Москов: Само болниците, в които има "схеми", възразяват срещу сменената методика (видео)

Петър Москов

© Георги Кожухаров

Петър Москов



Категорично, нито новата методика, нито наложените лимити могат да бъдат причина за връщане на пациенти. Възражения има само на някои места, където има схеми с фирми, с фармацевтични компании, но няма в най-големите болници, където има най-много работа. Моля всеки един български гражданин да е спокоен, че няма да има забавяне в онколеченията, ражданията и други дейности. 


Това заяви министърът на здравеопазването Петър Москов в отговор на въпрос за недоволството от някои болници през последния месец заради намалението от няколко процента в месечните бюджети и заплахите да връщат пациенти от вратата. Той уточни, че да се спрат тези спекулации, Министерството на здравеопазването дори ще внесе в Надзорния съвет на здравната каса предложение онколечението, ражданията, хемодиализата и поставянето на дихателен апарат при спешни пациенти да се изведат от лимитите и да се обособят в отделно перо, за да са спокойни всички. 


Министърът обясни, че на срещата на Висшия медицински съвет днес здравните специалисти и администрацията са постигнали пълно съгласие за въвеждането на 




Национална здравна карта, 


чрез която, от една страна, да се ограничи създаването на нови лечебни заведения там, където има пренасищане, а от друга да се обозначат местата, на които има недостиг. За целта ще се разпишат подробни критерии, съобразени с броя на населението по места и здравния статут.


В големите градове, където има свръхпредлагане и излишъци от болници, лечебните заведения ще са поставени в условия на конкуренция, и здравната каса ще има право да отказва договор с тези от тях, които не се доближават до критериите за качество и потребност, поясни Москов. Дори повече - касата ще има забрана да подписва договори, когато има дублиране на дейности. 


В малките населени места пък ще се позволи обединения на лечебни заведения - например общински и частни, които в група да подписват договор с НЗОК. Това ще позволи пациентите да се лекуват изцяло вътре в структурата, вместо за една болест да влизат в една болница, а за друго - в друга. Идея на здравното ведомство е и психиатричните заведения да се слеят с големите болници, каквато е практиката например в Сливен и Плевен, при това с успех.  


Заедно с това лечебните заведения, които искат да работят с касата, задължително ще преминават през процес на акредитация и одобрение от Национален съвет, който да следи за съобразяването с картата. Амбицията на ведомството е тези правила да влязат в сила още при договарянето на партньорите на НЗОК за 2016 г. 


По същия начин според здравната карта ще се дава позволение за закупуване на специална апаратура. Москов припомни, че България е страната в ЕС с най-много скенери на глава от населението, но това не означава, че здравеопазването е добро. 


За обединението на водещи столични болници 


министърът обясни, че става въпрос за деветте лечебни заведения в карето на "Медицинска академия" и целта е да се олекоти администрацията на всичките. Идеята е болниците да създадат помежду си дружество, което да води администрацията за всички. Това ще наложи съкращение на между 300 и 400 души и ще спести на болниците общо около 1 млнн. лева за годината. 


За уволнението на Дечо Дечев, покрай което от болница "Св. Иван Рилски" излязоха на протест днес и се обявиха против сливането на администрациите, министър Москов коментира, че Дечев не е споделял вижданията на министерството и затова е отстранен. Същото ще се случи и с останалите шефове, които не са склонни на рационализация. Освен заради възраженията на Дечев, министърът решил да започне оттам и защото от деветте болници единствено "Св. Иван Рилски" изпитвала трудности с новите лимити, но с началото на сливането ще се освободи ресурс, допълни министърът. 


Помежду си шефовете на болниците в новата голяма структура ще могат да изберат какъв да е управленския орган на дружеството, но основната цел ще е вместо деветте идентични администрации да остане само една. 


Иначе по никакъв начин няма да се променят структурата и дейностите на болниците, но ще се спести много от договори с изпълнители - едно е да поръчаш пране за 10 кг. чаршафи, друго е за 100, посочи като пример министърът.


Министърът коментира набързо случая с пребитото бебе от акушерка и на журналистическия въпрос "Какво ще правите със Софиямед?" отговори: 


"Какво да правя със "Софиямед"?"


Министърът обясни, че разполагат с предварителни резултати от проверка и когато излязат окончателните, ако са установени нарушения, ведомството ще може да наложи санкция или да прекрати договора на болницата със здравната каса.  


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Ражданията са болна тема напоследък.
    Премахнахте ли "избор на екип"?

  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    Никой не е казал,че ще бъде лесно,ще има и грешки,но щом БСП и ДПС врещят срещу министрите на РБ значи посоката е вярна.

  3. 3 Профил на kimche
    kimche
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Ти остави сега това..
    Нека чуем министъра за Софиямед,защо така мълчи ???

    В България властва беззаконието!
  4. 4 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Москов все повече прилича на усмихнат колос на глинени крака.

    Скоро самата лекарска гилдия ще го изхвърли с ритници.

  5. 5 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    В случая съм напълно съгласен с Москов.Това означава накратко реформата в здравеопазването-Здравна Карта.И Касата сключва договори само там,където има нужда.Всички други заведение да се оправят.Ама и за това е воя сега-щото цели болници и клиники са създадени само с едничка та цел-да бъде източвана Касата.Не може половината в болниците да е лежало половината население на държавата!Не може определени болници са искат всяка година с по 20% увеличение на парите!Ако я караме така,след 5-10 години,лежалите в болница ще минат 10 милиона!

  6. 6 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    До коментар [#4] от "polux":


    [quote#4:"polux"]Скоро самата лекарска гилдия ще го изхвърли с ритници. [/quote]Не гилдията,а болннично-фармацевтичната мафия,която източва поне 20-30 % от бюджета на Касата.И естествено ,че ще опитат-те им режат приходите.Да не мислите,че тази Здравна Карта не става вече 10-15 години случайно?!

  7. 7 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ако продължи да работи в същата посока Москов ще ме спечели за каузата на ДСБ.

  8. 8 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 965 Любопитно

    С кое не е бил съгласен шефът на Ив. Рилски? Така много общо звучи „не е съгласен с вижданията“. По кои въпроси?
    Според мен е кофти ситуация, когато е уволнен лекар на печеливша болница. Не го знам кой е и какъв е, но не звучи „добре в заглавие“.

    Доброто е заразно
  9. 9 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#6] от "yanne":

    Да, с това съм напълно съгласна! Затова трябва да стъпва внимателно, а не с рогите напред. Или ако е с рогите, поне да каже нещата с истинските им имена. От няколко дни слушам сменения шеф на болницата да се жали отвсякъде, включително от ютията, а днес отговорът на Москов (ако е цитиран добре), не ми се струва достатъчен.

    Доброто е заразно
  10. 10 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#6] от "yanne":

    Познавам болнично-фармацевтичната мафия по работа.

    Тя си живее съвсем добре сега. А този министър не й прави нищо лошо, повярвайте ми.

    Той прави хаотични движения, основно за да е симпатичен и рязък. И греши все повече. За съжаление на всички ни, разбира се, не за особено злорадство...

  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 460 Неутрално

    [quote#5:"yanne"]Касата сключва договори само там,където има нужда. Всички други заведение да се оправят.[/quote]

    На тази мисъл отпред и слагаш само едно "Бате к*ре,..." и става разговор като от жълтите павета, на темата "ноу селяни се навъдИха, разсипАха падзаро! Треъ и се напрай нешо отгоре, оти за 10% печелба неъ кой ъ ти хамалува повече..."

    Mутри, вън!
  12. 12 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Най после се събуди , до сега мълча

  13. 13 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Да каже и нещо за колегите си от Окръжна болница за измислените операции за източване на касата

  14. 14 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3160 Неутрално

    Ще се уволнят 300-400 лемури ,ако са под обща шапка.Медиците ,които протестират кого защитават?Лемурите?

  15. 15 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 833 Весело

    Илко Семерджиев пък твърди че комунизмът се завръща в здравеопазването чрез Москов.
    Дано и достъпът до здравеопазване стигне нивото на 1989 год.,ако Москов натам е тръгнал,че сегашното положение е по-безсрамно от когато и да било.

  16. 16 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Ий, косата му побеля на човека!

  17. 17 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2151 Весело

    [quote#3:"kimche"]Нека чуем министъра за Софиямед,защо така мълчи ??[/quote]
    За там трябва да се произнесе прокуратурата, а не министъра на здравеопазването — ей, не се научихте на коя врата за какво да тропате.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  18. 18 Профил на Сотир Методиев Пеевски
    Сотир Методиев Пеевски
    Рейтинг: 521 Любопитно

    Защо никнат като гъби частни лъскави добре оборудвани болници и те очевадно са на печалба, а държавните и общинските тънат в смрад и мизерия и са на загуба?! ЗАЩО, д-р Москов??? Знаете ли???

    "ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"
  19. 19 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Добре , Москов ...Важно е повече да ОБЯСНЯВАШ =- какво и защо го правиш !!:)
    Едни "бонзи" , свещени , са окупирали и болниците - уви...и като ги пипнеш , надават вой - до небето :
    Скоро една лекувала се я дадоха по телевзията : жената , каза : никакви съдечни манипулациии/ как се казваха?/ , НЕ са ми правени, а в КАРТОНА ми - ги ПИШЕ ..)
    Едно време разни бригадири НАДПИСВАХА "работата" - за да взимат премиии...Комуно - изобретение :
    СЕГА , май доста болнични шефове са паднали ...на това 'ниво" :)

    BIG AL
  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#18] от "Не губя надежда за СВЯСТНО ДЯСНО!":

    Ами имайки предвид действията му, очевидно знае, а гледам и го обяснява. Затова обаче някои реват.


    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на Сотир Методиев Пеевски
    Сотир Методиев Пеевски
    Рейтинг: 521 Любопитно

    ДНЕВНИК, дали можете да поискате от МЗ следната справка:
    -общ брой частни лечебни заведения - общ брой легла в тях, лекари, мед.сестри, санитари и парите, които са получили от НЗОК за 2014г.;
    -общ брой държавни и общински лечебни заведения - общ брой легла в тях, лекари, мед.сестри, санитари и парите, които са получили от НЗОК за 2014г.

    "ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"
  22. 22 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1029 Гневно

    Като не стигат парите, отрежете частните клиники от касата! В румъния параи за тях НЯМА! нО ТУК НЕ СМЕ руМЪНИЯ!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  23. 23 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 627 Весело

    Когато БСП и ДПС реват значи пътят е правилен. На всички лекари не можеш да угодиш и винаги ще има такива, които ще са недоволни.....

  24. 24 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    До коментар [#1] от "xmm":
    [quote#1:"xmm"]Премахнахте ли "избор на екип"? [/quote]
    Изборът на екип е заменен със задължителен платен "избор на акушерка-обгрижвачка"

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  25. 25 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    [quote#3:"kimche"]Нека чуем министъра за Софиямед,защо така мълчи ??? [/quote]
    мда, интересно е защо все пак НЗОК отглежда този Тиков... защо за Софиямед се плаща в пъти повече отколкото за Пирогов

  26. 26 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    До коментар [#9] от "dogwoman":


    [quote#9:"dogwoman"]Затова трябва да стъпва внимателно, а не с рогите напред. [/quote]С внимателно стъпване,уви няма нищо да стане.И други се опитваха с внимателно стъпване,ама.Системата те поглъща и реформите остават за после-така беше в първия мандат на герб.

  27. 27 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    До коментар [#10] от "polux":


    [quote#10:"polux"]Познавам болнично-фармацевтичната мафия по работа.

    Тя си живее съвсем добре сега. А този министър не й прави нищо лошо, повярвайте ми. [/quote]Значи трябва да сте спокоен.Не знам защо,обаче определени болници не са спокойни...

  28. 28 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#26] от "yanne":

    Аз под „внимателно стъпване“ имам предвид да има ясни аргументи, които да каже, нищо друго. Нямам предвид да ходи на пръсти, за да не засегне на някой си кефа.

    Доброто е заразно
  29. 29 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 942 Любопитно

    Не разбрах, ще има ли листа на чакащи от пациенти, които са си платили здравните осигуровки...

  30. 30 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    До коментар [#11] от "cinik":


    [quote#11:"cinik"]На тази мисъл отпред и слагаш само едно "Бате к*ре,..."[/quote]Не,разбира се!Но не е логично касата да има договор с 400 болници за територията на България,като половината пари отиват във специализирани клиники,където има само няколко пътеки,сещате се какви и за какви суми.Нямам нищо против частните болници-нека си работят,само,че не с източване на обществени средства,ако може!Така по-добре ли ме разбираш?!

  31. 31 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    До коментар [#15] от "vjacho":


    [quote#15:"vjacho"]Илко Семерджиев пък твърди че комунизмът се завръща в здравеопазването чрез Москов. [/quote]Закъсал си го,ако на Семерджиев вярваш...

  32. 32 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    До коментар [#18] от "Не губя надежда за СВЯСТНО ДЯСНО!":


    [quote#18:"Не губя надежда за СВЯСТНО ДЯСНО!"]Защо никнат като гъби частни лъскави добре оборудвани болници и те очевадно са на печалба, [/quote]Щото източват.Най-кратко.И всяка година на клона сядат още маймуни.В резултат днес Системата поема 10 пъти повече пари от преди 10-15 години и пак потъват в нищото.И сега да ги удвоим-ефектът ще е същи.

  33. 33 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 460 Неутрално

    [quote#18:"Не губя надежда за СВЯСТНО ДЯСНО!"]Защо никнат като гъби частни лъскави добре оборудвани болници и те очевадно са на печалба, а държавните и общинските тънат в смрад и мизерия и са на загуба?![/quote]

    Щях да тръгна да ти обяснявам за предимствата на държавната пред частната икономика, но ще съкратя отговора и ще го кажа така: защото в частните заведения няма стоянтоневци. Като имай предвид, че последният ми е абсолютно безличен. Това е някаква пионка, консенсусна за партийните каси фигура. Чакай още 2 години, ще четеш същата история, само където вместо Стоян Тонев ще бъде някой с прякор, обозначаващ в каква валута предпочита да става отчитането или колко % е отчислението за "първите мъже на държавата"

    Mутри, вън!
  34. 34 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#27] от "yanne":

    Причислихте ме към мафията ли?

    Благодаря! Наистина общуваме коректно....

  35. 35 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    До коментар [#28] от "dogwoman":


    [quote#28:"dogwoman"]Аз под „внимателно стъпване“ имам предвид да има ясни аргументи, които да каже,[/quote]Те са такива.Тук доста подробно е написано.И съм съгласен с повечето.

  36. 36 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Гледах част от пресконференцията , истински мъжкар е като всички лидери в ДСБ.Не е като Св.Боко Банкянски да се насира от най-малкия намек за протест.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  37. 37 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#3] от "kimche":

    Той да не е прокурор, пък ти! Какво да ти каже за Софиямед?

    Доброто е заразно
  38. 38 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 460 Неутрално

    [quote#18:"Не губя надежда за СВЯСТНО ДЯСНО!"]държавните и общинските тънат в смрад и мизерия[/quote]

    Това не е съвсем вярно. Повечето централни болници бяха обновени както като сграден фонд, така и като оборудване. Има доста закъсали болници по малките градове, които на всичкото отгоре се субсидират от бюджетите на зависими от централния бюджет общини, по формулата, че накрая така и така ще има "трансфери към местната власт" - дай тогава да им бутнем и субсидията за болницата в сметката за пред МФ.

    Mутри, вън!
  39. 39 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    Москов, не трябва ли някой от [quote#0:"заглавието"] болниците, които имат "схеми", [/quote] да лежи в затвора?
    Не може ако не наказваш, да искаш да НЕ СЕ повтаря! юЛипсата на наказание е ПОКАНА ЗА ПОВТОРЕНИЕ в по-голям мащаб! На същото или на друго място! Може не затвор, а солена глоба!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  40. 40 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    До коментар [#33] от "cinik":


    [quote#33:"cinik"]Щях да тръгна да ти обяснявам за предимствата на държавната пред частната икономика, [/quote]Тук не говорим ИЗОБЩО за икономика,а за финансиране на здравеопазването.С обществени средства,а не частни!Нямам против частните болници,но те са друг етап,изискващ повече финансиране,и нека се посещават от по-богати пациенти,с повече възможности.Нямам нищо против!

  41. 41 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#40] от "yanne":

    Ами ти сам си отговори. Точно това се случва много отдавна. По-заможните граждани отиват в частните заведения, където естествено получават още един ценоразпис.

    Mутри, вън!
  42. 42 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#33] от "cinik":

    А каква трябв ада бъде алтернивата и какви рафеорми трябва да се направят в здравеопзването,за да бъде качествено и на достъпна цена-изцяло частен модели ли ,наполовина,само държавен........ ?

  43. 43 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    До коментар [#41] от "cinik":


    [quote#41:"cinik"]Точно това се случва много отдавна. По-заможните граждани отиват в частните заведения, където естествено получават още един ценоразпис. [/quote]Само,че въпросните заведение са поусвоили едни пари от Касата преди това.Там е проблемът.

  44. 44 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 233 Неутрално

    касата ще има забрана да подписва договори, когато има дублиране на дейности.
    ..
    Касата трябва да плаща на този, който е извършил дейността! А пациента да си избира къде иска! В кварталната "болница" или в окръжна или във ВМА, примерно.
    И пазара да отсява.
    Държавата трябва само да следи за окомплектоването на болниците със специалисти и апаратура. Не може държавата да ми казва има ли няма ли нужда от нова болница. Щом ходят там хора-значи има!

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  45. 45 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#5:"yanne"]Не може половината в болниците да е лежало половината население на държавата![/quote]
    Аз си спомням по соца как беше-това да си лежал в болница беше толквоа рядко колкото сега е да си ходил в Нова Зеландия!
    Влизаше се за раждане. Катастрофи...радко ставаха чак такива, то нямаше коли наистина. Влизаха за вадене на камъни в бъбреците/жлъчката, бронхопневмония. Това бяха масовите случаи. Счупено се гипсираше и -у дома! Можеше дестетилетия да не си влизал в болница. Сега за най-малката работа-хоп! в болница?!

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  46. 46 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Браво Москов гласа ми не е бил напразен дори да си единствения кадърен министър на РБ.Руши им схеми те нека си пискат.

  47. 47 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#18:"Не губя надежда за СВЯСТНО ДЯСНО!"]Защо никнат като гъби частни лъскави добре оборудвани болници и те очевадно са на печалба, а държавните и общинските тънат в смрад и мизерия и са на загуба?! ЗАЩО, д-р Москов??? Знаете ли??? [/quote]
    Защото:
    1.Поемат само печеливши дейности.
    2.Дори и циганите си плащат там.

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  48. 48 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#22:"Б. и Сергей натикаха държавните пари в КТБ!"]Като не стигат парите, отрежете частните клиники от касата! [/quote]
    Що ще се режат? Аз ходя само в частна клиника и си доплащам на каса. И съм доста доволен. Най-малкото няма проблем с хигиената и откъртени плочки по стаите/кабинетите.

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  49. 49 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#25:"extraCACA"]защо за Софиямед се плаща в пъти повече отколкото за Пирогов [/quote]
    Няма как да се плаща два пъти повече. Има си разписание за коя дейност колко се плаща.

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  50. 50 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#30:"yanne"]Но не е логично касата да има договор с 400 болници за територията на България[/quote]
    Защо? Ако са оборудвани както трябва?
    Все пак касата не плаща "разполагаемост" като на електроцентралите, нали? Кой каквато дейност извърши му се плаща.ПО-добрите болници ще имат повече пациенти, а по-лошите ще се закрият.
    Това лошо ли е?

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  51. 51 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#43] от "yanne":

    Касата плаща еднакво. За нея е все едно, дали пациентът ще се лекува в частно или държавно заведение. Ако изключим, разбира се, възможността да се крадне от някоя поръчка за лекарства, охрана, ремонти или пране.

    Mутри, вън!
  52. 52 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Апропо, как 400 души по-малко администрация ще спестяват 1 млн. годишно? Да не искате да кажете, че са получавали по 208 лева месечно, като в тази сума са включени ДОД, осигуровки дял рабтник/дял работодател, без да смятаме кабинети и телефони.

    Mутри, вън!
  53. 53 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#52:"cinik"]

    Апропо, как 400 души по-малко администрация ще спестяват 1 млн. годишно?[/quote]
    За една болница каза.От 600хил до 1 млн.
    Няма лошо,че се опитва да направи нещо Москов.Дано са го премислили добре и да не излезе,че е само заради предизборни обещания за съкращенията в администрацията.


  54. 54 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1934 Неутрално

    Пешовите идеи са леви идеи в здравеопазването – одържавяване, централизация ,сливане, преименуване, уравнивиловки и демотивация на медицинския персонал. Лявата политика е основана на бутафорно преимеуване на неща - РЦЗ+ХЕИ= РЗИ – видяхме че не стана нищо съществено –запазиха си чиновниците . Комунягите мислят обаче,че като преименуват нещо си това става нещо коренно различно на базата на теорията им,че количествените натрупвалия в думи и преименувания водят до качествени промени в обекта. Да ама не . Както и да сменят статута на лечебните заведения няма нищо да постигнат освен да блъфират обществото. А само си представете колко ще струва смяната на статута на лечебните заведения като парични средства за административни разходи по промяната. Това което ще си докарат е отлив на медицинския персонал по посока на частните болници и поява на още повече частни болници които буквално ще оберат персонала на държавните чиито сгради пък или ще трябва да ги разпродат или да закрият. На фиксирани заплати никой няма да им стои, освен ако не са на ниво германски заплати, а това последното е фикция
    Лъжепророка Пешко се прави на Иисус който ще маха търговците от храма. Ама болниците отдавна не са храм на медицината защото там работят роби на комунизма. В този ред на мисли болниците са по-точно Храмът на Обречените и там работят безплатно на бога на комунистите Маркс.
    Всъшност не ще махнат търговците от храма, а ще МАХНАТ ХРАМА. Търговците ще си продъ;лжат вече на търговската улица където има клиенти. А клиенти винаги ще има докато съшествува тази цивлизация Колкото и да цари лицемерие в оценките медицината е вид услуга за обшеството. Ако то обшеството няма нужда от такава услуга, никой няма и да я предлага. Ако обществото е решило само да получава тази услуга без да дава в ответ пари, стоки и услуги пак няма да има кой да я предлага. Затова хайде стига с лицемерието за медицината като пръскана светена вода , за която никой нищо не дължи освен благоговение и съзерцание. И светената вода не е безплатна , ако не сте го разбрали, кръщенето и опелото също ,само влизането и излизането от храма, без други церемонии.
    Неуважението на труда на медиците и незаплащането с помощта на манипулации от типа ‘болниците-храм’взе нови висоти в опитите на комунягите все повече да малтретират лекарите морално и материално. А най-перверзното от всичко е ,че точно те използват библейски сказания в гнусната си политика.

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  55. 55 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1934 Неутрално

    А по отношение упоритите, ама скопени идеи за регулация тип 'купонна система' : Прасето-касичка може да се прави на гранд дама едва когато премахне монополното си положение и влязат други 10-20 здравни фонда. Тогава да си избира договорните партньори, които обаче съшо ше имат избор и определено няма да е НЗОК... В момента когато си позоволят НЗОК да избира болниците с характерния класово-партиен подход, ще настъпи краят на порнографията наречена българска солидарна здравно-осигурителна система и пациентите да се готвят за сериозни социални катаклизми.
    А Националната здравна карта е долнопробно райониране от комунистически тип целящо равномерно разпределение на мизерията на 111 хилядите квадратни километра. То е израз на безсилието на комунисти от всички цветове да направят здравеопазването хем достъпно, хем не заплатено на изпълнителите и най-важното - да излезе евтино на поредната комунистическа партия докопала се до властта, за да има пари за лимузини и безотчетни веселби на Евксиноград. Няма как да има ефект защото ще трябва и интерниране на докторите от 4 те по-големи града в дълбоката провинция в село Гугутка и Долно Yйно където да претворят решенията на комунистите за задоволяването на населението с изобилна медицина и диван чапраз. Прогнозата за идеологемата наречена национална здравна карта е ,че ще се повтаря безкрайно като мантра докато докторите развият на дърти години глухота от невросензорен тип и просто технически вече няма да я чуват. Но те другарите ще си я повтарят. Всъщност Трябва демонополизиране на Касата, влизане на още десетина здравни фонда, а Пепи да си оправя партийната НЗОК ако някой остане да внася на нея. Ама точно това ги е страх- да не се сбогуват с потоците мангизи насочени за лично облагодетелстване на управляващата комунистическа класа , която си взима от тези пари за каквото и скимне -асфалт-асфалт, заличка-залички, командировки -командировки, селското отборче -селското отборче ,правителствен самолет -керосин за правителствения самолет , пари за подкупи на туземците -пари за подкупи на туземците за изборите. НЗОК Е ЕДНА ОГРОМНА ЧЕРНА КАСА НА ОГРАНИЗИРАНА ПРЕСТЪПНА ГРУПА НА ПРАВИТЕЛСТВЕНО НИВО.
    Когато си монополист като НЗОК може да си направиш и Картографски Отдел. Ако има избор на повече здравни фондове и са равнопоставени с НЗОК ще видим обаче кой ще сключи договор с тази пирамида и къде ще се ориентират пациентите. Тогава в т.н. НЗОК чиновниците ще могат да си играят само на 'Не се сърди човече'...

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  56. 56 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Това вече е реформа.Браво!

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  57. 57 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2361 Неутрално

    До коментар [#5] от "yanne":

    реформата в здравеопазването няма да ти подобри достъпа нито до лекар ,нито до болница ,напротив , ще спре това юркане на докторите и влизане за щяло и нещяло ,що ,щото ви е безплатно , новите правила и здравна карта предполагат за един голям окръг само 1 болница ,само примерно 5 гинеколога ,5 кардиолога , 5 очни лекари , 2 ушни и 1 уролог и над това количество няма да имат договори с касата ,а не както сега само в Плевен напр съм чувал хабилитирани лица със 160 частни кабинета по договор с НЗОК и е ясно ,че нямат пациенти и няма как да са рентабилни ,трябва да бичят някаква далавера ,за да изкарват парички , та здравната карта ще оправи нещата , ама парите няма да ги има ,защото ги крадат аптечната мафия , от 1.4 милиарда лева за 4000 аптеки далаверата за аптекарите е близо 400 милиона , а от 1.6 милиарда за болнична помощ и по 150 милиона за извънболнична помощ , достигащите до докторите работещи на първа линия пари са едва 3 % ,тоест едни 3-4% от цялата сума за здравеопазване и с други думи 30000 доктори печелят 15 пъти по малко от 4000 аптечни собственици , но всичките храчки и неприязън на пациентите е срещу докторите ,не срещу аптекари ,зъболекари , шамани и тем подобни некомпетенти ,които прибират големите пари ,разбира се докторите накрая са виновни за всичко ,затова с влизане на здравната карта , страната ще напуснат поне 10000 лекари за следващите 2 години ,което ще разреши проблема на българина с докторите си ,няма да имат никакъв досег за в бъдеще ,а и най важното далавера няма да има , пациента просто ще си мре и ще е винаги доволен .

  58. 58 Профил на Сотир Методиев Пеевски
    Сотир Методиев Пеевски
    Рейтинг: 521 Любопитно

    Много ли съм тъпа, ако си мисля, че от сравнителен анализ между отчетите за приходи и разходи на болници ( частни и държавни/общински/), съпоставими по мащаб и видове дейности, може да се направят доста изводи за пробойните в системата? Много ли съм тъпа, ако си мисля, че от сравнителен анализ между броя на пациентите и клиничните пътеки, които те са ползвали в болници ( частни и държавни/общински/), съпоставими по мащаб и видове дейности, може да се направят доста изводи за пробойните в системата?

    "ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"
  59. 59 Профил на jiffylube
    jiffylube
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Не ми е ясно понякога как елементарни неща не се разбират масово - дали липсва здравна култура на обществото ни или хората, които трябва да казват нещата не ги казват - не знам.
    По принцип здравната каса, а и всяка здравнозастрахователна единица финансира ПАЦИЕНТА и неговото лечение, а НЕ БОЛНИЦИТЕ, и това е така и в момента. Парите са за пациента и следват пациента.
    На този етап не трябва да има разделение на държавни и частни болници - не това е принципа. Някой знае ли и може ли да цитира държавна болница или изобщо фирма, която е на печалба. Освен с парите от здравната каса за лечение на пациенти (неясно с какво качество), държваните болници се финансират и с още милиони левове на данъкоплатците, които покриват техните огромни загуби. А те са резултат от лошо управление и липса на стимул за по-добро - след като държавата така или иначе ги дофинансира и дотира. Освено това някои държавни болници дори са привелегировани, за съжаление това се случва като лоша практика и с няои частни напоследък, предимно заради връзки с властта и корупция. Т.е. парите потъват така или иначе, но ако има само държавни болници ше потъват доста повече косвено. Голямата разлика е в качеството и избора, от които ще се лишат пациентите, принудени да се лекуват само в държавни болници.
    На този етап не трябва да се делят болниците според това дали са частни, държавни, общински и т.н., а според качеството на услугите и сертифицираността им. Финансирането е за ЛЕЧЕНИЕ и за ПАЦИЕНТА - набор от качествени сертифицирани услуги, които той има право да избере къде да получи.
    Някои казват и са писали и тук - в някои страни в чужбина държавните здравни фондове имат договори само с държавни болници. Тук това не може да се приложи в момента, защото не сме узрели - и то не болниците, а частните здравнозастрахователни фондове. В чужбина те финансират много повече пациенти, отколкото тук, където здравната каса е монополист. И за част от тези фондове у нас в момента не е ясно изобщо какво финансират - дали допълнителни услуги, дали услуги на частни болници или какво?
    Идеята на здравната карта не трябва да бяга от принципа парите да следват пациента. Т.е. трябва да се финансира качествено сертифицирано лечение, а не избирателно болници, независимо какви.

  60. 60 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#58] от "Не губя надежда за СВЯСТНО ДЯСНО!":

    Ми то от статистиката , която се прави в болниците излиза , че няма българин , който да не е на смъртно легло.1 милион инвалиди , 500 хиляди онкоболни , 300 хиляди имат диабет , 1 и 200 хиляди оперирани и още много такива , цифрите са спекулативни , но това е картинката , която ни представят само и само да си оправдаят парите , които взимат , как ви се струва факта , че населението е намаляло с милион и половина а разходите за здравеопазване са 3 милиарда а пък преди това са били милиард и 700 милиона.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  61. 61 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3619 Неутрално

    Крайно време е да се реформира здравеопазването.
    Браво на Москов за куража.
    Лекарите са по-корумпирани от полицаите и политиците.

    Любовта ще спаси света!!!
  62. 62 Профил на kimche
    kimche
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#37:"dogwoman"]Той да не е прокурор, пък ти! Какво да ти каже за Софиямед?[/quote]
    Доста неща би могъл,но мълчи,което е странно

    В България властва беззаконието!
  63. 63 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3619 Неутрално

    До коментар [#57] от "ivan ivanov":

    Ами ясно е, че лекарите лекуват с лекарства. Как може да кажете за излекуван пациент какъв % полза има лекаря и какъв лекарството?

    Любовта ще спаси света!!!
  64. 64 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    До коментар [#55] от "Dr_Doolittle":

    Колега, много думи много черногледство. След толкова години в бранша - разбираемо е, отвреме навреме и мен ме напада.
    Но, ако се намери някой да ми предложи прилична заплата и процент далече от Мордор, ще се самоинтернирам на секундата, ще разпродам и ще събера и родата с мене си.
    Така ми е писнало от тая отровна кочина и миазмите ѝ, че се вселянясвам без да се замисля.
    И колкото по надалече и по-нависоко, толкова по-добре.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  65. 65 Профил на zul11696397
    zul11696397
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#40] от "yanne":

    Момче, много не си в час. И те гони призрака на комунизма здраво. Няма ли конкуренция, няма качество на услугата, щото на изпълнителя му е през оная работа. Тези дето са лежали в държавни болници преди 89 а и след това знаят много добре.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  66. 66 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Москов наистина иска да върне социализма в здравеопазването.

    "Късният Малеев"- така го нарекоха и с право.

    И как ще забрани на Касата да сключва договори?
    Този не е ли чувал, че Касата е обществена организация и че не му е подчинена.

    Москов, за разлика от социализма, който ти е любим, в демократичния свят всички собствености са равнопоставени !

    А това , дето щял ДА ПОСТАВЯ нещо си в условия на конкуренция ?! Той да поставя конкуренцията!

    Този е комунист!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  67. 67 Профил на jiffylube
    jiffylube
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Големият проблем на здравеопазването е най-вече финансово-административен. Начинът, по който НЗОК плаща за лечение и административния процес с най-негативния ефект на бюрокрацията. От една страна очевидно е, че оборотните разплащателни средства на касата са кът, и затова тя налага лимити. Те не са продиктувани от нужди на пациента или от стремеж за оптимизация, а от това, че тя по една или друга причина е затруднена да имбурсира леченията - няма пари. Друга страна е фактът, че има оставени много пробойни и възможности за манипулиране и корупция в системата, известна част от които може да се елиминира с въвеждане на електронна администрация.
    Здравна карта - ок, но причината за проблемите си остава. Не може да има безкрайно много болници и да са съсредоточени на едно място -ок, но не можеш и изкуствено за създадеш болници и освен това да ги приравниш като качество, за да отговарят на стандарта. Апаратура ще се намери, но най-малкото няма да има достатъчно лекари на ниво.
    Фокусът се измества - докъде стигнаха електронното здравеопазване и демонополизирането на касата? Не е ли елементарно електронно всеки пациент да има профил и да знае какви пари са му били предоставени за лечение от касата и съответно касата да дава общодостъпна информация колко пари и за какво е предоставила общо. И тогава да видим за какво се харчат парите и защо излиза, че населението по две е лежало по болници.
    Преструктуриране и сливания - ок, но географския принцип е леко неправилен модел. Единствено спешни центрове трябва да са районирани и да имат бърз транспорт до голяма болница - ако не е близо, има хеликоптери за тази цел, важно е времето, а не разстоянието. За останалите - трябва да има стратегия според нуждите на пациентите и категорично не географски. Разкриването на специалности трябва да отговаря на нуждите на пациентите в страната изобщо, а не да се търси работа за определени болници и специалности.

  68. 68 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8459 Неутрално

    Айде сега,пак Москов виновен.Сякаш ние не знаем,как в болниците лекуват мними болни,от измислени заболявания,защото пътеките са по-скъпи.И как лекари в държавни болници правят прегледи на държавната апаратура ,купена с нашите данъци и прибират хонорар.И как за една и съща работа,лекари получават в пъти по-големи заплати от колегите си в друга болница.И сега лекарите от някои лечебни заведения си мислят,че както е било досега ,щом протестират,ще спрат реформите,просто няма да стане.И ние също не трябва да го позволим.

  69. 69 Профил на Сотир Методиев Пеевски
    Сотир Методиев Пеевски
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#60] от "Няма дясно в България":

    Важни са паричните потоци от НЗОК към лечебните завдения както за извършените дейности, така и за лекарствата.
    А в момента касата ОТКАЗВА информация за изплатените пари на болниците, оправдавайки се с търговската тайна ЕЖЕМЕСЕЧНИ ОНЛАЙН ОТЧЕТИ НА НЗОК ЗА СРЕДСТВАТА, ИЗПЛАТЕНИ НА ВСЯКО ЛЕЧЕБНО ЗАВЕДЕНИЕ. А между другото, кой контролира и проверява случващото се в НЗОК???

    15.01.2013г.:
    "За ПЪРВИ път ще се направи одит на механизма за договаряне на болничната помощ. Това са почти 90% от парите на НЗОК, обясни зам.-председателят на Сметната палата Валери Апостолов."

    Е, па, за некакви си 2-3 милиарда иде реч...к'во значение има как ше се договарят и изразходват...айде да не се втелясваме сега за некакви си там жълти стотинки.

    "ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"
  70. 70 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 833 Весело

    [quote#31:"yanne"]Закъсал си го,ако на Семерджиев вярваш...[/quote]
    С вярата се занимава църквата.Това не е в компетенциите на Семерджиев.

  71. 71 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 833 Весело

    [quote#21:"Не губя надежда за СВЯСТНО ДЯСНО!"]ДНЕВНИК, дали можете да поискате от МЗ следната справка:
    -общ брой частни лечебни заведения [/quote]
    Борба с частната собственост ли подемаме?

  72. 72 Профил на zul11696397
    zul11696397
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Хахаха, Пепи е голям пич и громи здраво ДПСто и разните комуноиди, но във виждането си за здравеопазването е един голям комунист. Окрупняване вместо конкуренция. Ми що направо не ги окрупниш всички държавни и общински болници в една голяма болница че да спестиш разходи за администрация ? А що не национализираш частните болници и да ги окрупниш и тях ? После може и на аптеките да приложим тая хватка.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK