От днес се пуска в движение дясното платно на автомагистрала "Марица"

С пускането на новото платно ще може директно да се пътува от Димитровград до ГКПП "Капитан Андреево".

© Агенция "Пътна инфраструктура"

С пускането на новото платно ще може директно да се пътува от Димитровград до ГКПП "Капитан Андреево".



От днес ще бъде пуснато движението по новото дясно платно на АМ "Марица" между Свиленград и Капитан Андреево - от км 99+820 до км 108+510, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".


Обща дължина на отсечката е 8.6 км. Проектът е изпълнен със средства от републиканския бюджет по програма "Ново строителство" на Агенция "Пътна инфраструктура". С въвеждането му в експлоатация по автомагистрала ще се пътува от Димитровград до ГКПП Капитан Андреево. Инвестицията в дясното платно е за близо 28 млн. лв.


Очаквано пускането на отсечката ще бъде съпроводено с официална церемония и водосвет. 




Изпълнител на обекта е "ПСТ груп" ЕАД ("Пътни строежи", Пловдив и "ПСТ Холдинг" ЕАД). Строителният надзор е осъществен от "Пътинвестинженеринг" ЕООД, а авторският от "Пътпроект" ЕООД. Лявото платно на АМ "Марица" от 99-и до 108-и километър е изградено през 80-те години. Строителството на дясното започва през 2013 г., след като правителството осигури средства за стартиране на строително-монтажните работи.


АМ "Марица" е по протежението на Трансевропейската транспортна мрежа и ще свързва АМ "Тракия" при пътен възел Оризово с Капитан Андреево на българско-турската граница. Част е от европейския транспортен коридор №IV и от Трансевропейската автомагистрала "Север-Юг". Общата дължина на АМ "Марица" от връзката с АМ "Тракия" до ГКПП Капитан Андреево е около 117 км.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    това е проект на над 30 години ,браво на правителството ,осигурява се спокойно и бързо пътуване по транс европейската магистрала , а сега след няколко седмици се очаква огромния наплив от гасарбайтерите отиващи в Турция ,но също така и магистралата ще се ползва и от наши и турски туристи ,облекчава значително пътуването за всички в южна България ,а и Пампорово е новото откритие на турските туристи ,трябва да се разшири на всяка цена пътя Пловдив Смолян .

  2. 2 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Това шосе на снимката, па ние му викаме Царско. Няма повече противоповръщащи от Димитровград до Капитана.

  3. 3 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Браво! 2020-та година и другото да пуснат.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  4. 4 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Искам ежедневна сводка как върви строителството. За всеки пуснат километър да има водосвет.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  5. 5 Профил на Niki_tailor
    Niki_tailor
    Рейтинг: 440 Неутрално

    За 8,6 км са дали 28 млн. лева и то само за едното платно ?!?
    Над 3 млн. лева за км. на едно платно + още толкова за другото излиза над 6 млн. лева за км.?!?
    Ами че то излиза по-скъпо и от метрото ?!?
    Егати и на грабежа , при това и официален !!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Niki_tailor
  6. 6 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1723 Весело

    Даа, от 2003 година, 8,6 км, за близо 28 млн. лв. - заслужава си официалната церемония и ленторез!

    Коментиране на анализираното, вече...
  7. 7 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Сал да не се наложи да го преасфалтирате като Цариградско, че заради тия пусти избори дето идат все ги прибързвате нещата

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 733 Весело

    До коментар [#8] от "Олд Шетърхенд":

    "Тук е пълно с мрънкащи идиоти и плюещи мурзилки "
    И умници на всичко отгоре. Един пита кога ще пуснат другото платно, не е прочел "Лявото платно на АМ "Марица" от 99-ти до 108-ми километър е изградено през 80-те години".
    Друг писал "Даа, от 2003 година, 8,6 км, за близо 28 млн. лв. - заслужава си официалната церемония и ленторез!". - и той се разсеял, не прочел че пише "Строителството на дясното започва през 2013 г. ".

  10. 10 Профил на Грант мотивиран, правоверен либерал
    Грант мотивиран, правоверен либерал
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#9:"aralambi"]И умници на всичко отгоре. [/quote]

    Хората са твърде заети, да четат от опорните си точки. Къде ги търсиш и статията да четат

    Дневник - рупор на демократичната цензура. "Правилата" на форума - СПОРЕД ФИНАНСОВИЯ ИНТЕРЕС НА СОБСТВЕНИКА :)
  11. 11 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    Хубава новина. Безаварийно шофиране на всички, които ще ползват магистралата.
    Може да греша, не съм гледала статистика, но като че ли по магистралите, въпреки скоростта, стават по-малко катастрофи, отколкото по други пътища? Особено като чуя пътя "Русе-Бяла", имам чувството, че през ден стават инциденти там. Никога не съм карала по този път, сигурно си има причина.

    Доброто е заразно
  12. 12 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    СЛЕД 137 години сухи напъни най-после се съединихме с Империя владяла земите, на които живеем.
    Като си помислиш само, че "Харвард" е бил открит преди 300., нещата си идват на мястото.

    Живков действително построи 2 Българии, но такива, които се разпаднаха преди да можем да ги боядисаме, защото бяха строени бързо, некачествено и в недоимък.

    Дано Борисовите магистрали дочакат да им теглим не само една боя!

  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    Преди 3 години това място беше една срамна кочина на входа на България. 8 километра шпалир от бараки, работещи и отдавна изоставени тенекиени павилиони изровени кални банкети и купища боклуци от редовните опашки. Честито откриване и по-малко опашки, дай Боже. Каква е ползата да прекосиш България за 3 часа по магистрала за 2 милиарда лева, ако на влизане и излизане се трупат по 15 километра опашки. Опашката е символ на запушване, недобро кръвоснабдяване по транспортните артерии, които са кръвоносната система на икономиката. Когато има запушвания, последиците са гангрени, емболии, тромбози и некротизирани тъкани. Точно това беше състоянието на България до 2007 г., затова и 2 милиона души се стопиха.

  14. 14 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 818 Неутрално

    [quote#8:"Олд Шетърхенд"]Тук е пълно с мрънкащи идиоти и плюещи мурзилки[/quote]
    Е па нема лошо. По добре недоволен човек, отколкото доволна свиня.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  15. 15 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1130 Любопитно

    Айде, честито !
    И на митничарите от Капитан Андреево честито, и на инпекторите от ДАИ, също честито !!!

    Форумът е в будна кома...
  16. 16 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#13] от "cinik":

    Това, което се открива днес, е на от км 99+820 и км 108+510. ГКППто е на 117, като там бяха и бараките. Участъкът при ГКППто го пуснаха миналата година, но има неприятен дефект в проекта: преди границата платното се разделя на две, дясното е за еки автомобили, а лявото е за камиони. Камионите трябва да се престрояват в ляво и създават реална опасност за пътни инциденти. Недомислена работа. Самото ГКПП пък още е в ремонт.

  17. 17 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1330 Весело

    [quote#14:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]По добре недоволен човек, отколкото доволна свиня.[/quote]

    Най-добре доволен човек, отколкото недоволна свиня.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  18. 18 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3797 Неутрално

    Ами, хайде честито...! Въпреки, че няколко пъти отлагаха срока и забавянето е много голямо, все пак я довършиха тази отсечка!
    Добре е, че ще се избагват бараките и сергиите с гащи и джапанки!
    Сега ще може да има още по-дълги опашки от камиони, когато има "срив" в системата на КПП-то! Ремонта там ще продължава още дълги години...! Няма сила, която да наложи ред на това КПП, явно авантата е много голяма и организирания и поддържан хаос ще продължи, въпреки обещанията и показните акции на бате Бойко!
    Даже, наскоро слушах някакъв сладур от началниците на КПП-то покрай онези камиони с цигари, дето много искал да сложи камери, ама на, кабела нещо не им достигнал и не се получавали нещата...! Мъка голяма...!
    Дали ще ни спестят, празните приказки и стандартното рязане на лента, в комплект със снимки на Борисов, Павлова, Лазаров и местните величия с евтини костюми, наредени като фикуси...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  19. 19 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    Всички инфраструктурни строежи при демокрациата вървят БАВНО! Огражда се за дълго време и нищо не се прави! Накрая нещо се почва, но на 1 смяна, при възможност да се работи и на 3 смени, и така да се спестят затрудненията на хората! Такива договори подписва държавата, защото са с "приближени" фирми! Не се гони време! А (обикновено) не се гони и качество! Щом магистрали се поправят на 3-тата година!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  20. 20 Профил на antubis
    antubis
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Да ги правят най-сетне тези магистрали - Марица и Струма, да сложат едни тол такси за тирове и чуждестранни автомобили и да си щракаме с пръсти.

  21. 21 Профил на BarBQ
    BarBQ
    Рейтинг: 925 Весело




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK