Шефът на "Пътна инфраструктура": Завоят наляво на "Белокопитово" е по-лесен, отколкото при детелина


Пътният възел "Белокопитово" е по-добър вариант от кръстовище тип обикновена детелина, защото по този начин не се намалява скоростта на движение от Русе за Варна и от София за Варна. Също така завоят наляво за включване в движението е сведен до 180 градуса, като при тип "детелина" е 270 градуса. Освен това движението от Шумен за Варна и от Русе за София било доста по-малко натоварено.




Това разясни пред "Дневник" шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров по повод критики в социалната мрежа "Фейсбук" за функционалността на пътен възел "Белокопитово". В понеделник премиерът Бойко Борисов публикува в профила си снимка отвисоко, а след това потребители публикуваха фотоси с начертани посоки за включване в движението, като завоят наляво бил труден.


"Детелината, която явно някои искат навсякъде - приемаме, че песента на Лили Иванова ще я направим химн на Агенция "Пътна инфраструктура", има 270-градусов завой, за да отидете наляво. Тук е сведен само до 180 градуса", отвърна на критиките Лазаров и добави, че пътният възел е мислен и занапред, когато ще бъдат включени и автомагистралите София - Варна и Русе - Варна.


"В посоката Русе - Варна ще бъде изградена магистрала в един светъл момент за България, защото все пак трафикът, който се генерира в момента през лятото, включително и от румънски туристи, които искат да посетят нашето Черноморие, е изключително натоварен. Отделно има и зърнопроизводители към Варна", посочи Лазаров. По думите му трафикът от Русе за Варна е много голям и там магистрала рано или късно ще има, като в момента имало трилентов път, направен преди три години.


"Тоест двете магистрали - Русе - Варна и София - Варна, ще бъдат свързани точно с този пътен възел. Няма как да подчиним едната магистрала и да я вкараме на пътна връзка в 40 км в час, каквато е детелината, тъй като ограничението на ушите на детелината, дъгите на детелината е 40 км в час. Да не говорим, че косотата, по която се свързват двете магистрали, е около 30 градуса, което свързва двете магистрали и това предопределя този тип и начин на развитие на този възел", заяви Лазаров.


Също така посочи, че от северната част на пътния възел има микроязовир, в източната посока е село Белокопитово, на юг има две дерета, които пролетно време имали много вода. "Точно по тази причина развитието в тези две посоки няма как да се случи", каза той.


Шефът на "Пътна инфраструктура": Завоят наляво на "Белокопитово" е по-лесен, отколкото при детелина

Тъй като в момента русенското направление е направено така, че може спокойно да се включите със скорост 80 км в час, без да намалявате. Тъй като си представяте големия трафик от Русе да го спрем на един еднолентов път, каквато е детелината по принцип, и какво задръстване по горното направление е реципрочно на това, което идва от София, даже и по-голямо.


Според данните на агенцията също така трафикът от Шумен към Варна е от пет до десет коли на час. Причината е, че ако се движиш от Шумен към Варна, по пътя има още два пътни възела - при Каспичан и квартал "Макак". Подобна е ситуацията и при движение от Русе към София. "По тази причина тези направления са подчинени на другите две", каза Лазаров и добави, че имайки предвид косотата, тези детелини, които са по-добри от обикновените детелини, са малко удължени, като на хората им се стрували като обратни завои, а те не били. "Това са просто ушите на детелината, която е смачкана, за да могат да се включат в тези направления."


Този тип детелини се наричали диамант или свободни. "Просто това е нещо ново за държавата. Всички са свикнали с т.нар. детелини. Който пътува, ще оцени функционалността на този път, защото направлението от Русе за Варна не е с намалена скорост. От София за Варна също - 140 км в час. Проектната скорост за другите направления - 80 км в час, което означава и повече", добави шефът на агенцията и уточни, че има само 30 м с 30 км в час, но след това имало трасе с висока скорост.


Във видео в YouTube шофьор е публикувал кадри как се преминава през кръстовището:


Ключови думи към статията:

Коментари (205)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Пълни глупости, ама 100 процентови. Трябваше да направят детелина и после си разширяват без проблем и другия път и го правят магистрала. Утре ще решат, че така не е функционално, и то наистина не е, и ще направят един скромен ремонт за 10-20 млн народна пара.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2829 Неутрално

    Наляво-добре! Ама май най-лесен ще е завоят "нагоре"!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Завоят наляво на "Бийколината" е по-лесен, отколкото при детелината.

  4. 4 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1001 Неутрално
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  6. 6 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    Ридакторитьи, моля преглеждайте, че репортерите ви пишат често несвързано...:
    "... В понеделник премиерът Бойко Борисов публикува в профила си снимка от високо, а след това потребители публикуваха фотоси с начертани посоки за включване в движението, като завоят наляво бил

    "Детелината, която явно някои искат навсякъде - приемаме, че песента на Лили Иванова ще я направим химн на Агенция "Пътна инфраструктура", има 270-градусов завой, за да отидете на ляво. Тук е сведен само до 180 градуса", отвърна на критиките Лазаров и добави, че...".

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  7. 7 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    Възелът е добре проектиран и няма никакви проблеми...

  8. 8 Профил на ХФБ
    ХФБ
    Рейтинг: 497 Неутрално

    какво по-логично от това като завиваш на ляво - да завиеш на ляво?

  9. 9 Профил на Woodstock
    Woodstock
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Все едно чета думите на cristo_n от вчера - случайно или не, едни и същи изрази използват и двамата...
    И също толкова неубедително дават отговор на въпроса защо бе построено това недоразумение. Да ги видя как ще се включат в двулентов поток, движещ се с 80 км./ч, да го пресекат в рамките на сто метра, за да направят ляв обратен завой (трябват си и добри спирачки за това упражнение), пък тогава да обясняват, че за 10-15 коли на час нямало смисъл да им пазим живота. Какво толкова, има-няма стотина хиляди автомобила годишно ще минават по това не толкова важно направление. Да се оправят!

  10. 10 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 459 Весело

    Сигурно ми е зле математиката, понеже завой на 180 градуса си е просто обръщане в обратна посока. Явно има нещо ново в тия градуси, може от жегата да е.

    И дано са сложили табели, че като знам по околовръстното в София какво е - да не ти се налага да отидеш някъде.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  11. 11 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Адекватен отговор. Бях отвикнал на такива. Очаквах по-скоро да се ръси я вода, я захар.

  12. 12 Профил на delfina
    delfina
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Аз едно не разбирам - каква е тази небивала еуфория от откриването на няколко километра нов път? В нормалните дъражви имат хилидя километри магаистрали и качествани пътища и това по никакъв начин не е новина, защото е абсолютно нормално. При нас, братче, от мухата се прави слон.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на hunin
    hunin
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Абе не съм специалист, не съм се минавал по възела, но левия завой ще си е зор там... Като гледам снимката, трябва на два пъти да пресичащ ленти с преминаващи коли, които няма да се движат много бавно...

  15. 15 Профил на danitoledov
    danitoledov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Важно е да снимаме с дрон възела, завоят не е толко интересен

    danitoledov
  16. 16 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3685 Неутрално

    Този ляв завой е обратен завой ! Добавили си го когато някой е попитал защо са забравили едно отклонение !
    То си личи ,че е скалъпен набързо от строителите!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  17. 17 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    Абсолютни глупости говори този Лазаров от АПИ!

  18. 18 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3685 Весело

    [quote#8:"ХФБ"]какво по-логично от това като завиваш на ляво - да завиеш на ляво? [/quote]
    Иде реч ,че правиш един остър обратен ляв завой и после един полегат ляв завой и вече си завил по десния път !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  19. 19 Профил на manoll
    manoll
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Искам да видя такъв възел на кръстовището на България и Гешов ;)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  20. 20 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 997 Неутрално

    "Тоест двете магистрали - Русе - Варна и София - Варна, ще бъдат свързани точно с този пътен възел."
    --------------------------

    Още нямам 29, но се надявам един внуците да ме заведат по магистралата от София до Русе. Дано го доживея. Амин!

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  21. 21 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    Значи: в границите на не повече от 50 метра трябва да се престроиш от дясно в ляво, където да намалиш за 180 градусовия завой, а веднага след това бабвно-бавно да се включиш в лявата (бързата лента) на другото двулентово шосе. Това ако не е убиствено, не знам кое друго може да се нарече така.

  22. 22 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3791 Весело

    Шефът на "Пътна инфраструктура": Завоят наляво на "Белокопитово" е по-лесен"
    абе то това е ясно , ама се правите все на десни ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  23. 23 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 509 Неутрално

    На видеото под статията всичко излгежда лесно защото е заснето когато няма трафик.

    Но я си представете в условия на натоварен трафик и превишаващи скоростта Шумахеровци да се включиш в крайна лява и да трябва да се престроиш в крайна дясни или обратното?

    И други коментиращи са забелязали този проблем - минаването от крайно ляво в крайно дясно и минаването през скоростна лента. Това неминуемо създава предпоставки за ПТП и прави пътния възел нефункционален при натоварен трафик.

  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8630 Неутрално

    Това ,че е открито някакво по-модерно пътно съоръжение ще стане май събитието на годината.Това ли са най-големите ни вълнения,все пак се строи повече от 3 години.

  25. 25 Профил на Woodstock
    Woodstock
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#21] от "Митев":

    Тихо, тихо, че ще изплуват от сенките всички онези, които вчера развяваха точно тези опорни точки, а днес тайничко цъкат минуси на всеки с критичен поглед. Поне стана ясно кой е писал вчерашните "насоки", оправдаващи това гробище.

  26. 26 Профил на meteor
    meteor
    Рейтинг: 388 Неутрално

    180 градуса са си обратен завой и ако погледнеш на снимката е абсоютна идиотщина. Когато искаш да отидеш от Шумен за Варна, трябва да продължиш под моста на магистралата за Русе, да направиш ОБРАТЕН завой, да се върнеш посока Шумен и чак тогава завой наляво и да се качиш на магистралата. По голяма пътностроителна тъпня не съм виждал

  27. 27 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Сравнително добре е възела, с висока скорост се минава, това е вярно. Критика - зле е (според мене) включването от София за Русе - левия завой е много скоро след отбиването и включването. Ако идват коли с 90км/ч. и са много, трудно е да се включиш и да минеш от пълно дясно в крайно лявото платно. В случай, че вече си минавал оттам - ОК, но ако си турист, може да станат задръствания или произшествия.

    забавление и приключение
  28. 28 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Прав е за детелините - това е възможно най-неудачния вид пътен възел. Много рядко ще го видите из Европа - там включванията се правят безконфликтни, с голям радиус на завоя, с ускорителни ленти, които позволяват включване без намаляване на скоростта. Единствено броя на стрелките не съответства на броя на пътните платна, което за Европа е стандарт. Не знам защо в България са решили, че трябва да напляскат произволен брой стрелки по табелите - ако има три платна и десните две водят направо в една посока, а лявото в друго, то на табелата следва да се поставят точно три стрелки - двете в права посока и едната показваща платното, което води наляво.

  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3665 Неутрално

    Кофти опит за замазване на положението. ненужно сложно съоръжение, в резултат - безумно скъпо. Така се източват пари.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на o1e
    o1e
    Рейтинг: 442 Любопитно

    [quote#21:"Митев"]Това ако не е убиствено, не знам кое друго може да се нарече така.[/quote]

    Споко, пича от АПИ каза че имало само 5-10 коли на час. Не е кой знае какво - само по 50 -100 пъти на ден ще се създава опасна ситуация, 1500 -3000 пъти в годината. А да - също каза че част от трафика са тежки земеделски машини или камиони със зърно, значи няма проблем с видимостта - убеден съм че пича мисли че няма шанс някой талибан да изскочи иззад комбайната на бай Пешо докато някой прави диамантения ляв завой

  31. 31 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1053 Весело

    Я-а-а,от кога назначават мармоти в ИАПИ?
    Не им ли свърши станиола?

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  32. 32 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#10] от "Mark Twain":

    И аз си помислих същото. В крайна сметка инженера ти Лазаров е спестил едни 90 градуса от десния завой на слизането от магистралата с който общо става (......... смятаме......) 180+90=270 градуса, което е точно колкото на детелината. Разликата е че може да се помести детелина в 1/3 от площта на "най-големия пътен възел" (и сигурно на 1/4 от цената му).

    Само с една част съм съгласен - капацитета на детелината е много малък, но предвид сравнително малкия поток все още не може да се оправдае това чудо на чудесата (цената му е за поне още 10 км. магистрала)

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  33. 33 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 742 Гневно

    За първи път го виждам, но наистина това съоръжение е лишено от здрав разум. Трябва да пресечеш две скоростни ленти, за да направиш обратен завой. А при струпване на повече автомобили? Що за дивотия? Дано няма много инциденти...

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  34. 34 Профил на Svetko
    Svetko
    Рейтинг: 401 Весело

    Аз разбирам в Евклидовата геометрия как може да се завъртиш 90 градуса наляво, като се завъртиш 270 надясно. Това, което не ми е ясно е как можеш да направиш същото завъртайки се на 180 и спестявайки 90... Някъв много специален пътен възел ще да е това...

  35. 35 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    А тази 180 градусова дъгичка трябва да бъде претрупана от табели - за предимство, за скорост и най-вече за указване на посоките, защото тя ще се използва освен за ляв завой на излизащите от горе, но и за влизащите надясно в нея, понеже нали не е предвидено и директно качване надясно...
    Много нерви ще има и голяма обърквация ще пада на това място!... А и кръв ще се лее, за съжаление! Както отбеляза колегата Уудсток, "10-15 коли на час" това прави някакви си стотина хиляди автомобила годишно...

  36. 36 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 860 Неутрално

    [quote#29:"Darth Plagueis"]ненужно сложно съоръжение[/quote]
    Сложно - да. Но ненужно - не. Такива съоръжения премахват конфликтните точки по пътищата и правят движението по-безопасно. Както междувпрочем и магистралите. Изследване, проведено на запад за причините на катастрофите е доказало, че големия брой катастрофи не зависят толкова нито от скоростта, нито от употребата на алкохол или други фактори, колкото от състоянието и вида на пътя. Големия процент катастрофи се случват на двупосочни пътища в лошо състояние - всички други фактори имат по-второстепенно значение. Лошото е, че при нас не се търсят истинските причини, а обикновено се подемат кампании за "убийците на пътя", единствено служещи за хвърляне на прах в очите и снемане на вината от държавата - истинския виновник за голямата смъртност по пътищата. Хората са емоционални по принцип и приказките за "убийците на пътя" засега дават ефект.

  37. 37 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#10] от "Mark Twain":

    Мисля човека има предвид, че при този възел първо завиваш надясно 90 градуса, после правиш обратен 180 градуса. Докато при детелината е 270 наведнъж.
    Човека говори не за крайният ефект (който разбира се е 90), а за това колко трябва шофьора да завърти кормилото за да вземе завоя.

  38. 38 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1098 Разстроено

    Войната срещу шофьорите при Белокопитово е обявена...
    Да не говорим, че с тези пари можеха да построят ПОНЕ още две детелини по трасето...

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3665 Неутрално

    До коментар [#36] от "teridan":

    Извън цялата безмислена и ненужна лекция, ако беше детелина кое точно щеше да е по-лошо?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  41. 41 Профил на bluesky2
    bluesky2
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#10] от "Mark Twain":

    Грешка : 180 градусов завой е каране на право, обратният е 360 градусов, но май тук става на въпрос за 60 градусов !?!? кой знае

  42. 42 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#5] от "vlado1978":

    има си GPS навигатор през трелефон, има го и в безплатен вариант, май на гугъл, позлва се през мобилен тел. Ако са 2-ма души в колата, единият е навигатор.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  43. 43 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    До коментар [#25] от "Woodstock":

    А има и още нещо. Тези 50 м за престрояване вляво за обратния завой ще са евентуално достатъчни само за този, който знае какво го чака. Но на незапознатия с обстоятелствата ще му се наложи да предприеме това чак след като е прочел табелките, които ако изобщо ги има, ще са малки, а и ще са сложени чак на островчето след завоя, т.е. много коли ще си подминават дирекцията

  44. 44 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 2083 Весело

    До коментар [#30] от "o1e":

    Сметките ти трябва да умножиш по две, заради колите в обратното направление. Пак си е едно нищо де

  45. 45 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3562 Неутрално

    Да бе...! Шуменските КАТ-аджии отсега са си заплюли мястото където двете платна се разделят, направо за Разград и наляво за София! Предполагам, че ще има някакво безумно ограничение, защото престрояванията от една лента в друга при тоя трафик там, несъмнено ще е рисково! И къде ги видяха тия 5 до 10 коли на час, от Шумен към Варна? Само пълен идиот, може да каже такова нещо!
    Преди да пуснат новата отсечка от Шумен до разклона на пътя за Силистра, за слизане от магистралата имаше ограничение 40км./час!!! Що народ изгоря, заради тази глупост! Гледам вече са го махнали и ще го поставят вероятно на новия възел, че да изпълняват плана за глобите...!

    Бивш tww09306483.
  46. 46 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    10 коли на час?... да го бяха оставили черен път...
    Поздрав за АПИ...
    https://www.youtube.com/watch?v=p1qEAxqPNEU&feature=related

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  47. 47 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Ненужно скъпо съоръжение , което има една -две доста рискови точки, една обикновена детелина би свършила същата работа.

  48. 48 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Другаря Лазаров пак неадекватен!
    Но поне не обвинява този път българския шофьор, че и такива няколко абсурдни изказвания направи.
    Много опасно кръстовище, за сметка на това за много пари, направиха другарите.
    Да му е чистит на матряла.

    Ако се направят няколко документални филма за пътното строителство в страната ни ( еле па и на територията на София ), ако имахме работеща прокуратура, цял един нов затвор щеше да ни потрябва.

  49. 49 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Това изглежда по-добре от детелината.

  50. 50 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    След като изгледах филма си взимам думите назад. Наистина в действителност включването от София за Русе е по-логично и лесно. Признавам! Което не променя факта, че имаше вариант да се направи като при Солун. Какво като ще е на 270 градуса ако ще е без спиране и оглеждане, превключване на скорости и прочие?! Така пак си е като на кръстовище.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  51. 51 Профил на o1e
    o1e
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#44] от "Митев":

    абсолютно си прав. конфликтните ситуации стават към 3000- 6000 месечно ( а не годишно както съм написал в бързината)

  52. 52 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Не мисля, че колите ще успеят да ускорят до адекватна скорост при излизане от този завой, което е потенциално опасно.

  53. 53 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 768 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wy-iQcewBwA#t=154
    Виждам по асфалта , че някой вече е оставил каучук от спирачки, явно не му било толкоз лесно и удобно , колкото от ИПИ твърдят.

  54. 54 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Интересно ми е госпожицата от GPS-а какви ще ги разправя.

  55. 55 Профил на meteor
    meteor
    Рейтинг: 388 Весело

    Това са 2 /два/ обратни т.е. 180 градусови завоя. София - Русе и
    Шумен-Варна. Както каза някой от колегите във форума видеото е направено когато няма трафик, ако има повече движение ще настане голяма каша с тези обратни завои. Детелината не случайно е най - използваното магистрално пътно съоръжени, просто и функционално. С тези обяснения е същото, като лафа: някой ми сра в гащите, кой ли беше?

  56. 56 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1543 Весело

    До коментар [#13] от "varna_11":

    ами ако си малко в час ще слезеш на Мътница, е ако искаш да си удължиш пътя с 15-20 км ще минеш през Белокопитово

  57. 57 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 497 Весело

    Функционално изглежда, поне при това натоварване. Като се завършат магистралите София-Варна и Русе-Варна, ще видим.
    Ама човека с камерата що нарушения направи, то не бяха непрекъснати линии...

  58. 58 Профил на dennia
    dennia
    Рейтинг: 225 Неутрално

    И тук се навъдиха разбирачи като при ваксините. Да виждаш лошото навсякъде и във всичко (дори там където го няма) е огромен талант. Нищо против конструктивната критика, но критика заради самата критика е патологично състояние на духа. Лесно е да критикуваш, трудно е да направиш нещо. Като човек, който пътува по този път поне веднъж месечно, аз пък искам да благодаря за усилията и за това, че все пак някой работи, за да направи живота ми по-добър. Дали е можело по-добре? Сигурно. Като всяко нещо на този свят...

  59. 59 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3209 Неутрално

    Детелините на Околовръстното шосе в София с Цариградско шосе и с Ботевградско също са на равнозначни пътища като натовареност и аз не съм забелязал да има ограничение на скоростта при пътните възли, когато се движа направо.
    Ако направиш обратен завой (180 градуса) със 80 км/ч след дъжд, много е вероятно да направиш няколко пируета с колата. Не съм видял да има някакви задръствания на цитираните от мен детелини.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  60. 60 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Аз ли съм малоумен, обаче като гледам снимката, би трябвало от всякъде към навсякъде да може да се мине, без да се прави такъв обратен завой, като на видеото? Вярно, малко е изчанчен пътният възел, но никъде не изглежда да се налага да спираш точно когато се включваш в движението и да трябва да правиш обратен...

  61. 61 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#41] от "bluesky2":

    я пак погледни математиката от 6-ти клас

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 398 Весело

    Тия са съчинили обратен завой или U търн на магистрала.
    Уникално и безаналогово!!!

    ...
  64. 64 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Вярно е, че има един момент, в който трябва да ускориш доста, да се включиш в бързите ленти и да преминеш в крайна лява, за да стигнеш до тази 180 градусова "врътка" най-долу на снимката. Сигурно е кофти при натоварено движение, особено за товарни и маломощни коли. Ама никъде не трябва да правиш обратен от лентата за включване.

  65. 65 Профил на nniikkii
    nniikkii
    Рейтинг: 295 Неутрално

    Айде, храченето да започва ударно, че 24 часа се загубиха вече!

    Давам и жокер– няма никаква тревичка до пътя! Какви канадски ливади има само на други места, ама на', тука едно нещо не е кат хората

  66. 66 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Какво точно се случва на 1.35мин от клипа? Нямам звук и не мога да разбера. Защо този човек прави обратен на двойна непрекъсната?

  67. 67 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Глупаво заключение на глупав шофьор направил видеото. "Никакви проблеми" но без натоварено движение.

    НИКЪДЕ по света, при дясно движение, не се сменя посоката от бързата лента. ВИНАГИ се излиза от пътя от дясно. Само ненормалник може да проектира кръстовище при което, при дясно движение да сменяш посоката отляво.
    Нека поддръжниците на това кръстовище намерят нещо подобно по света и тогава да обясняват, че няма проблеми. Ако беше добро решение всеки по света щеше да строи такива кръстовища.‌ А защо не го правят? Защото не са малоумни.

  68. 68 Профил на nniikkii
    nniikkii
    Рейтинг: 295 Неутрално

    От това, което се вижда на клипа, тази „кошмарна" маневра е нещо съвсем нормално и обикновено...Ах, тази любов по „детелините", каква лоша шега ви изигра!

  69. 69 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    Къде го видяхте, че трябва да престрояваш от дясна в лява лента,
    напускаш от отдясно и се включваш отляво в следващия участък
    Същото е като детелина само че левия завой върти пък десния е директен т.е. обърнати са

  70. 70 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Доколкото си спомням имаше катастрофи на това кръстовище. Сега очаквайте нови катастрофи и всички с фатален изход. Ще се движи поток от коли с над 100км в час и някой рязко ще намали за да направи идиотският ляв завой. Всички зад него ще се нанижат.

  71. 71 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#45] от "tww09306483":

    Ами повечето хора от Шумен за Варна не обикалят през Белокопитово - затова са само 10 коли в час.

  72. 72 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    "Ще го запишеме като малко нарушение". 1:47 мин на видеото. - За това трябва да ти отнемат книжката.
    Минута 2:45, левият завой от бързата лента. Нека да има натоварено движение, с коли движещи се над 100км и тогава да опита.

  73. 73 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Весело

    Минута 2:35, левият завой. Видяхте ли следите от гуми? Някой е набил спирачки, добре че е нямало коли отзад. Щяха да сефтосат кръстовището.

  74. 74 Профил на adasha
    adasha
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Обратен завой на двойна непрекъсната линия на скоростна отсечка, тотално игнориране на ленти за престрояване и ускоряване. Това видео е наръчник как да предизвикаме максимален брой инциденти за 5 мин.

  75. 75 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 442 Разстроено

    Убеден съм, че тепърва предстоят инциденти на този "велик" и скъп (в буквалния смисъл) народен възел!!! Това е истината.

    И е редно, в името на съхранението на човешките животи на пътя, да сме откровени до болка!!!

    Дори една кола на ден да иска да завие наляво- водачът "се вкарва в абсолютен екшън-филм", защото:
    - шлюзовете се застъпват, вместо да са на "достопочтено" разстояние от няколкостотин метра (при това така или иначе нерационално решение);
    - получава се така, че още от първия- ускорителния шлюз (от немски "включване" водачът трябва да пресече автомагистрален габарит от най-вдясно до най-вляво, където шлюзът е забавителен; (Това при тези 50 метра ако не си е РИСК, не знаем какво е и кой би успял да обясни друго);
    - веднага след това следва обратната гимнастика- от най-лява ускорителна лента (аншлуз)- в най-дясна лента.
    И тук е най-големия ПАРАДОКС, защото дясностоящите (които по-принцип са с предимство по правилата за движение и при най-масовите пътни възли са ускоряващо МПС) са забавящи движението си, докато нашият водач на МПС следва да ускори и пак за кратко разстояние да извърши престрояването от най-вляво до най-вдясно! Това е заложено ПРОТИВОРЕЧИЕ. Не отговаря на добрите практики за планиране на пътища, и вероятно и на техническите разпоредби.
    - за капак и аргументите не само падат, а и усложняват нещата. Представете си картинката при по-интензивен трафик в коментираната посока. Натрупани опашки от коли в шлюзовете, "ръчкащи" се да пресичат автомагистралния габарит без да е налице възможност за физическо включване отсреща.

    Най-тъжното е, че типично по нашенски- вместо да се признае грешката и да се понесе отговорност, се правят опити за "замазване на положението!"

    Не трябва ли тези, които са подготвяли проектирането- да излезнат сега да дадат обяснения и да понесат отговорност?!

    Убеден съм, че тук са подведени и Бойко, и Павлова, и най-вероятно и сегашния шеф на АПИ- Лазаров.

    Моментът определено изисква политическото ниво (като наши представители; на Народа) - да потърсят съответната отговорност от експертното ниво, в чиято компетентност е било проектирането с всичките му одобрения, решения и съгласувания.

    При това могат да възникнат всякакви въпроси, като например:
    - След като през 2011-та в БГ е транспонирана директива 96 за предварителен одит на пътните проекти от гледна точка на пътна безопасност- правен ли е такъв и съобразил ли се е евентуално проектанта, респ. възложителя, с евентуални предписания и препоръки?
    - Нормално е съоръженията да струват "доста" пари, в сравнение с една "гола магистрала у полето", но дали 60-те милиона са оправдан разход (макар и личен национален, а не европейски);
    - Какъв е договора и условностите в него?- дали пък не е висящ "от памтивека" с едно предприятие, наречено "Автомагистрали Черно море", типична "соц-носталгия" и намиращо се в частни ръце от бая време; Има ли механизми и опции за нови решения "в крак с времето"?! Има ли воля за същите?!
    - и т.н.

    Истината и само откровената до самокритичност ИСТИНА Е НЕОБХОДИМА! Защото всеки човешки живот е еднакво безценен и пред ОНЯ горе всички сме равни! За това!

    Дори да са ( и най-вероятно ще са) необходими например нови отделни рампи за лявото движение. Нека се доплатят и изпълнят такива, но да знаем с чиста съвест, че не сме си "оставили ръцете" като народ в едно пътно съоръжение, през което преминават хиляди чужденци на месец!
    По-тъпият сценарий е след множество ПТП-та- пак да стигнем до подобна необходимост!

  76. 76 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 838 Неутрално

    "Детелината, която явно някои искат навсякъде - приемаме, че песента на Лили Иванова ще я направим химн на Агенция "Пътна инфраструктура", има 270-градусов завой, за да отидете наляво. Тук е сведен само до 180 градуса", отвърна на критиките Лазаров"
    Аз ли се бъркам нещо, на лазаров ли му куца геометрията, ама 180 градуса не са ли баш права линия?

  77. 77 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    До коментар [#46] от "the_flea":

    ами този възел е на 10 км западно от Шумен, ако пътуваш за Варна или от Варна за чий ти е да ходиш до него

  78. 78 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#76] от "choss":

    Не, завой на 180 градуса е обратен завой.

  79. 79 Профил на Grosskopf
    Grosskopf
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Бих искал да попитам несъгласните с решението на пътния възел - защо пътувайки от Търговище (за София изобщо не става дума) за Разград/Русе бихте минали през този пътен възел? Или пък от Шумен за Варна? В обратната посока също.
    И между другото из европата при подобни случаи дори няма връзки към всички направления. Както тези обратни завои са ненужни на този възел, но са ги оставили от зор-заман, уж да няма недоволни, а се е получило по-зле.

  80. 80 Профил на Григор Лилов
    Григор Лилов
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Дали даден завой е 90, 180, 270 градуса е без значение, дали е детелина или някакъв "диамант" също е без значение в случая. Скоростта в него въобще не зависи - по никакъв начин от градусите, а от диаметъра на мислена окръжност, част от която представлява. Така че инж. Лазаров дрънка глупости, и то на квадрат.
    За релефа, на който се позовава. Логично е да запитаме ако е неподходящ за детелина, защо са избрали именно това неподходящо място? Проблем ли беше да мръднат за възела нагоре или надолу с няколкостотин метра по магистралата - не! Казвам не, защото внимателно разгледах ситуацията чрез Гугъл мапс.
    Идиотщината е очевидна. Още повече, че площта на една евентуална детелина при равни криви на завоите представлява една трета до една четвърт от площта на този "диамант".
    И още една бележка. Спрямо детелината в случая имаме две посоки, които позволяват по-бързо движение, отколкото при нея и две посоки, които са с по-бавно движение от възможното при нея. Но в конкретния случай тук двете по-бавни посоки създават повече конфликтни точки по това съоръжение, отколкото каквато и да е детелина.
    Въобще историята е като магистрала Люлин - няколко излишни тунела вместо да се изрежат скатовете. Казвам го, понеже при два от трите тунела по магистралата (т.е. 2х2 - четири за двете посоки) първо изрязаха скатовете, после върху оформения вече път построиха самите бетонни тунелови конструкции, а накрая насипаха изрязаната пръст върху тях, за да заприличат на тунели!!!
    Но тунелното строителство се калкулира далеч, далеч по-скъпо и за проектанти, и за изпълнители. И мостовото! Съответно обемът на дейността и респективно масата на печалбата растат (и комисионите за когото трябва).
    Та този "диамант", както при Белокопитово за 65 млн. лева с неговите три моста и съответните подходи към тях затова струва несравнимо по-скъпо от една детелина със само един, и то жалък по дължина мост спрямо изградените на възела.

  81. 81 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    До коментар [#75] от "Ritter 1":

    Страхотен анализ! Благодаря!

    А при тези явни противоречия със закона за движение по пътищата, ми е много любопитно при евентуални инциденти как ще бъдат решавани казусите с предимството и не/виновността...

  82. 82 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Съоръжението не е перфектно, решили са, че такова е достатъчно. Но колкото и от агенцията да се опитват да замажат положението, толкова и тука е пълно с някакви безумни изчисления на ъгли, особено от хора дето очевидно са забравили математиката.

    За АПИ ми е много интересно, коя е тази магистрала, макар и бъдеща, с обратен завой? Освен разбира се ако магистралата действително игнорира Шумен и просто се влива в тази за Варна. Тогава въпросът е, как тъй от две ленти, изведнъж се смаляват (видно от видеото) на една и се включват в Хемус? Но да кажем, в бъдеше може да го оширят с паралелни ленти за няколко километра.

    Като стана дума за видеото, ако този господин кара по принцип така, прави такива завои и включвания си заслужава най-малкото глоба.

    И сега за одумваните ъгли, явно никой не успял да прозре какво имат предвид от АПИ. Цялото им изказване е във връзка със завоя от Русе за Варна, който ще е само 90 градуса разтеглен завой на ляво. При възел тип детелина, за да се включат хората от Русе за Варна, трябва да се въртят 270 градуса на дясно с ниска скорост. Та общо взето този завой е цялата рационализация дето са я измислили и е оправдание за пътния възел.

    А трафикът от Шумен за Варна (и от части от Русе за София) е минимален и даден само за този пътен възел. Все пак Шуменци няма да изминават 20-30км отгоре в точно обратната посока за да ползват този пътен възел, нито пък Русенци ще ходят до Шумен, за да се качат за София.

    Та целия проблем е, че са изпльоскали един обратен завой на пътен възел, който не е предназначен за това направление. Дали от кумува срама, дали под обществен натиск или от нечия глупост, това само АПИ си знае.

    Ако ще задържат обратния (за сметка на директно включване Русе-София), това, което могат и трябва да направят е да разделят (физически) вливащия се трафик от София към Шумен от този отливащ се от Русе за София. Просто трябва да изтеглят отбивката за обратния по-рано, а вливането малко по-късно и обезателно да поставят ако не канавки, то мантинели срещу джигити. Вярно, че така ще затворят направлението София-Русе, но поне ще има безконфликтно кръстовище, което така или иначе са го мислили само за безконфликтно У-образно кръстовище с пълна поддръжка само за Варна.

  83. 83 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#26] от "meteor":

    На южната детелина в Търново, хващаш пътя за Варна и след малко се отклоняваш, за да тръгнеш за София.

  84. 84 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Детелина е кръстовище на две нива. Тези умници са се опитали да измислят на две нива кръстовище, което трябва да е на три и повече нива.
    Ето примери и вижте, ВИНАГИ се излиза отдясно!
    http://usa.streetsblog.org/2014/07/01/8-monster-interchanges-that-blight-american-cities/

  85. 85 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Вчера питайки защо не е обикновена детелина ми отговориха, че не ми стига акъла да проумея и че съм със спусната от партийна централа опорна точка. Най-важният довод беше, че щяло да се минава без намаляване на скоростта. Днес гледам филмчето и какво да видя. нашите видни мислители и строители са наредили знаци 60 на кръстовището. Айдеее, изпари се тотално основното предназначение на това съоръжение, а именно включване в магистралата без намаляване на скоростта. Някой вече кара S класа и е с 20-30 милиона по-богат /вместо тези пари да отидат за още няколко километра магистрала/, а ние си имаме голяма детелина, нищо че изобщо не ни трябва такава на това място. Какво повече да каже човек.

  86. 86 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Няма да е лесно, още повече като се има предвид, че повечето родни шофьори и в кръгово не знаят как се влиза.

    Иначе по Европа-та, дето я гоним, доста често точно такива решения за пътните върли има, доста по-често, отколкото детелини.

  87. 87 Профил на today
    today
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#60:"eus47368223"] като гледам снимката, би трябвало от всякъде към навсякъде да може да се мине[/quote]
    Я обясни как ще завиеш надясно? Това, което е най-елементарното нещо, най-обикновен десен завой, тука просто го НЯМА, трябва да подминеш, да направиш обратен завой, и после да направиш ляв завой да се включиш в магистралата. От магистралата пък няма как да хванеш наляво, задължително трябва да отидеш надясно, да направиш обратен завой, и тогава да си хванеш нужния път, и дано да имаш късмет да не те отнесе някой от бързащите да се престроят от дясна в лява лента, за да се включат в магистралата.
    Вместо да сложат най-обикновена детелина, изцвъкаха туй чудо, сега се чудят какво глупости да обясняват, а за народа, който ще се изтрепе, никой не мисли. Това кръстовище е турбомалоумно!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  88. 88 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#86] от "zenola":

    Точно такива няма. Опитай се да намериш и ни ги покажи.
    Що се отнася до кръгово движение, при дясно движение е пълна глупост. Защото важи правилото за предимство на десният, а то е добро само при ляво движение. В държавите с ляво движение няма никакви знаци при кръгово движение, наистина е много удобно. Седиш отдясно в колата и виждаш дали някой ти идва отдясно.

  89. 89 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    "Детелина" vs "Бойколина"
    Новият пътен възел край Белкопитово между подигравката и одобрението
    15:45 | 04 август 2015 | 0 коментара

    Новият пътен възел "Диамант" при шуменското село Беликопитово, открит преди ден, отнесе множество подигравки в социалните мрежи заради нестандартната си пътна схема, но според тест на шофьорите на новата отсечка съоръжението е построено добре.

    Видео показва как се преминава през възела от Шумен за София, от София за Русе и от Русе за Варна.
    33°
    04 август 2015 София Време

    България
    Бизнес
    Европа
    Свят
    Спорт
    Общество
    Реформирай това!
    Начало |България
    "Детелина" vs "Бойколина"
    Новият пътен възел край Белкопитово между подигравката и одобрението
    15:45 | 04 август 2015 | 0 коментара

    Новият пътен възел "Диамант" при шуменското село Беликопитово, открит преди ден, отнесе множество подигравки в социалните мрежи заради нестандартната си пътна схема, но според тест на шофьорите на новата отсечка съоръжението е построено добре.

    Видео показва как се преминава през възела от Шумен за София, от София за Русе и от Русе за Варна.

    По същото време във Фейсбук се появиха и подигравателни схеми на новия възел, който бе определен като "Бойколина" (от Бойко и детелина) заради нестандартната си форма.Според недоволните стандартният пътен възел "Детелина" има общо четири конфликтни точки. За него е нужно построяването на един мост и десет насипа. За "Бойколината" са нужни три моста и шест насипа, а конфликтните точки осем.

    Други интернет потребители илюстрираха хаосът от табели на новото съоръжение. Според някои броят на тебелите, за да се ориентира човек във всички посоки в "Бойколината" трябва да са цели 13.

    http://www.mediapool.bg/detelina-vs-boikolina-news237524.html

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  90. 90 Профил на ЕТ
    ЕТ
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Колкото повече си мисля, толкова повече ми се струва, че тези врътки за преминаване в направление Русе - София и Шумен - Варна са излишни и вероятно след няколко по-сериозни катастрофи просто ще ги затворят...

    Особено Варна - Шумен, защото от другата страна на селото е първокласният път за Силистра, по който връзката ще става много по-лесно.

  91. 91 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2313 Неутрално

    До коментар [#85] от "primaxm":

    най голямото натоварване на това кръстовище е от София за Варна и от Русе за Варна и обратно ,всички странични са допълнителни и затова са почти неизползваеми ,за Русе шумен и обратно също няма проблем ,а и от София ако слизаш за Русе никой не ти пречи да направиш обр завой при посока Шумен , става директно ,вярно е ,че се включваш в бързия път ,но там ще има и ограничения все пак , така ,че проблем няма ,много си е добро кръстовището ,трябва да се внимава

  92. 92 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#89] от "Бойко Борисов+Серге натикаха държавните пари в КТБ":

    ..И все пак, да попитам, ако искаме да направим ББ национален герой като, примерно Васил Левски, какво требе да сторим първо?

  93. 93 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 279 Неутрално

    [quote#66:"tlnet"]Какво точно се случва на 1.35мин от клипа? Нямам звук и не мога да разбера. Защо този човек прави обратен на двойна непрекъсната? [/quote]
    И аз това попитах. Статията е така написана, че внушава, че това е въпросният "труден ляв завой". И всичко живо явно вярва, без да се замисли, и ми цъка минуси. Само че това просто няма как да е левият завой, глупости на квадрат. Просто разгледайте снимката и ще видите, че във всяка посока си има ляв завой и никъде не се налага обратен през бързата лента.

  94. 94 Профил на Соросоиден Соросоидофоб
    Соросоиден Соросоидофоб
    Рейтинг: 497 Гневно

    Тия са ПРЕСТЪПНИЦИ!
    Мани потрошените 60 милиона, ама що народ ще се изтрепе на тая фльонга, просто не ми се мисли.

    Цензурата в "Дневник" е по-зловеща от комунистическата и фашистката цензури взети заедно!
  95. 95 Профил на NST
    NST
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Пътният възел е добър като замисъл, но както всичко в България, не е направен съвсем както трябва. Няма достатъчно място за ускоряване към магистралата. Освен това главният път е Русе - Варна, а не София - Варна (вж. картите, не само най-новите). Пътят от Търговище трябва да се включва в главния Е-70, както досега. Нови европейски пътни мрежи ли правим, що ли?

  96. 96 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Това не би трябвало да е автомагистрала, защото има конфликтна точка (две) - пресича се насрещния път. Може да има статус на скоростен път, но не и автомагистрала.

  97. 97 Профил на meteor
    meteor
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Всъщност Grosskopf е напълно прав. Този пътен възел всъщност е излишен. Той е нужен единствено и евентуално за направлението Русе - Варна -Русе и Шумен -Русе -Шумен, останалите врътки и обратни завои са съвсем излишни ако погледнеш на Google Map. Шумналии излизат за София и Варна по съвсем друг по-удобен и кратък за тях път. Ние които не сме от района излишно се палим. Трябвало е да се направи само една нормалновключване с 90 градусов завой за идващите от Русе или по-скоро от кв. Панайот Волов да се включат за София и един никакъв надлез над пътя за да може от Русе да се включиш за Варна . Друг е ПРАВИЛНИЯТ въпрос: Защо е направено това двойно и тройно по - голямо и сложно от необходимото съоръжение за тези страшно много пари?

  98. 98 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Въпреки че едва ли ще има много движение по направленията Рс-Сф и Ш-В, можеше да има по един десен завой преди да се влезе на възела и да няма толкова критика към съоръжението. Не мисля че щеше да е чак толкова скъпо.

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  99. 99 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 513 Неутрално

    И тогава въртележка щеше да има само за тези по В-Ш и С-Р. А те наистина ще са по 10-на коли на час и то по възможно най ненатоварените ленти на възлела.

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  100. 100 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2264 Неутрално

    До коментар [#13] от "varna_11":

    Ако искаш от магистралата от Варна да завиеш за Шумен, просто ще слезнеш на отбивката за Шумен която е няколко километра по - рано.

    Не може с един възел да се угоди на всеки, който е решил да мине отвсякъде. Като идеш в по-назапад и сбъркаш отбивката караш 10ки километри, тук искаме на всяка махала - излаз на магистрала.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK