С компромиси в качеството утре откриват ремонтирани улици във Варна

Ремонтите по  бул. "Княз Борис I" във  Варна - част от магистралата за курортите "Св. Св. Константин и Елена" и "Златни пясъци" трябва да приключи утре.

© Дневник

Ремонтите по бул. "Княз Борис I" във Варна - част от магистралата за курортите "Св. Св. Константин и Елена" и "Златни пясъци" трябва да приключи утре.



След като бяха ремонтирани и преасфалтирани, от утре във Варна за движение ще бъдат отново отворени булевардите "Княз Борис I" и "Мария Луиза". Това съобщиха от общинската администрация.


Според справката, публикувана на общинския сайт "Live Varna", за ремонтите на булевардите "Христо Ботев", "Княз Борис I", "Мария Луиза", "Осми приморски полк" - до пл. "Съединение", както и за обновяването на пл. "Св. Св. Кирил и Методий", на площ от около 130 хил. кв. м. са поставени 30 хил. т. асфалт.


Рехабилитацията на бул. "Княз Борис I" включваше цялостно преасфалтиране на двете платна в отсечката от Икономическия университет във Варна до Паметника на българо-съветската бойна дружба. В стойността на ремонта - 8 млн. лв., отпуснати от правителството, бе включена и хидроизолация на всички прилежащи подлези и мостови съоръжения.




Пак по данни на общинската администрация във Варна по бул. "Христо Ботев" в отсечката от бул."Съборни" до "Аспаруховия мост"са положени близо 25 хил. м2 асфалтова настилка, 6 хил. л.м. бордюри  и около 10 хил. кв. м. тротоарни плочи и павета. Стойността на този ремонт е е 2,9 млн. лв., а средствата са осигурени от общинския бюджет.


Ремонтът на двете отсечки от булевардите "Княгиня Мария Луиза" и "Осми Приморски полк" е част от изпълнението на проекта "Интегриран градски транспорт на Варна". По двата ремонтирани булеварда ще минава бързият автобусен коридор (BRT).


Бордюри с вградена отводнителна система, които са свързани с дъждовната канализация.

Бордюри с вградена отводнителна система, които са свързани с дъждовната канализация.


Стойността  на целия BRT коридор с дължина близо 15 км е е около 30 млн. лв. След изграждането му той ще свързва западният квартал на Варна "Владислав Варненчик" с източния - "Васил Левски", преминавайки през централната част на града.


За изграждането на трасето трябва да бъдат рехабилитирана близо 30 хил. кв.м. пътна настилка при дълбочинен ремонт на т.нар. "легла" по части от булевардите "Константин и Фружин", "Трети март", "Ян Хуняди", "Владислав", "Мария Луиза", "Осми Приморски полк" и "В. Левски". По трасето на скоростния коридор ще има и 60 спирки.


Част от бордюрите, поставени преди дни на кръстовището на бул. "Сливница" и бул."Мария Луиза" са вече разместени при асфалтирането. Както се вижда от снимката те не са били надеждно свързани още при поставянето им.

Част от бордюрите, поставени преди дни на кръстовището на бул. "Сливница" и бул."Мария Луиза" са вече разместени при асфалтирането. Както се вижда от снимката те не са били надеждно свързани още при поставянето им.


След приключването на ремонта по двете отсечки на коридора в центъра на Варна обаче няма как да не направи впечатление ниското качество на видимата част от извършената работа. Част от бордюрите не са свързани при поставянето им, което е станало причина за разместване при полагането на новия асфалт. Замазката между друга част от бордюрите е изронена още преди деня на официалното "пускане в експлоатация" на ремонтираните отсечки.


Така изглежда новоизградената част от тротоара на кръстовището на бул. "Мария Луиза" и "Сливница". На мястото на разместените блокчета вече е изсипана пръст за озеленяване.

Така изглежда новоизградената част от тротоара на кръстовището на бул. "Мария Луиза" и "Сливница". На мястото на разместените блокчета вече е изсипана пръст за озеленяване.


При ниско качество на свършената работа беше частично ремонтиран и площадът пред Кметството във Варна. Както се вижда на следващите снимки, местата на липсващи декоративни павета са попълвани с пясък, спестено е фугирането между тях, част от блокчетата, с които са ремонтирани тротоарите, са вече разместени заради липса на укрепване.


Новият бордюр на двадесетина метра от централния вход на варненската община изглежда по този начин  ден преди ремонтираната пътна отсечка да влезе в експлоатация.

Новият бордюр на двадесетина метра от централния вход на варненската община изглежда по този начин ден преди ремонтираната пътна отсечка да влезе в експлоатация.


Тъй като част от направените ремонти са включени в проекти с финансиране от ЕС, не е изключено до институциите в Брюксел да бъдат подадени сигнали от неправителствени организации, както това се случи в столицата през март, научи "Дневник".


Този подход за хора с увреждания беше ремонтиран по начина, който се вижда на снимката, само преди месец.

Този подход за хора с увреждания беше ремонтиран по начина, който се вижда на снимката, само преди месец.


По жалба на сдружението "Спаси София" тогава европейски институции започнаха проверка на качеството, при което беше ремонтирано трамвайното трасе по бул. "България".


Така изглежда новата отводнителна система на кръстовището на бул. "Княгиня Мария Луиза" и ул. "Антим I" във Варна. Както се вижда на снимката краят на канала, вграден в бордюра, е оставен открит и дори е частично запълнен с асфалт. Връзка с близката отводнителна шахта, поне тук, няма.

Така изглежда новата отводнителна система на кръстовището на бул. "Княгиня Мария Луиза" и ул. "Антим I" във Варна. Както се вижда на снимката краят на канала, вграден в бордюра, е оставен открит и дори е частично запълнен с асфалт. Връзка с близката отводнителна шахта, поне тук, няма.


Изпълнител на ремонтите по булевардите "Княгиня Мария Луиза" и "Осми Приморски полк" във Варна е дружеството "Арма", регистрирано по Закона за задълженията и договорите. Участници в "Арма" са компаниите "Хидрострой" и свързаната с нея "Инжстройинженеринг". Двете дружества от години печелят всички обществени поръчки за извършването на пътни и други инфраструктурни ремонти във Варна. "Хидрострой" участва с дялове в 72 други дружества, а негов управител е бившият общински съветник от ГЕРБ във Варна Николай Пашов.


Прощадът пред кметството във Варна няма късмет. Ремонтите му са винаги предизборни от времето, когато кмет на града беше Кирил Йорданов. При последната рехабилитация, завършила преди дни мястото на липсващите декоративни павета беше попълнено с пясък.

Прощадът пред кметството във Варна няма късмет. Ремонтите му са винаги предизборни от времето, когато кмет на града беше Кирил Йорданов. При последната рехабилитация, завършила преди дни мястото на липсващите декоративни павета беше попълнено с пясък.


Днес Христо Иванов, зам. кмет на Варна, натоварен с работата по инфраструктурните проекти в общината, не отговаряше на телефона си. Така не успяхме да получим отговор на въпроса кой е натоварен с контрола по качеството ремонта и ще бъде ли търсена отговорност от изпълнителите за евентуални пропуски.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8694 Неутрално

    След това затваряме и почват ремонтите.

  2. 2 Профил на аз
    аз
    Рейтинг: 497 Разстроено

    не е важно само да се харчат пари, а да се харчат за нещо хубаво. за съжаление у нас всичко си е през пръсти и с кофти качество...

    from all the things i've lost i miss my mind the most
  3. 3 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Я да видим сега кой ще е първия трол, който ще обясни, че сте черногледи и че е важно, че се върши нещо.

  4. 4 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1033 Любопитно
  5. 5 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    Участници в "Арма" са компаниите "Хидрострой" и свързаната с нея "Инжстройинженеринг". Двете дружества от години печелят всички обществени поръчки
    ...........
    Накратко казано - тим.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  6. 6 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    първата кръпка по рехабилитираните булеварди ще е...........? Приемам залози. Аз залагам за късна есен.
    Пътната маркировка ще бъде изтрита след..........?
    Приемам залози. Аз залагам на месец юни (поради оптимизма ми коефицента трябва да е висок)

  7. 7 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    [quote#5:"СДС"]Накратко казано - тим.[/quote]
    Тцъ, накратко казано Хидрострой

  8. 8 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3636 Неутрално

    Лично имах възможност да мина по част от тротоара на "Мария Луиза"... Ами, качеството е 0 (нула)! Явно бързат с асвалтирането и всичко друго е зарязано! И с просто око се вижда, че няма заснемане на нивата и всичко е правено, че да се усвоят парите! За естетика няма смисъл да се говори!
    Тия нови бордюри предполагам, ще се окажат крайно неподходящи! Отворите за отводняването ще се запушат почти веднага и са толкова тънкостенни, че ще бъдат натрошени от движението! Чакаме следващия ремонт, на есен!

    Бивш tww09306483.
  9. 9 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#7] от "stanislavdi":
    Хидросторй е част от ТИМ.
    Накратко казано - тим.
    "Практически всички пътни проекти се осъществяват от "Хидрострой" - фирма от семейството на ТИМ, Крайбрежната зона на града е в окаяно състояние след дългогодишна концесия на "Холдинг Варна" (партизанското име на групировката ТИМ), а за награда концесионерът получава правото да купи крайморската алея (т.нар. "Алея Първа" .."
    http://dsb.bg/bg/blogs/article/2631

    nemo malus felix, minime corruptor.
  10. 10 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    [quote#2:"аз"]не е важно само да се харчат пари,[/quote]

    Най-важното е да ес "източват" средствата в определени джобове.
    Затова Боко много държи на София, Варна, Бургас... и във всяко кметство, в което има средства за "източване"

  11. 11 Профил на orbel
    orbel
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Варна в лицето на кметската управа и съветници твърдо отстоява заключението че Варна е най добрият град за крадене.Все пак идват избори за купуване,това което откраднаха сега от проектите ще плати на същите говеда който ще ги изберат за още един мандат,сигурен бизнес (кражба).По лошото тепърва предстой,догодина с ремонтите на тези проекти ще усучат Варненци отново,освен това съвета на некадърниците реши да удължи ремонта с още 7 месеца.Честито на съгражданите ми с бизнес в центъра,да ги изметем на есен,но да не изберем предишните.

  12. 12 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1480 Разстроено

    В БГ "контрол по качеството" е мръсно словосъчетание.
    Менте стоки/услуги на менте цени се приемат от менте "граждани".
    Протести, неустойки, виновни (вкл. в затвора) няма разбира се.
    Има налапали се с едни ресурси, които са "усвоени" както си требе.
    А после видите ли има и "учудени" как така страната ни прилича на кочина...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  13. 13 Профил на Posting Canter
    Posting Canter
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    Състоянието на Варна определя и нивото на турист, който ще посетрегиона. Гръцката махала е срутващи се сгради с падащи мазилки. Пешеходният център е малко по-добре, но само малко. Повечето исторически сгради по централните булеварди са подобни и накичени с табели, като коледни елхи, без никакъв дизайн или координиран вкус. Повечето бизнеси в централните части са на принципа "слагай там, да е шарено и голямо". Общата картина е нискобюджетно, безвкусно, разбито и тук-таме някое островче на цивилизация в цялата тази разруха.

    Разбирам, че от община и държава като цяло е трудно човек да очаква кадърност, но ме учудва как собствениците на сгради (от които сигурно получават солидни наеми) не могат да ги измажат и боядисат, за да лъсне историческата красота на града, като по този начин се привлича по-платежоспособната демография.

    Сегашното състояние може дори да не впечатли и провинциален гражданин на бившия СССР, камо ли социално слаб гражданин на страна от ЕС. Мога само да пожелая на варненци по-добро.

    qui desiderat pacem praeparet bellum
  14. 14 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Много отдавна съм казал, че със закон трябва да се разпуснат всички български пътностроителни фирми и поне 20 години да се канят само чужди фирми /без Щрабаг/. хахах Те нашите вече 25 години не си купиха или измислиха ноухау, как да правят шахтите и каналите по улиците на нивото на пътя, какво да очакваме за друго качество. хахах

  15. 15 Профил на sospecha
    sospecha
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Хайде сега пак за компромисите,нали след курортния сезон трябва да има пак работа и какво толкова за половината от сега дадени пари ще се отремонтира за сметка на месното население,важното е да има алъш-вериж и някой да си пълни джоба до тогава докато народа не излезе на улицата и да иска отчет къде им отиват парите и защо изпълнителя не го прави качествено и с гаранция като остави 30% от цената в дадена банка и да си ги получи тогава когато изтече гаранцията.Тогава ще видим как ще се работи и дали подбраните фирми ще се натискат да печелят поръчките защото като плати на възложителя си под масата и остави в банката и трябва да поддържа ремонтите докато е в гаранция на каква печалба ще е.

  16. 16 Профил на voltron
    voltron
    Рейтинг: 242 Неутрално

    В морската под пантеона някой решил да прави ремонти, направили "фонтанче". Преди си беше площадка с балчишки камък, които за нула време е изпочупен. За справка останалата част която не са я ремонтирали и е с балчишки камък от Бай тошово си е непокътната, което ме навежда на мисълта, че китайците са се научили да правят и такива балчишки плочки

    ПУТИН АКБАР
  17. 17 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3628 Весело

    [quote#9:"СДС"]Хидросторй е част от ТИМ.[/quote]
    еее това е по готино от 200000 за нотариус във варна без да има въобще конкурс . майстор е радан . как е купена на времето инжстрой

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  18. 18 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 685 Неутрално
  19. 19 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1741 Весело

    Да има и за ремонт,то не може всичко от веднъж.

  20. 20 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 931 Любопитно

    От снимките видях "дребни" кусури, но къде е маркировката по асфалта...може би, нощес ще я положат, или Варна иска да стане Делхи-то на Балканите...

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  21. 21 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Няма контрол, няма качество. Прекалено много власт в ръцете на гамени.

  22. 22 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#6] от "stanislavdi":

    Какво откриване, какви ленти за рязане! Ремонта се замразява за лятото, а след това се удължава дявол знае до кога.
    Засега е точно до под кривата круша!
    Блажени чакащите, блажени варненци!

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 442 Гневно

    На лошия мат'рял лошото качество не му прави впечатление.

  25. 25 Профил на OMUNVINGE
    OMUNVINGE
    Рейтинг: 442 Разстроено

    Спаска тука леко се излагаме вече, все още не е готово всичко, това че ще ги отворят за движение за да отпушат ужасния трафик в последните месеци не им пречи да си правят бордюрите, пешеходните и градинките, а и тротоарите, които до голяма степен ще се ремонтират също по този проект за интегриран градски транспорт, така или иначе ти знаеш всичко това но с цел да има статийки, обикновено с негативен привкус, ставаш малко смешен.

  26. 26 Профил на Спас Спасов
    Спас Спасов
    Рейтинг: 1378 Весело

    До коментар [#25] от "OMUNVINGE":

    След като си говорим на "ти" вероятно се познаваме. Моля те, OMUNVING, пиши ми пак след като извадят бордюрите от вече асфалтираната улица и ги подменят с такива, каквито трябва. Не искам да пропусна!

  27. 27 Профил на shepprd
    shepprd
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#9] от "СДС":

    Не уцели. Всички знаят, че Хидрострой е на Янко Станев. Всички. Който пък си е близък до съвсем други хора.

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/02/17/2474254_bojidar_lukarski_zastana_zad_izbora_na_ianko_stanev_za/

  28. 28 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Кафенетата са празни. Защо не се съберете там или в партийните (пенсионерските) си клубове? Градът сега изглежда по-добре и тези ремонти трябваше да се направят отдавна, не преди поредните избори.

    ATX
  29. 29 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#6] от "stanislavdi":

    вече я направиха миналата седмица на Акациите.

    ATX
  30. 30 Профил на karakurum
    karakurum
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Днес карах по цялото трасе на асфалтираните булеварди-Идеално е!Струваше си задръстванията.Винаги ще има нещо неизпипано.Така и така се крадат общински и държавни наши пари,поне сега се направи нещо,а не взимат 100 процента всичко в джоба,както беше при алкохолика-педал Кирил Йорданов 13 години.

  31. 31 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Кмета каза и изпълни. Бонус към недовършените булеварди е свободното движение през Морската градина по крайбрежната алея. Марионетка.

  32. 32 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 442 Неутрално
  33. 33 Профил на karminaburana
    karminaburana
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Кметът вчера във ФБ: Тази нощ всички платна на булевардите, които са в ремонт, ще бъдат отворени за движение. Работниците ще продължат работа по тротоарите и тревните площи около тях.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK