ГЕРБ и реформаторите предлагат да отпадне давността за престъпленията при комунизма

ГЕРБ и реформаторите предлагат да отпадне давността за престъпленията при комунизма

© Георги Кожухаров



ГЕРБ и Реформаторският блок предлагат престъпленията, извършени по време на комунистическия режим, убийствата в трудовите лагери и т.нар. възродителен процес да могат да бъдат разследвани.


С проект за промени в Наказателния кодекс депутатите предлагат давността за тези престъпления да отпадне. Проектът е внесен в петък от 12 народни представители - Методи Андреев, Цвета Караянчева, Джема Грозданова, Димитър Главчев, Алтимир Адамов и Георг Георгиев от ГЕРБ, както и Петър Славов, Вили Лилков, Борис Станимиров, Найден Зеленогорски, Корман Исмаилов и Никола Хаджийски от Реформаторския блок


Темата неколкократно влиза в дневния ред на парламента през годините, като подобен проект е отхвърлян вече веднъж от предишното Народно събрание. При първото управление на ГЕРБ друг проект не стигна до обсъждане.




В новите предложения се изброяват всички международно признати престъпления срещу човечеството – нападение срещу гражданското население, физическо унищожение, поробване, депортиране или насилствено преместване на население, изтезание, насилствено забременяване, преследване, апартейд, както и насилствено изчезване на лица. Въвежда се и дефиниция за радикална религия – тази, която се използва за постигане на политически цели чрез тероризъм.


В мотивите си депутатите повтарят аргументите на предишния проект, внесен от ГЕРБ, а именно, че в международното право въпросът за  престъпленията срещу човечеството и давността за тяхното преследване се третира в Конвенцията на ООН от 1968 г. Тя предвижда да не се прилага срокът на давност за военните престъпления и престъпленията против човечеството. Тази Конвенция е в сила за България, която я е ратифицирала.


Вносителите посочват още, че предложенията им стъпват и на Римския статут на Международния наказателен съд, който е ратифициран от Народното събрание през 2002 г. и изброява съставите на престъпленията против човечеството.


"Престъпленията, посочени в параграф 1 на законопроекта, и по времето когато са били извършени, са представлявали престъпление по действащият тогава Наказателен кодекс. В този смисъл предложеният текст не въвежда нови наказателни състави, а третира само давността за тези престъпления", пишат още депутатите.


"Необходимостта от справедливо наказание не само на преките извършители, а и на техните подбудители и помагачи може да стане чрез създаването на такава нова разпоредба в Наказателния кодекс. В подкрепа на обосноваността от премахване действието на давността в тези случаи е и старото правило в Римското право, че тя не тече срещу този, който не е могъл да действа", казват вносителите.


Предвижда се още да се премахне давността и за тероризъм, търговия със забранени оръжия, производство, преработване, придобиване и държане на наркотици, включително марихуана, и редица други. Вносителите на въпросните текстове предлагат също давностният срок да спира да тече, докато извършителят на съответното престъпление се укрива или се ползва с имунитет.

Коментари (274)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    Ама кои са гласували да има давност за комунистическите престъпления.

  2. 2 Профил на аз
    аз
    Рейтинг: 479 Неутрално

    ама, ако нашата прокуратура ще води производството....то няма да има никакво значение, защото осъдени пак няма да има....

    from all the things i've lost i miss my mind the most
  3. 3 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Доган и Серж как ли са гласували при предишното внасяне на законопроекта?

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  4. 4 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Абсолютно ЗА. Ако някой гласува против, значи е престъпник, и просто иска да избяга от правосъдието.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  5. 5 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 531 Неутрално

    За такива престъпления не трябва да има никаква давност !

  6. 6 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3209 Любопитно

    Че то има ли изобщо някой осъден за тези неща...

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на julia_says
    julia_says
    Рейтинг: 277 Любопитно

    И приравнихте притежанието на марихуана през '68-ма с престъпленията срещу човечеството?

    Иначе браво (само да се приеме).

  10. 10 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 583 Весело

    докато приемат такъв закон...
    всички с вина ще се преселят на друго място ,

    в "Енергото , по стълбовете "

    и пак ..битият - бит...е**инят...

    това трябваше да стане през 1990 год...з д а има кой да носи отговорност..

    но пребоядисаните си опекоха работата...
    а т.н Деформатори бяха статисти във филм за Тарикати

  11. 11 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    Тая игра на комунизъм и антикомунизъм омръзна на хората , мухляса , така да се каже !

    Вместо парата да отива в свирката , да се заемат по сериозно със съда и прокуратурата , че там всичко е изгнило и докато не се изчисти нищо няма да се подобри , пък те пак отвличат вниманието на хората !!!

  12. 12 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    [quote#2:"аз"]
    ама, ако нашата прокуратура ще води производството....то няма да има никакво значение, защото осъдени пак няма да има.... [/quote]

    и аз си помислих същото - една лустрация до девето коляно най-добре и толкоз

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  13. 13 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    тия които ги е страх от народната любов

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1904 Любопитно

    пак димки ,ако са истински да приемат закон за лустрацията ,но едва ли ?

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на Ivan Chervenkov
    Ivan Chervenkov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#8] от "sqrt":

    БКП, БСП, И ДПС зароби Бьлгария. Ходи да си тьрсищ парите при тях. Тези пари които Живков раздаде на сегашната червена мафия в червените куфарчета сьс заема от 9 милиарда долара.

  18. 18 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#14:"sqrt"]другите бандити - Костофф, Боко Тиквата, Снахата и прочие крадливи изроди.[/quote]
    Сигурно ви изнервих с моя въпрос многоуважаеми господине, та виждам че бързате да внушите - "Всички са маскари".

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  19. 19 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Правилно, всички виновни за фалита на КТБ, за ограбването по време на приватизацията са си понесли наказанията, та сега е крайно належащо да се изловят всички над 80г. за да отговарят за "престъпленията на комунизъма".
    Смешници, явно нито реформи имат идея да правят, нито пари от къде да изкарат. Ще потрошат 20-на млрд. лв. и кой от къде е.
    Браво на умния и красив БГ народ, перспектвни управници си избра, тези няма нужда дори и да бягат при Меджидиева, с такъв народ ще си харчат награбеното по европата съвсем законно.

  20. 20 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Абсолютно съм съгласен.
    Но да не се спира само с този закон, а да започне най-после разследване и съдебно производство срещу престъпниците.
    Защото започнаха да измират, като например вчера - един от доста значителните комунистически престъпници.

    #KOЙ номинира бокова!
  21. 21 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4211 Любопитно

    ,,ГЕРБ и Рефорите предлагат да отпадне давността за престъпленията при комунизма,,

    И да се продължи със закон за лустрация. Например БСП, като наследник на БКП според един закон за лустрация, трябва да бъде забранена, защото както казват е самите са наследници на всичко извършено по времето на управлението на БКП

  22. 22 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 217 Любопитно

    [quote#12:"Sinite - завоят наляво забранен"]и аз си помислих същото - една лустрация до девето коляно най-добре и толкоз[/quote]
    тук при нас не става така
    дъщерята на убиеца георги боков се гласи да става генерална секретарка на ООН

    #KOЙ номинира бокова!
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 667 Неутрално

    [quote#18:"oporna_to4ka"]"Всички са маскари".[/quote]

    АА не всички, те си имат и дела и имена. някои слагаха свои фирми на входа/изхода на кремиковци, други раздаваха ткзс-арски овци на градските жители (много агнешко се изяде тогава за месец-два), продадоха БГА Балкан на СТРАТЕГИЧЕСКИ инвеститор.
    А и даваха много ценни съвети как да се спасява КТБ... абсолютно безкористно разбира се.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 987 Любопитно

    До коментар [#3] от "oporna_to4ka":

    Твоят Вожд Боко, като член на БКП какви ги е вършил?

  27. 27 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Депесетата и Атака няма да подкрепят такъв проект.

  28. 28 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 886 Неутрално

    Последната точка, за имунитета, определено ми допада.

  29. 29 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Прделагам да се осъдят всички наследници на управниците виновни за падането на БГ под турско робство! Ура другари, това ще даде работа на идните поколения съдии, историци и политици!
    Ура другаре!

  30. 30 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#7] от "nvarvarin":

    И ти ли си "реформатор" бе другарю?

  31. 31 Профил на mimeto71
    mimeto71
    Рейтинг: 434 Весело

    Ами да започнат с пожарникаря,Доган,Лютви,на бас че никога никой няма да бъде осъден както и досега де.

  32. 32 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    [quote#9:"julia_says"]И приравнихте притежанието на марихуана през '68-ма с престъпленията срещу човечеството? [/quote]

    Точна забележка.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  33. 33 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 217 Гневно

    Изчакаха надзирателите от Белене да си умрат и решиха, че вече може.

  34. 34 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#26:"stenli1"]Твоят Вожд Боко, като член на БКП какви ги е вършил?[/quote]
    Ей ама полудяхте ?!?

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  35. 35 Профил на petergriffin
    petergriffin
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Е как кои - комунистическите партии атака, бсп, дпс, абв.

    The things you own end up owning you
  36. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3962 Неутрално

    До коментар [#15] от "Stewie":

    Щото няма никаква практическа възможност за такъв закон.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  37. 37 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#23] от "sqrt":


    [quote#23:"sqrt"] хахахаха тъп матрял - ловят го за носа като прасе на заколение.[/quote]

    А ти що се смяташ за "умен матриял"? Щото хвърляш вербални огън и жупел по всички и всичко ли? Ами че то това е най-лесната работа. Какво предлагаш, о велики мислителю?

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  38. 38 Профил на loremipsum
    loremipsum
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Според набедените за реформатори притежанието на един джойнт е престъпление срещу човечеството. Хайде по-бързичко се омитайте на бунището на историята, пишман "демократчета"

  39. 39 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#23] от "sqrt":

    А всъщност тайната ти цел е инициативата от статията да се компрометира като безмислена и излишна, нали скрито комунистче? Затова си дошъл тук да тролиш, м?

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  40. 40 Профил на loremipsum
    loremipsum
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ако РБ прокара тези промени, през 2065 ще могат да ви съдят за снимката с цигара канабис, която днес сте качили във фейсбук.

  41. 41 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 636 Неутрално

    защитниците на мафията и задкулисието ще са против този закон

    Birds of a feather flock together.
  42. 42 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1904 Весело

    До коментар [#36] от "Darth Plagueis":

    вярно ,за миг забравих че в герб е бъкано с комунисти и ченгета ,и се обнадеждих

  43. 43 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2850 Неутрално

    Сетиха се...То след толкова време,повечето,които са извършвали трзи престъпления,не са на този свят.
    Ще остане само едно голо удовлетворение.Но пък жертвите,поне това заслужават.

  44. 44 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1146 Весело

    бе тез си взеха избирателите за канарчета

  45. 45 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#40] от "loremipsum":

    еми не си слагай снимки с канабис, след като е незаконно

    Birds of a feather flock together.
  46. 46 Профил на Автор
    Автор
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Аз не знам колко комунисти ще влезат в затвора след тази поправка, но пък колко пушачи на трева ще си имат разправия!!!

    Това е идиотщина

    http://braveanonymous.blogspot.com/
  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3962 Неутрално

    До коментар [#42] от "Stewie":

    Не е само в Герб. За лустрация е нужна промяна в Конституцията, която да я разреши. А в момента РБ е единствената политическа сила без ченгета в нея. С 22 депутата не се промена Конституция когато Герб, ДПС, ВМРО и БСП са против.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2705 Гневно

    А ве не го мотайте по килифарски ,
    а направо ПЪЛНА И ПОВСЕМЕСТНА ЛУСТРАЦИЯ ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  50. 50 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2980 Любопитно

    До коментар [#9] от "julia_says":

    И на мен ми е чудно кой глупак вкара марихуаната при лагерите?

  51. 51 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Твърдо ЗА това предложение!

    Tony
  52. 52 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#48] от "sqrt":

    А тъй, всичко ще си кажеш, кремълоидни троле. Затуй беше цялата работа, затуй сипа кал и отрова по десните - за да легитимираш престъпното живково управление и всичките му днешни измерения, нали прозрачни ми троле?

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  53. 53 Профил на precision
    precision
    Рейтинг: 220 Неутрално

    абе заеб*вайте ги тез комунисти и чудеса.. вземете и се хванете да свършите нещо полезно.. не да ми гоните призраци от преди половин век.. иначе трябва да почнете лустрацията от ръководството на ГЕРБ

  54. 54 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Подкрепям с две ръце!!! Комунистическите престъпници трябва да си платят за престъпленията си. Ако не те, децата им и внуците им да плащат обезщетения!

    Също така според мен престъпленията срещу държавата не трябва да имат давност. Ако си национален предател и прокарваш например закони в интерес на друга държава и в ущърб на България, тогава ще трепериш дълго време да не те хванат. Сергейчо сещаш ли се за кого говоря??

    Само частта за марихуаната накрая е малко в повече, но да се надяваме, че ще отпадне на второ четене

    ...
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на Ivan Chervenkov
    Ivan Chervenkov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#48] от "sqrt":

    Пишеш на руска клавиатура. Разбрахме вече, че си мурзилка. Това обяснява твоя безпомощен ропот срещу Борисов. Изчезвай в Сибир и не се вращай. Там ще се чувстваш у дома. Нека Путин те управлява. Тук е ЕС и Нато.

  57. 57 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Разумно предложение, което ако не бъде придружено от лустрация, е безпредметно.

  58. 58 Профил на Ivan Chervenkov
    Ivan Chervenkov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#53] от "precision":

    Не, лустрацията започва от БСП, ДСБ (Костов и неговите незаконни действия относно депозита му в КТБ) и ДПС. После Атака.

  59. 59 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 217 Любопитно

    [quote#53:"precision"]вземете и се хванете да свършите нещо полезно.. не да ми гоните призраци от преди половин век.. [/quote]
    ааааа не, другарю
    възмездието ще дойде
    това е абсолютно сигурно

    #KOЙ номинира бокова!
  60. 60 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#55] от "sqrt":

    [quote#55:"sqrt"]Тя не е безмислена, а цели тъпият матрял да се хвырли на пырзалката и да спори за тъпотии [/quote]

    Аз не забелявам някой да спореше тук преди теб. Ти беше първия спорещ. Замислял ли си се, че и ти може да си част от "матриала", който така упорито се опитваш да охарактеризираш като тъп, или смяташ, че войнственият ти профанизъм ти дава някакъв имунитет?

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  61. 61 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#52] от "stupid_american":

    Ми щом като престъпното живково управление е постигнало стандарта на Чехия, а сега сме на стандарта на Албания значи след него са ни управлявали мега некадърници и мошеници, подлрепяни от мазохисти и идиоти. През 1989г БВП на България е 50% на Румъния , а поданните на Световната банка за 2014г е 35% под БВП на Румъния. Между другото дори БВП на Беларус е 5% над този на България - псоле защо имало масова емиграция - ми с шарлатани политикани и прост матрял електорат - това е ситуацията.

  62. 62 Профил на bricky
    bricky
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Те тези престъпления отдавна трябваше да са разследвани и свързаните с тях лица - опандизени. Никаква давност! Комунизмът е престъпна доктрина, а комунистическите партии - нейните изпълнители-престъпници, върхушки изземващи с лъжливите лозунги "в името на народа", но всъщност облагодетелстващи само и единствено себе си.

    Инвазията на армия може да бъда спряна. Инвазията на идеи не може.
  63. 63 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 987 Любопитно

    Бойко Методиев - член на БКП, завършил милиционерската школа в Симеоново
    Цецка Ц. - партийна секретарка членка на БКП
    Лиляна Павлова - внучка на член на ЦК на БКП
    Ивайло Московски син на секретар на ОК на БКП - Плевен
    Цвъ Цвъ - син на шофьора на шефа на ДС

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 531 Неутрално

    В този смисъл, паметниците на червената армия-окупатор ще бъдат премахнати, като символи на престъпен режим.
    70 години СТИГАТ!

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  66. 66 Профил на bricky
    bricky
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#53:"precision"]вземете и се хванете да свършите нещо полезно.. не да ми гоните призраци от преди половин век.. [/quote]

    Хахаха абе другарю, това му е най-хубавото - ЕДНОТО НЕ ПРЕЧИ НА ДРУГОТО. Без тоталитарна върхушка, която да ти пречи, можеш да правиш всичко - хем да създаваш в това общество, хем да работиш, хем да се развиваш, хем да се погрижиш за наказване на най-голямата престъпна върхушка на всички времена в България - комунистите! Правосъдието и възмездието са напълно в синхрон с развитието на едно общество, даже са задължителни, ако искаме създаденото и изграденото днес да бъде устойчиво и предпазено от подобно престъпно опропастяване за в бъдеще.

    Инвазията на армия може да бъда спряна. Инвазията на идеи не може.
  67. 67 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    До коментар [#23] от "sqrt":
    Бегай преспи няколко часа, пък тогава ела и пиши, щото нищо не ти се разбира.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  68. 68 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#61] от "sqrt":

    България НЯМАШЕ стандарта на Чехия преди 1989та, айде без елементарни лъжи. Просто питайте хора, които бяха ходили в Чехословакия по онова време.
    България си беше една от най-бедните и нещастни страни в Европа, така че нищо не се е променило чак толкова. Живковият режим е престъпен заради десетките хиляди изстъпления върху хората. Лъжливата комунистическа стъкмистика не променя фактите. Нито сегшното положение на България. Ето това е нещото, което ви е много добре известно на комунистите и затова се опитвате да размиете темата именно вие.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  69. 69 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3924 Неутрално

    след всеки грабеж и дежурната дъвка . докато другите си направиха лустрация по ясни критерии и държавите им се развиват , тия пак погнаха призрака дето бродел . та затова реформа и реформатор станаха нарицателни . за грабежа приватизация , банки 1996 г , ктб , батковци , кремиковци .... там що да има давност

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  70. 70 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 834 Весело

    До коментар [#44] от "миглен локумев":

    Дааа, ама виж само какво радостно чуруликане!

  71. 71 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#64] от "sqrt":
    Прекалено очерняте всичко. България е несравнимо по-добре и, ако ти се работи и квалифицира, можеш да живееш съвсем сносно.
    Зле са само ръждясалите останки на окупационния период, наричан недоразвит социализъм.

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  72. 72 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3962 Неутрално

    [quote#58:"ryg53430442"]Костов и неговите незаконни действия [/quote]

    Буахахахахахаххах, ченгетата обаче продължават с пълна сила с опорните точки.


    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 74 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2564 Гневно

    Не е нужно, защото навсякъде по света комунистите непрекъснато извършват нови престъпления и старите не са актуални

    подпис
  75. 75 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2466 Весело

    Нека да няма тогава и давност за неизплатени заплати след комунизма. Нека мерим с еднакъв аршин. *** Как ли се тълкува масовото ослепяване на Самуиловите войници или на кланеттата и потурчванията в Османската империя ... или масовата безработица в напоследък =сравнима с Арменския геноцид

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  76. 76 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#71] от "Bulgerman":

    Е значи Световната банка по някаква невероятна причина лъже че БВП на България е по-нисък от този на всички страни от ЕС. Следващата страна след нас е Румъния с 30% по-висок БВП на глава, а най-висок е този в Люксембург с 1045% по-висок БВП. СЕки идиот знае, че стандарта у нас е в пъти по-нисък от средния в ЕС в момента, докато през 1989г сме били на развнището на Чехия и Полша.

  77. 77 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3924 Неутрално

    [quote#72:"Darth Plagueis"]Буахахахахахаххах, ченгетата обаче продължават с пълна сила с опорните точки. [/quote]
    архимед е имал сериозни мисли за силата на опорната точка . и.к обаче има далече по сериозен лост наречен приватизация ....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  78. 78 Профил на Kurti
    Kurti
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Популизъм до дупка, от другарите от Герб и Реаниматорите.
    ако ще и хиляда години да е давността, Никой не може да бъде съден за нещо което не е било престъпление към момента на извършването.
    И кой точно е извършил престъпление по закон от преди 89 та, за да му повдигнат обвинение Сега?
    А електората блее ли блее!
    Предварително благодаря за минусите от електората на Герб!

  79. 79 Профил на Ivan Chervenkov
    Ivan Chervenkov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#73] от "sqrt":

    Ти не беше ли преди под името "socialen". Сега си се преименувал. Трол.

  80. 80 Профил на mi6kro
    mi6kro
    Рейтинг: 380 Неутрално

    От 68г, през 2002 г та чак сега булгарският парламент ще прави опит да сложи ред в нашето законодателство.

    Защо това не е направено по-рано?

    Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбина
  81. 81 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Мутрите се избиха помежду си. Но осъдена мутра няма.

    Една стана премиер дори.

    Сега ще бори комунизма. Наследството де.

  82. 82 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2466 Весело

    [quote#57:"krummm"]Разумно предложение, което ако не бъде придружено от лустрация, е безпредметно[/quote]И кого ще лустрираш най-напред ??? Брат си или баба си ? Имаме си 1 018 000 с партийни билети и 460 000 лицензирани доносници + несметно число лакеи яко облажени от соца.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  83. 83 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 353 Неутрално

    До коментар [#11] от "SS":

    приказваш глупости или по точно
    повтаряш като папагал комунистическите
    мантри. никъде няма давност за престъпленията
    на нацистите. така ще стане и с престъпленията на
    комунизма. няма индулгенция за това.

  84. 84 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 987 Любопитно

    [quote#69:"deribeev"]след всеки грабеж и дежурната дъвка . докато другите си направиха лустрация по ясни критерии и държавите им се развиват , тия пак погнаха призрака дето бродел . та затова реформа и реформатор станаха нарицателни .[/quote]
    Именно пуснаха ни поредната дъвка. Сега ще се балтавиме с това "предложение", вместо да се занимаваме с "несъществени" теми като кой открадна 5 млрд. лева от КТБ и ЛИПСАТА на реформи.

    Много взехме да питаме за КТБ и другите далавери и сега ни пуснаха тема за "джафкане"

  85. 85 Профил на TM27
    TM27
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Такива като sqrt отдавна им е опечена работата с мързеливи и неуки баби и дядовци - крадци на кашкавал и сирене, активни борци демек. И сега ги е страх от подобен закон защото може да им се потърси сметка как са се благоустроили за сметка на народа. Никаква прошка, бой по крадливите канчета или да емигрират в истинската им татковина: колхоза!

    "... ти и оная лудетина Ботьова сте решили да докарате миризливият казашки ботуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките." В. Левски
  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  87. 87 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#76] от "sqrt":
    Това е несериозен опит да изглеждате умен, но самооценката ви е донякъде точна. СЕки идиот върти, суче, ама да е неговото.
    Успехът идва при знаещите и можещите. Заобикаля гетата.

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  88. 88 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    "ГЕРБ и Реформаторите предлагат да отпадне давността за престъпленията при комунизма"
    Подкрепям.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  89. 89 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 537 Гневно

    Политическите партии не бива да се гаврят конюнктюрно над законодателната дейност - днешното им намерение е за други форми на заявяване на Политическа позиция и поместните партийци трябва отлично да знаят и разбират това ...
    Обществото ни не следва да допуска партийни своеволия - политиката не е дейност за разединяване на хората в него, а обратно - така продължат ли, партиите сами го разбиват ...
    Андрешковиада, та дрънка ...

  90. 90 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    Ако всичко това, изнесено в статията стане реалност, значи т.н. " преход " е приключил . Друг е въпроса, как ще стане това, след като няма реформа в правосъдната система . Мисли ли някой, че дебелото и отвратително туловище Цацаров, ще прегърне бъдещия закон и ще заработи, без да се съобразява с мнението на Доган и шайката му ?
    Има ли найвници ? Иначе гласувам с двете си ръце " ЗА " !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  91. 91 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#68] от "stupid_american":

    Ми какво има да питам хората къде били ходили пред десетки години след като БВП е статистическо понятие и няма нищо общо с мнението на разни хора които били ходили някога някъде: w w w .google.com/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&;met_y=ny_gdp_mktp_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:BGR:CZE&ifdim=region&hl=en_US&dl=en_US&ind=false

  92. 92 Профил на vandi
    vandi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Те палачите вече поизмряха, а наследниците им са честни капиталисти и морални стожери. Но въпреки това, трябва да се гласува и престъпленията на комунистическия режим да се изучават в училище.

  93. 93 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#18] от "oporna_to4ka":

    Всички СТЕ маскари, дааа

    Ей че т.по парче.

  94. 94 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 353 Неутрално

    До коментар [#64] от "sqrt":

    няма да ти се получи активното мероприятие.
    тези приказки са еквивалентни на другото
    активно мероприятие със всички са маскари.
    бавно, но сигурно кораба на дс мафиотите потъва
    и всички плъхове я било то доган, я гоцев или манчев
    гледат да си спасят окраденото. проблемът е, че
    борисов знае за тези неща но мълчи като всички знаем какво
    и плещи вече абсолютно посредствени народни пиески.

  95. 95 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#10] от "АфроmurziloWk":

    " Това трябваше да стане през 1990 за да има кой да носи отговорност "


    Е, да, но не стана ...! Днес, обаче НИКАК НЕ Е КЪСНО !!! Не съм юрист, но, като гражданин , мога да окажа съдействие, дай Боже да тръгне да се разплита чорапа !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  96. 96 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    Имаме си закон, който обявява БКП за престъпна организация. ... От 2000 година. ...Накрая не остана местенце по върховете на държавата, което да не е заето от неѝн член. В краен случай щатен комсомолски секретар.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  97. 97 Профил на adenauer
    adenauer
    Рейтинг: 531 Гневно

    До коментар [#62] от "bricky":

    Съвсем точно казано .За комунистическите престъпници и доносници на ДС никаква милост и сантименти ,така ,както действуват в Германия.повече от 70 год.За мъртвите комунистически бандити трябва да излезат всички издевателства извършени от тях,а не да се прикриват под фалшивото оправдание "За мъртвия добро или нищо"-Цялата им собственост и богатство трябва да се национализират без сантименти.Трябва да излезат имената на наследниците им до девето коляно,техните привилегии,служебно положение,кражби и далавери и свързаните с тях лица ,така ,както направиха в Германия.Не напразно Евростат посочва ,че броят на тези взаимно свързани негодници и взаимно прикриващи се от властови позиции ,,които заемат са повече от 850 000 разпределени в 850 мафиотски клана ,които разграбиха държавата и в техни ръце се намират повече от националното богатство .Според Евростат това означава повече от 100 милиарда долара.само за периода 2001 -2010 г.тези човешки изроди са изнеслипо криминалти пътища повече от 46 милиарда евро-Балкански икономически институт в Любляна.Има приет Закон от 38-то НС за обявяване на комунистическия режим за престъпен-д.в.37 от 5 май 2000 г.При наличието на истинска политическа воля и политическа смелост всичко свързано с комунизма и комунягите може да бъде решено без да се офлянкват ,че трябва да се променя конституцията и разни други комунистически уловки ,за да не се направи нищо и да се запази СТАТУКВОТО на комунистическо и агентурно управление.Иначе всички законови положения и изисквания останали още от Живково време могат да решат из основи въпрсите с декомунизацията,Лустрацията ,Национализация на заграбеното и Народен съд по Германски модел.Достатъчни са политическа смелост,чувство за справедливост по международните стандарти за комунизма и решителни действия по германски образец.Нищо друго.

  98. 98 Профил на georgi nikolov
    georgi nikolov
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Не е от мен, но дори и аз по-хубаво не бих го казал.

    daskal
    10:18 | 10.05.2015

    В България въпросът с престъпленията на комунизма е нещо като въпроса с интеграцията на циганите. Говори се, пише се, показва се, изследва се, дават се едни пари... А главният проблем е, че повечето от тях не желаят да се интегрират. Така възпитават и децата си, имали нещастието да се родят в тяхната среда. Как да се промени манталитетът така, че ние масово да изобличим и осъдим тоталитарния режим, когато носталгичните вопли по Татово време се увеличават, а приятелите на Съветския съюз са достатъчно, за да извадим чрез референдум България от Европейския съюз? Как, когато политиката, властта и икономиката са в ръцете на онези същите ченгета и партийци и на техните деца, наследници и приятели? Мисля, че вече няма шанс това да се промени. Както няма шанс циганското гето да се интегрира в каквото и да е друго общество.

  99. 99 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    А кой ще разследва и ще се занимава с тези престъпления? Защото досега никой не го прави. Голям популизъм, голямо чудо. Къде са ви законопроектите за реформи в здравеопазване, образование, енергетика, наука, икономика, правосъдие??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    Уважавай различното мнение, когато е подплътено с аргументи
  100. 100 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2581 Неутрално

    [quote#78:"Kurti"]Никой не може да бъде съден за нещо което не е било престъпление към момента на извършването.[/quote]

    Може, когато тава дума за престъпления против човечеството.
    Нали не оспорвате, че Аушвиц и Бухенвалд
    са си били напълно законни в Третия райх?






За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK