
© Георги Кожухаров
"Зелените" релси около "Руски паметник" станаха кални.
Трамвайното трасе по протежението на бул. "България". Стълбите в подлеза на Националния дворец на културата (НДК) до входа на метростанцията. Участък от бул. "Александър Малинов" в квартал "Младост".
Общото между тези места в София е скорошен ремонт, след който е последвал ремонт на ремонта. Към тях вероятно ще се добавят и още, например - "зелените релси" около "Руски паметник", които станаха кални само след първия дъжд.
Повторението е...
Граждани и неправителствени организации изразяват съмнения за качеството на ремонтите, извършени от фирмите изпълнители. А местната управа обещава строг контрол, качество и поддръжка.
В началото на тази година неправителствената организация "Спаси София" съобщи за некачествен ремонт на трамвайното трасе по протежението на бул. "България" за 6.9 млн. лева. Активистите установиха редица нарушения, сред които некачествено поставени настилки, шахти и напуквания само няколко месеца след ремонта. От общината реагираха със съобщение, че са глобили изпълнителя "СК 13" с 620 хил. лева, а по-късно от Европейската комисия посочиха друга сума - 695 хил. лева.
Шест месеца по-късно ситуацията все още не се е променила особено, като в понеделник от "Спаси София" публикуваха видео, на което се вижда, че част от дефектите все още не са отстранени.
Пред "Дневник" зам.-кметът по транспорта Любомир Христов заяви, че всички констатирани нарушения са предадени за поправка на изпълнителя, но "за съжаление някои от проблемите са свързани, включително с вандализъм, вероятно хората са забелязали, че неведнъж имаше автомобилни катастрофи". По думите му при спазване на правилата за движение няма как автомобилите да се блъскат в предпазните мрежи или оградите.
© Спаси София Плочките в подлеза на НДК се откъртиха две години след поставянето им.
През април се разбра, че голяма част от плочките в подлеза пред НДК са изкъртени или счупени само две години след цялостен ремонт, заедно с изграждането на метростанцията. От общината ги подмениха, като така и не беше дадено разумно обяснение защо толкова бързо настилката се е разпаднала. Това лято фирма "Щрабаг", която беше и изпълнител на предишния ремонт, пак ремонтира стъпалата на подлеза по проекта за цялостната реконструкцията на градината в района.
Читатели на "Дневник" писаха, че бул. "Александър Малинов" в столичния квартал "Младост" през последните 3-4 години е перманентно затворен за движение - "заради строежа на метрото, заради продължението на бул. "Андрей Сахаров", заради разширяването, заради тротоарите... И на всеки ремонт се полага все нов и нов асфалт".
Подобна е ситуацията с рекламираните като първи "зелени релси" на трамвая при кръстовището на "Руски паметник". Няколко дни след откриването им в средата на август тревата стана кална. Според Любомир Христов има две причини - едната, че вече имало случая на коли, които нерегламентирано са навлезли в затревеното пространство, а другата - тревата е жива, в момента е във вегетационен период и боледува. Специалистите на фирмата изпълнител обещали, че в най-скоро време тя ще възстанови първоначалния си вид, а ако се налага - част от настилката от трева ще бъде подменена.
© Мария Съботинова, СГ/ИИ В дясно зам.-кметът по транспорта на София Любомир Христов.
Гаранции и още основи на ремонта
Гаранционният срок за текущ ремонт е една година, а за основен е пет години, съгласно Закона за устройство на територията. Любомир Христов заяви пред "Дневник", че всяка фирма, която е нарушила договора си, е получила санкция.
За него проблем при някои ремонти на улици е липсата на основа, на която да е бил поставен сегашният асфалт. "Може да се качиш в "Лозенец" и да видиш. В момента "Топлофикация" изпълнява проект. Ако видите как е направена преди години улицата, ще разберете защо примерно има потъвания и дупки - 4 см асфалт и отдолу кал", каза той и уточни, че в момента се поставя основа и след това се асфалтира.
"Не знам преди как се е предвиждало и какво. Там тоя ремонт... топлофикационната мрежа е строена преди 15-20 години. Не мога да кажа какво се е случвало и защо така е направено. Но фактът е такъв - откопава се 4 см асфалт и отдолу е кал. В момента тази кал се изгребва, насипва се с чакъл, валира се, слага един пласт бетонизирана баластра, слага се износващият пласт, изправят се бордюрите, правят се тротоари", заяви още той.
За критиките към ремонта на кръстовището около "Руски паметник" Христов заяви, че там е подобно положението. "Каналът е строен 1911 г. Освен че е малък, е сълзял във времето. Отдолу имаше кал един метър, даже 1.20, ако трябва да бъдем точни, и той беше изкопан, за да има здрава основа", посочи зам.-кметът.
Общината отнесе критики и за наводнението на участък от бул. "Цариградско шосе", ремонтиран това лято. Според Христов причината за събирането на вода е падането на клони и листа от дърветата, които са задръстили капаците. "Като отвориха капака колегите от аварийното звено, канализацията тръгна и водата почна да се прибира", каза той и уточни, че са сложени нови шахти с тесни решетки, през които да не могат да влизат боклуци в канала.
© Мария Съботинова, СГ/ИИ Кадър от инспекция на кмета на София Йорданка Фандъкова на ремонт на "Цариградско шосе" през 2014 г.
Инвестиции...
Според справка на общината, подписана от кмета Йорданка Фандъкова в сайта на общинския съвет, до 1 юли тази година местната управа е инвестирала 11.4 млн. лева в основни ремонти на улици и булеварди, 520 хил. лева за ново строителство на булеварди и улици, и 7.22 млн. лева за текущ ремонт. До края на годината стойностите ще се повишат, защото обикновено края на ремонтите е във втората половина на годината и тогава ще бъдат отчетени.
Ръстът за основен ремонт на улици е голям - от 26.24 млн. лева (2010 г.), 12.11 млн. лева (2011 г.), 9.88 млн. лева (2012 г.), 12.67 млн. лева (2013 г.) и 37.31 млн. лева (2014 г.). При новото строителство ситуацията е сходна - от 1.5 млн. лева през 2010 г., 1.35 млн. лева (2011 г.), 38.93 млн. лева (2012 г.), 13.89 млн. лева (2013 г.) и 36.46 млн. лева (2014 г.). При текущите ремонти сумите от 2010 до 2013 г. са малко над 26 млн. лева, а през 2014 г. - почти 23 млн. лева.
© Красимир Юскеселиев Ремонт на релсите по бул. "България" миналата година.
... и наказания
От 2010 до 2014 г. Столичната община е наложила глоби за около 1.34 млн. лева. Повечето от тях са заради закъснение в срока на изпълнение на договора, а не заради лошо качество. Само санкцията на "СК 13" за рехабилитацията на трамвайното трасе по бул. "България" е 606 740 лева. За размера й има разминавания.
През 2010 г. за десетдневно закъснение е наложена санкция 9858 лева, или 5% от сумата на проекта, на "Мостострой" за изграждане на мостове над р. Искър.
На следващата година местната управа е наказала три фирми. С 47 676 лева е глобена "Пътностроителна техника" за закъснение в срока (44 676 лева) и 3000 лева заради некачествен ремонт на ул. "Проф. Николай Державин" и панорамен път от бул. "Цар Борис III" до "Беловодски път". "Галчев инженеринг груп" е глобена с 81 449 лева, или 10% от стойността на договора, заради закъснение с 20 дни по проекта за довършване на ремонт на пешеходен подлез под бул. "България". Санкция от 9 718 лева е наложена на "Сага строй" за закъснение от 10 дни заради проект за поставяне на 8 павилиона на крайни спирки на градския транспорт.
През 2012 г. "Мотт Доналд Лимитид" е глобена със 117 155 лева, или 5% от стойността на договора, заради десет дни закъснение на генералния план за организация на движението в София. Дружество "Трейс виа" е глобено с неустойка от 419 948 лева заради закъснение по проектирането и строителството (инженеринг) на кръстовището на две нива при бул. "Андрей Сахаров" и бул. "Андрей Ляпчев". "ПСТ Холдинг" е с наложена неустойка за 35 794 лева заради закъснение от 3 дни на реконструкцията на бул. "Братя Бъкстон" в участъка бул. "Тодор Каблешков" и обръщалото на тролей 2.
На следващата година фирма "Проектстройинженеринг - ТП" е глобена с 5599 лева за закъснение от 5 дни на договор с предмет "Пасарелки над р. Владайска". Наложена е санкция на "ГБС - Инфраструктурно строителство" в размер на 13 718 лева заради закъснение на подмяната на капаци на шахти и решетки на улични оттоци в София.
Ако също сте виждали места, където Столичната община повтаря ремонта си, пишете на [email protected]
442
Рейтинг: 1253 НеутралноМила родна картинка. Строителните барони нямат страх от нищо.
Tru Soulja
Рейтинг: 702 НеутралноМрънкачи...
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го взематЦайко
Рейтинг: 1032 НеутралноТе, глобите, са предвидени в цената, така че няма драма.
fpyyh
Рейтинг: 2040 Неутралноизмислят нова математика - прав ъгъл, равнина, успоредни прави не съществуват в действителността на ремонтите. и не е да има една крива плочка тук-там, две съседни няма, които да съвпадат. толкова безхаберни и немарливи хора като "майсторите" не знам дали има в друга сфера.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеLyudmil Georgiew
Рейтинг: 334 ЛюбопитноЖурналята, защо не изкарат списък на фирмите които постоянно печелят обществени поръчки от СО или са предпочетени като най - най и по - по - най ?
След това да проверят дали те действително са извършвали ремонт / строеж или там каквото е или са наемали подизпълнители ?
spiegel
Рейтинг: 1882 Неутрално"През април се разбра, че голяма част от плочките в подлеза пред НДК са изкъртени или счупени само две години след цялостен ремонт..."
За да сме точни, плочките се изпочупиха веднага след ремонта. А се вдигна шум едва две години по-късно. Пролетта направиха ремонт и те се изпочупиха още първия месец. Сега ги сменят със стабилни плочи, каквито имаше преди първия ремонт. А като гледам за 14 млн. каква рехава тревица насадиха в парка на НДК, под която стоят кални локви, и там ще има ремонт на ремонт на ремонта.
Lyudmil Georgiew
Рейтинг: 334 НеутралноЗабравих:
Да проверят и колко работници са участвали в работният процес и на каква ставка са осигурявани ако въобще има осигуряване.
barking_dog
Рейтинг: 225 НеутралноУсвояване, усвояване, усвояване... а като свършат парите по европейските програми, ще видим....
chicago514
Рейтинг: 2471 НеутралноХора,така работим ние българите в България.Така се работи в цялата държава.
Рая
Рейтинг: 8 ВеселоГарантирано от ГЕРБ
Важното е да течат едни пари - общински и държавни към правилните фирми
Lyudmil Georgiew
Рейтинг: 334 Весело[quote#6:"spiegel"]А като гледам за 14 млн. каква рехава тревица насадиха в парка на НДК, под която стоят кални локви, и там ще има ремонт на ремонт на ремонта. [/quote]
Позна.
Прокапа чак 3 три етажа под кота 0 а сега се говори, че ще се вадят паветата пред служебния вход за да слагат хидроизолция а то тече под поливните площи а плочите откъм пилоните ги усраха вече след като ги матираха с машината за шлайфане на мозайки само, че умните глави май не правят разлика между мраморно - гранитни и мозаечни плочи.
Производствения процес ще е както на други ремонти като тези ги махнат и заминат по предназначение на някой палат а там турят някоя рехава шарения.
Freedom of Speech
Рейтинг: 660 НеутралноО, да, те нарочно са изкъртили плочките, нарочно са нагънали земята, че асфалтовата настилка да прилича на юфка, нарочно къртят шосетата с бормашини, за да има дупки и прочее, и прочее.
Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.Изпълнителят не може да е виновен, СО не може да са виновни. Гражданите сигурно са виновни...
znayko84
Рейтинг: 621 ВеселоИ на слепите стана ясно, че с ниски цени и с големи рушвети няма как да има качествено строителство. Като сложим и традиционно то бездарие на зам. кмета и подопечните му, то картинката е ясна.
Lyudmil Georgiew
Рейтинг: 334 НеутралноБезплатен съвет:
Тези плочи не се шлайфат с машина за мозайки а с пясъко струят и то водно с кварцов пясък. / Някой ако си спомня как чистиха подобни на бюрото на БГА Балкан срещу Народното събрание на Руски.Прави го бай Митко Беязов - светла му памет ./
Читател
Рейтинг: 1500 НеутралноТребе да върви далаверата. Все за нещо да се намира повод за усвояване на средства от точните фирми.
eurogi
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#4] от "fpyyh":
То да са майстори,ми то и това не са-обикновено такива неща ги правят група роми...
Иначе и за майсторите си прав де-даже имаше един лаф-Абе майсторе,викам ти майсторе,щото не ти знам името..
persifedron1
Рейтинг: 452 НеутралноНа пешеходните зони да се сложат едни настилки от истински калдъръм и въпросът е приключен за идните 100-200 години. Уви, никога няма да се случи това. Ще си търпим бозавите плочти, които стават на каша всяка година и ни излизат по-скъпи от златни.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ck2013
Рейтинг: 931 НеутралноБраво за гражданският контрол!!! натиска трябва да се поддържа докато строителите не влязат в стандартите. в края на краищата ни е им плащаме и имаме право да искаме качествено изпълнение.
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise PascalИндивидуален паметник на културата
Рейтинг: 661 НеутралноНищо, така ще има повече лентички за рязане. Веднъж за нов обект, втори път за ремонта, трети път за ремонта на ремонта.
Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.Освен това партийните функционери и приятели олигарси са особена порода хора - с по два стомаха. На тях малко не им стига.
tisho_one
Рейтинг: 218 ВеселоРабота да има е важно! Ще се усвоят парите, ясно е!
Infernus
Рейтинг: 486 Неутрално[quote#12:"Ghost Writer"]Гражданите сигурно са виновни...[/quote]
Дела трябват, а не думи.Да че си траят, а не пускат сигнали както прави всеки един европеец в момента в който стъпи с крак в кална локва или "пееща" плочка му оплиска крачола
simval
Рейтинг: 923 НеутралноДо коментар [#18] от "cristo_n":
Аз не зареждам в Лукойл.[quote#18:"cristo_n"]авторите в Дневник все повече заемат позиции "против", в защита на собствени политически пристрастия.[/quote]
Е, и?
Дневник не е държавна институция, не се издържа от наште данъци, та да му търсите безпристрастие.
Всеки човек си има някакви пристрастия и няма нищо лошо в това, че ги изразява.
Infernus
Рейтинг: 486 НеутралноДо коментар [#13] от "znayko84":
Дела трябват, а не думи.Абе като чета за какви суми иде реч, няма какво да си говорим за малко пари, милиони хвърчат и заради големи рушвети на чиновници накрая страда качеството. Просто трябва по малко и с хлебец, ама се научиха само луканка да папат и сега всички страдаме
2.5
Рейтинг: 1513 НеутралноНай-пресен пример за мен е ремонтът на ул. Раковски между Сливница и Козлодуй!
I Want To BelieveМакар и по-къса от отсечката ремонтирана миналата година, разкопаването започна на практика в края на сезона, като лентите са стеснени по безумен начин... Интересно, смятат ли само да кърпят след това или ще полагат изцяло нова настилка, защото старата беше компрометирана.
alg57373608
Рейтинг: 502 НеутралноЛошо планирани (защо всичко трябва да се прави точно пред изборите?), много лошо изпълнени- тези бутафорни ремонти в София са символ на управлението на ГЕРБ. Просто те и техните фирми са се обогатили и попътно са обезобразили София.
Infernus
Рейтинг: 486 НеутралноДо коментар [#21] от "ck2013":
Дела трябват, а не думи.То добре гражданския контрол, ама така все едно дялкаме камък! Вместо някой надзори да си вършат работата, а ние да им плащаме заплатки, при такива резили да си заминават цели екипи дето са дремали.
Infernus
Рейтинг: 486 НеутралноТрябва всички обществени поръчки да са обществено достояние, и то цялата информация количествени сметки и т.н. И след това да има право за обществено обсъждане където да отговарят разните му там светила дето ги мислят тия чудеса и подизпълнители дразнители.
Дела трябват, а не думи.Kosta Delev
Рейтинг: 1017 НеутралноНяма проблем - всичко се плаща... Ако видите течаща вода - и това не е проблем, защото и тя се плаща...
ppopov_67
Рейтинг: 679 НеутралноПълнене на гушките на приятелчетата - прибиране на комисионните - партийната каса пращи - СЛЕДВАЩИТЕ ИЗБОРИ СА КУПЕНИ.
ХАЙДЕ ТОЗИ ПЪТ ДА ИМ СЕ РАЗМИНЕ!
На алчните, некадърни и корумпирани общинари от ГРОБ.
Начело с куклата - кметица и главния архитект - най-долнопробен мафиот.
Коки
Рейтинг: 551 ЛюбопитноАма вие не разбрахте ли как "работят" комунягите!? Точно както е описано в статията...Взимат поръчката, прибират 20-40%, за останалите наемат подизпълнители(често нормални фирми), които прибират 10-30% и за останалите наемат подизпълнители, които за да свършат работа с останалите мизерни пари наемат неквалифицирани работници, влагат некачествени материали и прочие... Резултатите са пред очите ни......Не е толкова сложно...
Infernus
Рейтинг: 486 НеутралноДо коментар [#31] от "naskotop":
Дела трябват, а не думи.И тока моето момче и тока, на сите роми дето са без електромери и не го плащат, то си влиза в % несъбираеми... който го плащаме всички ние.
buchermucher
Рейтинг: 258 НеутралноВместо да мрънкате, вземете се порадвайте на Ал. Малинов, докато е нов, широк и празен, че ей сега ще започнат да строят новата простотия на мястото на Аско Деница и пак ще стане весело...
арх. Виктор Чолаков
Рейтинг: 388 НеутралноКритично важно за "доброто" име на общината е да могат да се размахат за пред публиката няколко глоби на фирми-изпълнители за по няколко хиляди лв. Къде 5%, къде по-малко. Така по-лесно се измества фокусът от стотиците милиони, наляти в некачествени ремонти, а и общината симулира "свършване на работа" и "строг контрол". Всички печелят - и строгата, грижеща се за добруването на хората община, глобяваща недобросъвестните фирми-изпълнители, а също и самите фирми, които поради именно лошото качество и нуждата от нов ремонт след година-две, отново ще участват в процедури за милиони.
Gopeто
Рейтинг: 2360 НеутралноДо коментар [#19] от "barcelonski":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров[quote#19:"barcelonski"]София беше взета на концесия от Мафията при Костовашкият Кмет Софиянски.
София стана европейски град при кмет Борисов и кмет Фандъкова.
София е все по-добро място за живеене
[/quote]
Раболепието и сляпата кучешка вярност към примитивите Борисов и Фандъкова е вредна.
При Софиянски ремонтите се правеха на парче и с огромни суми и без много смисъл (местни хора казват, че тогавашният ремонт на бул. "Христо Ботев" е направен по всички правила, качествено без да се пестят материали. ).
Това продължава и сега в още по-големи мащаби, като се прибавя и безумно комплексарско и мегаломанско ненужно строителство.
Не разбирам какво е европейското и с какво е по-хубаво място град, в който единствения начин за придвижване е с... личен автомобил. Обществен транспорт няма (на практика), придвижване с велосипед или пеша е отвратителна и опасна авантюра. Не може да е удобен за живеене град, в който пешеходците са презирани и низвергнати от управниците и са натикани под земята.
daam
Рейтинг: 1229 НеутралноТака ще е - едни пари ще отиват в едни джабаве и после пак и пак. А, ние ще се радваме, че все пак нещо се прави. Столична община е място, къдет мнооого се краде и всички го знаем
Роси
Рейтинг: 7814 НеутралноВ строителството е най-голямата далавера,кражби и корупция.Затова ще правим ремонт след ремонт,асфалт след асфалт,а за всичко останало,все няма пари.
alg57373608
Рейтинг: 502 НеутралноДо коментар [#19] от "barcelonski":
Не знам, какво имаш предвид като "европейски град", но аз вече не каня приятелите си в София, срещам се с тях някъде из Европа, защото хем ме е срам за "европейския" вид на София, хем ми е жал за парите им хвърлени на вятър. Хем ми е писнало да се оправдавам, че тук е така.
znayko84
Рейтинг: 621 ВеселоДо коментар [#26] от "Infernus":
Всъщност гледано от страни изглежда така. В действителност цените са ужасно ниски. От една страна държавата иска фирмата да е изрядна. Да се спазват правилата за ЗБУТ, да се плащат осигуровки, да се носи необходимото облекло, да е сертифицирана по ISO и още редица други изисквания. Хубаво, но това струва пари. В същото време самата държава допуска на пазара да има и фирми, които са поне с единия крак в сивия сектор. Които си плащат рушвети и претоварват камионите, нямат лицензи за едно или друго, наемат хора, на които не плащат реални осигуровки и т.н. Съответно същите тези фирми дават безумно ниски оферти. За да вземеш поръчката ти трябва да се доближиш до тях. Не стига това, ами алчността на ББ и подопечните му в общината е пословична. Така парите за обекта се стопяват до невъзможни граници още преди да е започнало изпълнението му. За да стане все пак нещо се наемат най-безобразните банди цигани, които работят абсолютно на черно. Така всички погазват закона. Хем не са платени осигуровки на тези хора, хем е нает подизпълнител, хем качеството е ниско и това е ясно на всеки. Кой е виновен? Ами този, който дава зелника. Какво би станало, ако цените са нормални - от пазара са елиминирани сивите и черните играчи, рушветите вместо 10 - 15% са колкото в западноевропейските държави 1-3%, контролните органи си вършат работата и следят за качеството? Дали пък няма да е по-добре? Дали вместо да платим 6 млн. за некачествен ремонт, който се скапва след първата зима, не е по-добре да се платят 8, но да се гони качество?
А иначе съм много за гражданският контрол. Общинските мафиоти трябва да бъдат притискани всячески и за всяко ремонтче, за да им светне най-накрая, че в ерата на интеренет не може да продължават с практики от преди 15-20 години. Да посмалят малко щенията - и без това крадат достатъчно от други пера, да премахнат идиотските оферти от търговете и да засилят контрола. Да видиш как нещата ще потръгнат. Единственото, което не може да се промени към момента е скодоумието на зам. кметчетата. Тия не стават за нищо.
Ангелин
Рейтинг: 660 НеутралноВсеизвестно е, че затова са скъпи ремонтите, защото се взимат "въздушни пари", без да е свършена никаква реална работа, работи се с нискоквалифициран персонал, в повечето случаи, с некачествени и неподходящи материали за целта. Естествено е (за тях), когато единият държи хлябът, а другият ножът, да си "резнат" от общото по-голямо парче за тях. Жалко е, че дори хора с позиции във властта, допускат това да се случи, и не започнат да мислят като държавници, а не като бизнесмени...
"Истината се нуждае от хора, които не се боят да я казват и да се борят за нея." Пенчо П. СлавейковPetleshev
Рейтинг: 2946 НеутралноДо коментар [#20] от "barcelonski":
Бивш tww09306483.Минаха повече от десет години, как Софиянски го няма...! И все още той ли е виновен и до кога, все той ще е виновен? Или те, кметовете от ГЕРБ, никога не са виновни, за нищо... Като началника си! То, както е известно, комунист виновен няма!
apramov
Рейтинг: 8 НеутралноДокато общинските милионери - основно от ГЕРБ - не станат милиардери, все така ще бъде...
Infernus
Рейтинг: 486 НеутралноДо коментар [#41] от "znayko84":
Дела трябват, а не думи.Прави си че парите за поръчките са изпилени до край, но останалото е контрол пак от страна на държавата там гражданския контрол трудно може да помогне кой има лиценз и кой няма и т.н. Другото което е не трябва по никакъв начин да се оставят такива огромни срокове за изпълнение, без да работят 24/7 смени и накрая дъжда ги прецакал... А и пропусна един много хитър трик който се прави точно от големите стари играчи при големите обществени поръчки, първата сделка от поредицата я правят почти на загуба за да могат на следващата да заложат монополни изисквания като например да са изпълнили първата част и тогава реално става лапането и за първата че и за следващата част... Виждал съм даже как определени търгове не се състоят защото са малки и нищожни и няма да има пари за лапане, а реална нужда да се случат има!
Neda
Рейтинг: 225 НеутралноВ момента София е недостъпен и неудобен град, изискващ много специални умения за придвижване и преодоляване на препятствия. Единственият пешеходен булевард с години напомняше зле поддържана котешка тоалетна; сега този разкош се поизмести около НДК.
Прибирането ми до вкъщи е като да мина от Източен в Западен Берлин преди падането на стената.
Фандъкова, дължиш ми много, много чифтове обувки!
ial
Рейтинг: 472 НеутралноДневник, погледнете Петко Ю Тодоров и Костенски водопад - цялостна реконструкция и дни след официалното откриване половината улица пропадна. В момента особено Костендки водопад е на кръпки - последните отпреди месец, заради пропадания.
интересно е кой е платил за ремонта на ремонта - Общината или изпълнителя. и не са минали 5 години от реконструкцията.
Чърчил
Рейтинг: 617 НеутралноНяма що .Фустата на учителката по руски ,по съвместителство кмет на София е навсякъде дето има рязане на лентички ,така както шлифера на ръководителя на партията и.За съжаление и при двата персонажа резултатите са усвоени европейски пари прахосани типично по български- без резултат.
ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНОzodim
Рейтинг: 261 НеутралноДо коментар [#37] от "Gopeто":
Мисля че няма съществена разлика между кметовете. Всички се упражняват все в центъра на София. Г-н Софиянски направи ремонт на бул. Витоша - г-жа Фандъкова също; г-н Борисов беше горд, че първи се е сетил да ремонтира тротоари в центъра на столицата, сега г-жа Фандъкова ремонтира пак същите тротоари. Г-н Софиянски направи едни пробив на бул. Гешов, сега г-жа Фандъкова направи втори.
Сигурно има и други примери и се надявам други читатели да допълнят списъка.
gembirdkz
Рейтинг: 530 ВеселоДо коментар [#1] от "442":
Имат,само да не дойдат другите на власт че тогава няма кой да им даде на тях!
Една българка
Рейтинг: 442 НеутралноВиждали ли сте скоро улица Тодор Александров зад паметника на София? Тя е правена по времето на управлението на СДС (значи преди колко години?) и няма ремонти, няма наводнения, няма дупки, пропадания, няма новини около нея. На никой не са му налагани глоби и прочия други простотии. Така че като започнете да правите обобщения от вида "всички са еднакви", помислете пак.
Защото все е имало, ама като това сега, дето го избирате два пъти - е НЕ Е ИМАЛО!!! Айде пак идете да му гласувате след месец-два...
Лео
Рейтинг: 1107 НеутралноХубава работа, ама българска...
maane
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#51] от "Една българка":
бабо тонке, да не би да искаш да ми кажеш, че между куманистите и тея има разлика!? Нема лелче, шото и едните и другите - се са куманисти,расли у куманизомо, учили се по куманисишески, крадат по куманисишески, лъжат по куманисишески, строат по куманисишески, бият по куманисишески а ти си въобразяваш, че куманизЪЪма Че те упраи. И бригадирските колички ги нема, и верата у светлото бъдеще на 1980г го нема и нищо от о минало забравимо нема и нема и да има.
delfina
Рейтинг: 396 НеутралноВсичко е политчески обосновано, това трябва да е ясно. Просто правилно си подготвят кампаниите.
znayko84
Рейтинг: 621 ВеселоДо коментар [#51] от "Една българка":
По времето, когато се прави тази улица обществени поръчки нямаше. Всичко се правеше от общинското Пътища и съоръжения или други структори, които са ми неизвестни. Проблемът е, че реално никой не знае колко е струвало. Все пак резултатът е далеч по-добър от сегашния.
Аз отдавна имам проста схема как ще се избегнат всички тези простотии. Общината казва, че има обект за строене. Явявят се кандидати и всеки си казва цената. Дават една банкова гаранция за тая цена и почват. Ако не съумеят да го направят качествено и в срок, то общината прибира част или цялата гаранция. Да видиш как като фалират един двама юнаци, щото банката като плати гаранцията ще си потърси парите, и цените ще станат други, и качеството ще се повиши.
Ама никой не иска да направи съответните промени в ЗОП. Някаква мижава гаранция за качество на стойност няколко процента от стойността на проекта. Това не върши работа.
Thrasimedes
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#10] от "Рая":
[quote#10:"Рая"]
Гарантирано от ГЕРБ
Важното е да течат едни пари - общински и държавни към правилните фирми [/quote]
Друго си е парите да текат без нищо да се прави. Изпробвано е вече. Няма да има и недоволни от ремонти.
cristo_n
Рейтинг: 497 Неутрално[quote#25:"simval"]Дневник не е държавна институция, не се издържа от наште данъци, та да му търсите безпристрастие. [/quote]Журналистиката ТРЯБВА ДА Е БЕЗПРИСТРАСТНА и ОБЕКТИВНА!!!
Това е първо правило на журналистиката! За съжаление българските драскачи са много далеч от стандартите за журналистика. Като човек, всеки може и е желателно да има гражданска позиция, но аз не коментирам нечий личен блог, а статия в официална медия, и не може всеки "журналист" (кавичките не са случайни!) да дава воля на своите лични чувства в медията в която работи!
Всъщност, може и да не са пристрастия, може и да имаме пример за журналистически рекет - "Плащай и няма да те оплювам".
mihaela77
Рейтинг: 225 НеутралноИ така во веки....
olimpipanov
Рейтинг: 989 НеутралноЕстествено, идат избори, трябва да се пълнят партийните каЦи. От години мафията, създадена от ДС си има държава. Нищо не се променило от разбойнич1еските времена след 9ти 45г.
cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#55] от "znayko84":
Много ти увира главата от обществени поръчки! Ако гаранцията за добро изпълнение не е няколко процента от стойността, ами примерно половината или цялата стойност, колко фирми мислиш, че ще се явят на търга?! Банковата гаранция се освобождава мнооооого време след приключване на строителството, когато се види, че всичко е изпълнено качествено. А мислиш ли си, че някой ще си върже между няколко милиона и няколко десетки милиона, които не се знае кога ще му ги върнат? Ще се яви на търга само някой строител който си има собствена банка, че да му дава банкови гаранции без да му задържа пари срещу това! Я иди в някой банка да поискаш банкова гаранция за 4-5 млн. да видиш какво ще ти отговорят!
И тогава при липса на конкуренцията цената ще стане една..... Схемата ти вярно е много проста - познал си!
Infernus
Рейтинг: 486 НеутралноДо коментар [#55] от "znayko84":
Дела трябват, а не думи.Чудна идея, подкрепям с двете ръце!!! И все пак гаранцията не се държи вечно, а докато се издаде проекта и се подпише приемо предавателен протокол, т.е. просто този който слага подписа ще лапа, точно както досега. Пак до контрола опира работата, и че гражданите трябва да знаят целия цирк, кога се почва, кога трябва да свърши, количествена сметка и .т.н
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
1107a
Рейтинг: 442 НеутралноСлед големите мафии -Енергетиката, Земеделието и горите идва мафията на строителите.
Отгледане със застрояване във всякакви незаконни терени, те имат отлични връзки с общините и предоставят работеща схема за усвояване на средства - и от националния бюджет и от европейските програми.
Това е причината за непрекъснатите безсмислени, отчайващо некачествени, но неизменно все по-скъпи ремонти!
cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноЗабележително е, как на призива ми
[quote#57:"cristo_n"]Журналистиката ТРЯБВА ДА Е БЕЗПРИСТРАСТНА и ОБЕКТИВНА!!! [/quote] съм получил три бързи минуса - смеееееех!
Те на хората мозъците им се разпадат, а пък улиците и ремонтите им са проблем...
cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#62] от "Свинчуга":
Трето поколение съм софиянец - я си гледай кочина! Те "Свинчугите" в кочини живеят, нали?
Slick
Рейтинг: 442 НеутралноРемонтите в София са идеално отражение на държавата ни: некадърност, безотговорност и лъжи.
И чувство на безнаказаност. Народа си лае, те си прибират парите...
yorddj
Рейтинг: 769 НеутралноПо територията е валиден принципа, че от две неща, три са далавера. Общината е важно звено, което се вписва напълно в този нашенски почин. Всяка поръчка е прецизно подадена на точната фирма, която дели горницата с порачителя. Така се усвояват ''едни пари''. Ако нещо остане, за парлама, остане. Та да могат БъБъ и Фандъкова да режат лентички, че камерите чакат.
himler
Рейтинг: 564 НеутралноПравили ремонт и взели 6900 000лв. Понеже не свършили нищо, а направили само поразии - глоба от 695000лв. Ами да вземат да ми дадат на мен 5900 000лв. Няма да правя никакъв ремонт, няма да тероризирам софиянци и няма да направя никакви поразии! Това ще е много по-изгодно и за мен, и за софиянци, пък и за общинарите, които не са взимали подкупи! Плюс това нямам никакви връзки с общинари, т.е. няма да има шуробадженащина и корупция!
simval
Рейтинг: 923 НеутралноДо коментар [#57] от "cristo_n":
Аз не зареждам в Лукойл.[quote#57:"cristo_n"]Журналистиката ТРЯБВА ДА Е БЕЗПРИСТРАСТНА и ОБЕКТИВНА!!! [/quote]
Журналистиката трябва да е обективна (с други думи - да се придържа към действителността, да не лъже), но не може да бъде безпристрастна, защото се върши от живи хора (със своите виждания и харесвания), а не роботи.
simval
Рейтинг: 923 НеутралноДо коментар [#64] от "cristo_n"
Аз не зареждам в Лукойл.[quote#64:"cristo_n"]Забележително е, как на призива ми...[/quote]
[quote#64:"cristo_n"]...съм получил три бързи минуса - смеееееех! [/quote]
Естествено, че ще получиш, защото просто това, което си казал, не е верно.
ПП. Погледни запис №69.
Cherrie
Рейтинг: 1040 Неутрално[quote#33:"Коки"]Ама вие не разбрахте ли как "работят" комунягите!? Точно както е описано в статията[/quote]
Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :DKoмунягите от ГЕРБ,нали Коки?
Защото те властват от седем-осем години и превърнаха столицата от кочина, в строителна кочина наблъскана с некачествено,грозно и порутено грозилище на герберски,строителни експерименти.
Cherrie
Рейтинг: 1040 НеутралноКОЙ ще поеме отговорността за огромните щети нанесени на българският суверен и останалите европейски данъкоплатци, в следствие на некачественото строителство на Магнолията - Строител?
Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :DДневник,проверете магистрала Тракия след СТара Загора. Цялата е на коловози, както Цариградския булевард в София.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
dinkost
Рейтинг: 442 РазстроеноПерпетуум мобиле за някои да си пълнят джобовете (банковите сметки), за сметка на всички нас данъкоплатците.
За други е безкрайното ленторязане и откривате на нови и нови обектчета.
Geoimg
Рейтинг: 727 Гневно[quote#4:"fpyyh"]толкова безхаберни и немарливи хора като "майсторите" не знам дали има в друга сфера. [/quote]
*Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!Докато разсъждаваме така, ТАКА ще е!
Виновен е този(КМЕТА), който КОНТРОЛИРА, ПРИЕМА и ПЛАЩА с НАШИТЕ пари!!!
alexsilver
Рейтинг: 1393 ЛюбопитноВ Пловдив са започнали да подменят тротоари, настлани с бетонни блокчета, които не са мръднали за повече от 30 години, с някакви железобетонни тротоари. И когато се окаже, че трябва да се полага или сменя кабел или водопроводни тръби, настава "второто пришествие".
Аман от алчни, лакоми и тъпи Мутри.
Има толкова много разбити тротоари из града, дори и в центъра, ТИЯ тръгнали да подменят здрави и прави тротоари на Къндю в Дивия. Защото им е по-лесничко...
атанас
Рейтинг: 1078 НеутралноДо коментар [#51] от "Една българка":
Е, при СДС имаше "мистър 10%". Сега комисионните са 40-50% от стойността на поръчката по разни схеми с подизпълнител(който после наема подизпълнители), консултанти и т.н. Т.е. от 6 млн примерно 3 млн са подкуп за чиновници и партия, тогава 3 млн са цената на фирмата с печалба. Най-често фирмата е и куха- няма ресурс сама да строи, съответно си удържа Х % от парите и наема подизпълнители. Много често и не плаща на подизпълнителите, но да кажам, че не говорим за тая схема, заради която при Тракия работници убиха работодателя си, че не им плащал, а той си чакал парите от "изпълнителя"... Та... Примерно "изпълнителят" гони 20-30% горница от своята цена 3 млн. Стават 2.4-2.5 млн за реалното изпълнение, но пък държавата за огромни проекти се проверява от ОЛАФ документално, та цената не е надута като при ремонт на детска градина в Долно Нанагорнище. Вече с 30ина % от сумата трябва да се свърши работата. Пести се от материали и т.н. Качеството и то не се гледа, важно е да се събере всичко в минималната останала сума. После при контрола как да се каже от чиновник на подчинение на кмета, че не може да се приеме обекта? Нали кметът е получил бая солидна сума и има интерес да не се връщат парите, че трябва да си продаде къщата, Кайена...
Та това е схемата от царя насам. При СДС с 10 % комисионна имаше и пари за реалната работа, а и, честно, кой тогава следеше дали се плащат 6 млн(близко примерно до немската цена, та да няма рев от ЕС) или 16 млн? Контрол за пазарната стойност тогава никакъв нямаше. Днес просто пари за свършване на работата не остават, а и контролните органи са зависими от получилите подкупа и обикновено, така или иначе не могат да рипат, просто в комисионните има дял и за контрольора. Накрая "всичко е наред", дефектите почват дни след откриване на обекта, а ремонтите на следващата година дават още пари в схемите, т.е. са повече от желателни за участниците.
Veli
Рейтинг: 388 НеутралноНикъде не се коментира като са глобени, дали сумите от тези глоби са изплатени. И фирмата, която пазеше Централни гробища, трябваше да ремонтира (около 300) вандалски изпочупени паметници, но вече 1 година нищо не поправи.
znayko84
Рейтинг: 621 ВеселоДо коментар [#60] от "cristo_n":
В цивилизования свят се работи така. Ако не можеш да убедиш банката, че цената която си дал е обективна и можеш да свършиш работата, за която си се хванал, при поставените в договора условия, къде си тръгнал?
Само че има една подробност. Когато даваш такава гаранция - за добро изпълнение, онзи насреща ти дава гаранция, че ще ти плати. Съответно никой няма файда от бавене, извиване на ръце и какво ли още не, защото банковите гаранции струват пари - обикновено 1-1.5% от стойността й за година
Veli
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#43] от "tww09306483": но Софиянски, Бакърджиев и Антон Николов положиха основите. Следващите само се усъвършенстваха в краденето. Основни заслуги за уродливия вид на някои софийски квартали - главните архитекти (да помните "Стуци"?).
ahasver
Рейтинг: 1476 НеутралноДо коментар [#8] от "barking_dog":Угояване , угояване , присвояване .
Тая фирма Щрабаг се компроментира още преди 20 години на летище София. Май падна един покрив , ама още се мотае из страната . Явно не знае как за строи , но знае на кога колко да пусне.
ahasver
Рейтинг: 1476 НеутралноДо коментар [#17] от "persifedron1":Так-там из Родината все още има запазени пътища от римско време . Виждал съм такъв към мандрата на Персенк.
proza
Рейтинг: 605 НеутралноКорупията в СО е нещо традиционно. Едва ли има изненадани. А обществените поръчки винаги са били най-сигурен начин за обогатяване на фирмите, приближени до властта.
graphixe
Рейтинг: 328 НеутралноМи гласувайте пак за ГЕРБ, какво чакате!
Petleshev
Рейтинг: 2946 НеутралноДо коментар [#80] от "Velichka Draganska":
Бивш tww09306483.Би трябвало да разбирам, че това е оправданието за бате Бойко и Фандъкова...?! Наследили такъв модел и край! Да не сте член на ГЕРБ?
cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#69] от "simval":
Щом е пристрастна, значи е субективна - зависи от субекта на пишещия! Обективност е нещо много по-различно и ако не знаеш смисъла на думата, за това има речници!
Не може нещо да бъде едновременно и пристрастно, и обективно! Субекта винаги ще изкриви обективната реалност. Ако и сега не си разбрал/а, аз се отказвам повече да обяснявам!
maddrum
Рейтинг: 571 НеутралноДоста ремонти се правят, а столицата изглежда все по-мърлява! Това никак не е нормално!
Мен ако някой ме пита, трябва да има клауза, при която ако не си направил добре нещо, трябва да го ремонтираш гаранционно или общината те е глобила за некачествена работа, то 5 години нямаш право да кандидатстваш за обществени поръчки.
simval
Рейтинг: 923 НеутралноДо коментар [#86] от "cristo_n"
Аз не зареждам в Лукойл.Бай, бай ...
bgkurshum
Рейтинг: 805 Неутрално"Гаранционният срок за текущ ремонт е една година, а за основен е пет години, съгласно Закона за устройство на територията."
На 04.04. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!Добре измислено. Определено стимулира калпавата работа. Правиш го калпаво с 5 г. гаранция. На шестия месец ремонтираш с гаранция 1 г. и от 5 г. гаранцията става 1.5 г.
bgkurshum
Рейтинг: 805 Неутрално[quote#8:"barking_dog"]Усвояване, усвояване, усвояване...[/quote]
На 04.04. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!Мутромилиционерски сленг.
За контрабандата по митниците - "овладяване".
!D !калпав е новия вид Дневник!
Рейтинг: 894 ЛюбопитноЗащо не се избира и фирмата като опит и като гаранция .
Само цена се гледа и често фирмата фалира след услугата и тези глоби няма кой да плати.
Gopeто
Рейтинг: 2360 НеутралноДо коментар [#49] от "zodim":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровАз също исках да кажа, че разлика няма. Има приемственост в непрозрачността и безмислените, но скъпи ремонти. И най-вече в тоталната липса на идея за визията на София. От Янчулев до Фандъкова.
Gopeто
Рейтинг: 2360 НеутралноДо коментар [#57] от "cristo_n":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровА кое от написаното в статията не е обективно?
Една Другарка
Рейтинг: 699 НеутралноСега гледам е тръгнала нова мода - слагат на всевъзможни места устройства към светофарите, с които пешеходците да сигнализират, че искат да преминат.
Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти. В много голям процент от случаите изразите, ЗАПОЧВАЩИ с: "Аз мисля..."; "Аз считам..."; "По мое мнение..."; "Според мен.." - ЗАВЪРШВАТ с някакви чутовни глупости, резултат от "мисловния" процес.Това е обяснимо и приемливо на път извън населеното място, или в слабо населен район - за да не се прекъсва без нужда потокът от автомобили и само когато е необходимо да мине пешеходец, тогава да се смени цветът на светофара...
Ама да ми наслагаш на всяко оживено кръстовище такива устройства - е това е голяма глупост. Че то от всяка страна има пешеходци, които искат да преминат + автомобили, автобуси, тролейбуси и трамвай - пример - кръстовището на Стамболийски и Опълченска - МОЛ София.
Напълно ненужен ремонт, напълно ненужни и не действащи са тези устройства...
Защото режимът на регулиране на светофарите няма нищо общо с това, което пешеходците подават като сигнал...
Сава Мутафов
Рейтинг: 558 Весело"Граждани и неправителствени организации изразяват съмнения за качеството на ремонтите..."
Тези пък се съмняват
bat_plamen
Рейтинг: 4370 ГневноГолямо КРАДЕНЕ е паднало при тези ремонти!
tvr18355030
Рейтинг: 442 НеутралноОт всичките герберски кметове на София и се падна най-некадърния и най-неадекватния. Като пример, в последните години Бургас дърпа яко напред. А София става все по-неприятна за живеене...
cucing
Рейтинг: 660 НеутралноПо стара традиция в БГ се "усвояват" едни пари и толкоз!
ура и да живей!!!Кво сте се размрънкали!
Вели
Рейтинг: 1060 НеутралноЖалка картинка!
Зора Чернева
Рейтинг: 551 НеутралноЛюбомир Христов е едно недоразумение, облечено във власт. В Младост освен, че от години копая и ремонтират на едни и същи места, (парите не са негови лични , а наши) сега прекараха още един път, успореден на Ат. Москов, който също е доста широк. Понастоящем, ако от Младост 3 или Младост 4 поискаш да отидеш пеш до най-добрия магазин-ХИТ, ще трябва да пресичаш две магистрали. Няма смисъл да коментираме и простотиите с метрото и затвореното за пешеходци кръстовище. Велоалеите, по които караш колело, не могат да се използват, защото не можеш от горепосочените Младост 3 4 да прекосиш с колело до паркът в Младост 2, за да покараш колелото си. Идиотия!!!!