Лекарският съюз очаква напрежение между лекари и пациенти заради поправките на Москов

Ръководство на БЛС

© Юлия Лазарова

Ръководство на БЛС



От структурите на Българския лекарски съюз в цялата страна са получени запитвания и възражения срещу новия текст в Закона за здравното осигуряване, "който априори създава предпоставка за напрежение между лекари и пациенти". Става въпрос за правото на пациентите да подадат оплакване от обслужването в болниците, а на базата на тези сигнали да има проверки и санкции за лечебните заведения, съобщават от пресцентъра на съсловната организация. 


Според лекарите санкциите въз основа на субективни усещания и налагане на термина "неудовлетвореност" като условие за прекратяване на договорните отношения между изпълнители на медицинска помощ и здравната каса, поставя закона в правото му да погазва договорния процес по националния рамков договор между лекарите и касата.


"С императивна разпоредба, се задължава директорът на съответната РЗОК да санкционира лечебно заведение, което е "прегрешило", според субективното мнение на няколко пациенти, и това прегрешение се е превърнало в " системна неудовлетвореност" -  и то  по методика, която към момента не е известна и се предвижда да бъде приета с подзаконов нормативен акт.", отбелязват от БЛС. 

Лекарите са убедени, че неудовлетвореността като субективна категория, не може да се използва като нормативна база за санкция. Заедно с това е и напълно е възможно тя да бъде преднамерена, повлияна или стимулирана от различни външни фактори – например от конкуренцията, отбелязват още от там.


По същата тема министърът на здравеопазването Петър Москов коментира вчера, че "българските лекари не са разбойници" и не очаква от тях да злоупотребяват с новото правило за вреда върху конкуренцията. Той заяви, че е учуден от отпора по тази точка особено от социалистическата партия по време на дебатите за Закона за здравното осигуряване в сряда, при положение, че мнението на пациента би трябвало да е основния ориентир за ефективността на системата. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8517 Неутрално

    Той заяви, че е учуден....и не очаква от тях да злоупотребяват с новото правило за вреда върху конкуренцията.
    Интересно кой още не го очаква сериозно ?

    [email protected]
  2. 2 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    В момента като пациент може да се оплачеш единствено на арменския поп. Само че той няма правомощия да назначи проверка - все пак за това говорим, а не директно за санкции въз основа на оплакването.
    Браво на Москов.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  3. 3 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Е нали първо ще има проверка,няма да се наложат веднага санкции?!

    А и да си спомним битото бебе и селфито от оня ден

  4. 4 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 485 Гневно

    Ах, горките лекари, и тези се правят на ненормални, как избирателно са разбрали текста и се изкарват жертви, не ви ли е срам бе?
    как стигнахте до това тълкуване: "Според лекарите санкциите въз основа на субективни усещания и налагане на термина "неудовлетвореност"", като в предложения текст черно ня бяло е записано, че сигналите ще водят до проверки от страна на РЗОК и те ще налагат наказания...
    ""С императивна разпоредба, се задължава директорът на съответната РЗОК да санкционира лечебно заведение, което е "прегрешило"" - разбира се, ако проверката установи нарушения, кавичките на "прегрешило" ми идват в повече, НАГЛЕЦИ!!!!

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  5. 5 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Всички знаем що ви страхуват проверките, уважаеми медици! Навсякъде в системата ви е гнилоч!

  6. 6 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1503 Весело

    Ден след ден, започва да става все по-интересно и по-интересно! От всичкия този хаос е ясно едно: Пациентите ще загубят още време и нерви, а хаосът ще се увеличава.

  7. 7 Профил на apollo
    apollo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Крайно време е лекарите за разберат, че те обслужват пациетите ,а не обратното .Подкрепям изцяло доктор Москов.

  8. 8 Профил на 3.14
    3.14
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Долу Москов! Отнема правото на достъп до медицинска помощ. Това е нечовешко!

    21 ВЕК - ВЕК НА ПРОСВЕТЕНО ВАРВАРСТВО!
  9. 9 Профил на 3.14
    3.14
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Докторите са готини, бре! Между тях няма корупция и некомпетентност! Сега е дежурната фраза, в смисъл, че те са добри, честни и високо квалифицирани, но само отделни екземпляри нарушават хармонията. Валидно при всеки случай, за всяка българска система.

    21 ВЕК - ВЕК НА ПРОСВЕТЕНО ВАРВАРСТВО!
  10. 10 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2448 Весело

    ,,Става въпрос за правото на пациентите да подадат оплакване от обслужването в болниците, а на базата на тези сигнали да има проверки и санкции за лечебните заведения, съобщават от пресцентъра на съсловната организация. ,,

    Долу Москов, отнема правата на болниците и лекарите

  11. 11 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1396 Гневно

    До коментар [#4] от "NicK":

    Знаеш ли слънце мое, ВЪОБЩЕ НЕ МЕ Е СРАМ!

    Щото не си ти на топа на устата, разни люде дето си нямат хал хабер от медицина, обаче много я разбират, защото четат вестник "врачка" да ти дават наклон как да ги лекуваш, а ако имоткажеш, щото "първо не вреди!" са неудовлетворени!
    И ако не не им изпълниш безумните изисквания, могат да се оплаачат като "неудовлетворени"!
    Кой ще проверява, дали са криви или са прави?

    Ти наясно ли си, че единствената функция на проверките и на НЗОК и на РЗОК досега е била да изпълни зададения норматив за сумата от вече изплатените клинични пътеки, която трябва да върне обратно под формата на глоби?
    Наясно ли си, че глобяват за едно кръстче в едно квадратче или за липса на някоя безсмислена фраза или за печат който не е ударен на определените сантиметри от края на листа?
    И понеже касата е отупана до край и пари няма и защото болниците се научиха да я съдят и я осъждат, сега намериха друг начин да си прибират парите обратно!
    Т.е. ако болен с рак се опитва да иска от мене лечение което му е противопоказано, и аз не му го изпиша, той има пълното право да се оплаче, а РЗОК пъво ще ми вземе парите пък 1ак когато след 1-2 години я осъдя, ще ми ги върне обратно пък в суматохата ще ми прекратят и договора, ако съм частник.
    Някой дава ли сис сметка, какво поле за разчистване на сметки между здравните заедения се отваря?
    Всеки ще си праща "агенти" при конкуренцията, за да я клепат и да ѝ вземат лиценза! И ако Москов разчита, че това няма да стане, значи че живее от обратната страна на луната!
    Помнете ми думата, НИЩО, КОЕТО СЕ КРЕПИ НА ДОНОСИ НЕ Е ОЦЕЛЯЛО!
    И малкото останали честни лекари ще напуснта тая окаяна територия, а колегата силно ми падна в очите.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  12. 12 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#11] от "rapidfire":

    Благодаря Ви за коментара, много изчерпателен и конкретен, винаги съм се възхищавал на търпението и отдадеността на лекарите, които трябва да се справят с пациенти, подобни на изброените от Вас!
    От друга страна обаче, не мислите ли, че е безумно да се откажете правото на пациентите да подават оплаквания - в много случай напълно заслужено, само защото инспектора бил калпав и конкуренцията щяла да се възползва - ами включете се в дискусията активно заедно с пациентските сдружения, дискутирайте как да се организира инспектората, дайте предложения и идеи какво е необходимо да се направи за да работи системата.
    Не можете с лека ръка да зачеркнете правата на пациентите само защото ще ви наруши комфорта...

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  13. 13 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2248 Весело

    "поставя закона в правото му да погазва договорния процес по националния рамков договор между лекарите и касата."
    Ами да се изключат осигуряващите се/пациентите от закона и "договорния процес" ще е непорочен.

  14. 14 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2248 Любопитно

    [quote#11:"rapidfire"]разни люде дето си нямат хал хабер от медицина[/quote]
    Аз и от смъртта си нямам хал хабер. Значи ли, че съм безсмъртен?
    Хал хабер нямам и от яхти. Затова не си купувам, нито пък някакви пари давам или кракът ми да е стъпил на нещо, дето не разбирам. Обаче плащам там някакви здравни осигуровки без да разбирам, по силата на закона. Като съм прост, може ли барем да не плащам за нещо, което не разбирам?

  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8064 Неутрално

    Лекарите да спрат да саботират.Здравната система не съществува,заради тях,а заради пациентите.

  16. 16 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2248 Любопитно

    "например от конкуренцията"
    Каква конкуренция? Между пациенти за направление или между остойностяването на различни клинични пътеки?
    Не вярвам да става дума за брой излекувани, излекувани пациенти. Щото няма отчестност.

  17. 17 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    Като не са съгласни с предложенията, нека те да кажат как да бъдат защитени правата на пациентите.
    В момента положението е такова, че всеки болен отива в болница като добиче на заколение и се моли дано не му се случи нещо.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  18. 18 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3213 Неутрално

    Ние, като данъкоплатци плащаме на цялото здравеопазване и да нямаме право да се оплачем????
    Аз не знам най/корумпирани дали не бяха лекарите??

    Любовта ще спаси света!!!
  19. 19 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    До коментар [#12] от "NicK":

    А че пациентите си се оплакват и сега.
    Обаче трябва да се оплачат от конкретно нещо. От това, че им са взети пари, които те считат, че не е трябвало да се взимат, от това, че получават епикризи с написани в тях за проведени процедури, които не са им били правени така нататък.
    Тяхно право си е. Обаче когато касата дойде и направи проверка и се окаже, че по посоченият в жалбата факт всичко е изпълнено изрядно, пациентът получава писмен отговор че не прав и с това въпросът се приключва.

    Сега се въвежда една мъглявата формулировка "неудовлетвореност".
    Хайде да не влизам в нецензурни подробности, за спектъра на нещата, от които може един човек да бъде неудовлетворен.
    Има хора на които светът им е крив by default, а може да отидеш в едно отделение, в което се работи с предимно възрастни хора с деменция, да видиш за какво става дума и близките им какви циркове правят, защото не искат да си признаят, че мама вече не е с всичкия си и ѝ вярват безусловно на всяка дума.
    Бил съм жив свидетел как една женица всеки ден забравяше, че е закусила и правеше диви скандали, че я държат гладна за да я уморят и да ѝ вземе дъщеря ѝ апартамента. Беше извикала роднини, щяха да викат телевизия.
    Накрая колегите се принудиха да оставят племенницата ѝ за 2-3 дни с нея, за да се убеди с очите си и да ѝ требват по три закуски, че когато дойде да се оплаква, че пак са я пропуснали да се извиняват и да ѝ дават по втора и трета порция.
    А сега си предстви, как племенницата се оплаква в НЗОК и как ще я убедиш че не си камила.
    Оплаквания трябва да се подават за конкретни неща.
    Иначе и аз не изпитвам удовлетворение от живота в България, обаче жалба мога да подам единствено на armenskipop.com

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK