"Спаси София" предлага шест линии за нощен градски транспорт

"Спаси София" предлага шест линии за нощен градски транспорт

© Спаси София



"Дневник" препечатва предложението за нощен градски транспорт в столицата на неправителствената организация "Спаси София".


Прекрасно звучи, нали? Нощен транспорт за София звучи почти като утопия, но не е невъзможна цел. Когато Спаси София представи своите 5 идеи за по-добра София, предложихме решения, които са ефективни, бързо изпълними, модерни и евтини. Едно от тези решения е въвеждането на нощен транспорт в града по подобие на всички останали европейски столици.


Всъщност идеята за нощен транспорт в София не е нова. Още през 2009г. Общината, след настояване на граждански организации, въвежда експериментално автобусно движение през нощта. Първо по линия 94, а след това по 3, специално създадени за целта линии, които се пресичаха в центъра на града. За съжаление този експеримент се оказа изцяло неуспешен и скоро след започването ѝ, авантюрата нощен транспорт приключи. За причините, довели до този провал може да се говори много. Екипът на Спаси София изготви специален анализ, който ще представи заедно с цялостната си концепция за нощен транспорт. Направихме го, за да сме сигурни, че грешките довели до неуспеха на идеята няма да се повторят и поуките ще бъдат взети. Така, базирайки се на нашите представи за това как трябва да изглежда една система за нощен транспорт, както и взимайки предвид грешките, които бяха допуснати, разработихме цялостна концепция за нощен транспорт, която ще представим в поредица от статии. Днес, нашата цел е да Ви запознаем с основните компоненти на тази концепция.





Линиите на софийския нощен транспорт


На база нашите проучвания и анализи, преценихме, че подходящия брой линии за град София са 6, които покриват близо 30 квартала и осигуряват връзка между основните точки на нощна активност в града.


ЛинияНачална спиркаКлючови спиркиКрайна спирка
Н1Люлин 2
  • Община Люлин
  •  
  • МС Вардар
  •  
  • МС Константин Величков
  •  
  • пл. Св. Неделя
  •  
  • Орлов мост
  •  
  • хотел Плиска
  •  
  • пазара Младост 1
  •  
  • Метростанция Акад. А. Теодоров-Балан
Младост 4
Н2Обеля
  • МС Бели Дунав
  •  
  • ул. Ген. Никола Жеков
  •  
  • Централна жп гара
  •  
  • пл. Св. Неделя
  •  
  • СУ Св. Климент Охридски
  •  
  • пл. Св. Патриарх Евтимий
  •  
  • НДК
  •  
  • МС Джеймс Баучър
Зоопарк София
Н3Овча купел 2
  • Търговски център Овча купел
  •  
  • пазар Красна поляна
  •  
  • Mall of Sofia
  •  
  • пл. Св. Неделя
  •  
  • Национална опера
  •  
  • моста Чавдар
  •  
  • ж.к. Левски Г
  •  
  • разклона на кв. Враждебна
кв. Враждебна
Н4Гоце Делчев
  • пазар ж.к. Борово
  •  
  • бул. Гоце Делчев
  •  
  • ж.к. Иван Вазов
  •  
  • пл. Св. Неделя
  •  
  • пл. Лъвов мост
  •  
  • пл. Сточна гара
  •  
  • ж.к. Хаджи Димитър
  •  
  • Католически гробища
кв. Орландовци
Н5Западен парк
  • МС Вардар
  •  
  • гара Захарна фабрика
  •  
  • пл. Св. Неделя
  •  
  • пл. Ал. Невски
  •  
  • пл. Славейков
  •  
  • Семинарията
  •  
  • МС Г.М.Димитров
  •  
  • Спортна зала Христо Ботев
  •  
  • Зимен дворец на спорта
Студентски град
Н6кв. Бояна
  • Национален исторически музей
  •  
  • бул. Братя Бъкстон
  •  
  • пазар Красно село
  •  
  • пл. Руски паметник
  •  
  • пл. Св. Неделя
  •  
  • Национална опера
  •  
  • паметника Левски
  •  
  • гара Подуяне
  •  
  • ул. Николай Коперник
  •  
  • Автостанция Гео Милев
  • разклона за Летището
  •  
  • МС Дружба
  •  
  • ул. Обиколна
Дружба 2


Нощен транспорт на всеки тридесет минути


Всички 6 линии ще се движат на интервал от 30 минути, в диапазона 23:30ч. – 5:00ч.


Гарантиран трансфер в центъра


Задължителен елемент от нашата концепция е възможността пътниците да могат да се прекачват в центъра на града на всяка една от другите нощни линии. За точка на трансфера сме избрали пл. Св. Неделя. Там, автобусите ще пристигат от всички посоки едновременно и в рамките на 5 минутен престой пътниците ще могат да се прекачат безплатно.


Цената


Предварителните ни разчети сочат, че цена на билет от 1,5лв би била оправдана и достатъчно атрактивна. Важен елемент е, че част от дневните карти също ще важат и за нощния транспорт, като например месечната карта за всички линии.


Защо е важно да има нощен транспорт в София?


Нощният транспорт не е просто приумица. Това е задължителен елемент за всеки градски транспорт и това е доказано многократно от практиката във всяка една столица в ЕС и не само. На долната карта ще видите, също така, че нощният транспорт не е задължителен само в "богата, Западна Европа". В много по-бедния Скопие има 9 линии, в пъти по-малката Любляна има 6. Без коментар са Прага, Будапеща или Букурещ.


Влиянието, което нощният транспорт ще има върху живота на софиянци и гостите на София ще бъде голямо. Oсвен подобрена мобилност през нощта, нощният транспорт е многократно по-евтин от другите алтернативи в късните часове. Влияние ще има и върху икономическата активност, защото ще позволи на работниците на фирми с нетрадиционно работно време да не зависят от автомобил или такси, за да се приберат/отидат на работа, а на фирми, които са искали да въведат подобно работно време, но липсата на опции за придвижване ги е спирало, да го направят. Няма как да се игнорират и факторите безопасност и добро прекарване – хората спокойно ще могат да излязат и да се забавляват без риск за здравето им заради шофиране в нетрезво състояние в последствие. Нека не забравяме, че и заради целенасочената политика за маргинализиране на градския транспорт през годините, работното му време значително беше намалено. Така дори посещаващите късни кинопрожекции или ресторанти понякога губят възможността да се приберат с градски транспорт.


"Спаси София" предлага шест линии за нощен градски транспорт

Седма линия до летището?


Разбира се, че сме помислили и за хората имащи начална или крайна дестинация Летище София. В нашите разработки е включен сценарий и за 7-ма, специална линия, която да бъде на интервал от 1 час и маршрут от летището само до пл. Св. Неделя двупосочно. За тази линия, обаче, са необходими допълнителни проучвания, които към този момент не са довършени.


Подкрепете ни


Екипът на "Спаси София" продължава да работи усилено върху своята концепция за Нощен транспорт. През следващите месеци, в поредица от статии ще Ви представим подробно различните елементи от нашата идея. Разчитаме, че и за тази кауза ще окажете подкрепата, която сме получавали и до сега. Започнали сме и преговори с организацията, която първа предложи нощен транспорт в София – "Инициатива за нощен градски транспорт в София" за евентуални съвместни действия, тъй като голямата битка ще бъде със Столична Община. Сами не можем да ги убедим, затова имаме нужда от подкрепата на всеки един от вас! Нощен транспорт ще кръстосва София, защото е време София да влезе в 21ви век. Намерете ни във Facebook и споделете идеята, за да стигне до повече хора

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    Нормалните хора през нощта спят. За другите има такси.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  2. 2 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Прекрасна инициатива. Когато държавната администрация очевидно не върши работата си, това е начинът да направим градът и държавата си по-добри места за живеене !

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  3. 3 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#1] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Дневният транспорт на практика спира към 23ч... явно в твоите представи животът в града тогава трябва да спре. Странно как навсякъде другаде има нощен транспорт, само ние българите сме някакви по-специални
    Напълно ЗА нощен транспорт!

  4. 4 Профил на Stefan Dimitrov
    Stefan Dimitrov
    Рейтинг: 491 Неутрално

    В Будапещта като бях през 2000 г. имаше отбрани нощни линии. През един час. Без различни от нормалните номера на автобусите.

    За южна софия това може да са 94, 214 413 88 и т.н. или най-добре само метрото, през 1 час. Важното е човек да знае кога идва автобуса, а вече ако купона или работата свърши да кажем в 1,25 ч. през нощта човек си прави сметката... Също и е добре да има повече и по-хубави велоалеи.

  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3370 Неутрално

    Хе-хе, кампания с названието "Спаси София" звучи толкова драматично, че човек ще си помисли, че предстои градът да бъде евакуиран заради предстоящо завиряване на софийското поле за нуждите на нов хидроенергиен комплекс по Искъра. Пък то какво било, нямало нощни линии на градския транспорт.

    Аз не през нощта, а денем по пладне имам проблема как да се придвижа пешком повече от 10 метра, без да се налага да слизам на платното заради коли по тротоарите или издълбани на дълбочина до коленете тротоарни настилки. Хайде да почнем от едрото, което си е наистина за спасяване. София е град, в който придвижването пеша е мор.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  6. 6 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2008 Весело

    Подкрепям! Направете го и вие!

    До коментар [#1] от "Bulgarische Motoren Werke":

    тези, които са нощна смяна, ненормални ли са?

    И махнете озверелите "контрольори", няма го това в Европа - перфоратори и хайки, има начини всеки да си плаща! Общински избори след 5 месеца!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  7. 7 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Едва ли има смисъл този проект. Не защото в големия град няма нужда от нощен транспорт, а защото такситата у нас са свръх евтини и няма причина да висиш, чакайки 30 мин., като срещу 5-10 лв. може да се прибереш на секундата.

  8. 8 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    До коментар [#3] от "Софиянец":

    Не бе, ходи си по нощите, но не искай всички (т.е. общината) да ти плащаме сметката.
    Който си има брада трябва да си има и гребенче.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  9. 9 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Инициативата е много добра. Дори 2-3 линии като за начало ще е много добре, за да се види какъв е ефектът.
    И да бакшишите ще реват на умряло отново.

  10. 10 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#5] от "cinik":

    Така е, тротоарите са огромен проблем в столицата ни. Но сами няма да се оправят - може да пишете на това НПО за да се захванат и с този проблем или сам да започнете инициатива.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  11. 11 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 433 Неутрално

    1. Никой няма да си дупчи билет. През нощта ще пътуват предимно пийнали елементи, нямащи 10 лв за такси. Баровците си карат колите пийнали без проблем. Ще са необходими по 2-ма полицаи на автобус.
    2. Поради горното трудно ще се намеряг навити шофьори.
    3. Поради т. 1 трудно ще се намерят навити трезви пътници. Двама ще дадат 3 лева за билети, вместо 10 за всяка точка на столицата.
    4. Много автобуси ще бъдат изпотрошени и изповръщани.
    5. 6. 7...
    8. На градския транспорт неистово му трябват 2 важни неща:
    1. Електронни устройства и в автобусите, и
    2. С горното да се въведе и почасово таксуване, за да можеш да пътуваш с едно таксуване например в рамките на 2 часа в няколко транспорта - така например е в Барселона.
    И, апропо, защо по дяволите не работят гласовите информации в новите електронни табла, всяко от които е 4000 лева?!

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  12. 12 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#7] от "aleko":

    Да, но ако знаеш, че автобусът ще мине в точен час, ако знаеш, че с дневната ти карта ще го ползваш безплатно, то да ти кажа - не е баш далавера да плащаш 10 и повече лева за такси

  13. 13 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Като идея - добре.
    А охрана на превозните средства и граждани?

  14. 14 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Много пъти ми се е налагало да се прибирам след 23:00 часа. Колко пари щях да спестя от бакшиши, ако имаше свестен нощен градски транспорт не е истина! Много добра инициатива! Ако искаме да бъдем европейци по примера на градове с много по-малко население от нашето, където имат сумати нощни линии, значи трябва нещо да се направи, а не да се представят под-точки, защо НЕ може да се случи тази идея!

  15. 15 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#3] от "Софиянец":

    Къде пък точно "навсякъде другаде" има нощен транспорт?
    Най-голямото метро в 10 милионен Лондон не работи нощно време и там няма нощен транспорт. В Париж е същото..Защо онези са решили при многомилионни населения, при това богати, с разнообразен нощен живот и големи разстояния, да нямат нощен транспорт, а в една относително бедна София да има? Какво го налага?
    Колко хора имат нужда след 12 или 1 да се предвижват с гр.транспорт? Правено ли е проучване или само лаладжийстване? Симпатични са ми хората от Спаси София, защото надават вой за лошо свършената работа на общината и кметицата, ама с тая инициатива......

  16. 16 Профил на Центурион
    Центурион
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Излишно упражнение. Такситата са евтини и удобни. Смешни са ми някои хора, които харчат на заведение 50-60 лева, после нямат 10 за такси. Аз живея и работя в Западна Европа и излизам на заведение не повече от веднъж на седмица, а в България бедните студенти купонясват по клубове през ден.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  17. 17 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Мисля, че е достатъчно просто транспортът или част от него да бъде удължен докъм 0.00-0.30 ч, за да можеш да се прибереш след нормално заведение или проява. За нощния живот е добре да си приготвиш и 10 допълнителни лв за такси. Така и горките таксиджии ще искарат по нещо В нормален западен град нощното такси струва ок. 50-70 евро. Тук не е така, така че не е обосновано предложението. И, пичове студентчета, които ми цъкате минусите - има достатъчно заведения и п.чки в Студентския град, че да хойкате из цяла София гратис

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  18. 18 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#15] от "SSS":
    Париж има десетки нощни линии, системата се нарича Noctilien. В статията виждаш и сравнителна таблица в Източна и централна Европа..

  19. 19 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    [quote#6:"etty1"]зи, които са нощна смяна, ненормални ли са? [/quote]

    Първо, ще има няколко линии, така че едва ли автобуса ще спира пред вас, което значи че ще трябва дълго да бродите по тъмните улици до вкъщи, което си е опасно. Таксито спира пред вратата.
    Второ, както писа колегата, не знам как ще се процедира с таксуването и подпийналите елементи.
    Трето, не се нае колко ще е рентабилна една такава линия.
    Четвърто, който работи нощна си носи рисковете (финансови и други) на професията. И аз съм работил нощна, така че знам за какво говоря.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  20. 20 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    +++++++++++ Подкрепям.
    Събота, неделя въобще в празнично разписание крайградските зони вътре в околовръсното сутрин повечето пътуват с първите автобуси в 05: 15 - 05:30 часа, защото след това има чак 07:00 часа !
    Ако някой работи до 22:00 - 22:30 колкото затварят хипермаркетите също не мога да се прибера с градския транспорт понеже последния автобус е в 22:40 - 22:45 часа а четох някъде оплакване и от другата страна на София - Панчарево - Кокаляне мисля беше и там същото.


    От спирка: СЕЛО ЛОКОРСКО (1546) v Прекачвания
    4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24


    5:15

    6:40

    7:25

    8:10

    9:03
    9:56

    10:41

    11:26

    12:11
    12:56

    13:41

    14:26

    15:11
    15:56

    16:41

    17:26

    18:11

    19:01
    19:56
    ==========
    предпразник / празник

    предпразник, празник - в сила от 10.01.2015.

    Автостанция Орландовци - Гара Курило
    Гара Курило - Автостанция Орландовци

    Виж на картата
    От спирка: ГАРА КУРИЛО (2460) v Прекачвания
    4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24


    5:10

    6:35

    7:20

    8:05
    8:50

    9:41

    10:27

    11:12
    11:57

    12:42

    13:27

    14:12
    14:57

    15:42

    16:12
    16:42

    17:12
    17:42

    18:12
    18:47

    19:24

    20:04
    20:54

    21:44

    22:34

    23:24

    Ето тук може да се види как се пътува на 10 - 12 км. от центъра на Европейска Столица:

    http://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/schedules





    23:05


    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  21. 21 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 675 Весело
  22. 22 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    всичко хубаво, въпросът е откъде да дойдат тия пари - на всички е ясно че печалната столична компания за градски транспорт е на перманентна загуба и дефицит...

    според мен е крайно време да се сменят старите автобуси с нови с една врата при водача за да се спре гратиса

  23. 23 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3370 Неутрално

    [quote#10:"Сашо"]Така е, тротоарите са огромен проблем в столицата ни. Но сами няма да се оправят - може да пишете на това НПО[/quote]

    Ето, използвам възможността да пиша (и) на това НПО. Нощният транспорт липсва, липсва и общински кабинет за безплатни изследвания за СПИН, на германските метростанции информационни табла има и по входовете - ако метрото идва след 1 минута, да се затичаш малко, да не чакаш после 16 минути. Всичкото това е супер, но все пак, говорим за град без тротоари и най-важното - с градоначалство, което сякаш никога не е чувало за наличието на подобно неудобство на цялата територия на града.

    В Стара Загора например не е така. Там един 29-годишен кмет е ремонтирал за нула време толкова нови тротоари, устойчиво защитени срещу автодебилите, колкото в София не са направен и за 25 години преход.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  24. 24 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#12] от "Софиянец":

    Абе кое у нас е точно? Това първо. И второ - не бих искал да съм шофьор на такъв автобус, защото кой ще гарантира сигурността ми. По-добре метрото да има удължен нощен график, а от крайната му точка може да се продължи с такси. Вероятността автобуса ти да спира близо до дома ти е почти нулева.

  25. 25 Профил на vanillaeyes
    vanillaeyes
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#1:"Bulgarische Motoren Werke"]Нормалните хора през нощта спят. За другите има такси. [/quote]

    абеее да ти кажа щях да напиша твоят коментар и после прочетох частта "Защо е важно да има нощен транспорт в София?" и съм съгласен, че може би ще има положителен икономичекси ефект върху фирмите, които работят вечер (и сега се налага да плащат месечен абонамент за таксита за късно прибиращите се служители), а също така - някои линии наистина запразняват безумно рано.

  26. 26 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#25:"vanillaeyes"]положителен икономичекси ефект върху фирмите, които работят вечер[/quote]
    Според КТ ако служителите ти работят до 22ч. или по-късно си длъжен като работодател да им осигуриш транспорт. Сега и КТ ли ще променяме?
    По-лесно е просто да се удължи работното време на съществуващия гр. транспорт с половин час примерно, метрото да поеме нощните линии, след него таксито до в къщи вече няма да е толкова скъпо.

  27. 27 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    До коментар [#25] от "vanillaeyes":

    Прибирал съм се редовно с такси от нощна. Събирахме се по 2-3 колеги и ни излизаше по 2-3 лв на калпак.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  28. 28 Профил на nikivan
    nikivan
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Като идея е добро, като план за различните линии ми се вижда недомислено. По скоро различните линии би било добре да се направят на приниципа на метрото. В същност само метрото да е денонощно (примерно на кръгал час) и 2-3 рейса (който да патролират на по-отдалечените от метростанциите места) биха били достатъчно, пък и при метрото шанса за навлизане на гратисчии е доста по-малък (според мен). Освен това наличието на камери допълнително повишава нивото на сигурност. Има какво да се помисли, като цяло...

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  29. 29 Профил на bettber
    bettber
    Рейтинг: 367 Неутрално

    В едно градче в Германия с около 300хил жители имаше 11 нощни линии. Но те бяха само петък-събота и събота-неделя.

    Съгласен съм че е хубаво да има транспорт през нощта, но не и всеки ден от седмицата.
    Най много хора излизат петък вечер и/или събота вечер. Защо да трябва да има и през другите дни?

  30. 30 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    [quote#26:"aleko"]метрото да поеме нощните линии,[/quote]

    И даже ще работи с еФтиния ток от нощната тарифа.
    Друг положителен момент е, че водача няма да се страхува за сигурността си, тъй като е отделен в кабина от пътниците.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  31. 31 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 222 Неутрално

    До коментар [#24] от "aleko":

    А вероятността метрото да спира до вас е по-голяма?

    http://spasisofia.org
  32. 32 Профил на vanillaeyes
    vanillaeyes
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#27:"Bulgarische Motoren Werke"]Прибирал съм се редовно с такси от нощна. Събирахме се по 2-3 колеги и ни излизаше по 2-3 лв на калпак. [/quote]

    не, бе - ясно, че до сега сме се оправяли, ще се оправяме и за напред ама - защо не станат малко по-бели нещата.
    Отделно столична община се прави на много закъсала, а събира данъци и такси като за още една България.

  33. 33 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#21] от "Сашо":

    Хубаво, но и за Париж не е до 5 ч метрото, освен това нали си даваш сметка, че в Париж има 10 млн души и нощен живот, а тук??
    Мисълта ми е да не се изпада в телешки възторг от тази инициатива, аз мисля, че в София е икономически неизгодно поддържането на такъв транспорт.Лично мнение.
    В Лондон няма, а е в пъти по голям от Амстердам....

  34. 34 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#20] от "Танас":

    +++
    И аз съм ЗА.

  35. 35 Профил на mihaela77
    mihaela77
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Инициативата си е прекрасна ако обаче и народът се научи да пази и да си плаща билета. Изключително се дразня на гратисчийте...и на тези, които ме причакват, за да ми искат перфорирания билет, за които аз съм платила...А как ще се справят с хилядите пияници, които ще вандалстват вечер или ще тормозят шофьора..не е помислено много, много!

  36. 36 Профил на Другарката Михайловна
    Другарката Михайловна
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Нещата опират пак до пари. Кой и с чии пари ще финансира цялото това нещо?

    Много от поставените в Коментар №11 въпроси имат неясен или неудобен отговор...

    Добре е да не приключва в 23,30 градският транспорт, ама пък и цяла нощ да се лангъркат празни рейсове из спяща София - добре ли е?

    По света има много прекрасни идеи... но като се стигне до реализацията и финансирането... нещата се оплитат.

    Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти.
  37. 37 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 222 Неутрално

    До коментар [#33] от "SSS":

    Скопие:
    население 531 444 човека.
    бюджет 93 милиона евро
    нощни линии: 9 броя

    София:
    население 1 203 000 човека
    бюджет 750 милиона евро
    нощни линии: 0 броя...

    Изводите оставям на вас

    http://spasisofia.org
  38. 38 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#34] от "vestonosec":

    Поне да може да ходим и се връщаме от работа с гратския транспорт за какво си вадя карта за цялата градска мрежа и всеки месец съм ги спонсорирал с 50 лева а годишно минимум 500 лв. ако си я извадя за цяла година.
    Мисля си, че не получавам качествена услуга от Градски транспорт може поне до 00:00 часа да има автобуси а след това може и на час.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  39. 39 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    До коментар [#32] от "vanillaeyes":

    Ако искаме да станат по-бели нещата, първото нещо е да се премахнат контрольорите и да се въведе система за ефективно таксуване, която да премахне гратисчиите. Там изтичат огромни пари и моралната вреда също е голяма (под формата на изпилени нерви на редовните пътници).
    После да се въведе по-справедлива система на принципа "плащаш колкото ползваш". Сега за една спирка и за 10 спирки цената на билета е една и съща, което е много несправедливо.
    И т.н.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  40. 40 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Да лашкат превозни средства заради шепа къркани младежи, които за благодарност ще оповръщат и нарежат седалките... Няма нужда.

  41. 41 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 859 Неутрално

    [quote#35:"mihaela77"]Изключително се дразня на гратисчийте...и на тези, които ме причакват, за да ми искат перфорирания билет, за които аз съм платила[/quote]
    За съжаление си малцинство, обичайната реакция на повечето пътници към хванат гратисчия показва, че и те не биха дупчили, ама не им стиска.

  42. 42 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#37] от "Гергин Борисов":

    Ма Скопие ли да ми е стандарт? Те в Скопие направиха центъра си пълен кич, тях ли да гледам?
    Повтарям - има ли икономически обоснован мотив за това предложение - т. ще се возят 10 хил души всяка нощ и затова е редно да се направи...А не дайте да дадем.
    Нощният транспорт се прави за баровци, които ползват собствените си коли или в краен случай такси, а не за пролетариата дето ходи на работа. Аз в София не знам къде се работи денонощно , освен по болници...
    Само излезте към 1 ч пък да видим колко бродещи ще има по улиците

  43. 43 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Исках да кажа, че нощен транспорт се прави за пролетариата , а не за баровци.

  44. 44 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#33] от "SSS":

    На практика никъде няма денонощно метро, и ако беше прочел статията щеше да видиш, че и тук не се предлага това. В Париж и Лондон има ДЕСЕТКИ нощни автобуси, това се предлага и в София!

  45. 45 Профил на hipo7777
    hipo7777
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#2] от "Сашо":

    колега, каква държавна администрация????

  46. 46 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    [quote#5:"cinik"]Хайде да почнем от едрото, което си е наистина за спасяване. София е град, в който придвижването пеша е мор.[/quote]
    Ако има свестен и удобен ГТ, то много автомобили ще станат излишни, което ще освободи доста тротоари. Болшинството от хората искат да се придвижват евтино, бързо и лесно придвижване от т.А до т.Б, което е точно по силите на обмислен ГТ, с повечко спирки и повечко автопарк. От там автомобила става скъп за пътуване...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  47. 47 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Идеята - СУПЕР! Примерите от чужбина - ЧУДЕСНИ! Но защо всички забравихте къде живеете? Кой според вас ще ползва нощният транспорт? Ще се влачат пияници, наркомани, обирджии на шайки.

    Това без поне 2ма полицаи на автобус...не го виждам въобще как ще стане.

    Я си представете подпийнала компанийка роми или друга паплач, с няколко висящи дела за изнасилване, обири и т.н. как се качват в автобус в който има две окъснели девойки и един шофьор...

    Аре малко по-сериозно. Инициативата е супер, но нека не се лъжем, то само да искаш, без да даваш решения....

  48. 48 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 952 Неутрално

    Като цяло идеята е добра. Слабото й място е въпросът за контрола по перфорирането на билетите и сигурността на шофьора, пътниците и превозното средство. Те през деня не могат да ги овардят та камо ли нощем. Орките бродят денонощно.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  49. 49 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2784 Неутрално

    Спаси София за пореден път се изгавриха с некадърността на Фандъка.
    А тук гледам пак е пълно с експерти, които ни обясняват, че това или не е нужно, или не е възможно, или и двете.
    Не е нужно, щото да храним ОК Супертранс и подобните, вероятно?
    Или не е възможно, щото щели да оповръщат трамваите, че били работели през нощта? Да се чуди човек, нощните заведения защо не срещат такива проблеми. Или бакшишите през ноща.


    Добра инициатива, но в коренно противоречие с интересите на СО. Там все още ОК са твърде силни.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 50 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2784 Неутрално

    Преди 10-15 години си спомням, как същите експерти твърдяха, че у нас банкомати не можело да има, щото .. щото така.

    Днес са на всеки ъгъл. Очевидно е пълно с хора, за които да си стоиш на ниво 3ти свят е съвсем приемливо.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  51. 51 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 462 Неутрално

    ЗА! Имат пълната ми подкрепа!
    Пияни и дрогирани хора има навсякъде, няма нужда да откриваме топлата вода. Постоянна връзка между шофьора и полицията и нещата се решават.

    I shave with Occam's razor
  52. 52 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#22:"carmello"]всичко хубаво, въпросът е откъде да дойдат тия пари - на всички е ясно че печалната столична компания за градски транспорт е на перманентна загуба и дефицит...

    според мен е крайно време да се сменят старите автобуси с нови с една врата при водача за да се спре гратиса [/quote]

    Той е на загуба, щото цените на билетите и картите са ниски. А това с едната врата как си го представяш, не знам? Той пъдар ли да е?

    Пък ако такава нощна линия докаже икономическа ефективност, нека има. Иначе да се субсидира ще бъде вредно и така и така обществения транспорт е воденичен камък, понеже се управлява зле.

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  53. 53 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 577 Неутрално

    [quote#5:"cinik"] кампания с названието "Спаси София" звучи толкова драматично[/quote]
    Започнаха като „Спаси метрото“ от форума на SkyScraperCity, когато се чу, че ще правят „леко“ метро по третата линия.

    Имат добри инициативи, но месианството им ми идва в повече.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  54. 54 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#44] от "Софиянец":

    Хамбург : "An Wochenendnächten und vor Feiertagen besteht ein durchgehender 24-Stunden-Betrieb auf vielen S-, U-Bahn, Metro- und Stadtbuslinien. Der Nachtverkehr kann zum normalen Tarif zuschlagfrei genutzt werden."
    В превод : през уикендите и презс почивните дни същестува 24-часов режим на работа на много линии на градската железница, трамваите и автобусите.
    Да, вярно е че в Германия такситата са бая скъпи и това предполага използването на градски транспорт. Но защо никой, освен бакшишите, не скочи срещу метроспирката на Терминал 2 на Враждебна? Защо пътуват влакчета до там, като дневният пътникопоток не е толкова голям колкото е до спирките преди тази станция? Значи можем да субсидираме спирка до летището, но не можем да субсидираме нощен транспорт, който дори ще бъде по-скъп (предложението е за билетче от 1,50лв).

  55. 55 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 470 Неутрално

    А, да забравих. Хората живеещи на централните софийски булеварди не могат нощно време да си оставят прозорците отворени, защото на 2 минути минава такси. Личните автомобили са голяма рядкост. Ако хората от 30 таксита се качат на 1 автобус спокойно по 20-30 минути би било по-тихо. Нощно време такситата въобще не спазват ограниченията и хвърчат с 70-80, което допълнително зашумяват. Ясно е, че карат по-бързо, за да хванат следващите пътници.

  56. 56 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Разбира се, че подкрепям !!
    Аман от нормални предложения, които минават ПОКРАЙ ушите на фандъкова, барболовци /колко ще струва / и сие ..Като че ли не плащаме данъци на тази община...
    А може и да си се изръсил до край - след нощна кръчма ...))

    BIG AL
  57. 57 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 772 Неутрално

    A "спаси тарикатите-бакшиши" предлага всеки, който говори на английски да плаща по 100 евро на километър.

    Евроатлантида
  58. 58 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 772 Неутрално

    А сега сериозно. Преди време бяха пуснати "предизборно" 3 линии, които макар полезни бяха скроени да фалират. Ето какви бяха грешките

    - няма нужда да се движат цяла седмица, петък, събота и преди празник стигат (както в много европейски градове)
    - трябва да има кондуктор
    - трябва да има четвърта линия до летището, и гарата в другия край

    Евроатлантида
  59. 59 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Навременно предложение. Всъщност отдавна трябваше да стане. Абсурдно е последният транспорт да бъде малко след 23 ч. Човек трябва да може да се прибере спокойно във всеки час от денонощието, без да зависи от капризите и промилите на таксиджиите. Да не говорим, че пак се появиха копърки, които взимат по 70 лв. от летището.

  60. 60 Профил на kbderror
    kbderror
    Рейтинг: 217 Любопитно

    Нека уточня,че има някой такси компании чийто собственици са в или около Общиснкия съвет и ще имаме бих казъл не леки трудности при приемането на подобно решение.
    Поздравеления за Спаси София точно с това предложение.

    @ 15,неподготвен сте, @21, браво че сте му обяснил надлежно (на15).
    На всички лайци и "подготвени" да им поясня,че: ЗА ВСЕКИ ВЛАК СИ ИМА ПЪТНИЦИ. За сведение и метрото върви и задръствания си има,и такситата не са празни, така е не само в София,а във вскички градове от същия мащаб.

  61. 61 Профил на general_patton
    general_patton
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Чакай, от умрял писмо....с крадливите типчета от ГЕРБ, опоскващи СО от години, тоя град добро няма да види.

  62. 62 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Може линиите да са и повече, ако минава на всеки половин час например!

  63. 63 Профил на Atanas Atanasov
    Atanas Atanasov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#60] от "kbderror":

    Пич, не се заяждам, ама това 'някой", вместо "някоИ'' ми идва в повече. Бе, ма.аму стара, толкова ли е трудно да се научи как се пише грамотно, бе, мамка му стара...

  64. 64 Профил на PGA
    PGA
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Не може 2 мио. град да няма нощен траснпорт, това е абсурд. Метрото трябва да върви веднъж на час, както и автобуси там където няма метро, напълно достатъчно е .. но таксиметровото лоби явно е все още много голямо

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    I did not choose ... i was chosen ...
  65. 65 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    До коментар [#48] от "barel":

    Това има елементарно решение - качване единствено от първата врата, след представяне на карта или купуване на билет, както е в почти всички европейски държави - няма контрольори, няма гишета за билети, само автомати, няма гратисчии. По някаква причина от общините са се запънали и с години го отлагат.
    По отношение на сигурността нощем - нима в такситата няма риск? Скоро шофьо наби момиче през деня, защото поискала касов бон?!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  66. 66 Профил на Христо Илиев
    Христо Илиев
    Рейтинг: 829 Весело

    Идеята за нощен ГТ не просто е добра. Тя е задължителна и закъсняла мярка, която Столична община упорито и инато отказва да въведе. И в момента губим толкова много време и нерви в обсъждането на това дали да има или да няма НГТ, че ние де факто вършим работата на Столична община, Столичен общински съвет и Комисията по транспорт в СОС. Питам аз за какво плащаме на кмета и общинските съветници, ако ние гражданите трябва да вършим тяхната работа в нашето свободно време?!?

    Viva EU
  67. 67 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1354 Любопитно

    И аз съм "за" градски транспорт през нощта в София, както има в големите европейски градове (давам пример Виена), ама и доста съфорумци са прави, че рискове има, а изначалната причина е слабото правораздаване в София.
    Ама иначе като преди няколко години въведоха нощните линии - да кажат какви са били проблемите, както и нивото на сигурността????

  68. 68 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 864 Неутрално

    Абе да пускат метрото и да се забравя. И една линия автобусна линия ще им трябва по пътя "Овча Купел - Хаджи Димитър" и толкова. Две влакчета и два автобуса са това на кръгъл час

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  69. 69 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Идеята е добра, даже много добра и ако има нощен транспорт в София, аз ще го ползвам поне няколко пъти седмично. Аз предлагам двата лъча на метрото да работят и мотрисите да се движат на 30-40 мин., например! Гаранция, тази идея е 200 000 пъти по-добра от "идеята" за харчене на 200 000 лева за облицоване на пето**ника пред НДК! Мислете за хората, общинари, а не за вашите фирмички и интереси!

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  70. 70 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2370 Неутрално

    Да разрешат на Uber да действа, и да падат цените на бакшишите. И това е вариант.

    Но напълно подкрепям за нощният транспорт, стига да има инсталирани камери за да се хващат разните гаменчета като правят бели по автобусите.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  71. 71 Профил на TM27
    TM27
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Да ги направят като маршрутки, някои спирки са доста отдалечени една от друга.

    "... ти и оная лудетина Ботьова сте решили да докарате миризливият казашки ботуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките." В. Левски




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK