
© Юлия Лазарова
Причината за пропаданията на части от тротоара и шосето на столичния бул. "Черни връх" е преовлажняване на почвата. Все още не се знае дали това е заради канал или скъсан водопровод, е заявил след срещата на експертната група заяви шефът на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев, цитиран от в. "Труд".
Миналия месец на булеварда се отвори дупка близо до бъдещата станция на метрото при "Хладилника". Преди това имаше още едно пропадане близо до тротоар и тогава общински съветници обясниха, че причината е в стар канал в района.
"Има участък от около 35-40 метра в северна посока, който е със слаба почва", допълни арх. Влади Калинов, директор на "Контрол по строителството" към Столичната община.
В района има и високи подпочвени води, който се намират на 4-6 метра под земята, каза арх. Калинов. При последните сондажи вече се е стигнало до по-здрава почва, но проучванията продължават.
До момента са направени 22 проучвателни сондажа и над 35 укрепителни сондажа, от които повечето на 7 м дълбочина. Трасето на метрото е укрепено и дейността по изграждане на тунела се възобновява. В момента продължава работа по укрепването на обособения участък и извършването на проучвателни сондажи, съобщават от пресцентъра на Столичната община.
джендър NATO generals
Рейтинг: 1011 ВеселоНали ви казах, почвата е виновна!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токEU defender
Рейтинг: 1028 НеутралноАми да сложим чадърчета. http://morristsai.com/blogpics/Umbrellas.jpg
The best way to predict the future is to invent it.ial
Рейтинг: 503 НеутралноНали такава е легендата, когато дават допълнително пари на строители на магистралите.
дали не е същото и тук?
theanalyser
Рейтинг: 1391 НеутралноЕ ако този канал или скъсан водопровод не са оправени - какво почваме...
полувишис
Рейтинг: 284 Неутралнода ви имам експертите... значи не строителите са отговорни, които не правят тестове и проучвания регулярно, а нещо неодушевено и безотговорно, като преовлажнената почва.
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesсега като Ксеркс ще заповядате да напляскат Хелеспонта.
calypso
Рейтинг: 450 НеутралноВ Холандия 100% от магистралите, улиците и велоалеите трябва да са пропаднали поради влажна почва, а не са. Защо ли?
Free person
Рейтинг: 727 НеутралноНа нас все земята ни е виновна.Ами да,ние се гаврим с нея,а тя все още ни търпи!
TonyFree person
Рейтинг: 727 НеутралноНа нас все земята ни е виновна.Ами да,ние се гаврим с нея,а тя все още ни търпи!
Tonymahjongg
Рейтинг: 450 ВеселоПреовлажнената почва - враг No.1 на софийската селищна система
Daria
Рейтинг: 1170 НеутралноПочвата е виновна, това че улицата е разкопана за метрото няма нищо общо.
seth
Рейтинг: 229 НеутралноПо-скоро е виновна финансовата суша във фирмата на Жорето. Перкат без заплати с месеци наред, пък искаме да проверяват почвата.
aralambi
Рейтинг: 616 НеутралноОще когато станаха пропаданията се каза, че е от преовлажнена почва. После кметицата беше събрала видни преподаватели, които да проучат какво е станало. Накрая пак казват, че е преовлажнена почва, ама не се знаела причината за овлажняване. Значи нова информация - нула. С такива преподаватели и специалисти - такъв резултат.
boby1945
Рейтинг: 880 Весело"В района има и високи подпочвени води, който се намират на 4-6 метра под земята, каза арх. Калинов."
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Архитекте, архитекте, 4-6 метра под земята не са "високи" подпочвени води..... те са си там от времето Ахмет паша Соколич....
balkantourist
Рейтинг: 753 НеутралноСпокойно другари! Героят на социалистическият труд др. Стоян Братоев, ще запретне ръкави и ще оправи всичко!
ivobog
Рейтинг: 229 ВеселоВсичко е казано от прежде писалите. Явно и на шефът на Метрополитен и архитектът на доста още хора някой друг им е писал ПР текста. И не правят причинно следствената връзка. "Слаба почва" - ха ха ха.
Преовлажнената почва е причинила пропадането - ДА!
НО преовлажнената почва не е причина, а следствие от КАНАЛ или СКЪСАН ВОДОПРОВОД.
Причината е калпава работа на НЯКОЙ, а резултатът спукан водопровод/канал.
Как са го извъртяли само сума ти време СПЕЦИАЛИСТИ анализират за да кажат че почвата е виновна.
2.5
Рейтинг: 1578 Неутрално"В района има и високи подпочвени води, който се намират на 4-6 метра под земята, каза арх. Калинов.”
I Want To BelieveТогава в метрото да дават бански и плавници!
Танас
Рейтинг: 1391 ЛюбопитноПреовлажнена почва ! ! !
Цацарoff - Оставка ! >:-)А обратния насип бил ли е '' преовлажнен '' и трамбован ?
zenola
Рейтинг: 618 НеутралноС други думи някой е спестил пари от геология при изготвянето на проекта, за това сега ще се наливат допълнителни пари.
Смешно.
sreta_shteta
Рейтинг: 229 Неутрално"Все още не се знае дали това е заради канал или скъсан водопровод"
Както знаем, там канал няма. Затова и "В района има и високи подпочвени (...ъ-ъ-ъ-ъ... фекални) води, коЙто се намират на 4-6 метра под земята, каза арх. Калинов"
balaban
Рейтинг: 284 Неутралноза всичко са виновни сушата, кишата и Гришата...
paolo51
Рейтинг: 506 НеутралноЧе ако паралелно с изграждане на метрото не се подменя и подземната инфраструктура, то кога? Абсолютно безобразие е да твърдят, че канал или скъсан тръбопровод е причината. По начало строеж не се започва без яснота за подземната инфраструктора, още повече такъв обект като метрото.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2325 НеутралноФирмите които баце наема да правят булевардите са много смотани- това е причината!
Libertarianism is just anarchy for rich peoplealabalko
Рейтинг: 510 НеутралноКакто знаем в държавата няма кадастър на подземната инфраструктура. Тъй че може да е нещо от царско време
calypso
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#18] от "zenola":
Не, просто са спестили от дренаж. Той е задължителен, /особено при "високи подпочвени води"/
Отврат!