БСП не подкрепи декларацията на парламента за 9 май (видео)

Кадърът е от честванията на 9 май пред паметника на незнайния воин

© Асен Тонев

Кадърът е от честванията на 9 май пред паметника на незнайния воин



След двучасови спорове за историческите факти и съвременния им прочит Народното събрание прие декларация по повод 70-годишнината от капитулацията на нацистка Германия във Втората световна война и по повод Деня на Европа 9 май, в която осъжда всички форми на ксенофобия, екстремизъм, неофашизъм и насилие и призовава към въздържане от действия, водещи до нови разделителни линии в Европа.


Основните критики към документа, че без Деня на победата нямаше да има Ден на Европа, дойдоха от БСП, "Атака" и отцепника от Патриотичния фронт Велизар Енчев.  Те също имаха свои предложения за текст на декларацията, но комисията по външна политика подготви друг проект, въз основа на предложенията на АБВ.


"Тази декларация принизява ролята на държавата-победител в целия конфликт, а именно Съветския съюз. Това декларация за затвърждаване на евроатлантическата ориентация ли е или наистина почитане на тази велика победа", възмути се зам.-председателят на "Атака" Десислав Чуколов. Той настоя парламентът да порицае поведението на президента Росен Плевнелиев, който отказа да отиде за парада за 9 май в Москва.




Велизар Енчев пък поиска парламентът да отдаде почит и на българските воини, сражавали се в Отечествената война. Откажете ли този текст, България ще е първата държава, чийто парламент се отрича от тази война, в която сме дали 30 000 жертви, заяви той.


Янаки Стоилов от БСП критикува, че декларацията не представя цялостно и обективно историческата роля на такъв акт. Въпросите не са само исторически, може да се запитаме има ли днес фашизъм и отговорът може да се раздели на няколко част - кога, кой, къде, добави той. Може да го видим в големи западноевропейски страни, в Източна Европа, в Профсъюзния дом в Одеса, където бягащи задушаващи се хора бяха доубивани, каза още Стоилов. По думите му всичко това са съвременните лица на това, което Европа преживя преди 70 годни.


От БСП също настояха Народното събрание да зачете ролята на антифашистката съпротива в България, но и това предложение беше отхвърлено от парламента. Социалистите искаха още да се подчертае ролята на Съветския съюз, САЩ и Великобритания за постигане на победата във войната, а Народното събрание да се обяви за опазването и срещу оскверняването на паметници на антифашисти и на военни паметници. Тези предложения няма да се приемат от наследници на профашистки организации и от хора, които искат да изчистят миналото си на внуци на активни борци против фашизма, коментира Стоилов.


От БСП за декларацията гласуваха само 3 депутати и те бяха против. Председателят на левицата Михаил Миков обяви, че е гласувал "против", защото с тази декларация се игнорира приноса на България в антифашистката съпротива, на тези хиляди хора, с чиято кръв са запазени границите на България, защото така се подценяват изводите и поуките в най-голямата касапница в историята на човечеството. Парламент, който насърчава оскверняване на паметници, сам себе си осквернява и това се доказва от начина, по който напускате днешното заседание, каза още Миков.


Съпредседателят на парламентарната група на Реформаторския блок Радан Кънев обяви, че десницата поддържа тази декларация, защото тя е крачка към общ прочит към най-тежките моменти в историята ни. Общ прочит, който липсва от много време насам и тежи на българското общество. Това е скромна крачка, но е във вярната посока. Скромна е, защото  не засяга всеобхватната тема за политическото насилие, каза още Кънев и даде пример с насилственото прогонване на българските турци до т.нар. Голяма екскурзия през 1989 г.


"Да възхваляваме червената армия? Ще откажа да го направим, ако не споменем Катинската гора, погрома на Варшавското въстание. Ако не споменем погромите в България след 9 септември, изтреблението на горяните, смазването на Берлинското въстание, Унгарското въстание и Пражката пролет. Тогава ще ви ръкопляскам. Искам да ви видя как ще го направите и после ще отидете да си вземете парите от руското посолство", заяви още Кънев.


"Вие си позволихте едно твърдение, гледайки към лявата част на залата, че нейните политически позиции са следствие на някакви финансови взаимоотношение с чужди посолства. По този начин ли вие градите кариерата си, така ли слугувате и лакействате? Надявам се да оттеглите тези твърдения, защото те са позорни преди всичко за вас, който ги изричате", настоя Янаки Стоилов.


Методи Андреев от ГЕРБ обяви, че истинският акт за капитулация на нацистка Германия е подписан на 8 май 1945 г. и настоя това да бъде коригирано и в декларацията на парламента, но гласовете на ГЕРБ и Реформаторския блок се оказаха недостатъчни.


В приетата днес декларация се отдава почит към паметта на загиналите и жертвите на Втората световна война и признание към държавите, извоювали победата над нацистка Германия. Изразява се признателност към българските воини, сражавали се във Втората световна война. Парламентът потвърждава стремежа си към единство, мир и просперитет в Европа и решимостта си да продължи да работи за взаимно уважение, споделена отговорност, свободата и сигурността на всички български граждани. А също и изразява подкрепа за процесите, водещи до обединение в Европа.


В декларацията се отбелязва 70-годишнината от капитулацията на 9 май 1945 г. на нацистка Германия във Втората световна война, припомня се декларацията на Робер Шуман от 9 май 1950 г., провъзгласила идеята за обединена Европа, подчертава се и значението на тези две събития в историята, откриващи пътя към изграждане на общност на солидарност и разбирателство между народите на Европа.


Народното събрание подчертава още, че една от основните цели на европейското обединение е предотвратяването на военни конфликти и престъпления срещу човечеството. Изразява непоколебимост за опазване на мира и недопускане на ново разделение между народите на Европа и припомня приноса на българския народ за спасяването на еврейската общност в България.

Ключови думи към статията:

Коментари (111)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3622 Весело

    "Тази декларация принизява ролята на държавата-победител в целия конфликт, а именно Съветския съюз."


    Другаре, държавата-победител умре преди 23 години. Нема Саветци съюз...

  2. 2 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4095 Неутрално

    Хаха, ясно е кои са ксенофобите, фашистите, екстремистите и комунистите в българския политически живот.

    Добре, че вече бълбукат в кръг около канала на мивката...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  3. 3 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    Що за манипулация. Германия подписва акта за капитулация на 07.05.1945 и по настояване на Сталин го прави отново на 08.05.
    Това е! На 09.05.1945 не се случва НИЩО.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  4. 4 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Любопитно

    "Тази декларация принизява ролята на държавата-победител в целия конфликт, а именно Съветския съюз"

    Има ТРИ държави - победители - съветска русия, САЩ и Великобритания.

    #KOЙ номинира бокова!
  5. 5 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 551 Разстроено

    Нихилизмът, национал популизмът и чуждопоклоничеството са определенията, най-добре пасващи за лого на НС.
    Какво "Съединение", каква " Сила" , че и от къде да дойдат....

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  6. 6 Профил на michael
    michael
    Рейтинг: 823 Неутрално

    значи много им е важно да се декларира, че няма да се пипа МОЧА, мира в Европа са подробности

    Cogito ergo sum :)
  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8357 Неутрално

    Защо просто не публикувахте текста на декларацията , вместо да анализирате '' какво искал да каже авторът''?

    karabastun1@abv.bg
  8. 8 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#2] от "Norman Granz":
    [quote#2:"Norman Granz"] ясно е кои са ксенофобите, фашистите, екстремистите и комунистите в българския политически живот. [/quote]
    Тези са едни и същи.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  9. 9 Профил на Gordon Freeman
    Gordon Freeman
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#3:"Николай Колев"]На 09.05.1945 не се случва НИЩО. [/quote]
    Случва се голямо събитие:
    На 9 май 1945 година беше спряно комунистическото настъпление към Западна Европа. За съжаление, Източна остана да пъшка под съветския ботуш още дълги години.

    Ceterum censeo Russianem esse delendam
  10. 10 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Неутрално

    "Янаки Стоилов от БСП критикува, че декларацията не представя цялостно и обективно историческата роля на такъв акт. Въпросите не са само исторически, може да се запитаме има ли днес фашизъм и отговорът може да се раздели на няколко част - кога, кой, къде, добави той."

    Фашизъм има, разбира се - сега, путин, москва!

    #KOЙ номинира бокова!
  11. 11 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Доколкото си спомням Германия подписва акт за капитулация на 8 май . Разбираемо е защо СССР като съпричастен за началото на втората световна война да иска отделна капитулация на 9 май .

  12. 12 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Любопитно

    "В декларацията се отбелязва 70-годишнината от капитулацията на 9 май 1945 г. на нацистка Германия във Втората световна война"

    Капитулацията на Германия е подписана на 7-ми май и влиза в сила на 8-ми май (днес).

    9-ти май е изсмукан от пръстите, за да може руснаците да си присвоят изцяло историята и да се пъчат вече 70 години като "велики победители" (а не си видят изцапаните гащи)

    #KOЙ номинира бокова!
  13. 13 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 768 Неутрално

    "Тази декларация принизява ролята на държавата-победител в целия конфликт, а именно Съветския съюз"
    -----------
    да се говори за "победа" на СССР във ВСВ е абсурдна нелепост.
    Жертвите на СССР само през войната са в пъти повече от сбора на жертвите на всички останали участници. Ако към тях добавим и десетките милиони избити по време на подготовката на СССР за войната(които са повече от военните жертви), нещата по тоя показател стават абсолютно несъпоставими. Колкото и да е цинично, сравнено с СССР всички други участници са леко пострадали.
    По всякакви други показатели нещата за СССР са още по-зле. Победената Германия е индустриален и технологичен лидер преди войната, и отново става такъв само десетина години след края и, а стандарта на живот далеч надхвърля предвоенния. СССР просто няма какво да се коментира. "Трудещите се" (или поне тая част която не е в Сибир) продължават да се тъпчат като сардели в отвратителните коптори, по известни като комуналки, не могат да пътуват свободно дори вътре в собствената си страна, и водят същото скотско съществуване във военизиран концлагер. Не случайно "победителя" е принуден светкавично да се огради с минни полета и телени мрежи, за да попречи на гражданите си масово да избягат при победените. По отношение на индустрия и технологии нещата са едновременно трагични и комични, "победителите" не са в състояние да произведат базови неща като автомобил, телевизор или дори дрехи, с които да не те е срам да те видят. 'Сделано в СССР' бързо става нарицателно за груб, грозен, неработещ безполезен боклук, а цялата страна се превръща в посмешище за цивилизования свят. Такова е и до днес, но наименования като "Горна Волта с ракети", "Нигерия със сняг" и пр. са постепенно изоставени защото незаслужено обиждат африканските страни.
    Та ако всичко това е "победа", интересно как изглежда загубата

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3548 Неутрално

    Доколкото разбирам, това е най-приемливия вариант за декларация, ако приемем, че изобщо има нужда от такава. Какво има да се пъчим между победителите, та ние бяхме победена държава. Или да възхваляваме шепата партизани - мухи без глави. За разлика от шантавия Фердинанд, блаженопочившия наш цар Борис прояви пределна мъдрост, пожертва и себе си дори и ни спаси от погром. Малко ли е това? Нека за нас този ден да е за размисъл.

  16. 16 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 714 Гневно

    Тотален цирк. Големи спорове и превъзнасяне как точно да се отчете и отбележи победата срещу нацистите. Кой имал заслуга, кои били героите и т.н.
    В същото време шепа истински патриоти се борят абсолютно сами за възраждане на българската историческа памет чрез възстановяване на разрушения от комунистите мемориал на софийската първа дивизия.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  17. 17 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Момчета вместо да сте благодарни, че не споменаха заслугите на соц паплачта за "добруването" на нашата част от Европа вие пак на Русия се дупите...

    www.soundcloud.com/x2805
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на new_ghost
    new_ghost
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Коментарите на разискванията в българския парламент са достатъчни, за да се твърди, че фашизмът не само не е отминал, но е и в настъпление.

  21. 21 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#9] от "G-man":

    Всъщност на 09.05.45 не става нищо. Официалната капитулация е подписана вечерта на 08. По това време в Москва е вече 09. И др. Сталин за да си е бамбашка го кара по московско време.
    В интерес на истината Сталин изобщо не смята датата за велик празник. И съответно и не се празнува дори през 46-та. Не се празнува и при Хрушчов. Дори 10-тата годишнина е обикновен работен ден. Велик празник става при Брежнев. Сега включен в новата руска религия на Путин.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1366 Весело

    Брао на бесипето! Так держать! Аре ся за празника да ни кажити главната опорна точка - коя мандра да бастисами, за да празнуваме както требе))))

  24. 24 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 408 Неутрално

    [quote#3:"Николай Колев"]Що за манипулация. Германия подписва акта за капитулация на 07.05.1945 и по настояване на Сталин го прави отново на 08.05.
    Това е! На 09.05.1945 не се случва НИЩО. [/quote]

    Точно!!!!
    А по-горе в статията са разхвърляни някакви дати без грам наченка на критичен анализ. Хем капитулация на 9.05.45 хем на 8.05.45. А тя всъщност истинската е на 07.05.45. Абсолютна манипулация. Дневник, ставате все по слаби.

    ...
  25. 25 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#19] от "lonely_ninja":

    Скъпо чукче. Първо фашизъм има в Италия. Победена през 43-та.
    В Германия управлява социалистическа работническа партия. Строяща социализъм.
    Второ ще е доста интересно да извадиш хамериканската подкрепа за Хитлер. Докато за подкрепата на др. Сталин има прекалено много. Както и за съвместните паради на победата. И разни карти и милионите тонове доставки и т.н.
    Та без да се спомене немско-съветския съюз няма как да се почете края на войната. Най-малкото защото той определя започването и.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  26. 26 Профил на WARPANDA
    WARPANDA
    Рейтинг: 280 Неутрално

    До коментар [#19] от "lonely_ninja":

    Комуне защото много говориш, прегледай това видео, и да разбереш къде е истинското зло... Такива като Вас, трябва да подлежите на законно преследване, затвор и някоя друга година обществено полезен труд

    https://www.youtube.com/watch?v=SKo-UPB6Yo4

    Pandamunion! http://www.examiner.com/list/russia-s-top-120-lies-about-ukraine
  27. 27 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Комунуидите-путофили са прегракнали да славят и да се натягат на моЦкалското си ръководство! Нещастни майкопродавци!

  28. 28 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#24] от "blurred":

    Има договорка между съюзниците акта на 07 да се разглежда като предварителен документ. Официалната церемония в присъствието на представители на всички победители е на 08.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  29. 29 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#18:"idenev"]По темата - веднъж БСП да направи нещо похвално.[/quote]
    в случая БСП не са направили нищо - само са покрякали.
    БСП е маргинална партия, както и Атака.
    Освен да кряскат друго не могат да направят.

    #KOЙ номинира бокова!
  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на Gordon Freeman
    Gordon Freeman
    Рейтинг: 551 Любопитно

    Не знам руснаците що толкова се радват. По-отвратителният диктатор победи и вместо да ги трепе Хитлер, трепеше ги Сталин.
    Сега един друг такъв пак ги е яхнал, а те още влакове взривяват, като в оня виц, с фашизма се борят, а най-големият фашист седи в Кремъл.

    Ceterum censeo Russianem esse delendam
  32. 32 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 605 Весело

    [quote#25:"Цецо"]В Германия управлява социалистическа работническа партия.[/quote]

    т.е. в Германия фашизъм няма ?>
    Бравос !
    И Ай-Би-Ем , която НЕ е,повтарям НЕ е американско корпорация, НЕ Е измислила СПЕЦИАЛНО за Райха системата с идентификацията на лагеристите?

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  33. 33 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    Защо комунистите в България забравят кой започна ВСВ?
    Втората световна война започва на 1 септември 1939 г. Германия започва инвазията срещу Полша, а на 17 септември 1939 г. по силата на договора, на територията на Полша нахлуват съветските войски. На 18 септември 1939 г. Германия и СССР излизат със съвместна декларация, подписана от фон Рибентроп, Сталин и Молотов, която гласи:

    „Правителството на Райха и на СССР чрез подписания днес договор, като уреждат границите между двете държави, вследствие разпадането на Полската държава и създавайки по този начин сигурна основа за продължителен мир в Източна Европа.
    Така,че тази война си е на Съветския съюз и Германия.СССР спечели една война в Европа която сам започна.Ден победъй си е руски празник.СССР победи себе си и бившия си приятел Германия.Краят на ВСВ е на друга дата и това трябва да истинската дата на победата над фашизма и национал-социализма,за съжаление не и над комунизма и болшевизма.Утре България празнува -Деня на Европа.

  34. 34 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 768 Неутрално

    [quote#19:"lonely_ninja"]Само единствено дива сорустутка може да пречислява държавата ПОБЕДИЛА фашизма с фашизма. [/quote]
    първо, нелепо е да се говори за победа на СССР във ВСВ. Второ, съветският комунизъм е далеч по-отвратителен от фашизма, т.е. в случая подобно прЕчисляване е огромен комплимент, и очевидно е дело не на сорустутка, каквото и да означава това, а на радикален русофил.

  35. 35 Профил на Gordon Freeman
    Gordon Freeman
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#32:"lonely_ninja"]И Ай-Би-Ем , която НЕ е,повтарям НЕ е американско корпорация, НЕ Е измислила СПЕЦИАЛНО за Райха системата с идентификацията на лагеристите? [/quote]
    Другарю Нинджа, как да правят самите лагери и как да организират масови избивания вашите немски другари по борба се учиха именно от челния съветски опит. Именно в СССР се обучаваха нацистките главорези, докато бяха съюзници.

    Ceterum censeo Russianem esse delendam
  36. 36 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 605 Весело

    [quote#34:"Ментор"]първо, нелепо е да се говори за победа на СССР във ВСВ.[/quote]

    не знам дали ще ми повярваш, ни само след това ти изречение спрях да чета нататък.
    Единственото нелепо е постинга ти.

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 605 Весело

    [quote#35:"G-man"]Другарю Нинджа, как да правят самите лагери и как да организират масови избивания вашите немски другари по борба се учиха именно от челния съветски опит. Именно в СССР се обучаваха нацистките главорези, докато бяха съюзници.[/quote]

    да, точно така.
    И сигурно системата за идетификазия е измислена от ЛАДА.

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на Gordon Freeman
    Gordon Freeman
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#38:"lonely_ninja"]да, точно така. [/quote]
    Точно така е, колкото и да не ти се вярва. А на първите плакати на националсоциалистическата партия редом до образа на Хитлер стои този на Ленин, а първоучители на Хитлер са Маркс и Енгелс, но ти не ми вярвай, аз те лъжа.

    Ceterum censeo Russianem esse delendam
  41. 41 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 497 Неутрално

    БСП трябва да са благодарни, че матушката им не е спомената в декларацията. Иначе щяха да се скъсат да дават обяснения в савецкия пасоль.

  42. 42 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 497 Гневно

    Дата 9 май за Москва може и да е победа, но за България е началото на 45 годишно робство, а след това трасформирано от съветските агенти във васалство .
    На този ден се броят агентите на Москва в България .

  43. 43 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#1:"palav_nik"]"Тази декларация принизява ролята на държавата-победител в целия конфликт, а именно Съветския съюз." [/quote]

    СССР = Руска ,Белоруска ,УКРАИНСКА... ,ами сега какво ще каже другаря Миков ?!

  44. 43 Профил на bladeroko
    bladeroko
    Рейтинг: 442 Неутрално

    абе без помощта на другите страни, Съвецкия Съюз можеше да изчезне...

  45. 45 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#43:"bladeroko"]абе без помощта на другите страни, Съвецкия Съюз можеше да изчезне...[/quote]
    ми то 1917-та година го чакате да изчезне, а барем го дочакате.
    Тука беше организирано реалити с котировката на рублата, кво ли не беше, ежесекундно ни съобщаваха, че рублата е изгубила още 0,00068 % с/у долара и хората изпадаха в телешки възторг, едно -друго...

    А барем го дочакате....

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  46. 46 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#43:"bladeroko"]абе без помощта на другите страни, Съвецкия Съюз можеше да изчезне... [/quote]
    Като се сетя какво й се случи на Европа преди "Барбароса", 8-ми май щяха да празнуват с кирки в каменната кариера под вежливите погледи на шмайзери. Ест. ако не са евреи, де.
    Хайде да си представим Европа без "Барбароса". Как изглежда?

  47. 47 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 714 Любопитно

    До коментар [#45] от "lonely_ninja":

    Ще го дочакаме. 10 годинки още макс

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1592 Весело

    До коментар [#32] от "lonely_ninja":

    Ъхъ. Требе да се чите. За да се сфанат разликите между фашизъма и социализъма. А другите социалисти разправят, че у немско било фашизъм щото ич не им изнася, че самия Хитлер говорел за социализъм.
    Та кво стана с хамериканската подкрепа за Хитлер? А със съветско-немския съюз?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#46:"opasno_lud"]Като се сетя какво й се случи на Европа преди "Барбароса", 8-ми май щяха да празнуват с кирки в каменната кариера под вежливите погледи на шмайзери[/quote]

    Лицемери, половин Европа 45 години 'празнуваше' в лагери по съветски образец. Същата половина, която била "освободена". Нелепи сте

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  52. 52 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1592 Весело

    До коментар [#45] от "lonely_ninja":

    Товаришч. нема кво да му чекаме на СССР-то. Може и да не сте разбрали, ма са спомина преди повече от 20 години.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  53. 53 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#36] от "lonely_ninja":

    вероятно не си наясно, но самите "победители" изобщо не са се считали за такива. В десетината години непосредствено след войната никой в СССР не е говорил за велики победи, не е имало никакви паради и помпозни манифестации, а 9 май е бил най-обикновен работен ден.
    Съветската пропаганда измисля мита за "победата" чак към средата на 50-те години, и смехотворните шествия на гаснещи танкове по площадите в Масква водят началото си от тогава.

  54. 54 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 570 Гневно

    --------------------------------------
    "Тази декларация принизява ролята на държавата-победител в целия конфликт, а именно Съветския съюз."
    --------------------------------------
    Освен Съветския съюз победители са и САЩ, Великобритания, Франция и много други! Комунетата изпускат нещо този факт.

    ------------------------------------
    Янаки Стоилов от БСП критикува, че декларацията не представя цялостно и обективно историческата роля на такъв акт. Въпросите не са само исторически, може да се запитаме има ли днес фашизъм и отговорът може да се раздели на няколко част - кога, кой, къде, добави той.
    ------------------------------------
    Да Янаки, има фашизъм и държавата, която го подкрепя и насажда се казва Русия, а тебе трябва те съдим за държавна измяна!!!

  55. 55 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#30] от "lonely_ninja":

    Ало другарче, запомни най-после, че в Германия е имало национал-социализъм, фашизъм - в Италия, а социализъм в СССР. И трите форми на управление са вид тоталитаризъм, като най-меката е фашизма в Италия, а най-зловещата - сталинския социализъм.
    И престани да повтаряш съветски пропагандни клишета.

  56. 56 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#46] от "opasno_lud":

    Ма другарю скъпи. Та след великата победа концлагерите в окупираните от СССР земи ич не намаляват. Нито в самия СССР.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  57. 57 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Нинджа ли си, минджа ли си не знам, ама как бягаш само по тъча, че рушняците започнаха войната и без помощта на омразните ти САЩ с лендлийза, щяха да са вече в канала на историята. Тъжно ли ти е да си припомниш, че Ленин и Сталин в политически чистки са избили повече, от колкото немците във ВСВ... Е, я ги виж немците сега, платиха си репарациите, извиниха се искренно и чисто икономически да най-влиятелните в Европа, до като любимоя ти пут късий, от най-голямата територия и природни ресурси изгради катастрофирала икономика. Т'ва само абсолютен неладърник може да го направи, а блядове да го търпят така фа се гаври с живота им. Щом му слугуваш явно нямаш себеуважение, а хора без самоуважение са... Айде да не определям, гнус ме е от такива.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  58. 58 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#51:"Сашо"]Като се сетя какво й се случи на Европа преди "Барбароса", 8-ми май щяха да празнуват с кирки в каменната кариера под вежливите погледи на шмайзери- цитат на коментар #46 от “opasno_lud”


    Лицемери, половин Европа 45 години 'празнуваше' в лагери по съветски образец. Същата половина, която била "освободена". Нелепи сте [/quote]
    Явно требва да изживеете немския образец наложен в Европа през 40-те. Тогава пък може и да се промени мнението ви за вежливите немци, настанили се в България и плащали си вежливо за всичко.

  59. 59 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#56:"Цецо"]

    До коментар [#46] от "opasno_lud":

    Ма другарю скъпи. Та след великата победа концлагерите в окупираните от СССР земи ич не намаляват. Нито в самия СССР. [/quote]
    Ма така е. Ма що ли има концлагери и сега. Не се наричат така, но целта е почти същата, ползват се от тайни служби и са изградени в чужди страни.
    Що ли се се е случило в Абу Гариб, нали са били едни демократи "служителите" там?

  60. 60 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#58] от "opasno_lud":

    Типично по болшевишки темата удобно се насочва към немците. Другарю, кой тук възхвалява нацисткия режим? Ние просто имаме минимално количесто критична мисъл, за да сложим знак на равенство между хитлер, сталин и режимите им. Капиш ?

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  61. 61 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Абе, този Велизар Ен-в. нали е новата СИРИЗА у нас. Защо вече се представя като независим депутат от ПФ?

  62. 62 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Любопитно

    [quote#32:"lonely_ninja"]т.е. в Германия фашизъм няма [/quote]
    Не, в Германия фашизъм няма. В Германия има нацизъм. Фашизъм има в Италия през 30-40-те и в момента в русия.

    #KOЙ номинира бокова!
  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#63:"Гражданин"]Това "разделение" в българския парламент показва, че фашистите в Европа са в настъпление[/quote]

    Прав си.
    Новите фашисти настъпват от една година насам. Окупираха украинския полуостров Крим, а сега под прикритието на 'сепаратизъм' водят война в източна Украйна. У нас фашисткия режим на Путин се подкрепя от пряко или косвено от агентурата на бившата Държавна Сигурност, действаща под директен контрол от КГБ.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  65. 65 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Любопитно

    [quote#58:"opasno_lud"]вежливите немци, настанили се в България и плащали си вежливо за всичко.[/quote]
    Това е исторически факт, има много очевидци, които го потвърждават.
    Както е факт и това, че руската 'освободителна' армия, на която уж сме й толкова признателни, е грабела и изнасилвала където свари. Дори от кумова срама има осъдени и разстреляни руски войници за престъпления срещу българското население.

    #KOЙ номинира бокова!
  66. 66 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 555 Неутрално

    БСП не подкрепи декларацията на парламента за 9 май

    И правилно - историята не трябва да се фалшифицира и подменя

  67. 67 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До коментар [#24] от "blurred":

    Едно малко допълнение. Подписването на 08.05. става в 23.30ч. немско време, когато в Москва е 00.30ч вече на 09.05. Ето защо СССР отбелязва Деня на победата на 09.05.1945г., което се приема и от целия свят. Поради тази причина, съвсем преднамерено, именно на 09.05.1950г./тази дата става денят на обединена Европа/, френският външен министър Робер Шуман прочита Декларацията за създаването на Европейската общност за въглища и стомана между "вековните врагове" Франция и Германия, към които се присъединяват Белгия, Холандия, Люксембург и Италия, с призива, Европа никога повече да не бъде изизточник и причина за война. Затова денят на Европа няма как да се раздели и противопостави от и на Деня на победата над фашизма. Това са фактите. Дали се харесват на някого или не/особено тези които ги знаят/, е друг въпрос.

  68. 68 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Колкото до БСП те отдавна са на бунището на историята, но още не го знаят.

  69. 69 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#65] от "АНТИРАШИСТ":

    Това казвам - има огромна разлика между немски тиловак тук и немец прекарал 6 месеца на фронта.
    Ама вие сте си такива - и при османците е било добре, и при немците е било добре.
    А как са си плащали немците ще кажеш ли?

  70. 70 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3204 Неутрално

    " От БСП също настояваха, парламентът да зачете ролята на антифашистката борба ..."


    ТАКАВА НЕ Е ИМАЛО !!!

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  71. 71 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#69:"opasno_lud"]Ама вие сте си такива - и при османците е било добре, и при немците е било добре. [/quote]
    Не съм бил жив при османците, за немците ми е разказвала баба ми (за руснаците след това - също). А при руснаците как беше си спомням много добре. Толкова беше прекрасно, че границата беше опасана с бодлива тел и картечници, случайно някой да не избяга от този рай. Също си спомням и руската братска славянска радиация, православна и полезна. И новините на руски по българската телевизия си спомням (и филма без превод след тях), спомням си и строфата в българския национален химн "с нас москва е в труд и в бой". Спомням си и задължителните рускини във абсолютно всяко едно българско училище, които ни учеха задължително на езика на колонизаторите. Спомням си и задължителните бригади (робска експлоатация на малолетни) за селскостопанска продукция за сесесере. Изобщо много неща си спомням и колкото повече си ги спомням, толкова повече ненавиждам всичко руско.

    #KOЙ номинира бокова!
  72. 72 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8719 Неутрално

    Антихитлеристката коалиция е включвала 24 държави.Всички те са допринесли за победата.Това,че ние толкова години величаехме като победителка само една страна,си е за наша сметка.Построихме паметници на една чужда армия,която ни е окупирала,а къде са паметниците на българските герои,загинали в тази война.

  73. 73 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 589 Неутрално

    хайде бе, докода ще съществуват тия жалки партии:
    Забрана на престъпната партия БСП (БКП)!;
    Забрана на псевдонационалистическия проруски плужек "Атака"!;
    Лустрация за агентите и оперативните работници (разузнавачите) на бившата ДС - терористична организация, съществуваща и до днес - ДАНС!!

    амин!

    междувпрочем в България фашизмът никога не е бил на власт и то благодарение на тези, които "другарите" определят за фашисти. Вън всички измислени легенди за АБФК - плазмодии, живуркащи и издигащи се на гърба на народеца...

    www.commcrime.blogspot.com
  74. 74 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 408 Весело

    До коментар [#67] от "subaru":

    Ха, жестока логика!
    Първо, това за 23:30 ч. немско време го намирам за доста плитка манипулация.
    Второ, кой го интересува колко часа е било в Москва или в Магадан, след като събитието се случва в сърцето на Европа? Ти ако си роден, да кажем на 15ти късния следобед в София, обаче в Австралия вече е било 16ти, кога си празнуваш рождения ден? На 15ти или на 16ти?

    Това с 9-ти май е замислено от съвецката пропаганда, за да се внуши, че СССР има отделна победа, която е различна от тази на останалия свят и следователно когато сами го празнуват, тази победа "тежи" много повече. Долна инсинуация целяща да се прикрие факта, че всъщност е тъкмо обратното. Че без огромната помощ на своите (омразни) съюзници, жалкият СССР нямаше никога да може да спре немската армия на източния фронт и Масквето можеше и да бъде сринато до основи.

    ...
  75. 75 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#69:"opasno_lud"]Ама вие сте си такива - и при османците е било добре, и при немците е било добре.
    А как са си плащали немците ще кажеш ли? [/quote]---------------------------Имаше една цифра от 13 милиарда марки дълг на нацистка Германия,към България, но нещо я замълчаха бързо след 10 ноември?! Явно платиха на когото трябва за да мълчи? Сега да видим, какво ще стане с Гърция? Защото,ако при нас е било с кожухчета,суровини и храни, то при гърците е имало и кланета и разрушена инфраструктура и "ЗАЕМ"от националната им банка!? Но по въпроса за да не ме баннат, или изтрият. В българския парламент днес са се броили фашистите и истинските българи! За сега наследниците на почитателите на третия райх са мнозинство!

  76. 76 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#66] от "ПРОРОК ИЛИЯ":

    ...именно тази БКП най-силно подмени историята чрез своята безочлива и нагла пропаганда...от 1948-1989 г. (повече от 40 години!!!)

    Да живее България!!

    www.commcrime.blogspot.com
  77. 77 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 968 Неутрално

    СеСеСерейците се пенят в злоба. Това е добре за обществото.

  78. 78 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Любопитно

    [quote#67:"subaru"]Ето защо СССР отбелязва Деня на победата на 09.05.1945г., което се приема и от целия свят[/quote]
    е как хем се приема от целия свят, хем пък целият свят без русия отбелязва края на войната ДНЕС, на 8-ми май?
    [quote#67:"subaru"]Поради тази причина, съвсем преднамерено, именно на 09.05.1950г./тази дата става денят на обединена Европа/[/quote]
    Изобщо не е преднамерено, дреме й на Европа и сега, и тогава за руските празници. Още през 1950-та Европа се е възстановила от войната и е започнала невиждан досега в историята й възход (не без американска помощ). Докато в русия вече 70 години само "победата" повтарят.

    [quote#67:"subaru"]Затова денят на Европа няма как да се раздели и противопостави от и на Деня на победата над фашизма.[/quote]
    Мне, денят на Европа е денят на Обединена Европа, където русия в този си фашистки вид място няма. Денят на Европа няма нищо общо с руските празници. Денят на "победата над фашизма" съществува само в русия. Останалите воюващи срещу хитлер са победили национал-социализма.

    #KOЙ номинира бокова!
  79. 79 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    [quote#13:"Ментор"]Та ако всичко това е "победа", интересно как изглежда загубата [/quote]

    Без усмивката, ще ти отговоря.
    В Харьков за един ден са разстреляни 30 000 души, мъже, жени деца старци. Подобно е положението на много други места. Цели села, като Хатун са изгорени с хората заключени в хамбарите или бившите църкви. Населението в завоюваните от нацитата места са държани без продоволстви и се е плащало минимум само за черноработни дейност, точно за екзистенц минимума за оцеляване на един човек, не и на семейство. Масови са случаите с избивания и изнасилвания, както и случаите с масови избивания. Бесенето е прилагано наказание за най малко провинение, в това число на подивели от глад деца откраднали кора хляб от немската полева кухня. Там се създават и първите камиони за мобилно обгазяване със зарин или циклон Бе, беше. Уславията в концлагерите са, като условия в концлагери,евреи, руснаци, поляци, украинци и всякакви лица, на които им е отхвърлено правото да бъдат лица и човеци. Покъртителни са описанията на ражданията на представителките на горните низсши раси, забременяли в много от случаите в резултата на изнасилвания. Децата са вадени от коремите им и хвърлени в леген с вода, където са давени и после изхвърляни на купчени от които са яли плъхове пред погледите на преминаващите от там майки....
    За "медицинско" евгеничните експерименти с възрастни, деца и особенно близнаци няма дори да коментирам.
    Какво е щяло да стане ли?
    Плановете са били написани, могат да се видят. Жизнено пространство за немската нация. Населението от 150 милиона сведено до 5-10, роби. Останалите торф за семената на новата раса...
    Почетете малко не руски, а немски описания и ще сте наясно.
    Отново препоръчвам книгата "Доброжелателите". Аз не можах да я довърша. И докато пиша това, реших да не довършвам с описанията, защото прекалено безумен гняв се надига от всичко това в съзнанието на всеки мислещ индивид.
    Ето това е 9-ти май - спирането на горното, на един студен, пресметнат с математическа точност геноцид.
    И няма нормален индивид, който да приеме горното, само за да го противопостави на другия тиранин Болшевистка Русия.
    Да там е имало не по-малко зло, защото и в Гулак описанията са покъртителни. Но това не означава приемане на другото зло, а отхвърляне и на двете.
    Какво да кажем, едните са добри, а другите зли?
    Или да се научим да защитаваме доброто и да воюваме със злото, без значение с какви ефектни и модерни имена ще бъде облечено то!
    Злото на нечовешкото не беше спряно от СССР или от САЩ, това беше само организационната форма в дадения момент. Не, то беше спряно от истинските мъже и истинските жени от всички нации, които не преклониха глава за да я запазят и за които живота и честта на другите бяха по-важни от техните собствени, които при вида на това доближаващо се до абсолютно зло, не издържаха да стоят на страна.
    Дали ще е 8-ми или 9-ти, няма никакво значение. Това е световен ден на победата. Не на една държава над друга, а на човешкото над чуждото на човешкото. Победа на едно всеобщо човешко право и на едно просто, но гениално правило, изречено от Исус Христос преди 2000 години - "Правете на другите това, което искате на вас да правят".

  80. 80 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    Доста повече от СССР са участвали във войната! Да се говори само за СССР или още по-зле само за Русия е върха на цинизма. Особено като се има предвид че СССР и Фашистка Германия са съюзници и заедно са рапалили войната.
    В комунистическа БЪлгария едва ли има и 10% които знаят че Втората Световна Война завършва на 2 Септември 1945г. На 8 Май приключват военните действия само в Европа. Ама то колкото е по-необразован и прост един човек толкова по-лесно е да го манипулират.... и окупаторите да го накарат да им строи паметници и да им се покланя.

    California Über Alles
  81. 81 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#80] от "Pontif А":

    Така е, манипулацията си е казала думата. В САЩ ако питаш някой на улицата срещу кой са се били в Европа през ВСВ, повечето ще ти кажат срещу руснаците/СССР.
    И за съжаление такива резултати не са само в САЩ.

  82. 82 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Любопитно

    [quote#81:"opasno_lud"]В САЩ ако питаш някой на улицата срещу кой са се били в Европа през ВСВ, повечето ще ти кажат срещу руснаците/СССР. [/quote]
    Ти кога беше последно в САЩ и колко американци от улицата познаваш?

    #KOЙ номинира бокова!
  83. 83 Профил на nikivan
    nikivan
    Рейтинг: 660 Весело

    Комунистите не че не са съгласни, а просто гласуват напук. Затова и държавата ни е на това дередже. Защото се прави политика - напук, а не политика за! Затова и БСП ще изчезнат съвсем скоро, след тях и чорбарите и фашистите и т.н.

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  84. 84 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#82] от "АНТИРАШИСТ":

    Не съм бил, нямам и намерение да ходя. Ще отречеш ли това което казвам за познанията на редовия янки?
    Или непознаването на руската и европейската история и география от държавни американски служители е случайност?
    М? На улицата, казваш, са по-запознати?

  85. 85 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4519 Неутрално

    До коментар [#79] от "anarhochristian":

    Всичко което казваш е така, но реанимацията на този празник като възхвала на военна сила и личноста на Путин като спасител на нацията не здравословна нито за Русия нито за Европа.Днешният военен парад определено има идеологически и пропагандни функции и няма нищо общо нито с "Белоруската гара" нито с "Иди и виж"

    klimentm
  86. 86 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    [quote#81:"opasno_lud"]В САЩ ако питаш някой на улицата срещу кой са се били в Европа през ВСВ, повечето ще ти кажат срещу руснаците/СССР.
    И за съжаление такива резултати не са само в САЩ.[/quote]

    До коментар [#81] от "opasno_lud":

    На улицата в САЩ може. Не и в училищата и колежите. Прав си че навсякъде по света е така. Разликата е че в САЩ управляват тези които са образовани и знаят това а и много други неща. В България 36 години ни управлява полуграмотен говедар а сега тоя дето го е подмивал. В Русия пък такъв дето е завършил милиционерското училище.

    California Über Alles
  87. 87 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#86] от "Pontif А":

    Ти си в Щатите, нали така?
    Можеш ли да дадеш линк към учебниците им по история?
    Интересно ми е да почета какво пише в тях.

  88. 88 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 225 Любопитно

    [quote#84:"opasno_lud"]Ще отречеш ли това което казвам за познанията на редовия янки? [/quote]
    Първо малко терминологията трябва да си оправиш, ако не си в Нова Англия и говориш за янки ще прозвучиш все едно да отидеш в Пловдив и да наречеш майните "шопи"

    Второ познанията на редовия американец за Втората световна война са предимно в тихооокеанския военен театър, абсолютно всички знаят за нападението над Пърл Харбър. Знаят много добре и за кампанията в Мидуей, за бомбардировките над Хирошима и Нагасаки. Много повече знаят за тази страна на Втората световна война, отколкото редовия руски мужик, който освен курск, сталинград и на берлин друго не знае.
    Американците също така много добре знаят за Д-Дей в Нормандия, годишнината от което се отбелязва винаги и обстойно в медиите. Хиляди американски семейства са изпращали войници в Европа по време и след Втората световна война.
    Иначе американците много добре знаят кой беше и кой остава главната заплаха за мира в света. Отношението на САЩ към русия е (с право) крайно подозрително и отрицателно.
    [quote#84:"opasno_lud"]Не съм бил, нямам и намерение да ходя. [/quote]
    Радвам се от сърце!

    [quote#84:"opasno_lud"]Или непознаването на руската и европейската история [/quote]
    Защо за Бога трябва някой в Америка да познава руската история? руската история от гледна точка на Америка е незначителна, нещо като историята на Бразилия. Никой не я познава, защото няма никаква полза от познанието й. Американците са изключително практичен народ и не се интересуват от незначителни неща.

    #KOЙ номинира бокова!
  89. 89 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    До коментар [#85] от "klimentm":

    +
    Щях точно това да пиша, ама и без това стана дълго.
    Този ден не трябва да се празнува с военни паради, а с една ръка върху перото и хартата за правата на човека и друга върху оръжието (което всеки свободен човек трябва да има). Защото ако утре някой тиранин или диктатор отново се появи, да може да му се даде достоен отпор, първо със словото и в краен случай, ако нищо друго не помогне с оръжие.

  90. 90 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 401 Весело

    До коментар [#74] от "blurred":

    Уважаеми колега, това не е "логика". Това са историческите факти. Вероятно е "плитка манипулация" от страна на Москва но е реално съществуващ факт. Вие очевидно сте от тези, които не ги знаят. Няма лощо. Забавно е когато въпреки това се коментира темата с такава емоция. По тази тема има документи и литература/не само съветски/, които са публични. Колкото до "помощта" на съюзниците Вторият фронт се открива на 06.06. 1944г./десантът в Нормандия/ едва тогава/при поет ангажимент от съюзниците за август 1942г./, когато на всички става ясно, че ако това не се случи под съветския ботуш ще падне не само Източна, а и цяла Европа, без Англия.

  91. 91 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#87] от "opasno_lud":

    [quote#87:"opasno_lud"]Можеш ли да дадеш линк към учебниците им по история?
    Интересно ми е да почета какво пише в тях. [/quote]
    Ето ти един линк: http://www.litmir.info/bd/?b=207276

    Прочети какво пише руски историк за войната.

  92. 92 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 2033 Неутрално

    Абе вярно ли е, чв в началото на 2 СВ ссср и фашистка Германия са били съюзници?

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  93. 93 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3204 Неутрално

    До коментар [#33] от "chicago514":

    " Защо комунистите в България, забравят, кой започна ВСВ ? "


    Вероятно си искал да напишеш, червените бандюги ...?! И не забравят, може да си сигурен, но благинките им идват, тъкмо когато " забравят " ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  94. 94 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    Чудно защо не си спомням 9-ти май да се празнуваше толкова масово и с такъв патос едно време. Парадите бяха за 7-ми ноември. А сега и тия "георгиевски ленти". Те какво общо имат?
    Въобще цялата работа е една огромна пропаганда - хем зрелища, хем да се настърви народецът, да се покаже - колко сме гоуеми.
    За някои е и бизнес:
    http://fishki.net/anti/1518552-falshivye-veterany-vov-nemnogo-pravdy-o-kotoroj-ne-govorjat-smi.html

  95. 95 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 408 Весело

    [quote#90:"subaru"]Вероятно е "плитка манипулация" от страна на Москва но е реално съществуващ факт. Вие очевидно сте от тези, които не ги знаят.[/quote]

    Кое точно не знам, нещо ми се губи темата спора. Та ние твърдим (почти) едни и същи неща. Което всъщност е добре, защото в спор за исторически факти не ми се влиза, има достатъчно информация навсякъде и всеки който може би могъл да прочете.

    И не, не е проста емоция ами е една палитра от най-различни нюанси започващи от нелепо минаващи през безумно смешно и стигащи до трагично, да се бъде празнува една държава като "велика победителка", когато в действителност е била толкова нещастна, че дори и бельото на войниците е идвало като дарение и безвъзмездна помощ от омразните и съюзници. Та те са НЯМАЛИ ГАЩИ бе фор годс сейк!

    ...
  96. 96 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1592 Весело

    [quote#75:"Гражданин"]Имаше една цифра от 13 милиарда марки дълг на нацистка Германия,към България, но нещо я замълчаха бързо след 10 ноември?![/quote]

    Що бря? Преди 10 търсиха ли я?
    Или ще ни разкажеш как руснаците свиват собствеността на австрийци и след това народната република я плаща 2 пъти. веднъж на рашките и веднъж на австрийците?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  97. 97 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1592 Весело

    До коментар [#90] от "subaru":

    Викаш фронта в северна Африка не е съществувал през 40-та? Италия не е разгромена през 43-та? Няма въздушна война от 40-та до края? Няма я битката за атлантика? Или няма милиони тонове доставки и стотици хиляди единици техника доставени на СССР?
    Или няма произведени в СССР бомби хвърлени през 40-41 върху Лондон?
    Всъщност къде воюва червената армия през 39-40 г.? И с кого?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  98. 98 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4519 Неутрално

    До коментар [#91] от "marker":

    Книгата е ужасяваща, става дума и за трите милиона съветски военно пленици които главно поради глупоста на главнокомандващите попадат в плен или обкръжения и благодарната Родина и Коба изпращат в Колима , за благодарноста на Сталин който с цената на близо 30 милиона жертви успява да спаси себе си.

    klimentm
  99. 99 Профил на general_patton
    general_patton
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Безродниците пак са лизали мужишки гъзове до блясък. Уникална гнус !

  100. 100 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#63] от "Гражданин":

    а ти ако беше на мястото на Филов, какво щеше да кажеш на Хитлер - например: "да го д///ш нацист. Ние сме неутрални!" като България щеше да бъде изравнена със земята за дни и днес щеше да си роден в немска провинция!!

    www.commcrime.blogspot.com




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK