
© haskovo.net
Снимките са предоставени за ползване на "Дневник"
В центъра на Хасково, където е пешеходната зона, вече е забранено преминаването с велосипеди. Това указват поставени вече табели. Според информацията върху тях, глобата за нарушение на забраната е 20 лв., но може да достигне и до 200 лв., за което предупреждавали общински полицаи. Това съобщава електронното издание haskovo.net.
Забраната официално влиза в сила от понеделник, междувременно нарушителите получават предупреждения.
Въведената рестрикция идва от наредба на общинския съвет, одобрена през есента на миналата година, с която се забранява придвижването с велосипед в центъра на града с мотива, че може да са опасни. © haskovo.net Снимките са предоставени за ползване на "Дневник"
Изданието посочва, че много хора използват велосипед, за да ходят на работа в центъра на града, където паркирането е или на практика невъзможно, или скъпо.
В Закона за движение по пътищата (чл. 81, ал. 5) се посочва, че на велосипедистите е забранено да се движат "по площите, предназначени само за пешеходци; тази забрана не се отнася за велосипедисти на възраст до 12 години".
"Не стига, че няма една велоалея по улиците в нашия град и рискуваме всеки момент да ни прегази някоя кола, не стига, че самите ние освобождаваме центъра от колите си и го правим, както иска кмета, пешеходна зона, ами и ще ни глобяват за велосипедите?! Нито замърсява въздуха, нито заема място за паркиране. И с летящо килимче да идваме, ще измислят глоба и за него", казва велосипедистка, цитирана от медиата.
"Дневник" ще потърси от местната власт в Хасково отговор на въпроса дали се предвижда изграждането на велоалея в центъра на града, която да не пречи на пешеходната зона, но и да осигурява достъп на велосипедистите.
cinik
Рейтинг: 2609 НеутралноДа кажем, че по сокаците около възобновената часовникова кула е малко тясно за велосипеди, но в другата част от пешеходния център място има достатъчно. По плочника около фонтаните с трън да се въртиш, няма да закачиш никого.
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!cinik
Рейтинг: 2609 Неутралновъзобновената = възстановената, извинете
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!Батков-вън
Рейтинг: 521 НеутралноВ закона за движението по пътищата е написано изрично - пешеходни зони е забранено движението на колела. Не виждам защо трябва да има отделна напедба.
Впрочем КАТ софия да не спи, а да почне да глобява по Витоша.
В холандия по пешеходните зони слизат и бутат колелетата, щото иначе 50 евро глоба не ти мърдат
Публикувано през m.dnevnik.bg
Gopeто
Рейтинг: 2296 Неутрално"Дневник",Надявам се да махнете излишния текст.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровИнак Софийските безумия с велоалеите и унизителното отношение към колоездачи и пешеходци продължават и на други места в жалката ни държавица.
today
Рейтинг: 782 НеутралноВместо да помислят и да направят велоалеи, те шибват забрана, че е най-лесно. Комунистически манталитет, и туй то.
Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!clutch
Рейтинг: 648 ВеселоО, хаскьойски общинари...
Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)Вие от идиот нагоре ли си ги избирате там?
Някой може ли да ми даде списък с имената на хасковските общинари? Искам да видя що за дебили и кретени се подвизават по тамошните хранилки?
agata_kristi
Рейтинг: 699 НеутралноТе основните избиратели на хасковския кмет не карат колела, а каруци за това тази забрана едва ли ще се отрази на резултата от кметските избори тази година.
pp90
Рейтинг: 221 НеутралноВървим назад, назад и само назад.
БМЗ
Рейтинг: 980 НеутралноДо коментар [#3] от "Батков-вън":
Апокалипсисът апокалиптиченАко колелата не могат да минават по Витошка, къде според теб трябва да минават?
man_un
Рейтинг: 572 НеутралноЕто тук бих подкрепил един мирен велопротест на колоездачите от Хасково. Пешеходната зона в нашия град е доста дълга, от парка до бившия магазин 1001 стоки, но има място за всеки, особено е удобно за хора, които работят в тоя район.
The Core
Рейтинг: 754 НеутралноАми да го бяхте постнали текста още 3-4 пъти!
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеЗащо само 2 пъти?
Каква дебела статия щеше да излезе иначе...
chicago514
Рейтинг: 2195 НеутралноТури една глоба и си гледай кефа.
traveler1
Рейтинг: 846 НеутралноОня ден пътувайки през Унгария, забелязах масово строителство на велоалеи МЕЖДУ населените места успуредно на пътищата за автомобили. Градовете и селата им отдавна е решен въпроса с велоалеи. Ние разбира се не само, че нямаме нормални велоалеи в неселените места, но и не можем да караме в центъра на града, а за извън градовете просто забравете. Хората писали закона за движение по пътищата не само, че не са се качвали на велосипед, ами дори на картинка не са го виждали. Само последните няколко дни има двама убити велосипедисти, каращи по пътното платно и спазващи правилата за движение по пътищата.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОИма ли смисъл да коментираме, как може да се спазва нещо, което гарантира вашата смърт?
mahjongg
Рейтинг: 434 НеутралноДа им разрешат да карат около имението на кмета.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2358 НеутралноОбщинският съвет в Хасково гони велосипедистите от центъра на града
Libertarianism is just anarchy for rich people________
Абе тези всичките за какво взимат заплати ?
Втора цетка
Рейтинг: 914 ЛюбопитноТия избиха рибата...
Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...Най-добре да спрат и пешеходците, да не пречат на преминаващите през центъра, цигански каруци...
morf
Рейтинг: 787 ГневноПодкрепям, в пешеходните зони, велосипедите трябва да се бутат.
В моя град ми е омръзнало от велосипедисти каращи безразсъдно в пешеходната зона, създавайки опасност за пешеходците и играещите деца.
И не, нямам нищо против велосипедистите, но не искам някой екстремен тип на колело да разбие главата на детето ми.
джендър NATO generals
Рейтинг: 985 Весело[quote#0:"заглавието"]Общинският съвет в Хасково гони велосипедистите от центъра на града [/quote] Ми демокрация, какво недовлствате бе? Хората са си ги избрали! Може даже да имат логични мотиви-да пазят велосипедистите от автомобилите, а да е по-удобно за автомобилите да няма пречкащи се велосипедисти! Хората не са длъжни да имат зелени вместо сиви мозълци, само защото на някой так му се иска!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токЕмо
Рейтинг: 381 ВеселоДо коментар [#9] от "Bulgarische Motoren Werke":
Virtus est medium vitiis.Ами, ако гледаме закона, откъдето има велоалея, или по улиците, които не са пешеходни зони. Ето го и закона, по-специално т.6:
СПЕЦИАЛНИ ПРАВИЛА ЗА НЯКОИ УЧАСТНИЦИ В ДВИЖЕНИЕТО
Раздел I.
Водачи на велосипеди
Чл. 140. Водачът на велосипед е длъжен да се движи възможно най-близо до дясната граница на платното за движение.
Чл. 141. На водача на велосипед е забранено:
1. да се движи успоредно до друг велосипедист;
2. да управлява, без да държи кормилото с ръка, както и да освобождава педалите;
3. да се движи в непосредствена близост до пътно превозно средство или да се държи за него;
4. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на велосипеда или създават опасности или пречки за другите участници в движението;
5. да бъде теглен от друго пътно превозно средство;
6. да управлява велосипед по площите, предназначени за движение само на пешеходци. Тази забрана не се отнася за децата велосипедисти
Напоследък срещам много нахални велосипедисти, хвърчат в пешеходни зони с по 30 км/ч, особено по парковете, покрай малки деца. Знам, че няма достатъчно места, както и нормални условия за колоездене, ама не може да застрашаваш околните.
И все пак, темата е за Хасково. Вече повечето знаят кой е кмета и с какво се занимава.Тази забрана не е случайна. Мога да се обзаложа, че след тази забрана ще се надигне голям шум и някоя строителна фирма ще получи поръчка за изграждане на велоалеи в града. Ама 100% съм сигурен, че ще спечеля баса
sa6
Рейтинг: 760 Неутралнодоколкото познавам хасково, центърът ще е забранен за велосипедисти, защото там ще е запазено място за преминаване на мерцедеси и джипове на мутри, ромски феодали и приятели на кмета
Евроатлантидаmorf
Рейтинг: 787 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "Батков-вън":
Чл. 81. На водача на двуколесно пътно превозно средство е забранено:
5. да управлява превозно средство по площите, предназначени само за пешеходци; тази забрана не се отнася за велосипедисти на възраст до 12 години.
Наистина скандално решение на Общинския съвет в Хасково, как може да издават наредба, която е в съответствие със закона!
alehandro77
Рейтинг: 465 НеутралноХехехе и как ще ме хванат с колелото? Или ще ми запишат номера:) жалко че не живея в Хасково, а иначеб"умния" кмет да се разходи малко по Европата, не е от най-бедните пък да види как е там...
Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.Публикувано през m.dnevnik.bg
Free person
Рейтинг: 701 НеутралноЦентралните улици в Хасково са тесни и е добре там велосипедистите да си бутат велосипедите,но как стои въпросът с автомобилите,които щъкат навсякъде?
TonyDarth Plagueis
Рейтинг: 1458 НеутралноКато се изключи форумното експертно възмущение, колела принципно не се карат в пешеходни зони, и това е навсякъде, не само в Хасково. Нещо повече - това е част от ЗДП.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКОстаналото просто показва, че кметът е на мушка и атаките ще идват отвсякъде.
j.h.jazz
Рейтинг: 498 НеутралноДо коментар [#3] от "Батков-вън":
"В холандия по пешеходните зони слизат и бутат колелетата, щото иначе 50 евро глоба не ти мърдат"
Така е - както и по велосипедните алеи е забранено да се движат пешеходци. Ама ти блъскат минуси, сякаш велосипедистите са над пешеходците...
Криворазбрано екомислене
Zdravko Z.
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#3] от "Батков-вън":
Защото ако си погледнеш в краката, по булевард Витоша има разграфени велоалей, ама някой хора са решили там да си наслагат масите, а общината се прави, че не вижда!
cinik
Рейтинг: 2609 НеутралноДо коментар [#13] от "traveler1":
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!В момента религията на местните власти се нарича "Автоталибанизъм" и "Безтротоарие". За тях идеалът за съвършенство е: всеки българин да е отпрал 130 кила мазен задник, да се мъкне навсякъде с бангия като костенурка под черупката си и да пъшка заради задръстванията, липсата на място където "ъ кАчи" и цената на нафтата.
Xumpomo name
Рейтинг: 594 Неутралнохубаво, с велосипедите до там, ама гледам автомобили се движат...
Birds of a feather flock together.chepokalipsis
Рейтинг: 1436 НеутралноДо коментар [#8] от "pp90":
Бе направо си тичаме ако питаш мен.
Nazlim S
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#23] от "Free person":
Който има лека кола за бутане, си ги бутат. Поне сме напред с бутането. Now, don't tread on me!
pozhara
Рейтинг: 16 НеутралноСтатията е копирана 2 пъти. Освен това явно не плащате от известно време за редакция, тъй като правописните грешки, пропуснати букви и думи, да не говорим за по-дребни неща като пунктуация, каквато няма, са нетърпими. Това онлайн вестник ли е или евтин сайт за препечатване на чужди новини, барем с грешките?
Публикувано през m.dnevnik.bg
pozhara
Рейтинг: 16 НеутралноСтатията е копирана 2 пъти. Освен това явно не плащате от известно време за редакция, тъй като правописните грешки, пропуснати букви и думи, да не говорим за по-дребни неща като пунктуация, каквато няма, са нетърпими. Това онлайн вестник ли е или евтин сайт за препечатване на чужди новини, барем с грешките?
Публикувано през m.dnevnik.bg
Nazlim S
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#31] от "pozhara": Берабер с грешките.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1458 НеутралноДо коментар [#26] от "Zdravko Z.":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНяма. След ремонта, на Витошка няма велоалеи и карането на колела там е забранено.
anarch
Рейтинг: 221 Неутрално[quote#22:"alehandro77"]Хехехе и как ще ме хванат с колелото? Или ще ми запишат номера
[/quote]
По стандартния начин - полицаят те спира, а ако не спреш, тръгва да те гони. После ти взима данните и ти пише фиш, който после плащаш (или не) в общината или в КАТ.
Поне това е идеята, не вярвам в реалност да се получи наистина така - те полицаите с по-сериозните нарушения не могат да се справят, пък камо ли с такива. Общо взето цялата наредба ще се окаже празни приказки.
keen
Рейтинг: 877 Неутрално[quote#21:"morf"]тази забрана не се отнася за велосипедисти на възраст до 12 години[/quote]
#КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?[quote#17:"morf"] но не искам някой екстремен тип на колело да разбие главата на детето ми[/quote]
Все си мисля, че второто е много по-вероятно да се реализира от някой велосипедист на 10-12 години, отколкото от някой опитен такъв, на когото законът (а и наредбата) забраняват движение по пешеходни зони.
Т.е. загрижеността (ако не е фалшива, както ми се струва на мен) си остава актуална.
shang
Рейтинг: 381 НеутралноСамо така, кмете! Сега забрани и на пешеходците и вход свободен само за жипуй (джипове).
keen
Рейтинг: 877 НеутралноОт друга страна, нищо не пречи да се обособят 2 метра (точно толкова са достатъчни) за двупосочен велосипеден път през пешеходната зона, със знак, който указва предимство на пешеходците.
#КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?Важи и за Хасково, и за София по пешеходната част на бул. Витоша.
гинка христова
Рейтинг: 221 Неутралноа какво ще се случи ако ни покажете след време паркирани коли в пешеходната зона на Хасково?? а какво ще се случи ако отново някой идиот прегази дете и в тази пешеходна зона,какъв закон ще приложим тогава,как ще отсъдим тогава - жители на Хасково,бъдете наблюдателни и не се страхувайте да публикувате снимки на нарушителите с коли във вашата пешеходна зона
Суджук Герберите
Рейтинг: 434 НеутралноВ Аскуу неограничен достъп до навсякъде има само за черни нови беемвета, мерцедеси и рейнджроувъри!
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!alabalko
Рейтинг: 501 НеутралноХора, качвайте се на ролерите, тротинетките и скейтбордовете. Или си вземете велосипед с 4 колела, което се води детска количка
murttle
Рейтинг: 925 НеутралноЗащо просто не им очертаят една пътечка с две линии боя и да се реши въпросът? Площад голям - има място. А на мястото, където е тясно, ще слизат от велосипеда и ще го бутат или ще изчакват пешеходците, за да пресекат до следващата отсечка от велосипедната алея или уличното платно.
subaru
Рейтинг: 738 НеутралноТъпотията българска е безкрайна.
adolfbraunauin
Рейтинг: 221 ВеселоАлооо,къде е централната Убойна,европ'ска,патриотарска и рИформаторска власт да въведе някакви единни стандарт и визия за велосипедния транспорт в цялата страна-тъй като това е модерна и европейска история и визия,и то отдавна?!Докога с тия кръпки и парчетии в България,и където на който както му скимне?!Сто години и милиони тонове хартия и часове изхабихте за празни стратегии,които ги няма в реалността!Само и само да паразитирате и да си въртите обира!
Оня се уби да се тупа о гърдите с 'великите" магистрали ,а къде е мрежата от велосипедна инфраструктура?! Европа,а?? Ориент,драги мои,Ориент!
Между другото сещате ли се за ОНЯ кмет на това Хасково?? Ха на бас че ОНЯ не кара колело,а джип!
adolfbraunauin
Рейтинг: 221 ГневноА извън центъра на града получават "свободата" да бъдат сгазени и буторясани,нали познах?!
Patsis
Рейтинг: 4126 ВеселоВелосипедист - това е истинско бедствие за икономиката. Той не купува автомобил и не взима за него кредит. Не купува бензин. Не ползва автосервизи и автомивки. Не си прави "гражданска отговорност", каско. Не ползва платени паркинги или синя зона. Не страда от затлъстяване. А и здрав, да му се невиди! Здравите хора не са нужни на икономиката. Той не купува лекарства. Не ходи и по доктори. Просто не увеличават БВП на страната.
l_i_k_a_t_a
Рейтинг: 488 НеутралноСъс скандален кмет, скандален град.Трябва да се радват че хората използват велосипеди.Трябва да се правят велоалей,а не да се забранява.Некадърна работа.
bawarec
Рейтинг: 434 НеутралноЗабрани, които няма да се спазват не само са безсмислени, но и вредни, защото хората свикват да не спазват правилата и накрая започват да не спазват никакви правила. Най-доброто е да се търси компромис. Например да се разчертаят велопътеки из пешеходната зона и да се преследва карането извън тях.
Иван Арнаудов
Рейтинг: 534 Неутрално[quote#9:"Bulgarische Motoren Werke"]Ако колелата не могат да минават по Витошка, къде според теб трябва да минават?[/quote]Хайде недей да драматизираш излишно. Кеф ти по "Христо Белчев" (посока НДК), кеф ти по "Асен" (посока Съдебна палата). И двете улици са слабо натоварени и няма *никакъв* проблем да се мине с колелото от там, че и по-бързо ще стигнеш, понеже няма да ти се налага да се разминаваш с пешеходци. Велосипедният транспорт е много хубаво нещо, ама нещо взех да се отегчавам от двуколесни диваци, които се стрелкат между пешеходците по "Витошка" и карат по тротоарите, вместо по пътя.
Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.Перуци
Рейтинг: 221 НеутралноПравилно. Да го забранят колоезденето и по Витошка, защото ще се сбия накрая с някой. Има разни дето карат супер безразсъдно. (запален колоездач съм)
elevation04
Рейтинг: 594 ВеселоДо коментар [#3] от "Батков-вън":
Ако не знаеш , по Витошка има велоалея, ама я изми дъждо.....
Иван Арнаудов
Рейтинг: 534 Неутрално[quote#50:"Боян Наков"]Има разни дето карат супер безразсъдно. [/quote]Именно. Обособила се е една група байкъри-муджахидини, които си мислят, че всеки за всичко им е длъжен, щото "пази велосипедиста". Тази малка групичка с арогантното си поведение опорочава всичко прекрасно в градското придвижване с велосипед и настройва както пешеходци, така и шофьори срещу велосипедистите като цяло.
Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.keen
Рейтинг: 877 Неутрално[quote#52:"Иван Арнаудов"]Тази малка групичка с арогантното си поведение...[/quote]
#КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?Когато по велосипеден път, който е само за велосипеди, се мотаят пешеходци все едно са си вкъщи, когато хем не чуват звънец, хем налитат на бой, ако им направиш забележка, когато такива те бутнат с колелото два-три пъти на място само за велосипеди, тогава и железни нерви да имаш, пердето ти в един момент неизбежно ще падне окончателно.
Работата е там, че единствените велосипедисти, които не са се сблъсквали с описания проблем са тези, които, нарушавайки правилата, карат не по велосипедния път, а по пътя за автомобили.
Така че, преди да се заклеймява, не е зле да се опита и другата гледна точка. Защото един човек на пътя може да има много роли - на пешеходец, на велосипедист, на шофьор на автомобил. И ако винаги гледаш на себе си като на "център на света", тогава всички наоколо ще те изумяват с "арогантност".
Иван Арнаудов
Рейтинг: 534 Неутрално[quote#53:"keen"]Когато по велосипеден път, който е само за велосипеди, се мотаят пешеходци все едно са си вкъщи, когато хем не чуват звънец, хем налитат на бой, ако им направиш забележка, когато такива те бутнат с колелото два-три пъти на място само за велосипеди, тогава и железни нерви да имаш, пердето ти в един момент неизбежно ще падне окончателно. [/quote]Не говоря за велосипедист на велоалея, а за велосипедист на тротоар или за велосипедист, който прави слалом между колите по "Евлоги Георгиев" въпреки наличието на прекрасна велоалея от "Орлов мост" до "България". Или за велосипедист по тъмно без жилетка, фар и стоп и други такива примери, на които съм се нагледал през годините. Когато ти падне пердето, слез от седлото!! Защото следващия път ще почнеш да биеш бебета с бутилка, примерно.
Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.[quote#53:"keen"]Защото един човек на пътя може да има много роли - на пешеходец, на велосипедист, на шофьор на автомобил.[/quote]Напълно съгласен. Затова единственият начин да очакваш да получиш добро отношение от другите участници в движението е сам ти да бъдеш винаги коректен към тях. Факт - измежду пешеходците има непропорционално много хора, които не знаят на коя планета се намират и са толкова тъпи, че очеизбодните очертания на велоалеята и постоянният трафик на велосипеди по нея не са достатъчен индикатор, че трябва да отстъпят от нея и да се оглеждат, когато я пресичат. Но като им налиташ на бой с падналото перде, не правиш по-лесен живота на другите велосипедисти след теб.
[quote#53:"keen"]И ако винаги гледаш на себе си като на "център на света", тогава всички наоколо ще те изумяват с "арогантност".[/quote]Ако визираш конкретно мен, ще трябва да те разочаровам. Аз собствено проблеми с велосипедистите нямам - оглеждам се, когато пресичам велоалея и предупреждавам заблеяни пешеходци, които цапат между жълтите линии, а зад гърба им приближава колоездач. Но ме изумяват безумни действия на велосипедисти, които наблюдавам, вървейки по улицата.
Хайде да опитаме една бърза импровизирана анкета - нека всеки, който има звънец или клаксон на колелото, да сложи плюсче на поста и минусче, ако няма. Аз ще се въздържа да гласувам, понеже имам колело без звънец, но тъй като много надебелях последните 3 години, а съм астматик, не мога вече да го карам, без да рискувам да си докарам инфаркт ;( но бройте с един минус повече.
Роси
Рейтинг: 7912 НеутралноТо и в други градове пешеходните зони са превърнати във велоалеи.Особено опасни са тийнеджърите.
keen
Рейтинг: 877 НеутралноДо коментар [#54] от "Иван Арнаудов":
#КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?Е, така, като обясни човек какво е имал предвид, вече е друго.
Няма как да не споделям казаното от теб.
Жалко е това, че по такава причина се налага да избягваш велосипеда.
За звънеца - ясна полза от него виждам само в планината, по горските пътеки, където е тихо и пешеходните туристи го чуват отдалеч. В града полза голяма няма, заради градския шум. А и да го чуят, синдромът "звънецът бие за друг" е масово разпространен. Аз имам три колелета, на всичките имам звънец, а на едно от тях в добавка и тромба (звънецът е по-добър). Чуват го обаче само по-млади и достатъчно интелигентни на вид хора, за да се съобразят. Незначително малцинство обаче, за да се разчита на тая сигнализация.
За пердето и слизането от колелото - понякога човек бърза и не се усеща какво се е случило с нагласата му към околните. Важи и за задкормилното устройство в автомобила. Това е една от причините за нещастията на пътя. И тъй като никога не знаеш коя струна свири в ума на оня отсреща, поне не му отнемай предимството, което му се полага по право, или пък за което дава всички сигнали, че е убеден да го има.
Но колоездачите са подложени на несравнимо по-голям стрес от всички останали участници в движението на пътя - те са по-уязвими дори и от пешеходците. А и предимството им по велосипедните пътища е твърде ново (за пешеходците) и твърде дълго чакано (за велосипедистите) явление, затова и с такова трудно разбираемо от другите усърдие държат на него...
Кирил Иванов
Рейтинг: 244 ВеселоРешението е образование. Велосипедите са бъдещето.
pg
В цяла Холандия хората карат колело в центровете на градовете. Включително там където коли не минават. Дори и на местата където велоалеята свършва и вело трафика се слива с пешеходния.
Защо няма забрани? Защото хората имат култура. Звънецът е задължителен, скороста е ниска. Пешеходците също са бдителни и РАЗБИРАТ. Има взаимно уважение защото всички карат велосипеди! А и хората карат градски, а не планински велосипеди или псевдо-планински железарии!
http://www.boblucky.com/Biking/Holland2/Cityroad.j
legio
Рейтинг: 381 Неутралноhttps://vimeo.com/76207227
Who dares wins!Публикувано през m.dnevnik.bg
devdimi
Рейтинг: 382 НеутралноКато човек, който ходи навсякъде с колело от много години мога да кажа, че от общината в Хасково са прави и морално и юридически.
Пешеходните зони са само и изклющително за пешеходци.
Проблемът, е че в БГ няма достатъчно вело алеи и няма широки тротоари. Шофьорите не са достатъчно толерантни и велосипедистите реално могат да карат спокойно само по пешеходните зони, където пречат на пешеходците.
Велосипедистите ставаме все повече и трябва да искаме специални добре преоктирани велоалеи.
В същото време трябва на първо място да пазим хората като караме само на разрешените места и да се съобразявме с всички други участници, вклющително колите.