МВР иска допълнителни над 30 милиона за издаването на личните документи

МВР иска допълнителни над 30 милиона за издаването на личните документи

© Надежда Чипева



Министерството на вътрешните работи ще поиска допълнителни 30 671 500 лв., с които да бъдат платени сключени вече договори или открити обществени поръчки, както и необходимите предстоящи поръчки, свързани с издаването на документи за самоличност през тази година. Това предвижда проект на постановление на Министерския съвет за одобряване на допълнителни разходи на МВР, качен в сайта за съгласуване на правителството.


От МВР посочиха пред "Дневник", че промените се налагат заради скорошна промяна, според която таксите за издаване на лични документи вече не постъпват в отделна сметка, а влизат направо в централния бюджет. Преди парите от таксите отивали направо за покриването на разходите по издаване на документите. Сега просто се иска тези суми от централния бюджет да бъдат връщани обратно към МВР за покриване на разходите, допълниха от ведомството.


В мотивите към проекта за постановление се отбелязва, че постъпленията от такси за издаване на български лични документи за 2014 г. са 50 665 666 лв. За първите три месеца на тази година пък са събрани 11 692 567 лв. "В този смисъл, необходимите допълнителни средства за обезпечаване на дейностите по издаване на български лични документи през 2015 г. са в рамките на постъпващите такси по Закона за българските лични документи", се отбелязва в мотивите.




Заради това, че парите от такси не се връщат в МВР, ведомството вече има натрупани задължения. От началото на годината неразплатените средства по това перо са 4 850 000 лв. Това е и причината от МВР да искат отпускането на допълнителните средства. Те няма да доведат до актуализация на бюджета, а ще са след преструктуриране на разходите.


От МВР посочват още, че няма как да покрият необходимите над 30 млн. лв. с отпуснатия им в момента бюджет за 2015 г. /80 780 000 лв. за издръжка и 12 895 000 лв. за капиталови разходи/.


Необходимите допълнителни средства ще са за доставката на бланки за лични документи, на лицензи и консумативи за персонализацията им, както и за


следгаранционната поддръжка на техника. Само за разплащания по вече сключени договори са необходими 21.5 млн. лв. Едно от най-сериозните пера от над 8.5 млн. лв. е за следгаранционна поддръжка на техниката за издаване на документите. Около 5 млн. лв. ще отидат за допълнителни бланки за разрешение за пребиваване на граждани на трети страни, за книжни тела за паспорт, за бланки за лична карта и траспарентно фолио.


Близо 6 млн. лв пък ще са за "локализиране, адаптиране, настройка, интерфейси и въвеждане в експлоатация на модифицираната система за управление на персонализацията (СУП) за осигуряване на функционалността по техническите спецификации и стандарти за сигурност, установени с Решения ЕК". Тази година България трябва да започне въвеждането на модифицираната система за управление на персонализацията, съгласно решения на Еврокомисията от 2011 г.,като във всички издавани документи ще бъде вграден електронен носител на информация. Очаква се производството на новия вид бланки да започне в края на 2015 г.


"С цел да не бъде преустановено административното обслужване на гражданите през периода април –декември, е необходимо да бъде сключен договор за доставка на допълнителни количества бланки за книжни тела за паспорт, за лична карта, за разрешение за пребиваване на граждани на трети страни, за удостоверения за пътуване зад граница на бежанец, на обща стойност 8 106 530 лв.", посочват от МВР.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK