Столичната община взима шест линии на градския транспорт от частни превозвачи

Столичната община взима шест линии на градския транспорт от частни превозвачи

© Мария Съботинова, СГ/ИИ



Столичната община няма да поднови договорите по шест линии на автобуси от градския транспорт, които изтичат в края на тази година, съобщи пред журналисти ресорният зам.-кмет Любомир Христов. Те ще бъдат обслужвани от общинското дружество "Столичен автотранспорт". Линиите са 30, 42, 54, 68, 84 и 90.


В момента две от линиите се обслужват от МТК Транс, а останалите от "Карат - C". Самите 32 автобуса са собственост на двете фирми, а местната управа няма да ги купува. Христов заяви, че до края на годината, ако няма обжалвания в дълги срокове, общината ще е приключила поръчката си за 110 нови автобуса и ще е пристигнала първата партида от тях. Те веднага ще бъдат пуснати по шестте линии.


Също така с доклад на зам.-кмета, който ще бъде гласуван на редовното заседание на общинския съвет в четвъртък, местната управа ще получи от швейцарския държавен секретариат по българско-швейцарска програма 28 трамвая. Те са втора употреба на средна възраст 15 години, като имат остатъчен живот между 10 и 25 години. Идеята е, докато Столичната община кандидатства за още трамваи по оперативни програми в новия програмен период, да бъдат заменени най-старите трамваи в столичния градски транспорт на възраст над 30 години. Столичната община ще плати реално 60 хил. швейцарски франка, като по принцип трамваите струват 2.55 млн. франка.




С друг доклад се предлага сключването нов договор между общинското дружество "Център за градска мобилност" и Столичната община. Сред основните промени е задължението на центъра да се отчита ежегодно пред общинския съвет, както и да планира и приходи, а не както досега само разходите си.


По думите на Христов за 2014 г. транспортното дружество, освен че е погасило всички свои задължения към операторите, е успяло да погаси и 9 млн. лева от старите задължения. В момента те вече били малко над 80 млн. лева.


С трети доклад на зам.-кметовете Христов и по финансите Дончо Барбалов се одобрява и заем от Българската банка за развитие за 81 млн. лева, с които поетапно да се погасят старите просрочени задължения на "Център за градска мобилност". Договорената лихва е 5% плюс основния лихвен процент на Българската народна банка, без комисиона.


Договорен е и едногодишен гратисен период от подписването на договора, в който няма да се погасява главница от заема. Срокът на изплащане е 9 години. Попитан дали в сумата, която ще се плати на транспортните оператори, са включени и лихви заради забавянето на плащанията, Христов заяви, че такива разходи не са фактурирани и не са признати.


Докладите ще бъдат гласувани в четвъртък на редовното заседание на общинския съвет.

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 464 Неутрално
  2. 2 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 997 Неутрално

    До коментар [#1] от "dokker":

    204 е бюро за запознанства.С предварително обарване и отъркване.Особено като пуснат къса база.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  3. 3 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Дневник, първото изречение кърти!

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  4. 4 Профил на terorio
    terorio
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Един път съм използвал трамвай/автобус докато съм бил в София и повече - не; Просто е адски бавно.

  5. 5 Профил на Johannes Cabal
    Johannes Cabal
    Рейтинг: 555 Неутрално

    До коментар [#2] от "Петър Петров":

    Откак пуснаха метрото до Бизнес парка и разредиха влаковете, сутрин и там е бюро за запознанства.

    SAVE EUROPE!!!
  6. 6 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1503 Любопитно

    А кога ще се озаптят гратисчиите?
    Как другите могат, а ние не можем?
    Докога на градския транспорт ще се гледа като на подаяние за социално слаби?

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  7. 7 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1305 Весело

    Чудех се как е възможно да има толкова добри новини.После прочетох
    [quote#0:"статия"]С трети доклад на зам.-кметовете Христов и по финансите Дончо Барбалов се одобрява и заем от Българската банка за развитие за 81 млн. лева, с които поетапно да се погасят старите просрочени задължения на "Център за градска мобилност".[/quote]
    и нещата си дойдоха на мястото.Честито за новия заем с лихвата барабар,вместо разсрочване на безлихвените стари дългове.От Карат да почерпят на изпроводяк.

  8. 8 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3736 Весело

    До коментар [#3] от "klatikurti":

    Защо ме връщаш да чета отначало?

  9. 9 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3736 Неутрално

    Гр.транспорт е нещо като Здр. каса .Куче влачи....ние плащаме.

  10. 10 Профил на Траян
    Траян
    Рейтинг: 356 Неутрално

    Аз пък тези линии за първи път ги чувам...

  11. 11 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    До коментар [#9] от "hodounski":

    Правилно сте го изписали - гр. транспорт (демек гратисчийски транспорт), билетчета си купуват само гостите на града...

  12. 12 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3736 Весело

    До коментар [#11] от "Жорко":

    И те се научиха вече...

  13. 13 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 443 Неутрално

    При линия 204 положението е покъртително, но проблемът не се корени само в това, че линията е дадена на концесия. Корени се и кой и как е договорил така, че линията да се обслужва на рядко и от малки автобуси.

  14. 14 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1459 Весело

    [quote#9:"hodounski"]Гр.транспорт е нещо като Здр. каса .Куче влачи....ние плащаме. [/quote]

    Къде пък видя куче?...

  15. 15 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#7] от "Лелка":

    Няма такива безлихвени стари дългове. Това, че кредиторите не са поискали неустойка или договорна или законна лихва за забава, или че общината е отказала да ги плати, не означава, че не се дължат и че кредиторите не биха могли да ги търсят по съдебен ред. Може би има постигнати споразумения между общината и кредиторите, общината да заплати дължимите главници, а те да не търсят лихвите.

  16. 16 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Швейцарците плащат с трамваи да не се развива ски туризма на Витоша.

  17. 17 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 235 Неутрално

    няма какво да се обърка, само с яки съм объркан, както пее Криско

  18. 18 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Линия 404 също а стопанисва Карат С и аз лично съм много доволен. 100 пъти е по-добре от 204! А на тролей 4 -ка кога ще сменят колите?

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  19. 19 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 815 Неутрално

    крайно време е да се вземе 204 от пародията наречена карат-с. Всеки ден подлагат на тотална гавра хиляди столичани по едно от най-натоварените трасета, за което взимат пари на изминат километър, НЕЗАВИСИМО С КАКВО!!!

    Евроатлантида
  20. 20 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#6] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Едно време имаше един лаф:

    СКГТ - Софийска Компания за Гратисен Транспорт.

  21. 21 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 740 Неутрално

    голям праз.. пшредполагам , че са неефективни за частниците и заради това се прекратяват..

    Всичко в тази сфера се движи от далаверата на няколко души.. нека не се заблуждаваме, че ей така - заради доброто на столичани , столична община се е погрижила.. Просто далаверата е спряла.. и сега - Столична Голяма Яма трябва да се погрижи.

  22. 22 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 548 Весело

    Поздравления за изгодната сделка за трамваите!

    От 2550 хил. на 60 хил - бих казал УНИКАЛНО ДОБРА цена!

    Браво!

  23. 23 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 539 Весело

    Не прочетох какво правим с априлската линия.Общината май продължава да се вози на нея

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  24. 24 Профил на gruntig
    gruntig
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Трябва да се пристъпи към приватизация на транспорта, но с ясен конкурс и изисквания. Една часта фирма има интерес да са доволни клиентите, да се проверява за билети, шофьорите да не крадат нафта и т.н. Общината си пише някакви загуби в отчета и това е.

  25. 25 Профил на staska
    staska
    Рейтинг: 1191 Весело

    До коментар [#4] от "terorio":
    [quote#4:"terorio"]Един път съм използвал трамвай/автобус докато съм бил в София и повече - не; Просто е адски бавно.[/quote]
    Карлсон, ти ли си?

    "Този, който търси ангел и следи само за крилата, рискува да се прибере в къщи с гъска."
  26. 26 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Автобус 84 защо изобщо се движи, след като се покрива изцяло от метрото ? С това метро някой може ли да посочи кой автобус или тролейбус се спря от движение ? От какво се дотира градския транспорт на София и колко е месечната му загуба ?

  27. 27 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    До тук с легендите, че частниците били по-добри стопани от държавата...

  28. 28 Профил на sceptic_vgk
    sceptic_vgk
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Три предложения за подобрявяне ня градския транспорт:
    1. Общината да включи изискване към арендаторите и своя транспорт задължително да осигурят верни електронни часовници в автобусите. Срамота е - дори всяко дете в града вече за минута може да свери електронните часовници!
    2. Арендаторите и собственият общински транспорт да наемат хора, които поне веднаж в седмицата да почистват старателно колите - пода, дръжките за пътници. В момента положението е трагично в старите коли и мотриси, и за съжалиние - постепенно става същото и в новите. Общинската инспекция и/или ХЕИ да глобява строго нарушителите.
    3. Продължава грубо нарушаване на закона да не се пуши от ватманите, шофьорите в колите, мотрисите. Често дечица и родителите им са като в газова камера заради безкрайната наглост на пушачите - водачи.

  29. 29 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    До коментар [#24] от "gruntig":

    Ако има частен градски транспорт, аз бих избрал него )дори и билета да е 1,20-1,50), стига да е чисто, да не е претъпкано и да няма гратисчии и мърльовци.
    Идва ми наум маршрутките. Само че те не спазват условието за претъпканост. Поне така беше, когато последно се возих преди години и точно затова ме изгубиха като клиент.

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  30. 30 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#6] от "Bulgarische Motoren Werke":

    докато е държавен

  31. 31 Профил на Plamen Petrov
    Plamen Petrov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Хахаха... задълженията на ЦГМ са 80 млн.лв., а общината ще тегли заем от 81 млн.лв. Кой ще стане милионер? :Д

    petrov.plamen




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK