Багажните такси в Европа или защо чужденците не знаят, че трябва да плащат за багаж в София

Багажните такси в Европа или защо чужденците не знаят, че трябва да плащат за багаж в София

© Юлия Лазарова



Много често, когато туристи пристигат в България, те не знаят, че в градския транспорт и съответно в метрото пътническият багаж се таксува отделно от пътника. Защо е така?


Оказва се, че на някои от големите европейски летища като Хийтроу (Лондон), Тегел (Берлин), Виена и Шарл де Гол (Париж), преносът на пътнически багаж в публичния транспорт, извеждащ от терминалите, не се доплаща.


Така съществуващите превози на летище "Хийтроу": Heathrow Express, лондонското метро, градските автобуси и влакови линии стандартно не таксуват багажа на пътуващите. Някои превози (RailAir и NationalRail) поставят ограничение на количеството багаж, съобразно натовареността, или според това какво сте заявили в самолетния си билет.




От друга страна, автобусната компания "EasyBus", която предлага нискотарифни превози, не се влияе от преобладаващата практика и таксува допълнително за превишен лимит на багаж (1 куфар и 1 пътническа чанта).


В други части на Европа - Берлин и Виена, влаковете и автобусите, обслужващи летищата също не изискват допълнително заплащане на багаж. Виенският City Airport Train (CAT) все пак налага задължително деклариране на количеството багаж преди качване в самия влак, но без то да се заплаща.


На летище "Шарл де Гол" в Париж не се упоменават изисквания или рестрикции за багаж. Някои автобусни компании, обаче, споменават, че липсата на такса за багаж не ги спира да откажа да превозват големи, тежки товари и такива, които може да са опасни за останалите пътници.


Влаковите служби SNCF в Париж също не таксуват пътниците за пренос на лични вещи, като дори предлагат техен служител да ви помогне с преноса на багажа през гарата, това, обаче, се заплаща.


В България, в автобусния транспорт, обслужващ летище "София", трябва да се купи допълнително билетче за всеки куфар, който се пренася.


Да, цената от 1 лев за допълнителен билет за багажа е многократно по-ниска от сумите, които се плащат за транспорта до европейските летища. За сравнение, в чужбина цените са много по високи, като достигат цени от 11 евро (City Airport Train във Виена), 26.50 £ за еднопосочен билет в HeathrowExpress (Лондон) и от 20 евро и повече за SNCF влаковете в Париж, в зависимост от продължителността и дестинацията на пътуването.


Въпреки ниската цена от около 50 евроцента, която всеки би могъл да си позволи, чуждестранните туристи обаче надали биха могли да се досетят за изискването да доплащат за багажа си, базирайки се на предишен опит в европейски страни. А се оказва, че табели и ясни указания на касите за метрото за допустимия безплатен багаж всъщност няма. И на сайта на метрополитена няма информация за екстра плащане при по-обемисти куфари.


Така дори желаещите да са изрядни, лесно могат да бъдат принудени да платят глоба от 20 лева.


Авторът е стажант репортер

Ключови думи към статията:

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nye
    nye
    Рейтинг: 418 Неутрално

    всъщност контрольорите в метрото на практика само за това обикалят, въртят се като лешояди евентуално да глобят някого с куфар. наскоро една жена (българка) се разправяше с тях за куфара си. аз лично не мисля, че нямат право да те глобят, особено като няма ясно обозначено каква е процедурата по превоз на багаж (в т.ч. няма никакви обяснения на английски) и не носят ролетки за да мерят багажа (както е по наредба). чудното е, че СКГТ е сметнала за необходимо да постави извадка от наредбата за превоз на пътници във практически всеки автобус и тролей, но категорично отказва да го направи в метрото, за сметка на това е залепена точно над гишето за билети и написана с неприлично дребен шрифт.

    http://postclamores.blogspot.com
  2. 2 Профил на nye
    nye
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#1:"nye"]нямат[/quote]
    имат*

    http://postclamores.blogspot.com
  3. 3 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    Абе, скъпо-евтино, човек трябва да е информиран преди да се качи в метрото, а не пост фактум и то - от санкциониращ служител.
    Аз бих се възпротивил много сериозно на нечие желание да ми наложи глоба. Бих изпратил този човек да глоби организаторите на дейността на метрото.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  4. 4 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    Има разлика между високоплатените летищни транспорти и алтернативните маршрути до летищата с градски транспорт. Така например в Лондон сравнението няма да е с ХийтроуЕкспрес или ХийтроуКонект, ами просто с линията Пикадили на метрото. Там цената е под £3.

    Иначе авторката е абсолютно права и това не е единствената откровено престъпна схема на софийския център за градска мобилност. Такива са и автобусните концесии, които да на изминат километър, а не на превозен пътник, които видят до това, че концесионерите смаляват автобусите точно на най-натоварените линии, за да могат да оправдаят повече коли. Такава схема е и фактът, че въпреки множественото целеви грантове, София още няма интегрирана система за електронно таксуване. Такава схема е дори манипулацията, която приложиха с нощния транспорт. Тогава нарочно провалиха експеримента, за да могат да кажат сега, че нямало интерес към такава услуга (въпреки, че моделът е работещ и доказан в абсолютно всички европейски милионни градове). Те нарочно направиха маршрутите и графиците непосилни за шофьорите, така че да бъдат пропускани спирки на които чакат пътници. Нарочно отказаха да въведат нощен контрол, за да кажат, че моделът е нерентабилен. Не разпространиха никаква информация, така че повечето софиянци и до днес не знаят, че е имало такъв експеримент.

    Най-лошото: няколко от тези хора са доказано компрометирани, но Фандъкова им е опънала чадър и те се мислят за ненаказуеми.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4605 Неутрално

    в сайта на метрото НЯМА изискване за таксуване на какъвто и да е багаж. освен това изискване е да се пише на ВСИЧКИ официални езици за ЕС !!! Калинките от СО и медалиста Братоев да се ограмотят (ако могат) !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4605 Гневно

    До коментар [#4] от "mapto":

    не се УСВОЯВАТ лесно 1 500 000 000 НАШИ лева всяка година от ТЕХНИТЕ кръгове !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 572 Неутрално

    София е недружелюбен град, България недружелюбна страна, а българите като цяло недружелюбни хора, оттам произтичат тези практики.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  8. 8 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2008 Весело

    А се оказва, че табели и ясни указания на касите за метрото за допустимия безплатен багаж всъщност няма."Тука е номера я,да могат да те глобят.

  9. 9 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Линий се пише без й...Дневник. Автора е стажант, но това се учив трети клас.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  10. 10 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Ми да сложат на касите или където се купуват билети за метрото рисунка на куфар с тегло и размери, и билет до него със знак на равенство между двете, че дори и неграмотен да разбере за какво става въпрос!

  11. 11 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1395 Весело

    До коментар [#10] от "Гадьо":

    Бе тия продължават с "ол песинджър мъст екзит дъ трейн" вие картинки... Аз след това съобщение очаквам да пускат запис на калашников в действие, че да сфанат пътниците кво значи мъст. И едно "мув-мув".

    Covid live matter. Stop the genocide.
  12. 12 Профил на mtsvetanov
    mtsvetanov
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Нали са много умни, тези на запад, по-висша раса едва ли не, поне така ни ги изкарват през цялото време (на мен ми е ясно, че не е вярно).

    Аз лично съм купувал билет за метрото за куфара си в Милано. Вярно е, че си пишеше и имаше гише с продавач, който да ти обясни.

    В нашето метро също има гишета, интересно какво ще се случи ако някой ги заговори на английски или немски обаче...

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на cases
    cases
    Рейтинг: 213 Неутрално

    "За сравнение, в чужбина цените са много по високи"

    Добре, авторът е стажант, ама коректори има ли?!

  15. 15 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 594 Неутрално

    "влакови линий", Авторе, Авторееее?

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  17. 17 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Единствената делегация, която трябва да се проведе на чужденците е, че тоалетните се плащат и нямат тоалетна хартия и под слабо налягане течаща вода без сапуна.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4605 Разстроено

    До коментар [#17] от "Nazlim S":

    то и тоалетните са кът а за хигиената вътре може да се напише ОДА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#19] от "КМЕТ В СЯНКА": Напълно, дай да напишем Одата (тъй като ти излезе от сянката). Кво викаш, да почваме ли.
    И без това много ми харесва ода.

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4605 Весело

    До коментар [#20] от "Nazlim S":
    ето ти началото-
    ОДА за тоалетни без ВОДА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА": Благодаря.

  23. 23 Профил на Момчил
    Момчил
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    може спокойно да го изгоните този стажат или поне да го пратите да прочета сайта на СКГТ на английски и на български и да си оправи статията.

    http://www.momchil.eu
  24. 24 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ти добре ли си? Къде в Европа има надписи на всички официални езици на ЕС?
    Иначе нека метрото бъдат така добри преди да глобяват да сложат информационни табели на видни места, че пренасянето на багаж над определени размери се таксува. И да го преведат на 2-3 западни езика.

  25. 25 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Taкива уkaзания има само на български език.Така че чужденците надали могат да знаят за тях.
    А българите не ги спазват - товари се багаж ,понякога 3 пъти по-голям и тежък от пътника.В метрото,в бусовете или в трамваите само кон не съм виждала.Виждала съм питбул със собственик,който не слага намордник на кучето си.

    Tony
  26. 26 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Taкива уkaзания има само на български език.Така че чужденците надали могат да знаят за тях.
    А българите не ги спазват - товари се багаж ,понякога 3 пъти по-голям и тежък от пътника.В метрото,в бусовете или в трамваите само кон не съм виждала.Виждала съм питбул със собственик,който не слага намордник на кучето си.

    Tony
  27. 27 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2059 Неутрално

    Хора,всеки отговорен човек е длъжен да се информира за правилата и законите на страната и/или мястото където ходи.
    Това,че някъде си било еди си как не значи,че и ори нас трябва автоматично да става същото.Поне не и ако имаме грам самоуважение.
    Аз в друг град се интересувам откъде се купуват билетите-в автобуса или другаде.Интересувам се и от особени разпоредби в хотела,ресторанта и т.н.
    Аз като млад курсант като бях на практика в Барселона не можах да си купя плик за писмо,защото никой не говореше в пощите английски или френски.Нито можаха да ми обяснят хората каква е системата за таксуване в градския транспорт.Граничат и с Великобритания и с Франция,но никой не го интересува! Дошъл си в Испания и ти говорят на испански! Ако щеш!

    В Русия съм! В Русия съм!
  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4605 Неутрално

    До коментар [#24] от "simo87":

    забравяш руски и китайски. иначе виж новите Евро и прочети внимателно. Проучи и как се води официалната документация на ЕС.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4605 Любопитно

    До коментар [#27] от "Веселин Дечев (десидент)":

    това коя година е било?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4605 Любопитно

    До коментар [#27] от "Веселин Дечев (десидент)":

    ти за нашето метро откъде препоръчваш да се информират чужденците а и българите ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Подвеждащо е, съвсем спокойно може да си минеш с куфара през бариерите с едно билетче, а после е оказва че си нарушител...

  32. 32 Профил на Pirab
    Pirab
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Горките чужденци.Близо е до акъла, че за 50 цента няма как да се возиш ти и куфара ти, който е колкото теб.

  33. 33 Профил на buba_mara
    buba_mara
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#9] от "dragozow":

    а в кой клас правилата за пълен член ?

  34. 34 Профил на bonton
    bonton
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Онзи ден се върнах от Брюксел. Един чичо качи на довеждащия автобус до летището четирите си куфара - сложи ги на специални стелажи за куфари в автобуса - купи си от шофьора билет за 6 евро, толкова би му струвал билета и без куфарите - и се вози 12 км. от Европейската комисия до летището. Никакви допълнителни билети за багаж.

  35. 35 Профил на Pirab
    Pirab
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Е това какво общо има с нашето метро? И тук ако имаше подобни довеждащи автобуси, ситуацията би била подобна.Те са специално предвидени за пътници с багаж.

  36. 36 Профил на ivker
    ivker
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Тъй като знам, че контрольорите само това чакат, като се наложи да пътувам с метрото до летището, изрично питах касиерката дали трябва билет за багажа и тя ми отговори, че е необходим. След моя коментар, че само в България е необходим, тя много убедено ми каза, че във всички страни било така... Купих билет за себе си и за куфара. И тогава настана най-забавното. Няма как да чекираш двата билета на апарата... Чекираш единия, вратата се отваря, минаваш с куфара на бегом от другата страна и няма как да чекираш другия /а това го прави невалидиран/. Търсиш някой друг пътник да му дадеш билета да го чекира - въобще абсурд някакъв

  37. 37 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#33] от "buba_mara":

    Да, прав си. За журналист, било и стажант си е смешно. Още повече че се очаква да има някакви редактори, коректори и други, които да гледат преди да публикуват.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  38. 38 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    [quote#27:"Веселин Дечев (десидент)"] Дошъл си в Испания и ти говорят на испански! Ако щеш! [/quote]

    Точно в Испания на входа на метрото до летището едно симпатично момиче, служителка на оператора ме инструктира на английски откъде мога да си купя билет и колко ще ми струва. Обиколил съм половин Европа с куфари в транспорта, никъде не съм ги таксувал, само в някои таксита, но там си имаше написана тарифа. Не е това. Просто България е една циганска държава с цигански тарикатлъци- този е чужденец, има пари, дай да го "минем" щото те западняците са балъци...

    Евроатлантида
  39. 39 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Уважение за подробното и добре направено проучване. Рядко е да видиш журналист в Бг който проучва детайлите, а не само папагалства.

    Но за сведение, City Airport Train във Виена е капан за шарани. По същите релси върви редовният С7, който е на цена 3-4 евро (наполовина ако имаш карта за града Виена) Разликата е 3-4 минути чакане по междинни спирки и това че ти взимат багажа в багажното а не го мъкнеш с теб. И двата обаче не таксуват багажа отделно.

  40. 40 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 418 Любопитно


    В България, в автобусния транспорт, обслужващ летище "София", трябва да се купи допълнително билетче за всеки куфар, който се пренася.
    **********************************

    Не съм ползвал летището с помощта на автобус, ама в главата ми се е загнездило някакво право на пътник в градския трнспорт да превози с билета си безплатно и багаж до определени дименсии, по спомени някъде около 150 см сбор от трите страни, това е горе-долу куфар среден размер. Допълнителен билет се купува за багажите над тези размери
    Нима това не важи за транспортните средства, обслужващи летището?

  41. 41 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Добре написана статия от стажант.
    Само дето "EasyBus" не е редовна автобусна линия и не може да се дава като пример.
    Цитираните цени също не са вярни и се набляга на максимални цени. Има алтернатива.

  42. 42 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#37:"dragozow"]Да, прав си. За журналист, било и стажант си е смешно. [/quote]
    Пиле, иронията беше към теб. Правилно си отбелязал, че момата е малограмотна, но сам си допуснал излагаща грешка в членуването:

    [quote#9:"dragozow"]Линий се пише без й...Дневник. Автора е стажант, но това се учив трети клас.[/quote]

  43. 43 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    [quote#40:"nenad"]В България, в автобусния транспорт, обслужващ летище "София", трябва да се купи допълнително билетче за всеки куфар, който се пренася.
    **********************************
    Не съм ползвал летището с помощта на автобус, [/quote]

    Гледах следната ситуация. Качиха се двама японци и някакви поляци в 84. Японците имаха билети но никой не им каза че трябва да го продупчат. Намесих се и ги инструктирах на английски (щяха да ги глобят). Поляците се опитаха да си купят от шофьора, питаха на английски, той вика "нЕмам!". На следващата сипрка се качи контрола, двама дебели цигани, които веднага се нахвърлиха на поляците като вълци на агне... Съвпадение?

    Евроатлантида
  44. 44 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Да се цитират и сравняват цени е напълно безсмислено. Винаги цените са съобразени с местните цени и никога с цени в друг град. От Центъра на София до летището са 9км. От центъра на Лондон до летище Хийтроу са над 30км. И да не отваряме дума за доходи.

  45. 45 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1855 Неутрално

    [quote#43:"sa6"]шофьора, питаха на английски, той вика "нЕмам!"[/quote]
    Защо за тая линия не намерят (колко ще е лесно не знам) шофьори с английски, като съответно им плащат 10% по-големи заплати, да речем? Последният път на някакви чужденци започна да им вика (защото явно ако викаш те ще разберат по-добре езика) че нямал да им върне от големи банкноти. Разбира се, от радиото му звучеше и някаква мазна чалга. Класика.

  46. 46 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    [quote#44:"dissident"]Да се цитират и сравняват цени е напълно безсмислено. Винаги цените са съобразени с местните цени и никога с цени в друг град. [/quote]

    [quote#44:"dissident"]И да не отваряме дума за доходи.[/quote]

    Тук не става дума да си мерим заплатите, а начина на заплащане на услугата. Там знаеш защо и кога да плащаш. Ако разгледаш билетчето за метрото тук, никъде не пише че не включва превоз на багаж. Не пише и какво включва, някой може да е с чадър и да го глобят? При нас глобата си е чиста печалба и начин за някой лев рушвет върху "малката" заплатата. Затова никога няма да надскочим себе си. Така е с КАТ, така е с транспорта. Ориент експрес...

    Евроатлантида
  47. 47 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    [quote#45:"Yard"]Защо за тая линия не намерят (колко ще е лесно не знам) шофьори с английски, като съответно им плащат 10% по-големи заплати[/quote]

    хахаха, същите Карат-С, за които по-рано имаше статия за пълната пародия по линия 204?

    Евроатлантида
  48. 48 Профил на boson
    boson
    Рейтинг: 418 Неутрално

    А на някои летища даже има автомат за безплатен билет за градския транспорт, който важи в рамките на примерно 40 минути. Билетът е валиден заедно е бордната карта.

  49. 49 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1526 Весело



    Аз
    До коментар [#43] от "sa6":

    Хаха! Т'ва нищо не е. Една приятелка (българка) отиде да си купи билет от шофьора на 84 - отивахме на летището да посрещаме. Шофьорът се опита да й продаде ПЕРФОРИРАН билет.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  50. 50 Профил на komemineec
    komemineec
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Остави ги чужденците. Селяните, които минаваме един път в месеца през метрото, също не знаехме, че за багаж се плаща.Научих това от предната статия в Дневник.
    Миналата седмица се прибирам и искам да си купя два билета, за мен и за раницата, но въпреки че го казах високо и ясно, получих само един билет.
    Позачудих се , но реших че е загубена кауза да отстоявам задълженията си с насилие и се шмугнах в тунела с ясното съзнание, че нарушавам закона.

  51. 51 Профил на vadrigar
    vadrigar
    Рейтинг: 458 Гневно

    До коментар [#14] от "cases":

    Какви коректори искаш. Няма пари, журналистиката умря. Авторката сигурно е дъщеря на някой "мениджър", току що завършила гимназия с 4 по БЕЛ...

  52. 52 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Понеже напоследък доста се обсъжда, ми се иска пак да повдигна темата защо аджеба въобще има контрольори и в самото метро? Нали влизането може да стане само с билет или карта? Ако някой е успял да прескочи или да се промъкне, значи контролата на входа не работи добре, а не, че има нужда от толкова много хора на щат.

    Ясно е, че към момента просто някакви хора са се уредили с работа, в която няма смисъл и е на топло (зимата) и съответно на хладно (лятото). Тези в самото метро глобяват единствено хора, които не знаят къде са дянали билетчето след качването или чужденци, които не знаят, че за багаж се доплаща.

    Въобще хайде малко да се стегнат, чсно метрото е хубаво нещо, ама нужно ли е и там да цари връзкарство, корупция и типчината българска простотия.

  53. 53 Профил на smehur_co
    smehur_co
    Рейтинг: 545 Гневно

    [quote#34:"bonton"]Онзи ден се върнах от Брюксел. Един чичо... [/quote]
    Ма марш обратно в Брюксел при чичо ти, мааа...
    Тука си е нашят гьол! Че се търкалям у ньего како си я очем!
    Гиди чифути, с чифути.... европейски макар!

    Вяра. Надежда. Любов.
  54. 54 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    На всички пристигащи в самолета да се съобщава за правилата на обществения транспорт!

  55. 55 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    Цялата тая простотия се прави нарочно за да се глобяват пътниците. Трябва да се накажат шефовете на градския транспорт.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  56. 56 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Това е много грозно и щетите за родния туризъм са огромни в сравнение с глобите. Една такава неприятна случка е в състояние да отврати човек и той никога повече да не стъпи в България. Това е истинската реклама на страната - доброто поведение и културните обноски, а не да те глобяват, защото си чужденец и имаш един голям куфар. После от туристическия бранш реват държавата да давала повече пари за реклама. Да вземат те да извадят десетина хиляди и да направят информационни табели и така ще има повече полза

    malart.blog.bg
  57. 57 Профил на muad
    muad
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Това е същото като подхода на КАТ, да се скатават зад някое ъгълче с нелогично ограничение на скоростта и да спират иначе изрядни шофьори. Някак си се губи идеята на проверките въобще. А някъде четох, че билетите в градския транспорт горе долу покриват разходите по печатането им, поддържането на системата и заплатите на продавачите и контрольорите. Останалото се субсудира така или иначе...

    ALL IS WELL
  58. 58 Профил на jakodim
    jakodim
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#36:"ivker"]Няма как да чекираш двата билета на апарата[/quote]
    Има - чекираш едното, превърташ турникета, после чекираш второто и минаваш. Друг е въпроса, че през турникета трудно минава големия куфар. На някои метра в чужбина има отделно обсобен турникет за по-големите куфари.

  59. 59 Профил на Максим
    Максим
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Интересна статия, поздравявам стажант-репортера, има бъдеще в журналистиката.

    Sic transit gloria mundi...
  60. 60 Профил на Denitsa Mircheva
    Denitsa Mircheva
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Причината е, че никой не обяснява нищо на новопристигащите (чужденци или не)... Не само за билетчетата в градския транспорт, ами и например, че било задължително да караш кола със светнати фарове целогодишно. Това води само до неправомерно изискване да се заплащат правомерни глоби...

  61. 61 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    В статията са смесени частен транспорт с градски транспорт.

    City Airport Train във Виена НЕ Е част от градската транспортна мрежа, а влак обслужващ САМО летището и изисква да заявиш бройките на багажа, защото се ЧЕКИРАШ още при качването във влака, не поради друга причина. Само туристите и командированите ползват CAT, щото е скъп. Обикновените граждани пътуват с С-бан, който е част от градския транспорт, за него важат картите и само доплащаш за извънградска зона.

    Обобщено, до летищата има 2 начина да се стигне: с градски транспорт или с частен транспорт. В частния транспорт влизат специални автобуси, влакове, такси, личен автомобил. В първото не се таксува багаж, за вторите всеки превозвач може да има свои собствени изисквания, които обаче са ясно и недвусмислено обозначени.

  62. 62 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 958 Весело

    До коментар [#60] от "4e4a":

    Еми затова в САЩ колите са само с вклю4ени фарове (без опция да ги спреш)

  63. 63 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    Незнанието на закона не оправдава и определено ми е странно как българите в чужбина винаги се ориентираме кое е забранено и кое е задължено нищо че никъде не пише на български, но глобите в София за допълнително багаж са по-скоро инстумент за допълните приходи от възпитани чужденци и липсата на указателни табели е най-малкото израз на некомпетентност и безхаберие.

    Публикувано през m.dnevnik.bg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK