Гражданска инициатива предлага нови схеми за метрото в София

Гражданска инициатива предлага нови схеми за метрото в София

© Спаси София, Facebook



Докато картите на метро мрежите в градове като Ню Йорк или Лондон могат да бъдат объркващи заради многото линии, схемите на метрото в София създават проблеми по съвсем други причини - като смесването на термините "метродиаметър" и "линия" например и липсата на достатъчно информация.


Това са някои от причините, които подтикват гражданската интернет инициатива "Спаси София" да предложи нови схеми за метро транспорта в столицата.


Проектът предвижда да се използва географията на града за изобразяване на различните линии, като стилизирано ще бъдат представени различни комплекси, паркове и забележителности. Друго предложение е поставянето на указателни табели, които показват направлението на влаковете, които обслужват съответния перон, преди още пътниците да са го достигнали, както и следващите метростанции по линията.




Новите схеми ще бъдат експериментално въведени в 2 влака, както и на метростанция "Младост 1".


Гражданска инициатива предлага нови схеми за метрото в София

© Спаси София, Facebook


Всеки може да изрази мнение на "Фейсбук" страницата на инициативата или на e-mail: info@spasisofia.org.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Хмм, "спаси софия" звучи малко прекалено...особено за подобна инициатива.

  3. 3 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    За съжаление схемата с "линиите", която Спаси София са избрали е много по-объркваща за пътниците. Защото няма нищо общо с реалността. Подобна схема предполага, че от Дружба до НДК се стига с една линия, вместо да се смени на Сердика. Разделя изкуствено влаковете, които се движат по един диаметър, една релса, спират на един перон и в 80% от пътя си се припокриват. За сметка на това показва двойни станции там, където такива не съществуват.

  4. 4 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#3] от "alderweireld":

    Схемата на Спаси София показва ТОЧНО какво се случва в момента. Влаковете се движат без прекъсване от Летището д Джеймс Баучер, правейи фльонга и от БИзнес Парка до Сливница.

    Ако си по-умен ще се прекачиш на Сердика и това ясно се вижда на схемата ако не ще си се возиш, но това не променя факта, че схемата напълно реално показва текущото състояние.

    Частта с туристическите забележителности е страхотна.

  5. 5 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Според мен схемата на софийското метро е достатъчно проста и ясна, но пък няма лошо да се търсят подобрения, особено с повече табели. Само трябва човек да чете, а мнозина избягват...

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  6. 6 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#3] от "alderweireld":

    В момента в Софийското метро оперират две линии, които метрополитен настоява да нарича "маршрути", а метродиаметрите: :линии":

    М1 - от Сливница до Бизнес парк София
    М2 - от Джеймс Баучер - Обеля - Летище София.

    Та оттам Ви е и объркването.

    http://spasisofia.org
  7. 7 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Ха ха май се обърква селянина с колело......
    Глупости обърква им се главата щото си нямат работа.

  8. 8 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 632 Весело

    Хахахахахахахаааааааааааааа, такива схеми на метрото има във всички европейски градове с метро, дават ги безплатно на летищата.

    Интересно тази "гражданска инициатива" колко пари и откъде е усвоила, за да предложи нещо отдавна известно и прилагано.

  9. 9 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Здравей, Гергин. Следя какво правите в Спаси метрото и повечето неща са много добре аргументирани и проучени.

    Но това тук е пълна недомислица. Не съм объркан, споко, и обидните коментари са доста под нивото на темата, но уви се пръкнаха доста бързо, жалко...

    Това, че влакчето прави фльонга е от 0,00 полза за пътника на практика. Ама понеже гледам следите статията, как е аргументирано показването на двойни станции, където такива няма?

  10. 10 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#9] от "alderweireld":

    Покажи ми една схема на метро, която да показва нещо, което НЕ Е факт? Ти искаш схемите да не показват фактите, а фактите са, че линия 2 прави фльонга и се пресича сама със себе си. Това са фактите, така изглежда реалното движение, това е реалната ситуация. Тук няма място за тълкования и мнение. ТОВА СА ФАКТИТЕ!
    До коментар [#8] от "zenola":

    Никакви пари, драги, това е абсолютно безплатен подарък към метрополитен. И не, по света няма Schedule of routes of sofian metro map....Горе се вижда картата на Метрополитен, трябва да си сляп, за да твърдиш, че е ясна, дизайнерски и естетически издържана..А няма да коментирам правописните грешки.

  11. 11 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#9] от "alderweireld":

    Схемата отразява реалното движение на влаковете. Не е прецедент линия да прави фльонги (да пресича сама себе си).

    Не са отбелязвани двойни станции, а общи станции: на които спират влакове и от М1 и от М2. Целта е да се покаже, че на всички станции от Сливница до Младост 1 човек може да се прекачи на влак от другата метролиния на която и да е станция.

    http://spasisofia.org
  12. 12 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#9] от "alderweireld":

    В допълнение, идеята е отсега хората да започнат да свикват с метролинии, вместо с инфраструктурната терминология "метродиаметър", защото до две години ще приключи проектирането и оформянето на проекта за разделяне на метродиаметрите между Сливница и Обеля и ще е много по-лесен прехода между предвидените тогава М1, М2 и М4, ако предварително хората са свикнали да ползват адекватни отправни точки за навигиране в рамките на метрото.

    http://spasisofia.org
  13. 13 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#11] от "Гергин Борисов":

    Може ли да видя един (1) пример на метро мрежа, където станция с един перон е обозначена с две докосващи се кръгчета в контрастен цвят?

    За каква част от пътниците, ползващи синята фльонга станция Сливница не е последна в която и да е посока проучено ли се "реално"?

  14. 14 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#10] от "Софиянец":

    С капсове и викане няма да станеш по-прав в глупостта си

  15. 15 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#12] от "Гергин Борисов":

    Това не е ли точно обратното на това, което се опитвате да си представите с фантастичната схема?

  16. 16 Профил на traikovk
    traikovk
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Проекта е екстра. Обаче супер належащи са табелки за возещите се по ескалаторите.

  17. 17 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#13] от "alderweireld":

    Разбира се:
    - Ню Йорк;
    - Париж;
    - Мюнхен;
    - Берлин

    И редица други.


    [quote#13:"alderweireld"]За каква част от пътниците, ползващи синята фльонга станция Сливница не е последна в която и да е посока проучено ли се "реално"?[/quote]

    Това няма абсолютно никакво значение: за М2 Сливница е обикновена станция. Влакът идва, спира и заминава. Единственото, което я прави значима, е че е първата за М1.

    http://spasisofia.org
  18. 18 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#14] от "alderweireld":

    Каква глупости бе, човек. На картата е изобразена реалната ситуация. Ако ти искаш карти, на които са изобразени неистини...ти си проблемния, не аз.
    И честно казано не знам какъв човек трябва да си, за да видиш географската карта и да не си прецениш сам дали и кога да се прекачиш.

  19. 19 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#17:"Гергин Борисов"]Разбира се:
    - Ню Йорк;
    - Париж;
    - Мюнхен;
    - Берлин [/quote]

    Наистина странно, не е вярно за нито един от 4-те

  20. 20 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Онзи ден се возих в един метро влак с новите табели. Показват какви забележителности има на станциите. Доста по хубаво и изпипано е от светещите линийки.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  21. 21 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#19] от "alderweireld":

    Прегледайте по-внимателно картите им. На всички изброени от мен станциите, на които може да се прекачиш от една линия на друга означаването е такова.

    http://spasisofia.org
  22. 22 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#21] от "Гергин Борисов":

    Внимателно съм ги преглеждал неведнъж и никъде няма такова решение. Както и да е, мизерията сте я направили, да се оправят хората, които се опитват да стигнат от едно място до друго (очевидно ще им трябва още една карта, както съветва колегата ти). А че сте негодни да приемате критика, ми стана ясно вече.

  23. 23 Профил на kki
    kki
    Рейтинг: 484 Весело

    До коментар [#12] от "Гергин Борисов":

    адмирации за усилията! Според мен картата, която предлагате е по-добра от сегашната!

  24. 24 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#22] от "alderweireld":

    Благодаря за feedback-a. Ще го вземем предвид Приятен ден и на Вас, особено в дейностите ви по превръщане на София в по-добър град за живеене...oh wait

  25. 25 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Никъде? Ню Йорк. Станциите, на които спират всички линии, движещи се по направлението се отбелязват с бяло кръгче с черен контур.
    goo.gl/ f73lVm

    Никъде? Париж. Станциите, на които можеш да се прекачиш от един перон или които позволяват трансфер на различни нива (както при нас е Сердика и Сердика 2) се отбелязват с бяла елипса или кръгче с черен контур.
    goo.gl/ 6swa5O

    Никъде? Мюнхен. Всички станции, на които можеш да се прехвърлиш от една линия на друга се отбелязват с бял правоъгълник с черен контур.
    goo.gl/ pGHpe5

    Никъде? Берлин. Станциите, на които можеш да се прехвърлиш от една линия на друга се отбелязват с бяло кръгче с черен контур.
    goo.gl/ DF8wFG

    Не е до критика, а до факти. Можете да критикувате колкото си искате и с радост ще приемем и вникнем в критиката ВИ, стига тя да не е в противоречие с действителността.

    http://spasisofia.org
  26. 26 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#8] от "zenola":
    чукча писател, не читател, а?

    хората предлагат как да се подобри (да стане по-информативна и разбираема) схемата на метрото в сравнение с използваното в момента.

  27. 27 Профил на Johannes Cabal
    Johannes Cabal
    Рейтинг: 495 Неутрално

    На първо време биха могли да почнат да пускат климатиците във вагоните, за да е ясно, че се возят хора, а не добитък. После ще му мислим и за другото...

    SAVE EUROPE!!!
  28. 28 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Тази схема заслужа похвали, но не е новаторска. Такава система се използва в Лондон, и никога не ми е създавала проблеми.


    До коментар [#13] от "alderweireld":

    Вместо да мрънкате, врънкате, ръсКАте глупости, направете си труда да разгледате как изглежда схемата на лондонското метро. Може и да разглеждате схемите на парижкото, нюйорското, токийското... няма да ви давам линкове. И чак тогава давайте "компетентни", "заядливи" мнения...

  29. 29 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Eдинственото объркващо е Сердика. Както са го обозначили, пък и в легендата написали. Не става ясно, че има ходене между станциите. Всички останали станции са си едни и същи и обозначението е почти ок. Вместо две кръгчета трябва да е овал, който пресича всички линии.
    Относно Сердика, там трябва да има 2 кръгчета, напълно отделно и малко "коридорче" между тях, за да се покаже, че има ходене за прекачването, а не става на същия перон. На ЦУМ реално има две отделни станции. В Париж е фрашкано с такива, можеха да заемат идея от там.

  30. 30 Профил на Христо Илиев
    Христо Илиев
    Рейтинг: 829 Весело

    Нормално е всеки да има различна гледна точка спрямо горните схеми и ще бъде супер полезно ако всеки изкаже конструктивно мнение за тях. Тоест не просто оплюване или "не ми харесва", а по-конкретни критики (или похвали) с разумни решения как биха могли схемите да станат перфектни. Защото само с общи усилия и подкрепа от повече хора, ще можем да направим града ни едно по-добро място за живеене

    Viva EU
  31. 31 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#30] от "Христо Илиев":

    Тази е предполагам и позицията на Спаси София. Така се сугерира, че добрият резултат е въпрос на диалог. Да, ама не. Хубавите схеми ги правят професионалисти след като са спечелили международен конурс. Иначе става Антична Сердика и бул. Витоша.

  32. 32 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Изпратете ги на Метрореклама - те се занимават с вътрешното оформление на Метрополитена .

    http://www.metroreklama.com/bg/about

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  33. 33 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#32] от "Танас":

    Те вече са поставени в метростанциите.

    http://spasisofia.org
  34. 34 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#33] от "Гергин Борисов":

    Имайки предвид статията за размерите за багажите - дали може и този аспект да залегне в табелите, които правите, специално за метростанциите, които са в близост до автобусни станции и до летището? Успех с начинанието.

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK