В София бяха пуснати първите "зелени" трамваи

В София бяха пуснати първите "зелени" трамваи

© Георги Кожухаров



Първите затревени релси в България вече са факт в участъците на трамвайните линии на площад "Руски паметник" в София.


В България за пръв път дискусията за зелени трамвайни релси започват "Архитекти за София" като част от кампанията "София 2020".


Релсите бяха озеленени след подмяната на паветата на площада.




Движението на трамваите ще бъде изградено двупосочно от към бул. "Ген. Скобелев", за да се получи истинско кръгово кръстовище.


В София бяха пуснати първите "зелени" трамваи

© Георги Кожухаров


Трафикът през кръстовището за автомобили по план трябва да бъде пуснат на 19 август.  До окончателното завършване на реконструкцията на площада ще бъдат закрити трамвайните спирки непосредствено преди и след кръстовището.


В София бяха пуснати първите "зелени" трамваи

© Георги Кожухаров


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Представям си как летят разни жипки по тревата, за да е напряко.
    Мани мани. Дано не съм прав.
    Иначе е супер. Браво.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  2. 2 Профил на idiot_idiotov
    idiot_idiotov
    Рейтинг: 408 Неутрално

    В една друга статия показваха по какъв немърлив начин са сложени релсите. Дано издържат поне няколко месеца...

  3. 3 Профил на x6
    x6
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Бойко Борисов брутално харчи пари за предизборна кампания.
    От 16 милиарда дълг разбира се - да не мислите , че ги плаща от касата на ГЕРБ ?

  4. 4 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Чудесно, но ако не помислят за някакви колчета, автомобилите ще го стъпчат за нула време.

  5. 5 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 447 Неутрално

    скептичен съм за способностите на Столична община да планира и гради качествено, както и на софиянсци - да пазят!

    Дано бъда опроверган във времето.

  6. 6 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    Това е хубаво, ама колко ще издържат с капането на масло от трамваите

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Разстроено

    само дето трамваите скърцат УЖАСНО по новото трасе !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    [quote#1:"оstavime"]Представям си как летят разни жипки по тревата, за да е напряко. [/quote]

    Аз отдавна разправям, че трасето на трамваите, където не се пресича от пешеходни пътеки, трябва да е покрито само с натрошено стъкло. Да ги видм тогава тарикатите и маршрутките.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  9. 9 Профил на SELECT * FROM DUAL;
    SELECT * FROM DUAL;
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Изглежда добре, но не вярвам да се поддържа старателно тази тревна настилка - българина по подразбиране е мърляч. Като изсъхне хубаво тази трева после само един неугасен фас и трябва и трамваите много ефектно ще минават през пламъците...

    Veni.Veneri.Vamoozi or Veni.Vermini.Vomini? That is the question...
  10. 10 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 488 Неутрално

    "Ауу, Олелее, Малии, голяма тъпотия! Зелени трамваи не ядем! Трамваите са смотани и всеки момент ще се повредят." Такива трябва да са коментарите тролчета! Амаа...няма само да ви уча - сещайте се сами!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  11. 11 Профил на x6
    x6
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Бойко Борисов е извън контрол :
    харчи панически за предизборни ремонти.
    Яко се е панирал, че ГЕРБ ще падне под 15%.
    Целта е победа в София и Бургас на всяка цена.
    Това му стига да държи парламента.

  12. 12 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 671 Неутрално

    абе какви са тея глупости
    с тея зелени трамваи.
    това е заблуда.
    зелена е основата.
    по-точното е
    частично озеленено трасе
    на трамвайна линия.
    някакви аматьорски рекламни
    упражнения.

  13. 13 Профил на stoletov
    stoletov
    Рейтинг: 381 Весело

    "Оператор на моторна коса беше прегазен от трамвай в столицата" - Водещо заглавие в пресата. LOL

  14. 14 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 482 Весело

    До коментар [#11] от "x6":

    Пробвай в ПИК или днес.бг

  15. 15 Профил на SELECT * FROM DUAL;
    SELECT * FROM DUAL;
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Такова зелено трасе за първи път видях във френския град Гренобъл преди точно 10 години и тогава силно ме впечатли автоматичната напоителна система вградена в трасето, която се пускаше всяка сутрин преди изгрев и след залез слънце. Нека някой който е следял строителството на този участък да сподели дали има изградена такава система тук? Много ми е любопитно.

    Veni.Veneri.Vamoozi or Veni.Vermini.Vomini? That is the question...
  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на delfina
    delfina
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Всичко хубаво, но скоро ще заприлича на нас - не очаквам да се поддържа.

  18. 18 Профил на SELECT * FROM DUAL;
    SELECT * FROM DUAL;
    Рейтинг: 427 Весело

    До коментар [#13] от "stoletov":

    Всъщност не се налага косене тъй като трамваите си я косят многократно всеки ден но виж заглавие от рода на "Блъснат от трамвай оператор на маркуч в столицата" може и да стане реалност

    Veni.Veneri.Vamoozi or Veni.Vermini.Vomini? That is the question...
  19. 19 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2579 Любопитно

    ТОВА В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СА """ Първите "зелени" релси в София """ ! ! ! ТАКИВА ЗЕЛЕНИ РЕЛСИ ИМАШЕ В СОФИЯ ОЩЕ ПРЕДИ 1950-та година! ТЕ ЗАПОЧВАХА ОТ КОЛЕЛОТО НА ТР.2 В ОРЛАНДОВЦИ И ПРОДЪЛЖАВАХА ПОКРАЙ ОГРАДАТА НА ЦЕНТР.ГРОБИЩА ДО СПИРКАТА НА ВОЕННОТО ГРОБИЩЕ ! ! ! ТОГАВА РЕЛСИТЕ БЯХА ДО САМАТА ОГРАДА НА ГРОБИЩАТА , А УЛИЦАТА МЕЖДУ ТЯХ И МЕСОКОМБИНАТА ДАЖЕ БЕ ОТ МАКАДАМ ! ! ! Едва след 1960-та разшириха тази част на улицата за сметка на гробищата, релсите останаха в средата на улицата и отначало бе застлана с павета . Те , паветата и сега са отдолу под асфалта. . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  20. 20 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4086 Неутрално

    До коментар [#3] от "x6":
    Поне се прави нещо свястно за хората.
    А не да води бабичките на море....Ама не всичките, а само отбрани!
    Или пък да строи чешменца....ама не къде да е, а на своите хора!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  21. 21 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2579 Любопитно

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":


    [quote#7:"КМЕТ В СЯНКА"]само дето трамваите скърцат УЖАСНО по новото трасе !!! [/quote]
    За това , че трамваите свирят , скърцат на завоите причината НЕ е в релсите , а в износенаия наклон на трамвайните колела. Колелата имат един наклон специално заради завоите , защото те нямат диференциал и изравняването на изминатия път между вътрешното и външно колело се постига именно с този наклон. Така вътрешното колело се качва на релсата с по-малкия си диаметър, а външното колело се качва с по-големия си диаметър.
    И когато се износи наклона диаметъра става еднакъв инякое от колелата трябва да приплъзне по релсата за да изравни изминатия път
    Виж ако обичаш и № 19

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  22. 22 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 442 Любопитно

    Бяха обещали такива и по трасето на "България", после нещо отшумя тая...

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  23. 23 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Наистина е хубаво! Дано и с поддържането нещата да са наред!

  24. 24 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 987 Неутрално

    С парите, прахосани за озеляняването на няколко километра релси, много други неща можеха да се направят! За сметка на всеки 5 см затревяване-засаждане поне по 1 дърво!
    Това се прави заради КОМИСИОННИТЕ!
    Ние сме най-бедната срана в ЕС, и е най-добре да се съобразяват с това упрвляващите, колкото и десни да са те. Както се съобразяват с изтънелите си бюджети българските семейства!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  25. 25 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    Хубавото си е хубаво. Нека да изчакаме, преди да пророкуваме колко лошо ще стане. А на простотиите от сорта "Бойко Борисов харчи 16 милиарда предизборно" изобщо не трябва да се обръща внимание.

  26. 26 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Основната причина до момента да няма такива е капещото масло от старите БГ кочини, незнайно защо наречени "трамваи"..

    Отделно полагането на тези релси в момента е потресаващо некачествено.. мрежа от арматура 6-ца директно върху пръстта и после малко бетонче.. чичко гуугъл може да Ви покаже как се изгражда трамвайно трасе по света, което после да няма нужда от поддръжка в следващите 20 години.. при нас му давам макс. 5 докато почне да се гъне..

  27. 27 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#15] от "SELECT * FROM DUAL;":

    хаха, мечтай си

  28. 28 Профил на nniikkii
    nniikkii
    Рейтинг: 318 Неутрално

    Твърде е хубаво...не ни харесва!!! И, освен това, сигурно е некачествено, скъпо, не става за ядене!

  29. 29 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Вижте завоите - втората снимка и ще ви стане ясно , защо "ВИЯТ", стържат тармваите и ..ще вият ..)
    Да бяха затревили някое игрище за деца !!!
    На този смог там, на това слънце и бензиново-нафтови атаки, ловя се на бас- максимум 2 месеца давам на тази ..трева - ако е истинска , а не изкуствена ...
    Грандиона глупост ..Те градините на НДК - изсъхнаха , та тази - на Руски паметник - цял ден на слънце ...:)))
    Абе, ей,ГЛУПАЦИ са в столична община - начело с ГЕРБ-а ..
    Няма и капка съмнение :)

    BIG AL
  30. 30 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    Гледаме едното: http://www.dnevnik.bg/live/novini_ot_vas/2013/04/15/2041570_unikalen_dizain_v_usluga_na_pushachite/ и прогнозираме какво ще се случи с другото. Обикновено бъдещето зависи от миналото.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  31. 31 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 421 Неутрално

    С копиране само на козметичните практики София няма да стане европейски град. Трябва да се помисли малко и по "непопулярните" теми като намяляването на броя на МПС-та в града и особенно в центъра, създаването на повече пешеходни пространства и отделянето на повече трасета за обособен градски транспорт. Само с едната тревичка града няма да стане нито по-чист, нито по-спокоен, нито по-приятен за живеене.

  32. 32 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3583 Неутрално

    До коментар [#15] от "SELECT * FROM DUAL;":

    Пак във Франция, само че в Клермон Феран, трамваите са тихи и се носят, като призрак...! Лъскави и чисти! Няма дрънчене и трещене, защото са с гуми! Бяха само с една централна релса, която определя трасето на трамвая, с ниско разположени врати, много удобни за качване и слизане. Гледам тия софийски измишльотини и се чудя, кога в нашата столица, ще открият топлата вода...!

    https://www.google.bg/search?q=clermont+ferrand&biw=1280&bih=943&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0CFQQsARqFQoTCLjx77OCsMcCFcOZ2wodrYUG9A#imgrc=kchVk6UcobTB8M%3A

    Бивш tww09306483.
  33. 33 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА"

    Все едно преди не скърцаха като въртяха по колелото. Сега би трябвало дори да е по-малко, защото диаметърът на завоя е по-голям. Ама нали трябва да се плюе.

  34. 34 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1305 Весело

    До коментар [#26] от "p_s":

    Ма те още римляните са го измислили: https://goo.gl/lTVu62, та техните пътища стоят, а днешните беге ремонтни упражнения се повтарят всяка година.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  35. 35 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#22] от "Mark Twain":

    Не е вярно. Точно заради ремонта на България се повдигна въпроса и се каза, че ще се направи на друго място, при следващ ремонт.

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#33] от "ugi":

    това са ФАКТИТЕ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1074 Любопитно

    С тоя райграс, Диков или иска да конкурира футболните игрища на Баце...или го е страх някой да не го подгони с павета, та превантивно ги е изкъртил...

    Форумът е в будна кома...
  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#33] от "ugi":

    освен това дъгите са 3 броя. Виж преди да словоблудстваш !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#10] от "oporna_to4ka":

    Я стой по-малко на слънце.

  40. 40 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#32] от "tww09306483":
    Когато отидох в Клермон Феран се чудих защо по трасето има само една релса и какво ли е това което се движи по нея. После видях и самите трамваи, които са наистина много модерни и красиви. Но се опасявам че тази техника не е подходяща за нас.
    Иначе за мен най-напред трябваше да бъде затревено трасето по бул. "България". Там наистина няма пресичащи тревата пешеходци а и трамваите които пуснаха са по-модерни.

  41. 41 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#10:"oporna_to4ka"]"Ауу, Олелее, Малии, голяма тъпотия! Зелени трамваи не ядем! Трамваите са смотани и всеки момент ще се повредят." Такива трябва да са коментарите тролчета! Амаа...няма само да ви уча - сещайте се сами! [/quote]

    И ти трябва да се сетиш сам, че коментарите са такива, защото некачествените ремонти са визитна картичка на общината.

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  42. 42 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    Похвално, много е красиво, виждала съм го в други европейски градове, но да видим нашето "зелено" докога ще издържи. Ако не се поддържа, ще се скапе за нула време.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  43. 43 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    До коментар [#32] от "tww09306483":

    Изобщо имам наблюдения, като че ли във Франция трамваите са най-красиви и най-безшумни. Наскоро го установих и за Бордо. В Страсбург е същото.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  44. 44 Профил на puhcho7
    puhcho7
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#34] от "baba_zozolana":
    ...ма те римляните може да са го измислили, ама са ползвали робски труд, а ние в беге сме свободни граждани и строиме демократично...то и фашизма е италианско изобретение, не ни ги хвалете тези римляни...

  45. 45 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Браво - такива тревни площи съм виждал само в Ротердам. А в източните европейски страни не съм виждал подобно нещо.

  46. 46 Профил на puhcho7
    puhcho7
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#30] от "baba_zozolana":
    [quote#30:"baba_zozolana"]Обикновено бъдещето зависи от миналото.[/quote]
    ...а пък друг път миналото зависи от бъдещето:
    http://www.dnevnik.bg/tehnologii/2015/08/15/2590764_kakvo_shte_se_sluchi_v_minaloto_na_edna_chastica/

  47. 47 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 442 Любопитно

    [quote#35:"ugi"]Не е вярно. Точно заради ремонта на България се повдигна въпроса и се каза, че ще се направи на друго място, при следващ ремонт.[/quote]

    Явно някои сайтове нямат тази информация или се разминават във времето: http://transportal.bg/infra/tramvai-v-sofiya-shte-se-dvizhat-po-zeleni-relsi.html
    "Релсовото трасе по бул. "България" ще бъде затревено."

    Жалко, дезинформират гражданите.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  48. 48 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#32] от "tww09306483":

    Тази система с трамваите с гуми е наистина интересна, но има недостатъци и се прилага най-вече във Франция. Реално, се явява нещо средно между трамвай и тролей.

    Относно зеленото трасе: Да хубаво е, но има и непрактични страни. Скъпо е и трудно за поддръжка. Аз мисля, че трамвайните трасета е по-добре да се застелят с павета на тревна фуга - за да могат по тях да минават линейки, пожарни, полиция. По-добре един спасен човешки живот, отколкото нещо със съмнителна естетика (нелепо е да застрояваме градинки, а после да озеленяваме трамвайни релси). Камерите на кръстовищата биха могли да следят за евентуалните възползващи се тарикати.

    За съжаление, точно колегите архитекти поеха тази нициатива в името на голата естетика, а тези пари можеха да се изразходват за нещо по-практично. За сведение - 1 кв.м чимове струва около 100 долара.

  49. 49 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 488 Весело

    [quote#34:"baba_zozolana"]Ма те още римляните са го измислили[/quote]

    А и как хубаво са им вървяли трамваите .

  50. 50 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1305 Весело

    До коментар [#49] от "aboto":
    Нали!

    До коментар [#48] от "irons":
    Това, което казвате, звучи много рационално и логично, но... аудиторията е важно да ахка и охка 1-2 седмици от прекрасното нововъведение. А и какво са 100 долара на кв. м. за нашата фирма?! Утре пак, други ден пак, докато не зарежем всякаква поддръжка, щото сме се юрнали да правим други нововъведения.

    До коментар [#44] от "puhcho7":
    Правилно! Изобщо не ми дойде на ум Мусолини. Въпиющо необходимо е да се издаде указ, с който да ни се забрани да ходим в Италия. Ама-ха!

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#48] от "irons":

    цената включва ли труд и комисионни?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#45] от "touchthis":

    Има и в Барселона!

  53. 53 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Гневно

    умрях от смях как трамваите пълзяха покрай камерите заради шума

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  54. 54 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Изглежда много добре. Ще го видя.
    Само дано сложат някакви колчета и ограничения, за да не разкажат играта на зелените площи разни джигити.

    Поздравления!

  55. 55 Профил на Johannes Cabal
    Johannes Cabal
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Това е чудесно, ама ако бяха махнали и гнусните, опасни за крайниците павета и трамваят не скърцаше така ушепроглушително, щеше да е още по-добре, почти като в Европата...

    SAVE EUROPE!!!
  56. 56 Профил на evolutionary
    evolutionary
    Рейтинг: 221 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK