
© Надежда Чипева, Капитал
Министърът на транспорта Ивайло Московски се обяви за връщането на упражненията и изпит на полигон при шофьорските курсове и за увеличаване на часовете по кормуване.
По думите му 30 часа не са достатъчни за обучението на младите шофьори и са необходими промени, които вече се подготвят в Автомобилна администрация, предаде "Фокус".
"Аз съм привърженик на възможно най-крайните мерки, в смисъл на крайни и дисциплинаращи процеса, включително съм на мнение, че вероятно трябва да се върнат и полигоните. Считам, че 30 часа за взимане на книжка за правоспособност са абсолютно недостатъчни. Заложил съм на колегите от автомобилна администрация, съвместно с транспортната комисия в парламента, да обсъдят такива варианти", каза Московски по време на откриването на директната авиолиния София – Цюрих на авиокомпания Swiss International Air Lines.
През седмицата от Асоциацията на автомобилните инструктори също настояха за по-строги изисквания за неопитните шофьори. Инструкторите поискаха и промяна в листовките за шофьорския изпит, тъй като голяма част от въпросите нямали нищо общо с безопасността на пътя.
Предложенията все още са в работен вариант, пише в. "Труд", цитирайки информация от министерството. В момента според наредбите задължителните часове по кормуване са 31, а тези по теоретична подготовка - 40.
Обмисля се идеята да се въведат по-съвременен тип полигони, на които може да се имитира управление на колата в различни условия: преминаване от суха върху мокра или заледена настилка, каране върху пясъчна основа.
rat
Рейтинг: 470 НеутралноЕ нали накрая има изпит и изпитващият определя дали си готов или не. Те защо не затегнат изискванията и да си вършат по-добре работата?
Само Левски
Рейтинг: 1001 НеутралноЦелта е да се увеличи рекета. Катастрофите се борят от МВР с контрол на пътя, камери, радари. В Америка може да не си ходил на курсове, но ако си изкараш изпитите взимаш книжка.Тук давай да увеличаваме сега и таксите за шофьорски курсове
Хи-хи
Рейтинг: 1581 НеутралноАбе направете го с висше образование. Може само и бакалавърска степен.
J.J.
Рейтинг: 911 Неутрално'Обмисля се идеята да се въведат по-съвременен тип полигони, на които може да се имитира управление на колата в различни условия: преминаване от суха върху мокра или заледена настилка, каране върху пясъчна основа.'
tthat/11586293/New-driving-test-involving-satnav-i s-rolled-out-for-trial.html
Да се опитат да имитират и други реални ситуации тогава: 1) дупки по пътищата, които и рали шампион не може да избегне 2) чести ограничения на скоростта, които нямат за цел сигурност на пътя, ами изнервяне на шофьорите и предоставяне на възможност за корупция 3) случайно изскачащи често самоубийци пешеходци, бездомни кучета и т.н. 4) безумно каращи шофьори, които са убедени в предимството си, заради регистрационния номер или големината на автомобила си...
Сега сериозно, добра идея от UK е въвеждането на сателитна навигация по време на обучението и изпита, защото го доближава до реалните условия: http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howabou
shogun
Рейтинг: 409 НеутралноШофьор с по-малко от 3 години стаж да няма право да управлява кола над 100 коня!
Публикувано през m.dnevnik.bg
chicago514
Рейтинг: 2141 НеутралноКаквото и да се прави,всичко е в главите ни.
oex13531876
Рейтинг: 466 ГневноВсеки умува как правилата да станат повече и никой не мисли как да накара мат'рялът да ги спазва !
voxy
Рейтинг: 868 НеутралноПроблемът изобщо не е в изпита, а в безнаказаността
twitter.com/voxybgВсеки ден виждам по 10-20 нарушения, постоянно се минава на "начално" червено, отнема се предимството на пешеходците постоянно настъпват и настъпват наглите шофьори, къде са камерите и глобите за подобни безобразия, това не е до невъзможност да се управлява МПС, а до наглост.
За каране с над 140 в населено място - отнемане на МПС-то в полза на държавата + камери навсякъде и постоянни глоби, включително и конфискуване на автомобилите и наказателна отговорност за застрашаване живота на пешеходците трябва да има
Ал Бънди
Рейтинг: 568 НеутралноИ 1000 часа да направят курсовете по кормуване, няма да се реши проблемът с корупцията!
Не часовете са важни, а изискванията. Някой може с 5 часа да се подготви, а за друг и 1000 часа може да са малко! Ако изпитите се записваха на камера, можеше да се намали значително корупцията и само шофьори отговарящи на изискванията да се пускат в движение.
Истината обаче е, че не младите шофьори са най-опасни, а тези, които системно не спазват правилата, независимо дали са млади или стари.
Само десетки хиляди безпристрастни камери по пътищата ще накарат българинът да спазва правилата и ще спре войната по пътищата!
mrvip
Рейтинг: 552 Неутрално[quote#9:"Ал Бънди"]Ако изпитите се записваха на камера[/quote]
"Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."Записват се. А пияни келеши със 120 в града посред нощ допълнителни часове не ги хващат, нито глупости като да карат слаби коли, да возят до 2-ма и 10000 години затвор за причинена смърт на пътя. Изтъркало се е вече, но тъй като не увира в законодателните глави, да повторим бавно:
Дисциплинира не размерът на наказанията, а неизбежността им.
general_patton
Рейтинг: 294 НеутралноИдеята е да се цоцат паричките на курсистите. Часовете са напълно достатъчно, за да придобиеш базовите умения да караш автомобил. Не виждам от какъв зор ще ги вдигат. Кво искат, едни курсове да струват повече от това да си купиш кола ли ???!