Ремонт стеснява на трето място "Цариградско шосе" от днес

Снимката е архивна

© Георги Кожухаров

Снимката е архивна



Ремонт на трети участък от столичния булеварда "Цариградско шосе" започна в 4.30 часа днес. Предстои подмяна на асфалтовата настилка от разклона за телевизионната кула до отбивката за квартал "Изток" и "Интерпред" (виж картата).


До полунощ на 30 юни всички превозни средства ще ползват само южното пътно платно, което в нормални условия е само за изкачващите се към хотел "Плиска". Като част от временната организация за около 15 дни се затваря и тунелът, който минава под бул. "Цариградско шосе" и отвежда движението към телевизионната кула до Семинарията.


За съжаление, липсват удобни алтернативни маршрути на трасето, обхванато от новия ремонт. Варианти са успоредните на "Цариградско шосе", бул. "Шипченски проход" и "Драган Цанков", но и те не предлага сериозна пропускливост и често на тях има задръствания в час пик.




Заради ремонта ще има промени в маршрута на автобусна линии № 305 в посока "Централна гара", които ще са посочени по спирките на рейса.


Обновяване на 20 млн. лева
При ремонта на новия затворен участък ще се извърши преасфалтиране, укрепване на основата, където има констатирана необходимост, смяна на бордюрните ивици по цялото протежение и подмяна на еластична ограда. Новите мантинели ще могат да задържат по-тежко превозно средство, движещо се с по-висока скорост отколкото сега.


Продължават ремонтите по бул. "Цариградско шосе" между разклона за "Младост" и магазин "Практикер", както и в самия край на входно изходната артерия (от шоурума на КИА до околовръстния път). Така от около 11 километра обща дължина на булеварда, по повече от половината има стеснения. Обновяването на "Цариградско шосе", наред със стеснението в самото начало на магистрала "Тракия", превръща напускането на столицата в посока Пловдив още по-кошмарно. 


Цялостният ремонт на бул. "Цариградско шосе" е на стойност 20 млн. лв, като ще бъдат обновени също локалните платна и тротоарите. Плановете са работите по основните платна да приключат в началото на септември.


Според зам.-кмета по транспорта в столична община Любомир Христов, вероятно ще останат довършителни работи в локалите и по част от тротоарите, но те минимално ще затрудняват движението. "Срокът, по предложение на строителя и като оферта в договора, е малко над 400 дни, но с промяна в организацията на работа, с актуализиране на графиците успяхме да постигнем това почти двойно намаление на срока на изпълнение", подчерта той, цитиран от "Фокус".


След десетина дни започва и ремонт в района на Руски паметник
"Ремонтните дейности на Руски паметник планираме да започнат около 8-10 юни", каза още Христов. Според него това е важен проект, като финалната визия е избистрена след обществени обсъждания и няколко промени, така че трафикът в района да стане максимално ефективен.


Предвижда се преместването на линиите на трамваите, които обикалят около паметника и допълнително затрудняват движението. Според Христов това кръгово кръстовище работи обратно на логиката от години. 

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Ех ама, кво ще правят тези които любят широките шосета.

  2. 2 Профил на паламарка
    паламарка
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Въпросния участък е около 800м. Колко работници и каква техника ще използват, че да ремонтират 25м на ден?

  3. 3 Профил на staska
    staska
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Вече не знам дали и "трай, бабо, за хубост" е удачно да се каже ...

    "Този, който търси ангел и следи само за крилата, рискува да се прибере в къщи с гъска."
  4. 4 Профил на doker
    doker
    Рейтинг: 450 Неутрално

    едни наши фирмички извършват всички ремонти но им липсва капацитет и се проточват ремонтите с месеци

  5. 5 Профил на паламарка
    паламарка
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Wirtgen Remixer 4500 е машина, която фрезова и ремиксва стария с новия афалт. Типичната производителност е около 5м за МИНУТА на единична ширина. Вижте някое филмче в тубата, има доста.

    Това по груби сметки показва, че 3 платна от участъка "Яворов" - "Ал. Жендов" на Цариградско, при добра организация, може да се фрезова и преасфалтира за 12 часа.

    Има и машини за изливане на бордюри, дори за централна бетонна преграда (подона на страничните панели, наредени на моста на 4км).

    Цената на ремонта на такъв булевард (който е с най-големия трафик в града; няма алтернативни маршрути) не е само тази, която се плаща на изпълнителя, а и тази, която плащаме всички ние, висейки ежедневно по задръствания и обикаляйки по неподходящи улички.

    При такава мащабна нужда от реновиране на пътища, не само в София, е редно да се подходи с по-морена и високо-производителна техника, а не да се разчита основно на ръчен труд.

  6. 6 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Много хубаво, че ремонтират, ама всичко накуп... Малко в повече идва.

  7. 7 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1211 Гневно

    Абе каква е тази лудост!?
    Що не затворите едновременно с това и Орлов мост?
    Решили-затворили!
    Да се планира спешно "усвояване" на пари - само това можете!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  8. 8 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 411 Неутрално

    как така планират дейностите да започнат на 8-10 юни? те сигурно и на работа така ходят, в 8 или 10, както дойде.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    тотална недомислица !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK