъка на колата, първо глобата, после МДиТ.

    (схемата работи ако пунктовете за технически проверяват дали си платил данъците си)

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  65. 65 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    А тия с незаконите бетонни гаражи, окупирали градинките, някой ще ги глобява ли ? или те паркират "законно".

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  66. 66 Профил на Orlie
    Orlie
    Рейтинг: 233 Неутрално

    чл. 96 ал.3 от ЗДВП "За престой и паркиране в населените места пътните превозни средства се спират възможно най-вдясно на платното за движение, по посока на движението и успоредно на оста на пътя. Допуска се спиране за престой и паркиране на моторни превозни средства с максимално допустима маса до 2,5 т върху тротоарите, успоредно на оста на пътя, ако откъм страната на сградите остава разстояние най-малко 1,5 м за преминаване на пешеходци."
    На тротоарите не винаги е забранено паркирането! Има много места които са просто кални тротоари - те не са обозначечени като "паркове и градини".
    Много ми е интересно как ще ги съберат по 200лв от толкова хора които просто няма къде да си сложат колите. Докато не се измисли начин всички да си плащат на общината и тя да е длъжна да осигури платено място за домуване на колата (колите), проблема няма да бъде разрешен.

  67. 67 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#60] от "extraCACA":

    "преди там имаше 10 къщи, сега има 10 кооперации с по 20 апартамента."
    Доколкото разбирам вие сте имали там къща, а сега на мястото й има кооперация с 20 апартамента. Предполагам, че сте отдали мястото за строеж на кооперация срещу определен брой апартаменти. И, разбира се, колкото е по-голям броят на апартаментите толкова по-голямо обещетение ще вземете. Допускам даже, че някои от тези 20 апартамента са полузаконни (всеки софиянец знае как ставаше и става това). Но вие нямате нищо против, защото вашето не се губи.
    Сега ми решете следната задача: ако на мястото на една къща се пръкне кооперация с 20 апартамента и във всеки от тези апартаменти живеят средно трима човека и половината от тях имат коли колко място ще е необходимо да се паркират всички коли, при условие че за един гараж, заедно с общите части трябват около 20 м2.
    Между прочем тази задача е трябвало да я решите преди да позволите да разрушат къщите. Сега сте си гушнали апартаментчетата и надавате смешен плач.

  68. 68 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 600 Любопитно

    До коментар [#63] от "ugi":

    Проблемът е, че има много семейства с по две-три коли. И всичките са пред блока.

    Но защитаването на тезата, че защото няма къде да се паркира, и тротоара е място е тотална идиотщина. Тротоарът е за пешеходците. Не за коли.

    По тая логика, като няма къде да паркирам и си вкарам колата почти във входната ти врата, а ти с количка, дете и куче откъде ще минеш?

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  69. 69 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#64] от "Чичкото":

    Глобеният отива в пункт при познати в някое градче пък нека да си проверява пункта. Но както и да е - както казах - те 20-те лева не могат да съберат камо ли 200. И ми е интересно - в софия на ден има по 10 хил автомобила (според мен де..) спрени неправилно. Интересно ми е какво ще стане когато глобят всички. Интересно ми е и какъв ще е ефекта с колоните неправилно паркирани щото то не е по един - те паркират по 20-30 такива наведнъж - дали ще е избирателно или на всички ще лепват глоби?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  70. 70 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#22] от "Starec":

    Значи не осъзнаваш, че проблема не засяга основно центъра, а по-скоро крайните квартали, където живеят хората. Защото там ще настане истински рекет. И тогава ще настане истински бой. Има места, където около блоковете няма никакви паркоместа, няма платени паркинги в близкия километър и в целия район е същата работа, тоест не е въпроса дали ще паркираш на 1 мин от вас. И докато в центъра на града се предполага, че ползването на кола не ти е особено необходимо и може да се ограничи драстично паркирането, то в на крайните квартали точно това им е целта. А там проблемите са или създадени от тъпо градоустройство навремето или от корумпирано такова в настоящето. Причините ги обясних в предния ми коментар, както и много други хора. В нормалния свят се прави така - първо създаваш предпоставка, така че всички да могат да спазят изискването и след това тези, които въпреки това го нарушават ги режеш жестоко.

  71. 71 Профил на rpanev
    rpanev
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ти като взимаш местата на съседите от другите блокове, може сам да останеш без гуми и стъкла.
    До коментар [#16] от "Imeto mi":
    До коментар [#15] от "Imeto mi":

  72. 72 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1814 Весело

    [quote#67:"grajdanin1"]разбира се, колкото е по-голям броят на апартаментите толкова по-голямо обещетение ще вземете[/quote]
    не позна... по принцип обезщетението се смята върху разгъната площ без връзка с броя на обособените обекти... пробвай пак да отгатнеш що рева

  73. 73 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#68] от "Чичкото":

    Както казах - не защитавам, че е правилно. Качвам се на тротоари само при крайна необходимост, когато наистина в близките 300м поне няма къде, в градинки - никога. Съгласен съм и да си плащам, но не повече от тези с привилегиите в центъра - 150лв на година. Ако го направят 300 - 300 да са. И пак казвам - с малки изключение, ако има къде да се паркира, никой няма да се катери по тротоари, да не говорим за градинки. Защо общината не изгради из кварталите паркинги за колите и да пусне паркоместта по 30лв на месец примерно? Тия паркинги може и на по 7-8 етажа да са, колкото е разрешено в квартала. Хем пари ще изкара, хем по-културно ще стане. Земя общинска колкото искаш. Ама е по-сладко да се направи далаверка с някое блокче дето не му е там мястото.

  74. 74 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 714 Неутрално

    За да обобща, че трябва да напусна форума - леле, че социализъм се лее на кофи из този форум, а съм сигурен, че на думи всички сте го заклеймили. Държавата е длъжна...общината е длъжна.
    Който си има брада да си купи гребен да я реши. Който си има кола да му търси колая да я паркира. Ако не му харесва - ето му Каспичан, ето му Лондон. Само че я опитайте да си паркирате колата в Лондон където не е позволено.
    Ама те били богати, та затова. Като станем и ние богати тогава може да правим като тях. Аз пък мисля обратното - когато почнем да правим като тях ще станем богати.

  75. 75 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#72] от "extraCACA":

    Така е, но колкото по-голяма площ, толкова повече апартаменти, пак същото. А стоителите правят малки апартаменти, защото по-лесно се продават. Щеше да има разлика ако беше поставил условие на строителя да построи не повече от 5 апартамента. Но на тебе не ти пука, защото, както казах, твоето не се губи. И отново стигнахме до същото - смешен плач.

  76. 76 Профил на rpanev
    rpanev
    Рейтинг: 233 Разстроено

    Още по-голям кретенизъм е да се сравнява Лондон със София, или да се говори, че колите разбивали тротоарите. Виж, стоманените токчета на такива като теб със сигурност ги разбиват.
    До коментар [#49] от "grajdanin1":

  77. 77 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Това е добра стъпка, сега остава да направят и винетки и по кварталите.
    Около нас е пълно с бараки, които не се местят никога (или два пъти в годината да иде да докара буркани от село), та ако те се разкарат, няма да се налага на много хора да спират в градинките и тротоарите.

  78. 78 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1814 Весело

    До коментар [#75] от "grajdanin1":
    пак не позна... допустимото застрояване се определя от градоустройствения план, зут, наредби и пр... само че регулациите много лесно се прескачат с благословията на общините и малко кешовица от страна на строителите, обикновено се случва с промени в предварително одобрения проект

    по въпроса - в зоните броя на апартаментите има отношение към броя на талоните за паркиране и от там идва проблема... в момента, в който допуснат узаконяване на повече от заложените в първоначалния проект обекти те директно произвеждат нарушители, отделно че и плановете са неадекватни

    в крайна сметка - имаме един куп продадени талони и точно толкова нарушители защото места за паркиране физически няма, за капак на което сега се 'рват и да ги глобяват

  79. 79 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#76] от "rpanev":

    "Още по-голям кретенизъм е да се сравнява Лондон със София"

    Бихте ли посочили една основателна разлика, поради която в София човек може да паркира където му скимне, а в Лондон - не.

    И ако ми позволите два коментара:
    1. Мисленето от типа - абе къде са те, къде сме ние издава дълбоки комплекси.
    2. Мисленето от типа - понеже съм беден (за разлика от англичаните) мога да паркирам където си искам по нищо не се различава от логиката на циганите - крада щото съм беден.

  80. 80 Профил на ss_29
    ss_29
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Из Наредба № 2 от 29 юни 2004 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии.
    "Жилищни блокове 1 бр. на жилище + 10% Допълнителен брой на местата за посетители."

    Общината не е длъжна да осигурява на никого паркомясто. Горната извадка е за ново проектиране. Точка по въпроса, даже е малко глобата.

  81. 81 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    До коментар [#39] от "lout66":

    как може да няма смисъл, ако има нужда . ако имате деца и не живеете близо до метро, не виждам как се оправяте без кола. пък даже и до метро да живеете, пак ви трябва кола.

  82. 82 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    До коментар [#51] от "nicks":

    ами. аз паркирам без нарушения.

  83. 83 Профил на Yaan
    Yaan
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#14:"dragozow"]Аз също карам кола в София, но не паркирам на тротоари. Това че няма място не е оправдание, паркираш където има.[/quote]

    Браво на Вас! Но, реалността е коренно различна...

    [quote#19:"festo"]И да направят паркинги по кварталите няма да са много българите, кото ще си паркират колите далеч от прозореца. Живея в много гъсто населен квартал и всичките съседи паркират пред входа, без значение дали запушват някого или не може и бебешка количка да мине по тротоара. Колата трябва да е под прозореца и това е.[/quote]

    Даже, предлагам при явяване на изпит за получаване на свидетелство за управление на МПС да има задъжително паркиране върху тротоар, пещеходна пътека, зелени площи... все пак е висше изкуство да паркираш колата си върху тротоар, на два метра от главен жилищен вход и симетрично на балкона си...

    nemchev.com
  84. 84 Профил на dali_da
    dali_da
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Много любители без книжки тука!
    Да, не трябва да се паркира в паркове и по тротоари!
    Обаче, всяко решение на парламента има цел, но не всяка истинска цел се оповестява!
    1. Това е псевдо грижа за природата и хората, защото няма начин да се спазва /поне в този вид и не в София/. В България глоби плащат само съвестните, които са малцинство.
    2. Няма никакъв разчет за възможностите и потребностите за паркиране, а от там - решение. И, разбира се, ангажименти за общините!
    3. Общината е чорбаджия и търговец и не ни е длъжна, а ние трябва да сме благодарни и да си плащаме за каквото се сети!Глобата е възможност под благовиден предлог да се съберат още повече пари от народа, които не е ясно къде ще отидат.
    4. Синята и зелена зона пратиха колите в малките улици, алеите и градинките. Основната причина е повсеместната бедност, но и нашия манталитет!
    5. Няма начин да се избяга от колите в 21 век. Въпросът може да се регулира, но не единствено с глоби.
    6. Колкото по - настрани паркираш, толкова по - често няма да си намериш колата, или ще е разбита или без гуми.
    8. Та това е още един чудесен въпрос - дъвка, демагогия и социален отдушник за населението! Но най - важно е да не се търси сметка на властта!
    9. Защо да мигат светофарите, като може да ни намигнат от парламента и общината, както обикновено!

  85. 85 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9092 Неутрално

    Въпросът не е в приемането,а в спазването.

  86. 86 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    До коментар [#67] от "grajdanin1":

    не сте много прав, не е толкова проблем между собственика на мястото и строителя, а контрол и регулация. ако се регулираха и контролираха строежите както трябва, т.е. на някакво нормално разстояние, с нормални като площ и в разумни количества апартаменти, нямаше да имаме този проблем.

  87. 87 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 600 Гневно

    [quote#76:"rpanev"]или да се говори, че колите разбивали тротоарите.[/quote]

    Средно лек автомобил е тон и нещо, джиповете по два и нещо. Плочките по тротоарите на са произведени за да издържат на подобно натоварване. Да не говорим, че от повечето коли тече и масалче, та картинката е още по-весела.

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  88. 88 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Няма да е зле като променят зскона (ЗДвП), да променят и съответно Правилника за прилагането му. Че вече има зверски разминавания между двата текста. Например позволените максимални скорости. И не само.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  89. 89 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#86] от "owen":

    "не сте много прав, не е толкова проблем между собственика на мястото и строителя, а контрол и регулация."

    Законът казва какви са минималните отстояния и максималната височина на строежа (и те често не се спазват). Нищо не пречи обаче на собственика на парцела да изисква от строителя по-малка плътност на застрояването. САМО ЧЕ - тогава и обезщетението за собственика ще е по-малко и останалите апартаменти по-скъпи. Когато се построи по-нагъсто и собственика е доволен и купувачите, защото плащат по-малко. Обаче после откриват, че местата за паркиране не стигат (естествено при максимално застрояване) и започва вой - защо общината, защо държавата.

  90. 90 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#63] от "ugi":

    съгласен, НО: знам поне три нови сгради, в които всички апартаменти са изктупени, но паркоместата и гаражите стоят непродадени. Иначе предприемачът е изпълнил наредбите за съотношенията апартаменти:паркоместа. Просто истината е жестока и боли, но цените дори на най-евтините паркоместа са по-високи от цените на 85% от автомобилите в БГ...
    Освен това българинът паркира по най-малкото съпротивление - било хто финансово или ландшафно

  91. 91 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#55] от "sa6":

    Съгласен, но както виждаме полицай няма, остава ключа като последна мярка...

  92. 92 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 739 Неутрално

    До коментар [#33] от "loremipsum":

    Разлика има: тези, които имат какво да паркират на тротоара, са платили доста такси на държавата и общината, за да го регистрират и ползват. И паркират по тротоарите по принуда. Тези, които крадат, защото не са им осигурили работа, нищо не са внесли в бюджета. И ползват тротоарите, при това безплатно.
    Да, знам, че тези данъци и такси не дават възможност за паркиране. Знам също така, че за презастрояването, при това със сгради без паркоместа, вина има основно общината. Знам, че има доста коли с напр. несофийска регистрация, които се движат по софийските улици и паркират по софийските тротоари, но това едва ли променя принципно нещата. А те стоят така: ако Софийска община сподели колко паркоместа има на територията си (цветни зони, гаражи и прочее вкл.) и колко МПС-та са регистрирани там, ще стане ясно, че по принцип няма място за паркиране на всички.
    Питам: какво да правят собствениците на МПС?

  93. 93 Профил на Ivan Seliminski
    Ivan Seliminski
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#2:"Безуспешно чакащ промяна"]Да се спре паркирането на тротоар? Искам да видя как е възможно това в София. Те улици няма да останат... [/quote]

    Ама мислите, че те не знаят това ли?

  94. 94 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 739 Неутрално

    До коментар [#66] от "Orlie":

    "Докато не се измисли начин всички да си плащат на общината и тя да е длъжна да осигури платено място за домуване на колата (колите), проблема няма да бъде разрешен."

    Да, това определено е едно от възможните решения!

  95. 95 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Това с площадките е абсурдно. В София, при това, откакто е строена още, колите масово се паркират на междублоковите площадки, защото просто никога не е имало къде другаде. Положителният момент е, че като започнат глобите, никой повече няма да гласува за ГЕРБ, Деформаторите и Паричния фронт, и ще се отървем оттях, от което ползаата ще е по-голяма.

    За паркирането нещата са подобни - би трябвало да има рестрикции само за живеещите в крайните квартали, които паркират в центъра. Като искат да паркират в центъра, да си купят жилище в центъра на съответните цени, или паркоместа. София е проектирана за много по-малко хора и излишните няма начин, трябва да бъдат държани в периферията, а не друг да им плаща.

  96. 96 Профил на petranica
    petranica
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Депутатите са големи педераси!

    Любов и светлина!
  97. 97 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 422 Неутрално

    а кога ще вдигната данъците на 30 годишните таралясници? пред блока поне двама си имат втора кола, в която си пазят "покъщнина", защото им е безплатно.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  98. 98 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#46] от "bj_int":

    аз също бях чул нещо такова за паркирането, когато имаш карта, но така и не намерих нищо на сайта на скгт преди две години, не мисля, че и сега има нещо вярно. подземните паркинги, доколкото съм влизал в тях, нямат опция за намаления, само машина, която взима по лев на час. тук също не открих нищо - http://www.sofiatraffic.bg/bg/parking/pochasovo-plateno-parkirane/p/1

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  99. 99 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#90] от "bj_int":

    Това пак е последствие от малкия брой паркоместа. Като си проектирал блок с 50 апартамента и 40 места - ще ги държиш по 10к евро. Като има 120 места - ще гледаш да ги продадеш, че да си върнеш инвестираното, а като паднат цените на гаражите по 4-5 хиляди евро - и търсене ще има.

  100. 100 Профил на rpanev
    rpanev
    Рейтинг: 233 Весело

    Хахаха, масалче Това трябва да е нещо силно киселинно, та да разяжда паветата ) Не съм виждал масалче по паветата. Тон или два, разпределени върху четири гуми. Кой те излъга, че не са произведени да издържат? Кой?! Да не би да си професор по паветата от БАН? Ето, купи си такива, който издържат http://www.tetrabeton.com/bg/trotoarni-izdelia.html

    До коментар [#87] от "Чичкото":





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK