Инцидент с военен самолет затвори временно летище Граф Игнатиево

Инцидент с военен самолет затвори временно летище Граф Игнатиево

© Str



Военен самолет кацна по корем на летище Граф Игнатиево. Инцидентът е станал днес с РС-12 (Пилатус) - едномоторен транспортен самолет от авиационно-транспортна група "Враждебна", съобщи Министерството на отбраната.


При заход за кацане колесникът на машината не се е отворил и тя се е приземила без него. Екипажът - инструктор и обучаващ се за пилот, е невредим – няма жертви и пострадали, казват от ведомството.


Полетите на Граф Игнатиево са временно прекратени. Министърът на отбраната Николай Ненчев е назначил комисия за установяване на причините за инцидента и в момента пътува към летището.




Той посети авиобаза Граф Игнатиево и се срещна с двамата летци, участвали в тренировъчния полет. Министърът е бил информиран, че действията, предприети от двамата пилоти по време на кацането, са били изключително адекватни и на много високо професионално ниво, благодарение на което са избегнати други инциденти.


Министърът на отбраната ще поддържа връзка с председателя на назначената от него комисия полк. Василев, като резултатите от проверката ще бъдат оповестени веднага след приключването й. Пистата е в изправност и има възможност още в края на днешния ден да бъдат възстановени тренировъчните полети на летището.

Ключови думи към статията:

Коментари (89)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Слава богу, че няма жертви.

  2. 2 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 402 Весело
  3. 3 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 458 Неутрално

    може да е било и тренировка. браво за успешното кацане.

  4. 4 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    Не му е за първи път на този самолет.

  5. 6 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Пилатус се счита за един от най сигурните самолети с един двигател. Все пак сакатлъци се случват.

    chavo64
  6. 7 Профил на today
    today
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Само не е ясно чих ще дири министъра на летището. Докога ще продължават с тази глупава практика политически лица да се появяват по местата на инцидентите и да се пречкат?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  7. 8 Профил на ИванКар
    ИванКар
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#6] от "chavo64":

    Вероятно го у треснала руската ракета, която изстреляха в Севастопол. Иначе и тя е много сигурна...

  8. 9 Профил на chuggun
    chuggun
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Втора авария със същия тип за 8 месеца.Някой може ли да каже защо им са на военните 8 местни транспортни самолети,какво ще правят с тях?Нали парите са на държавата, давйте да купуваме боклуци?

  9. 10 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Е-е-е хайде холан, видеа нашите, че у Русия падат самолети, ракети и тва-онва и саа да не останат по-назад. Ма засига сме назад с бройката, ша наваксваме ли или кво ша прайм не знам...

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  10. 11 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#9] от "chuggun":

    Двуместен, предназначение - обучение. Как реши, че е боклук? Познавач или специалист по всичко?

  11. 12 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 849 Неутрално

    [quote#4:"yavooor"]Не му е за първи път на този самолет. [/quote]

    До коментар [#4] от "yavooor": Кофти пилоти беше причината първият път. Дано и сега не е така.

  12. 13 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Преди години, пак в Графа един МиГ кацна по корем поради същата причина. Летеца /ст.л-т Лозанов/ спаси самолета и себе си. По-късно беше награден с ръчен часовник "Пальот" от 63 лв.

    Stupid people make me sick
  13. 14 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 982 Весело

    [quote#7:"today"]Докога ще продължават с тази глупава практика политически лица да се появяват по местата на инцидентите и да се пречкат? [/quote]

    Те никак не се пречкат. Демонстрират дейност. Колко е смислена такава дейност едва пита някой, ама за имиджа на "всеотдайния" политик е добра.

    heruvim
  14. 15 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    [quote#7:"today"]Докога ще продължават с тази глупава практика политически лица да се появяват по местата на инцидентите и да се пречкат?[/quote]

    Това е стилът Борисов... Ненчев трябва да рапортува изпънат по тилифоня на бащицата за да му е спокойно на Борисов, че всичко е "под контрол”.

    I Want To Believe
  15. 16 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    ................ еднодвигателен ..............

    "Велико" название госпожице писателка.
    Едномоторен се пише.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  16. 17 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#9] от "chuggun":

    От линка на колегата.

    ..........С този самолет ВВС трябва да лети с делегации до Афганистан и Ирак, както и да облита бреговата граница на България............

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  17. 18 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#13] от "Хакуна Матата !":

    Чичо ми беше пилот на Миг 15, летящият ковчег.
    Има "същия" часовник.
    Спиране на единствения двигател, но на голяма височина и над летището. Приземява го въпреки нареждането да катапултира.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  18. 19 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#9] от "chuggun":

    Не пишете неподготвени! Пилатус е изключително сполучлив, успешен, двуместен, учебен самолет швейцарско производство с утвърдено реноме сред летците. На служба във ВВС на много държави (Австралия, Германия, Ирландия, Швейцария и др.) Добре е, че нашите ВВС са успели да го купят; Случила се е аварията, но фактът, че пилотът се е справил успешно говори достатъчно за него и машината.

  19. 20 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Са тва на фотото ли е военния аероплан!?

  20. 21 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#19] от "shule":

    Не и този. Ти имаш предвид Пилатус РС 9.
    Той е двуместен.
    Този е РС 12.
    Девет местен. Става и за транспортни услуги.
    Полезен товар до 1 500 кг.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  21. 22 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#20] от "maane":

    Това е модела, а не катастрофиралия.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  22. 23 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#22] от "Росен (путлер капут)":

    Е кам ги бомбите!?

  23. 24 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#23] от "maane":

    Кое да бомбим?
    Това е транспортен или малък пътнически самолет.
    Може също така да прави огледи на границите ни. Евтино лети, точно защото е малък.
    Ан2 стария двуплощник в селското ни стопанство до вчера е 10 местен (скачал съм с парашут от такъв самолет). Този е по-малък, по-нов и полет с него струва по-евтино.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  24. 25 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#24] от "Росен (путлер капут)":
    и аС сАм скачал, ма без парашут и без аероплъна да е излетел. А като е пътнически самолет, кви ги дрънкат!?"Инцидент с военен самолет затвори временно летище Граф Игнатиево" - като нема бомби и като тоя на снимката, самолетче за бизнес полети и тн...просто лепат снимки от где им падне щото е по ефтино и естественно ни вземат за пълни баламурници.

  25. 26 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Важно е че се разминало без пострадали. Железора се прави, човек не се връща.

  26. 27 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Сигурно е руски за да създава ядове

  27. 28 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#25] от "maane":


    [quote#25:"maane"]А като е пътнически самолет, кви ги дрънкат!?"Инцидент с военен самолет затвори временно летище Граф Игнатиево" - като нема бомби[/quote]
    Транспортен, разузнавателен самолет не е нужно да има бомби.
    И става и за бизнес полети.
    Под попечителството на военните е затова пише "военен" самолет.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  28. 29 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 909 Неутрално

    При такъв вид кацане "по корем" винаги има тежки повреди на самолета - я корпус, я понякога и част от крило. Та може да се окаже, че въпросния самолет не е годен повече за експлоатация, защото поправката му ще е изключително скъпа.

    А такива аварии в българската армия се случват сравнително често - я поради лоша техническа поддръжка, я поради недостатъчна подготовка на персонала. Обаче всички реват за запазване на привилегиите, вместо тези привилегии да се поорежат и част от парите да отидат за по-добра поддръжка и обучение.

  29. 30 Профил на bolgaroliub
    bolgaroliub
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#28] от "Росен (путлер капут)":

    Тия американски самолети са големи боклуци....винаги падат като презрели круши -сами

  30. 31 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Швейцарски самолет каца без колесник,куция Фалкон с Баце не успя да го прибере,после швейцарци взеха 80000Е и не го оправиха-тук направо има следа!

  31. 32 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 226 Неутрално

    http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=627983

    Този на картинката е учебният. Инцидентите не са един или два.

  32. 33 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#30] от "bolgaroliub":

    Затова ли чакат от цял свят ред да ги купят?
    Нямам предвид конкретният модел.

    А по принципа на "негрите" знаеш ли от кога е забранено на "великите" Ту на рашките да кацат на европейски летища?
    Не говорим за американски, защото не могат да стигнат до там.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  33. 34 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#30] от "bolgaroliub":

    А, и този за който говориш всъщност е швейцарски.

    Ай беги да търсиш нова опорна точка.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  34. 35 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#32] от "atominfo":

    Преди обучаваха нашите пилоти с чешки самолети, ама им забравих името.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  35. 37 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 701 Весело

    Ей аман от тези швейцарски кочини, един самолет с перка не могат да направят мине не мине месец-два и по корем..

    Да запазим стилистиката от руските новини

  36. 38 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#35:"Росен (путлер капут)"]Преди обучаваха нашите пилоти с чешки самолети, ама им забравих името. [/quote]

    Нищо, като мине някоя-друга година, ще се премине на делтаплани (от скъпите разбира се, авиация!) с цел "оптимизация"

  37. 39 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#38] от "ceci_":

    Чешките самолети не бяха по-добри от тези.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  38. 40 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 849 Неутрално

    [quote#18:"Росен (путлер капут)"]Чичо ми беше пилот на Миг 15, летящият ковчег. [/quote]

    До коментар [#18] от "Росен (путлер капут)":

    Пак вкарваш пропаганда. МиГ 15 е изкл. сполучлив самолет и последното, което може да се каже за него е ,че е ковчег.Заедно с МиГ17 са последните които са конструирани по класическите аерод. закони. Неспулочлив и проблематичен е МиГ19, но никога не е назоваван, като ковчег. Единственният с това прозвище самолет е Старфайтера.

  39. 41 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#38] от "ceci_":

    L-39 бяха старите Цецко.
    От линка на колегата в пост № 36 го видях.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  40. 42 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#40] от "Гарван":

    От 54 българи в курса живи към 1985-та бяха само трима. Единият от тях чичо ми. Няма умрели от болести. Всички са се убили с Миг 15. Може и Миг 17. Казвам може, защото чичо ми се е оправил навреме и влезе в гражданската авиация като капитан на Ту154.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  41. 43 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#42] от "Росен (путлер капут)": Има книга „Кой кой е в българската авиация„ В нея има пълни списъци на загиналите и причината за това. Над 85% е поради пилотска грешка. До сега от активно летящите випуски без загинали е само един випуск. Повечето летци по-късно си отиват от този свят от здравословни проблеми.

  42. 44 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#39:"Росен (путлер капут)"]Чешките самолети не бяха по-добри от тези. [/quote]

    Защото бяха чешки или защото бяха реактивни?
    Кое освен цената и че са нови е по-добро на новите спрямо старите?

  43. 45 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#43] от "Гарван":


    [quote#43:"Гарван"] В нея има пълни списъци на загиналите и причината за това[/quote]
    Виж тогава, ако имаш достъп до нея присъства ли катастрофа на Миг 21 или Миг 23 през август или септември 1982-ра. Него го видях в Толбухинско на щит 82.
    То само дупка имаше де, но виждахме самолетите като летят над нас.
    Ако не присъства значи книгата не казва всичко. Аз и не вярвам да пише всичко. Смъртността при полет с първите самолети е била много висока. И при американците не е било по-различно.

    В Англия или САЩ (не помня къде беше) по време на войната загиналите пилоти при УЧЕБНИ полети са 15 000 души. Ужасяващи числа за убити при учебни полети.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  44. 46 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#44] от "ceci_":

    Турбовитлов или реактивен е без значение, когато става дума за обучение на боен пилот. Нужни са 150 часа за да свикне бъдещият пилот на ориентиране, пилотиране и т.н. за да може да полети сам. Това са много пари и до последно не се знае дали от въпросния ще излезе пилот изобщо.
    [quote#44:"ceci_"]Кое освен цената и че са нови е по-добро на новите спрямо старите? [/quote]
    Само това, че са нови разбира се. Нищо друго. Но и не са скъпи.

    Кандидатствах навремето във военно въздушното училище, но сам си тръгнах на втория ден от изпитите.
    Един майор ме гони извън оградата за да разбере що не ща да остана и че убеждава да остана. Аз го питам що той иска да остана.
    Обясни ми, че безмоторните пилоти като мен политат сами на 36-я час от обучението, а останалите след 150-я и не е сигурно, че въобще ще станат пилоти, докато ние (хлапетата карали сами безмоторни самолети) сме готови пилоти и само не сме имали ръчка за газ, която в училището получаваме.

    Обясних на човека, че военщината ми е в повече. Бяха ми казали, че в авиацията нямало военщина. Глупости. Фатмаци крещяха навсякъде и отидох да си карам танка, но само за 2 години.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  45. 47 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#45] от "Росен (путлер капут)": Ето загиналите пилоти през 1982:
    317. 20.01.1982 г., Безмер (453)пилот - ст. лейтенант Йордан Димитров Семерджиев МиГ-17Ф При излитане за прехват в двойка ДСМУ на форсаж (забранено по НПП) пилотът губи пространствена ориентировка и се забива в земята.
    318. 18.03.1982 г., Каменец (454)пилот - майор Гичо Стефанов Гичев и (455)пилот - майор Марин Стефанов Маринов УТИ МиГ-15 с. Вълчи трън, Плевенско. ГТП. При разузнаване на времето за полети снижават до долния край на облаците в района на полигона, но попадат в мъгла и се удрят в земята.
    319. 30.07.1982 г., Каменец (456)пилот - капитан Тодор Бориславов Петров МиГ-17 ...При нощни полети РП дава указания на пилота за заемане на по-нисък ешелон за да премине друг самолет през зоната. При снижението самолетът се удря в земята.

  46. 48 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#47] от "Гарван":

    Нещо не е наред. Миг 15 не летеше отдавна през 1982-ра.
    [quote#47:"Гарван"]МиГ-17Ф[/quote]
    Нямаше и Миг 17 отдавна.

    И няма инфо за катастрофа, която на мен самия ми е известна.
    Пак да кажа. Беше през август или началото на септември 1982-ра в Толбухинско. Южно от Толбухин, не помня селото.

    Остава варианта да е бил руски, но надали. Имаше руснаци на щит 82, но те пращаха най-добрите си асове. Не би могло да е техен, макар това да би обяснило липсата на информация в тази книга.

    Освен това такива случки бяха военна тайна.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  47. 49 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3588 Неутрално

    [quote#30:"bolgaroliub"]Тия американски самолети са големи боклуци....винаги падат като презрели круши -сами[/quote]

    Не знам кой идиот ти е писал втория плюс, освен ако нямаш двойна регистрация.

    През последния ЕДИН месец паднаха или се разпаднаха на земята ОСЕМ руски самолета и НИТО ЕДИН американски.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  48. 50 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Весело

    До коментар [#49] от "Norman Granz":

    А този за който говорим е....швейцарски.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  49. 51 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#48] от "Росен (путлер капут)":Фактите са такива: МиГ 15 лети до 1983, МиГ 15 УТИ до към 1988, а МиГ 17 до 1986. Катастрофи през този период около Толбухин са през 1979 с МиГ 21 и 1980. Около Балчик 1980 и 1990. В българските ВВС всеки месец се четеше булетин по безопасността с всички ПЛП, аварии и т.н, а при катастрофа комисия ходеше по летищата с подробен разбор. До 90г този булетин беше с имената на пилотите. Ние се шегувахме, че така разбираме дали още сме живи, после по американски модел без споменаване на имена. Военна тайна е било за всички извън системата, но един танкист откъде да знае това.

  50. 52 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#9] от "chuggun":

    Бре чугунена глава, самолетите Пилатус са УЧЕБНИ!

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  51. 53 Профил на Птеродактиль Северномонгольский
    Птеродактиль Северномонгольский
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    [quote#30:"bolgaroliub"]Тия американски самолети са големи боклуци[/quote]
    Този самолет е американски, колкото ти си с IQ над 40.

  52. 54 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 849 Неутрално

    [quote#49:"Norman Granz"]НИТО ЕДИН американски. [/quote]
    Разбирам,че громиш врагът, ма по-добре ще да е с факти. Виж напр. дата 07.07.2015.

  53. 55 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1611 Весело

    Индтруктор е човекът все пак...

    Предразсъдъците са за ограничените.
  54. 56 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#46] от "Росен (путлер капут)":

    като не знаеш нещо, не се пъни..
    Има Уикипедия на всички езици, вземи се попросвети, па има таблици, кои пилоти по колко часа летят годишно и маса страници посветени на авиационните аварии.
    През миналата седмица един британски пилот с един изтребител от времето на ВСВ /от преди поне 70г./ също безпроблемно кацна по корем поради отказ на хидравликата на колесниците/ има го в Тубата.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  55. 57 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#37] от "ceci_":

    Това е един от най-разпространените учебни самолети в света, със сравнително евтина подръжка.
    И не демонстрирай невежеството!

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  56. 58 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#51] от "Гарван":

    Остава въпроса къде е Миг 21 или 23 катастрофирал през 82-ра из Добруджа до Толбухин.

    Нека и да е Миг 15/17 дори.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  57. 59 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4832 Неутрално

    До коментар [#54] от "Гарван":

    Гарван-комунист. Рядка птица.

    Gunter glieben glauchen globen
  58. 60 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 3105 Неутрално

    [quote#51:"Гарван"]":Фактите са такива: МиГ 15 лети до 1983, МиГ 15 УТИ до към 1988, а МиГ 17 до 1986. Катастрофи през този период около Толбухин са през 1979 с МиГ 21 и 1980. Около Балчик 1980 и 1990. [/quote]
    Фактите са такива - със съветските катафалки МиГ 15, МиГ 17, Миг 19 и МиГ 21 са загинали стотици български пилоти и далеч не само край Толбухин и Балчик, а и край Узунджово, Долна Митрополия, Чешнегирово, Ямбол, Божурище, Бургас и т.н.

  59. 61 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#56] от "Captain Shakespeare":


    [quote#56:"Captain Shakespeare"]като не знаеш нещо, не се пъни..
    Има Уикипедия на всички езици, вземи се попросвети, [/quote]
    Уикипедия е твоят Бог?
    Кланяш се на неправилния Бог.
    В Уики няма всичко.
    И за какво да се просветя?
    За това, което сам съм правил?
    Глупаво предложение даваш.

    А намери ми в Уикипедия за самолетите "Бланник".
    На тях съм летял, на такъв станах к-т майстор на спорта.
    Намери на кой час ни пущаха да управляваме сами самолет.
    От полетите и постиженията ми с такъв самолет ме искаха във военно въздушното училище, но както писах сам отказах. Мразя военщината, не войната, а военщината...да не стане грешка та да изляза пацифист.

    Кацането по корем не е от вчера. Колесници блокират, не се отварят, чупят се. Не е приятно, но и не непременно завършва с жертви. Само не стана ясно какво общо има кацането по корем.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  60. 62 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#52] от "Captain Shakespeare":

    Просвети се малко. Има Уикипедия, не се излагай.
    [quote#52:"Captain Shakespeare"]Бре чугунена глава, самолетите Пилатус са УЧЕБНИ![/quote]
    Те не са един вид. Този горе в статията е транспортен, военен за наблюдение, за "кирии" до Афганистан и Ирак и каквото се сетиш без бомбене, но НЕ е УЧЕБЕН умнико.

    Онзи, който имаш предвид е Пилатус РС-9.
    Той Е учебен, но не става въпрос за него тук в статията.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  61. 63 Профил на sancho
    sancho
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#51] от "Гарван":

    Катастрофите около Балчик бяха на 10.12.1981,06.05.1983 и в края на август 1986.След това в края на 1994г.По ирония на съдбата в първата катастрофа пилотът загива на рождения си ден,а при втората (Георги Ѝовчев)-на именния си ден.

  62. 64 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 728 Неутрално

    [quote#19:"shule"]двуместен, учебен самолет швейцарско производство[/quote]

    Мухаха е баш те тоя е 8 местен и хич не е учбен, по скоро бизнес

  63. 65 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 3105 Неутрално

    [quote#40:"Гарван"]МиГ 15 е изкл. сполучлив самолет и последното, което може да се каже за него е ,че е ковчег.[/quote]

    Добре не е ковчег, а катафалка. До 1985 година се тряскат в земята МиГовете 15,17,19 и 21. От 1985 г насам почват катастрофите и с МиГ23.

  64. 66 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#64] от "foure":
    [quote#64:"foure"]Мухаха е баш те тоя е 8 местен и хич не е учбен, по скоро бизнес[/quote]
    Точно така, но не само той греши.
    Виж тоя дето се е кръстил капитан кви ги плещи.
    [quote#57:"Captain Shakespeare"]Това е един от най-разпространените учебни самолети в света, със сравнително евтина подръжка. [/quote]

    [quote#56:"Captain Shakespeare"]Има Уикипедия на всички езици, вземи се попросвети, па има таблици[/quote]
    Дращи за Уикипедия но сам не чете, не разбира.
    Не е видял дори илюминаторите горе на снимката за да схване, че това е друг модел на Пилатус, че няма как да е учебен. Те говорят всъщност за РС-9, а не за този от статията.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  65. 67 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 728 Неутрално

    До коментар [#57] от "Captain Shakespeare":


    До коментар [#52] от "Captain Shakespeare":

    Ама верно ли пусито 12 е учбен, на мен на бизнес ми мяза . Те ти на матерен език http://www.airlines-inform.ru/commercial-aircraft/Pilatus-PC-12.html

    Бъркаш с ПЦ-9

  66. 68 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#58] от "Росен (путлер капут)": Като развален грамофон си. Бил си войник и си чул нещо си, "секретно"
    Ето ти всички данни: http://www.aircrashconsult.info/1912-1999_AF-BG/PILOTITE.htm

  67. 69 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 728 Неутрално




    До коментар [#68] от "Гарван":

    Боян Петков, Марин Начев, Калчо танев... то все видни началници. Само Гуя пропусна да стане начелник и заби към Африка

  68. 70 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#68] от "Гарван":

    Обичайно всички катастрофи ги няма.
    Който е бил край Толбухин на щит 82 знае за тази самолетна катастрофа. Тя липсва от списъка ти.

    Това е маниащината за секретност на соца просто.
    Не може при такова мащабно учение да не сме на ниво.
    Е, не бяхме.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  69. 71 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#69] от "foure": Е не е задължително. Ицо ракията, П.В. Петров също не са. Гуя е най-големият късметлия. Добрич -гълъбите, Графа - кабелът и Уганда - палма. Да са здрави доде са живи!

  70. 72 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#69] от "foure":

    Няма нужда от л.с. По темата сме. Говорим за самолети.
    Шуменския аероклуб.

    При нас бяха Бланници 02, 09, 18 и 19.

    И сега като видя облаци си представям какво беше преди милион години. Ние полетяхме сами на 16-я час на 16 годишна възраст. Винаги съм се чудил как даваха самолети на хлапета.

    То всъщност неофициално ни готвеха за военно въздушното.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  71. 73 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 3105 Неутрално

    [quote#68:"Гарван"]Ето ти всички данни: [/quote]
    Тъкмо щях да ти отперя същият линк. Данните в него категорично опровергават твърденията ти, че има само няколко загинали и само няколко катастрофи край Балчик и Толбухин. Загинали със съветските катафалки са стотици български пилоти.

  72. 74 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#73] от "GreenEyes": Ставаше въпрос за 1982г. По твоята логика колко българи загиват със западни автомобили, но никой не ги нарича катафалки.

  73. 75 Профил на bogdan.filov
    bogdan.filov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Македонците направили нов самолет но при изпитателния полет той катастрофирал.На другия ден вестниците в Скопие писали : - Голема катастрофа сос новио македонски авион ! Останал е жив само огнярот !!!

  74. 76 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    [quote#7:"today"]Докога ще продължават с тази глупава практика политически лица да се появяват по местата на инцидентите и да се пречкат?[/quote]

    До коментар [#7] от "today":
    И аз това се чудех - каква компетентност има министъра и с какво помага присъствието му там. Малко ми прилича на Путин дето се набута в съблекалнята на пилотите от Формула 1 след състезанието в Сочи .. без да е ясно защо и какво иска да направи освен да бъде навсякъде.

    California Über Alles
  75. 77 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 824 Неутрално

    [quote#51:"Гарван"] Катастрофи през този период около Толбухин са през 1979 с МиГ 21 и 1980.[/quote]
    Ако трябва да сме по-точни ст.л-т Рангел Рангелов - Ринго се разбива при нощно кацане някъде в района на товарната гара в Толбухин през 1977г. Причината е грешка на ръководителя на полетите - насочват го за кацане срещу прожекторите. Ринго беше на 26 години и беше един от най-добрите на джитбол.

    Stupid people make me sick
  76. 78 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 824 Неутрално

    [quote#65:"GreenEyes"]Добре не е ковчег, а катафалка. До 1985 година се тряскат в земята МиГовете 15,17,19 и 21. От 1985 г насам почват катастрофите и с МиГ23. [/quote]
    Това просто не е твоята тема. По-разумно е да научиш нещо , отколкото да водиш спор без да си подготвен за това.
    [quote#40:"Гарван"]МиГ 15 е изкл. сполучлив самолет и последното, което може да се каже за него е ,че е ковчег.Заедно с МиГ17 са последните които са конструирани по класическите аерод. закони. Неспулочлив и проблематичен е МиГ19, но никога не е назоваван, като ковчег.[/quote]
    Съгласен съм с тебе Гарван. Само ще допълня малко. МиГ 15 е един от самолетите които най-много се използват за спарки - учебен двуместен самолет. Що се отнася до МиГ 17 , това е една от сравнително слабите серии. МиГ 19 е интересен с това, че има два двигателя. В тази връзка се сещам за една интересна случка. Българският летец к-н Леонидов при един учебен полет нарушава турското въздушно пространство. В следствие на това е прихванат от два Фантома и принуден да кацне на турско летище. Междувременно още докато е във въздуха е разжалван на редник. Фантомите ескортират МиГ-а от двете му страни и зад него. Трите самолета се насочват последователно за кацане. При кацане Фантом-а гаси двигателя ..Знаейки тази подробност Леонидоов снижава до метър над пистата за да е сигурен, че преследвачите му са извън състезанието. После пълен форсаж и се прибира, но вече с чин майор
    Та от тези МиГ 19 в България имаше само една ескадрила последната в целия Варшавски Договор. Консервирането на машините им дава живот още 10-на години, стига да имат още нальот...
    МиГ 21 е класика в жанра ! В България има модификации на прехващачи и разузнавачи /Толбухин/. Липсват най-мощните БИС-ове, които са способни на вертикален полет непосредствено след излитането.
    По-после в Чешнигирово и Доброславци се дислоцират по една ескадрила МиГ 23В. Това е два пъти по-голям самолет и само керосина който събира се равнява на тонажа на МиГ 21. По обясними причини в България има само Серия Б / бомбардировачи/ които за всеки случай са със запечатан втори форсаж.
    Стана малко дълго, но темата е доста интересна и се поувлякох ... Все пак се надявам за някои да е било интересно.

    Stupid people make me sick
  77. 79 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 3105 Неутрално

    [quote#78:"Хакуна Матата !"]Това просто не е твоята тема. По-разумно е да научиш нещо , отколкото да водиш спор без да си подготвен за това. [/quote]
    Старши, нали видя линка, който твоят другар по старшинска служба постна. Колко са загиналите български пилоти със съветските МиГове - стотици. Айде у лево по темите за ролята на първичните партийни организации, където ти е силата.

  78. 80 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 3105 Неутрално

    [quote#78:"Хакуна Матата !"]Съгласен съм с тебе Гарван. Само ще допълня малко.[/quote]
    Др. хакУйски, един от чичовците ми загина с МиГ 17, затова не се обаждай където не ти е работата. Много повече знам за истинските "постижения" на МиГовете, отколкото фатмаци като теб.

  79. 81 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2067 Любопитно

    [quote#74:"Гарван"]По твоята логика колко българи загиват със западни автомобили, но никой не ги нарича катафалки. [/quote]
    Ми брой ги де. Има си статистика. Толкова и толкова катастрофи с руски автомобили, толкова и толкова със западни, после смяташ процентно загиналите в руските и сравняваш процента със загиналите в западните. Процентно, а не като обща бройка, щото днес в България има много повече западни автомобили, отколкото руски возила за целия соц период.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  80. 82 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2067 Весело

    До коментар [#25] от "maane":

    От къде на къде, военните самолети трябва да имат бомби, за да са военни, а не цивилни самолети? Или да попитам по друг начин: Бомбардировачите като пуснат бомбите, цивилни самолети ли стават, щото нали вече нямат бомби? )))

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  81. 83 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#82] от "gost22":
    Ииии, страшен си бе, как ме затапи, напрао като че ли съм у 1ви клас!? ))))))))

  82. 84 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#81] от "gost22": Въпросът беше по-скоро риторичен. По тази "методика" до 1945г немските самолети също трябва да са катафалки. След 1945г. това трябва да са съветските. Или Су трябва да са супер, защото имаме само един загинал пилот. Няма пилот, независимо от националността му да не се отнася към МиГ -ове с огромен респект.То тогава сенатор Маккейн, Брус Дикинсън или израелските пилоти, които се обучаваха на МиГ са комунисти или русофили. Само Ганьо разбирача от всичко не разбра, че това са машини и най-важното е кой ги управлява, а не откъде идват.

  83. 85 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    До коментар [#83] от "maane":

    Ако е било шега някаква, не ти се е получило...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  84. 86 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    [quote#84:"Гарван"] че това са машини и най-важното е кой ги управлява, а не откъде идват. [/quote]
    Това за машините пак си го премисли, ама извън самолетите, щото явно са ти слабост и влагаш много чувства.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  85. 87 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#78] от "Хакуна Матата !":


    [quote#78:"Хакуна Матата !"].Знаейки тази подробност Леонидоов снижава до метър над пистата за да е сигурен, че преследвачите му са извън състезанието. После пълен форсаж и се прибира, но вече с чин майор[/quote]
    Това е вярно.
    Знам тази история.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  86. 88 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 824 Неутрално

    [quote#87:"Росен (путлер капут)"]Това е вярно.
    Знам тази история. [/quote]
    Благодаря, че най-накрая ми повярва в нещо !!!

    Stupid people make me sick
  87. 89 Профил на Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Росен съм аз а Путлер да спасява Русия
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#88] от "Хакуна Матата !":

    Никога не отричам истината.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK