Предложения на ГЕРБ обезсмислят болничната реформа на Москов

Даниела Дариткова, ГЕРБ

© Юлия Лазарова

Даниела Дариткова, ГЕРБ



Депутатите от най-голямата парламентарна партия са внесли предложения за промени в Закона за лечебните заведения, които отменят голяма част от идеите на здравния министър Петър Москов за реформа в болничната помощ, съобщава в. "Сега". Законът беше приет на първо четене в пленарна зала в средата на миналия месец с много резерви и в последствие събра няколко предложения за промени и отмяна на текстове. 
 

Един от основните текстове - че здравната каса няма да финансира всяко ново лечебно заведение, което се появи и ще има здравна карта, която да задава критериите за избор на лечебни заведения - все още не е атакуван, но председателят на здравната комисия в парламента Даниела Дариткова от ГЕРБ намекна, че и към него има резерви.


Още стои и текстът, че държавните болници могат да бъдат приватизирани, обаче има предложения за отпадането му от всички парламентарни групи, а и здравният министър обеща на премиера, че няма да настоява за това


Друга основна идея, която претърпя промени още преди да влезе в пленарната зала, беше задължителното сливане на онкологичните и психодиспансерите с големите областни болници. След поредица протести на медицински служители и депутатски спорове, текстът се измени така че обединението да е доброволно като се позволи на лечебните заведения да сключват договори помежду си за осигуряване на комплексни грижи или да стават част от дружества. Поправката на Даниела Дариткова изключва задължителното преструктуриране и отменя изобщо възможността по-големи и по-малки болници в една област да правят холдинги.

 
Още един текст, който от задължителен може да стане пожелателен на второ четене, е акредитацията на лечебните заведения. Москов предлага тя отново да стане задължителна както през 2010 г., преди първото правителство на ГЕРБ да отмени това изискване, но управляващата партия предпочита положението да се запази същото. Не е съгласна също и с предложението да отпадне изискването директорите и управителите на болници и поликлиники да имат задължително квалификация по здравен мениджмънт. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Герб са статукводжии. От тех реформи нема да видите.

  2. 2 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 672 Неутрално

    ... и накрая, пак ще стане „по нашенски“!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  3. 3 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 554 Неутрално

    В крайна сметка никакви реформи не може да очакваме!

    И за какво беше цялата тази "пушилка"?

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  4. 4 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 554 Неутрално

    [quote#2:"Georgi Yordanov"]... и накрая, пак ще стане „по нашенски“![/quote]

    Сиреч - Озърнал се Илия, все в тия!

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  5. 5 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Що ли не се учудвам?
    А и самите предложения на Москов са много спорни. Промяната трябваше да започне по много различен начин, а не с рогата.

  6. 6 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Не съм специалист по здравната реформа, но такава (истинска) трябва да има. Не може блатото да продължава завинаги.

    chavo64
  7. 7 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    Москов преди седмица говори за втори мандат, явно това е цената.
    Иначе, от и без това малкото предложени реформи ГЕРБ ги направиха още по-малко.
    И, по дяволите, реформа означава цялостна промяна на реформираната система. Това което се предлага дори не е пудрене

  8. 8 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Не знам защо Реформаторският блок очакваше от ГЕРБ да правят реформи. ГЕРБ имаха самостоятелен мандат. Ако искаха да ги правят тези реформи, щяха да ги направят. Те просто не искат. Настанили са се удобно, както ДПС и БСП, делкат си властта и облагите от нея и не искат да променят статуквото в никакъв случай. Приемат РБ като досадна конска муха, която кръжи и само дразни. Така ще си минат още 4 години и нищо съществено няма да се промени.

  9. 9 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    Голямото източване да продължава! Гаранция-БОСТАН!

  10. 10 Профил на Истината - "езикът на омразата"
    Истината - "езикът на омразата"
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Мисля, че е крайно време РБ да се замислят дали да продължават да са във властта. Чашата отдавна преля, но глупостите на ГЕРБ не спират, няма и да спрат.

    С ГЕРБ и ДПС (БОСТАН) РБ няма да могат да направят нито една реформа както трябва. Нито една! Всяко следващо действие на управляващите потвърждава това.

    Оставка! Нови избори и Моника Маковей министър от квотата на РБ.

    Molossian: Желанието на международния модерен другариат за равенство между нормалността и извратеността създаде чудовища.
  11. 11 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Няма да има реформа.
    Само леко кърпене.
    Тази ситуация е удобна за всички властимащи, народът си доплаща, лимитите пък са добър способ за орязване на разходите от страна на финансовия министър. Докато не стане приватизацията на лечебни заведения, аз лично не очаквам нещо съществено да се промени. В същото време трябва добре да се изпипат и договорите, да има забрана за промяна на дейността, да се направи добра оценка на активите и съответно да се иска добра цена за тях и т.н. Това обаче ще накара много от гласоподавателите да не подкрепят този, който прави рефармата. А Герб определено не искат това...

  12. 12 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 410 Гневно

    Срам и позор!!!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  13. 13 Профил на Ivaylo Ivanov
    Ivaylo Ivanov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Маските паднаха напълно...

  14. 14 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 427 Неутрално

    [quote#8:"primaxm"]Приемат РБ като досадна конска муха, която кръжи и само дразни. [/quote]

    Съвсем скоро няма и да досадна муха, защото властта ще ги опияни и тях. Не са нещо по-специално от другите. Мислиш ли, че има причина на света, която да накара примерно Лукарски да сдаде министерския пост? Тоя ще напусне РБ и ще се запише в ДПС, ако РБ вземат нещо да се дърпат от правителството. Ама не е само той такъв в РБ.

  15. 15 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#10:"Сър Пичук"]Оставка! Нови избори и Моника Маковей министър от квотата на РБ.[/quote]

    Съм ЗА +++++ ГЕРБОСТАН ще лъцнат тогава.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  16. 16 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Весело

    Тази на фотото не е ли на Миро / мършата / сестра ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  17. 17 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 427 Неутрално

    [quote#11:"theanalyser"]Докато не стане приватизацията на лечебни заведения, аз лично не очаквам нещо съществено да се промени. В същото време трябва добре да се изпипат и договорите, да има забрана за промяна на дейността, да се направи добра оценка на активите и съответно да се иска добра цена за тях и т.н. [/quote]

    Сам си отговаряш на първото изречение чрез второто. Желанията ти изпипване и добра цена няма как да се случат в сегашната корумпирана, лобираща и безхаберна държава. Затова приватизацияте е МНОГО ОПАСНА в момента. А и какво толкова са тези държавни болници - сгради и апаратура - нека инвеститорите да си направят сами нови и модерни - НЕ Е ТОВА ПРОБЛЕМЪТ.

  18. 18 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Здравната реформа на принципно уважавания от мен мин-р. Москов буксува ли, буксува...или в него е проблемът или в коалиционните партнери - ГьеРБ..В крайна сметка започва да ни писва и скоро ще си ходи Баце за втори път, не съм ли прав? Иначе е редно да остане изискването директорите и управителите на болници и поликлиники да имат задължително квалификация по здравен мениджмънт, както предлагат мандатоносителите от ГьеРБ.

    www.commcrime.blogspot.com
  19. 19 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    Майка ми е лекар. В реформата на Москов има много добри, но има и лоши моменти.

    Ето плюсовете - отпадането на задължението на здравна каса да работи с всеки. Това от една страна ще увеличи корупцията, но ще спре кранчето за източването на нзок. Каквито и да са минусите, те не могат да се сравняват с невероятния плюс да имаме няколко пъти повече пари за здраве. За съжаление не вярвам КОЙ да позволи това.

    50/50 - и + , и - е това с акредитацията.

    Много лоша идея е да се приватизират болници. Не знам беден човек, който да може да си позволи частна болница. Медицината има и силен социален ефект

    15.02.1989 - 07.02.2018
  20. 20 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    Че какво е направил Москов та да му се отменя.

  21. 21 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#19] от "Youtube.Пу":

    Няма да спре източването на касата , най-много да се построят още частни болници , които да сключват договори с нея...Единственото решение на този проблем е държавата да се оттегли от осигурителния модел това е гаранция , че повече пари няма да се крадат и пациента ще получава това , за което е платил, сега всеки може да подкупи чиновника от НЗОК , който решава коя болница да работи с касата.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  22. 22 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#11] от "theanalyser":

    И като се приватизират болници как точно няколкото милиона българи ще се лекуват? Само не ми казвай - с нзок. Първо 90% от частните клиники искат доплащане над нзок. Например като ходих за една травма от кикбокса ми казаха - 30лв + направление или 50 кинта на ръка. Второ - ако решиш да ползваш направление те правят луд - казват тибела след седмица за час , после чакай още 2 за лекар ит.н., абе искат си парите СЕГА.

    И най-важното - никой няма да приватизира губещи дейности като спешната, онкото и психото. Всеки ще иска да вземе очни, кардио и терапевтични. От което реалните пари за здраве ще намалеят в пъти

    15.02.1989 - 07.02.2018
  23. 23 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    "Много лоша идея е да се приватизират болници. Не знам беден човек, който да може да си позволи частна болница. Медицината има и силен социален ефект".
    - цитат на коментар #19 от “Youtube.Пу"
    Силният социален ефект за някои е съпроводен с големи здрави вноски от страна на други. И това, че една болница е държавна не значи, че лечението в нея е безплатно. Да, за някои по-незначителни манипулации и терапии сигурно е така, но сериозното лечение и там се доплаща под формата на консумативи, избор на екип, дарения или други подобни.
    Иначе и във ВМА примерно ще платиш по няколко лева на ден престой, но самата операция си я финансираш сам и то кеш. И документи естетествено не получаваш. Ако нямаш възможност пък любедно ти отговарят - има и други болници. Не казвам, че всичко трябва да се приватизира, не казвам, че само това е причината за източването на касата, но държавата определено се затруднява да администрира толкова много болници.

  24. 24 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#21] от "Tru Soulja":

    В момента нзок се източва законно по следния начин - има печеливши и губещи дейности. Естествено като частник разкриваш от печелившите. Примерно кардио - разкриваш, правиш реклама , дърпаш лекари и понеже е печеливша дейност - печелиш и ти. Ако е губеща - естествено нямаш интерес и така се стига до моментс в който в София има 22 кардио клиники, 30+ очни и ........ ЕДНА спешна, айде с центровете като този в окръжна - 3-4 да са.

    А за оттеглянето на държава звучи добре на практика, но искам да знам кой ще купи губещите дейности ксто психото и спешната. Или тях да ги закриваме ?

    15.02.1989 - 07.02.2018
  25. 25 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#23] от "theanalyser":

    Точно във ВМА дават документ и за тоалетната хартия. Издаването на фалшиви фактури не е част от здравмата реформа. Освен това тези доплащания ги имаш навсякъде. Въпросът е, че поне за малките суми, които са най-честите здравни разходи в държавното се минава по-евтино. Разбери, че става дума примерно за жена, която пишка кръв - ако няма 100 лева за да разбете дали е цистит/пилионефрит или рак зависи животът й.

    15.02.1989 - 07.02.2018
  26. 26 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#24] от "Youtube.Пу":

    Няма печеливши и губещи дейности , който от каквото се разболее това се лекува , това , че за някои дейности се плаща повече е съвсем нормално , аз не казвам да се приватизират болниците , а да се осигури частен фонд , в който хората си внасят парите и се лекуват от каквото се разболеят.Касата се точи като се надписват несъществуващи операции и касата плаща , а пък то нито труд нито консумативи са ползвани , демек дават тъй наречения "празен чек с подпис" и болниците пишат сумата.Правят се 20 операции те пишат , че са направили 30 , дават сметката на касата и парите за тия 10 операции отиват в джоба на мениджъра и приближените му.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  27. 27 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#24] от "Youtube.Пу":

    И накрая на годината или около Септември месец болниците реват , че не им достигали пари и искат актуализация на бъджета на нзок 200 милиона 300 милиона колкото кажат и държавата дава , а това са наши пари , при частния осигурителен фонд , частника няма да си хвърля така парите на вятъра и няма да допусне пациента да е ощетен.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    [quote#19:"Youtube.Пу"]Не знам беден човек, който да може да си позволи частна болница[/quote]

    Не знам що обвърза частно със скъпо. Оня ден се наложи да пратя пратка през държавната поща. Отне ми 40 минути и 7лв. През Еконт ми отнема под 4 лв и около минута.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#10:"Сър Пичук"]РБ няма да могат да направят нито една реформа както трябва. [/quote]

    [quote#10:"Сър Пичук"]Нови избори и Моника Маковей [/quote]

    И РБ във правителство на Мукавей.

  30. 30 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#29:"aboto"]във[/quote]

    Във властта на Мукавей.

  31. 31 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Предложения на ГЕРБ обезсмислят болничната реформа на Москов

    Е, няма как да се обезмисли нещо, което е безмислено...

  32. 32 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    До коментар [#20] от "shileto":


    До коментар [#31] от "ПРОРОК ИЛИЯ":

    Милите герберчета. Казано им е да напишат нещо, ама нямат идея какво, та пишат празни приказки..

    И те са хора, и те трябва да ядат...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  33. 33 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4219 Гневно

    И герберите продължават най-нахално да твърдят че искат реформи!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  34. 34 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#32] от "Darth Plagueis":
    И това го казва дежурния празнодумец, царя на безмислиците, много сте свалили нивото

  35. 35 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Писал съм и друг път, има ли година с избори,реформи всякакви забравете. И това се пише на гърба на РБ......

  36. 36 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#27] от "Tru Soulja":

    Аз лично нямам нищо против за частни фондове. Искам да видя кой политик ще го направи. Не кой ще каже и ще си намери оправдания, а кой ще го направи. Да видя като остант 50+ само и единствено със спешна помощ тоя къде ще се скрие. Аз съм на 30, нямам драма

    15.02.1989 - 07.02.2018
  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8870 Неутрално

    Не вярвах,че ГЕРБ иска да прави реформи в каквото и да било.Но че по такъв просташки начин,ще се мъчи да ги съсипва,като прекроява законите,не съм си и представяла.Почти година Москов и екипа му се мъчат да променят досегашните правила,за да изглежда всичко по-добре.А сега,с едни поправки,ще съсипят всички.Ако това се случи,Москов повече няма работа в това правителство,РБ също.

  38. 38 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#33] от "Храбър":
    Някой пък храбро повтаряте като заклинание едно и също, реформи, ние реформаторите, реформираме, трябва реформи и рядко вмъквате по някой безмислена дума за разнообразие и накрая нищо и половина

  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    До коментар [#38] от "shileto":

    И съвсем случайно в деловодството на парламента са внесени един куп закони, които Герб отлага..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#39] от "Darth Plagueis":
    Ти присъства на внасянето или ти го каза баба Гица на пейката

  41. 41 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#3:"minas.aram"]И за какво беше цялата тази "пушилка"?[/quote]

    Ами, както винаги досега, както и при предишните реформи и реформатори. За държавната баница.

    Никога повече мутри начело на България.
  42. 42 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#28] от "Darth Plagueis":

    Не се обвързва скъпо и частно , а реално и нереално. Фактите на този етап са такива

    Ако ме питаш мен като частично запизнат трябва да се направят следните стъпки:
    Първо - което казва Москов - нзок да не е за всеки. Основно за държавните
    Второ - Здравните осигуровки да скочат на поне 50, може би 100 лева. За хората със заплата под 500 лева прогресивно да се поемат от държавата. Става дума едно максимум 100 милиона на година, а може и с 20-30 да се мине, не са много пари.
    И трето - доброволни частни фондове на принципа повече качество срещу повече пари

    15.02.1989 - 07.02.2018
  43. 43 Профил на soave
    soave
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    От ГЕРБ реформи не можем да очакваме, те нямат и никакви идеи, нито предложения. Само защитават възможностите за кражби, за това са си добре заедно с ДПС. Жалко, че така лицемерно се отнасят и с Москов, защото се касае и за нашето здраве. Корупцията е част от ГЕРБ.

    "Лъжата е обиколила половината свят преди истината да има възможност да си обуе гащите." Уинстън Чърчил
  44. 44 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Не мисля,че РБ има повече място в така наречената управляваща коалиция.ГЕРБ и ДПС са си самодостатъчни.Каквото искат да си внасят и да си гласуват.

  45. 45 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    "Второ - Здравните осигуровки да скочат на поне 50, може би 100 лева. За хората със заплата под 500 лева прогресивно да се поемат от държавата."
    До коментар [#42] от "Youtube.Пу":
    Е как точно ще убедиш някой да дава по 100 лв. на месец за здраве, като половината от тях да отиват за лечение на жителите на махалата. Това ми заприличва на комунизъм.
    А 500 лв. си е над минималната работна заплата.

  46. 46 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#34] от "shileto":
    Знам, знам.., вие, и Вие сте най-умните , красивите и готините.
    Да, ама истината лъсна, и се оказа, чè правенето на реформи и управлението не като търкалянето по паветата, надуването на вувузелите и удрянето по гърдите.
    И щом не Ви верват /и/или сте некадърни/, що още се натискате да стоите в НС?


  47. 47 Профил на Кирил Върбанов
    Кирил Върбанов
    Рейтинг: 395 Неутрално

    ГЕРБ твърдо се натискат за предсрочни избори. ОК, ще ви подскажем резултата на кметските избори.

  48. 48 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#47] от "Кирил Върбанов":
    Резултатите са ясни, мъка като в реформите

  49. 49 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    До коментар [#40] от "shileto":

    Не, деловодството води съвсем публичен регистър на внесеното. Знам, за гербер е трудно...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 50 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1021 Любопитно

    [quote#0:"статиа"]Един от основните текстове - че здравната каса няма да финансира всяко ново лечебно заведение, което се появи и ще има здравна карта, която да задава критериите за избор на лечебни заведения - все още не е атакуван, но председателят на здравната комисия в парламента Даниела Дариткова от ГЕРБ намекна, че и към него има резерви. [/quote]
    И тия са десни?! СБ казва-50 болници за малка Б-я стигат!! А само в С-я има над 80 части такива! Ето къде потъват парите за здраве! В румъния касата не дава пари за частни клиники, заради злоупотреби и източване! Ние не сме Румъния, и никога няма да станем!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  51. 51 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    [quote#24:"Youtube.Пу"]В момента нзок се източва законно по следния начин - има печеливши и губещи дейности. Естествено като частник разкриваш от печелившите.[/quote]
    Москов го каза същото. Проблемът е, че няма реформаторско мнозинство, а БОСТАНджийско и няма да има нормално обсъждане, камо ли по-сериозна реформа. Не финансирането на нови болници е стъпка в тази посока, добра, лоша, някаква стъпка. БОСТАН и това няма да позволят.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  52. 52 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#37:"rosiraycheva50._"]Почти година Москов и екипа му се мъчат да променят досегашните правила, за да изглежда всичко по-добре. А сега, с едни поправки, ще съсипят всичко.[/quote]
    Докато интересите са определящи така ще бъде и няма значение какво точно е искал Москов?!!! Ще се разиграва сценката "бате" дава, но "кака" не дава!!!

  53. 53 Профил на mitis
    mitis
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Разваляйте седянката и оставете герповете да управляват с турците и дано се наядат боклуците с боклуци!

  54. 54 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#36] от "Youtube.Пу":

    По това ще ги познаем , който първи се заеме с този проблем и го реши е правилният човек , другите каквото и да говорят каквито и закони да приемат не обърнат ли модела с главата надолу значи не са хората , които могат и искат да се справят.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  55. 55 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#19] от "Youtube.Пу":
    "Не знам беден човек, който да може да си позволи частна болница. Медицината има и силен социален ефект..."
    А защо трябва да си плаща в частната болница? Касата за какво е? Частна болница не значи, че трябва да си плащаш лекуването от джоба. В Германия голяма част от болниците са частни или на фондации. Няма значение къде се лекуваш, твоята каса(а те са повече от 280, имаш голям избор) ти плаща лекуването. Повечето хора търсят услугите на частните болници, тъй като те са с по–добър медицински персонал, с по–добро оборудване и обслужване. Единственият проблем е, че за тях се чака по–дълго.
    Такова „частно“ като в България просто няма.

  56. 56 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#10] от "Сър Пичук":

    Преди отказ от участие в правителството има оттегляне на Петър Москов от министерския пост. Впрочем и българите не са искали реформи. Ако искаха щяха да гласуват не за ГЕРБ, а за Реформаторите. Да не говорим, че гласуваха за стомаха си, а не държавнически гласоподавателите на ДПС-то, БДЦ-то, БСП-то и Атака. А тези последните са за Русия и Путин. Какво повече очаквате от такъв парламент?

  57. 57 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3380 Неутрално

    [quote#33:"Храбър"]И герберите продължават най-нахално да твърдят че искат реформи! [/quote]
    К.рварстването е издигнато в ранг на партийна политика. Навремето по този начин Доган подля вода на първото правителство на СДС, сега ГЕРБерите подливат пода на РБ. Може и да успеят!

  58. 58 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3380 Неутрално

    [quote#56:"ck"]Впрочем и българите не са искали реформи. Ако искаха щяха да гласуват не за ГЕРБ, а за Реформаторите.[/quote]
    Българите знаят ли изобщо какво искат? Те искат да са богати, но как, защо, по какъв начин? За такива сложни неща не струва да си мислиш. Те се считат за интелигентни, заслужили, работливи, и това много добре го усети мадридския далавераджия (800 дни). Е отсвираха го, но иначе в мнозинството си българите нищо не научиха, и сега Баце ги клати отново. Е формулата му е по-различна - реже лентички, и прибира 60-70% от инвестираните левчета.

  59. 59 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    Кой иска реформи в здравеопазването? пациентите
    За партиите е перфектно на всеки 4 години да променят закони и нормативни уредби,разбъркват тестето и лобират за стари и нови играчи. От друга страна Баце получи достатъчно време да може да си стабилизира управлението, кой отсега действащите министри от РБ иска предсрочни избори-никой, освен това провалените реформи пак ще са за сметка на РБ. Така че евала балъци, гласувайте с две ръце, ние сме насреща.

  60. 60 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Недомислиците на Москов, които той нарича здравна реформа, трябва решително да бъдат стопирани.

    Опитът му за централизирано държавно здравеопазване от социалистически тип не само че не са никаква реформа, но и ще влошат и без това лошото здравеопазване.

    Под ръководството на др.Москов тази година дефицитът в здравеопазването ще е рекорден. Това се дължи на факта, че медицинската дейност е недофинансирана, а не на измислените от Москов причини.

    Поне два пъти трябва да се увеличат парите за здраве, за да доближим Европа- това каза Световната банка.

    Болниците трупат дългове и в края на годината ще гръмне бомба.
    И това става при непрекъснати проверки от Здравната каса, Медицинския одит към МЗ, икономическа полиция, данъчните и който се сетите още държавен финансов орган!

    Всички приказки за точене на каси са нелепи- има си органи, които контролират, другото са оправдания за костовисти.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  61. 61 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    И последно- ако на Москов някой му пречи или не може да се справи- изходът е оставка.

    Никой не му е виновен.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  62. 62 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Първо здравната, после съдебната....
    Здравото мнозинство АБВ+ГЕРБ+ДПС няма да допусне промени в интерес на "народа", няма да ни глезят, я.
    Какво значи сливането на здравни заведения да е по желание на управите им? Сляха 3 болници, махнаха 1 шеф и той две седмици рева по новинарски блокове, даже в парламента ходи.... Алооо, Дариткова пита ли Боко преди да внесеш окастряне на реформите? Да не стане като ЦвЦв, смело говори и още по-смело дава назад?
    Ако ГЕРБ обезмислят здравната реформа , ще подпечатат здраво коалицията Бостан .

  63. 63 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#24:"Youtube.Пу"]В момента нзок се източва законно по следния начин - има печеливши и губещи дейности. [/quote]


    Лечението на остър некротичен и хеморагичен панкреатит струва 100000 лева. Консервативното лечение, което е водещо при тази изключително тежка болест. Ако се наложи операция, нещата стават финансово драматични.

    Касата заплаща по малко от 1000 лв.

    Има още много такива примери.

    Как да бъде печеливша една болница при тези цени?

    Една сърдечна операция струва стотици хиляди лева.
    Колко по- малки интервенции трябва да направи една кардиоклиника , за да избие тези разходи?

    И да бъде печеливша.

    Москов се плъзга по повърхността на проблема.
    Има нужда от реформа, но не такава , каквато той си мисли.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  64. 64 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Герб/Борисов/ си прави договорки под носа ни с "кой",с ДПС и БСП. Каква по-голяма наглост чакаме?

  65. 65 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5272 Любопитно

    [quote#60:"mr.wonderworld."]Недомислиците на Москов, които той нарича здравна реформа, трябва решително да бъдат стопирани. [/quote]
    Нали? Също както недомислиците на министър Иванов за съдебната реформа. Изобщо, всички реформи трябва да бъдат стопирани, за да е доволен #КОЙ и да ви плаща редовно надниците!

    Gunter glieben glauchen globen
  66. 66 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#37:"rosiraycheva50._"].Почти година Москов и екипа му се мъчат да променят досегашните правила,[/quote]

    Това, което др.Москов успя да направи е, че намали парите на болниците и че нахъса контрола върху болниците.

    Докторите реват, че не могат да си гледат работата от проверяващи.
    Няма по- проверявана област от здравеопазването в България!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  67. 67 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#65:"Blood Red Skies"] Изобщо, всички реформи трябва да бъдат стопирани, за да е доволен #КОЙ и да ви плаща редовно надниците![/quote]

    Нещо си се объркал.

    Това, че Москов е направил някакво предложение не означава, че то е читаво и непременно трябва да мине.

    От устата на Москов не капе Божията премъдрост.

    Същото се отнася за всеки от РБ.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  68. 68 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1280 Гневно

    [quote#60:"mr.wonderworld."]Недомислиците на Москов, които той нарича здравна реформа, трябва решително да бъдат стопирани[/quote]
    Така ами... А кажете вие герберите какво наричате здравна реформа?!

  69. 69 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1280 Гневно

    До коментар [#67] от "mr.wonderworld.":

    Боко четири министъра на здравето смени за да пази статуквото през първия си мандат, че сега няма да стопира Москов.....

  70. 70 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1280 Весело

    [quote#60:"mr.wonderworld."]Недомислиците на Москов[/quote]
    Само Калфата е отличник, нали......Боко публично го похвали. Бил направил перфектен пенсионен закон...

  71. 71 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5272 Неутрално

    [quote#66:"mr.wonderworld."]Това, което др.Москов успя да направи е, че намали парите на болниците и че нахъса контрола върху болниците[/quote]
    Сутринта гледах по ьТВ репортаж за спешната помощ в Ямбол. Местните спешни доктори бяха поканили министъра да изкара едно дежурство с тях. Той пък взел, че наистина дошъл и изкарал едно дежурство с тях, даже консултирал един болен. Докторите се оплакваха, че получавали 690 лв. на месец. Министърът направи обаче важното уточнение, че това е основната заплата. Следват надбавките. И се оказва, че брутното възнаграждение на еднин доктор в Ямбол, е 2400 - 2500 лв./месец. Ама много работили. Е, който иска да изкарва пари, ще работи. Така мисля аз. Мисля, че 2400 лв. в момента, и то в Ямбоил, е една достойна заплата. Тече и обновление на автопарка с линейки, като целта е до 2 г. в България да няма линейка, по-стара от 5 г. Колко българи карат под 5-годишни коли?

    Gunter glieben glauchen globen
  72. 72 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    още някой друг месец и ГЕРБ ще спре всички реформи и ще върне статуквото от времето на Олигарски...

    това е нещо много опасно и крайно разочароващо!

    след ваканцията, РБ сериозно трябва да осмисли дали не е добре да излезе в опозиция. Бойчо ще изкара още няколко месеца, най-много около Коледа на 2016 (което ще е още една мъчителна година на увеличаващи се държавни разходи и прихващане на държавната администрация).

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  73. 73 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#70] от "dobrich":
    Прав сте. Впрочем, даже и без да подозирате колко стте прав.
    Само Калфин направи някаква промяна.
    Доколко е добра или лоша, правилна или неправилна, пълна или непълна, може много да се спори - само времето ще покаже. След няколко години ще може да се каже , чè това е реформа и тя е успешна /евентуална/.
    Но успешно може да се нарече прокарването на тази промяна. Без излишен шум, без удряне по гърдите /''само това е правилната реформа"/ и високомерие и показност. След разговори и убеждаване на крайно противоположни искания и наричане на другомислещите - севернокорейци. Без да извива ръце.
    И успя

  74. 74 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#71:"Blood Red Skies"] Тече и обновление на автопарка с линейки,[/quote]

    Това е добре.
    Но имай предвид, 4е обновяването на автопарка на спешното е текуща работа на всеки министър, не само на Москов.
    Но това не е здравна реформа.

    Той е принципал на спешната помощ.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  75. 75 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Със всичките тия маневри на Боко,с обесмислянето на реформите се цели да се "удари" по авторитета на РБ,щото е опасен за статуквото,и да се обслужи ДПС,босът от сараите.Тоя е намислил ,дори и РБ да напусне коалицията,да управлява тайно с ДПС до заветните президентски избори.Дано да има начин да му развалиме сценария.

  76. 76 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#71:"Blood Red Skies"] И се оказва, че брутното възнаграждение на еднин доктор в Ямбол, е 2400 - 2500 лв./месец.[/quote]

    Не знам колко взимат докторите от спешното в Ямбол.

    Това, което знам е, 4е докторите трябва да полу4ават много- както е по развития свят.

    Няма по- отговорен труд от техния и доходите им трябва да са високи.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  77. 77 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1280 Весело

    [quote#73:"ПРОРОК ИЛИЯ"]Само Калфин направи някаква промяна.[/quote]
    Вдигане възрастта за пенсиониране и запазване привилегиите на силоваците е рИформа, за която се говореше от няколко години.

  78. 78 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Пак да повторя за неразбралите- от както Москов е министър, здравеопазването е следено и проверявано като никога.
    Няма друга област проверявана толкова щателно от контролните органи.

    Само митниците не са се вклю4или!

    Ако в края на годината болниците се окажат с драмати4ен дълг, това озна4ава ли, 4е Москов ви е заблуждавал?

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  79. 79 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5272 Неутрално

    [quote#76:"mr.wonderworld."]Не знам колко взимат докторите от спешното в Ямбол.[/quote]
    Е, аз ти казвам - 2400 лв. - не вярвам министъра да лъже в ефир и досега никой да не го е опровергал.
    [quote#76:"mr.wonderworld."]Това, което знам е, 4е докторите трябва да полу4ават много- както е по развития свят[/quote]
    Мисля, че това е над 3 пъти средната работна заплата за страната и на този етап, в най-бедната страна в ЕС, е все пак едно достойно възнаграждение. Естествено, винаги може повече, само че трябва отнякъде да дойдат тези пари, нали?

    Gunter glieben glauchen globen
  80. 80 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5272 Неутрално

    [quote#74:"mr.wonderworld."]обновяването на автопарка на спешното е текуща работа на всеки министър, не само на Москов. [/quote]
    какво пречèше на предишните министри да обновят парка?
    И друго важно се сетих - в момента се работи по това, до 20-та минута от подаването на сигнал, да пристига линейка в която и да е точка на страната.
    Не знам, това реформа ли е или не, но ми харесва.

    Gunter glieben glauchen globen
  81. 81 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#79:"Blood Red Skies"] Естествено, винаги може повече, само че трябва отнякъде да дойдат тези пари, нали?[/quote]

    За Ямбол са добри пари.

    А от къде ще дойдат парите е работа на правителствотои на министъра.

    Щом има пари за КТБ, Цанков камък, Белене, Южен поток, коли и секретарки, командировки и банкети, безсмислени конференции и екстри за администрацията, трябва да има пари и за здравето на народа!

    Здравеопазването трябва да стане приоритет, а не девета глуха, както е сега.

    България отделя процентно най- малко пари за здраве от ЕС.

    Това да успее да свърши Москов ще гласувам за него, докато е жив!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  82. 82 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5272 Неутрално

    [quote#78:"mr.wonderworld."]Пак да повторя за неразбралите- от както Москов е министър, здравеопазването е следено и проверявано като никога. [/quote]
    Това означава единствено и само, че министъра е на място и си гледа работата. Съжалявам, ако контролът създава неудобства за някои.

    Gunter glieben glauchen globen
  83. 83 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5272 Неутрално

    [quote#81:"mr.wonderworld."]България отделя процентно най- малко пари за здраве от ЕС[/quote]
    В това не съм съвсем сигурен. Но съм сигурен, че като абсолютна стойност, не процент, в момента за здравеопазване се отделят около 3 пъти повече пари, отколкото преди 10-тина години. И пак не стигат. Затова трябва наистина реформа. Мисля, че по-подходящ и нахъсан министър от Москов няма, не е имало, и скоро няма да намерят.

    Gunter glieben glauchen globen
  84. 84 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#80:"Blood Red Skies"]Не знам, това реформа ли е или не, но ми харесва.[/quote]


    Това са важни и добри неща, но не са реформа.

    Реформа ще има, когато една болница похар4и за пациента Хикс 100000 лв. и полу4и 100000 лв. за дейността си.

    Реално от4етени и платени.

    Тогава няма да се налага всяка пъпка да се хоспитализира, за да се избиват разходи.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  85. 85 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4219 Неутрално

    [quote#76:"mr.wonderworld."]Това, което знам е, 4е докторите трябва да полу4ават много- както е по развития свят. [/quote]
    "По развития свят" не посягат на лекарите дошли да ти помогнат!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  86. 86 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#83:"Blood Red Skies"] около 3 пъти повече пари, отколкото преди 10-тина години[/quote]

    Ми разходите за здравеопазване в цял свят растат, защо о4акваш у нас да бъде разли4но.
    Технологично медицината се развива с невероятни темпове, вси4ко ново е скъпо.

    Освен това ние тръгнахме от много ниска база, за това нашите разходи растат по- бързо.

    Но пак казвам, процентът от БВП се запазва, дори има намаление за някои години.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  87. 87 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4219 Неутрално

    [quote#84:"mr.wonderworld."]Реформа ще има, когато една болница похар4и за пациента Хикс 100000 лв. и полу4и 100000 лв. за дейността си. [/quote]
    Реформа ще има когато хората излизат от тях ИЗЛЕКУВАНИ!
    Болниците не трябва да се обръщат на търговски кантори! Главната цел на тяхното съществуване е да помагат на хората!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  88. 88 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    [quote#67:"mr.wonderworld."]От устата на Москов не капе Божията премъдрост.

    Същото се отнася за всеки от РБ.[/quote]

    Само Боце и Миле Китич го могат





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK