По-тежки глоби и промяна на шофьорските курсове обмислят в транспортното министерство

По-тежки глоби и промяна на шофьорските курсове обмислят в транспортното министерство

© Надежда Чипева, Капитал



Част от замислените промени в Закона за движение по пътищата включват въвеждането на термина "системен нарушител", промяна в точковата система и промяна в наказателните глоби в зависимост от степента на извършените нарушения. Това обяви министърът на транспорта Ивайло Московски пред БНТ в коментар за възможните мерки за осигуряването на по-голяма безопасност по пътищата на страната.


Московски заяви, че се водят разговори в парламента между различните политически групи и трябва различните комисии - транспортна и правна - да заработят заедно, за да изготвят едно общо предложение.


Според него трябва да се върне обучението на полигон в "разумен и приемлив вид". На въпрос дали така няма да пострадат по-малките фирми за шофьорски курсове, които няма да могат да си позволят подобни упражнения, министърът отговори, че така само ще се подобри качеството на услугата и че не е готов да прави компромиси.




Московски също се обяви да увеличение на часовете по кормуване "поне с 50%" и промяна на шофьорските изпити, така че те да отговарят на реалните условия по пътищата. "До края на годината всички изпити в страната ще бъдат с таблети, така че всички да са при равни условия и да се избегнат корупционните практики."


"ДАНС и ДАИ имат сериозни разработки за купуването на книжки - имаме сигнали за няколко града, които ще бъдат обявени скоро", каза Московски и добави, че постоянно се правят проверки на фирмите за обучение.


В момента според наредбите задължителните часове по кормуване са 31, а тези по теоретична подготовка - 40.


По-рано този месец от Асоциацията на автомобилните инструктори също настояха за по-строги изисквания за неопитните шофьори. Инструкторите поискаха и промяна в листовките за шофьорския изпит, тъй като голяма част от въпросите нямали нищо общо с безопасността на пътя.


Обмисля се идеята да се въведат по-съвременен тип полигони, на които може да се имитира управление на колата в различни условия: преминаване от суха върху мокра или заледена настилка, каране върху пясъчна основа.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 982 Неутрално

    На въпрос дали така няма да пострадат по-малките фирми за шофьорски курсове, които няма да могат да си позволят подобни упражнения ...
    ....
    Трябва наистина да си олигофрен, за да зададеш такъв въпрос !!!
    Промените са добри, но недостатъчни ... според мен трябва истинска репресия, за да се промени нещо реално в рамките на 2-3 години. Да се научат водачите не да мислят колко тежко ще бъдат наказани, а изобщо да се ОТУЧАТ да мислят за нарушения !

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  2. 2 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1104 Любопитно

    Не мога да разбера какво има толкова за мислене.
    По-напредналите отдавна са го измислили.
    Взима се един такъв закон, и се гледа какво е приложимо за нас и какво не.
    Защо трябва с години да се открива топлата вода???

    Fail with honour then succeed by fraud
  3. 3 Профил на Боб Яхния
    Боб Яхния
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Повечето хора не си дават сметка, че управлението на МПС е едно от най-опасните неща, които те или други ще извършат през живота си (по думите на един роден професионален състезател - и е прав, дори само от гледна точка на законите за физиката). В тоя смисъл намеренията са добри, дано само не се наложи да си припомняме кой път е постлан с добри намерения.

    "...от сутрин до вечер шкембенце яж,/ за всичко дава кураж..." (братя Кулинови)
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    И всичко това се прави така, че да не си изтърват далаверата все пак, че мандата не е цял живот я.

  5. 5 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1154 Любопитно

    "...Обмисля се идеята да се въведат по-съвременен тип полигони, на които може да се имитира управление на колата в различни условия: преминаване от суха върху мокра или заледена настилка, каране върху пясъчна основа..."

    На полигона, най-вече да се отработва каране в дупки и в задръстване...

    Форумът е в будна кома...
  6. 6 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1533 Весело

    Те да започнат да късат на изпит за престрояване/завиване без мигач пак ще е добре.
    Че мнозинството българи ползват мигачите само като коледна окраса - по веднъж годишно, или като намигване - по един път.

  7. 7 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 466 Любопитно

    Аз лично всеки ден за 5-10 минути шофиране виждам около средно 20 нарушения. Повечето са - вземане на предмиство от лента в лента без мигач минаващ на жълто или червено. Не е просто нарушение а комплекс от 3!

  8. 8 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Мине, не мине година и хоп, идеи за промени, много приказки и всичко отново се свежда до по-високи глоби. Докога ще я караме така? Съгласен съм часовете по кормуване да се увеличат, да се върне полигона, но НЕ съм съгласен глобите да се увеличават. Първо, събираемостта е много ниска и трябва да се поработи в тази посока, Второ, на човек вземащ примерно 1000 лв, като му сложиш 500 лв глоба, той с какво ще преживее месеца? С какво ще нахрани децата си? Правите тази глоба несъбираема, а човека задължен за цял живот. Да, направил е нарушение, трябва да разбере, че е сгрешил, но не трябва да умира от глад или да остав ана улицата заразди това. Така се гененрира престъпност по принуда и възможност за корупция.
    Кога ще оправите знаците и маркировките? Кога тези маркировки, ще се правят с правилната, качествена боя? Има още много подобни въпроси, който ако се решат, безпасността на движението ще се подобви значително.

  9. 9 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Оф, айде стига само си чесахте езиците.
    Вдигнете глобите х10, като някой не може да си я плати отнемане на движимо и недвижимо имущество и готово.

    И за 5 години ситуацията ще се промени към МНОГО по-добро.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  10. 10 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Едното министерство обмисля промени в глобите, ама другото министерство не ги събира. И стократно да ги увеличите, все тая.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  11. 11 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#8] от "primaxm":
    [quote#8:"primaxm"]Второ, на човек вземащ примерно 1000 лв, като му сложиш 500 лв глоба, той с какво ще преживее месеца?[/quote]
    Като знае, че не може да преживее месеца, няма да прави нарушение.

    [quote#8:"primaxm"]Така се гененрира ... възможност за корупция.[/quote]
    При инсентивизация на полицията/кат относно глоби на базата на процент, това НЯМА да се случи.


    Решение има, просто е и е въведено в много страни. За да подейства, са нужни няколко години докато свикнат глупаците да се движат адекватно по пътищата.
    Просто тогава, когато има ред, няма корупция.
    Няма ли корупция, хората стават по-свободни.
    Станат ли хората по-свободни, краденето става по-трудно.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  12. 12 Профил на Hasta La Vista antifascista OI!
    Hasta La Vista antifascista OI!
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Каквото и да правят е само за пари. Тези ,които са опасните - пияници и надрусани , пак ще ги имам с полигон или без. Тях трябва да спрете! Освен това купуването на книжка е поголовно! Щом толкова неграмотни цигани карат кола - какво да си говорим? И с полигон и без -все тая ,само пари за курсовете повече от съвестните ,а другите - пак същото!

    1914 / 88
  13. 13 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#11] от "Никола Георгиев":

    Щеше да си прав, ако всички знаци, маркировки, пътища и т. н. ги имаше, бяха добре и се правеха добре. В момента е както всички знаем е голяма трагедия. Ограниченията не са преценени добре, не са правилните места. За всяка пършива бензиностанция има знак 60. Ако човек реши да спазва всички ограничения, почти постоянно трябва да се движи с 60. Толкова са много, че се получава "Лъжливото овчарче" и баш където трябва да намали, човек вече е отсвирил и кара бързо. На междуградските кръстовища не са направени кръгови, които биха намалили значително риска от катастрофи. Изобщо преди увеличаване на глобите има много други неща за мислене и оправяне. Най-малко повишаване на събираеността на текущите глоби, които изобщо не са ниски.

  14. 14 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Докато обмислят,пияни шофьори ще карат на зиг-заг,ще блъскат пешеходци/справка Пловдив спирката срещу Панаирния град/

    Tony
  15. 15 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#11] от "Никола Георгиев":

    Щеше да си прав, ако всички пътища, маркировки и знаци бяха направени и наредени добре. Също ако събираемоемостта на глобите беше над 80 %. В момента има много други неща да се свършат. Механичното увеличаване на глобите го гледаме вече 15 години и ползата е никаква. Хранилка за държавата и корупция. Да не говорим, че половината знаци са сложени само с идеята да събират глоби, т. е. да ни вкарат в нарушение и да ни ограбят. Примерно бяха преместили табелата на град Варна с поне километър назад в магистралата. Ей така, някой решил, преместил табелата /ясно е, че не се разбра кой/ и КАТ си глобяваше юнашки там.

  16. 16 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#13] от "primaxm":
    [quote#13:"primaxm"]Изобщо преди увеличаване на глобите има много други неща за мислене и оправяне[/quote]
    Които неща не се оправят по същите причини, които споменах по-горе.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  17. 17 Профил на yann89
    yann89
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Има си правила за движение по пътищата. Който не ги спазва - отнемане на точки, отнемане на книжка, повторен изпит, ГЛОБИ, затвор (при каране пиян например). За да се прекрати войната по пътищата трябва крути мерки. И събиране на глобите със съдия изпълнител и запор ако трябва. Да се отнемат подарените книжки на сульо и пульо. И после ще почнат да слагат колани, да спазват ограниченията и да паркират правилно.

  18. 18 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 543 Любопитно

    До коментар [#2] от "#fff":

    Защото за дописване и промяна на всеки закон комисийки взимат стотици хиляди левове и колкото по-често се прави упражнението ... следваш мисълта надявам се

    А за полигоните много лесно се решават нещата - пряват няколко полигона и с всеки курс част от цената е за примерно 20 часа каране на полигон. Готово.

  19. 19 Профил на СВОБОДЕН
    СВОБОДЕН
    Рейтинг: 524 Неутрално

    ДОКАТО С ГОЛЕМИ ЧЕРНИ БУКВИ НЕ БЪДЕ НАПИСАНО:

    ПЪТЯТ И УЛИЦАТА СА ЗА АВТОМОБИЛИ И ТАМ НЯМАТ РАБОТА ПЕШЕХОДЦИ ,КОЛОЕЗДАЧИ ,КАРУЦИ ,КОНЕ ,КУЧЕТА ,КОТКИ ,ТРАКТОРИ ,НИЩО НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ РЕШЕНО.

    СВОБОДЕН
  20. 20 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    До коментар [#18] от "Нико":
    Следвам я аз.
    И така си стоим с калпави закони.
    Щото разни министри с мнимо образование, малко акъл и голяма жажда за пари ги мислят.

    Fail with honour then succeed by fraud




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK