"Диамантът" край с. Белокопитово е зле маркиран и опасен (видео)

Пътен възел "Белокопитово"

© Агенция

Пътен възел "Белокопитово"



Пътният възел "Белокопитово" край Шумен, който беше открит в понеделник, е не само излишно усложнен, но и опасен. Това показа проверка на място, която "Дневник" направи вчера.


Дължината на пътните платна във възела, в който се кръстосват трасетата от София за Варна и от Русе за Шумен, е почти 5 км. Обявената стойност на проекта е 66 млн. лв., а средствата за изграждането му бяха осигурени от бюджета.


Вчера пред "Дневник" директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров заяви по повод критики в социалната мрежа "Фейсбук", че този тип детелини се наричали "диамант" или "свободни". "Просто това е нещо ново за държавата, каза той. Който пътува, ще оцени функционалността на този път, защото направлението от Русе за Варна не е с намалена скорост".




Според него във възела имало само 30 м, на които скоростта на движение падала до 30 км в час, но след това имало трасе с висока скорост.


Тестът за преминаване през съоръжението във всички възможни посоки обаче показа, че именно движението по по направленията Русе – Шумен, Варна – Шумен и София – Русе са най-рисковите. Няма как да бъде премината без намаление на скоростта и отсечката, която извежда трафика от Русе за Варна. Всичко това прави движението в пътния възел не по-лесно и в никакъв случай по-безконфликтно от това в градски условия.


Следващите четири видеоклипа илюстрират рисковете за шофьорите, преминаващи през кръстовището.


Варна – Шумен


Варна – Шумен


При навлизането от Варна в пътния възел "Белокопитово" ви посреща ограничение на скоростта 60 км. и предупреждение, че се движите в лента без предимство. За да продължите към Шумен, най-напред трябва да пропуснете потока автомобили, които се движат в лентата вляво от вас, а след това в отсечка от около 100 м. да прекосите още две ленти, за да направите обратен ляв завой към Шумен. При интензивен трафик това би довело най-малкото до задръстване на входната лента от магистралата Варна – София.


Второто препятствие ви очаква на входа от София към Шумен. Точно там е и най-критичната точка на възела. Движейки се към Шумен имате две възможности – да навлезете в една от двете ленти, маркирани за насрещно движение, или да отбиете рязко в дясно, за да ползвате предимството си пред колите, идващи от София за Шумен. Трета възможност е да проявите разумна предпазливост и да спрете, за да се ориентирате в недоразумението, като блокирате движението в единствената лента към Шумен.


Този участък не може да бъде избегнат и ако се движите от Русе за Шумен.


Русе – Варна


Русе - Варна


Тестът на движението през пътния възел "Белокопитово" показа, че възможността за преминаване по направлението Русе – Варна без понижаване на скоростта също е силно преувеличена. Конфликтната точка в тази посока е мястото, където се сливат платната за движение Русе- Варна и Варна – Шумен.


Макар, че тази пресечна точка е регулирана, разумната предпазливост изисква да намалите скоростта и да се огледате добре за автомобили, които се приближават от ляво, за да продължат от Варна към Шумен. При това положение, навлизането във възела от Русе без да намалите скоростта носи висок риск.


Шумен - Варна


Шумен - Варна


Някои от най-сериозните критики към проекта на пътния възел са свързани с начина, по който е организирано преминаването по направлението Шумен – Варна. За да стане това, след навлизането в системата, най-напред продължавате направо, подминавате входа откъм Варна и внимавате за автомобили, приближаващи (макар и без предимство) от дясната ви страна. След това правите остър обратен завой и попадате в критичната точка, където от ляво в лентата ви се влива потока автомобили, пътуващи от Русе за Варна.


София - Русе


София - Русе

При навлизането в пътния възел от София в посока Шумен или Русе отново задължително трябва да намалите скоростта, тъй като се движите в лента без предимство. Тя води до "у" образно кръстовище, където от лявата страна се движат автомобилите, пътуващи от Варна и Русе към Шумен. Заради маркировката за насрещно движение в две от лентите тези автомобили нямат друга алтернатива освен да навлязат в най-дясната, за включване в която чакате и вие. По неизвестна причина обаче за идващите от София тук знак "Стоп" не е поставен.


За Дневник шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров прогнозира, че


"в посоката Русе - Варна ще бъде изградена магистрала,


защото все пак трафикът, който се генерира в момента , включително и от румънски туристи, е изключително натоварен". Всичко това - "в един светъл момент за България".


Сега обаче тестът на "най-големия пътен възел в страната" показва поне пет сериозни дефекта, както в проектирането, така и в организацията на движението през него:


1. С изключение на направленията София – Варна – София, Русе – София и в известна степен Шумен – Русе – Шумен, в нито един от останалите случаи проектът не осигурява безконфликтно движение и не елиминира трудностите и рисковете от шофиране в натоварена градска среда. А точно в това е смисълът на пътните възли като този край "Белокопитово"


2. Напълно нелогично и излишно усложнено е движението в посока Шумен – Варна. Отделен е въпросът, че
разстоянието от която и да е точка на Шумен до новия пътен възел е доста по-голямо отколкото съществуващите в момента добри възможности за включване в готовата част от магистралата за Варна.


3. Навлизането в ленти, маркирани за насрещно движение в направленията Русе-Шумен, Шумен – Варна и Варна-Шумен, крие сериозна опасност от тежки пътно-транспортни произшествия заради неизбежното объркване и трафика на голямогабаритни камиони.


4. В Цялото съоръжение липсва хоризонтална маркировка с указания за различните направления на движението. Практиката в други европейски държави отдавна е доказала, че дублирането на табелите, указващи посоките с хоризонталното изписване на направленията улеснява шофьорите и дава достатъчно време за ориентиране.


5. Вертикалната маркировка – пътните знаци, поставени в "Белокопитово" в никакъв случай не отчита рисковете пред движещите се в конфликтните точки на пътния възел. Тя по-скоро отразява идеята за движение през него без задължително ограничаване на скоростта, но не и реалната обстановка.


Трите най-опасни участъка на пътен възел Белокопитово - Входът от Варна, вливането на трафика от Шумен и Русе към Варна и входът от София

© Дневник

Трите най-опасни участъка на пътен възел Белокопитово - Входът от Варна, вливането на трафика от Шумен и Русе към Варна и входът от София


В очакване на възможните подобрения, които биха улеснили трафика във възела и по-важното – биха предотвратили катастрофите в него, не остава нищо друго освен да се забавляваме с чувството за хумор на Лазар Лазаров.


"Песента на Лили Иванова ("Детелини", бел.ред.)ще я направим химн на Агенция "Пътна инфраструктура", пошегува се вчера той.


Закачката му беше задочен отговор на въпросите, зададени в социалните мрежи вчера: Защо "Белокопитово" трябваше да е толкова сложно, след като можеше да е лесно и просто – като обикновена "детелина"?

Ключови думи към статията:

Коментари (248)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 616 Весело

    А бе друго е да се изръси данъкоплатеца с 67 милиона ( смятаме че поне 20 са откраднати) и после да го поставиш на тестово изпитание за майсторско управление. Това е едно обикновено кръстовище - една детелинка би решила нещата...нито място е спестено, нито пари , нито време

  2. 2 Профил на karen_walker
    karen_walker
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Всичко се строи калпаво и се пуска недовършено, само за да може новият Тодор Живков да реже лентички по телевизията преди избори. Новооткритият участък на "Струма" например, е готов наполовина, но трябваше тържествено да се отразява една седмица по медиите, въпреки че този участък още няма маркировка, табели и никакви отсечки към Петрич, прилежащите села и дори нивите на хората. Абсолютна престъпна бутафория само за да се задоволи егото на Човека-Слънце.

  3. 3 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Нищо де, нали сА "усвоени" едни 66 милиона и се прерязаха лентички, правиха "кръщенета" и прочее! Това е важното, не са важни затрудненията на шофьорите. Ама ха, ще сложим и полицаи да селдят за движението и да глобяват какво сте заплакали. Защо трябва да е просто като може да бъде сложно, или с други думи казано - "простичко по български".

    ура и да живей!!!
  4. 4 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3494 Весело

    И ся, бай Спасе, какво предлагаш. Разрушаваме и почваме наново?

    Нейсе, на мен пък ми направи впечатление голямото количество строителна техника оставена на опасни места, без светлинна сигнализация, без нищо. А върха бяха 2-3 работници, които си работеха кротоко на платното, пак без сигнализация, а край тях профучаваха камиони.

  5. 5 Профил на svetlyobg
    svetlyobg
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Ето как е в белите страни (http://i.imgur.com/z4JTqvK.jpg) и никой не се оплаква от сложността. Проблем е некадърното проектиране в България, а вероятно и изпълнението. Иначе не съм сигурен, че и трафикът го изисква.

  6. 6 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    До коментар [#2] от "karen_walker":
    да бе ,ама там всеки ден стават катастрофи с убити и егото на някой няма значение за това ,човека ви пуска нова магистрала по най бързия начин за да не се трепите като мухи ,вие сте пак недоволни ,и какво като си почеше егото някой си ,след като няма да има убити и ранени ,нека ,теб кво ти е ,или се дразниш ,ами дразниш се ,щото сте комунисти ,свикнали сте само да крадете и много ви е яд ,като другите правят нещо реално за тази държава и това е голямата разлика между гръцките комунисти ,които дават парите на народа и българските ,които нищо не дават ,а само лапкат за тях си държавните средства ,щото няма кой да ги хване ,те са си избирали всички съдебни и милиционерски власти един по един

  7. 7 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    До коментар [#1] от "elevation04":

    ти как установи ,че 20 милиона са откраднати ,точно напротив ,тази част беше спирана ,пускана ,там се плащаше на парче ,когато се намерят пари ,така ,че усвояването на тези пари беше мъка за всички ,защото нямаше дори за заплати на хората ,как ги откраднаха ми кажи ,за да се включим и ние бе ,ние не сме по прости от тях ,приказвате ей така ,колкото да не заспите .

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3333 Неутрално

    Я виж колко пари са пихарчили, за да може шофьорите да не намаляваме скоростта....
    По подбалканския път има поне три места, на които са разрешили строителство на складове точно до пътя и в тяхна чест има знак 50км./ч.. Защо е допуснато това??
    А тук за едни 60 млн., които са "загрижени" за комфорта ни!

  10. 10 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#6] от "edin drug":

    Типичното мислене за гербер - човекът ви пуска магистрали да не се трепИте, бори се със зъби и нокти за вашето добруване, а вие недоволствате. Бори се, а все някой му пречи. И всеки, който каже нещо е комунист разбира се.

  11. 11 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3333 Неутрално

    До коментар [#6] от "edin drug":

    Вижте, всички се радваме, когато се направи нещо, което да улесни живота ни. Когато обаче това е замаскирана цел да се намери работа на фирми близки до правителството, които да изкарат няколко милиона от бюджета, това ясно прозира за някои от нас.
    Ако Борисов искаше да улесни трафика и да намали катастрофите има много и съвсем безплатни мерки, които да свърши първо и после с чиста съвест да строи подобни съораженията.
    Съвсем близо до нас, на шест лентов булевард, пресичат хора за да се качват на спирката от другата страна. По стълба има толкова некролози, че е зает от горе до долу. Мен лично ме заплашва всеки ден това, някой от стоящите на мантинелата по средата може да тръгне точно пред моята кола и да ми съсипе години живот. Примерите са много.
    Същото е с детските градини. Няма страна в Европа, където да има толкова държавни детски градини. В Атина са две. Тук, вместо да се насърчи частната инициатива, от бюджета се харчат десетки милиони за строеж на нови и нови.

  12. 12 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#7] от "edin drug":

    Мъка е било именно заради комисионните. Кой знае и от какво е било спестено. Абсолютен наивник трябва да си да мислиш, че подобни проекти ги дават на случайни хора. Всъщност може да се пробваш с която и да е обществена поръчка за да разбереш, че съотношението цена-качество никога не печели.

  13. 13 Профил на raven
    raven
    Рейтинг: 805 Гневно

    Тъпо замислено и изпълнено.

  14. 14 Профил на staska
    staska
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Добре. Ръкопляскаме за ... появата на диаманта, а после като почнат катастрофита, ще мислим.

    "Този, който търси ангел и следи само за крилата, рискува да се прибере в къщи с гъска."
  15. 15 Профил на who cares
    who cares
    Рейтинг: 460 Неутрално

    ... престъпно безхаберие, съчетано с алчност... Вижте, например, последното клипче "София - Русе". Маркировката, ако я има, е тотално грешна. Ако се вярва на нея, тежкотоварните камиони (около 0:58-1:00 мин) навлизат в насрещното? Отделно там има някаква стрелка за наляво, а път няма. А и е вече полу изтрита от "блажната боя". Задължително е да има и знак СТОП. Вижте и следите от гуми на хората, които "твърде лесно" са се ориентирали в обстановката...

  16. 16 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    Не може това нещо да струва 66 милиона.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Вчера пред "Дневник" директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров заяви по повод критики в социалната мрежа "Фейсбук", че този тип детелини се наричали "диамант" или "свободни". "Просто това е нещо ново за държавата

    Не само за държавата, това е новост в световен мащаб. Очите на чуждестранните пътни проектанти със завист следят какво ще се случи когато движението бъде пуснато.

  20. 20 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3895 Неутрално

    [quote#16:"chicago514"]Не може това нещо да струва 66 милиона. [/quote]
    Явно може !
    Няма да е зле да си оправят тъпотията с още една лента за десен завой така ще спестят около километър на пътуващите редовно Шумен-Варна а същото така е много вероятно да стават зверски катастрофи при обратния завой ,а могат да спасят много животи ако си оправят безхаберния пътен възел!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1392 Весело

    Ех, друго си беше предишното Т-образно кръстовище- хем лесно, хем просто, хем безопасно- съвсем по вкуса на българина.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    Абе, тия проектанти за методи за моделиране не са ли чували? Едва ли няма измислен софтуер който да ти покаже конфликтните точки! Стадиони се проектират отчитайки конфликтни точки на потоците при евакуация за една детелина да няма... Баси!?!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  26. 26 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1047 Любопитно

    Важното е, че Магнолията и Доган са прибрали 66 млн. лв за 5 км асфалт

  27. 27 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Е, с нашия "диамант" успяхме да бием световно известното "магическо" кръгово кръстовище в Суиндън, Англия (в което поне има някаква мисъл).
    https://en.wikipedia.org/wiki/Magic_Roundabout_(Swindon)

  28. 28 Профил на LAZARIVS
    LAZARIVS
    Рейтинг: 395 Любопитно

    Толкова ли всичко останало ни е наред, че един пътен възел, цяла седмица предизвиква безсмислени полемики?!

    Think Different...
  29. 29 Профил на nik_177.
    nik_177.
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Момент! Има друг пътен възел за връзка на Шумен с магистралата. Отворете картата и го вижте. От Шумен по бул. "Симеон велики" и към магистралата. Пътен възел, който отдавна е в експлоатация. Трябва да си го пропуснал, идвайки от Варна към Шумен, за да стигнеш до новия възел и там да завиваш обратно за Шумен. Идващите от София за Шумен преминават по магистралната отсечка на новия възел и чак след десетина километра стигат до стария възел за Шумен. Който е най-удобен и пряк за града. Да се сложи и този проблем на въпросния "диамант" е чисто заяждане. Нещо повече, при наличие на удобен пътен възел от Шумен за магистралата такава връзка в новия е излишна.

  30. 30 Профил на opt_02
    opt_02
    Рейтинг: 469 Весело

    [quote#22:"Хи-хи"]Управляват ни опасно прости хора... [/quote]

    А бе кой ги избира тия?!

  31. 31 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    ""Диамантът" край с. Белокопитово е зле маркиран и опасен"

    Може.
    Ама пък, Лилето и Боко си го харесаха.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  32. 32 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1047 Любопитно

    До коментар [#16] от "chicago514":

    При БОСТАН може

  33. 33 Профил на Христо Стоянов
    Христо Стоянов
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Каквото и да обясняват критичните места вече се "виждат" от следите от гуми след спирачен път.....Няма нужда от "правилни" коментари от различни точки на България от хора, които не са и няма да преминат през това кръстовище.

    Христо Стоянов
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  35. 35 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1114 Любопитно

    Лиляна по Нова, тази сутрин беше ужасно неприятна както за гледане, така и за слушане...
    Виктор едва успяваше да се включи с някой въпрос, на който тя така и не отговаряше, а гр@чеше наизустените си Подпорни точки...

    Форумът е в будна кома...
  36. 36 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3689 Неутрално

    Диаманта..., в ГЕРБ-ерската корона на глупостта...!

    Бивш tww09306483.
  37. 37 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Като чета половината коментари, се чувствам длъжен да отбележа, че този пътен възел е проектиран доста преди ББ.
    А като знам, как 90% от матриалът не знае как се влиза, как се кара и как се излиза от кръгово движение, мога да си обясня и другата половина от коментарите.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  38. 38 Профил на iliyaal
    iliyaal
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До коментар [#6] от "edin drug":

    Само за статистиката що не преброиш кръстовете по Тракия между Ст.Загора и Карнобат - участък на 2-3 години.
    После разправяй за безопасни магистрали.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#1:"elevation04"]смятаме че поне 20 са откраднати[/quote]

    СМЯТАШ !!! Всеки си мисли с неговия си акъл ,мисли ,че в тази ситуация ,този е варианта и той така ще постъпи.

  41. 41 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4524 Неутрално

    До коментар [#34] от "Кардаринка":
    Даваш пример за писане без капка мисъл!
    Това да се хванеш за думата и без да търсиш идеята вложена в нея във връзка с цялото изказване е удобно само на манипулаторите!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  42. 42 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 953 Неутрално

    [quote#16:"chicago514"]Не може това нещо да струва 66 милиона. [/quote]

    Преди време ме заръфаха тук във форума, когато изразих подобно мнение. Следва да се отчита, че сумата включва и 5-те километра магистрала. Аргументът, с който ме нападнаха, че било скъпо заради пътния възел. Аз продължавам да смятам, че 66 са прекалено много. Но това ще се забрави (както се забрави и фактът, че тройната си призна, че са престъпници, когато си гласуваха амнистия в края на мандата). Само че организацията на пътния възел ще стои като паметник на глупостта. Да, по-добре е от преди, но мисля, че можеше да стане и още по-добре. И по евтино. Който не смята така, най-вероятно не плаща и данъци.

  43. 43 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 953 Неутрално

    [quote#38:"iliyaal"]Само за статистиката що не преброиш кръстовете по Тракия между Ст.Загора и Карнобат[/quote]

    Следва да се преброят и преминалите автомобили, за да се знае каква част от тях катастрофират. Много ясно, че където минават много автомобили, ще има и катастрофи. Но дали катастрофират един на 10 хил. или един на 100 хил. има голямо значение. Има значение и това, дали отнасят и други невинни участници в движението или се трепят сами. Защото по магистрала не навлизаш на забранено в насрещното да изпреварваш, както става по малките пътища.

  44. 44 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Не че нещо, но направленията Варна–Шумен и София–Русе ще бъдат най-слабо използвани и то само от околните села и решението, което дава пътният възел е напълно достатъчно. За нуждата от по-добра маркировка ще се съглася, но като цяло статията е силно манипулативна и с ярък предизборен патос.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  45. 45 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#29] от "nik_177.":

    Ами като е излишна просто да я няма. Хем безопасно, хем едни милиони ще отидат за нещо смислено.

  46. 46 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Пълни селяндури сме. Бил съм по света и е пълно с такива възли при които се излиза от лявата страна. Просто не сме виждали и не знаем. Проблемът е че вероятно за икономии са направили два обратни завоя за включване в обратната посока вместо две малки тангенти надясно. Простотия. Това много скоро може да бъде поправено.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  47. 47 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Що за журналистическа глупост е това: "Няма как да бъде премината без намаление на скоростта и отсечката, която извежда трафика от Русе за Варна."

    На всички пътни възли в ЕВРОПА има ограничения на скоростта при смяна на пътя! Те варират според страната, но най-често са 50км/ч.

    Укротете се бре симпатяги, не можете да се помирите, че в България се строи.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  48. 48 Профил на rennettta
    rennettta
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Прекалено очевадно пристрастна е тази "статия". Първо, ми е интересно кои инженери или пътни експерти работят в Дневник и са направили тази т.нар. проверка?
    Второ, когато си отворите пътната карта на цялата страна, ясно се вижда, че от Варна за Шумен се отбива още при Каспичан, което спестява излишно обикаляне до Белокопитово и връщане към Шумен. От Шумен за Варна е аналогично, едва ли някой ще обикаля до Белокопитово. Не виждам какво толкова ви смути тук.
    От София до Русе е много по-пряко да се мине през Плевен, вместо да се обикаля през половин България до Шуменско, за да се върнеш после през Белокопитово.
    Повече от ясно е, че тези конфликтни точки, за които говорите, се отнасят за направления, които повече от рядко ще се ползват.

  49. 49 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 561 Весело

    Герберските тролове са се активизирали в блъскането на минуси Дрогари, пък кажете нещо с/у написаното. Че сме лаици и хеитъри и че специалисти са го реализирали това недоразумение..

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#46:"emil НАЦИОНАЛНИТЕ ПРЕДАТЕЛИ ОТКАЗАХА ДА НИ ПИТАТ"]Бил съм по света и е пълно с такива възли при които се излиза от лявата страна. Просто не сме виждали и не знаем.[/quote]

    Щом тази медия реве, значи нещо добро се случва в България.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  52. 52 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#47] от "Български патриот":

    Основният аргумент на отговорните за това чудо на българската инженерна мисъл е, че не се намалява скоростта. Не сме си го измислили ние

  53. 53 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#44] от "anihilator_jack":

    Ти знаеш ли на какво е способен един дядо с ладичката си по нощите каот трябва да пресече първокласен път?

  54. 54 Профил на magistrat
    magistrat
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Само кусури му търсят на ББ. Срамота.
    Колко дни от живота му е струвало да построи този възел за този нещастен народ.
    Какво казва Борисов: Пак ще гласувате за мен, глупаци!

  55. 55 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 810 Неутрално

    "Така и не разбраха, че българина не ще магистрали, а цървули?!"

    Петър Димитров при изказване пред Парламента, мин. на икономиката, правителството на Станишев

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  56. 56 Профил на magistrat
    magistrat
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#48] от "rennettta":

    А за кого е построен този възел тогава?

  57. 57 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#10] от "gogo2011":

    Ами как иначе! Все е дно вождът им не е бивш член на комунистическата партия,, бивш бодигард на комунистическия сатрап, с министърка внучка на партизанин. Просто гнусна шизофрения и евтин театър за гламавите!

  58. 58 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#52:"limbize"]не се намалява скоростта. Не сме си го измислили ние [/quote]

    Не се намалява по основното направление, но би трябвало и там да има ограничение от 110км/ч.

    Колкото до вас, вие сте просто хейтъри. Най-лесно е да мразиш и пречиш, трудно е да построиш и обичаш.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  59. 59 Профил на Христо Христов
    Христо Христов
    Рейтинг: 5 Неутрално
  60. 60 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#46] от "emil НАЦИОНАЛНИТЕ ПРЕДАТЕЛИ ОТКАЗАХА ДА НИ ПИТАТ":

    Па и аз съм бил по чужбина, ехееей, то Гюргево, то Букурещ, Калафат,Чьомлекпънаръ ...къде ли не съм бил...

  61. 61 Профил на avalanche
    avalanche
    Рейтинг: 464 Неутрално

    В тези 66 милиона е включен и стадиона на Левски, така че кво искате...

  62. 62 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Много мъка ще има още за ръбато-червените. Предстои до края на годината да се резне лентичката на магистрала Струма до Благоевград, магистрала Марица, метрото до Хладилника.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  63. 63 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#6:"edin drug"]човека ви пуска нова магистрала по най бързия начин за да не се трепите като мухи ,вие сте пак недоволни[/quote]

    Искат си цървулите и това е.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  64. 64 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Вчера тук някой (не помня кой) ни се караша, че сме плюели по съоръжението, че такива огромни проекти се правят от най-добрите екипи и т.н.
    Представям си какъв щеше да е резултатът, ако не бяха избрали най-добрият проектански екип.

  65. 65 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#58] от "Български патриот":

    Ей тук някъде е момента да ни попиташ дали сме построили дори една къщичка з аптички през живота

    Боце ако иска кръстовище на 10 нива да си направи у задния двор не ме интересува, стига да си го плаща с лични средства, но когато се разходват бюджетни средства за нещо излишно и опасно, някакси няма скрупули да недоволствам.

    Има интервю или пресконференци яна Лазаров защо е взето такова техническо решение - за да няма ограничение от 40 км/ч при излизане от основните пътища, а да е 60 км/ч. Това, че са направили уникални обратни завои където требе да се кара с 30км/ч напълно оборва тезата му.
    Последният клип е показателен - три тира един след друг с мръсна газ в насрещното, погледайте, 2-3 минутки от живота ви е , но пък може да ви дадат още някоя и друга годинка, ако ви се наложи да го ползвате този диамант .

  66. 66 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4006 Неутрално

    [quote#46:"emil НАЦИОНАЛНИТЕ ПРЕДАТЕЛИ ОТКАЗАХА ДА НИ ПИТАТ"]Проблемът е че вероятно за икономии са направили два обратни завоя[/quote]

    Ако това с икономиите е 60млн, представям си без тях колко ще е..
    Бил си иначе, как не...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  67. 67 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#65:"limbize"]Ей тук някъде е момента да ни попиташ дали сме построили дори една къщичка з аптички през живота[/quote]

    Не, питам колко магистрали и пътни възли построиха от РБ, колко километра метро, колко ЖП линии?

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  68. 68 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Ако искат 76 милиона да дадат, ама да го направят като хората. Малко места има в БГ, в които се пресичат такива пътища, поне да се прави с мисъл.

  69. 69 Профил на Martin Patarinski
    Martin Patarinski
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не е нормално да търсим кусури на всяко нещо от позицията на форумни разбирачи. Защо е сложно или колко струва? .. специалисти по всичко сме винаги. Все пак надали хората, които са го изградили(говоря за строителите) ще се радват на тези коментари и ще се мотивират да го направят по-добре следващия път

  70. 70 Профил на Соросоиден Соросоидофоб
    Соросоиден Соросоидофоб
    Рейтинг: 506 Весело

    Както е казал дедо Ванго:
    "На възелот ке има катастрофи!"

    Цензурата в "Дневник" е по-зловеща от комунистическата и фашистката цензури взети заедно!
  71. 71 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 968 Любопитно

    "При навлизането от Варна в пътния възел "Белокопитово" ви посреща ограничение на скоростта 60 км. и предупреждение, че се движите в лента без предимство. За да продължите към Шумен, най-напред трябва да пропуснете потока автомобили, които се движат в лентата вляво от вас, а след това в отсечка от около 100 м. да прекосите още две ленти, за да направите обратен ляв завой към Шумен. При интензивен трафик това би довело най-малкото до задръстване на входната лента от магистралата Варна – София."


    Това е доста меко казано, само като видях видеото с пресичането на двете ленти и ме заболя главата. Предвид ниската култура на шофьорите в Б-я скоро ще има пирамида от надгробни камъни на това "елегантно" включване в посока Шумен / София!!!

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  72. 72 Профил на Backo
    Backo
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Хубаво беше все пак да се пусне и една схема на пътя, при липса на пътни карти. Снимките от птичи поглед са ориентирани на юг, което доста обърква. Освен това има стара маркировка, която не е заличена и настина обърква, но никъде няма пресичания с насрещен поток.
    Все пак ето и една прилична, макар и не официална, пътна карта:
    https://www.openstreetmap.org/#map=16/43.3404/26.8864

  73. 73 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#67] от "Български патриот":

    За мандатите на Крадлив Дедо или на Ваньо питаш?

  74. 74 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    До коментар [#24] от "Кардаринка":

    Боко, Чоко, менда и горанов са връхта на човешките способности. Взети заедно ни натикаха в последните места на всички свестни класации

    ПП. "Кардаринка" какво означава? Надарена калинка ли?

  75. 75 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#10] от "gogo2011":

    Хайде, стига бе, гербер, комунист, не знам си какъв си. Има един простичък факт от последните години и това е, че при едни се случват някакви неща, прави се нещо, при други не. Изобщо не ме интересува кой ще открива магистралите, кой ще ги строи, стига да се прави нещо. Ако Орешака с тия 4 млрд., които завлече беше осигурил цялото строителство на Хемус, което както се вижда е около милиард и 600млн. , пътя Ботевград-Видин (около 300млн.) и Велико Търново - Русе - още около 400млн и довършването на Струма, барабар с тунелите под дефилето - щеше ли някой да го плюе? Искам страната да се развива независимо дали на власт е ляво, дясно или някакво усукано правителство. Не мога да коментирам за момента кръстовището, защото не съм минавал оттам все още. Но при всички положения трябва да се има предвид, че това на практика не е финалния вариант на ползване - тоест когато се продължи магистрлата няма да се налага задължително да преминаваш през всички тези завъртулки, а просто ще си минаваш транзитно. Преминавате в посока Варна - Шумен, което го пишат за най-сложно си е на практика хипотетично - на магистралата има 2 отбивки за Шумен преди това идвайки от Варна и не виждам нито една причина да подминеш Шумен и след това да се връщаш 10км назад, просто за да въртиш през възела. Останалите направления засега не мога да ги коментирам. Но пак казвам - царе сме да се оплюваме сами. Ако беше детелина и камионите от Русе трябваше да въртят по нея с 20км/ч щеше да има - аааа, уууу, задръствания, бавно, как го измислихте и т.н. Сега като е направено, така че да не се намалява скоростта по основните направления - аааа, ууууу, що толкова скъпо, сега пък се загрижили и т.н. Та кажете ми - на такива като вас, какво щеше да ви угоди?

  76. 76 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Истинският въпрос тук е: Защо държавата спа толкова години и не направи тези 5 километра до разделянето на трафика за Букурещ/Русе и София. Кой е отговорен за загубеното време, разпиляното здраве/живот и персоналните разходи на всеки пътуващ? Дали ще е детелина или диамант е въпрос на експертна преценка. Същото е и относно цената. А подобно съоръжение има във Велико Търново. Не е нещо невиждано за България и възрастта му е около 15 години.
    И още един въпрос: Кога ще се построят още едни мижави 5 километра на Хемус при Ябланица, за да се раздели трафикът към Варна и Русе/Плевен още на магистралата.

  77. 77 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 296 Неутрално

    И започва дори да ми става малко жално за хора, които за всичко се опитват да защитят Бойко и хората около него. Абсолютно безпрекословна вярност и почит, без въпроси и без съмнение. Не сме били инженери, за да оценим пътния възел, ама май и неинженери могат да взимат книжки и да се чудят как да карат по инженерните творения край Белокопитово.
    Щом в дневник.бг, откровено про-РБ и про-ГЕРБ медия излиза критика към това съоръжение, значи не е толкова перфектно, колкото се изкарва.

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 968 Неутрално
  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  81. 81 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#75] от "ugi":

    Не е важно какво яйце е снесла една кокошка, а как го е окрякала. А Боце може да заглуши и излитащ самолет.
    Още при края на кабинета ББ-1 излезе статистикатса, че тройната е направила повече магистрали и първокласни пътища в сравнение с ГЕРБ. Да не говорим, че структурата на финансирането там беше различна-все още не бяхме в ЕС.

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 84 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#38] от "iliyaal":

    То на идиотите дето карат с по над 200 и се трепят на прав, трилентов път, каквото и да им направиш - все ще се трепят, а не защото й има нещо на магистралата.

  85. 85 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#81] от "limbize":

    Хайде, моля ти се, стига евтина пропаганда. Не искам да влизам в партийни спорове. Тройната построиха една мизерна отсечка от Плодовитово до Чирпан на Тракия, като преди това се чудеха как да харижат магистралата на не знам си какви концесии. Май и първите 20км на Струма ги мъчиха нещо сума време и така ги скопосаха, че още няма акт 16 тоя участък и на практика не се води магистрала.
    Люлин я бяха забатачили с догановия строител и доникъде не я бяха докарали. Каквото искате искате говорете за Бойко, куца във всички останали направления, депутатите му са продажни колкото искаш, не може един кадърен здравен министър да извади, няма воля за реформи, егоцентрик е, но поне магистралите не могат да му се отречат.

  86. 86 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Като гледам снимката ми се струва, че най удачно е било входа от към София, да бъде кръгово. Като допълнение, нашенците може да се поучат от Запада и пред опасни участъци и там където се образува голям трафик може да сложат светлинни знаци. Които да предупреждават шофьорите. Едно е да видиш светлинно съобщение : ,,Внимание, задръстване след 10 км '' или ,, Внимание, опасен участък след 5 км'' и друго да се пулиш за секунди на жълтите знаци със 1000 стрелки... Казвам го като возещ се, не знам шофьорите може да имат друго мнение.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  87. 87 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#79] от "CIA Germany":

    Чудесно кръстовище в Германия, минавал съм по него, но не виждам идеята защо ми го пращаш. Там се пресичат 2 магистрали и всички направления еднакво натоварени, какъвто не е случая с кръстовището, което коментираме.

  88. 88 Профил на Камбанка
    Камбанка
    Рейтинг: 395 Неутрално
  89. 89 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 850 Неутрално
  90. 90 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#85] от "ugi":

    Това показа статистиката, как да не ги отречеш..
    При ББ-2 вече ще си навакса Боце и вече ще може спокойно да го ръкоположиш във Велик Строител на съвременна България.


    [quote#75:"ugi"]Ако беше детелина и камионите от Русе трябваше да въртят по нея с 20км/ч щеше да има - аааа, уууу, задръствания, бавно, как го измислихте и т.н. Сега като е направено, така че да не се намалява скоростта по основните направления - аааа, ууууу, що толкова скъпо, сега пък се загрижили и т.н. Та кажете ми - на такива като вас, какво щеше да ви угоди?[/quote]
    Та я разгледай пак диаманта и кажи с колко точно километра един ТИР трябва да се движи за да се се включи в пътя Шумен-Русе, ако идва от София? Почти същото е положението , ако идва от Русе за София, много ми се иска да гледа как тирове правят обратен завой с повече от посочената скорост, без да оставят половината товар на пътя.

  91. 91 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 893 Любопитно

    Къде е левия завой София-Русе на последната снимка?

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  92. 92 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#91] от "navy":

    https://www.openstreetmap.org/#map=17/43.33878/26.88208

    тук май се вижда най-добре

  93. 93 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3659 Неутрално

    следващ тошолитарен проект

    Мол с височина като на някоя височка кула в Дубай.

    Дубайците пък да учат как се строи свободна детелина диамант

    До коментар [#19] от "koko65bg":

    Вчера пред "Дневник" директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров заяви по повод критики в социалната мрежа "Фейсбук", че този тип детелини се наричали "диамант" или "свободни". "Просто това е нещо ново за държавата

    Не само за държавата, това е новост в световен мащаб.

    Очите на чуждестранните пътни проектанти със завист следят какво

    ще се случи когато движението бъде пуснато.

  94. 94 Профил на boyko_1967
    boyko_1967
    Рейтинг: 234 Неутрално

    този обект е супер недомислено,тъпо и безмислено нещо,направено не за удобство, а за мощно крадене на пари...ясно от кого...

  95. 95 Профил на AZ
    AZ
    Рейтинг: 229 Неутрално

    София - Русе е кофти..
    А всъщност.. кой ще тръгне да пътува от Шумен за Варна или от Варна за Шумен през пътния възел Белокопитово? Някой объркал пътя или някой умопобъркан, на друг не би му хрумнало да си удължи пътя с поне 7-8км.

  96. 96 Профил на mustak_dete
    mustak_dete
    Рейтинг: 533 Неутрално
  97. 97 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#95] от "Neven Minev":
    Шумен-Варнс, Варна-Шумен
    то за това и явно няма десен завой там предпочита се по-бавното откъм скорост, но по-богато на адреналин решение

  98. 98 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 782 Весело

    [quote#48:"rennettta"]Първо, ми е интересно кои инженери или пътни експерти работят в Дневник и са направили тази т.нар. проверка?[/quote]
    Спас Спасов разбира се.Цял ден върти в диаманта без да може да излезе от него и докато му свърши горивото.Има ги и такива експерти.

  99. 99 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#90] от "limbize":

    Хайде стига ми дава за пример безумни направления. Разбирам те, че си назначен да плюеш тука, ама точно по тия направления тирове да минават е меко казано безумно. Ако ще пътуваш от Русе за София ще минеш през Бяла и оттам през Търново или Плевен. Същото важи и за София - Русе. Да минеш от София за Русе през Шумен е просто не знам как да го нарека.

  100. 100 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 806 Неутрално

    Леле-мале, направленията Шумен-Варна и София-Русе направо са мамата си джаса, едно непрестанно престрояване, пресичане на куп ленти за движение за преминаване в най-лявата. Баси и проектантската мисъл.
    И защо за идващите от Шумен за Варна не е направена една дясна дъга и директно да ги качат на магистралата, а трябва да навлизат в кръстовището, да се престрояват в ляво, да пропускат тези с предимство и .... въобще направо ме заболя клавиатурата докато го опиша всичкото това недоразумение.
    Също и за идващите от Русе за София, защо не им изградиха и за тях една дясна дъга и право на магистралата. Защо е необходимо абсолютно целият трафик да се вкарва в това и без това объркано и излишно усложнено кръстовище, като би могло поне част от него да се разтовари?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK