
© Георги Кожухаров
Ремонтът на площад "Руски паметник" от високо
Това лято в София ремонтите на булеварди, улици, паркове и тротоари са неизбежна част от живота на повечето граждани. Освен трудностите в придвижването на хора и автомобили и неудобствата за живеещите в близост, има съмнения колко качествено се полага асфалт, сменят се плочки и се обновяват градини.
Уверенията на общината са, че строго се следи качественото изпълнение на проектите, но граждани подават сигнали за нарушения. От неправителствената организация "Спаси София", която от няколко месеца наблюдават качеството на ремонтите, смятат, че много често изпълнителите не спазват изискванията.
© Спаси София
"Само лъскава опаковка"
"Когато нещата са гнили отвътре, дори и да бъдат представени в лъскава опаковка, рано или късно дефектите се появяват", написаха от "Спаси София" във "Фейсбук" профила си. Повод за критиките им е асфалтирането на кръстовището при площад "Руски паметник" - "поредният проект, за който можем да направим обосновано предположение, че качеството е много далеч дори от минималните стандарти".
Пред "Дневник" Гергин Борисов от организацията посочи, че не е направена добра основа, върху която да се положи настилката. "Наредиха един арматурен лист - телове на квадрати, а бетонът беше изливан отгоре, подпрян от старите бордюри", уточни наблюденията си той и добави, че в Европа се използват за основа или готови панели, или се излива в кофраж.
Според Борисов по неправилен начин е поставена и хидроизолация под релсите, които ще са първото зелено трасе на трамвай у нас. "Материалът за изолация, който е от текстил, беше затрупан с пръст, без да се закрепи за релсите", посочи активистът.
Поставена по този начин, настилката е неравномерна, а през площада ще минава трамвай, който ще я натоварва равномерно. Това можело да доведе да нарушаване на настилката твърде скоро.
Наблюденията на "Спаси София" показвали, че подобна е ситуацията и при ремонт в район "Студентски град", до хотел "Вега", както и при текущи ремонти в столичния "Люлин", където запълнени дупки зейнали отново само след седмица. Борисов добави, че плочките на пешеходния бул. "Витоша" също са поставяни некачествено, както признаха частично и от Столичната община.
© Мария Съботинова, СГ/ИИ Кметът на София Йорданка Фандъкова на инспекция на ремонта на моста на бул. "Цариградско шосе" над бул. "Александър Малинов" през 2014 г.
"Не е коректно, че няма проблем, но контролът е процес"
От Столичната община твърдят, че стриктно следят дали има нарушения и когато се установят фирмите - изпълнители са глобявани. "Когато проектът е в процес на изпълнение и се установи некачествено изпълнение на някои участък, ние сме хората, които връщат и трябва да връщат за корекция този участък", заяви Йорданка Фандъкова в края на юли в отговор на съветници от БСП, цитирана от "Фокус".
Тогава тя даде за пример участъка от бул. "Цариградско шосе", при който самият надзор и проверката на екипи на общината са установили, че не е изпълнено качествено, затова веднага фирмата е била върната и преди да бъде приет обектът, трябва да бъде изпълнено качествено.
"За това е възможно да бъде нарушен срок. Ако не се наруши добре, но ако не е изпълнено, тогава се нарушава срок, защото се налага фирмата да поработи малко повече и тя бива глобявана", посочи тя. Фандъкова заяви, че твърдението, че няма проблем с качеството на извършените ремонти, не е коректно, но контролът е процес.
За последните пет години местната управа е събрала 1.34 млн. лева от санкции за некачествени пътни ремонти. Глобени са 10 фирми, като гаранционният срок на ремонтите е пет години. През последните години Столичната община изисква и задържа банкова гаранция от фирмите-изпълнители в рамките на гаранционния срок, в случай, че фирмата не спази договора си.
В крайна сметка дали ремонтите са качествени, ще се разбере през следващите няколко години. Най-рано - след първата зима.
Lyudmil Georgiew
Рейтинг: 340 НеутралноНищо след ремонта пак ремонт.
staska
Рейтинг: 1118 НеутралноДо коментар [#1] от "Lyudmil Georgiew":
"Този, който търси ангел и следи само за крилата, рискува да се прибере в къщи с гъска."[quote#1:"Lyudmil Georgiew"]Нищо след ремонта пак ремонт.[/quote]
Така де. Пак ще оправдаем /приберем/ някакви пари.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2327 РазстроеноАко един ремонт е качествен и след две години не трябва пак да се ремонтира тогава общината за какво ще харчи пари ?
Libertarianism is just anarchy for rich people****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2327 ЛюбопитноЗа последните пет години местната управа е събрала 1.34 млн. лева от санкции за некачествени пътни ремонти. Глобени са 10 фирми, като гаранционният срок на ремонтите е пет години.
Libertarianism is just anarchy for rich people_______________
Добре де ама това Цариградско все е в ремонти Баце поне 10 ремонта му прави за 10 години па на втория месец на Орлов Мост коловозите стават по една педя дълбоки - или точно това искат или някой не си разбира от работата като приемат и плащат !
zidane
Рейтинг: 708 Веселодубрутру!
за качеството ще говорим след време, но за тоталното изпилване на нервите ни - може и сега!
какво налага "съботно-неделните Юруши" от страна на фирмите, след като си почиват цяла седмица - ей това не го разбирам! и това не е една събота-неделя, а от два месеца и половина насам. искат да ги видим, че много бачкат ли?
zegi
Рейтинг: 417 ВеселоЕдна епиграма от самото начало на двайсти век. Забравих автора , дали не беше Пенчо Славейков.
"И таз година пак бе тъй,
и кал и прах и пясък и чакъл,
ще се оправи щом начакълят
на кметството изрътений акъл."
Повече от сто години го чакаме туй начакъляване. Ама всуе , акъла на кметството все си е изрътен.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
edin drugii
Рейтинг: 2230 Неутралнов България цяла индустрия се изхранва именно от некачествени ремонти и от липса на подръжка след това ,нови пътища се напукват и би трябвало да се залеят дупките и фугите с катран ,но няма кой ,предпочитат да се разрущи пътя за няколко години и нов ремонт
spiegel
Рейтинг: 1977 НеутралноКогато правиха метрото при НДК, само замазаха разровените тревни площи. Щото се чакаше ремонта за 14 млн. През 2012 ремонтираха подлеза на НДК за 2 млн. лв. с някаква теракота. Тази пролет ремонтираха изпочупените стълби, а в момента връщат гранитените стъпала, каквито бяха отпреди ремонта през 2012. Вече съм сигурен, че нарочно общината не си върши ежедневните задължения по поддръжка, за да може да оправдава ремонти за милиони.
Alexander97
Рейтинг: 3103 НеутралноДо коментар [#8] от "barcelonski":
Барса, не сме луди, нито слепи!
Всички виждаме некадърните ремонти. Мога да ти пусна сто снимки от ремонти, които не отговарят на никакъв стандарт. Така работят "майсторите" у нас.
Какъв УниБИТ те гони???
mopper
Рейтинг: 450 НеутралноТолкова мръсно и през пръсти се работи навсякъде. Никакъв поглед към детайла, към малките неща, които най-дразнят. И след година изглежда все едно не е пипано от 10.
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#11:"Alexander97"]Мога да ти пусна сто снимки от ремонти,[/quote]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!=================
Моля те не ми пускай 100 снимки.
Всеки ден се движа около ремонти в София, а и не съм строителен спец.
- Какво предлагаш ... не разбрах .. ??!
Ghost
Рейтинг: 1059 Любопитно[quote#8:"barcelonski"]Ало Марчев,
Форумът е в будна кома...докога и защо ще ни навирате в носовете Кадрите на Библиотекарският УниБИТ .[/quote]
БаРце, какво ти е виновен Марчев...???
Ако ти харесват ремонтите в София, просто напиши: Да,прекрасни са...и отлитай...!!!
zidane
Рейтинг: 708 Веселоей тоя дъждец идва дюшеш!
ем ще видим довечера къде нещо е пропаднало, ем днес няма да се давим от прах!
аз хващам бас, че в Горен Лозенец ще се случи случка!
alg57373608
Рейтинг: 472 НеутралноВ наше време контролът за ремонта се превърна в евтина възможност за предизборна фотореклама. Застава градоначалницата и гледа умно, загрижено или усмихнато. Разбира се, също така е важно парите да отидат при правилните спонсори. Всичко останало - кучетата го яли. За естетиката - просто не е уместно да се говори. За качеството и здравината - също. Остава само човек да се надява, че резултатът на ремонта да не е опасен за електората.
dasho
Рейтинг: 596 НеутралноСлед ремонт е пред ремонт
Grizacha ot Razgrad
Рейтинг: 616 ВеселоУмен даскал и зелен кон някой да е виждал,на инспекция на моста.............................
teridan
Рейтинг: 854 НеутралноВъпросът с качеството е ясен. По-скоро стои въпросът как да накараме хората в строителната далавера с ремонтите да си плащат сметката за хитруването. Без обществен натиск няма да стане, "Спаси София" е добро начинание, стига да не се изроди и да се превърне подобно на екологичните организации в средство за изнудване и правене на пари.
Plamen Shopov
Рейтинг: 769 НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
До коментар [#13] от "barcelonski":
Не им се връзвай,пискаха за тунела на лъвов мост,пискаха за метрото.за реконструкциите по Яворов и тн. и тд.!И понеже повечето са пришълци ,не знаят София каква мръсна и забита от автомобили беше!Селяните /опозицията/ си лаят, ГЕРБ и Фандъкова работят!Нека си пискат и да отлитат!
blaserr93lrs2
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#6] от "zidane":
Хахах
Ами както във Варна мият улиците.В час пик минават да полеят с малко вода да ги видят всички.За ремонтите ясно.Усвояме едни пари...
Alexander97
Рейтинг: 3103 Неутрално[quote#13:"barcelonski"]- Какво предлагаш ... не разбрах .. ??![/quote]
Предлагам истински контрол, за да не плащаме за една работа по два и повече пъти!!!
Напомням ти, че освен от моите данъци тези ремонти се плащат от всички, включително и от теб! Никой не е против ремонтите, обаче те не са подарък от ГЕРБ или от който и да е!
Няма евтин ремонт!!!
Ела в Слатина да ти покажа модерно осветление на градински площи и детски площадки с фотоволтаични панели, които НЕ СВЕТЯТ от предните избори!!! Стоят табелите, на които са описани сумите платени за изграждането им – ЕВРОПЕЙСКИ и НАШИ пари! Хайде сега ми обясни, че България е богата и може наново да плати!
Българския майстор е мърляч. При това крадлив мърляч!
Какъв УНИбит, какъв ГЕРБ.
red.mary
Рейтинг: 511 РазстроеноНе, не са качествени.
На Руски паметник например освен всичко, изкъртиха с машини като им трябваше една седмица за за това, плочките от тротоарите, които са били супер здраво слепени, под тях имаше основа, която също изкъртиха. А сега сипват пясък и върху тях редят плочици - като пъзел. За два часа ги "направиха" тротоарите, а ги къртиха седмица...Така, само на пясък дали ще са здрави?
teridan
Рейтинг: 854 Неутрално[quote#23:"red.mary"]Така, само на пясък дали ще са здрави?[/quote]
Това е уникална технология за правене на тротоари - прилага се само в България.
SSS
Рейтинг: 798 НеутралноДо коментар [#22] от "Alexander97":
Гербаджийството е диагноза. Те си мислят, че тия ремонти Фандъкова ги "прави", а всъщност това са пари по европейски програми и пари на данъкоплатците, които отиват в избрани от Фандъкова и Герб фирми. Публично известно е , кои фирми печелят в последните години обществение поръчки.
Качеството е ход всякаква критика, защото се избират най евтините предложения, от които на всичко отгоре, трябва и да се крадне.
Да не ми обясняват от СО, че има контрол. Тия дето правят ремонтите и тия дето ги контролират една майка ги е раждала.
Ivan Hristov Minov
Рейтинг: 450 НеутралноАбе каквъв кмет е тая, че и предишните - само тротоарите и каналите без капаци стигат да се разбере, че това е дошло да лапа, не да управлява. Едно добро решение /за след революцията/: Всичко "оправлявало" до сега - да връща заплати и плаща вреди от лошо управление до девето коляно. А революцията я правиш ТИ, освободители няма. Едно мирно кротко всенародно БУНТЧЕ за политически права сами да решаваме нещата, когато избраните да ни служат НИ ПРЕДАВАТ /като сега/, ще им бръкне в здравето. Лесно е - сядат милион на площадите с точните искания /не за нов овчар/ и няма им стигнат ни полицията, ни джандармерията, ни троловете. Дай рамо! https://www.facebook.com/groups/pulenkontrol/
Yomega
Рейтинг: 739 Неутралнов Лозенец, до х-л Хемус, в момента Трейс подменя тротоарни плочки и се вижда много добре как на местата, където трябва малко повече внимание и е пипкаво (ъгли, канали, корени на дървета и пр.) се кара 'през просото' и току що звършен ремонт от краищата е вече 'наръфан' и плочките шават...
Подобни участъци има и с шестоъгълните плочки положени в участъка между НДК и х-л Хемус по бул. Фр. Нансен...
Апропо аз се уморих от безличното присъствие на Й.Фандъкова. Усещането и излъчването й, че нищо не зависи от нея е прекалено силно, за да й се има доверие. Лично мнение.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
роджър
Рейтинг: 893 Неутрално[quote#8:"barcelonski"]"Гергин Борисов е завършил информационни технологии в УниБИТ - София. [/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgАз пък останах с впечатление от статията, че "спасителя" е завършил "пътно строителство" някъде по Европа-та, и после "счетоводство и контрол" в УНСС
Нинов
Рейтинг: 2413 Неутралнов Бълагря като цяло се строи калпаво - било частно или държавно строителство....
cinik
Рейтинг: 50 Неутрално"Материалът за изолация, който е от текстил, беше затрупан с пръст, без да се закрепи за релсите" - не "закрепи", а направо да се завари с телоподаващо.
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!cristo_n
Рейтинг: 506 НеутралноСофия имаше нужда от "спасение" когато я управляваше Софиянски, така че това "Спаси София" е като след дъжд - качулка.
А тази групичка "Спаси София" са нечии прикрити младежки партийни активисти - от онези хора, които само плюят и почти нищо не харесват. Дори и да са прави за някоя критика, то става като приказката за лъжливото овчарче - трудно е да им повярваш след всички неоснователни критики.
cinik
Рейтинг: 50 НеутралноГражданският контрол е нещо много положително. Когато се говори за технически неща, не бива крайният авторитет да бъдат бдителни ентусиасти. Няма нужда да се вика академик от БАН сочила 5-ти диоптър, достатъчно беше да се пита фирмата-производител на изолацията или нейната конкуренция
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!minuva4a
Рейтинг: 243 ВеселоОтносно ремонтите в бг..
Този въпрос реторичен ли е или просто дебелашка шега?
muca_
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#29] от "роджър":
[quote#29:"роджър"]Аз пък останах с впечатление от статията, че "спасителя" е завършил "пътно строителство" някъде по Европа-та, и после "счетоводство и контрол" в УНСС [/quote]
Нъл зътуй и ас съ дразна от тас статиа?!?
Марчеф не мое ли да вземе мнение на някуй експерт, или тос „спасител„ му е приятел и му прай /почти/скрита реклама в Днефник?
boby1945
Рейтинг: 879 ВеселоДо коментар [#31] от "cinik":
национална особеност....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Мрънкалниците у нас са винаги на линия... били те "активисти" или "пасивисти"....
Апропо, много глупава идея хидроизолацията да се "закрепи", "завари" за релсите.... много глупава!!! Откъде ги "вадят" някои хора???
muca_
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#33] от "cinik":
++++++++++
Точну тъй!
Щоту инъче се създава чуству за нечиступлътнус с тас статия...
boby1945
Рейтинг: 879 ВеселоДо коментар [#23] от "red.mary":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Няма как да са "здрави", само на пясък..... много редко се слагат плочки върху последователно, например, баластрова възглавница, "постен" или подложен бетон и чак тогава плочките......
Затова и новите плочки "хлопат", като стъпиш на тях в сухо време, в дъждовно даже могат да ти умият очетата, но такава е практиката у нас...
hodounski
Рейтинг: 3079 НеутралноЗнаете ли ,че София има 2 млрд. дългове? И подължава предизборно пилеене? А за ремонтите- на тоз мат'рал ,такива ремонти....
muca_
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#36] от "boby1945":
[quote#36:"boby1945"]Апропо, много глупава идея хидроизолацията да се "закрепи", "завари" за релсите.... много глупава!!! Откъде ги "вадят" някои хора??? [/quote]
Дуколкут знам, туй не е ХИДРУ а ВИБРУизулациа, но ни съм спициалистка и ни съм кумпетентна.
Ама той и „спасителят“ е по-зле и ут мен!
teridan
Рейтинг: 854 Неутралноhttps://www.youtube.com/watch?v=84BgM9Sc0Pc
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4867 РазстроеноМНОГООО СЕ КРАДЕ !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!mihaela77
Рейтинг: 229 НеутралноЕ, страшно са качествени. Още не е свършил ремонтът и е за ремонт. Прави му сметка...
Велков
Рейтинг: 1410 НеутралноНоо готини ремонти, браус... Специално Цариградското що народ се учи как се асфалтира, шахтира, мантинелополага и др., идея си нямате. Щото полигон за тази дейност няма. Учат се в движение...
Батков-вън
Рейтинг: 522 НеутралноВъв Варна връщаха фирматя вече десетки пъти да пренарежда отделни участъци от пешеходната, някои места по два пъти се пренареждаха. Така накрая се получи добре
Тук в София не съм чул за случай Фандъкова да накара някоя фирма да пренареди плочки защото не ги е положила добре
Публикувано през m.dnevnik.bg
petranica
Рейтинг: 450 НеутралноНормално - зорът е да се усвоят едни проценти, качеството - нали и след 2-3 години пак трябва да има за крадене...
Любов и светлина!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4867 НеутралноДАНО ДА ИМ Е ЗА ПОСЛЕДНО !!! ДА ги махнем на изборите !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ppopov_67
Рейтинг: 762 НеутралноМного ключови места в София са като след бомбардировки.
Върхът на всичко е къртенето на стълбищата на РЕМОНТИРАНИЯ ПРЕДИ ЕДНА ГОДИНА ПОДЛЕЗ ПРЕД НДК.
Важното е да се ИЗХАРЧАТ КОЛКОТО СЕ МОЖЕ ПОВЕЧЕ (ОТ НАШИТЕ) ПАРИ.
Да се НАПЪЛНЯТ ГУШКИТЕ НА ПРИЯТЕЛЧЕТАТА.
Да се ПРИБЕРАТ КОМИСИОННИТЕ.
Да се ПРЕТЪПЧЕ ПАРТИЙНАТА НИ КАСА.
Да се КУПЯТ ЗАДАВАЩИТЕ СЕ ИЗБОРИ.
ХАЙДЕ ТОЗИ ПЪТ ДА НЕ ИМ ПОЗВОЛИМ!
boby1945
Рейтинг: 879 ВеселоДо коментар [#40] от "Лепа Пепа":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Според тебе може и да е "вибро", ама според "активиста" Борисов е "хидро": "......по неправилен начин е поставена и хидроизолация под релсите, които ще са първото зелено трасе на трамвай у нас. "Материалът за изолация, който е от текстил, беше затрупан с пръст, без да се закрепи за релсите", посочи активистът.".....
Отделно защо ли му е на "активиста" Борисов "хидро" изолация под релсите на трамвая, които се полагат обикновено на "ткрито", ама да не го натоварваме с мисли.....
boby1945
Рейтинг: 879 ВеселоДо коментар [#39] от "hodounski":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....И какво като има София дългове? Това е добре, значи кредиторите й вярват и и дават заеми!!!
Пробвай се и ти да вземеш заем!!
schroeder
Рейтинг: 263 НеутралноВ по-белите държави като се ремонтира едно шосе то си остава здраво поне 8-10 години. У нас трябва да се усвояват регулярно едни пари и такива трайни ремонти не се "рентабилни" за определени хора.
l_i_k_a_t_a
Рейтинг: 506 НеутралноАко се направи ревизия на разходите както трябва, ще се окаже че се губят доста пари(милиони са ).ЗАщо се бият хората да са кметове и заместници?
дедо Андро
Рейтинг: 746 НеутралноДокато най-главният критерий за спечелване на конкурса бъде най-ниската цена ще бъде винаги така. А освен него и неписаният критерий работата да се поверява на "наши хора".
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.Така че надежда всяка оставете.
znayko84
Рейтинг: 567 ЛюбопитноИстината е, че е дълбоко сбъркан моделът, по който се правят обществените поръчки у нас. Като оставим настрана, че се дават на избрана от кметската управа фирма, разбирай посочена от ББ при по-големите ремонти, идва моментът, в който ще се оферира. Конкуренция има. Цените се свалят до невъзможен минимум. Започва изпълнението. Спечелилият участник няма нито един работник на щат или ако има, то той би следвало да изпълни още 10 обекта. Наемат се подизпълнители през процент. Последните често наемат първата банда цигани, които заявят, че могат да свършат работата за преложените им пари - това при реденето на павета, плочки, бордюри. При работата с машини се наема подизпълнител, който отнова дава най-ниска цена. Хубаво, но цените изначално са ниски. За да останат кинти за спечелилия поръчката и за рушветите, които е обещал единственият начин е да се спести от качеството на изпълнението. Уплътнява се малко или никак. Спестяват се част от материалите, когато е възможно. В асфалта се слага възможният минимум битум. Резултатът от всичката тази мърльотия е един некачествен ремонт. Изпълнен с кофти материали, по кофти начин и от неквалифицирани работници. Е, после ББ се хвали по телевизията, че немските магистрали стрували по 10 млн. евро на километър, пък той ги строял за по 2.
Контрол. Такъв не съществува. В смисъл има го, но реално се гледа как обекта да бъде завършен в приличен вид в някакъв определяем срок. За качеството никой не смее да пита, защото още изначално е ясно, че няма как да е високо.
Промяна. Възможна е. Но трябва администрация, която не ламти за подкупи от поне 10 процента. Закон при който предимство има офертата, която предлага качество, съчетано с разумна цена за изпълнение, а не просто най-ниска цена. Стриктен контрол от грамотни специалисти. В момента и трите не са налице. Така че ремонтите ще са си все такива.
hodounski
Рейтинг: 3079 НеутралноДо коментар [#50] от "boby1945":
Губещите общ. предприятия ги покриваме с дългове.Явно администрацията няма капацитет да се справи.
Petleshev
Рейтинг: 3242 НеутралноДо коментар [#45] от "Батков-вън":
Бивш tww09306483.Връщаха ги, защото на всички варненци им писна от плочките на Кирил Йорданов! И като ги върнаха няколко пъти, не че стана както трябва, ами малко по-добре...! Както писа някой по-горе, достатъчно е да се загледаш по местата където работата е по-пипкава, около ъгли, бордюри, дървета и ти става ясно за какво иде реч!
Варненския кмет е същото недоразумение, като Фандъкова, само че с панталони...!
BIG AL
Рейтинг: 1391 Весело"Виенето' на трамвая и скърцането на самия трамвай/ /конструкцията му / при Руски паметник - ми напомня приятните шумове от едно време на площада при НДК - преди да бъде построено НДК-ато..
)
))
))
BIG ALДали е острия завой или от нещо друго - да каже 'спеца' фандъкова ...
Нали иска да 'рзговаряме' за София :
Нови релси, нов трамвай - а шумът "жален" и от двете :
БМЗ
Рейтинг: 1103 НеутралноНе е важно дали печелиш или губиш, важното е да има алъш-вериш. (с)
Апокалипсисът апокалиптиченboby1945
Рейтинг: 879 ВеселоДо коментар [#55] от "hodounski":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Не се изказвай неподготвен, по теми дето не разбираш явно...
Финансовият резултат на общинските преприятия е като цяло нулев или мако нещо отрицателен на десетина млн.лева/година ( тяхната цел е да обслужват софиянци и гости на...., а не да трупат печалби, щого печалбата ще излезе от джоба на същите тези "софиянци и гости на...."
Милиардните задължения са ИНВЕСТИЦИИ на общината основно в инфраструктура.... например в строителството на метрото, пътищата, капиталните ремонти, градини, детски градини и т.н.
Инвестиции обикновено се правят с кредити и задлъжняване...
Важното е кредиторите (банки главно) да ти вярват че можеш да възстановяваш дадените пари и да ти дават нови кредити....
finlip
Рейтинг: 234 НеутралноВ София има една отсечка която е направена по европейски стандарт и това е отсечката от петте кюшета до руския паметник - всеки може да отиде и види. По Хр.Ботев пък линията на трамвая я правиха по унгарската технология.
Понеже цитираната по- горе отсечка не е мръднала вече 20години сега опитват другата крайност- отсечки които на втората година да искат отново основен ремонт.
Да не мислите че им е лесно предвид контрола от страна на общината и лично на другарката фъндъкова.
nikitovanch
Рейтинг: 678 НеутралноНалага ми се да минавам всеки ден през Студентски град, за да стигна до работа и интересното е, че една улица я асфалтираха за по-малко от една седмица, което като цяло не е лошо. Лошото е, че не бяха махнали старата настилка под новия асфалт, а новата настилка не беше повече от 3-4 см. Надявам се, че не навсякъде ремонтите се правят по такъв начин, то е ясно, че се измиват ръцете за предстоящите избори, но поне да се постараят малко повече, все пак хората не са слепи.
„Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“FvH
Рейтинг: 1031 Весело"Гергин Борисов е един от инициаторите на ГИИ "Спаси метрото" и ГИИ "Спаси София", както и техен администратор. Гергин Борисов е завършил информационни технологии в УниБИТ - София"
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.Без да твърдя, че всички ремонти се правят качествено, защо всеки калъф завършил изгорялото се препечатва в дневник като последна инстанция по въпросите на пътното строителство и в частност по технически въпроси като пътни основи и хидроизолации?! Не смятате ли, че леееко ви пада нивото?
Софиянец
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#8] от "barcelonski":
Драги мой, най-хубавото нещо на Спаси София е, че не приказва ей така, а винаги нещата и аргументите са подкрепени с доказателства...снимкови доказателства. А освен ако не смяташ, че тези снимки са фотошоп..то тогава - показването на обективната реалност, сравненията с другите държави и настояването за повече качество е далеч от "пропаганда"... Отвори си очите и спри да бъдеш безмозъчно партийно тролче.
Краси
Рейтинг: 613 НеутралноЦариградско е доста неравно, не знам дали е нормално шосе след ремонт да е на вълни.
Да почистим България от агентурата на руската империя!!!boby1945
Рейтинг: 879 ВеселоДо коментар [#57] от "BIG AL":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....[quote#57:"BIG AL"]Дали е острия завой или от нещо друго - да каже 'спеца' фандъкова ...) [/quote]
Определено е завоят и състоянието на колоосите на въпросния трамвай, който смущава съня ти..... ако са износени и поради това не отговарят на кривите на завоя, ще скърцат по понятни причини.... гони трамвайджиите да оправят "профила на колоосите"....
Фандъкова не е мешана..... тя е кметица..... аферим че може да организира мащабната реконструкция на инфраструктурата на София......
По мащаби на реконструкцията (за периода 2005-2015) далече надмина инж. Иван Иванов, барабар с ген. Вазов, даже...
boby1945
Рейтинг: 879 ВеселоДо коментар [#63] от "Софиянец":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....[quote#63:"Софиянец"]аргументите са подкрепени с доказателства...снимкови доказателства.[/quote]
Много далече от истината..... двете фотки към статията са два различни начини на полагане на трамвайни релси... и двата си имат плюсове и минуси, но и давата са приложими.....
Предварително изготвените виброелементи на примера в Будапеща изглеждат по "фръст" но са в пъти по скъпи от изпълнението в София, полагат се по трудно, освен това изискват специален "домостроителен" комбинат за виброелементи, които у нас след 25 години преход, май, май няма....
Така че тревата при съседа е наистина по-зелена, но е все пак трева....
Софиянец
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#49] от "boby1945":
Ах, сега имах щастието да прочета и това ти излеяние...Ще те улесня, при строежа на трамвайни релси има И хидроизолация, И виборизолация.
На Руски паметник първата я направиха скандално, а втората е най-евтиното възможно решение.
sushi
Рейтинг: 616 НеутралноТо за качеството е ясно по вече направените ремонти. Проблем е и поддръжката след ремонта- почистване, подобрения, опазване.... Да попитам какво става с обещания ремонт на бул." Ал. Дондуков" . Баш центъра на столицата прилича на .... Занемарен, шумен , мръсен, разбит... И релсовия път и лентите , и тротоарите , и всичко! Скорости не като за град и мотористи , които реват като че ще излитат. Това особено на пресечката с бул."В. Левски". Абе няма ли санкции за за такива дето нарушават правилата и създават стрес и шумови замърсявания!? Само идея как да се подпомогне общинския бюджет...
БМЗ
Рейтинг: 1103 НеутралноДо коментар [#61] от "nikivan":
Апокалипсисът апокалиптиченА мен друго ме дразни - асфалта по тия улици в Студентски град не беше чак толкова лош и можеше да изкара още някоя и друга година. Има къде по-лоши улици за асфалтиране.
boby1945
Рейтинг: 879 ВеселоДо коментар [#67] от "Софиянец":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Що да няма и хидроизолация при строежа на открити трамвайни линии?? Луд умора няма, само се поти!!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4867 РазстроеноДо коментар [#65] от "boby1945":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!може да скърца МНОГО но пък го приближиха до жилищните сгради да го чуват по-добре !!!
Софиянец
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#70] от "boby1945":
Моля те уточни какво разбираш под "открити трамвайни линии", защото такъв термин не съществува! Да не би да имаш предвид трамвайно трасе на баластрова призма? Ако е така, в ремонтирания участък на Руски паметник такова трасе НЯМА!
cinik
Рейтинг: 50 НеутралноДо коментар [#55] от "hodounski":
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!София като град няма много дългове. Задлъжняли са общински дружества като топлофикацията, градският транспорт и може би болниците. Което не е изненада - няма държавно предприятие, което да е не се е сгромолясало рано или късно под задружния напор на популизма и партийните каси. В Пловдив парното отдавна е частно, на 2-рата година го сринаха със земята и сложиха 2 турбини Сименс, сега работи с КПД 90% спрямо 55% на софийското. Кражби и трупане на дългове не се толерират.
Аз затова ти казвам, хора на статуквото като Йорданка Фандъкова и Вили Лилков са опасни за общинските финанси. Утре този мастодонт може да осъмне с блокирани сметки, синдикът ще цесира на търг вземанията от клиенти на колекторски фирми срещу 20% от номинала и както 50% не плащат редовно, ще нахранят добре цялата паплач събирачи, адвокати и съдя-изпълнители не само с номинала на задлъжението, но и с разноските за адвокати, разноски по запор на заплати и имущество и т.н. Проблемът се замита, но няма да е за още дълго.
cinik
Рейтинг: 50 Неутралносъдя = съдия...
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!hodounski
Рейтинг: 3079 НеутралноДо коментар [#73] от "cinik":
Говорим едно и също
джендър NATO generals
Рейтинг: 1012 НеутралноГледах по Витошка пред НДК-това, което го разбиват-беше без каквито и да е било дефекти и дупки!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токГергин Борисов
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#66] от "boby1945":
http://spasisofia.orgДа, напълно съм съгласен: два начина за правене на релсов път. Единия (приложения тук) е мърляв и през пръсти, който ще изтрае до зимата и после ще започне да се разпада, а другия е правен така, че да изтрае повече...
Ама вие си коментирайте тука. И образовнаието ми коментирайте. Ако смятате, че ме трогва подобен лай, сте сбъркали кервана
boby1945
Рейтинг: 879 ВеселоДо коментар [#71] от "КМЕТ В СЯНКА":
Да не забравяте че трасето е променено и някой да не попадне под трамвая...... мислейки за светлите бъднини на Прехода....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Не се коси, 10-на метра разстояние, не променят звуковото налягане от скърцащия трамвай, съществено.... сменяй по добре колоосите с такива с "нормален профил" спрямо кривата на завоя, ако не искаш да ти скърца....
Щото ако случайно "реконструктурите" са "сложили" релси с радиус по малък от този на профила на колоосите "скърцането" ще стане нормална интонационна среда на съответния пътен възел....
boby1945
Рейтинг: 879 ВеселоДо коментар [#77] от "Гергин Борисов":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Дали е
[quote#77:"Гергин Борисов"] е мърляв и през пръсти, който ще изтрае до зимата и после ще започне да се разпада[/quote]
ще покаже експлоатационната практика, а не експерти-любители на критиката.....
От опита в София досега, това полагане (лявата фотка) издържа без съществени проблеми поне 7-12 години....
Апропо, образованието, както и трудовия опит, са много важни при ад хок оценки на СМР по фотки и първи впечатления, като в случая.....
Гергин Борисов
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#79] от "boby1945":
http://spasisofia.orgМоля? 7 - 12 години?
Би ли ми посочил къде досега е имало трамвайно трасе, чиято бетонна подложка е държана да не изтече от изкъртените наоколо бордюри, че не се сещам нещо за такива примери?
boby1945
Рейтинг: 879 ВеселоДо коментар [#73] от "cinik":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Не се кахъри за финансите на София... Първо не сравнявай с Пловдив, макар и деветият най стар "жив" град в Света, той е в пъти по малък от София и затова топлофикациите им са несравними, къде са 33000 клиента в Пловдив, къде са 430000 клиента на Топлофикация София...
А що се отнася до опасността за София от
[quote#73:"cinik"]блокирани сметки, синдикът ще цесира на търг вземанията от клиенти на колекторски фирми срещу 20% от номинала и както 50% не плащат редовно, ще нахранят добре цялата паплач събирачи, адвокати и съдя-изпълнители не само с номинала на задлъжението, н[/quote]
Това просто няма как да се случи със финансите на София.... на шега на майтап БВП на глава от населението в София е над средния за ЕС, къде 20000 ЕВРА на калпак за 2013 година
boby1945
Рейтинг: 879 ВеселоДо коментар [#80] от "Гергин Борисов":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Ами разходи се по София и сам ще видиш, например почвай от колелото при завод Електроника и докъдето те държат краката ходи и гледай ...не пропускай "Регентска" .....
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1391 Весело[quote#20:"Plamen Shopov"]не знаят София каква мръсна и забита от автомобили беше!Селяните /опозицията/ си лаят, ГЕРБ и Фандъкова работят![/quote]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!Не се връзвам
просто не се "водя по течението"
да цвъцкам на всяка цена и не смятам за "капацитети" Библиотекаските "специалист" > всичколози от Изгорялото.
Марчев се излага с Библиотекаските Спасители на София !!
То е като малоумната концепция
"журналистиката - опозиционна - на всяка цена" ......... после ама как дойде Орешарски ....
настроение > ваканционно забавно
pool_79
Рейтинг: 413 НеутралноКаквато ние държавата, такива са ни и ремонтите!! Трагедия
Нефертити
Рейтинг: 1612 НеутралноАко правят качествени ремонти строителите ще умрат от глад.
Предразсъдъците са за ограничените.КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4867 НеутралноДо коментар [#78] от "boby1945":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!говориш глупаво - отиди и питай живущите там как се чувстват и прочети закона за защита от вредното влияние на шума
nenad
Рейтинг: 450 НеутралноКачествени ли са ремонтите в София
***********************************
Въпросът е реторически.
Само малък пример - не съм виждал все още тротоарни плочки+бетонови капаци на шахти които не са станали на вафли максимум 3-4 години след поставянето им. Качеството на нареждането им е отвратително още на датата на предаване на обекта. Въпреки това, нито фирмите се сменят, нито доставчиците на тези откровени ментета! И това се отнася до дефекти, които всеки може да види с очите си. Представете си как стоят нещата с "невидимите" елементи, които се ремонтират - пътни подложки, тръбопроводи, колектори...
Това е положението - краде се безочливо пред очите на всички. Само извънредни мерки могат да спрат този процес, иде реч за много милиони. А дори не се говори за този огромен проблем...
cinik
Рейтинг: 50 НеутралноДо коментар [#81] от "boby1945":
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!Да, БВП само на София е над средния за ЕС и това много малко хора са го осъзнали.
Аз обаче говорих за Топлофикация АД. Там има договор и има масово неизпълнение на задълженията по заплащане на услугата от страна на потребителите, въпреки силно субсидираната цена. Последстсвията са ясни
Кирил Върбанов
Рейтинг: 395 НеутралноФакт е, че Цариградско специално го ремонтират всяка година. И все така е на вълни. Дори и новооткрития участък около Метро и Интер Експо Център.
Няма качествен контрол.
x6
Рейтинг: 0 Неутрално16 милиарда дълг изтеглен от ГЕРБ отива за предизборни ремонти.
Завишени цени, лишо качество, партийни фирми, нагласени търгове.
Докога ?
Cherrie
Рейтинг: 1059 НеутралноИдете да видите какво се случва с гордостта на герберастията и Магнолията - магистрала Тракия.
Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :DТолкова свинско и некачествено строителство няма вероятно и в Сомалия.
Към Стара Загора в посока Бургас, с километри, в дясното платно,магистралата е нагъната на коловози.След година ще е за тотален ремонт, защото риска от катастрофи ще скочи до небето,понеже ако не караш в коловоза колата ти се клатушка и поднася.
КОЙ ще иде в затвора за свинщината Тракия?
Cherrie
Рейтинг: 1059 НеутралноСериозно се замислям дали не трябва да се изпрати сигнал до ЕК и ОЛАФ за кочината на АМ Тракия.
Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :Dboby1945
Рейтинг: 879 ВеселоДо коментар [#86] от "КМЕТ В СЯНКА":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Касателно конкретния случай с ремонта на "Руски паметник", определно глуповат изглеждаш ти!!!
Аз живея в тих квартал, не на трамвайната линия, нарочно съм избирал "локацията" преди 50-на години (в 60-те трамваите с "отворените" врати, бяха къде по шумни) ....
В този смисъл няма що да питам "живеещите ....", то и кметството не ги пита, а и те не се оплакват на практика....
Още по малко ще чета закон, който на практика никого не касае и от който, както казваш, нищо не следва.....
Така че пести си квалификациите които раздаваш съвсем без нужда...
Cherrie
Рейтинг: 1059 Неутрално[quote#90:"x6"]16 милиарда дълг изтеглен от ГЕРБ отива за предизборни ремонти.
Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :DЗавишени цени, лишо качество, партийни фирми, нагласени търгове.
Докога ?[/quote]
Докато истеричните лелички влюбени в Буда и чичовците-текезесари падащи си по простащината на Магнолията не прогледнат за каква мафия иде реч.
Daria
Рейтинг: 1123 НеутралноТо всичко идва от краденето:
Работата е ,ч епоръчките отиват по корупционнен признак към кръговете от фирми ( голяма част на Доган между другото ). После за същиснакта работа се търсят подизпълнители, защото пичовете могат само да крадат. Съответно подизпълнителят е натискан да гони минимална цена, за а останат повечето пари у посредника ( крадеца ). Така че реално за подизпълнителите отиват под 50Ч% от цента платена от общината. пот там страда всичко по веригата - качество, н8иски доходи и т.н. Е това е схемата по която се управлява софийска община от Фъндъчката.
boby1945
Рейтинг: 879 ВеселоДо коментар [#88] от "cinik":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....[quote#88:"cinik"]говорих за Топлофикация АД. Там има договор и има масово неизпълнение на задълженията по заплащане на услугата от страна на потребителите,[/quote]
Първо не е масово, между 80 и 85 процента събираемост отчита "Топлофикация София" за миналия сезон (неплащането определено не е масово).
Второ задълженията към Булгаргаз остават високи, въпреки че клиентите си плащат сметките.... явно проблемът не в събираемостта...
Както и да е няма шанс от опасността за София от:
".....блокирани сметки, синдикът ще цесира на търг вземанията от клиенти на колекторски фирми срещу 20% от номинала и .... подобни ”
Затова ти казвам, че това просто няма как да се случи със финансите на София.чиито 430 000 домакинства, клиенти на Топлофикация София, имат споменатия от тебе европейски БВП на калпак.....
Nach
Рейтинг: 740 НеутралноДоколкото съм запознат с нещата, догодина започваме да кърпшим след ремонта!
rainbou1
Рейтинг: 1300 ВеселоНа запад се провеждат политики, тук се провеждат ремонти
x6
Рейтинг: 0 НеутралноБойко спечели в София 60%.
Явно ремонтите имат ефект...
Гръцкият сценарий е неизбежен - теглят се неизплатими заеми с цел карткосрочни политически цели.
След нас и потоп.
boby1945
Рейтинг: 879 ВеселоДо коментар [#99] от "x6":
на се охарчи бюджета с лекуване .....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Споко, не се кахъри....
Определено
[quote#99:"x6"]Явно ремонтите имат ефект... [/quote] това се знае от пам ти века, затова и регулярно се правят ремонти.... даже по Напедбата на МНЗ, всеки човек трябва да си проверява здравето, дали няма нужда от "ремонт" поне веднъж годишно......
Точно обратното на:
[quote#99:"x6"]теглят се неизплатими заеми с цел карткосрочни политически цели. [/quote] заемите се плащат и то регулярно, освен това са повече от прилично малко спрямо БВП (къде 27% ) и тук сме отличници по бойната и политическа подготовка на ЕС....
А и политическите цели на бат Бойко, като цяло се получават....